I Richard Lewis' artikel fremgår det, at vnG modtog materiale fra HUNDEN.

HUNDEN delte mappe med vnG

Richard Lewis har lækket dokumenter fra sagen mellem Heroic og HUNDEN, som blandt andet viser den tidligere Heroic-træner dele en mappe med vnG, der var ansat i Astralis på det pågældende tidspunkt.

Denne artikel var tidligere fjernet fra Dust2.dk, da den ikke levede op til de journalistiske standarder, som vi forventer, at vi lever op til. Artiklen er nu rettet, så den lever op til den høje standard, vi pålægger os selv. Ydermere var der tvivl om det lovmæssige i at gengive materialet, men efter juridisk vejledning står det nu klart, at Dust2.dk gerne må dække sagen.

Mandag aften afslørede Richard Lewis, at han var kommet i besiddelse af dokumenter fra sagen mellem Heroic og HUNDEN, og at han inden længe ville dele dem med offentligheden.

Den dag er kommet, da Richard Lewis tirsdag middag har fremlagt dokumenter fra sagen, som blandt andet viser HUNDEN dele en mappe med vnG, der på daværende tidspunkt var træner for Astralis Talent.

Det afslører Richard Lewis i sin seneste artikel om sagen.

Mappen, som HUNDEN delte med vnG, hedder HEROIC, men det fremgår ikke i billederne i artiklen, hvad mappen indeholder.

Richard Lewis påstår dog, at mappen indeholder taktikker og anti-strat materiale af specifikke hold, men det har Dust2.dk ikke haft mulighed for verificere dette ud fra billederne.

Det fremgår desuden af et billede i artiklen, at der en Astralis Talent-taktik, hvor der står, hvad vigg0, R0nic og resten af holdet skal gøre.

Det står endnu ikke helt klart, hvorfor en Astralis Talent-taktik er inkluderet, og i så fald hvorfor en Heroic-træner skulle være i besiddelse af en Astralis Talent-taktik.

Dokumenterne viser desuden intern kommunikation mellem HUNDEN og Astralis, hvor den tidligere Astralis Talent-træner, vnG, fortæller, at han aldrig åbnede mappen.

Heroics formål med søgsmålet handler om, hvorvidt det taktiske materiale tilhørte Heroic eller ej, hvor HUNDEN i sine beskeder insisterede på, at materialet var hans eget.

Dust2.dk har henvendt sig til HUNDEN, Astralis og vnG for at få en kommentar til sagen, men det har ikke været muligt.

#1(Med 0 svar)
28. marts 2023 kl. 14:49
MoX
Hunden minder mere og mere om en Schweinhund. 😂🤣😂
#2(Med 0 svar)
28. marts 2023 kl. 14:53
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Haha okay. Jeg har været helt passiv indtil nu, men det er godt nok skidt det her x)
#3(Med 0 svar)
28. marts 2023 kl. 15:16
JakobHelms
Der er nogle ting, jeg virkelig synes er træls ved Richard Lewis som journalist. Han er enormt dygtig, men a) han har ikke bevist at HUNDEN skulle have været begyndt at arbejde for Astralis, som han ellers påstår (selvom han har fremlagt diskussioner om en kontrakt med ukendt begyndelsesdato, og senere bevis på at en kontrakt skulle være underskrevet), og b) han har ikke bevist at det pågældende materiale indeholder Heroics anti-strat-materiale mod Astralis, som ellers beskrevet (han har uploadet et billede af et dokument hvor der klart står Astralis på, og der står hvordan 5 daværende Astralis Talent-spillere skal handle i en situation - hvordan hænger det sammen med teksten omkring Heroics materiale?).

Jeg synes det er sådan rimelig centrale mangler i artiklerne, for at være helt ærlig, og det er påfaldende, at der er så store huller i så dygtig en journalists arbejde. Koblingen om at delingen med VNG skulle være et resultat af HUNDENs loyalitet til Astralis virker også en kende søgt, når HUNDEN påstår, at han tidligere har delt samme materiale til Acillion.

Ikke at jeg vil tage nogen til forsvar, eller påstår det ene eller det andet om sagen - kun at Richard Lewis' arbejde virker ukarakteristisk sløset.

