FOTO: Astralis.

Astralis henter Farlig og bænker Lucky

Astralis skifter Lucky ud med Farlig med øjeblikkelig virkning. Lucky fandt sig ikke for alvor til rette i løbet af sine syv måneder for organisationen, fortæller sportsdirektør Kasper Hvidt.

Astralis skifter AWP-spiller forud for ESL Pro League Season 15 og PGL Majoren i Antwerp.

Det unge talent, Lucky, som Astralis hentede fra Tricked i juli 2021, har spillet sin sidste kamp for det danske storhold.

Han erstattes af Farlig, der officielt har stået uden hold siden midten af januar, men som reelt ikke har spillet officielle kampe siden slutningen af november 2021, da FPX satte CS:GO-projektet på pause.

Han hentes derfor uden at skulle købes fri af en klub.

Uforløst potentiale

Lucky har haft en turbulent periode hos Astralis. I løbet af sine første tre måneder på holdet spillede Lucky med tre forskellige holdopstillinger.

Se de bedste CSGO betting sider her.

Efterfølgende spillede han som rifler i et par måneder, før han igen kom tilbage på AWP'en i starten af 2022.

Astralis' sportsdirektør, Kasper Hvidt, fortæller i pressemeddelelsen, at Luckys potentiale desværre ikke blev udfoldet på trods af hårdt arbejde.

Skiftet betyder, vi desværre må bænke Lucky, som i syv måneder har knoklet med sig selv og for holdet, men som desværre stadig ikke for alvor har fundet sig til rette.

Det ærgrer mig, for Philip er en supergod og afholdt fyr med nogle åbenlyse evner, som vi sammen ikke har formået at folde ud. Han bliver her foreløbig i en periode, men uanset hvad der sker, er jeg sikker på, vi kommer til at høre mere til ham i fremtiden.

Luckys gennemsnitlige rating i sine syv måneder for Astralis er 0.95. Han er henvist til bænken for nu, mens hans fremtid er uvis.

Farlig skal levere aggressivitet og impact

Farlig får nu chancen for at gøre sig gældende og tage scenen med storm for Astralis. Det bliver det største hold den 22-årige danske AWP'er har spillet for i sin karriere, der indtil videre har budt på ophold i Copenhagen Flames, GODSENT og FunPlus Phoenix.

Farlig skal ifølge Kasper Hvidt ind og levere noget firepower, aggressivitet og noget play-making, der kan give plads til spillerne omkring sig.

Det er nogle af de kvaliteter, sportsdirektøren fremhæver ved tilføjelsen af den danske AWP'er, og som skal gøre, at holdet kan bruge sine ressourcer på andre elementer i deres spil - både på og udenfor serveren.

Om skiftet udtaler Farlig:

Jeg har stor respekt for den måde Hvidt og Astralis arbejder. De har været helt åbne over for mig, og fortalt at de ikke ville skifte ud på holdet, uden at alle har haft en fair chance. Jeg har derfor været i dialog med andre hold, som jeg afviste, da det i weekenden blev konkret med Astralis.

De har ikke kunnet få det til at fungere optimalt, men der er så mange gode spillere og dygtige mennesker omkring holdet, at jeg er sikker på, vi nok skal få indløst potentialet. Et hold med erfaringen fra gla1ve og Xyp9x, og med verdensklassespillere som k0nfig og blameF skal være med i verdenstoppen, og det vil jeg gøre alt for, vi lykkes med.

Astralis stiller nu med følgende:

  • Danmark gla1ve

  • Danmark Xyp9x

  • Danmark blameF

  • Danmark k0nfig

  • Danmark Farlig

  • Danmark ave (Coach)

#1(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 15:54
smaakaw
-xyp +valde
#50(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 19:58
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ja tak......
#2(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 15:54
Lemmy
Tror sgu stadig ik at det kun er farlig der er løsningen.
#3(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 15:56
Isak
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det går den rigtige vej
#4(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 15:57
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er en god start :)
#5(Med 9 svar)
22. februar 2022 kl. 15:57
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Okay. Lucky fik chancen, men de kunne ikke få det til at virker.
Jeg er bare spændt på, om Farlig kan ændre på det. For er han ikke en succes, så kan man jo ikke gemme sig bag argumentet, at han er ung og uerfaren som Lucky jo var/er
#11(Med 8 svar)
22. februar 2022 kl. 16:09
WeiZ
Men fik han så også chancen? - jaja han har været der i 7 måneder. Men med rolleskift også. Lad os bare antage han har fået 3.5 måneder med hver rolle han har haft(awper, rifler). + med ændringer i lineuppet. :D
#13(Med 2 svar)
22. februar 2022 kl. 16:13
Butler
Han er ikke god nok til tier1, eod!
#20(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 16:34
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Det er alt for tidligt med sådan en konklusion. Der findes late-bloomers, og det kan være han aldrig fandt sig komfortabel i rollerne, blandt de andre eller organisationen. Vi kan reelt set ikke vide, hvorfor han ikke byggede videre på den udvikling man har haft set fra ham. Historisk har der været spillere, som har haft fået vendt den udvikling, selvom starten på et højere niveau ikke spillede, som man havde håbet på.
#24(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 16:49
WeiZ
Det tror jeg ingen bliver hvis de bliver kastet ind på et hold, som har udskiftning, rolle skift. :D
#29(Med 4 svar)
22. februar 2022 kl. 17:22
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ja det synes jeg han har. Bevares 3 mdr mere så havde den chancen været større, erkender jeg gerne. Jeg mener bare at han burde være bedre, end det han endte med at vise.
Dog føler jeg ikke, at det er hans egen skyld det hele :)
#65(Med 3 svar)
22. februar 2022 kl. 21:23
uedzorn
Hvis man er ung og uerfaren har man brug for faste rammer for at kunne komme i flow: Man kan ikke bare trække det ud af kaoset som konfig/blameF kan. To be honest så er den mest "stabile" periode for lucky da konfig og blameF kom til, og det siger alligevel lidt. Tænk at være awper og så komme ind og så blive degraderet til rifler og din tacleader tager awm'en! :D (vel og mærke når du stadig performer bedre med den). Smid oveni det lineups'ne og et astralis i taktisk krise som helt sikkert har været maksimum skift + overlovtil teammates mv. og så smid en Jule pause ind oveni! Men nej han er nok ikke den nye device, men det her har ikke tilladt os at finde ud af om han er! :D
#67(Med 2 svar)
22. februar 2022 kl. 21:26
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tror heller ikke de forventede en ny Device. Men måske at Lucky var længere i sin udvikling end det pågældende :)
#69(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 21:46
uedzorn
Hmm, måske. Dog kom han fra et tier x hold og skudt ind som redning til en vaklende gigant. No pressure! :D
#79(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 08:05
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Vi kan sagtens blive enig om, at han ikke fik de bedste betingelser. :)
#6(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 15:59
jollarn
Jeg tror ikke problemet hele er Lucky's skyld, men også gla1ve og xyp's. De viser ihvertfald heller ikke niveauet overhovedet...
#7(Med 15 svar)
22. februar 2022 kl. 16:00
kREZ
Sløj transfer.

