blameF kan være stolt af sit holds præstation på den største scene.

EVENTYRET SLUTTER: ASTRALIS TABER SEMIFINALE

G2 slår Astralis 2-0 i den anden semifinale ved IEM Cologne 2023 og er klar til finalen mod ENCE.

Semifinalen blev endestationen for Astralis ved IEM Cologne 2023.

Efter en flot turnering, hvor danskerne har overrasket positivt med sejre over både NAVI og Heroic, må blameF, device, Staehr, Buzz og b0RUP se sig slået af landsmanden HooXi og verdensstjernerne fra G2.

Og kampen blev desværre aldrig rigtig tæt.

Først tog G2 Ancient med en flot CT-side, hvor de lukkede ned for Astralis ellers famøse Ancient, et map Astralis har gjort til sit eget.

Og G2 fortsatte dominansen på Inferno, hvor de sprintede op på 7-1 på T-siden, før Astralis for alvor fik gang i maskinereriet.

Der skulle derfor en ligeså flot T-side til fra blameF, som han kaldte mod Heroic, men da G2 vandt på et force buy i anden runde, så det for alvor sort ud for danskerne.

Det endte med at blive dødsstødet for Astralis, for NiKo og m0NESY konverterede de næste 5 runder for at bringe sig op på map og match poinnt 15-7.

Astralis fik to flotte runder, men så tog huNter- kampen i egen hånd med to åbningskill, hvilket blev enden for Astralis.

Selvom device og blameF selv leverede spil fra allerhøjeste hylde, så havde G2 en stjerne mere i baghånden med vilde præstationer fra NiKo, huNter- og m0NESY.

G2
2 - 0
Astralis
Alle maps
G2 K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Nikola 'NiKo' Kovač 43 - 26 +17 84.4 75.5% 1.41
Nemanja 'huNter-' Kovač 46 - 28 +18 92.5 75.5% 1.39
Ilya 'm0NESY' Osipov 42 - 29 +13 72.5 75.5% 1.22
Australien Justin 'jks' Savage 33 - 34 -1 76.5 77.4% 1.09
Danmark Rasmus 'HooXi' Nielsen 18 - 36 -18 46.8 66.0% 0.73
Astralis K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Benjamin 'blameF' Bremer 40 - 34 +6 85.2 67.9% 1.16
Danmark Nicolai 'device' Reedtz 41 - 33 +8 81.1 69.8% 1.15
Danmark Victor 'Staehr' Staehr 31 - 37 -6 67.3 62.3% 0.93
Danmark Christian 'Buzz' Andersen 16 - 36 -20 47.8 73.6% 0.73
Danmark Johannes 'b0RUP' Borup 24 - 42 -18 52.9 60.4% 0.64

G2 skal op mod ENCE i finalen, mens Astralis må se med fra lægterne.

Finalen spilles søndag kl. 16:00 og skal afgøres over mindst tre maps, da kampen er "bedst-af-fem".

#1(Med 37 svar)
5. august 2023 kl. 22:34
Hunt
Nemt for et top 5 hold når de spiller op til det vi plejer at forvente fra et top 5 hold
#6(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 22:38
Kristja
Selvfølgelig er det forventeligt, at et stjernespækket hold vinder over et nyt Astralis mandskab 😂 men i det mindste slog de Heroic, som absolut ikke har samme kvalitet af spillere som g2 :)
#7(Med 19 svar)
5. august 2023 kl. 22:37
drJohansen
Ja, lige så let som katowice finalen. :)
#11(Med 18 svar)
5. august 2023 kl. 22:45
Hunt
Der vandt Heroic da et map, det gjorde Astralis ikke her
#17(Med 7 svar)
5. august 2023 kl. 22:51
Nill3r
Men de plejer til gengæld ikke at have svært ved at vinde den ;-)
#20(Med 6 svar)
5. august 2023 kl. 22:54
Hunt
hltv.org/events/4866/pgl-major-stockholm-2021
hltv.org/events/6384/pgl-major-antwerp-2022-challe..

