Tilmeldingen til POWER Ligaen lukker
08D : 14T : 25M : 29S
Køb af nyt udstyr.
30. marts 2025 kl. 00:24
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hejsa. Jeg står i denne situation at jeg skal have købt mig lidt nyt, både pc, mus og skærm. Da det jeg har nu er godt outdated efterhånden da fx pc er godt og vel 7 år.

Pc har jeg sådan nogenlunde styr på selv. Går med tanker om I7, 5070/5070TI og 64 gb ram. Vil det være fint til cs og andre nyere spil.

Skærm er jeg meget i tvivl da jeg er ved at være en gammel dreng og mest har brugt tid på CS 1.6 og der er sket meget hvad skærmene kan osv. Skærmen jeg har er en hp som jeg har været utroligt glad for men kan kun køre 120hz. Hvad ville være mest optimalt at købe altså hvad er et must at køre af hz for tænker ikke at 120 er optimalt længere. Jeg tænker også at ens grafikkort har noget at sige. Jeg tænker at købe et 5070/5070TI.

Som det sidste er vi nu kommet til musen. Jeg har nu en Steelseries Sensei Ten som jeg købte for ca 4 år siden og det er min 2. Jeg synes det er en kanon mus men den er ved at være lidt slidt. Så er der nogen af jer gæve gutter som kan komme med et bud som minder om den, dog ser jeg helst at det er en simpelt mus. Dvs uden alt for mange knapper ligesom den jeg har nu og uden RGB eller har mulighed for at slå det fra i så fald.

Tusinde tak for hjælpen på forhånd.
#1(Med 1 svar)
30. marts 2025 kl. 01:15
skjerK
Hvad angår PC er jeg ikke en haj til, desværre. Det vil jeg lade de andre eksperter herinde kommentere på.

Ift. mus kører de fleste (hvis ikke næsten alle) med Logitech Superlight. Andre spiller også med BenQ ZOWIE-musen. Den var også et kæmpe hit for et par år siden inden de trådløse mus blev trenden, men ZOWIE er også kommet på banen med deres trådløse modeller, jeg ved dog ikke hvor trendy de er sammenlignet med 2016-2020-tiderne.
Logitech-musen er i hvert fald simpel, få knapper, intet discolys og ikke så meget pis med den generelt - og så er det luksus med noget trådløst - Så slipper man for alt muligt gøgl med ledning, mouse bungee osv. Logitech Superlight (eller generelt alt Logitech gear) kommer også med en driver der hedder Logitech GHUB, som gør at du kan konfigurere din mus ift. sens, DPI, HZ i takt med hvilke spil du spiller. Så hvis du f.eks. spiller en masse variationer af spil og har forskellige museindstillinger i de spil kan du tilpasse programmet og musen efter det. Hvis du blot er en CS-gamer er det forholdsvist simpelt også.

Hvad angår skærm i 2025 tror jeg alle stortset kører med ZOWIE BenQ XL2546X (240 HZ), og det har i mange år også været mærket og "go-to"-skærmen for mange CS-spillere. Dog vær sikker på at du har en PC der kommer til at kunne trække de 240 HZ ellers bliver det ærgerlige penge at bruge på en dyr skærm. Hvis du gerne vil være lidt "ekstra" kan du også købe modellen med 360 HZ - den er selvfølgelig dyrere. Jeg vil så også sige, at jeg har svært ved at se den helt store forskel på 240 HZ og 360 HZ, men forskellen er der selvfølgelig, men med få marginaler. Jeg ville personligt gå med 240 HZ. Så kan du også være sikker på at PC'en kan trække de 240.
#2(Med 0 svar)
30. marts 2025 kl. 01:45
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Mange tak for din uddybende kommentar.

Jeg har set både på musen samt skærmen og det ser spændende ud. Men må indrømme jeg nok må udskifte musen først, også må skærmen komme bagefter for skærmen koster jo trosalt lidt nu hvor jeg også skal udskifte pc.

