Kontraktkaos: gade er stadig bundet til Singularity*

Singularitys ejer fortæller Dust2.dk, at gade stadig er under kontrakt med den succesfulde danske organisation, og at North endnu ikke har betalt en transfersum.

Gennem 2016 var gade en vital del af Singularity, men efter hændelsen, hvor carnees blev bannet, valgte han at stoppe som aktiv spiller for det danske hold, der også havde zEptonL i startfemmeren.

Siden hen har gade spillet i FUAH, indtil han blev signet til det ambitiøse North Academy hold. Nu står Singularitys ejer, Atle Stehouwer, dog frem og siger, at spilleren endnu ikke er løst fra sin kontrakt med holdet.

Dust2.dk kan eksklusivt bringe historien om gades kontraktforhold, og vi har i den forbindelse interviewet ejeren af Singularity.

Er gade stadig på kontrakt? Og i så fald hvor længe?

Ja, det er han i følge den kontrakt, jeg sidder med i hånden, og frem til 1/7/17. 

Hvordan kan gade så være i den tro, at han kan underskrive med North?

Det er et spørgsmål, jeg har prøvet at finde afklaring på, siden jeg først hørte rygter om, at det skulle ske, men uden held.

Hvorfor afklarer I ikke dette bag lukkede døre?

Det er forsøgt i en lille måneds tid fra vores side, siden nyheden om holdet blev breaket. Jeg har også været i dialog med Jacob "Maelk" Toft-Andersen, som ville vende tilbage, men efter at have afventet afklaring i to ugers tid, på noget som burde have været håndteret inden kontraktindgåelse eller for den sags skyld på dagen, hvor de blev gjort opmærksom på det af os, så må det jo i stedet blive til en nyhed herinde, da det heller ikke er noget, der er en nyhed internt blandt andre organisationer og spillere i DK. Det hele kunne højst sandsynligt have været løst allerede inden North ACD skrev kontrakt med gade, da vi efterhånden har håndteret flere spillertransfers med spillere, der har haft længere tid tilbage af deres kontrakt end gade. Jeg/Team Singularity har aldrig haft ønske om at skade gade's fremtidige karriere, og han har frit spillet i FUAH, som vi også har mødt i kamp, hvor vi også havde en god dialog med Stefan "Lucann" Nielsen, som var ansvarlig for dem.

Har I forlangt en stor sum af North? Hvordan ser du en løsning?

Nej overhovedet ikke, vi har fra start gjort vores spiller opmærksom på, at han havde en buyout, der var lig den månedsløn, han var på kontrakt til ganget med det antal af måneder, der var tilbage af hans kontrakt, og at hans buyout derfor ville blive nedskrevet og billigere for hver måned indtil endelig kontraktudløb. Den letteste løsning må da være at forholde sig til foregående aftaler, og at North ACD derfor laver en simpel overførsel på det beløb, der matcher det kvartal gade stadigvæk har tilbage af sin kontrakt hos Team Singularity.

Hvordan kan det være, det først er nu, det er relevant? gade har jo tidligere spillet for FUAH, så prøver du ikke bare at malke den rige onkel?

Det er blevet relevant, eftersom der ikke er blevet spillet med åbne kort eller har været en dialog forinden indgåelse af kontrakt. Ifb. med at gade spillede med/for FUAH, blev der dengang etableret en god og klar kommunikation mellem det to organisationer forinden, hvori vores organisation prøvede at hjælpe FUAH med at finde et hjem, der kunne efterkomme deres spillerkrav, og at vi måske af den vej kunne få nogle af de penge tilbage, vi havde investeret i spilleren. Dengang havde jeg også meget dialog med gade personligt for at kunne hjælpe ham godt videre, da han trods alt også er Aarhus baseret og endda bor i samme område, som jeg selv bor i. Hvis jeg prøvede at malke den rige onkel, tror jeg ærligt, at jeg havde spurgt på mere end en buyout på et kvartals løn, der er svarende til et beløb under 20.000 kr., hvilket jeg eftersigende har hørt ikke engang svarer til en månedsløn på deres ACD hold. For mit vedkommende er det blevet princippet om, at en aftale er en aftale, samt at hvis de "store" fremadrettet har tænkt sig at behandle de "små" sådan, som vi er i den givne situation, så kan de regne med at blive stillet til regnskab for deres manglende villighed til dialog.

Har I tænkt er at gå rettens vej eller tilbageholde spilleren indtil videre?

Har tænkt mig at rette vedkommende ved North administration ser denne nyhed og ringer til mig for at finde en løsning, således der kan blive lagt lå på. Min telefon er åben døgnet rundt.

Da North og gade offentliggjorde akademiholdet i april, blev der intet sted nævnt noget om hans kontraktforhold med Singularity, og vi har gerne ville spørge North ind til situationen.

Dust2.dk har derfor præsenteret Maelk, sportsdirektør i North, for sagen, men han ønsker ikke at kommentere yderligere.

Jeg kommenterer ikke på personale- og kontraktforhold og overholder altid de gældende regler.

Samme stil har gade lagt for dagen, da Dust2.dk fik fat på ham her til aften.

Jeg kommenterer ikke på mine ansættelsesforhold.

Det har derfor ikke været muligt at få Norths og gades side af sagen, og tiden vil nu vise, om parterne genoptager dialogen.

Opdatering tirsdag klokken 08:20*

Efter artiklen kom ud har en række læsere stillet spørgsmålstegn ved særligt lønforholdene i gades tid hos Singularity. Derfor har Dust2.dk spurgt Atle Stehouwer, hvordan det hænger sammen, og om gade overhovedet har fået løn.

