KÆMPE FEST I VENTE: KØB BILLET TIL POWER LIGAENS FINALE DEN 23. NOVEMBER
LIVE
Astralis er nu det fjerdebedste danske hold på listen.

Astralis er nu det fjerdebedste danske hold på verdensranglisten

Der er nu fire danske hold i top 30.

Dette er realiteten, efter at dupreeh skiftede til Falcons, hvilket betyder, at endnu et dansk hold befinder sig på HLTV's verdensrangliste.

Det er også Falcons, der er det førende danske hold med mandagens opdatering og transferen af durpeeh. Falcons, der lige akkurat kommer med i top 10, mens HEROIC er i hælene på dem på en 11. plads.

ECSTATIC, overgår deres egen højeste placering på listen på en 18. plads, og er ugens danske højdespringer, da de rykker tre pladser op og nærmere sig top 15.

Endnu flere dårlige nyheder kommer Astralis' vej, da de nu når tangerer deres værste placering nogensinde. De er nu på en 25. plads på verdensranglisten, og er det fjerdebedste danske hold på listen.

Første tyrkiske hold i top 10

Eternal Fire, som var de bedste underdogs til majoren, har skudt sig frem på verdensranglisten, og for første gang er et tyrkisk hold i top 10. Den store milepæl kommer af deres gode resultater inden og under majoren, hvor de nåede til slutspillet, og spillede i Royal Arena, inden de tabte til NAVI i kvartfinalen.

Selvom NAVI, har vundet majoren, så formår de kun at rykke fire pladser frem, da FaZe, stadig sidder solidt på førstepladsen.

Derudover er der blevet plads til et svensk ungt mandskab på 29. plads, da Metizport har sneget sig en plads op på den fornemme liste siden den seneste udgivelse af verdensranglisten.

Her er top 30-listen for den 1. april 2024:

#1(Med 34 svar)
1. april 2024 kl. 22:42
Hunt
Hvad gør folk nu når de to bedste danske hold er ejet af russere og saudiarabere lol
#2(Med 0 svar)
1. april 2024 kl. 23:09
fredl
Håber på at vi snart ser et dansk hold i playoffs igen.
#4(Med 19 svar)
2. april 2024 kl. 01:43
AwF
Holder med de danske klubber?
Hvis de har samvittighed til Saudi og Ruslands penge så Fred være med det. Men det er ikke danske hold/klubber.
#5(Med 18 svar)
2. april 2024 kl. 03:02
Hunt
hltv.org/ranking/teams/2024/april/1/country/Denmar..

Det er danske cs hold, om du vil det eller ej.
#6(Med 1 svar)
2. april 2024 kl. 05:37
brezzy
Det er ikke danske hold stop nu. Er Faze og g2 også dansk fordi der er danskere på? Mouz fordi de har en danske coaches?? 😂
#11(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 10:16
Hunt
Nej, der er ikke en dansk core 3 eller flere spillere
#7(Med 15 svar)
2. april 2024 kl. 07:00
9600BAUD
Det er virkeligt den mest infantile diskussion du gentager igen og igen. Har du nogensinde haft succes med at overtale nogen til at ændre holdning? Det tvivler jeg meget på.

Det kommer nok som et chok for dig, så håber at du sidder ned.
-Nogen synes ikke at det automatisk følger, at blot fordi et hold har en dansk core, så er holdet dansk- (må hellere tilføje at vi godt ved at diverse online steder alene definerer ud fra core, så det er vist ikke nødvendigt at nævne endnu engang).

Kan de ikke bare have lov at have den holdning? Ligesom en del sikkert ville have det lidt stramt med at kalde Spirit for et dansk hold, hvis fx chopper, magixx og zont1x pludselig fik danske pas i morgen (tænkt eksempel, ved ikke om du kan være med her).

Så der findes danskere der skelner mellem danske hold og hold med dansk core. Du behøver ikke på pinligste vis at forsøge at starte samme debat hver evig eneste gang, medmindre at det skaber rammen i dit liv - hvis det er højdepunktet for din dag, så tænker jeg at de fleste herinde vil være med til at trække på skuldrene og give dig dine 5 minutters fame :)

God dag,

/Baudie
#9(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 08:03
RasmusRoev
+1
#12(Med 13 svar)
2. april 2024 kl. 10:18
Hunt
Fuck hvad folk synes eller føler. Der er en linje og regler som der 99% af tiden følges i cs.

hltv.org/ranking/teams/2024/april/1/country/Denmar..