Da man signede Blame og Konfig, tænkte jeg nu havde astralis store ambitioner, men det helt klart at lucky skulle på porten hvis noget nyt skulle ske.

Farlig er heller ikke niveauet til at bringe Astralis tilbage som tophold.
#33(Med 2 svar)
22. februar 2022 kl. 17:53
Hunt
Det er stadig et stort skridt i den rigtige retning og der er ikke så mange tier 1 awp som var mulige.

Udover device, så er allerede "nede" på cadian, farlig, nicodoz og acor. Ellers skal vi helt "ned" til lucky..
#59(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 20:52
kREZ
Så må man hente en internationalt hvis man ikke kan finde nationalt. Den er ikke så lang.

Hvis du vil være det bedste hold kan du ikke hente det som er brændt fast på panden.

Jeg tror ikke på der er andre end device som ville kunne løfte holdets awp i Danmark.
#70(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 22:26
Hunt
Tænker ikke det er vejen frem at skifte til engelsk..

Men mindre end device kan og skal også kunne gøre det, hvis en farlig/acor løfter deres niveau lidt så er de fint gode til tier 1. Nok også en nicodoz på sigt.
#52(Med 10 svar)
22. februar 2022 kl. 20:02
Thobo
farlig er en maskine. Bare kig på sidste gang han spillede på et fuldt dansk hold: gyazo.com/319c5f0f134f2de9f09ccbb090420474
Han har niveauet, han skal bare lige i gang og ind i de gode rammer i Astralis:D
#56(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 20:10
OoO
Ku være du skulle prøve at gøre det samme med lucky hos tricked
#58(Med 8 svar)
22. februar 2022 kl. 20:54
kREZ
Dit link giver ikke mening, du linker til hold hvor han river tier6 fra hinanden i 2020. Skal jeg sende dig et link fra dengang Cajunb var god??
Farlig er ikke bedre end Lucky, og du kan garanteret finde det samme frem for Lucky i hans tid hos tricked.

Han skal ikke bare lige igang, han skal levere med det samme. Han har ikke spillet en officiel kamp længe, og han har ikke niveauet
#61(Med 5 svar)
22. februar 2022 kl. 20:55
Thobo
Haha, det ændrer ikke på at han ikke har minus rating i over 30 maps. Det kan godt være at holdene er dårligere, men han spillede også på et dårligere hold end han kommer til nu. Han kommer til at blive sat meget bedre op og spillet rundt om. Så jo det viser at han kan :D
#62(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 21:04
kREZ
Astralis som hold spiller også som pis. Derfor er det svært at have plus rating.

Jeg tror ikke på farlig er den mand som skal spille Astralis ind på top 1-3 i verden.
#77(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 07:27
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvordan vil du have Astralis til at hive en bedre spiller ud af røven?
#86(Med 2 svar)
23. februar 2022 kl. 09:52
RasmusRoev
Hvad får dig til at tænke, at de vil spille farlig op, når de VIRKELIG ikke har spillet Lucky op? Ved godt knægten ikke har taget intiativ til de "hurtige" kills i starten af gamet. Men der har jo været tvivl på holdet omkring ham. Synes ikke han er blevet spillet op, så hvordan skal farlig blive det?
#119(Med 1 svar)
24. februar 2022 kl. 04:30
Thobo
Bare vent
#120(Med 0 svar)
24. februar 2022 kl. 07:28
RasmusRoev
Jamen jeg venter <3 :)
Håber dog det bedste.
#71(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 22:27
Hunt
Når Spirit, Srout og Forze er tier 6
#102(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 12:50
MoX
Selvf. er han bedre end Lucky, du er jo helt væk. Man kan undres over Hvidts dispositioner nogle gange, men man får sgu da meget mere for pengene med Farlig. Men er dog enig i at problemerne også skal findes i Xyp og Glave, der ikke længere leverer varen og efterhånden må ryste i bukserne for deres pladser. Tidlig Arnepension måske?
#122(Med 0 svar)
25. februar 2022 kl. 14:10
MoX
Nej ikke alene, Xyp og Gla1ve må også væk.
#8(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 16:00
Orphu
En enkelt eller måske to udskiftninger mere, så begynder man at tro på det
#9(Med 7 svar)
22. februar 2022 kl. 16:02
JakobHelms
Så er Astralis ikke længere sikret en plads til RMR-turneringen - men de virker heller ikke til at være klar til Open Qualifiers i dag? Mærkeligt timet skift.
#16(Med 2 svar)
22. februar 2022 kl. 16:26
JakobHelms
De har selvfølgelig stadig muligheden for at lave et line-up med Lucky, og så have Farlig som substitute, som de så skifter ind før første kamp - det ender de nok med i stedet.
#30(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 17:40
granzales
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Kan man det? Det lyder sgu som en fishy strategi.
#31(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 17:45
JakobHelms
Ja, med de nye regler er et line-up fem spillere + op til en træner + op til en sub. Så må man så skifte en spiller ud med sin sub mellem kampe af enhver grund (sker det under en kamp skal det være grundet en 'medical emergency'); hvis man så vælger at skifte tilbage til sit 'normale' line-up må man ikke tage sin sub ind igen, men det gør Astralis jo nok ikke ligefrem. Det line-up, der så tæller til majoren, er det line-up man vandt sin sidste kamp med - så hvis Astralis skifter Lucky ud med Farlig inden første kamp til RMR og går videre, så er Farlig på deres major-legale line-up.
#83(Med 3 svar)
23. februar 2022 kl. 09:01
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Er du sikker?
Har der været deadline for tilmeldning af truppen?
I så fald mister de vel bare -20% af deres point - sådan læser jeg reglerne i hvertfald.
#84(Med 2 svar)
23. februar 2022 kl. 09:23
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Points er iøvrigt nulstillet, og man har fået en invite klarede man det godt til PGL Stockholm:

The squads (defined by a three-player core) that did well at PGL Stockholm will be rewarded with an invite to the RMR, though, but that is the only "head start" they will get compared to any other team in CS:GO.
#85(Med 1 svar)
23. februar 2022 kl. 09:40
JakobHelms
Ja, jeg er sikker - jeg har genlæst reglerne, og det er ret tydeligt :-).

Pointsystemet fra sidste år bruges ikke længere. Du har helt ret i at der skal en 3-mands core til at bevare invitationen til RMR-eventet, men de har allerede skiftet 2 spillere ud (Dupreeh og Magisk for BlameF og K0nfig), så de er nødt til at have Gla1ve + Xyp9x + Lucky på deres line-up, hvis de vil bevare deres spot. De kan så til gengæld have Farlig med som substitute og bytte ham ind for en anden spiller (formegentlig Lucky), og dermed undgå at ende i en kattepine.
#99(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 11:51
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Du har da helt ret, jeg har allerede glemt, de først kom på holdkortet efter :)
#10(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 16:09
Madsen
Sådan! Tror virkelig det er en forbedring men har sgu godt nok lidt ondt af lucky…
#12(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 16:10
RAF
Så fedt! Dejligt at se at ledelsen i astralis handler. Det gir troen tilbage. Har altid synes at farlig har været en interessant spiller. Det ku blive rigtig godt det her
#44(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 19:13
wazorntB
Jeg har altid været af den overbevisning, at Farlig/acoR begge havde været et bedre valg.
De havde begge vist deres niveau over længere tid og på et højere niveau - At give en så ung og uerfaren spiller ansvaret for at spille AWP-rollen som er så vigig, samt bede ham overtage opgaven efter device er jo også et voldsomt pres for ham.

Om det skyldes spillestilen, manglende selvtillid, eller hvad det nu end skyldes, har han bare ikke haft den impact for holdet, som en AWP-spiller burde have på det niveau.
#14(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 16:18
mesterslagter
Det var desværre et nødvendigt skifte, hvis man skal indfri ambitionen om noget mere. Jeg håber dog at lucky hurtigt finder et andet hold eller kan farme på Astralis talent imens, så han kan få tanket noget selvtillid i sig og vist sig frem igen. Jeg tror heller ikke det kan være nemt for så ung en gut at spille med så store egoer, som blamef og konfig, når tingene ikke fungerer. Farlig oplevede jeg spille mere aggressivt i flames, godsent og fpx, så lad os håbe at han virkelig bringer det på banen.

Vamos!!
#15(Med 9 svar)
22. februar 2022 kl. 16:24
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Lidt blandende følelser man sidder med, da det betyder at håbet om et device comeback er helt udelukket nu.
Jeg tror desværre stadigvæk ikke det er den rigtige løsning, men spændende at se hvordan det bliver grebet an.
Jeg tror som nævnt tidligere at man skal have Valde ind for at gøre det til et virkelig top contender hold.

Men sådan som Astralis spendere penge pt, så tyder det da på at de er klar på at gøre hvad der skal til for at komme tilbage til toppen, så måske er endnu en udskiftning ikke helt udelukket.
#17(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 16:29
RAF
Enig. Valde som anker istedet for xyp og så kunne jeg godt se for mig at de ville vinde ting. Og så må vi bare håbe at glaive finder formen, jeg kan ikke lige se for mig hvem der ellers skulle igl'e.
#18(Med 4 svar)
22. februar 2022 kl. 16:30
Butler
Lineup til majoren i efteråret, Gla1ve blameF k0nfig valde device.
#22(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 16:41
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Drømmen
#28(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 17:22
Butler
Ja :)
#38(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 18:17
livit
Haha - løb en tur
#40(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 18:23
Butler
:)
#39(Med 2 svar)
22. februar 2022 kl. 18:18
livit
Hvem er det lige de har spenderet på, mener du?
#45(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 19:14
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Når jeg skriver spendere, mener jeg ikke kun direkte købs pris, men alt der hører med, her tænker jeg bl.a. på BlameF, konfiq, lucky, ave, nu farlig osv, det er nok ikke nogle billige lønninger mm der skal på bordet, kontra andre muligheder de også havde.
#109(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 15:08
PillerPaller
Han bruger bare ordet forkert - tror han vil frem til, at de er aktive på transfermarkedet.
#19(Med 7 svar)
22. februar 2022 kl. 16:31
mesterslagter
Jeg ved godt at HUNDEN er persona non grata, og nok forbliver det noget tid. Men jeg så ham gerne blive kørt i stilling i Astralis alligevel, måske som tilknyttet analyst og for talent-holdet uden pragt og kulør og flere skandaler, men med hårdt arbejde får brugt noget af det talent han har, så det ikke går til spilde. Ellers at hold som masonic eller tricked brugte ham i en mentor rolle, så de kunne tage næste skridt.
Jeg tror heller ikke det at hente farlig ind er nok for Astralis til at gøre sig i top5
#35(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 18:10
DOMINA7HOR
Jeg er faktisk. Enig.
#37(Med 5 svar)
22. februar 2022 kl. 18:11
Kristja
Ville virkelig også gerne se hunden i Astralis som Chef træner eller analytiker.
#63(Med 4 svar)
22. februar 2022 kl. 21:09
ZAP
Utroligt hvor hurtigt folk gemmer ...dust2.dk/nyheder/25821/hunden-smider-kaempe-bombe-..
#78(Med 1 svar)
23. februar 2022 kl. 07:34
Kristja
Glemmer? Jeg har ikke glemt de uheldige episode. Og jeg har heller ikke glemt, at spillerne var klar over han snød. Jeg har heller ikke glemt at jeg synes det var synd, at han fik hele turen, og de slap. Omend han så fuckede godt op i den til sidst, er så en helt anden sag. Men det ændre stadig ikke på, at han er en geni til taktik og udvikling i spillet.