Det ser nu ret svært ud, medmindre du snakker gamle majors for 100 år siden.. ;)
#21(Med 5 svar)
5. august 2023 kl. 23:01
Nill3r
Find lige linket til Heroics seneste major triumf - og det må selvfølgelig godt være for 100 år siden. :-)
#22(Med 4 svar)
5. august 2023 kl. 23:04
Hunt
6/7 spillere/trænere på Astralis har vundet 10% af hvad Heroic har vundet, så af de spillere/trænere der er pt har Heroic vundet mest.

Men her, hltv.org/events/1444/esl-one-cologne-2014
Det er godt nok xizt´s major, men han er vel en del af holdet og det her er tæt på 100 år siden ;)
#23(Med 1 svar)
5. august 2023 kl. 23:06
Nill3r
Haha. Du vil gøre dig rigtig godt i politik. God aften. :-)
#27(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 23:09
Hunt
Man kan vende og dreje så det passer til det man mener :)
#28(Med 1 svar)
5. august 2023 kl. 23:38
TheOneAndOnly
omg
#29(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 23:40
Hunt
Så fortæl gerne hvad borup, blamef, buzz, staehr, casle, ronic har vundet ift hvad de 5 spillere + træner har på heroic
#30(Med 9 svar)
6. august 2023 kl. 00:00
Madsen
De havde en dårlig dag ligesom Heroic i går ;)

I hvert fald i følge din logik
#31(Med 8 svar)
6. august 2023 kl. 00:01
Hunt
De spillede bedre end forventet og nok også et stykke over niveau. Ellers var de ikke nået til en semifinale her
#33(Med 5 svar)
6. august 2023 kl. 00:25
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ryd op på dit værelse istedet for at brug tiden på at skabe dig som den teenager du er
#37(Med 4 svar)
6. august 2023 kl. 01:02
Hunt
Flot argument igen, top niveau her
#41(Med 3 svar)
6. august 2023 kl. 09:39
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tænker efterhånden du er den sidste på det her site, der må tale om flotte argumenter. Hele siden har grint af dig siden din første kommentar igår, men du er for blank til at indse det 😂
#48(Med 0 svar)
6. august 2023 kl. 14:20
eyM
Du skal ikke undervurdere desillusion.

Du kender også de premutede tiltere på faceit, der tilter eget hold og 5 modstandere i pistolrunden - men stadig mener, det er alle andres skyld.
#49(Med 1 svar)
6. august 2023 kl. 17:51
Hunt
Det er nok mere dig som er den sidste, læs lige #33 igen..
#53(Med 0 svar)
6. august 2023 kl. 21:20
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Godt modsvar ven
#35(Med 1 svar)
6. august 2023 kl. 00:46
Madsen
De havde bare en dårlig dag det kan de vel også have hvis Heroic havde det i går :)
#36(Med 0 svar)
6. august 2023 kl. 01:01
Hunt
Det kunne de sådan set godt, men omvendt har de ikke vist i mere end en kamp at de er på det niveau (endnu) så realistisk set var det over niveau mod Heroic og deres normale niveau ellers
#9(Med 11 svar)
5. august 2023 kl. 22:40
Nill3r
GG WP af DK’s pt. bedste hold.
#14(Med 10 svar)
5. august 2023 kl. 22:45
Hunt
Godt du selv tror på det lol

Lad nu lige Astralis rent faktisk komme til en major først, det plejer de ellers at have lidt svært ved
#15(Med 9 svar)
5. august 2023 kl. 22:47
Kristja
De har vundet 4 Majors. Heroic har vundet 0. Hvorfor snakker du om Majors når du er kæmpe Heroic fan. Dine argumenter er jo helt hen i vejret pt hunt. Du plejer sgu at være bedre!
#18(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 22:52
Nill3r
Men til gengæld har de ikke svært ved at vinde den. ;-)
#19(Med 7 svar)
5. august 2023 kl. 22:53
Hunt
Device har vundet 4 majors, resten af holdet + træner har tæt på intet vundet overhovedet..

De majors? det er 4-6 år siden, Danmark vandt også EM i 92..