Det forholder sig således, at gade siger til os som organisation tilbage i 2016, at han ikke længere ønsker at spille, og af den årsag bliver hans løn indstillet, da han ikke længere er aktiv spiller på vores hold. Da det så efterfølgende kommer til, at han finder et andet hold, han gerne vil prøve at arbejde videre med, så tager den pågældende organisation fat i os, hvorefter vi aftaler, at gade frit kan spille for dem, og at vi samarbejder omkring at kunne hjælpe gade's nye organisation med at finde et betalt hjem.

Af denne årsag har gade ikke fået nogen løn udbetalt fra Team Singularity, da han stoppede med at være en del af det aktive hold, hvilket er et ønske, han selv er kommet med, og fik lov til at forfølge sine drømme et andet sted, endda med opbakning fra vores organisation. Da gade indtrådte i FUAH var der også stadigvæk god dialog mellem spiller og Team Singularity, som begge var afklaret omkring, hvordan situationen forholdte sig.

En anden ting, det er jo ikke fordi North ikke har overført en transfersum, det er jo fordi, de har valgt ikke at tage en dialog, således man kunne lave en aftale.

#1(Med 12 svar)
8. maj 2017 kl. 21:34
jiinkoCSGO
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Når dagen alligevel er omme, så er han vel hurtig ude af den kontrakt?
Intet problem for North at betale ham ud, ligemeget hvad de kræver :)))
#3(Med 10 svar)
8. maj 2017 kl. 21:35
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Nu får vi se, om de overhovedet får brug for at betale ham ud. Har godt hørt en del om, at Atle ikke har rent mel i posen.
#5(Med 6 svar)
8. maj 2017 kl. 21:41
Viking
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvad skal det nu betyde Doktor?
#7(Med 5 svar)
8. maj 2017 kl. 21:45
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det ved jeg ikke.
#11(Med 1 svar)
8. maj 2017 kl. 22:00
PERCY
Vinder af Dust2 Masters
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Hva prøver du at sige mate forstår ikk?
#24(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:55
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
;-)
#13(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:02
KS2dragon
Vinder af Dust2 Masters
pakker bar
#14(Med 1 svar)
8. maj 2017 kl. 22:02
Jialocin
lul :>
#25(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:55
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
;-)
#15(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:06
Rasmus
Du har ikke mulighed for at uddybe, hvorfor du mener, Atle ikke har rent mel i posen?
#16(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:06
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det rygte er du ikek ene om :D
#61(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 11:24
BAKKI
spurgt.
#88(Med 0 svar)
10. maj 2017 kl. 01:11
BAKKI
Nu forstår jeg godt hvorfor, ANJ og de andre har forladt singularity, de snyder jo folk
#2(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 21:34
Fromme
åhh nej..
#4(Med 1 svar)
8. maj 2017 kl. 21:40
funtz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
vikingdom?
#27(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 23:12
Viking
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvad mener du nu her funtz
er 200% forvirret
#6(Med 3 svar)
8. maj 2017 kl. 21:42
zarGoth
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er bare ikke godt nok.. Uprofessionelt af gade og North (hvis de har været klar over det). De må punge op og komme videre (Y)
#8(Med 2 svar)
8. maj 2017 kl. 21:46
krynex
du kender jo kun sagen fra Atle's side, så hvordan kan du komme med sådan en kommentar? :D
#10(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 21:54
botker
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er jo ikke for sjov der står "hvis de har været klar over det" i parentes :pPpPp
#69(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 12:59
zarGoth
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ja det er klart at jeg kun kender sagen fra Atles side, eftersom North ikke har ønsket at udtale sig omkring det. Og det er blot et tegn på at de internt må være igang med at forsøge at finde en løsning på bedst mulige måde.

Før de udtaler sig, så må Atles ord være lov og det vi kan forholde os til :-)
#9(Med 2 svar)
8. maj 2017 kl. 21:52
qdkthomas
Så Singularity har betalt Gades løn, mens han spillede for FUAH?
#62(Med 1 svar)
9. maj 2017 kl. 11:25
BAKKI
godt spørgsmål, eller betaler de ham staidg?
#63(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 11:28
DtN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er besvaret i artiklen med en opdatering i bunden.
#12(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:01
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er sgu en træls sag. Havde aldrig forventet at den kom så vidt som en nyhed på d2.
#17(Med 2 svar)
8. maj 2017 kl. 22:10
KKontrol
Denne nyhed er umulig at forholde sig til uden at kende til alle detaljer!

Har Atle udbetalt løn i hele kontraktperioden inden at der blev underskrevet med North? (Betales der stadig løn ? - Kontrakten udløber jo først 1/7/17)

Er kontrakten overhovedet juridisk gyldig? I dette miljø er det ikke altid at kontrakter o.lign er udarbejdet i samarbejde med en advokat - Man skal da være utroligt blåøjet hvis man tror at en organisation som North ikke har undersøgt dette inden en underskrift.