Kom videre, hvad er der med folk og små sko seriøst. Jeg kan sagtens tilgive hans rod, og ville være den første til at heppe på ham og hans hold hele vejen til en major sejer.
#96(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 11:11
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
+1 på den :)
#87(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 09:54
RasmusRoev
Enig. Men om det er ave eller HUNDEN? Det er vel et fedt? Jeg er modstander af begge :P
#118(Med 0 svar)
24. februar 2022 kl. 04:17
Kugle
Tja men siden AvE allerede er banned cheater hvorfor skulle HUNDEN så ikke.også være velkommen. Ingen af de involverede coaches eller spillere der havde med coach buggen at gøre skulle nogensinde have chancen for at komme på nogen proscene igen. Det er en absolut JOKE at de stadig er velkommen!
#21(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 16:37
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Meget forventeligt og naturlig udskiftning. Synes Lucky har fået en hel del chancer, og det har egentlig været befriende at se et hold forsøge sig så længe med en spiller, der ikke helt levede op til forventningerne. Håber han vender stærkt tilbage andet steds, og at han får mulighed for en lille pause for at komme væk fra det hele i en stund.
#23(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 16:45
birdycantswim
Tillykke, farlig!
#25(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 16:56
wiLL
Guld Sæsonkort Sæson 18
de sagde en dag på ESL at det tager 6-7 måneder at spille 1 ny mand ind på et hold. og mindst 12 hvis man skifter 2. her blev der skiftet 3 og ingen ro. Hvis nu Astralis satte fokus på at spille CS i stedet for at lave den ene reklame, foto ting osv. efter hinanden kunne det være der skete noget. Syntes det synd at vi nu sikkert kommer til at se ende en strålende CS fremtid gå død i Astralis først bubber og nu Lucky. håber det bedste, men jeg tror bestemt ikke farlig kommer til at levere bedre end lucky imo var han ikke problemet.
#46(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 19:16
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sådan hænger tingene desværre ikke sammen, du skal huske på Astralis trods alt er en forretning os. Det er jo ikke spillerne der synes de skal lave diverse reklamer, begivenheder, interviews mm
#26(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 17:02
bat
#HvidtOut
#27(Med 3 svar)
22. februar 2022 kl. 17:11
Djoerup13
Nu mangler vi bare at hvidt får sparket
#72(Med 2 svar)
22. februar 2022 kl. 22:30
Patman
Ind med Wilbeck :D
#113(Med 1 svar)
23. februar 2022 kl. 18:30
Djoerup13
Tror alle andre ville være en opgradering
#121(Med 0 svar)
24. februar 2022 kl. 23:12
Patman
E9
#32(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 17:49
str1x
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det kan sgu ikke være sjovt for Lucky. Håber virkelig, at Astralis hjælper ham videre på bedste vis. Han er for god til at rådne op på bænken!
#88(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 09:55
RasmusRoev
Helt enig. Det fortjener knægten!
#34(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 18:09
DOMINA7HOR
Har lidt ondt af Lucky. Jeg synes stadig ikke han var problemet. Okay, han kunne godt have leveret bedre og mere aggresivitet, men synes godt man kunne have givet ham længere tid og arbejdet lidt på hele holdet og måden at spille på.

Jeg er stadig ikke sikker på det er nok for dem. Som andre nævner, så har gla1ve og Xyp heller ikke vist niveau. Mener stadig man skal overveje kraftigt, at give blameF en mere fremtræden rolle, væk fra lurker-rollen og sprænge banken for valde, som så kan gå ind og overtage lurker-rollen (og erstatte Xyp).

Når det så er sagt, så glæder jeg mig til at se Farlig back in business. Han er en super spiller og jeg er sikker på han nok falde til hurtigt og vise sit værd.
#36(Med 19 svar)
22. februar 2022 kl. 18:11
TubbyGold
Jeg tilslutter mig #HvidtOut må jeg nok indrømme. Hvis jeg husker rigtigt var der en periode, hvor 2 ud af 5 spillere var nede med stress samtidig eller i hvert fald to forløb tæt på hinanden. Dvs. 40 % af spillerne var stressramte. Derudover skrider en uerstattelig AWP spiller, som vist angiveligt bl.a. skyldes nogle ledelsesmæssige ting. Det er altså sportschefens ansvar, at spillerne har det godt og trives. Astralis kerneprodukt er verdensklasse CS. Betalingen for det produkt kommer i form af sponsorater, præmiepenge, merch mv. Chefen har ikke haft fokus på kerneproduktet, som er spillernes velbefindende. Det er bare ikke godt nok.
#47(Med 3 svar)
22. februar 2022 kl. 19:21
Hunt
Eller så kan cs spillere bare ikke klare mosten som elite sportsudøver?
#49(Med 2 svar)
22. februar 2022 kl. 19:52
TubbyGold
Det kan bestemt heller ikke afvises. På trods af mit ovenstående skriv, så synes jeg faktisk Hvidt er fornuftig at høre på og virker egentlig som en cool fyr. I hvert fald af de få klip/interviews jeg har set. Så jeg vil bestemt ikke udelukke din teori. Jeg håber, at organisationen viser jeg tog fejl og du havde ret :)
#54(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 20:07
Hunt
Problemet er vel at der er meget kort fra at spille hjemme på sit værelse (fx Staehr nu) han skal til pro league nu. Men vi aner ikke hvordan han klarer sig som pro spiller (ikke tænkt på severen men udenfor)

Hvor i traditionel sport spiller man flere år i semi-pro osv så man er vant til det til en vis grad.

