Hvad angår PC er jeg ikke en haj til, desværre. Det vil jeg lade de andre eksperter herinde kommentere på.
Ift. mus kører de fleste (hvis ikke næsten alle) med Logitech Superlight. Andre spiller også med BenQ ZOWIE-musen. Den var også et kæmpe hit for et par år siden inden de trådløse mus blev trenden, men ZOWIE er også kommet på banen med deres trådløse modeller, jeg ved dog ikke hvor trendy de er sammenlignet med 2016-2020-tiderne.
Logitech-musen er i hvert fald simpel, få knapper, intet discolys og ikke så meget pis med den generelt - og så er det luksus med noget trådløst - Så slipper man for alt muligt gøgl med ledning, mouse bungee osv. Logitech Superlight (eller generelt alt Logitech gear) kommer også med en driver der hedder Logitech GHUB, som gør at du kan konfigurere din mus ift. sens, DPI, HZ i takt med hvilke spil du spiller. Så hvis du f.eks. spiller en masse variationer af spil og har forskellige museindstillinger i de spil kan du tilpasse programmet og musen efter det. Hvis du blot er en CS-gamer er det forholdsvist simpelt også.
Hvad angår skærm i 2025 tror jeg alle stortset kører med ZOWIE BenQ XL2546X (240 HZ), og det har i mange år også været mærket og "go-to"-skærmen for mange CS-spillere. Dog vær sikker på at du har en PC der kommer til at kunne trække de 240 HZ ellers bliver det ærgerlige penge at bruge på en dyr skærm. Hvis du gerne vil være lidt "ekstra" kan du også købe modellen med 360 HZ - den er selvfølgelig dyrere. Jeg vil så også sige, at jeg har svært ved at se den helt store forskel på 240 HZ og 360 HZ, men forskellen er der selvfølgelig, men med få marginaler. Jeg ville personligt gå med 240 HZ. Så kan du også være sikker på at PC'en kan trække de 240.