NAVI vandt finalen 2-1.

NAVI VINDER SÆSONENS FØRSTE TURNERING

NAVI har sørget for, at G2 ikke vandt sin debutturnering med Snax og malbsMd.

NAVI har fået skudt sæsonen i gang på bedst mulige vis, da det internationale mandskab søndag aften vandt finalen ved Esports World Cup. Det gjorde Aleksib og resten af NAVI-mandskabet mod G2.

Med sejren har NAVI desuden forpurret en perfekt start for G2s nye spillere, Snax og malbsMd, der blev hentet som erstatninger for HooXi og nexa under spillerpausen.

Finalen mellem G2 og NAVI blev skudt i gang på Ancient, hvor en sand holdpræstation fra det førstnævnte mandskab bragte holdet foran med 8-4 ved pausen. NAVI var ikke til at knækket, hvorfor mappet gik i overtid, hvor NAVI trods alt tabte med 14-16.

På Nuke var det helt anden historie, da NAVI totaldominerede kampen i anden halvleg efter en tæt start på kampen, hvor holdene var helt lige ved pausen. NAVI var fyr og flamme på CT-siden, hvor de formåede at vinde syv runder i streg og dermed lukke mappet 13-6.

Som en rigtig kliché skulle finalen derfor afgøres på Inferno. Helt kliché var det dog ikke, for det blev aldrig tæt på det tredje og afgørende map.

NAVI fortsatte nemlig med sin varme form fra Nuke ved at bringe sig foran med intet mindre end 9-3 på T-siden. Det var derfor også bare et spørgsmål om tid, før NAVI lukkede kampen efter sideskiftet.

Med sejren er NAVI foruden titlen og trofæet blevet 2,7 mio. kroner rigere, mens G2 må nøjes med trøstepræmien på 1,2 mio. kroner.

Plads- og præmiefordeling ved Esports World Cup:

  • 1.-plads: NAVI ~ 2,7 millioner kroner

  • 2.-plads: G2 ~ 1,2 millioner kroner

  • 3.-4.-plads: MOUZ ~ 580.000 kroner

  • 3.-4.-plads: Virtus.pro ~ 580.000 kroner

  • 5.-8.-plads: FaZe ~ 275.000 kroner

  • 5.-8.-plads: Brasilien FURIA ~ 275.000 kroner

  • 5.-8.-plads: Vitality ~ 275.000 kroner

  • 5.-8.-plads: Spirit ~ 275.000 kroner

  • 9.-plads: The MongolZ ~ 170.000 kroner

  • 10.-11.-plads: USA M80 ~ 100.000 kroner

  • 10.-11.-plads: Danmark Sashi ~ 100.000 kroner

  • 12.-15.-plads: USA Complexity ~ 70.000 kroner

  • 12.-15.-plads: Brasilien MIBR ~ 70.000 kroner

  • 12.-15.-plads: Australien FlyQuest ~ 70.000 kroner

  • 12.-15.-plads: JiJieHao ~ 70.000 kroner

G2
1 - 2
Natus Vincere
Alle maps
G2 K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Nikola 'NiKo' Kovač 50 - 47 +3 87.2 69.1% 1.08
Guatemala Mario 'malbsMd' Samayoa 47 - 47 +0 71.7 72.1% 0.99
Ilya 'm0NESY' Osipov 41 - 48 -7 61.4 67.6% 0.86
Janusz 'Snax' Pogorzelski 38 - 49 -11 64.2 64.7% 0.82
Nemanja 'huNter-' Kovač 28 - 53 -25 54.0 61.8% 0.64
Natus Vincere K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Justinas 'jL' Lekavicius 51 - 40 +11 83.9 82.4% 1.34
Valeriy 'b1t' Vakhovskiy 56 - 41 +15 85.7 79.4% 1.30
Aleksi 'Aleksib' Virolainen 48 - 40 +8 85.6 80.9% 1.25
Mihai 'iM' Ivan 42 - 42 +0 67.4 75.0% 1.05
Ihor 'w0nderful' Zhdanov 43 - 41 +2 63.1 76.5% 1.02
#1(Med 23 svar)
21. juli 2024 kl. 23:52
DOMINA7HOR
Virkelig stærkt af NAVI. Synes det så solidt ud hele vejen igennem. Ligeledes her til aften, hvor de var det bedste hold, og vandt fortjent.

Og så er det en sand fornøjelse, at se b1t i det spillehumør igen. Han er en fænomenal spiller, og altid en fornøjelse at følge, når han præsterer på dette niveau. Fortjent MVP.

