PC problem - dusør gives
2. november 2019 kl. 12:31
ThisIsHeathen
Goddag

Jeg har i går fået en ny PC, som er testet som funktionel fra virksomheden. Jeg får den tilsendt og når at benytte den i 15 min. Før jeg får en sort skærm. Den vil godt tænde, men GPU blæseren kører bare på fuld smadder og der kommer intet signal til skærmen.

Jeg har testet med forskellige skærme, testet andre Ram, lavet et hard reset og lavet et bios flash, dog uden held. Jeg vil gerne have den oppe at køre i weekenden, så den person der kan komme med en løsning, som kan få dette til at ske, får 200 på MobilePay med det samme.

Specs
MSI B450 TOMAHAWK MAX
PNY GeForce RTX 2060 SUPER Twin
AMD Ryzen 7 3700x
#1(Med 1 svar)
2. november 2019 kl. 12:47
vaMp
Når du starter din computer, kan du så høre om den rent faktisk når ind på Windows igennem headsettet? Prøvet et andet skærmstik? Ellers prøv og se om dit onboard video virker, for at se om det er dit grafikkort der fejler noget.
#8(Med 0 svar)
2. november 2019 kl. 13:25
ThisIsHeathen
Se nedenfor. Kort sagt ligger fejlen nok ikke på grafikkortet.
#2(Med 5 svar)
2. november 2019 kl. 12:50
sAM
Har samme problem med mit 2070, du kan lave et midlertidigt fix ved at downloade MSI AFTERBURNER og smide Alt på low og så gpu blæser på auto.
gyazo.com/7b676af89bae2d4edc47ab2b81e21e02
Det er dit grafikkort der har en fejl og skal sendes til RMA.

Anbefaler at du bruger ccleaner til at fjerne dine video drivers totalt og så ikke downloader dine drivers igen, har du Windows 10 kan du gå ind i Windows store og hente nvidia control panel og ændre settings osv, men ikke gå ind og hent dine drivers fordi det er der det hele går galt, det er i hvert fald sådan det gik galt for mig.
#4(Med 4 svar)
2. november 2019 kl. 12:48
sAM
Du kan Google GPU fan 100% fan speed Black screen og se der er mange som har denne fejl.
#5(Med 0 svar)
2. november 2019 kl. 12:52
JsV
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 11 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
+1
#6(Med 2 svar)
2. november 2019 kl. 13:23
ThisIsHeathen
Godt bud. Jeg har testet med 2 andre grafikkort som jeg har, uden held. Fejlen ligger ikke på grafikkortet desværre. Jeg har snævert det ned til enten motherboarded, cpuen eller strømforsyning. Men jeg har ingen muligheder for at teste dem - af hvad jeg ved af.
#16(Med 1 svar)
2. november 2019 kl. 21:41
sAM
Det giver jo ingen mening at din GPUs blæsere går op på max hastighed, hvis det er en CPU/Motherboard eller PSU :D
#19(Med 0 svar)
9. november 2019 kl. 23:50
ThisIsHeathen
Til info, så var det motherboarded som var stået af, det var en kondencator som var fejl på. Det var derfor den kunne tænde, men efter kort tid gik af igen. Når den så var tom igen, så kunne PCen starte.

Ved ikke hvorfor at GPUen reagerede på dette, men den blev testet i anden PC og fungerede, og er også testet med udskiftet motherboard i PCen og den virker nu uden problemer. :-)
#3(Med 2 svar)
2. november 2019 kl. 12:48
dj_skullfuck
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nu er jeg ingen IT ekspert men har du prøvet at pille din GPU fra og køre onboard for at se om det er den der er defekt?
#7(Med 1 svar)
2. november 2019 kl. 13:24
ThisIsHeathen
Mit motherboard har ikke et integreret grafikkort.
#10(Med 0 svar)
2. november 2019 kl. 18:05
WeiZ
Havde du en gammel pc? Du kunne evt fyre den gpu i for at tjekke det. :D

Edit: havde ikke læst #6
#9(Med 3 svar)
2. november 2019 kl. 18:00
fLix8
Prøv at skriv til firmaet som solgte dig computeren. Jeg ved godt, at de testede den inden de solgte dig den, men nogle firmaer kan godt tage den på sig, selvfølgelig afhængig af, hvad fejlen er.
#11(Med 2 svar)
2. november 2019 kl. 18:40
ThisIsHeathen
De har påtaget sig fejlen, problemet er at jeg ville gerne have den klar nu, samt jeg ville undgå at skulle igennem en reklamationsprocess, som kan tage sin tid.
Det ser dog desværre ud til, at det er den eneste løsning.
#12(Med 1 svar)
2. november 2019 kl. 18:58
fLix8
Hvor nederen det end måtte være, så gå igennem den reklamationsproces, for hvis det er en fejl i hardwaren og du selv ender med at betale den, kan det blive dyrt med de dele.
#14(Med 0 svar)
2. november 2019 kl. 20:35
ThisIsHeathen
Korrekt, men nogle gange er der en fiks løsning. Har haft et problem med en tidligere PC der blev løst af et hard reset. Håbede der var nogen som havde en god idé ift. dette problem.
#13(Med 1 svar)
2. november 2019 kl. 19:48
MadsFJ
Ved ikke om du har prøvet det, men har før mistet connection til skærmen, har du haft testet med andre skærmstik?
#15(Med 0 svar)
2. november 2019 kl. 20:36
ThisIsHeathen
Yes, 3 forskellige skærme med deres egne strømstik og skærmstik er blevet testet. Som sagt ligger fejlen enten på motherboarded, CPUen eller strømforsygning. Sikkert en af disse som har givet op på livet.
#17(Med 0 svar)
2. november 2019 kl. 23:18
wazer
Du kan kontakte mig, måske jeg kan hjælpe.
#18(Med 0 svar)
3. november 2019 kl. 02:56
JLC
Sikker på dine ram ikke har for hurtig frekvens ift understøttelse af mobo? Har haft samme problem og i stedet for at downclocke frekvensen gjorde min pc samme som din. Ellers PSU management?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.