Inden 30-årige HUNDEN blev coach i Heroic, var han ingame leader i MAD Lions.

HUNDEN forlænger ikke med Heroic

HUNDEN melder i en pressemeddelelse ud, at han ikke forlænger med Heroic. Samtidig maner han et rygte om delte taktikker i jorden.

HUNDEN forlader Heroic, når kontrakten udløber.

Det skriver Heroic-coachen i en pressemeddelelse, hvor han begrunder sit exit med, at tiden er inde til nye udfordringer.

Det, Heroic og jeg har opnået gennem de sidste 15 måneder, har været fantastisk. Heroic er blevet en fast del af toppen og har vundet flere trofæer i 2020 og 2021.

Jeg er utrolig glad for mit eventyr i Heroic med cadiaN, stavn, TeSeS, b0RUP, niko, sjuush og refrezh og alt, vi har opnået sammen både på det professionelle og personlige plan.

Gennem de sidste par måneder har jeg forhandlet om forlængelse med Heroic, men er kommet til den erkendelse, at jeg gerne vil starte et nyt kapitel i min karriere.

HUNDEN har ellers haft stor succes i Heroic, som han blev coach for i april 2020. Da han ankom var holdet rangeret som nummer 27 i verden, men blot fire måneder senere havde holdet skudt sig op på andenpladsen.

Heroic nåede endda også op på førstepladsen i løbet af 2020, hvor de nåede at ligge i tre uger.

Det kommer dog ikke som den store overraskelse, at Heroic og HUNDEN er på vej hver til sit, for til IEM Cologne rejste han ikke med holdet til Tyskland. Det blev meldt ud helt uden at nævne HUNDEN og offentligheden blev derfor efterladt uden nogen forklaring.

Dust2.dk har spurgt HUNDEN, hvornår han stopper i Heroic, men han har ikke ønsket at give yderligere kommentarer til pressemeddelelsen lige nu. Vi har derfor heller ikke kunne få svar på, om han fortsætter som coach hos et andet hold, når kontrakten løber ud.

Det står derfor ikke klart, om HUNDEN kommer til at coache Heroic til de kommende turneringer efter spillerpausen.

Afviser rygte

Pressemeddelelsen stopper dog ikke ved afskeden med Heroic.

HUNDEN åbner nemlig også op for et verserende rygte, som Dust2.dk også er blevet bekendt med i løbet af i dag.

Det forlyder, at HUNDEN har delt nogle af Heroics taktikker, men det afviser coachen i pressemeddelelsen.

Det handler i stedet om analyse af modstandere, som han har delt med andre coaches, så de kan sparre med hinanden. HUNDEN beskriver selv den sparring som essentiel for hans udvikling som træner.

Der florerer for tiden et rygte om, at jeg skulle have delt Heroics taktikbog, hvilket jeg kategorisk kan afvise. Jeg har den største respekt for Heroic og vil aldrig skade klubben.

Det, jeg har delt, er anti-strat materiale af modstandere i forbindelse med sparring med kollegaer i andre klubber. Vidensdeling er helt essentielt for mig som træner i forhold til at holde mig opdateret og forny mig. På intet tidspunkt har Heroics egne taktikker været delt eller diskuteret.

HUNDEN slutter pressemeddelelsen med at slå fast, at han er klar til at samarbejde med ESIC og dokumentere, at Heroics taktikker hverken har været delt eller diskuteret med trænerkollegaer.

Til slut skal det nævnes at jeg som altid til enhver tid vil samarbejde med ESIC og andre relevante institutioner, såvel som at dokumentere hvad der måtte være nødvendigt.

Indtil HUNDEN er færdig i Heroic, består holdet af:

  • Danmark cadiaN
  • Danmark TeSeS
  • Danmark refrezh
  • Danmark stavn
  • Danmark sjuush
     
  • Danmark HUNDEN (Coach)

Dust2.dk forsøger at få en kommentar fra Heroic.

#1(Med 1 svar)
28. juli 2021 kl. 15:04
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Der hvor jeg arbejder er internt oparbejdet analyse, viden, modeller og andet arbejde kategoriseret fortroligt. Det er vel samme praksis som Heroic har brugt? Jeg forstår godt behovet for diskussion og dialog for fortsat udvikling, men at dele materialet er vel over grænsen. Eller hvad?
#2(Med 0 svar)
28. juli 2021 kl. 15:13
er1K
Det kommer vel an på normen. Hvis det er normalt at man "vidensdeler" som han udtrykker det, og at man fordeler arbejdet på antistratting imellem sig (de andre coaches/analyster), så er det vel okay. Hvis det derimod er gjort uden organisationens accept/kendskab, så er det over stregen.