Så nogen må jo falde for den del, selvom de er gode cs spillere. Tænker sådan en som smooya godt kunne bruge noget hjælp
#89(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 09:57
RasmusRoev
Tænker os de rejser meget, i forhold til andre sportsudøvere? Kan os tage fejl. Samt de er VIRKELIG på, når de er på i disse kampe. Samt det troldsalt ikke bare er 90min, hvis man skulle sammenligne med fodboldt.

Dog er jeg meget enig i det du skriver :)
#90(Med 14 svar)
23. februar 2022 kl. 10:56
nkolaj_
Astralis
Guld Sæsonkort Sæson 16
[d2 mener at denne, givetvis suverænt længste kommentar ever, er for lang, så den er spredt over flere; pls bare with me i god twitter stil]

1)

Jeg blander mig af flere årsager typisk ikke i debaterne længere, men der har desværre i visse kredse opbygget sig en historie om Astralis og især Kasper Hvidt, der er baseret på manglende indsigt og historier, skabt af folk med en egen agenda.

TLDR: #HvidtOut er ikke bare plat, men et tegn på at man ikke har forstået hans rolle, arbejde og grundlæggende integritet.

## Hvor kom vi fra ##
Fra sommeren 2016, hvor jeg blev dagligt involveret (og ikke længere bare var investor) i Astralis, har al fokus været:
a. Spillernes velvære og udvikling. De skulle kunne yde på højeste plan i en tætpakket turneringskalender,
b. At skabe indtægt, ikke mindst af hensyn at kunne betale de højeste lønninger med kontrakter under sikre, danske forhold (som forpligter arbejdsgiveren på en anden måde en de 'contractor' aftaler som andre benytter selv i dag, hvor spillerne basalt set bare kan smides ud)
c. Løfte esport fra subkultur til mainstream anerkendelse også af hensyn til at aktivere non-endemic sponsorer for at adressere pkt b.

Sommeren 2016 var Astralis ved at falde fra hinanden ud fra en dynamik der var symptomatisk for mange hold dengang:
* Én spiller ville videre, en anden ville bænke den første, en tredje var ved at gå i hundene.
* Træneren havde ikke reel autoritet og var underlagt spillerne. Kontraktuelt satte spillerne selv holdet(!)
* Aftaler blev ikke overholdt, da der ikke var nogen konsekvens.

Vi var på det tidspunkt blot fire personer udover holdet og Danny: min medstifter i RFRSH og medstifter af Astralis, Jakob Lund Kristensen; team manager og medstifter af Astralis, Frederik Byskov; SoMe medarbejder PHedemark; og undertegnede. Jakob, Frederik og Philip havde alle lang erfaring med esport men var grønne derudover. Jeg var grøn på (e)sport og talent management, men det var tydeligt at der i Astralis manglede den grundlæggende struktur som gør enhver organisation effektiv.
#91(Med 13 svar)
23. februar 2022 kl. 10:56
nkolaj_
Astralis
Guld Sæsonkort Sæson 16
2)

## De første nye tiltag og resultaterne ##
Det første vi gjorde var at give Danny reel autoritet. For at gøre det tydeligt overfor spillerne og omverdenen, mener jeg at vi endda gav ham rollen som sportsdirektør. Al spillernes fokus skulle bruges på serveren, anden træning, eller på at have fri.

For at at etablere den videre struktur og løse de problemer, der var og løbende vil opstår, var det næste vi gjorde at ansætte en sportspsykolog. Jeg fandt de kandidater jeg kunne i København men hvordan skulle jeg vide om de var gode når jeg aldrig havde arbejdet med dem eller emnet før? Løsningen var at bede Mia Stellberg, en af min hustrus bedste veninder og sportspsykolog for bl.a Finlands ishockeylandshold, om hjælp til at finde den rette. Danny, Mia, og jeg interviewede 8 kandidater i mine forældres stue bag Nyhavn (vi havde ikke noget kontor endnu).
På trods af min egen klare regel om ikke at hyre venner eller familie og den oplagte ulempe af hendes bopæl i Helsinki, skulle Danny og jeg ikke udveksle mange blikke for at blive enige om at Mia var den mest kvalificerede. Det var startskuddet til det foregangsarbejde Mia lavede med os og holdet i det næste 1,5 år. Det havde også konsekvensen at Finn “karrigan” (som jeg holder meget af personligt og professionelt) blev sat på bænken efter ikke at overholde aftaler. Endelig, var Mia det sidste nåleøje inden Lukas “gla1ves” aftale blev underskrevet som ny spiller på holdet.

Der blev åbnet op for det uforløste potentiale på holdet og resultaterne taler for sig selv. Vi havde klaret den første, og "letteste", del af opgaven, at få holdet til #1, men det lange seje træk, at fastholde dem på førstepladsen, var endnu foran os.
Her kommer Kasper Hvidt ind i billedet. Kasper blev introduceret til os af Jordi Roig, den første eksterne medarbejder i RFRSH som kom til os fra Nordisk Film og inden da havde været i både BIF og håndboldklubben AG København.