Dette virker desværre som et gigantisk selvmål af en person som repræsenterer et hold i top20 på HLTV
#18(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:12
jiinkoCSGO
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Præcis, som doktor sagde længere oppe; "Hørt en del om, at Atle ikke har rent mel i posen".
#29(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 23:54
n0aH-
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
+1
#19(Med 3 svar)
8. maj 2017 kl. 22:15
sycrone
Major deltager
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
mousesports
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Gade er sku en handsome guy
#21(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:47
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
:D
#26(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 23:11
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Dette var også min vurdering efter, at jeg læste nyheden. :)
#45(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 09:37
mespe
Good looking, og skyder hoveder.. heldig mand :)
#20(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:42
Pertew
Spændende argument det med om Singu har betalt Gades løn imens han spillede for FUAH





because I sink not
#22(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:48
polymox
vil væde med Atle ikk har betalt lønninger i flere måneder nu og selv har lavet et kóntrakt brud hvorfor skulle man ellers skrive kontrakt med en anden klub
#23(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 22:49
polymox
Men Singu er sikkert bare nede over de ikk har fået fornyet deres kontrakt med holdet :D
#28(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 23:23
TruaXGOD
Hvad jeg ved har gade slet ikke fået sin løn? Og i og med dette har de jo brudt kontrakten. Hvilket så har givet ham fri mulighed for at skriver under med North?
#30(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 23:54
PERCY
Vinder af Dust2 Masters
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Umiddelbart når manden spørger om det resterende og ikke siden north rent faktisk skrev under virker det underligt, og så vidt jeg har hørt har manden ikke fået løn siden den dag han ikke spillede for holdet mere. Det hele virker bare lidt off specielt med timingen :=)
#31(Med 0 svar)
8. maj 2017 kl. 23:55
Phoey
Som folk siger tror jeg næppe Atle har betalt Gades løn, under hans tid i FUAH, og frem til dags dato.
Kæft en selvmål..

Det store spørgsmål. Havde CPH Games vinderne luret hvilken mand der står bag Singularity, og derfor valgt ikke at forlænge?
#32(Med 21 svar)
9. maj 2017 kl. 00:27
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
I lyset af det her, så burde et forbund have en position og en plads, hvor de kunne rådgive og hjælpe i en eventuel hårdknude.

Samtidig burde der være en spillerforening, som kunne hjælpe gade, så han ikke kan ende imellem organisationer uden støtte.

Men forbundet bør næppe være turneringsafvikler, der udkonkurrerer dust2, eSport.dk eller andet. Et rådførende og støtte organ, som kan hjælpe de steder, hvor private kræfter kommer til kort grundet deres interesser.
#76(Med 20 svar)
9. maj 2017 kl. 15:42
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Det store spørgsmål vil altid blive 'hvem betaler?'

Der er en utrolig lille base for at skabe en spillerforening, da så få spillere tjener nok til at kunne afgive en lille del til et kontigent for juridisk bistand og anden vejledning (pension, forsikring etc). Det bliver endda endnu færre der ville gøre det, hvis muligheden var der, hvis der da overhovedet er nogle.

gade kan fx lige nu gøre frit som han vil uden konsekvenser medmindre, at Singularity vil ud og give sig selv omkostninger, og der kommer forbundet så ind, men uden den offentlige støtte er der igen ingen indtægter til at varetage de typer af opgaver der er.

Jeg tror ikke på at viljen er der til at skabe en spillerforening, i hvert fald ikke før modparten er på plads og kan være med til at presse dem til at gøre det.
#79(Med 19 svar)
9. maj 2017 kl. 18:29
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Du har ret i, at der skal en katalysator til og dette bliver muligvis ikke den, da gade ikke er et stort nok navn.

Men alt arbejde i eSporten viser, at penge ikke nødvendigvis er det der skal til for at starte noget op. Det kan nemt løfte ting, men hvis en række folk fra North, Astralis, Heroic og Tricked f.eks. gik sammen om noget vidensdeling og forbundet gik med, så kunne de tilsammen måske stille spillerne i en stærkere position ved eventuelle kriser.
#80(Med 9 svar)
9. maj 2017 kl. 18:40
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvilket forbund?
#81(Med 8 svar)
9. maj 2017 kl. 18:51
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det kunne være eSport Danmark, selvom jeg mener det er en uholdbar situation, hvis forbundet både skulle varetage organisationers og spilleres interesser, så der skal forbundet finde sin position. Men det er lige præcis i en sådan situation at et forbund/forening ville have sin styrke.
#83(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 20:20
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sandt, men forbundet formår bare ikke engang at tilfredsstille sine betalende medlemmer, så jeg har svært ved at se dem tage endnu en opgave på sig.
#86(Med 6 svar)
9. maj 2017 kl. 22:38
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Stop nu med eSport Danmark :DDDDDDDDDDDD
#87(Med 5 svar)
10. maj 2017 kl. 01:03
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hehe, jeg tror slet ikke det forbund er så tosset en idé. Det mangler styring mod communitiet og en større forståelse herfor, men der er nogle kvaliteter i det arbejde, som et forbund kan udføre, hvis det undgår at kannibalisere de initiativer scenen/communitiet allerede er i gang med.

Og det store S varer ved! :D
#90(Med 4 svar)
10. maj 2017 kl. 08:05
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
De ting du taler om skal komme indefra.
Det er ikke gamle sure mænd i jakkesæt, som skal starte de ting her.

