k0nfig kunne slet ikke få spillet til at hænge sammen i kampen mod 00Nation.

Fiasko i åbneren

Astralis kunne ikke hamle op med de brasilianske legender i første runde.

Astralis har nu pistolen for panden i play-in-stadiet ved IEM Cologne.

Det står klart, efter de netop er blevet sendt ud af serveren af 00Nation med et 16-6-nederlag i bagagen.

Kampen var samtidig debut til det nye holdkort, hvor coldzera og try blev flankeret af GODSENT-trioen dumau, latto og TACO.

Og særligt de tre yngstemænd i form af try, latto og dumau var i hopla for 00Nation, der på CT-siden tog 10 runder, inden de lukkede kampen 16-6 på T-siden.

Mens blameF og Xyp9x gjorde, hvad de kunne, så var det en hård dag på kontoret for især k0nfig, det blot kunne notere sig fem kills på kampens 22 runder.

Med nederlaget i bagagen skal Astralis nu i lower bracket, hvor de skal møde Complexity i en knald eller fald-kamp, der spilles tirsdag aften.

00Nation er derimod videre til næste kamp mod Spirit, hvor vinderen booker billet til IEM Colognes hovedturnering.

00NATION
16 - 6
Astralis
Alle maps
00NATION K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Santino 'try' Rigal 24 - 8 +16 105.4 90.9% 1.89
Brasilien Bruno 'latto' Rebelatto 23 - 10 +13 105.0 95.5% 1.65
Brasilien Eduardo 'dumau' Wolkmer 19 - 15 +4 89.1 81.8% 1.34
Brasilien Marcelo 'coldzera' David 12 - 13 -1 61.8 90.9% 1.16
Brasilien Epitacio 'TACO' de Melo 14 - 12 +2 78.1 77.3% 1.15
Astralis K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Benjamin 'blameF' Bremer 18 - 17 +1 93.6 72.7% 1.09
Danmark Andreas 'Xyp9x' Højsleth 16 - 18 -2 81.6 72.7% 0.94
Danmark Lukas 'gla1ve' Rossander 8 - 19 -11 58.5 59.1% 0.61
Danmark Asger 'Farlig' Jensen 10 - 19 -9 34.0 54.5% 0.54
Danmark Kristian 'k0nfig' Wienecke 5 - 19 -14 45.3 54.5% 0.45
#1(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 13:40
AppleEyeD
Yep.
#2(Med 5 svar)
5. juli 2022 kl. 13:40
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Altså, stadig kun blameF der spiller godt.

Men… hvad er der dog sket med konfig. De første par uger lignede han og blameF satme superstjerner. Han skyder 5 mod et afdanket brasiliansk hold .. på mirage….
#4(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 13:43
DanskHammer
Syntes du sådan helt seriøst at Blame spillede godt? Han får de kills der falder i kurven, og det må også forventes når du så ofte er 1 mod 2-3 slidte spillere.
#11(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 13:50
nylsnej
I det mindste kunne han skyde de folk der løb ind i hans sigtekorn. Det er mere end man kan sige om de 3 bundfraggere. :(
#19(Med 2 svar)
5. juli 2022 kl. 14:08
rALF
Afdanket..? try, dumao og latto er unge prospect på vej op. De så sultne ud og ramte skalle.
#25(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 14:29
Wasin
Sultne eller rammer skalle, så trods alt ikke mere end at de røg ud på røv og albuer til fucking SPROUT til ESL Valencia, og at GODSENT vel aldrig var mere end et top 20 hold i verden at best.
#70(Med 0 svar)
6. juli 2022 kl. 16:09
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Self kan de skyde :) unge youngguns der har været gode nok _nationalt_ men stadig ikke har vist en pind internationalt.
#3(Med 2 svar)
5. juli 2022 kl. 13:42
nylsnej
Puha. Hvorfor de vælger mirage er mig en gåde. Astralis spillede 2v5 i denne kamp.

Der må snart en roster change til her. Og xyp virker ikke umiddelbart til at være problemet.
#8(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 13:44
MB-J
Forstår heller ikke hvorfor de banner ancient i starten. Virkede som deres klart bedste map for 2 måneder siden
#23(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 14:21
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Imo kommer BlameF + Glaive ALDRIG til at virke, de har 2 fuldstændig forskellige måder at calle på og man kan se det clasher sammen..
#5(Med 13 svar)
5. juli 2022 kl. 13:43
MB-J
Det må være 3 udskiftninger der skal til efterhånden.
- k0nfig, + Fessor
- xyp, + zyphon
- Farlig, + devve
#30(Med 12 svar)
5. juli 2022 kl. 14:44
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Zyphon, kommer ikke til at ske. Ikke med den måde de skiltes sidst.
Device, som man intet aner om hvor er henne niveau mæssigt.