Her kan du se de bedste danske hold ift ranglisten.
#22(Med 12 svar)
2. april 2024 kl. 11:20
nylsnej
Det er jo ikke en regel mate. Det er bare praksis hos hltv. I mine øjne er Heroic og Falcons internationale lineups.
#24(Med 11 svar)
2. april 2024 kl. 11:29
Hunt
Det er praksis hos hltv, dust2, blast, esl, valve.

Du føler noget andet, ok men det gør det ikke rigtigt. Jeg føler også heroic vandt majoren, men det betyder ikke de gjorde det.
#28(Med 10 svar)
2. april 2024 kl. 12:26
AwF
Hvad HLTV og Dust føler gør heller intet rigtigt.
Du modargumentere dig selv som sædvanligt.

At Valve følger HLTV’s system er løgn.
Hvis du kigger på deres egen ranking kalder de stadig Ence et finsk hold, Mouz et tysk hold, Vitality et fransk hold, FaZe et amerikansk hold…
Det samme gør flere HLTV konkurrenter.

Intet er bestemt, intet er fastlagt. Men du forstår det jo ikke.
#30(Med 9 svar)
2. april 2024 kl. 12:32
Hunt
Der er generelle regler for hvordan det gøres.

hltv, blast, esl, dust2 føler ikke noget, de lægger en linje
#33(Med 8 svar)
2. april 2024 kl. 14:13
AwF
Valve ligger linjen. Ingen andre har noget at sige.
På Valves rankings kalder de Falcons saudi arabiske.
Hvad HLTV og du føler er pisse ligegyldigt.
#38(Med 7 svar)
2. april 2024 kl. 14:58
Hunt
Forskellen er at jeg ikke føler ting, jeg følger en linje som hvad der bredt er anderkendt som fakta.

Du føler alt muligt, fair nok. Men det er stadig ikke fakta.

Hvis falcons ikke er dansk/eu, hvorfor er de så med i den RMR?
#40(Med 5 svar)
2. april 2024 kl. 15:23
OoO
Det Valves spil ergo er det valves ord der er lov
#41(Med 4 svar)
2. april 2024 kl. 15:25
Hunt
Så ser jeg frem til falcons spiller i den rigtige region til næste RMR
#42(Med 3 svar)
2. april 2024 kl. 15:58
OoO
Det jo æbler og pærer! Holdet er saudiarabisk, men spillernes tilhørsforhold gør de spille i EU. Ved godt man ikke gør sådan i andre sportsgrene men sådan er cs. Dette er man jo nød til når bore “vm” ikke er med landshold.
#43(Med 2 svar)
2. april 2024 kl. 16:00
Hunt
Det er præcis hvad jeg har skrevet hele tiden.

Man kan sagtens have en org fra land A/region A mens selve holdet er fra land B/region B. De to ting hænger jo ikke nødvendigvis sammen.
#44(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 16:02
OoO
Enig men det gør ikke falcons til et dansk hold. Og Valve bruger saudi flag på deres rangliste, men logisk at spillerne skal kvalificere sig til”vm” i den region overvægten af spillere kommer fra. Men deres flag på alle sider burde følge Valves
#52(Med 0 svar)
3. april 2024 kl. 01:48
AwF
Spillerne Hunt, spillerne… Ikke holdet..

Holdet består af mere end 5 spillere og en træner.. Det ved du jo også godt..

Du er bare for stolt til at indrømme fejltrin.
#47(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 16:11
AwF
Det forklare Valve også. Der er forskel på nation og region.

I følge Valve er Falcons et Saudi Arabisk hold der spiller i den europæriske region.

Jeg ved godt det er svært at forstå men har bildt sig selv og forsøgt at bilde alle andre ind at Valve følger HLTV. Det er bare ukorrekt.
#8(Med 1 svar)
2. april 2024 kl. 08:02
RasmusRoev
Gør det samme som dig. Siger det er dansk..... :)
#13(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 10:19
Hunt
Tydeligvis ikke
#10(Med 10 svar)
2. april 2024 kl. 08:06
RasmusRoev
Og skal vi ændre mening? Og hvad vil du med ENDNU en af disse kommentarer, der har fået dig til at være et meme herinde?