Esport Danmark har prøvet; i +10 år. Det gik ikke.
#93(Med 3 svar)
10. maj 2017 kl. 15:03
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Esport Danmark har da lige fået talt esporten op i DIF så den bliver anerkendt der, det er da meget godt gået.
#94(Med 2 svar)
10. maj 2017 kl. 15:10
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det kan vi da godt lege.
#95(Med 1 svar)
10. maj 2017 kl. 15:14
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Er jeg fejlinformeret eller sidder du med informationer som ingen andre har? Så må du da lave en artikel med det hvis det har nyhedsværdi synes jeg.
#96(Med 0 svar)
10. maj 2017 kl. 16:15
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Vi skriver generelt kun om top CS:GO. Esport "Danmark" virker ikke så relevant i dust2.dk regi.
#84(Med 8 svar)
9. maj 2017 kl. 21:14
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Det er ikke fordi al eSport organisering kræver penge før handling, men i dette tilfælde skal der være noget til at kunne bakke op om det et forbund skal kunne understøtte, og der er vi ude i nogle særpræg, som kræver specialviden, og den kommer næppe gratis.

Virksomhedsopbygninger som Astralis er samtidig problematisk i det forhold, at spillerne ejer andele af holdet, og derfor står med benene i begge lejre. De har organiseret sig internt på en måde, som gør det svært at sælge en ide om støtte til forbund og/eller spillerforening.

Nu nævner du ligeledes de andre store organisationer, men jeg har svært ved at se hvad deres interesse kunne være i det. I stedet skeler jeg meget mere til organisationer som Sørby, Marienlyst ol, som har muligheden for at organisere sig på tværs og et sted ude i fremtiden være grobund for hvad der skal til. Vi snakker år, men jeg synes den opbygning virker langt mere stabil for et eventuelt forbund og fordi de har det vigtigste af alt med, betalende medlemmer.
#85(Med 7 svar)
9. maj 2017 kl. 22:02
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Men de foreninger kunne vel ligeså vel finde plads i eSport Danmark? Tror ikke det forbund er så meget ved siden af længere. Jeg tror der er gode muligheder og netop denne foreningsdannelse, som for tiden finder sted, er afgørende for forbundets eksistens.

Og du har helt ret med Astralis. Den er meget speciel, men derved ser jeg det bare endnu vigtigere at muligheden for rådgivning bliver tydeligere.

Måske DIFs forestående indtrædelse i eSporten også hjælpe lidt økonomisk og skabe bro mellem forbund, foreninger og community.
#91(Med 1 svar)
10. maj 2017 kl. 08:48
KarK
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er ikke en helt skidt tanke ;)
For jeg fik selv ideen og muligheden sidste år i August til at snakke med Esport Danmark omkring netop foreninger og struktur fremadrettet.

Problemet i min optik er at ESD favner for bredt ift. hvad der er mandskab til. Man vil gerne firmasport, ungdomsringen og skoleol... og samtidig liige turneringer og strukturering og støtte til nye foreninger...

De er 3 mand på frivillig basis...
Vi har prøvet i Sørby at arbejde med dette, men ser slet ikke dette som noget vi har ressourcer til at løfte.

Men det korte og det lange i dette er sådan set, at jeg gerne så ESD være en medspiller i dette, som juridisk bistand eller på anden måde.
Men mener dog at denne opgave burde ligge hos hos de mere garvede "pro" spillere. De har netværket og de kan løfte det og få communitiet med.
#98(Med 0 svar)
11. maj 2017 kl. 00:41
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Siden de første stiftelsesmøder med ESD for godt 10 år siden har der været nogle interesseproblemer, som, med god grund, har været båret videre til i dag.

Men med den nye formand, som ingen ben har i nogle private organisationer, som er aktive i dag, så ser det noget lysere ud. Særligt fordi den tidligere formand stadig er aktiv (og meget kompetent til den politiske del af arbejdet).

Som jeg ser det er deres helt store ulempe for eSportsfolket, at de ingen opbakning har fra gennemsnitsspilleren. Hvorvidt de selv ser det som et problem ved jeg ikke - hvis de ikke gør, så mener jeg de har et problem. Hvis der var valg i dag, så ville jeg skide gerne stille op og prøve at skubbe dem i retning af scenen og communitiet, men vi må se hvad der sker.

Det er i hvert fald lige nu, at alt jeres arbejde i foreningerne gør, at forbundet har et eksistensgrundlag, men det skal måske nok geares om til at huske communitiet.
#97(Med 4 svar)
10. maj 2017 kl. 16:53
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Ja den vil jeg slet ikke udelukke, men synes det KarK skriver er ganske rammende for hvad eSport Danmark er lige nu. Det betyder ikke at det kan udvikles til at være noget langt mere konkret og streamlinet, og have fokus på de allerede eksisterende aktører i medlemsforeningerne og efterskolerne.

Er det på bordet at DIF kommer ind i esport, i så fald vil det kunne gavne gevaldigt, da det blandt andet gælder tipsmidler, og der har danske spil heldigvis været godt med på den front.
#99(Med 3 svar)
11. maj 2017 kl. 00:43
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ja, DIF er på bordet lige nu. De stiller dog store krav om foreninger og forbund. Så hvis communitiet ser en styrke i DIF, så skal foreningerne og forbundet eksistere også. Er du ikke mand for at træde ind i et forbund, hvis der kommer en plads? :D
#100(Med 2 svar)
11. maj 2017 kl. 16:18
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Ja, det er desværre klart, at de vil gøre det, da det er deres klassiske fundament. Der er en ganske givet en barriere mellem den måde internet-spil og foreningslivet for andre sportsgrene er bygget op, og hvordan det her skal tænkes fra de forskellige parter.