Det handler vel i bund og grund, er det arbejde som er normalt at udføre på den måde, eller er det arbejde som Heroic har betalt hunden for at udføre, som han nu går ud og deler. Det er jo kun dem internt der ved det.
#3(Med 2 svar)
28. juli 2021 kl. 15:18
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Nogen der kan uddybe de rygter? Hvilke hold, skulle han angiveligt have delt stratbog med?
#4(Med 1 svar)
28. juli 2021 kl. 15:28
tromlereN
"The material I have shared is anti-strat material of opponents. This material was shared with colleagues from other teams in the context of sparring. Knowledge sharing is essential for me as a coach in respect to staying in the loop and developing. At no point in time has Heroic’s own tactics been shared or discussed."

Hilsen tromlereN
#5(Med 0 svar)
28. juli 2021 kl. 15:32
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
ja, men hvilke kollegaer fra hvilke hold er der snak om?
#6(Med 0 svar)
28. juli 2021 kl. 15:47
TheKonkel
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Men det også fair at han ikke har delt heroics taktikker, men er det ikke heroic som har betalt ham for at lave den antistrat ? i så fald håber jeg da han som minimum har fået ligeså meget, som han har givet. Ellers kan jeg godt forstå heroic ikke er tilfreds.

Bliver spændende at se hvor han ender, og om rygterne taler sandt. Udefra ligner det han er sindssygt dygtig, og kan være en vigtig brik.
#7(Med 1 svar)
28. juli 2021 kl. 16:26
Kristja
Absurd at der er så mange hadefulde rygter omkring ham... Når man i virkeligheden burde fokusere på, hvor meget indflydelse han har haft på Heroics succes og hvilket taktisk geni han er. Han har tydeligvis flair for at udvikle spilleres potentiale! Alt held og lykke frem over til GodHunden❤️
#8(Med 0 svar)
28. juli 2021 kl. 17:21
bat
Vel ikke blot et rygte når han selv bekræfter han har delt materiale..
#9(Med 0 svar)
28. juli 2021 kl. 17:21
bat
Hunden er satme en sketchy træner..
#10(Med 12 svar)
28. juli 2021 kl. 17:25
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg har klikket på Dust2.dk links 3 gange i løbet af artiklen… sygt træls 😂

Men.. jeg forstår ikke helt incitamentet for at dele anti-strats. Det afslører vel også Heroics strategier mod bestemte holds executes, og vil potentielt finde vej videre til holdet der er antiet imod, hvorefter de kan perfektionere strategier mod selvsamme Heroic, når de to hold igen skal mødes.

Det er virkelg ærgerligt, at HUNDEN får sig selv til at stikke negativt ud. Han er uden tvivl vanvittigt intelligent og en vanvittig taktiker hvad angår CS.
#11(Med 11 svar)
28. juli 2021 kl. 17:44
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Ikke får sig selv til at stikke ud - det er naturligvis dem der starter rygterne!

Efter lidt tankevirksomhed (det sker), kan hans deling være ualmindeligt værdifuld for “uddannelsen” af trænere og dermed værdifuldt for branchen.

Er det kotume i branchen at dele anti strats?
#12(Med 10 svar)
28. juli 2021 kl. 20:51
alexsomfan
Astralis
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Jeg har da delt anti strat af modstandere før. Nu det selvfølgelig på et helt andet niveau, men det lidt en vennetjeneste vel.
#13(Med 3 svar)
28. juli 2021 kl. 20:54
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Men det blir du vel også nødt til med den tid du har til rådighed? Jeg tror sq det ku være fedt hvis der kom noget reglement ift. hvad man må.
#16(Med 2 svar)
28. juli 2021 kl. 22:22
alexsomfan
Astralis
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Forstår ikke den første del af din sætning. Men jeg har delt det til et enkelt modstander før, dog inden der overhoved var garanti for at de mødte dem.
#18(Med 1 svar)
28. juli 2021 kl. 22:58
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det var egentligt bare lige mig der prøvede at sætte mig ind i din situation, hvor du er i Aab. Tænkte bare, at du har en travl hverdag uden alverdens af tid til rådighed, så måske man bliver nødt til at networke på en eller anden måde eller løse nogle problemstillinger lidt kreativt.
#23(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 12:10
alexsomfan
Astralis
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Ahh. Så forstår jeg bedre. Dagene efter Powerligaen var jeg også ret udkørt da jeg havde set 3-4 timers demo på kampdagene, ved siden af et fuldtidsarbejde og alt det andet der nu er at passe i dagligdagen. Men altså, det meste anti stratting er jo i bund og grund noget man ret ofte kan "genbruge" da de færreste på det her niveau har tid til at genopfinde deres stratbook.
#14(Med 1 svar)
28. juli 2021 kl. 21:28
rask
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Men får du så igen fra dem, du deler med, eller hvordan?
#17(Med 0 svar)
28. juli 2021 kl. 22:24
alexsomfan
Astralis
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Nu kan jeg selvfølgelig ikke være sikker, men jeg tror det er en sjælden del af scenen på det her niveau, der anti-stratter på tekst. Tror mere tendensen er man hurtigt ser et par gun rounds og så er der individuelle spillere der måske kigger hurtigt.