Ikke det højeste niveau, men når manden skriver "GG WP af DK’s pt. bedste hold." så får han svar på samme niveau tilbage
#34(Med 1 svar)
6. august 2023 kl. 00:34
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du tager fejl, Astralis har vundet 4. Med den logik har Danmark jo heller aldrig vundet EM fordi ingen af spillerne spiller mere.
#39(Med 0 svar)
6. august 2023 kl. 08:22
_kW
Logikken holder, det er ikke samme hold på trods af navnene.
Heroic har vundet præcis lige så mange majors som det nuværende Astralis.
Det Astralis, som slog Heroic i kvartfinalen er ikke det samme hold som Heroic har vasket gulv med de sidste to år.

For mig er det giver det ikke mening at være fan af en organisation, som skifter minimum 20% af holdet ud af gangen.
#40(Med 0 svar)
6. august 2023 kl. 09:00
Suroma
Det er fakta....men Astralis har vundet, det har Heroic og comedian trods alt ikke. Og gør de det? nee, de fejler hver gang det gælder.
#44(Med 3 svar)
6. august 2023 kl. 10:27
Kristja
Du har ret i at device har vundet 4, og at det efterhånden er længe siden! Men i tiden i mellem har Heroic jo heller ikke præsteret at vinde en! :)

Min pointe var også bare, at man nok kunne finde et bedre argument. For man skal ikke sidde og kalde Astralis for dk's bedste hold ud fra et opgør. Det er jeg helt enig med dig i. På den anden side, så ser jeg desværre bare Heroic, som lidt af en døgnflue, trods de nok er det mest stabile hold, og har været det igennem hvad 1-1.5 år nu.

Problemet er jo bare at de mangler det sidste før de bliver anerkendt som en reel 1'ere. Heroic har lidt samme problem som man havde i TSM. Og for mig skal man ikke klappes på ryggen fordi, man kontinuerligt bliver top 4 i turneringer, og man burde bestemt heller ikke kunne ligge nr 1 når man ikke kan vinde en Major. Det er ihvertfald for nemt at blive kaldt 'verdens bedste hold' i cs regi når man ikke har vundet tæt på alt der kan vindes eller, som minimum en Major :)

Og den her holdning gælder selvfølgelig også for alle andre hold end Heroic.
#50(Med 2 svar)
6. august 2023 kl. 17:54
Hunt
Døgnflue over flere år og en god del sæsoner?

Men folk herinde efter en bo3 hvor Astralis vinder mod Heroic er de Danmarks bedste.

Heroic har vundet de sidste 2 blast og nået en del finaler mens Astralis kun har en semifinale. Men nu er de bedre end Heroic. Det er præcis det samme argument du siger nu, jeg forsøger at nå igennem med herinde pt. Men det gælder åbenbart kun den ene vej

Hvad så med VP de har en major men intet andet, er de så bedre end Heroic i din bog?
#54(Med 1 svar)
6. august 2023 kl. 22:54
Kristja
Døgnflue over flere år uden nogle "store" bedrifter ja, men det er jo blot mit take. Ikke fordi det nødvendigvis er korrekt!

Selvfølgelig skal der flere end 1 opgør til, at bedømme hvem der er bedst til dato med et helt nyt Astrails :)

Jeg har ikke så meget fidus til, at vinde en Blast eftersom det er lukket land. Var heller ikke begejstret over BlAstralis ^^
Men selvfølgelig har Heroic præsteret betydeligt bedre end Astralis i lang tid i forhold til placeringer. Det taler det faktuelle jo for. Men ikke fordi Astralis har haft et stabilt roster, et moderne roster, eller et fornuftig bagland. Så det er jo imod alle odds. Og havde Heroic ikke haft deres skandaler, så var folk nok heller ikke så store modstandere af dem :)

Jeg er nok en af dem som synes, at VPs major run var lidt af en Fluke. Netop fordi de ikke blander sig i toppen kontinuerligt som Heroic bla gør. Så mit argument har sine kritikere absolut! Det er ikke ment helt så sort og hvidt som jeg formidlede det.
#57(Med 0 svar)
7. august 2023 kl. 08:58
Hunt
Så er ingen gode jo, hvis det ikke VPs major tæller for så meget eller det at Heroic vinder mindre og ellers er med i toppen hele tiden.