Jeg kunne godt finde på at tage del i det, hvis der er behov for mine kvaliteter, og hvis der kan enes om en strategi. Det er umiddelbart ikke noget jeg søger aktivt, da jeg synes at foreningerne skal vælge de kandidater de vil have til at repræsentere dem.
#101(Med 1 svar)
11. maj 2017 kl. 16:31
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Well, nu er forbundet der og der er vel intet i vejen for at foreningerne bestemmer over et vist antal af pladserne og nogle indtages af andre personer udvalgt på andre parametre, så som viden om hvad der har skabt communitiet.
#102(Med 0 svar)
11. maj 2017 kl. 16:54
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Nej det er der intet i vejen for, og synes det er vigtigt, at der bliver husket på nogle af tiltag vi har haft forsøgt igennem tiden, hvad der har virket og ikke virket, og hvilke gode og dårlige erfaringer, der har været med blandt andet Hr. Fomsgaard.
#33(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 01:11
SkurkN
Nu har jeg kendt Atle længe, både som spiller og senere da vi i sin tid startede Singularity op sammen. Har stadig en andel i virksomheden, og selvom jeg ikke længere er aktivt deltagende har jeg været underrettet i hele forløbet. Så her kommer lige mit syn på sagen.



Først og fremmest!

Atle er bestemt en person man kan regne med, og han har altid gået ind i de hold og projekter under Singularity med alt hvad han har haft. Han har hjulpet spillere med alt fra fritidsjob, til at finde lejlighed og sørget for alle har haft det godt når holdet har været på turnering.



Hele situationen kulminerer som nyheden beskriver omkring julen 2016, da Carnees bliver bannet. Atle og jeg brugte rigtig mange dage på at holde tropperne samlet og forsøge at få dem til at fortsætte sammen. Men Gade melder ud at han ikke ønsker at fortsætte i Singularity, og den præcise grund kan jeg ikke lige huske, men faktum er, at vi har at tale om en spiller, der stopper samarbejdet til trods for at vi kort tid forinden har lavet en ny kontrakt frem til 1/7, som han ikke ønsker at opretholde.



Vi giver naturligvis ikke løn når spilleren ikke ønsker at deltage på holdet eller på nogen vis bidrage til sin del af kontrakten. Derfor forbliver han ulønnet under kontrakten og lader ham spille videre hos FUAH, hvilket bliver aftalt mellem ham og Atle. Gade har dog fået løn i de måneder han var aktivt deltagende på holdet, kun i det øjeblik han stopper samarbejde, da stopper lønnen også



Et stykke tid senere finder vi så ud af at han har signet hos North.acd uden at nævne noget for os. Vi har været meget begrænset informeret og vi har at gøre med en spiller, der slet ikke ønsker at samarbejde eller komme til enighed på nogen punkter. Vi har haft flere spillere under Singularity og for alle spillere vi tidligere har måttet tage afsked med har vi også været samarbejdsvillige således spilleren kan komme videre uden at være låst og på en fair måde for alle parter.
#34(Med 3 svar)
9. maj 2017 kl. 01:33
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
For lige at bygge videre på min kommentar før, så er der nogen seriøse ting man er nødt til at tage til overvejelse før man kaster lorten i hovedet på gade:

1) Har gade været lønnet i den periode, hvor han ikke har spillet aktivt for Singularitys lineup? For hvis han ikke har det, så kan jeg ikke se sammenhængen i at gå ud og melde, at North ikke har betalt frikøbsklausulen for ham. Gade har spillet for FUAH i en lang periode, og spiller nu for North.Acd uden at være lønnet, hvilket jo næsten må svare til, at han ikke er under kontrakt længere.

2) Hvorfor går Atle først ud NU og siger, at North ikke har betalt noget? For mig virker det som en måde at tjene nogen ekstra penge på, fordi han ved, at North har pengene til at betale hans klausul.

3) Ligesom man har set på mange andre tophold (FaZe bl.a.), hvis en spiller ikke er aktiv på det spillende hold, men eventuelt er bænket, så får spilleren stadig løn. Så burde Atle har trådt igennem og have gjort det klart for gade, at han ikke må repræsentere et andet hold, og så samtidig betale hans løn. Men hverken førstnævnte eller sidstnævnte har været aktuelt.

Det er rimelig obvious, at Atle ikke har en jordisk chance, hvis han eventuelt tager den i retten. Mon ikke vi ser gade ud af den her kontrakt uden nogen problemer indenfor den nærmeste fremtid? =)
#42(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 08:47
jiinkoCSGO
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
+1
#54(Med 1 svar)
9. maj 2017 kl. 10:38
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
1. Hvis Singu og gade har været enige om kontrakten eller har forhandlet via mæglingsmøder om at Gade ikke skulle have løn imens han var på kontrakt pga inaktivitet (hvilket sagtens kan være en klausul i kontrakten) så behøver de pr. natur ikke at udbetale løn.

2. Jeg lader den stå for sig selv, da det kun er spekulationer.

3.Igen jeg henleder til punkt 1 her, der er alt afgørende hvilke individuelle aftaler man har mellem Singularity & Gade .

4. Jeg tror du skyder over målet på din sidste kommentar, en kontrakt er en kontrakt og er den opfyldt fra organisationens side så kan de sagtens tage den i retten og jeg er ganske sikker på han også ville vinde den hvis det er spørgsmålet om transfer, dog afhænger det af om Gade har skrevet under på North's kontrakt imens han var forpligtet hos Singularity.