Dog rart, at vi endelig kommer ind til sagens kerne, nemlig hvem der ejer det pågældende materiale.
#4(Med 4 svar)
28. marts 2023 kl. 17:26
Lunar
"det er mine private mail!"
Ja det betyder så nada hvis det står i din kontrakt at ALT du laver tilhører heroic, lyder som en fesent forsøg på at frikende sig selv.
#5(Med 1 svar)
28. marts 2023 kl. 18:42
Ahmed
Enig, tror du også de opdagede at han lavede pandekager og spiste dem selv?
#21(Med 0 svar)
29. marts 2023 kl. 10:17
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg kan godt lide det udtryk.
#6(Med 1 svar)
28. marts 2023 kl. 19:28
xone
link lige hans kontrakt
#18(Med 0 svar)
28. marts 2023 kl. 23:46
Lunar
Den del jeg refererer til er i artiklen
"Ifølge Richard Lewis bestrider Heroic det udsagn i deres kontrakt med HUNDEN, som vil give dem et krav på ejerskab af ethvert materiale, der blev skabt, mens han arbejdede for organisationen."
#7(Med 20 svar)
28. marts 2023 kl. 20:11
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Langt ude hvis det passer det her.
Har heroic bare fået ejerret over hvad hunden har lavet af strats hele sin karriere eller? Han har delt det med acillion længe inden heroic tog "ejerskab" over dem.
Jeg synes det lugter mere af en heroic ledelse der ikke ville have hunden selv skiftede til Astralis.
Dybt godnat at det overhovedet går så langt istedet for at tage snakken med hunden internt, det er fandme ikke normalt...
En organisation kører hetz på en enkelt person, der bare har gjort som han "plejer". Ifb
Med fx. Acillion...
Det næste er vel at heroic også ejer hans Steam account???
#8(Med 12 svar)
28. marts 2023 kl. 20:35
Hunt
Det er meget normalt at have en kontrakt hvor alt man laver under et job tilhører det firma mens man er ansat i det firma.
-Men vi mangler detaljer for at sige a eller b.. det er trods alt ret vigtigt for at vide hvor "problemet" er.
#9(Med 8 svar)
28. marts 2023 kl. 20:53
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er jo ikke noget han har lavet under heroic når acillion tidligere har haft adgang til det? Nuvel han har nok tilføjet og edited i det, men come on, hvor går grænsen for folks ejerskab?
#11(Med 7 svar)
28. marts 2023 kl. 21:19
Hunt
Nu udtaler du dig om ting du ikke ved noget om, medmindre du har hundens kontrakt med heroic.

Du antager ting som bygger på din påstand om at heroic har en hetz, jeg kan også antage ting om astralis og bygge en påstand som er i mod dem. Det gør dem ikke rigtige.
#20(Med 6 svar)
29. marts 2023 kl. 09:40
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvad er det jeg udtaler mig om? Hvis acillion havde set det under tiden i heroic så havde han jo også været indblandet i den her retssag? Derfor må man gå ud fra det var inden heroic tiden når han også siger tidligere :)
#22(Med 5 svar)
29. marts 2023 kl. 11:32
Hunt
Der er trods alt forskel på at sparre med en ven/igl fra et hold heroic ikke skal møde, fremfor astralis som de mødte i cologne lige efter.

Håber virkelig du kan se en forskel..
#24(Med 4 svar)
29. marts 2023 kl. 14:14
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Rent juridisk? Nej
Moral ja.
Men den danske scene har jo altid været fyldt med vennetjenester og snak i krogene. Sådan har det været siden1.6 starten af csgo var det helt slemt også...
#25(Med 3 svar)
29. marts 2023 kl. 14:55
Hunt
Igen når vi ikke kender alle detaljer er det svært at sige hvad der er lovligt. Vi sidder bare og gætter.
#26(Med 2 svar)
29. marts 2023 kl. 15:16
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så man må ikke kommentere på journalistik med et åbent kommentar spor mere eller? 😂 Jeg kommentere jo hvad jeg tror og mener. At han har delt med acillion er jo facts. At han ikke var under kontrakt med heroic der er kinda facts også ellers ville han jo være blandet ind i retssagen og ikke kun vng.

Det er jo ikke os der er jurister og dommerne. Så selvfølgelig må man kommentere på indslaget med sin holdning uden det påvirker sagen :)
#27(Med 1 svar)
29. marts 2023 kl. 16:29
Hunt
Jo selfølgelig må man det, men at fremlægge sit synspunkt uden at have de nødvendige detaljer er vel lidt for meget bare at gætte fremfor at man har en holdning baseret på det er reelt set er sket.
#28(Med 0 svar)
29. marts 2023 kl. 16:45
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så læs lige min kommentar forfra. Beklager men jeg kommenterer ikke udfra hvad der står i heroics kontrakt, men udfra hvad hunden skriver sort på hvidt i de beskeder der, som indslaget handler om.
Havde kontrakten været linket havde jeg kommenteret på den istedet.
#15(Med 2 svar)
28. marts 2023 kl. 22:43
RAVN
Kunne man ikke fristes til at tro, at det måske ikke er så normalt, som det måske burde være, hvis man vælger at se på den måde VNG besvare hunden på?

“vnG: "ESL vist, men jeg har sagt, at jeg aldrig har fået tilbudt andet end at se private, personlige dokumenter. Punktum."”
#16(Med 1 svar)
28. marts 2023 kl. 23:11
Hunt
Det kommer 100% an på hundens kontrakt mellem ham og heroic, alt efter hvad der står i den og så længe vi offentligt ikke ved det. Så er det jo tæt på et 50/50 om det var lovligt at dele de ting.