Så nej, har ikke fået noget igen, men det er også kun en enkelt gang jeg har delt.
#19(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 09:31
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Tak for svar :)
Jeg spørger af ganske simpel uvidenhed - Om HUNDEN gør noget forkert kommer i bund og grund også an på hans kontrakt, tænker jeg. Om det han udvikler af taktisk materiale tilhører ham eller Heroic.

Jeg forstår godt, at du deler som vennetjeneste - Der er (al respekt) en væsentlig niveauforskel i forhold på jeres kampe og modstandere, hvor din deling uden tvivl hjælper en til at blive bedre og muligvis udvikle sig selv til at få det sidste hop op af stigen, hvor der potentielt (Ud af flere led) kan være en forretningsmæssig udfordring i at dele det..

Igen - Ren uvidenhed herfra :P
#24(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 12:15
alexsomfan
Astralis
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Er enig med dig i forhold til det med hunden. Synes ikke det er forkert, hvis man ser bort fra kontrakten.

Og altså, jeg har selv lavet det, og er ikke bundet af nogle regler, så tænker det fair jeg deler det.
#26(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 12:42
SnaL
Har du nu delt vores antistrats fra NPF af.... For fanden alex...
#27(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 12:50
alexsomfan
Astralis
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Bedre sent end aldrig!
#15(Med 0 svar)
28. juli 2021 kl. 22:01
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Det troede jeg faktisk var kutyme blandt de danske (måske skandinaviske hold), snakker åbent om erfaringer gennem prac og demosessions. Er det ikke zonic der havde sagt noget lignede for nogle år siden i et interview omkring den (daværende) danske succes?
#20(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 11:06
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Der er intet odiøst i at videns dele, i fodbolden og håndboldens verden gør man dette ofte da det er en måde hvor på trænere og assistenter kan opnå endnu bedre metodikker/opstilling/omstilling/med mere.

Så hold nu lige fat i hesten i stedet for at gå i selvsving, det er en del af professional sport og selvfølgelig deler man jo ikke ud af sit eget holds ideer men man deler ens egne ideer som kan implementeras bredt.
#21(Med 5 svar)
29. juli 2021 kl. 11:11
Mrkipper
... jeg aner selvf ikke hvad jeg taler om.
Men udefra er det svært ikke at tænke at det skulle være Astralis der har taget forskud på glæderne og har fået lidt insider viden før de mødte heroic i Køln. Men lads os nu lige få confirmed at det er Astralis hunden er på vej til... ;)
#22(Med 4 svar)
29. juli 2021 kl. 11:53
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Selvfølgelig har hverken HUNDEN delt taktikker om eget hold eller Astralis taget imod. Der er jeg overbevist om, at der er for meget sportslig integritet på begge sider.
#25(Med 3 svar)
29. juli 2021 kl. 12:38
fLix8
Tænker også at han allerede har manet det rygte til jorden i sit statement.
#28(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 14:28
Mrkipper
Nej det har han da selvf ikke... men hvem andre end heroic skulle beskylde hunden? Og hvem ellers kunne de “føle” skulle have modtaget oplysninger?
#30(Med 1 svar)
30. juli 2021 kl. 13:23
fLix8
"På intet tidspunkt har Heroics egne taktikker været delt eller diskuteret." Så tænker jeg ikke umiddelbart at Astralis har modtaget noget insider viden før de mødte Heroic i Køln.

Edit: Ifølge Twitter linket nedenunder kunne det dog godt lyde som om, at du har ret.
#31(Med 0 svar)
30. juli 2021 kl. 21:31
Mrkipper
Det håber jeg jo ikke.... Men kan alligevel ikke lade være med at tænke på endnu en helt vild teori. Har hele tiden syntes det virkede virkelig besynderligt at Astralis i det hele taget pludselig skulle være interesseret i hunden, efter al den offentlige kritik de selv gav ham efter coach-buggen.

Så de lokker hunden i en fælde. Med løftet om en millionkontrakt, ber de under jobsamtalen hunden vise noget materiale der beviser at han i sandhed er hjernen bag heroics succes... hunden vælger at dele hele stratbogen. Astralis åbner aldrig mappen, men informerer i stedet heroic direkte, som smider hunden på porten.

Bare rolig, jeg tror selvf selv ikke en pind på det her.... men ideen om at det er en virkelig naiv misforståelse fra hunden side, som desværre tvinger både Astralis og heroic til at handle, er vel ikke helt af vejen.
#29(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 15:20
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.