God dag
#77(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 15:51
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
4. organisationen har formentlig ikke opfyldt sin pligt omkring udbetaling af løn. Det skulle den have gjort for at kunne gøre kravet gældende - selvfølgelig med forbehold for hvordan kontrakten er skruet sammen eller hvis gade har underskrevet en ny aftale/bilag til eksisterende kontrakt, hvor i det er aftalt, at lønnen ikke længere indgår i aftalen.
_________
Og så fik jeg ellers læst kommentarerne nedenunder.....
#35(Med 5 svar)
9. maj 2017 kl. 03:41
arNolder
Vinder af Dust2 Masters
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
det er lidt noget rod. vi kan vel kun gætte på hvem der har lavet fejlen, da vi på ingen måde kan se hvad kontrakten indeholdte i sin tid da gade skrev under på den. håber det bedste for begge parter.
#38(Med 4 svar)
9. maj 2017 kl. 08:23
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nu har jeg tilfældigvis læst en Singularity-kontrakt fra den tid og jeg vil ikke mene der er noget at komme efter, da de ikke har betalt løn mens spilleren har været bænket, hvilket er imod kontraktens vilkår.

Jeg vil ikke gå i detaljer med hvilke vilkår, men de kan ikke tage den fulde løn i forhold til hvad der står i kontrakten, så der er altså sket kontraktbrud fra Singularitys side tidligere i processen, er hvad jeg kan bedømme med min begrænsede juridiske viden.
#56(Med 3 svar)
9. maj 2017 kl. 10:42
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Helt sikkert har de imod bedre vidende ikke udbetalt en løn som Gade retfærdigt har oparbejdet så er det kontraktbrud, men igen da hovedpersonen Gade ikke udtaler sig og North heller ikke ønsker at kommentere kan man kun tage Singularity's ord for situationen indtil andet er bevist eller kommenteret.

Som jeg skrev længere oppe i tråden er det aftalerne mellem parterne der gælder, og man kan jo have lavet nye tillægsaftaler i kontrakten efter Gade valgte at træde ud af Singularity teamet, det er kun Singularity & Gade der har kendskab herom.
#59(Med 2 svar)
9. maj 2017 kl. 10:52
Kasper
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
"Det forholder sig således, at gade siger til os som organisation tilbage i 2016, at han ikke længere ønsker at spille, og af den årsag bliver hans løn indstillet, da han ikke længere er aktiv spiller på vores hold."

"En anden ting, det er jo ikke fordi North ikke har overført en transfersum, det er jo fordi, de har valgt ikke at tage en dialog"
#68(Med 1 svar)
9. maj 2017 kl. 12:53
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Jeg tror vi er på linje med hinanden det meste af vejen, personligt ville jeg dog have kørt den juridisk før offentligheden fik nys om "behind the scenes".
#73(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 13:34
Kasper
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Enig. Det hele virker lidt mærkeligt og burde da kunne være klaret mellem dem internt..
#36(Med 12 svar)
9. maj 2017 kl. 07:59
DKN
Dansktoppen
Fragsters
Trist med sådan en nyhed, men åbenbart er det nødvendigt at debattere, eftersom der ikke er etableret en branchestandard omkring spillerkontrakter endnu.

Jeg har ikke nok indsigt i den aktuelle sag til at kommentere på selve forløbet, men vil bidrage med min holdning til aflønning af spillere som bliver bænket, uagtet om det er spilleren eller organisationen som har truffet beslutningen. Selvom der juridisk er fri aftaleret i forbindelse med udarbejdelse af spilleraftaler, så bør det aftales, at spillere aflønnes så længe de bliver fastholdt på en kontrakt, hvor man f.eks. har til hensigt at gennemføre et spillersalg på et senere tidspunkt. Hvor vidt organisationen vil tillade spilleren at repræsentere andre i mellemtiden, er en helt anden sag. Som nævnt i interviewet, kan der være særlige fordele ved dette, i forbindelse med at understøtte spillerens udvikling op til et fremtidigt salg.

Dette er min personlige holdning, men det er også sådan spillerkontrakterne i Fragsters er skruet sammen. Jeg håber der kommer en hurig afklaring i denne sag, så vi undgår offentlig mudderkastning. Det gavner absolut ingen.
#37(Med 11 svar)
9. maj 2017 kl. 08:13
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men skal man ikke udføre sit arbejde for at få sin løn?

Hvis man bare kan sige nu gider jeg ikke spille i for holdet mere og sætte sig selv på bænken, så risikerer man at betale 5 spillere for at lave ingenting? Det virker da heller ikke helt fair overfor holdejerne. Så har en kontrakt vel heller ikke nogen værdi.

Omvendt hvis holdet sætter spilleren på bænken, så skal han naturligvis have løn.

Det må i højesteret så vi kan få dannet præcedens :D
#39(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 08:27
DKN
Dansktoppen
Fragsters
Så længe der findes en option i aftalen for holdejerne, til at ophæve kontraktforholdet, hvis en spiller bænker sig selv, så opstår denne situation ikke.

Hvis man derimod ønsker at sikre investeringen, ved at fastholde spilleren i hele kontraktperioden, så må det medføre nogle omkostninger.

Det må være op til parterne at vurdere, om lønnen skal forblive uændret i denne periode, eller om der skal foretages en reduktion.
#40(Med 7 svar)
9. maj 2017 kl. 08:31
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis spilleren sætter sig selv på bænken, må det være et spørgsmål om at man ophæver kontrakten ved samtykke fra begge parter.

Spilleren får ikke løn, men kommer ud af kontrakten og der er derfor ingen transfersum, eller spilleren sidder på bænken og får løn indtil han bliver købt ud.
Den fordel organisationen har ved at have en kontrakt er, at det er dem der beslutter hvilken af ovenstående 2 muligheder der passer dem bedst.