Hvad der virker lidt absurd - men som skyldes en personlig misbilligelse af håndbolden pga en folkeskolegymnastiklærer ved navn Ulrik Wilbek og en klassekammerat ved navn Klavs Bruun Jørgensen - anede jeg ikke hvem Kasper var. Men hvad der straks imponerede mig var hvordan han kunne tale alt fra teori om holdsammensætning af forskellige mentale profiler til det praktiske om fysisk træning for at holde mental skarphed eller detaljeret indretning af spillerbussen af hensyn til optimal hvile og forberedelse.
Det var mit indtryk at Kasper ville egentlig helst have jobbet som sportsdirektør i håndboldforbundet, men vi fik ham overtalt med tiltrædelse efter sin aktive karrieresstop i sommeren 2017. Han anede ingenting om esport hvilket for mig var en kerneforudsætning for at udfordre alle de problemer som oplagt findes i en sportsgren der er opfundet bag den lukkede dør til drengeværelset: Uden (voksne) trænere til at sætte fælles rammer, til at strukturere en sund hverdag, og til at fortælle spillerne, at hvis du ikke stiller til træning om torsdagen, er du på bænken til kampen om søndagen. Uden en dyb forståelse for koblingen mellem fysisk og mental udholdenhed. Med en dynamik hvor den enkelte spiller efter en dårlig kamp skulle spekulere om holdkammeraterne nu var på teamspeak for at svine én til og diskutere om man skulle ud. Og så videre. Det var en afgørende kulturændring, der har sat spor i hele esportens verden.
#92(Med 12 svar)
23. februar 2022 kl. 10:57
nkolaj_
Astralis
Guld Sæsonkort Sæson 16
3)

## Forandring, forbedring og tilspidsede situationer ##
Kasper og holdet ændrede 100-vis af parametre. Fra de store omkring grundlæggende træning (færre timer på serveren) og en prioritering af turneringer (og nej, det skete lang tid før BLAST), fokus på fysisk og mentalt velvære, til de små som hvornår træningen foregik (flyttet til dagtimerne så spillerne kunne holde fri om aftenen), et separat hotelværelse til Dannys planlægning, en disciplin omkring mødetidspunkter og altid at gå i samlet trop ved en LAN.
Det gav uden tvivl en fordel at Lukas og Nicolai begge kunne bidrage aktivt fra at have været eliteudøvere i hhv fodbold og badminton, hvilket i øvrigt skyder en pil igennem udtalelsen at stress skulle være forbeholdt esportatleter der ikke ved hvad det kræver at fungere på eliteniveau.
Kasper skabte en stærk kultur og holdånd, og Astralis var ikke kun intimiderende på serveren men også udenfor, hvilket gav en respekt fra andre hold, turneringsarrangører, og ultimativt sponsorer.

Det var en omvæltningens tid og som alle andre steder, hvor man laver fundamentalt om på en kultur og forhold, oplevede vi også uenigheder og tilspidsede situationer. Omend Kasper med rette sætter høje krav til sine spillere, lå uenighederne ikke i det sportslige, men handlede dybest set om kontrakter og beslutningsautoritet.
Nogen uenigheder var reelle mens andre var et levn fra tiden hvor spillere kontrollerede alt. De reelle var andele af kommercielle aftaler, mv, mens levnene inkluderede kontrakter med synkroniseret udløb der selvfølgelig gav spillerne det bedste udgangspunkt i en genforhandling.

Dog vil jeg indtil jeg går i graven fastholde at det for 99% vedkommende handlede mest om spillernes agent, Spillerforeningen, der uden blusel forsøgte at benytte Astralis’ dominans som en platform til at komme ind på markedet som både fagforening og som agent for at beskatte på tværs af spillere, hold, og turneringsarrangører.
Spillerforeningens forhandler lever i og for konflikt og tog (uerfarne) spillerne og (mere erfarne) Astralis som gidsel. Hvis man kigger på Astralis større formdyk (efteråret 2018, foråret 2020) passer de sjovt nok sammen med tilspidsede kontraktuelle konflikter. Faktisk spillede holdet Boston Majoren uden at være på kontrakt.
#93(Med 11 svar)
23. februar 2022 kl. 10:57
nkolaj_
Astralis
Guld Sæsonkort Sæson 16
4)

## Larmen udefra ##
Én af de historier, der har kørt længe, er baseret på vores egen udmelding om en generel lønnedgang i organisationen i starten af en pandemien, hvor vi ønskede at sikre alle medarbejderes job og fremfor at skære ned, valgte vi en solidarisk og frivillig lønnedgang på op til 30% for de højestlønnede. Flere spillere på vores forskellige hold var med, men ingen blev tvunget og selvom vi generelt ikke ønsker at kommentere på enkeltes personlige vilkår, og bl.a. derfor ikke indledte en påstand-mod-påstand krig i medierne dengang, kan jeg her godt afsløre at ingen af Counter-Strike spillerne gik ned i løn fordi Spillerforeningen så det som en mulighed for at indlede forhandlinger om helt andre ting. Det gjorde ledelsen og alle administrative medarbejdere med en løn over et vist beløb, med den største procentvise nedgang hos dem der også tjente mest. På den måde stod alle på kontoret sammen for at sikre alles job i en usikker tid, og det var og er vi stolte af. At den historie i en stort opsat artikel, er blevet vinklet til at nogen, spillere eller andre, var tvunget til en lønnedgang er forkasteligt. Det var langt fra den eneste fejlagtige påstand i artiklen, men det er ikke min mission i dag, at kommentere mere specifikt på dén.

