WOPA VINDER POWER LIGAEN SÆSON 27
LIVE
Privatfoto

Uvidende 47-årig åbnede skin i 2020: Nu er det solgt for et 6-cifret beløb

Ronni Abrahamsen vidste godt, at hans skin var nogle tusinde kroner værd, men han havde aldrig regnet med, at han kunne få så mange penge for det.

I 2020 var Ronni Abrahamsen 45 år, og Counter-Strike fyldte ikke særlig meget i hans liv, da det primært blev til et par timers spil om ugen under sit gamle nick womze.

Han har ellers spillet siden den første udgave i 1999, men efter et par år kastede han kærligheden på Battlefield, hvor han spillede på flere forskellige hold og var til LAN.

Her 20 år senere er han familiefar, og det bliver derfor ikke til så mange timer foran computeren. Når han endelig spiller, står den på CS:GO.

Sådan var det også for to år siden, da Ronni for første gang nogensinde besluttede sig for at åbne nogle kasser.

Han indbetalte 75 kroner på sin Steam-konto, åbnede et par kasser, og i en af dem gemte der sig et AK-47 | Case Hardened (WW) skin, der skulle vise sig at være en hel del mere værd, end prisen på Steam Marked antyder.

Respekt på serveren

Ronni vidste intet om skins, og han tænkte derfor heller ikke på at sælge sit nye skin.

De næste to år lå det på hans Steam-konto, der desuden slet ikke var sikret med 2FA, og så blev det ellers brugt et par timer om ugen, når familiefaren havde tid til at spille.

Ronni har løbende spillet både med og mod andre, der har været imponeret af hans skin, men han har hele tiden troet, at det kun var omkring 5.000 kroner værd.

For tre uger siden, da min søn spillede på min bruger, er der en, der skriver, at jeg kan købe et hus for det skin. Det var lige den sætning, der gjorde, at jeg tænkte, nu skal jeg undersøge det.

Via en tidligere holdkammerat kom Ronni i kontakt med Kenni Lefevre fra Skinbid, som hjalp ham med at opsætte en auktion.

Lidt efter var det pågældende skin solgt for 180.000 kroner.

Se de bedste CSGO betting sider her.

Ronni havde dog svært ved at tro på det, før pengene landede på hans konto. Det skete for en uge siden.

Indtil pengene var der, tænkte jeg bare, jeg tror ikke på det her. Der er noget lusket ved det, fortæller Ronni til Dust2.dk og glæder sig over, at han fik hjælp af Skinbid:

Det var godt jeg stødte ind i dem, for ellers kunne jeg nemt være blevet snydt, når man ikke ved en skid om det.

Her ses det pågældende skin, der grundet dets pattern er meget sjældent, da der er meget blåt på det (Foto: Skinbid)

Kolonihavehus og Omega Seamaster

Selv efter pengene er tikket ind på kontoen hos den 47-årige mand i Greve, har han stadig svært ved at tro, at han har fået 180.000 kroner for et skin.

Jeg synes jo, det er helt latterligt, at jeg kan få så mange penge for det. Det er til grin, at en er villig til at give så mange penge for et blåt skin. Jeg kan slet ikke forstå det, men jeg er også for gammel til at forstå det.

Der er dog ingen planer om at bruge pengene på en fed bil eller en stor fest. I stedet har Ronni valgt at følge rådet om, at han kan købe et hus for det pågældende skin.

Ronni har nemlig købt et kolonihavehus, der skal rives ned, så han kan bygge et nyt, men midt i fortællingen om det nye hus, går det pludselig op for ham, at Dust2.dk’s læsere nok synes, han lyder lidt gammel nu.

Så der skal selvfølgelig også skejes lidt ud.

Og bare for at jeg ikke lyder alt for morfar-agtig, har jeg også planer om at købe et Omega Seamaster. Det har jeg altid ønsket mig, siger en grinende Ronni, der godt ved, at et nyt kolonihavehus ikke lyder særlig fedt for Dust2.dk’s unge læsere.