Der er bare færre turneringer at vinde nu end dengang Astralis var gode, der var 3-4 mere pr sæson så se gode hold havde flere sejre. G2/vitality har 2 hver som dem med flest og Faze/Heroic/ence har en hver og det er en hel sæson+ cologne.
#24(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 23:07
eyM
Nemt… men selvfølgelig ikke 16-7 nemt.
#51(Med 2 svar)
6. august 2023 kl. 20:01
FROYYY
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Jeg er helt overbevist om, at du har en lille diller. Der må simpelthen være andre måder, hvorpå det kan løses. Har du undersøgt markeder for penisforlængere?

Det gør faktisk lidt ondt med sådan en joke i disse tider, men synes alligevel det var på sin plads...
#52(Med 1 svar)
6. august 2023 kl. 20:15
Hunt
Du godt nok en sej type, du kunne vælge at fortælle mig hvorfor jeg tager fejl. Men du vælger at sige jeg har en lille pik.

Men så er din iq vist afsløret til at være til den lave side..
#56(Med 0 svar)
7. august 2023 kl. 08:53
FROYYY
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Tak, synes også selv jeg er ret sej.
Jeg gav op på, at fortælle eller overbevise dig. Kan konstatere, at andre har prøvet uden held.

Det er alligevel sjovt, hvor ondt i nummi du kan have, over at Heroic var så dårlige.
#2(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 22:35
EwoKeY
Stor klapsalve til Astralis for at nå her til. Den er godkendt.
#3(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 22:35
Kristja
Desværre mødte Astralis kun 50% op!
Individuelt var det tydeligt at se, at g2 er et stærkere hold, hvilket det også er på papiret og burde være. Ggwp Astralis:)
#4(Med 3 svar)
5. august 2023 kl. 22:40
JakobHelms
G2 var langt bedre i dag på begge maps, men jeg synes også der var tidspunkter, hvor Astralis faktisk viste hvorfor de var nået så langt. Det var fedt at se Staehr have et køligt clutch, men knap så fedt at se ham gå fra 7-7 til 13-20.

Generelt set synes jeg at device så ud til at han stadig har hvad det kræver at spille med på niveauet her, men træls at se Buzz og bORUP falde igennem på begge maps. Jeg synes stadig ikke at sidstnævnte har hvad det kræver at være med her, men synes at Astralis har overrasket positivt i denne her turnering, og tænker de kan lægge sig solidt i den række af hold, der kæmper om plads 5-10 på HLTVs rangliste.

Jeg tror i øvrigt også at ENCE bliver banket af G2 i morgen. Fandeme et farligt hold, og helt klart det hold der har det højeste loft i mine øjne.
#32(Med 2 svar)
6. august 2023 kl. 00:08
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Borup tilbyder meget man ikke ser på stats.
Både i Heroic og Astralis har der været ingame leaders, som haft nogle stjerneroller - så derfor er en spiller som Borup nøglen til at begge hold har kunne fungere så godt, fordi han har intet imod at tage alle lorte rollerne som feks hooxi, snappi osv sidder i.

Derudover så besidder han også evnen til altid at være positiv, en som ofrer sig for holdet, en der virkelig gerne vil grinde.

Alle de 3 overstående punkter, er punkter som alle har ‘dust2’ brugerne har gjort sig kloge på at Astralis har manglet i flere år…