G2 gider jeg ikke bruge så meget tid på. "Nu HaR dE vÆrEt I tO fInAlEr uDeN hOoXi"... Nu har de tabt to finaler uden HooXi, hvis vi skal få det til at lyde som en bedrift.
#2(Med 22 svar)
22. juli 2024 kl. 00:01
RAV3N
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ikke noget ondt om hooxi, for hvis han var med, kunne de måske have vundet begge finaler, who knows

men man kan ikke tage fra dem, at de spïller generalt god CS. Altså bare til denne tunering vandt de 2-0 over et velspillende mongolz hold, 2-0 over det bedste hold i verdenen Spirit og 2-0 over VP, samt så spiller de rigtig godt op imod et velspillende NA-VI lineup, som også er forsvarende major vindere.

Og vi kan self også tage IEM Dallas op som de vandt (uden hooxi) hvor de vandt over bla. Mouz 2-0, Liquid 2-1, Faze 2-0, 9z 2-0 og Vitality 2-1. (edit - med en stand-in)
#3(Med 21 svar)
22. juli 2024 kl. 00:29
DOMINA7HOR
Der skulle selvfølgelig stå, at nu havde de tabt én finale uden HooXi. Som du nævnte, så vandt de som bekendt IEM Dallas.

Jeg synes det lugter af en honeymoon turnering. De imponerede på ingen måde mod Mongolz. De ramte Spirit på en af Spirits offdage, som pludselig fik G2 til at se stjernegode ud. De havde et map mod Spirit, og to mod VP, hvor det så stærkt ud.

Her til aften kom de op mod et hold, der spiller med orden og struktur. Mere skulle der ikke til at slå G2.

Der er intet nyt under solen. De er dybt afhænge af NiKo og m0NESY. Præsterer de, så kan de ramme en finale. Præsterer de ikke, så rammer de hverken eller vinder finaler. Slet ikke når huNter så oveni spiller af h til.
De begik en kæmpe brøler ved at smide jks på porten, og en endnu større brøler, at erstatte ham med nexa, men det er så hvad det er.

De vandt IEM Dallas takket være NiKo og m0NESY. Ikke fordi HooXi ikke var der. Og fordi de tre andre gjorde det marginalt godt nok til, at følge op som 3., 4. og 5. hjul, uden at en eller to af dem faldt helt igennem.
#4(Med 20 svar)
22. juli 2024 kl. 00:36
RAV3N
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg vil lige hurtigt pointere, at jeg ikke på nogen måder siger G2 er det bedste hold i verdenen, eller prøver at sige det.

Jeg er fuldstændig enig i JKS, var en kæmpe fejl, og at de afhænger af Monesy og Niko, men at skrive "Mere skulle der ikke til at slå G2." er lidt sygt skevet synes jeg, da NA'VI er absoulut et af de bedste hold med orden og struktur, så jeg synes lidt det er misledende at skrive det på den måde.

Men du mangler så også Mouz, Faze, Liquid og Vitality. og ud af de 3 sidste tier 1 tuneringer er de kommet i 2 finaler, og vunder 1, hvor de 2 finaler var uden Hooxi, og den tunering de spillede med hooxi, vandt de ikke engang 1 kamp.

Jeg siger ikke de er det bedste hold, det eneste jeg prøver at pointere et, at jeg føler man skal sætte lidt mere respekt på navnet.

Ifølge mig er de bedste hold i verdenen
Spirit
Na'Vi
Mouz
Faze
G2/vitality
Og at være i top5,6 stykker med de nuværende spillere og hold, er noget af en bedrift i sig selv
#6(Med 19 svar)
22. juli 2024 kl. 00:49
DOMINA7HOR
Jeg pointerede netop, at NAVI er et af de bedste hold på den front. G2 har NiKo og m0NESY. NAVI har orden og struktur. Når det fungerer, og de andre brikker ikke falder helt igennem, så virker det.

Og respekt vinder de ikke alene på navnet. Klart, nu skal de have lidt tid under Snax, men jeg tror det ender som det plejer. Det står og falder med NiKo og m0NESY.

Jeg manglede ikke kampene fra IEM Dallas. Billedet der var ret simpelt. NiKo og m0NESY var et niveau over alle andre. Og de tre andre gjorde det marginalt godt nok til, at følge op som 3., 4. og 5. hjul, uden at en eller to af dem faldt helt igennem.
#7(Med 18 svar)
22. juli 2024 kl. 00:54
RAV3N
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Men det er vel også sådan det skal være?

Spirit med donk og shiro
G2 med niko og monesy
Vitality med zywoo og spinx

Alle hold har jo stjerne spillere, det er jo derfor det hedder stjerne spillere

Men hvorfor er det niko og monesy er så gode? ja de har rå individuelt talent, men de har så også gode support spiller i malbs, og forhåbentligt også hunter når han lige genfinder formen under snax.
Samt så har snax og taz forhåbenligt også samme game plan og på den måde kan sætte folk op.