#1(Med 2 svar)
30. juni 2022 kl. 09:01
zagal
Det at der findes nogen som vil give 180.000kr for et ak skin fordi det lidt blåt, er jo også helt dumt i min optik :D
#28(Med 1 svar)
30. juni 2022 kl. 13:51
OzN3X
Synes også det dumt at købe Rolex ure osv... Skal det ikke bare vise klokken? Prøv at sammenlign de 2 ting :D
#37(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 21:16
zagal
Ku' mere se mig selv købe et rolex ur frem for et skin :-D

Derudover så vil rolex uret, vel altid have en værdi - fremfor et CSGO skin.
Ingen ved om de er penge værd om 10 år.

Dertil, så ejer du jo i realiteten ikke det skin, selvom du har givet spidsen af et jetjaver :D
#2(Med 28 svar)
30. juni 2022 kl. 09:02
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Af ren og skær nysgerrighed. Har i spurgt ham om han har betalt moms ved salget?
#3(Med 5 svar)
30. juni 2022 kl. 09:11
TheSmilingGun
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tror jeg ikke han har, så der kommer nok en regning snart
#6(Med 4 svar)
30. juni 2022 kl. 09:18
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det må man jo formode, men da jeg googlede reglerne synes jeg, at det var lidt uklart og det var beløbet alene eller også antallet (omfanget), som var afgørende.
#33(Med 3 svar)
30. juni 2022 kl. 16:36
JnP
Samle objekter o.l. Hvor du ikke lever af at sælge eller har gjort en forretning ud af det, må du gerne sælge uden du bliver beskattet, kender en der undersøgte det med skat i forbindelse med baseball kort han havde fra barn, han havde også for lige omkring 200.000kr det kunne han sælge kvit og frit
#34(Med 2 svar)
30. juni 2022 kl. 16:47
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Fed handel for ham! :) Men det følger reglerne for privat handel, og jeg tænker ikke, at de er dækkende for handel med skins.

Jeg fandt den her artikel fra BDO:

bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikle..
#43(Med 1 svar)
30. juni 2022 kl. 21:57
JnP
Den sag de omtaler er også en der har lavet det til en levevej, så går det ikke ind under regler om samle objekter længere, så bliver det tilfældene regler om handle med vare, altså skal man være moms og cvr registeret og lave regnskab osv.
#45(Med 0 svar)
1. juli 2022 kl. 06:15
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg læser kommentaren fra BDO som en skildring omkring en konktret sag og noget generelt. Hvor første del af nedenstående omhandler en specifik case og den anden del er generelt - men jeg kan være forkert på den:

"Den konkrete sag handlede om en yngre mand, som over en årrække havde solgt skins for flere millioner kroner, hvilket udløste en samlet moms- og skatteregning på omkring 1,8 mio. kr. Afgørelsen er under påklage til Landsskatteretten, og praksis er dermed på ingen måde afklaret.

I tilfælde, hvor omfanget af handler ikke er tilstrækkeligt til at statuere ”erhvervsmæssig virksomhed”, vil der kunne blive tale beskatning af overskuddet som personlig indkomst ud fra en spekulationsbetragtning. Dette vil dog efter vores vurdering i første række kun kunne ske for købte skins, idet skins, der modtages kvit og frit under spillet, efter vores opfattelse, ikke kan siges at være anskaffet i spekulationsøjemed."
#4(Med 6 svar)
30. juni 2022 kl. 09:11
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nej, tilfældige personers private økonomiske forhold er ikke noget, vi har den store interesse i.
#5(Med 5 svar)
30. juni 2022 kl. 09:17
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det har i jo tydeligvis, når i bringer en artikel omkring, hvad Ronni har tjent på salget og hvad pengene skal bruges til. Nu var spørgsmålet jo så ikke stillet i forbindelse med en interesse i Ronnis privatøkonomi, men mere en generel interesse og ikke mindst oplysning i, hvad og hvornår der skal betales moms ved salg af skins, hvilket havde været en meget federe og oplysende vinkel på historien, da det ville kunne komme brugerne på dust2 tilgode.
#7(Med 4 svar)
30. juni 2022 kl. 09:26
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Du synes simpelthen ikke, at der er forskel på, at bringe en historie om en mand, der åbner et skin, som han senere finder ud af, er rigtig mange penge værd, og så en artikel om hvad folks trækprocent er, hvordan de indberetter ting osv? Vi ringer jo heller ikke til alle spillere, hver gang vi skriver om, at de vinder penge i en turnering, og spørger hvordan de indberetter gevinsten, om de har privat firma osv.