Selvfølgelig har vi haft sportslige tiltag hvor vi ikke haft fuld enighed med spillerne. Alle tiltag har været vendt med træner og/eller spillere, nogle blev fejet af bordet, nogle blev justeret og en del blev indført. Spørger man spillerne i dag, vil de trods usikkerhed i starten sige, de godt kan se hvorfor vi gjorde det, og at det faktisk både har virket og er indført andre steder i dag.
Den mest oplagte er det udvidede roster som skulle adressere flere konkurrencemæssige 'svagheder' vi havde, ikke mindst afhængigheden af enkelte spillere i tilfælde af sygdom, af dalende sportslig ydelse, eller af kontraktuel status. Hvad vi ikke havde vurderet var at vi på den måde reelt reintroducerede gamle dynamikker hvor enkelte spillere kunne risikere at miste deres stamplads og derved begyndte at handle politisk.
Omend jeg stadig tror på det 'gode' i et udvidet roster, fejlede vi ledelsesmæssigt i udførelsen. Vi skiftede til sidst hest til akademisystemet hvor vi sammen med NaVi var de to drivende krafter bag design og etablering af den akademiliga, der nu kører under navnet WePlay Academy League. Heldigvis har vi altid været gode til at bruge larmen til at skabe dynamik, fremdrift og kampgejst i huset;)
#94(Med 10 svar)
23. februar 2022 kl. 10:58
nkolaj_
Astralis
Guld Sæsonkort Sæson 16
5)

## Astralis havde aldrig været, hvor vi er... ##
Tilbage står, at jeg fra start til den historisk lange dominans til i dag er evigt taknemmelig for Kasper, Mia, spillerne, og alle de andre der har spillet en rolle i at opbygge Astralis og fremme esporten.
Det var sgu ikke noget let 'salg' i 2016 at få kapaciteter som Mia og Kasper og andre afgørende profiler ombord, men de har alle gjort et uvurderligt stykke arbejde, som vi og de næste generationer af spillere og fans kan takke dem for.

Og jeg vil evigt blive ved med at opfordre mine kolleger i Astralis til at eksperimentere og fejle, uanset hvorledes vi dømmes udefra. Det er vores styrke, at vi aldrig har ladet os påvirke og rive med af de skingre kritikere, men altid har lyttet til konstruktiv feedback, især fra de efterhånden ufatteligt mange fans, der både bakker op og stiller krav, men i sidste ende gør det, vi tror på for at skabe et hold og en organisation, der vil være med i toppen af esport om 1, 5 og 25 år.
Det er den eneste måde vi lærer på og løfter os selv og andre. Med en visionær og passioneret organisation med medarbejdere og spillere der er der for hinanden og med sportslige og kommercielle ledere, der kan og vil skabe forandring. GG til alle jer der er kommet så langt som til slutningen hér:)
#97(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 11:28
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Tak for skrivet Nikolaj. Velskrevet og giver det bedste insider-overblik jeg i hvert fald har fået om Astralis’ udvikling som hold og organisation.
#103(Med 1 svar)
23. februar 2022 kl. 13:13
TubbyGold
Mange tak for at dele din indsigt med os. Super interessant og meget tankevækkende. Derudover bringer det nok #HvidtOut bølgen til skamme må man nok indrømme. For mig var det nok også mest bare en bekymring omkring Hvidt jeg gik med. Den er hermed fjernet :)
#106(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 14:36
nkolaj_
Astralis
Guld Sæsonkort Sæson 16
Selvfølgelig, jeg er glad for at det kunne fjerne bekymringen. Normalt adresserer jeg ikke rygter men det handlede for mig her om at stå bag en højt skattet kollega, og det gjorde så at et par mellemregninger skulle gøres op... Tak for at tage dog tiden at læse det hele igennem
#104(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 13:22
Lepke
Rigtig god læsning. Tak for at tage dig tiden!
#105(Med 2 svar)
23. februar 2022 kl. 14:34
Juu88
Fedt indspark! Det er spændende læsning.

Hvis formålet med dit skriv er at tydeliggøre hvorfor #HvidtOut ikke giver mening, så tror jeg kun du delvist opnår det i ovenstående punkter. Når jeg læser "begrundelserne" for #HvidtOut (På Dust2 eller zulu csgo), så er det de samme 3 ting der bliver sagt:

(1) Hvidt kører spillerne for hårdt, så de går ned med stress osv.

(2) Hvidt tror han stadig spiller håndbold og tager tiltag med derfra, som ikke dur i E-sport (læs: Man burde bare være 5 spillere der grindede derudaf).

(3) Hvidt ved ikke nok om E-sport, og derfor får han sat det forkerte hold af spillere og trænere (eks. Lucky senest).

I dit skriv synes jeg du svarer rigtig godt på 1 og 2. Kunne du ikke lokkes til at sætte et par ord på punkt 3? Hvordan finder i de rette osv. Hvem er indeover?
#108(Med 1 svar)
23. februar 2022 kl. 15:07
nkolaj_
Astralis
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jo, selvfølgelig. Under Kasper falder selvfølgelig ultimativt alt det sportslige, men han har på tværs af hold en stab på i alt 10 (+/- ved min sidste sammentælling); trænere, analytikere, fysiske trænere, sportspsykolog, mv.
* Kasper ansætter trænere ud fra ledelsesmæssige kriterier, med input om deres evner fra dem der har dyb taktisk indblik i spillet (i tilfælde af CS er det gla1ve, Jakob Lund Kristensen, Lomme, etc)
* Trænerne sætter holdet med input fra analytikere og i flere tilfælde også lederen in-game (om Lukas var involveret her ved jeg ikke, men han var da det nye hold med Kristian og Benjamin blev sat i sommer). Kaspers rolle er sammen med sportspsykologen at vurdere de mentale dynamikker i holdet. Vi benytter os også af ekstern input, f.eks et redskab udviklet til os af garuda.dk som også senere hjælper spillerne at bedre indbyrdes forstå hinanden.

Det handler selvfølgelig i sidste ende om at vi har tillid til hinanden og vores individuelle evner. Jeg havde tillid til Kasper da jeg i sin tid ansatte ham (og Anders Hørsholt har det nu), Kasper til træneren, træneren til Kasper, etc.
#111(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 15:42
Juu88
Tak for forklaringen, og jeg vil henvise til dine svar, når jeg igen støder på #HvidtOut.