Jeg har ikke løsningen. Men det tror jeg heller du har her :)
#31(Med 11 svar)
5. juli 2022 kl. 14:55
MB-J
Der er jo ikke andre relevante spillere at hente, så mon ikke hvis Hvidt ryger ud, at zyphon godt kunne joine igen? Selvfølgelig har device stadig hvad der skal til, det handler bare om han har lysten. Den mest consistent spiller gennem tiderne? Tænker ikke at han bare falder af på den, han grinder trodsalt faceit hver dag.
#32(Med 6 svar)
5. juli 2022 kl. 15:07
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tror er os forskel på at spille 3-4 pugs om dagen også spille professionelt cs.
Jeg så zyphon som flames klart svageste kort dengang, og jeg kan ikke se ham ramme tier1 på andre hold end det flames hold de havde før opløsningen.
For mig at se er den eneste løsning valde, som med stort sandsynlighed heller ikke vil komme til at vinde dem pokaler.
Spillerne på astralis er alle spillere der kan komme ind på tier1 hold og præstere, jeg tror problemet ligger på glaive og måden han vil spille cs på.
#33(Med 4 svar)
5. juli 2022 kl. 15:08
MB-J
Kan sagtens være. Det er længe siden at gla1ve har ramt niveau. Bare svært at se hvilken igl der skulle tage over, udover hvis blame gør det.
#35(Med 3 svar)
5. juli 2022 kl. 15:14
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er det der er problemet, der er ingen til at tage over.
Se på heroic, de render rundt med cadian på awp, som vel dårligt er en top20 awp spiller i verden, samtidig med han vel heller ikke engang er blandt top10 igl, men han lader ofte spillerene lave mere riski plays som giver spillerne selvtillid, hvilket ender med at afspejle sig i deres alles spil.
Udefra ligner det ofte at astralis spillerne, med undtagelse af blamef, er bange for at tage de store sats.
#37(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 15:29
MB-J
Ja det virker lidt som om at gla1ve vil spille på den samme måde som for 3-4 år siden
#42(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 16:08
sZyx
Bare sådan af ren nysgerrighed hvilke 10 igl'er synes du er bedre end Cadian. Jeg ser ham klart som en top 10 igl, og han laver ret tit nogle solide calls.
#46(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 16:46
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nu taler jeg kun IGL evner og ikke det mekaniske, så jeg vil mene at både -
Karrigan
glaive
Bombla
Aleksib
Nafany
Snappi
Apex

Det var måske os overdrevet at sige han knap og nap var top10, for han er nok blandt dem. Men på ingen måde i toppen af dem.
#34(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 15:11
MB-J
Og fair at du ikke tror at device har det der skal til længere, jeg tror det dog :)
#50(Med 3 svar)
5. juli 2022 kl. 18:12
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tror der skal mere til før Zyphon kigger mod Astralis.

Jeg skriver ikke, at Device ikke kan være aktuel. Jeg skriver bare at ingen ved hvor god han er længere.
Hverken dig eller jeg ved hvor god han er pt.
Derfor vil det for Astralis være et gamble i min optik.
#59(Med 2 svar)
5. juli 2022 kl. 18:54
MB-J
Hvad ville du gøre som et alternativ så? Beholde det nuværende roster?
#68(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 22:36
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg har skam ikke løsningen. Hvis jeg havde, så sad jeg ikke i min sofa og svarede dig ;)

Men der skal snart ske noget, for det ser ikke godt ud og det har det ikke gjort længe. ;/
#69(Med 0 svar)
6. juli 2022 kl. 10:12
Wasin
Bænke/smide gla1ve på porten - det kan simpelthen snart ikke være til diskussion længere. Nærmest alle spillere underperformer under ham, han/hans system formår aldrig at iscenesætte en awp spiller og samtidigt med hans eget individuelle niveau halter og taktiske formåen tydeligvis er forældet.

For mig er det en direkte no-brainer at få ham + eventuelt trace afhængig af hvor meget indflydelse han reelt set har. Jeg aner sgu ikke om han bare føjer sig og siger ja tak eller han reelt set har noget at sige i forhold til deres spillestil, og ellers bare få banket begge to af helvedes til.