Det er svært at sammenligne kontrakter i cs mellem lande, fordi der er forskellige krav. Med heroic som dansk(norsk, but same) arbejdsgiver der har en medarbejder i hunden ansat, så antager jeg der er en ret klar kontrakt. Men igen, det er umuligt for mig at vide. Jeg antager bare at her vil en kontrakt være nemmere at finde ud af end en random russisk org. Der er nok lidt flere krav til en dansk kontrakt.
#23(Med 0 svar)
29. marts 2023 kl. 12:19
RAVN
Ja, det er klart. Og det finder vi måske aldrig ud af. Det var egentlig også bare ud fra hvad VNG skrev, at jeg tænkte at det måske ikke var så normalt som folk tror det er. For man skulle tro, at en mand som VNG ville vide det.
#10(Med 6 svar)
28. marts 2023 kl. 21:16
uedzorn
Sådan fungerer det professionelt. Når jeg er ansat (indenfor IT), så står i kontrakten at alt hvad der har relation til mit domæne som jeg concept udvikler ejes af virksomheden. Selv hvis hunden gik med tanker om nogle Awesome strats han end ikke engang havde talt med Heroic om, så kunne de i teorien godt være indfattet af en sådan kontrakt (alt efter hvad han har skrevet under på.)
Men lad os være ærlige her: Hunden har gjort det som mange gør (også inden for mit felt; anvendt en privat konti til arbejdsrelateret data fordi at det er bekvemmeligt, og fordi at CS nok endnu ikke er så proffessionelt at der opsættes internenetværk hvor data håndteres. Hunden har været ansvarlig for en ting primært; at analysere og bidrage med insight og tacs som kan vinde kampen for et givent hold; Så er det da bare en smule ironisk så det lige præcis er sådan information om eget hold han har haft på egen google drive som så er blevet delt med den mest direkte konkurrent (på det tidspunkt), så de har kunne antistratte dem lagt ud i helvede. Hvis det havde været inden for tech-industrien og i toppen så havde denne mand i kina siddet i arbejdslejer de næste 60 år for espionage og deling af fortrolige oplysninger.

TLDR; Hvis jeg tager en masse arbejdshemmeligheder og gemmer dem på min private google drive trylles informationen ikke automatisk til min! :D
#12(Med 5 svar)
28. marts 2023 kl. 22:15
JimZach
Vel ikke helt korrekt, professionel fodbold, sport generelt er det jo slet ikke sådan.
Der står en træner, analytiker, offensiv/defensiv træner, dødboldekspert, for sit og ingen ejer dens ideer eller tanker omkring spillet. For mig syntes jeg det samme gælder her og i denne sport, de strats eller ideer og lign han har er hans og ikke nogens hold eller org. Men hvis du tilgengæld deler måden at spille på imens du er ansat for den ene til en modstander, ja så er det vel at bryde med firmaets etik og den professienelle del i din nuværende stilling.
#13(Med 3 svar)
28. marts 2023 kl. 22:31
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Tror du ikke også at personen, som træner dødboldene i Real Madrid er underlagt en kontrakt, hvor der står han ikke må dele dette med andre - hverken private personer eller modstandere?
#14(Med 2 svar)
28. marts 2023 kl. 22:40
JimZach
Læs det jeg skriver igen, er helt enig med dig :)
Mit argument er her at, hans ideer og tanker omkring spillet er 100% hans uanset hvor han er ansat. Men at hvis du er ansat hos A, så bryder du selvfølgelig din kontrakt/aftale, hvis du deler det med konkurrent B.
#17(Med 0 svar)
28. marts 2023 kl. 23:19
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Så er det vel også det samme som i fodbold og sikkert andet sport? Tænker ikke Heroic har skrevet nogle steder eller forventer at han trykker reset på hukommelsen efter kontraktens ophør - eller troede han kom ind helt blank dengang de ansatte ham. :D
#30(Med 0 svar)
29. marts 2023 kl. 20:48
uedzorn
Sådan fungerer det oftests IKKE inden for produktudviklingen/software udvikling. Det ville undre mig enormt hvis denne sag ikke eksisterer fordi at det er som jeg skriver: At Heroic i den kontrakt de har haft med hunden har en klausul som siger at han ikke må dele sådanne ting med folk uden for organisationen. Kald det en NDA om du vil.
#29(Med 0 svar)
29. marts 2023 kl. 20:45
uedzorn
Jeg skriver om IT (mit erhverv); Jeg er ikke fodboldspiller. Men det lader til at vi er enige for du skriver at det ikke er lovligt at tage interne strategier med til konkurrenten. Husk i den professionelle verden af ansættelser skriver man under på en kontrakt som kan indeholde en masse begrænsninger under og efter ansættelse; bryder man dem; ja så bliver man oftests sagsøgt hvis den forurettede part opdager det (Præcis som sagen her.)
#19(Med 0 svar)
29. marts 2023 kl. 09:27
PhilK
Jeg sidder egentlig grundlæggende med en følelse af, at Lewis forsøger at blæse en større historie op, end det reelt set er, "bare fordi", at han har fået fat i disse dokumenter.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.