Du har jo set, at "vi" Astralis boys er ret loyale, og bliver ved med at holde med det samme hold, ligemeget hvor meget de fucker op, så er vi vel ligeså loyale i vores holdninger?
#14(Med 9 svar)
2. april 2024 kl. 10:21
Hunt
Ret simpelt fordi der er noget som er fakta, en linje/regel som bruges i cs. Som ikke ændres fordi folk herinde føler noget andet.
#16(Med 8 svar)
2. april 2024 kl. 10:33
Dennis
Et holds flag i en database sættes efter om 3 eller flere er fra samme nation. Det er alt. Om publikum føler national stolthed med X eller Y er ikke "fakta". Det er subjektivt, følelsesmæssigt bestemt, og ikke noget du eller en tilfældig programmør kan bestemme.

Accepter det og kom videre i dit liv. Nu kan den ikke trækkes længere.
#19(Med 7 svar)
2. april 2024 kl. 11:10
Hunt
"Accepter det og kom videre i dit liv. Nu kan den ikke trækkes længere."

-Sjovt du siger det, når du føler noget er rigtigt fordi du føler det.
#20(Med 6 svar)
2. april 2024 kl. 11:15
Dennis
Godt forsøg, men nej. Bare nej.

Jeg siger det ikke. Hvis jeg gør noget, så skriver jeg det. Jeg skriver ikke at deres følelser er rigtige eller forkerte. Jeg anerkender blot deres følelser, og at de ikke kan laves om pga et stykke kode.
#26(Med 5 svar)
2. april 2024 kl. 11:40
Hunt
Deres følelser er ok, det gør det bare ikke til noget der er rigtigt.

Bare se overskriften her, "4 danske hold i top 30" så kan du selv gætte dig til hvilke hold der menes. Endnu et eksempel på hvad vi her i cs verdenen går ud fra og hvad i føler.
#29(Med 4 svar)
2. april 2024 kl. 12:28
AwF
Dust2 er jo et sidesprings medie til HLTV, og du prøver at sige at det at Dust2 så følger HLTV’s logik gør det til fakta? Amen jeg kan slet ikke.. Din logik er så smadret.
#31(Med 3 svar)
2. april 2024 kl. 12:33
Hunt
Jeg har en logik jeg følger, du føler bare noget og siger det nu er rigtigt.
#34(Med 2 svar)
2. april 2024 kl. 14:13
AwF
Jeg følger Valve. Du følger sider der føler alt muligt. :-)
#37(Med 1 svar)
2. april 2024 kl. 14:57
Hunt
Valve sætter også et holds nation/region ud fra en 3 mands core
#46(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 16:10
AwF
Ikke på deres rankings.

Nation = Klubbens land.
Region = Regionen holdet spiller i.

Feks. er Falcons i følge Valve et Saudi Arabisk hold der spiller i den europæriske region.
#3(Med 11 svar)
1. april 2024 kl. 23:30
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg prøver sgu lige med ja hatten.
Det er da fedt med 4 SÅ gode hold. Det er da længe siden.
#17(Med 10 svar)
2. april 2024 kl. 10:47
Dennis
Det er jer der vælger en clickbait titel, som ærlig talt er lidt sørgelig. Sørgelig fordi I netop kunne have valgt at fokusere på noget super positivt som du selv er inde på, i stedet for at skabe en negativ stemning. I burde forstå hvor meget I kan påvirke stemningen omkring dansk CS.

Måske burde Dust2 vægte sin integritet lidt højere. Der er tydeligvis en "interaktion for enhver pris"-stemning set herfra. Vi prøver med ja-hatten på i stedet; "Fire danske hold i top25 for første gang i X måneder". Informer os om hvem, hvornår, hvorfor osv.. Det rager mig at Astralis er elendig pt, jeg vil hellere have fede facts om dansk CS. Ellers var jeg ikke havnet på en dansk CS side.
#18(Med 1 svar)
2. april 2024 kl. 11:04
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hvor ser du lige click bait?
#23(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 11:28
Dennis
Er din vinkel at du vil fluekneppe definitionen af clickbait? Nuvel, så går vi den rute. Jeres overskrift søger at skabe en bestemt følelse hos læseren. I prøver at skabe en (negativ) sensationel følelse, som har til hensigt at få Astralis hater/fans til tasterne. Om det var hensigten eller ej, så er det tydeligvis det der sker. Jeg gider ikke diskutere hvorvidt det var hensigten eller ej - vi er ikke idioter. Skribenten har 100% et eller andet sted i baghovedet haft tanken "det her skaber X kommentarer fra bestemte brugere".

Clickbait betyder ikke nødvendigvis at overskriften er usand, det kan også bare være meget overdrevet/dramatisk osv, for at hive læsere ind. Overskriften er ikke en løgn, men vinklen skribenten har valgt, er valgt for at skabe en følelse hos læseren og derved drive klik ind på den måde. Altså clickbait.