Din interesse i generelle regler på området ser jeg mere som en separat artikel, som vi sagtens kunne bringe på et tidspunkt, men jeg synes ikke det er en mere interessant vinkel på den her case.
#11(Med 3 svar)
30. juni 2022 kl. 09:51
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Til dit første spørgsmål - jo, helt klart. Men, nu skrev jeg jo intet om trækprocenter, men om der skal betales moms ved salgs af skins, hvilket jeg håber, du kan se har større relevans for din artikel end eks. trækprocenter.

Jeg synes, at det havde været et relevant spørgsmål at stille og det hvis Ronni ikke selv er opmærksom på det, så kunne det også havde været en hjælp til ham, hvis man havde stillet spørgsmålet, når nu han mentalt allerede har købt kolonihavehus og Rolex ur. for det kunne jo være, at der ikke var råd til begge dele, hvis han nu også skulle til at aflevere en del til SKAT. Nu har i jo åbenet en dialog med Ronni om, hvad pengene skal bruges til og han svarer jo uden de store bekymringer, så synes jeg sagtens, at man også kunne have tilladt sig at stille omtalte spørgsmål.

Hvis du synes, at det gør sig bedre i en separat artikel, så er det jo bare din holdning. Jeg synes, at når man bringer en artikel, som fremhæver, at det er muligt at tjene penge og mange penge ved salg af skins, som man har haft liggende på sin profil, så havde det været en glimrende ide, at tilføje til artiklen, hvad de generelle regler er, så man ikke får "lokket" nogle af de unge brugere på dust2 (som Ronni omtaler) til at sælge en masse skins og dermed opbygge en potentiel skattegæld.

- Og jeg synes, at der er stor forskel på at stille et opklarende (hjælpende) spørgsmål til en - tydeligt - udvidende (på området) person kontra at spørge professionelle spillere om den slags, hvor det må antages, at den private sælger (som måtte have hjælp til salget) sandsynligvis ikke er bekendt med reglerne og professionelle, som har været i miljøet længe.

Nu googlede jeg jo selv spørgsmålet og fandt en artikel fra tv2, som jo både beskriver en historie, hvor en ung gut har tjent mange penge (som Ronni), men også de problemer, som følger med, når man ikke er opmærksom på reglerne og de får også både SKATS bindende svar og generel oplysning ind i en og samme artikel.

Jeg er med på, at tv2's vinkel ikke var fortjenesten i sig selv, som tilfældet i denne artikel, men jeg synes, at det havde mere end rimeligt med et spørgsmål til Ronni eller en faktaboks eller lignende omkring reglerne - for jeg synes, at det er yderst relevant at oplyse om den slags, når nu man har mulighed ved sådanne historier.
#15(Med 2 svar)
30. juni 2022 kl. 09:57
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg er helt enig i, at det er relevant at bringe en artikel om reglerne på området. Vi har det også stående på vores "ønskeliste", men du skal bare lige huske, at Dust2 stadig er en meget lille forretning, hvor vi hver eneste dag kæmper for at få enderne til at mødes. Sådan en artikel laver man ikke bare lige på en time, den kræver massivt research og interviews med relevante kilder, fx en revisor. Der er jo også en grund til, at der ikke findes en masse konkurrerende nyhedssider i Danmark - det er altså ikke en kæmpe guldmine.