Så må man give op meget lidt op på fire power, og fokus på det ‘perfekte’ lineup rollemæssigt istedet.
#46(Med 0 svar)
6. august 2023 kl. 11:40
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du glemte også lige at han er den sygeste humør spreder :D Ikke noget som Johannes der skrald griner fordi han bliver knifed af navi. Det giver også bare en god stemning på holdet. Kan godt lide borup, synes alle dage han har været fantastisk, synes derimod det er synd at han bliver brugt til alle de lorte roller, han er sådan en spiller man kan stille et bestemt sted på mappet og så ved man han klasker 2-3 personer ned inden de når igennem der, en levende torrent gun :D
#47(Med 0 svar)
6. august 2023 kl. 12:21
JakobHelms
Helt klart, det var heller ikke for at sige "grøn stat god, rød stat dårlig" og reducere enhver form for snak til dét, eller ignorere de andre evner bORUP besidder. Jeg tænker dog ikke, at det er fuldkommen unikt at være positiv og en arbejdshest, og at det da må være muligt at finde andre, der kan bidrage med det til holdet, hvis det er så central og vigtig en evne.
#5(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 22:36
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Synd. Hårdt at spille mod Niko når han er så varm.

Jeg føler dog ik det var helt håbløst. Flere runder afgjorde virkelig momentum både på inf of ancient.
#8(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 22:38
esAq
Det var noget af en afklapsning. Op på hesten igen.
#10(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 22:42
Groggster
Øv, øv, øv. Ærgerligt, vi ikke kan tage Ancient, men desværre skulle det bare ikke være. På Inferno var der, ikke overraskende, ikke meget tvivl om udfaldet.
#12(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 22:45
nylsnej
Det er selvfølgelig ærgerligt ikke at se Astralis i finalen. Men jeg må omvendt også sige, det er så fedt at se G2 i finalen. Go HooXi!!
#13(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 22:45
wazorntB
Når stjernetrioen i g2 rammer dagen, er det svært for alle hold at stoppe dem - Flot turnering af Astralis ellers, lovende for fremtiden og fedt for scenen, at have dem med igen hvor det er sjovt.
#16(Med 1 svar)
5. august 2023 kl. 22:47
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Synes det er et flot med et så dybt run, når man tænker på holdets alder.
Jeg tror stadig, at der er muligheder.
#26(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 23:08
RasmusRoev
Helt enig. Super flot af dem.
#25(Med 0 svar)
5. august 2023 kl. 23:08
eyM
Nej saaaatan de rammer godt på g2! :-o
#38(Med 1 svar)
6. august 2023 kl. 08:16
JawBreaker
Håber på Snappi og ENCE. Synes Hooxi er for meget at se på. Havde han spillet til at skabe sig som han gør, så fint. Men han er jo piv elendig i alle kampe.
#45(Med 0 svar)
6. august 2023 kl. 10:35
detura
🤡
#42(Med 0 svar)
6. august 2023 kl. 09:42
Lunar
Nu er det ikke for at peje fingre vel, MEN.
BORUP har været dårligere end hooxi til cologne. Ingen af dem har stjerne roller, nej nej, men astralis har en samlet rating på 1.06, g2 på 1.16, der er simpelthen bare en klasse forskel her.
Uanset hvad et fint resultat af astralis
#43(Med 0 svar)
6. august 2023 kl. 10:23
TubbyGold
Fantastisk udvikling for Astralis. Jeg havde godt nok ikke forestillet mig, at BlameF ville passe så godt i IGL rollen som ham gør.
#55(Med 0 svar)
7. august 2023 kl. 03:59
DOMINA7HOR
De kan være stolte over det de har præsteret i denne turnering. Var vel kun de færreste, som troede, eller bare turde håbe på, at de ville nå så langt. En top 4 placering til Cologne er bestemt et hæderligt resultat for dette nye Astralis hold. Man må heller ikke glemme, at de gik hele vejen fra lower i deres gruppe. Og de var efter min mening det eneste hold, der sådan for alvor formåede at presse de senere vindere af turneringen, G2. Her tænker jeg på den første kamp, og ikke semifinaleopgøret, hvor de havde rigtig godt fat i HooXi og co.

Nu skal de bare, for Guds skyld, holde ved og holde dampen oppe. Det er længe siden jeg har set et så sultent og entusiastisk Astralis-hold, hvor spillerne udstråler glæde og stor spillelyst. Det skal de holde fast ved, sammen med grinden, og bare blive ved med at klø på. Og så skal de også nok vinde en stor titel igen.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.