Men tusinde tak for dit svar.
#3(Med 1 svar)
30. marts 2025 kl. 05:07
FragDK
kommer an på hvad budgettet er. og hvad du primært spiller. du skriver bare i7 og ikke hvilken gen. cpu vil jeg 100% anbefale amd. mere performance for pengene jeg sidder selv med AMD Ryzen 7 7800X3D. hvis det er primært cs du spiller så sørg for en bedre cpu så din gpu ik bliver bottlenecked. hvis du sidder primært og spiller cyberpunk er det omvendt. jeg vil altid vælge benq skærm og xl2546x er en fin en. man behøver dog ikke at vælge en zowie skærm. du kan få mere for pengene men det er et prem produkt for cs. hvis du har en "normal håndstørrelse" så vil jeg gå med logitech pro x superlight 2 eller razer viper v3 pro. logitech og razer er også kommet ud med dex versioner og de er et hit især for folk med lidt større hænder. hvis du vælger fx AMD Ryzen 7 9800X3D med et 5070 kort køre du nok de 500 fps i cs2. hvilket ikke vil give mening med en 120 hz skærm. jeg har en superlight 2 til salg som kun er brugt i et par timer hvis det skulle vække interesse. du kan evt add mig på discord hvis du har andre spørgsmål eller brug for hjælp. mads894m
#5(Med 0 svar)
30. marts 2025 kl. 14:21
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg fik ikke lige trykket på svar knappen. Håber du læser min besked alligevel. :)
#4(Med 8 svar)
30. marts 2025 kl. 14:20
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det du skriver giver god mening.

Men af spil er det sådan noget som gta 5 eller 6 når det udkommer, wow, CS2 og gerne nyere spil i den stil.

Men CPU som jeg har kigget på er Intel Ultra 7 265Kf 20 kerner. Ville den fungere optimalt med et 5070.

Af skærm må jeg nok hellere få invisteret i en bedre som du er inde på at det ikke giver mening at beholde min nuværende skærm.
#6(Med 7 svar)
30. marts 2025 kl. 16:08
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Den ville fungere, men til prisen måler den sig generelt ikke med hvad du kan få fra AMD. Her kan du få en liste fra en rigtig velkendt side, som jeg i høj grad synes du skal vælge ud fra. Hvis det er ren gaming, så betyder antallet af kerner ikke særlig meget, mere deres performance.

tomshardware.com/reviews/cpu-hierarchy,4312.html

Har selv en 9800X3D som er den bedste gaming CPU på markedet nærmest, men som du kan se så slår RIGTIG mange af AMD's CPU'er stort set alt intel. Hvis du går efter en X3D CPU, som f.eks. 9800X3D, 7800X3D eller 7600X3D så vil du få mega god value for dine penge til gaming.

Købte selv ny PC her i december, så sat mig ret godt og grundigt ind i de nyere dele for tiden. Så skulle du have andre spørgsmål så sig endelig til :D
#7(Med 4 svar)
30. marts 2025 kl. 20:16
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Har haft kigget lidt på AMD men vidste ikke at de stadig gav mening at game på.

Men synes ikke jeg kan se intel ultra 7 265kf på listen. Så ved ikke lige hvordan den performer i forhold til AMD.

Jeg har haft AMD for en herrens mange år siden så har intet imod AMD hvis det selvfølgelig giver mening.
#10(Med 3 svar)
30. marts 2025 kl. 20:32
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nej den er ganske rigtigt ikke på listen, men 265 standard versionen er, og var egentlig bare for at give et billede af at intel ikke kan hamle op med AMD PT.
#11(Med 2 svar)
30. marts 2025 kl. 20:41
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ja okay.

Hvis jeg valgte AMD Ryzen7 9800X3D ville det så være godt med et 5070 eller skal jeg op i et 5070TI.
#12(Med 1 svar)
30. marts 2025 kl. 20:55
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg har selv et 4070 super, og det fungerer fantastisk til CS. Jeg har nærmest ikke set et tal i min fps counter på under 400, og stort set aldrig under 500. Den CPU får i hvert fald min største anbefaling, og den ville fungerer så fint med et 5070 til cs og MANGE andre spil. Jeg ved ikke hvilke andre nyere spil du tænker på, men til det er det klart at GPU vil tælle en del mere end CPU.
#13(Med 0 svar)
30. marts 2025 kl. 21:39
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Okay tusinde tak det vil jeg se nærmere på :)
#8(Med 1 svar)
30. marts 2025 kl. 20:22
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg bakker 100% op om at smide et svin af en AMD processor i. Når jeg engang skal upgrade er det også "Team Red" jeg hælder imod. Der er så meget value for money, med den generation af CPU'er som er på markedet nu.
#9(Med 0 svar)
30. marts 2025 kl. 20:24
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Min tanke var også at smide en af de nyeste amd i hvis det skulle være :)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.