Så i det store hele er vi enige om, at det er interessant og i den grad relevant for Dust2's læsere, jeg mener så bare, at det er så kompliceret, at det fortjener sin egen artikel.
#17(Med 1 svar)
30. juni 2022 kl. 10:06
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det lyder som om vi er nogenlunde enige om det generelle og jeg forstår selvfølgelig godt spørgsmålet omkring ressourcer og at det er vurderet til at være en kompliceret oplysning/diskussion (hvilket jeg er meget enig i - jeg spurgte jo selv med opklaring in mente), og det er også helt fair, hvis man vil give det en separat artikel - men når det er tilfældet, så havde jeg nok bare valgt at kommentere det sidst i artiklen. For jeg synes, at det giver god mening med "advarsler" der for der forekommer "reklame" eller "opfordrende materiale". Fuldstændig på samme måde som eks. bet365 reklamerne her på site, hvor de også ROFUS på deres reklamer - altså oplysninger dér, hvor det er relevant for modtageren. Misforstå mig ikke: Fortjenesten i sig selv kan virke opfordrende for en ung læser og ikke dust2 hensigt med artiklen.
#19(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 10:17
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Fair pointe
#9(Med 7 svar)
30. juni 2022 kl. 09:31
nylsnej
For ikke at nævne skat :)
#10(Med 6 svar)
30. juni 2022 kl. 09:40
MB-J
Åhh hold nu op med at blande jer, og lad manden nyde sine penge i fred. Janteloven...
#12(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 09:53
nylsnej
Edit:
Jeg æder min hat. Det ser jo ud til det umiddelbart snildt være skattefrit: legaldesk.dk/artikler/hvornaar-skal-jeg-betale-ska..
#13(Med 4 svar)
30. juni 2022 kl. 09:47
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Du er med på, at det er en interessant diskussion, som potentielt, hvis han ikke har været opmærksom på det, kan hjælpe ham med ikke at brænde alle penge af og efterfølgende blive mødt med et krav fra SKAT og at det ikke har nogen med janteloven at gøre, ikke?
#20(Med 3 svar)
30. juni 2022 kl. 10:52
MB-J
Han har jo ikke åbnet den med henblik på fortjeneste og kan vel derfor ikke blive beskattet af det?
#22(Med 2 svar)
30. juni 2022 kl. 11:06
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Der er jo tilsyneladende forskel på salg af skins og salg af private ting på flere områder. Som skrevet nedenfor, så tolker tv2 svaret fra SKAT på følgende måde: ""I et såkaldt bindende svar har Skatterådet slået fast, at man skal betale moms af hele sin omsætning, hvis man sælger skins for mere end 50.000 kroner om året."," - Jeg er ikke ekspert, men det kunne jo godt tyde på, at der skal betales til staten.
#23(Med 1 svar)
30. juni 2022 kl. 11:19
JakobHelms
Der er tale om SKATs vurdering af en enkeltsag, man ikke skal generalisere alt for meget over. Se f.eks følgende citat fra SKATs svar:
"Derudover skal afgørelsen af, om der i det enkelte tilfælde er tale om økonomisk virksomhed, bero på en konkret vurdering af, om formålet med den pågældende virksomhed er at "tilvejebringe indtægter af en vis varig karakter". "

I det her tilfælde må man jo sige, at der i hvert fald ikke er ønske om at etablere noget der ender som en varig indtægtskilde, og derfor er det langt mere interessant netop at høre en vurdering af denne her konkrete sag end at forsøge at gisne ud fra andre.
#24(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 11:26
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det forstår jeg - men fint at du understreger det. Som jeg skrev i #16, så synes jeg jo netop også, at det er interessant i denne specifikke case, da der jo kun er tale om salg af ét skin med høj værdi modsætning til svaret fra SKAT, som jeg tidligere refererede til.
#14(Med 6 svar)
30. juni 2022 kl. 09:49
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det skal han vel ikke?

Det er jo ikke hverken købt eller solgt med spekulation/investering for øje, og det er på ingen måder erhvervsmæssigt.

Han har jo brugt det i mellemtiden. Du skal jo heller ikke betale hverken moms eller skat, hvis den bil du købte fra ny til 10.000kr. i 1999 nu pludselig kan sælges for 1.000.000kr., efter du har kørt i den i små 25 år (okay, et urealistisk scenario - men du forstår pointen) :)
#16(Med 2 svar)
30. juni 2022 kl. 09:58
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er jo netop derfor jeg spørger - for at få det opklaret, da jeg selv er i tvivl. :)

I artiklen er det jo beskrevet, at han har sat penge ind og købt skins og/eller cases, og det kan jo diskuteres om det var i spekulationsøjemed eller ej - uanset om han har spillet med det eller ej. I artiklen bliver der også beskrevet, at han var bekendt med værdien via steam og at han var overrasket over værdien udenfor steam, så jeg tænker ikke, at det er så lige til, at gøre det op på den både.