Den eneste grund til det her hold overhovedet vinder kampe og vandt kampe i starten er at konfig startede ud som var han verdens bedste og nu er blameF så god at han kan skide på systemet og vinde runder ved at spille for sig selv.
#6(Med 2 svar)
5. juli 2022 kl. 13:43
RAF
try og dumau spillede virkelig godt (sammen med resten af 00nation). Fuldt fortjent sejr. Men øv at se astralis tabe igen igen, man kan vel næsten ikke kalde sådan noget et "upset" mere.
#10(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 13:46
DanskHammer
Det er langt fra et upset når et midt Tier 2 hold møder et Tier 3 hold.. :)
#43(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 16:13
RAF
Jeg lagde mærke til at casterne på Twitch kaldte det et upset men nej jeg er helt enig :-)
#7(Med 7 svar)
5. juli 2022 kl. 13:43
Bluerose13x
Bænk K0nfig og få Fessor som stand ind i en 3 måneders tid.
#13(Med 6 svar)
5. juli 2022 kl. 13:53
xone
Hvad skulle det hjælpe ? :D
#47(Med 5 svar)
5. juli 2022 kl. 16:50
Accepted
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Som udgangspunkt ville det jo nok hjælpe med at fjerne en overbetalt spiller der ikke kan levere mere end 5 kills mod et middelmådigt brasiliansk hold.

Derudover kunne det måske være nok til at sparke lidt motivation tilbage ind i manden :)
#51(Med 4 svar)
5. juli 2022 kl. 18:13
xone
Du har stadig en k0nfig der er overbetalt, nu får du bare ikke noget ud af ham fordi han sidder på bænken, og hvad skal der så ske om 3 måneder? Så rusker vi lige op i alle relationer én gang til.
#52(Med 3 svar)
5. juli 2022 kl. 18:23
Accepted
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Svaret er i min første kommentar.
#53(Med 2 svar)
5. juli 2022 kl. 18:31
xone
Og der forholder du dig ikke til hans oprindelige kommentar, og som er grunden til mit oprindelige spørgsmål. Hvad skulle det hjælpe at bænke konfig i 3 måneder? Han er ikke typen der sætter sig og grinder 10 faceit games om dagen.
#63(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 19:33
Accepted
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Hvis han ikke er typen, så er der slet ingen grund til at han er på holdet. I mit hoved er det kun logisk at sætte en ny spiller ind som (potentielt) kommer til at klare det godt, og dermed sætter lidt ild under Konfig's plads på holdet.

Når der er noget på spil, så må han på den ene eller anden måde vågne op. At give ham tid, og generelt give holdet tid, har tydeligvis ikke hjulpet en skid.

Synes derfor #7 har fuldstændig ret i, at det kunne være en fin måde at gøre det på. Om det så skal være Fessor kan diskuteres, men det er den oplagte.
#67(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 20:38
xone
Så er vi ude i at erstatte ham, og ikke bare bruge fessor i en 3 måned periode. Det er noget andet og så er jeg tildels enig i at en spiller udskiftning er på sin plads. Jeg er dog ikke enig i at konfig er første mand ude, da jeg synes man skal se om hans firepower ikke kan bruges i et andet system.

tldr: at give en standin en plads på holdet i 3 måneder er et nogo, en reel udskiftning yes go.
#9(Med 10 svar)
5. juli 2022 kl. 13:45
DanskHammer
Hørt på Astralis TS på T-siden:
Blame: "Drenge, hop lige ud og skyd 1-2 af dem så jeg kan gemme mig og tage en 1 v 3 clutch.."
And repeat.
Jeg mener stadig det er et problem man ikke bruger en varm Blame som mere entry.. Om det så er fordi han ikke vil eller fordi taktikken aldrig ændres ved jeg ikke.
#20(Med 7 svar)
5. juli 2022 kl. 14:12
leandr
Hvorfor skulle han nogensinde entry? Det har aldrig været hans rolle. Han har 1.4 i sens eller sådan noget.
#24(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 14:27
DanskHammer
Hvis man har set Astralis de sidste mange måneder så ville man vide at når Blame faktisk gider åbne sites på T-siden, så får de site ofte.
#44(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 16:23
RAF
Han spillede entry for col mens konfig var ude med brækket hånd og han gjorde det faktisk ganske godt.
#54(Med 4 svar)
5. juli 2022 kl. 18:42
Wasin
Hvis hvilken sens en given spiller bruger er en forudsætning for om han kan entry eller ej så ved jeg fandme snart ikke :D
#61(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 19:09
DanskHammer
Hahah jeg valgte også at se bort fra det med sens.. Noget af det knap så kloge jeg har læst i dag.. Men forfatteren må jo mene at de 1.4 i sens betyder blame kun kan liste og skyde en ad gangen..
#64(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 19:39
Wasin
Haha det var så dumt skrevet at jeg lige i 2 sekunder var i tvivl om han mente det var for hurtigt eller langsomt til at kunne entry.
#71(Med 1 svar)
6. juli 2022 kl. 20:02
leandr
Så fatter du jo ikke spillet :D
#72(Med 0 svar)
6. juli 2022 kl. 20:44
Wasin
Fortæl mig hvorfor du mener det spiller en væsentlig rolle - jeg lytter :)
#21(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 14:17
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Blamef har højst entry% på ct siden
#62(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 19:10
DanskHammer
CT siden tror jeg godt Astralis kan løse hvis de vil, det er især T-siden de mangler hjælp når nu man ikke kan bruge sin AWP til at få åbninger.
Alle hold kæmper på T-siden for det meste, men Astralis kæmper mere end mange andre med dårlig calling, dårlige entries og rigtig dårlig time management.
#12(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 13:51
Onychiax
Man kan sgu ikke give så meget skyld til BlameF.. konfig prøver at liste sig frem i B-gangene i pistol runden.???
Derudover er der 2-3 runder de smider totalt væk på T-siden selvom de havde (momentum) …
Farlig og Xyp har generelt flere dueller de skal/kan vinde..
Gla1ve er helt væk…