Det er måden jeg synes sådan noget bør håndteres på, da det stiller organisationen med en vis magt, skulle en spiller bænke sig selv, men det tvinger stadigvæk organisationen til at tage en (relativt hurtig) beslutning om spillerens fremtid.
#41(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 08:35
DKN
Dansktoppen
Fragsters
+1
#43(Med 1 svar)
9. maj 2017 kl. 09:12
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg er lidt splittet omkring det her, jeg synes umiddelbart at det her giver spilleren alt for meget magt.
I princippet kan en spiller så bare skrive under på en lang kontrakt uden at have intentioner om at spille. Så synes jeg sgu det er lidt for nemt at skrive under på en lang kontrakt hvis der ingen konsekvens er ved at bryde den.

Det ligger lidt op til at man som organisation er nødt til at fylde sin kontrakt med diverse bødeklausuler for at sikre sig at ens spiller rent faktisk spiller.
#47(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 09:53
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Problemet ved at skrive under på en lang kontrakt og så sætte sig selv på bænken er, at man jo så ikke kan spille CS i den periode man er under kontrakt.

For en professionel CS spiller (eller en der gerne vil blive det) kan 6 måneder fra eller til betyde alverden, så det er sjældent noget man gør frivilligt, tænker jeg.
#44(Med 3 svar)
9. maj 2017 kl. 09:20
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Til at starte med så vil jeg gerne lige gøre opmærksom på at dette her kun omhandler den helt generelle problemstilling. Ikke Gade/SNG/North affæren, da jeg ikke kender alle detaljerne i sagen.

Præmissen for en aftale må da være at man overholder den i den givne periode. Begge parter skriver jo selv under.

Hvis man som spiller bare kan sætte sig på bænken og skifte gratis så har kontrakten jo reelt ikke nogen værdi. Omvendt vil det jo svare til at holdet bare siger de ikke gider betale længere, men spilleren skal spille alligevel. Det går da heller ikke.

Der står lidt her om misligholdelse af arbejdsforholdet, hvilket det vel må siges at være hvis man ikke spiller for sit hold længere.
minilex.dk/a/misligholdelse-af-arbejdsforholdet

"Arbejdsgiveren kan f.eks. tilbageholde løn, indtil man yder det arbejde, som er aftalt, eller man kan nægte at arbejde, til arbejdsgiveren har betalt den løn, som denne skylder én. "

Man har et ansvar for hinanden i kontraktperioden.
#48(Med 2 svar)
9. maj 2017 kl. 09:55
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du har helt ret, Martin...

Egentlig holder jeg ved ovenstående, men hvis jeg skal være helt ærlig, så burde en spiller ikke kunne sætte sig selv på bænken. Om en spiller skal bænkes må være op til organisationen, MEN bliver man bænket af organisationen, så synes jeg at det jeg har skrevet ovenfor skal gøres gældende.

Der skal så gøres klart i kontrakten hvilke forhold der medfører at en spiller kan bede om at blive anbragt på bænken, eller om dødelig sygdom i familien eller lignende ting kan gøre, at man kan ryge direkte på bænken ved efterspørgsel.

Det kunne jeg i hvert fald godt tænke mig at se i en kontrakt.
#53(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 10:36
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Bliver man bænket skal man selvfølgelig have løn.
#92(Med 0 svar)
10. maj 2017 kl. 14:59
donfrankie
Er det ikke bare angive hvad betingelserne skulle være hvis man vil bænke sig selv.
Man kunne vel angive at man stadig skulle lave noget f.eks. streame og få et mindre beløb.
Eller intet lave og ingen penge få.
Spilleren ville så ikke være i stand til at spille i nogen kampe hvor der er pengepræmier på højkant.
Plus man laver nogle regler for hvilke buy out muligheder spilleren har, hvis nogen.
Som spiller skal man selvfølgelig have løn hvis man bliver bænket, men man kan vel også på indført at man i så fald er fri til skifte gratis en anden org.
#46(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 09:44
Django
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
+1
#57(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 10:44
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
+ 1
#49(Med 8 svar)
9. maj 2017 kl. 10:05
granzales
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Altså jeg har hørt, at kontrakten slet ikke er juridisk gyldig.

1. Der mangler både CPR og CVR nummer
2. Atle har ikke selv skrevet under (gade har aldrig set Atles underskrift i hvert fald)
3. Atle har selv lavet kontraktbrud ved at udelade at betale løn

Dette er dog bare ting, jeg har hørt. Men hvis det er sandt, er der jo slet ingen sag? Og hvis det er sandt, så ødelægger Singularity godt nok meget for sig selv nu...
#52(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 10:34
str1x
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg forstår heller ikke Atle i den her situation?
#58(Med 1 svar)
9. maj 2017 kl. 10:45
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Hear say, kan ikke bruges til noget.

Få Gade til at udtale sig og få North til at kommentere på om de signede ham imens han var på kontrakt.

Ps.
Jeg kan forstå at Singularity ikke bruger NDA siden så mange ved så meget omkring kontraktlige forhold.
#78(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 16:14
granzales
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
I know, men Atle's version kan jo ikke ikke bruges til noget :D Der er ikke belæg for noget som helst (endnu?). Lige nu er det bare ord mod ord som jeg ser det :)
#65(Med 4 svar)
9. maj 2017 kl. 12:32
haste
Vinder af Dust2 Masters
Vinder af Dust2 Final Four
Pas på..
En kontrakt er gældende så snart du selv har underskrevet og modtaget pengene fra arbejdsgiver (atle/singularity)..
Har lige googlet lidt da jeg ikke gad at slå det op i mine bøger:
Loven siger ikke, at en ansættelseskontrakt skal være underskrevet. Kontrakten er stadig gyldig uden underskrift. Det afgørende er, om du har fået den udleveret.