Jeg synes kritik af jer har været berettiget (det er primært jeres egen skyld, da i historisk har gjort det bedre end nu), og det viser bare at i har nogle som går op i det i laver. Det lever i af.

At kritikken - fra nogle - kun er rettet mod Hvidt er forsimplet og fjollet.
#112(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 16:16
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Meget spændende indblik. Tak for åbenheden. Rigtig god læsning.
#115(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 19:44
_kW
Fedt skriv, den længste og måske bedste kommentar herinde :)
Jeg har kæmpe respekt for jeres arbejde med at skabe stabilitet omkring spillerne og også at fokusere på det som ikke foregår på serveren.
#123(Med 0 svar)
16. marts 2022 kl. 11:03
p1xar
James Bond villian looking ass
#41(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 18:33
Onychiax
Jeg ser ej heller Lucky som problemet. Han har sgu ofte også været udsat for dårlig aim og firepower ved medspillere. Jeg synes han har haft fornuftige clutch (flere end xyp vil jeg vove og påstå)…

Der skal andre tanker og gameplans (IGL) ind på holdet. Det er so last year!

Valde kunne være en fed signing!
#42(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 18:41
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tror ikke det er en dum beslutning, om end Lucky har vist glimt af stort talent, så tror jeg aldrig det var blevet helt godt - men, det største problem er jeg nu stadig overbevist om er xyp.

Jeg begriber ikke den kontraktforlængelse, og for mig kunne det tyde på at netop Kasper Hvidt ikke har erfaringen på hans side i den/ sådan en beslutning.
#43(Med 2 svar)
22. februar 2022 kl. 18:57
PillerPaller
Så mangler de bare xyp, glaive og Kasper Hvidt....
#73(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 22:30
Patman
Ind med Ulrik Wilbeck!
#95(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 11:04
PillerPaller
Stærkt du ser damehåndbold <3 Jylland <3
#51(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 19:59
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sådan godt der kommer handling!!!

Ud med xyp og ind med valde også
#53(Med 9 svar)
22. februar 2022 kl. 20:04
An0nym
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Mange snakker om glaive skal ud? Kom med et bud på hvem der skulle erstatte ham? Kan på ingen måde se nogen som skulle gøre det..
#57(Med 3 svar)
22. februar 2022 kl. 20:50
PillerPaller
Mon ikke Valde kunne lokkes til at gribe IGL rollen igen, hvis udviklingsplanen og lønposen var den rigtige : ) Men faktum er bare, at Glaive ikke har niveauet længere og vel dybest set ikke har haft det i et par år - så hvis de vil tilbage i toppen, så må de vel kigge ud over landets grænser, hvis Danmark ikke har noget at tilbyde...
#64(Med 2 svar)
22. februar 2022 kl. 21:09
An0nym
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Men det ved man ikke :) Så ingen reelle bud.
En anden tanke og intet jeg ved noget om men måske deres spil og måden de spiller på har noget gøre med ang ny coach? Og hvem ved hvordan hans og glaive forhold er?
#66(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 21:24
PillerPaller
Tror bare man skal anerkende, at Astralis fik bygget en æra op omkring en professionalisering af stabsapparatet i en cs:go organisation : ) Siden de andre top organisationer replikerede deres setup, har de reelt set ikke haft en rolle på scenen - måske det er på tide, at de kigger lidt mod andre organisationer? Dem der lykkes lige nu, virker til at have fokus på fire power på alle positioner - noget som xyp og glaive i hvert fald ikke repræsenterer hehe : )
#68(Med 0 svar)
22. februar 2022 kl. 21:28
An0nym
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ja vi er helt enige i at de organisationer har ændret sig meget siden Astralis æren :) Det er selvfølgelig også en magt faktor at scenen er blevet en del stærkere efter min mening :)
#98(Med 4 svar)
23. februar 2022 kl. 11:30
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ind med Hooxi. Han er i det mindste med på metaen
#100(Med 3 svar)
23. februar 2022 kl. 12:32
An0nym
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ja han er vel også de eneste danske bud :)
#101(Med 2 svar)
23. februar 2022 kl. 12:36
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Well. Snappi gør det godt i Ence. Acilion. Lyngbydrengen i mig vil godt se BirdfromSky på Astralis. Ville være vanvittigt.
#110(Med 1 svar)
23. februar 2022 kl. 15:20
PillerPaller
Det var sådan nogle signings Hvidt kunne finde på at gå efter - nogle der er langt over udløb og helt uden perspektiv ift. til et t2/3 hold der gerne vil tilbage på toppen
#114(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 18:44
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Snappi og hooxi er helt realistiske i min bog. Medmindre Gla1ve har tænkt sig at skyde løs igen
#60(Med 1 svar)
22. februar 2022 kl. 20:53
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Godt valg. Nu mangler de bare at få gang i xyp eller give ham samme tur. Så kunne det se rigtig godt ud.
Jeg havde dog drømt om Device, men det er vidst ikke så sandsynligt nu :-(
#80(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 08:15
JernLars
Hvis Dev1ce skriver til Astralis og siger spørger om der er plads på holdet, så skal der nok blive plads. Selvfølgelig skal NIP også godkende det osv, men Astralis skal nu nok gribe muligheden hvis den byder sig
#76(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 05:50
MickYY
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
KALDT KALDT KALDT! Så er vi igang!
#107(Med 0 svar)
23. februar 2022 kl. 15:03
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Forventet.
#116(Med 0 svar)
24. februar 2022 kl. 00:11
DH_JanLund
Et skud… blame og konfig gør det rigtig svært for de andre. Deres frihed begrænser de andre
#117(Med 0 svar)
24. februar 2022 kl. 04:13
Kugle
Jaja de har jo til vane at behandle folk værre end affald, så hvorfor stoppe med bubzkji? ASTRALIS er en fucking JOKE!
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.