I denne artikel fra tv2 (nyheder.tv2.dk/penge/2022-06-03-tusindvis-af-gamer.. bliver det konkluderet, at "I et såkaldt bindende svar har Skatterådet slået fast, at man skal betale moms af hele sin omsætning, hvis man sælger skins for mere end 50.000 kroner om året.", men jeg havde forestillet mig, at hyppigheden var relevant i denne sammenhæng og ikke blot beløbet alene, så derfor synes jeg, at det er interessant at vide, om man skal betale moms ved salg af 1 skin med høj værdi.
#39(Med 1 svar)
30. juni 2022 kl. 21:20
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det skal man ikke i andre frihandelsscenarier - et enkelt heldigt køb gør dig altså ikke erhvervsdrivende :)
#46(Med 0 svar)
1. juli 2022 kl. 06:18
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Som jeg skrev tidligere, så handler det vel om, om SKAT vurderer om det har været købt i spekulationsøjemed eller ej. Jeg fandt en anden artikel fra BDO, hvor de gennemgår en case og efterfølgende kommenterer og af nedenstående uddrag læser jeg det altså anderledes, hvis der bliver konkluderet, at et købt skin er en investering:

bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikle..

.."I tilfælde, hvor omfanget af handler ikke er tilstrækkeligt til at statuere ”erhvervsmæssig virksomhed”, vil der kunne blive tale beskatning af overskuddet som personlig indkomst ud fra en spekulationsbetragtning. Dette vil dog efter vores vurdering i første række kun kunne ske for købte skins, idet skins, der modtages kvit og frit under spillet, efter vores opfattelse, ikke kan siges at være anskaffet i spekulationsøjemed."

Hvordan læser du dette afsnit? :)
#21(Med 2 svar)
30. juni 2022 kl. 10:55
JakobHelms
Der er forskel på fysiske varer og et skin, som defineres som en "elektronisk leveret ydelse", og derfor så vidt jeg husker simpelthen ikke kan være "brugt", uanset om man har benyttet det eller ej, på samme måde som man ikke kan videresælge en e-bog som brugt, bare fordi man har læst den - men hverken du eller jeg er nok eksperter i det her emne :-)
#38(Med 1 svar)
30. juni 2022 kl. 21:20
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Slet ikke. Jeg ved bare, at ting du har købt/ejet og som du reelt har brugt, der bliver du ikke momspligtig eller skattepligtig, fordi du har lavet en enkelt heldig handel :)

Om det er anderledes med skins, skal jeg ikke kunne sige.

Typisk kigger man jo på hensigten, og hvis han bare har været heldig at ramme guld en enkelt gang, så er det næppe noget, der koster ham et torskegilde :)
#44(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 23:14
JakobHelms
Det ved jeg også godt, og det var derfor, jeg påpegede, at elektronisk leverede ydelser som sådan ikke kan være "brugt", og at sagen derfor var mere kompliceret end som så :-).
#18(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 10:08
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Haha fantastisk historie!
#25(Med 2 svar)
30. juni 2022 kl. 12:24
glx0
Fin historie, og fedt for manden.
Men det kan sku aldrig være dust2 ansvar om han har betalt skat eller ej, det er jo langt væk - det er jo ikke det historien handler om.

Det her samfund er virkelig ved at være en børnehave.
Senere i tråden er der vel også en der føler sig stødt.
#27(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 13:22
JakobHelms
Det virker lidt som om du allerede føler dig stødt over folks kommentarer.
#40(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 21:21
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Eller en der føler sig stødt over, at folk debaterer og kommenterer på en artikel i kommentarsporet.
#26(Med 3 svar)
30. juni 2022 kl. 12:45
birdycantswim
Må lige kigge mit steam-inventory igennem og se om ikke jeg kan lave samme nummer!
#29(Med 2 svar)
30. juni 2022 kl. 14:21
Eath
Hvis du har TF2 items er det værd også at kigge på dem.
Jeg fandt skins i TF2 for 77 EUR - for nogle sølle shotguns og en hat
#30(Med 1 svar)
30. juni 2022 kl. 14:26
Lukas
Turneringsadmin
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Hun er total broke
#41(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 21:21
birdycantswim
Hårde tider på HLTV-kontoret!
#31(Med 1 svar)
30. juni 2022 kl. 14:41
TubbyGold
Fed historie. Sgu en underholdende måde at vinde i CS:GO kasselotteriet på. Jeg tror dog tilbagebetalingsprocenten er væsentlig højere i Danske Spils lotteri, sammenlignet med CS:GO kasselotteriet.