Vil man være en verdensomspændende organisation eller en dagsinstitution fyldt med gentleman-aftaler…
#16(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 13:57
DanskHammer
Det nok en kombination af at man ofte ser Blame i live til sidst - jeg tror at både de som forstår spillet og de som ikke altid forstår det bliver lidt "frustreret" over at se samme mand i live til sidst hver gang.
Det virker jo ikke det de prøver med Blame, så må man ændre opskriften.
#14(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 13:53
JernLars
Et lille lyspunkt er at Xyp havde den anden bedste rating på Astralis. Men udover det så er der dælme ikke meget at juble over her. Hvis de ikke bliver markant bedre her i Cologne, så tror jeg der kommer udskiftninger
#15(Med 3 svar)
5. juli 2022 kl. 13:56
brieF
Det er ved at blive heino nu
#22(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 14:20
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvad betyder det, at noget er ved at blive heino? Findes det på rigtig dansk?
#45(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 16:24
RAF
Jeg tror ikke Heino kan fixe det her (hvis det en ramasjang reference)
#60(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 19:03
Linatic
MEGET heino
#17(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 13:57
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
"Astralis blameF ahead of IEM Cologne: “We are in a bit of an upswing”" - Hehe.
#18(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 13:59
nylsnej
Man må jo bare kigge misundeligt til Heroic, der på trods af et godt socialt sammenhold, ikke tøver med at skifte ud når muligheden byder sig for at opnå en smal forbedring.
#29(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 14:41
tinzuldateN
Du har så meget ret, faktisk ret imponerende!
#26(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 14:30
Slettet bruger
Alle ved dust2 glæder sig til at lave disse nyheder. Det er det nye North efterhånden. Der skal til at ske noget med det Astralis hold, det rammer både brand og organisation med de præstationer.
#27(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 14:31
Wasin
Det værste ved hele situationen er jo at man som dansker nærmest efterhånden sidder og håber de taber og ryger ud sådan der forhåbentligt snart kommer udskiftninger.

Nu slår de sikkert et par middelmådige hold og siger de er et i upswing og så sidder vi i klemmen igen til næste event.
#28(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 14:34
MB-J
Har det på samme måde. Hellere bare få smæk så de forhåbentlig smider Hvidt og et par spillere på porten
#36(Med 2 svar)
5. juli 2022 kl. 15:24
zagal
Nu venter vi vel bare på k0nfig er ude på twitter og skrive han er skuffet over hans niveau igen. :D en uge senere skriver han vel, at han tilbage efter have været nede.

... en uge senere.. så han tilbage med at skrive han har ramt bunden eller lign.
#40(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 15:37
JernLars
Det er næsen ligesom Bitcoin og cryptobros
#41(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 15:38
zagal
Ja, ved du hvad :-D
#38(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 15:29
ZaNwish
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
De kan hente b0rup ind, han kan ramme hs.
#39(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 15:30
zagal
De mangler 4 spillere. Så tror ikke det hjælper blot at skifte en ud :D
#48(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 16:55
bat
#HvidtOut
#49(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 17:55
Nico
Over et år er gået, mens løsningen har været lige foran øjnene på dem:

twitter.com/NicoCSGO/status/1388944992413097984

kappa
#55(Med 3 svar)
5. juli 2022 kl. 18:46
smed
Tror de skal have JBOEN ind, han spiller 2. division men har set ham spille og han har helt bestemt niveauet til at blive næste major mvp. Hej wake
#56(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 18:46
CONR4D
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Enig!!!
#57(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 18:47
kronow
Måske de også burde overveje CONR4D, har hørt han leverer en fin Rogue.
#58(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 18:47
CONR4D
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er i chok
#65(Med 1 svar)
5. juli 2022 kl. 19:48
Onychiax
Astralis snakker hele tiden om at spille holdet sammen mv..
Andre hold har lige to uger og der kører derud af!..
Der er mange faktorer der ikke er, som det skal være :)
#66(Med 0 svar)
5. juli 2022 kl. 20:17
DanskHammer
Ah både G2 og Vitality har også haft deres udfordringer over længere tid, men når dog oftere lige det skridt længere der gør at de ikke bliver helt til grin som Astralis ofte bliver.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.