Endvidere står der faktisk kun at en kontrakt skal opfylde navn, adresse på begge parter.
Der er så vidt jeg husker ikke en regel om CPR nummer.
Så vidt jeg ved bruger de CPR-nummeret til at overføre pengene til din nem konto med trukket skat osv.

Her hvor jeg tror singularity kontrakten ikke er gældende er netop på det punkt at de alle har modtaget pengene uden firmaet Singu har trukket skat af pengene (tror jeg).

Det skal siges jeg kun husker dette fra ansættelsesforhold og ikke fra fodboldkontrakter! :D
#66(Med 3 svar)
9. maj 2017 kl. 12:48
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Kontrakter er gyldige selvom et brutto beløb er overført. Som contractor er det ikke et krav at firmaet står for din lønbehandling. Kontraktens specifikation er alt afgørende, hvis Atle har "hyret" dem som fast ansatte i Singularity, så kan det godt være reglerne er anderledes her i Danmark omkring udbetaling af lønninger. Hvor hvis udbetalingerne bliver klassificeret som bonus, honorar eller konsulentbidrag så ændre reglerne sig også.
#72(Med 2 svar)
9. maj 2017 kl. 13:28
haste
Vinder af Dust2 Masters
Vinder af Dust2 Final Four
Yup du har ret.
#74(Med 1 svar)
9. maj 2017 kl. 13:43
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Nu skrev du blot hvad du troede, jeg uddybede blot :D Jeg var faktisk ikke klar over at CPR ikke var et krav for danske kontrakter.
#75(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 14:20
haste
Vinder af Dust2 Masters
Vinder af Dust2 Final Four
Jeg er som sagt usikker på ansættelseskontrakter og sportskontrakter.
Jeg mindes at de fleste firmaer beder om cpr-nummer for netop lønbetaling m.m.
Gider heller ikke søge det i dybden da jeg er pisse doven ;D
#50(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 10:12
sekke
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Ud fra den givne information og uden al mulig insider viden om hvem der har beskidte underbukser på, så kan jeg ikke se noget galt i at SNG vil have penge for en spiller de juridisk 'ejer'. I og med hverken gade eller North vil komme med en udtalelse, så har jeg ikke andet end information end hvad denne nyhed fortæller, og ud fra det, så synes jeg Atle virker som en sympatisk person der ønsker spillerene på sit hold de bedste muligheder, og på samme tid prøver at drive en forretning. Hvis man ikke udfører sit arbejde, så skal man ikke have sin løn.
#51(Med 2 svar)
9. maj 2017 kl. 10:32
DUCH
Et forsøg fra Singularity/Altes side, på at få lidt kolde kontanter på bordet...
#55(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 10:42
DtN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det var da en fjollet kommentar.
#60(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 10:57
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Naturligvis. Har du et produkt og det produkt overgår til en anden, så vil man da naturligvis kompenseres.

Hvis de kontraktlige forhold har været i orden, så giver det da kun mening at SNG får betaling for den vare North bruger nu.

Om det er tilfældet, at SNG reeltl har ret til betaling kan jeg naturligvis ikke udtale mig om, men hvis de har ret i sagen, så skal det naturligvis ikke være gratis :)
#64(Med 3 svar)
9. maj 2017 kl. 11:47
cube
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Dust2 fantasy vinder
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Er du gal et waste af et interview, når han nu siger, at han ikke har betalt hans løn :D

Regner manden med at skulle kompenseres for noget han ikke har betalt?
#67(Med 1 svar)
9. maj 2017 kl. 12:50
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Regner du med manden skal betale for noget han ikke får noget for? Gade har jo selv valgt ikke at ville spille mere, til trods for kontraktlige vilkår var gældende. Og så kan en arbejdsgiver faktisk godt tilbageholde en løn, indtil den på kontrakt vender tilbage til sine kontraktlige pligter
#70(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 13:08
cube
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Dust2 fantasy vinder
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Han vil kompenseres for de måneder han har tilbage af kontrakten uden selv at have en udgift ved det, sådan fungerer det ikke. Og nej jeg regner ikke med, at han skal betale for noget han ikke får noget for, men han skal heller ikke betales for noget, når han ikke udbetaler løn :)
#71(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 13:10
Zemax
Hvornår kompensere du mig, for alle de nice kommentarer jeg kommer med på TS? Jeg kan betales i kolde øl.
#82(Med 0 svar)
9. maj 2017 kl. 19:05
donfrankie
Det en svær sag at vurdere når man ikke kender udformningen af kontrakten.
Hvad siger den hvis en spiller nægter at spille (bænker sig selv)?
Har spilleren stadig ret til løn i så fald?

Hvis Singularity går med til han spiller for FUAH, så skal han vel også have løn. Er det overhovedet lovligt at spilleren frasiger sig lønnen hvis han bliver udlejet?
#89(Med 0 svar)
10. maj 2017 kl. 02:29
polymox
At singularity har givet gade lov til at spille for andre og ikk lavet en lejeaftale, hverken betalt løn i den periode så er hans kontrakt heller ikk gyldig mere. de kan jo ikk bare selv lave om på reglerne og så bagefter tude over de ikk fik noget for ham... Så skulle de ha bænket ham og lade ham sidde kontrakten ud.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.