Jeg kan iøvrigt heller ikke forstille mig at SKAT vil sige, at manden skal momsregistreres. For at han skal være momspligtig af sådan en transaktion kræver det, at han driver såkaldt "økonomisk virksomhed" (læs evt. her: skat.dk/data.aspx?oid=1977965)

Økonomisk virksomhed i momslovens forstand, er defineret som følger:

"Ved økonomisk virksomhed forstås alle former for virksomhed som producent, handlende eller tjenesteyder, herunder minedrift og landbrug, samt virksomhed inden for liberale og dermed sidestillede erhverv. Ved økonomisk virksomhed forstås især udnyttelse af materielle eller immaterielle goder med henblik på opnåelse af indtægter af en vis varig karakter. Se momssystemdirektivet, artikel 9, stk. 1, 2. afsnit." (skat.dk/data.aspx?oid=1977969)

Som andre nævner, lyder det jo på ingen måde som om han prøver at opnå indtægter "af en vis varig karakter" i dette tilfælde. I sådanne tilfælde skal man altså ikke momsregistreres og man skal ikke afregne moms af transaktionen. Så han kan roligt købe sig et skønt ur.
#35(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 16:49
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Du har nok ret i, at der ikke er tale om moms i Ronnis (fra artiklen) tilfælde, men det kunne tyde på, at det er en vurdering fra SKAT om der er tale om spekulationsøjemed eller ej og hvis der er, så skulle han have været glad, hvis han kunne slippe med moms.

bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikle..

"I tilfælde, hvor omfanget af handler ikke er tilstrækkeligt til at statuere ”erhvervsmæssig virksomhed”, vil der kunne blive tale beskatning af overskuddet som personlig indkomst ud fra en spekulationsbetragtning. Dette vil dog efter vores vurdering i første række kun kunne ske for købte skins, idet skins, der modtages kvit og frit under spillet, efter vores opfattelse, ikke kan siges at være anskaffet i spekulationsøjemed."
#32(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 16:28
RAF
Måske det ville være sin plads at sætte et produkt-placement markat på artiklen når der nu åbenlyst reklameres for et firma (skinbid). Spændende at i prøver at skrive om nogle andre ting men det blev lidt ligesom at læse en reklame for lotto kuponer.
#36(Med 1 svar)
30. juni 2022 kl. 17:45
nikofyr
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Findes der en metode til at søge på hvilke skins der er gået ind/ud af ens steam account?
#42(Med 0 svar)
30. juni 2022 kl. 21:30
Lukas
Turneringsadmin
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Man kan vist se sin byttehistorik. Eller den hedder inventory history - har i hvert fald set det et sted.
#47(Med 0 svar)
1. juli 2022 kl. 07:35
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
661 🚀
#48(Med 0 svar)
4. juli 2022 kl. 16:16
panzerlas
Nå efter at have læst denne artikel måtte jeg da også lige prøve at smide en case hardened AK47 i MW på deres site, med en rigtig pæn mængde blå på receiveren og magasin.
Jeg lavede den som en 8 dages auktion uden mindstepris men blev straks opmærksom på at screenshot af den ikke virkede. jeg skrev til support at jeg syntes det var en vigtig del af auktionen og om ikke de kunne få det lavet.
Efter lidt skriv frem og tilbage fik jeg så svar på at det kunne support medarbejderen ikke lave men at han ville sende det videre til en developer.
Der er nu gået 4 dage og deres side virker stadig ikke!
Så ja, det var nok første og sidste gang at jeg brugte skinbid og jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre i forhold til auktionen?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.