Eller har du bare ikke læst resten af mit indlæg og hvordan jeg kommer med et eksempel på hvordan den præcis samme artikel kunne være formuleret, for at være langt bedre (imo)?
#21(Med 7 svar)
2. april 2024 kl. 11:19
aGk
Dust2TV sub
Clickbaitet ville være "DETTE DANSKE HOLDER STYRTER NED PÅ VERDENSRANGLISTEN".

Tænker ikke det gør at have en positv/negativ-ladet overskrift? Det er da trods alt også det "fjerdebedste" og ikke det "dårligste" på verdensranglisten :)
#25(Med 6 svar)
2. april 2024 kl. 11:31
Dennis
Så ved du jo bare ikke hvad "clickbait" betyder. Jeg synes du skal prøve at slå det op, og læse mit indlæg en ekstra gang derefter.

En hurtig Google gav bl.a. denstoredanske.lex.dk/clickbait
#27(Med 5 svar)
2. april 2024 kl. 12:09
aGk
Dust2TV sub
Vi kan godt blive enige om definationen på clickbait , mener bare ikke selv at overskriften er overdrevet eller synderlig dramatisk.
#35(Med 4 svar)
2. april 2024 kl. 14:36
AwF
Den er dramatisk da den er negativt fremtonende overfor Danmarks største Esport brand.
Det gør skribenterne udelukkende for at få reaktioner i øst og vest.
Det er jo det de lever af..

Er det fair? Ja da.
Er det moralsk fornuftigt? Overhovedet ikke.
#36(Med 3 svar)
2. april 2024 kl. 14:50
aGk
Dust2TV sub
Jeg synes bestemt ikke "fjerde bedste hold på ranglisten" er dramatisk. Ligesom jeg heller ikke synes "København er den tredje mest sete majorfinale" er en dramatisk titel i denne artikel: dust2.dk/nyheder/46857/koebenhavn-er-den-tredje-me..

Der er en kæmpe Astralis fanskare herinde og ser egentlig mere fokuset på Astralis i titlen, som værende en information til dem :)
#45(Med 2 svar)
2. april 2024 kl. 16:07
AwF
Det er ihvertfald nedsættende og det er jo det de fisker efter. Astralis har flest fans, så hvordan får de flest til at smide et klik.

Du kan ikke sammenligne æbler og pærer.. De to overskrifter er jo langt fra hinanden.
#49(Med 1 svar)
2. april 2024 kl. 19:21
aGk
Dust2TV sub
Jamen det er da bare super interessant hvordan to personer kan få to vidt forskellige fornemmelser af en overskrift.

Har den overskriften en vinkel? Helt sikkert, men ville aldrig i min vildeste fantastisk sige at den var nedsættende 😅
#51(Med 0 svar)
3. april 2024 kl. 01:46
AwF
Hvis du læser lidt journalistik er det en anerkendt metode man undervises i dag.
Havde du spurgt mig for 3-4 år siden havde jeg set anderledes på det end jeg gør i det. 😅
#15(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 10:32
aGk
Dust2TV sub
Fantastisk med ECSTATIC i top 20! 🥳🥳🥳
#32(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 13:24
JakobHelms
Blev lidt forvirret over at se Astralis så langt nede, men det er selvfølgelig fordi de nu kun har point fra efter de fik jabbi+stavn, og endda kun med 4/5 relevans fra de turneringer, de har været med i - og så selvfølgelig en meget lav form efter deres 2-4 run til RMRen. Håber at Chengdu kan sende dem et stykke op ad listen igen!
#39(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 15:14
RAF
Ok fint nok men hold op hvor jeg glæder mig til at se dem spille igen med device som igl
#48(Med 3 svar)
2. april 2024 kl. 17:48
Unlucky-Luke
Ecstatic og Astalis er danske hold.
De andre er udenlandske hold der står med et dansk flag i hånden.
Men ja ja nu kan falcons vs. heroic jo blive et dansker brag iflg. reglerne.... hahahaha xD
#50(Med 0 svar)
2. april 2024 kl. 19:46
aGk
Dust2TV sub
Heroic mod Falcons er et lokalopgør 🇩🇰🇩🇰🇩🇰
#53(Med 1 svar)
3. april 2024 kl. 11:54
RasmusRoev
Præcis. Det jo helt fuckt. Og de er vel rivaler nu?:P
#54(Med 0 svar)
3. april 2024 kl. 16:28
Unlucky-Luke
ja det er tosset. men overskriften bliver nok "DANSKER BRAG" xD
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.