Så ja det er nok meget monesy og niko show oå scoreboardet, men jeg tror at det her G2 lineup kommer langt. Man skal jo også se på hvad der sker uden for scoreboaded, selvom det er svært og vi ikke har hele historien
#8(Med 14 svar)
22. juli 2024 kl. 01:40
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Not gonna Lie, han virker ret bitter over hooxis afgang. Minus hooxi skulle være sket for længe siden, det samme med -nexa. Hooxi har endda selv udtalt at han nærmest fra dag 1 af har hængt i en tynd tråd, så virker ikke engang som om det var en gennemtænkt transfer allerede dengang.
G2 har potentialet til at kunne være ustoppelige, men om de bliver det, det må tiden vise.
#10(Med 1 svar)
22. juli 2024 kl. 09:29
aGk
Dust2TV sub
Enig.

Man kan jo sagtens godt både synes Hooxi er yderst kompetent og samtidig mene at han ikke passer ind i det sportslige setup hos G2.
#13(Med 0 svar)
22. juli 2024 kl. 11:35
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg gik og hørte det seneste afsnit bootcamp forleden hvor hooxi var med og han virker virkelig som et rart menneske, dog kan man os godt mærke han har fået lidt arrogance efter sit G2 ophold, men det klæder ham sku egentlig også meget godt! Men når alt kommer til alt, så synes jeg hele tiden han har været fejlcastet til G2 projektet, udfra hvad jeg ser, så passer han bedre ind på et hold som f.eks MOUZ, Spirit ect. (Ikke at han nogensinde kommer derpå) men et hold med unge spillere som ikke er store egoer samtidig.
#11(Med 6 svar)
22. juli 2024 kl. 09:47
ZoNe
Ingen potientiale med niko og uden hooxi, beklager G2/niko fanboy 🤣
#12(Med 5 svar)
22. juli 2024 kl. 11:26
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Er overhovedet ikke fan af G2, som i overhovedet ikke, men man behøver ikke være delusional, bare fordi det er en dansker der bliver kicket.
Men det er sjovt at lige netop du snakker om “fanboy” når du sidder og går helt amok over jeg skriver -hooxi var den rigtige løsning.
#18(Med 4 svar)
22. juli 2024 kl. 14:32
ZoNe
Du er og var den første som brugte "fan boy", men ikke så sjovt når andre bruger det kan jeg mærke på dig. Som jeg skrev er jeg generelt dansker fan. Når man ikke er enig med dig drejer du den over på "fanboy" lidt som en anden karakter der ikke er på siden mere havde for vane. Tænker bare det at den spiller der er fra M80 kom ind på holdet gør en kæmpe forskel og ikke snax. Lig mærke til hvor meget niko snakker så snart han er død/bliver skudt, det viser hvor lidt respekt han har nu. Så niko fanboy, beklager niko er en primadonna som vil fejle og desværre forhindre monesy i at udvikle sig yderligere.
#19(Med 3 svar)
22. juli 2024 kl. 15:13
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hold kæft hvor er du sær. Får sku lidt Hunt vibes af dig.
Jeg kommer ikke til at svare dig yderligere, du ren troll :)
Jeg kan endda til dels give dig ret i alt du skriver, men fordi du udtrykker dig som en 10 årige, så vælger jeg bare at lukke den.
#22(Med 2 svar)
22. juli 2024 kl. 22:21
ZoNe
Ja altid godt at blive personlig, overfor andre man føler sig bedre end, det er vejen frem i livet, knægt.
#23(Med 1 svar)
22. juli 2024 kl. 22:59
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du er jo Hunt hahahaha
#24(Med 0 svar)
22. juli 2024 kl. 23:14
ZoNe
Suk!
#15(Med 4 svar)
22. juli 2024 kl. 11:56
DOMINA7HOR
Har aldrig været imponeret af G2, eller den måde de driver deres CS på. Det skal lyde som om de er title contender, fra den ene turnering til den anden, mens sandheden til gengæld altid har været en anden.

De har altid haft gode nok spillere til, at ramme slutspil, og være et stabilt tophold. Men heller aldrig mere end det. Og det har intet at gøre med, om HooXi er der eller ej.

De håndterede det elendigt med HooXi. De beskyttede ham aldrig sådan for alvor, enten ved åbent at støtte ham, eller vinke farvel til ham. I hvert fald ikke udadtil.
Hele sagen med jks, var endvidere en joke. De vandt ikke kun Katowice og Cologne med HooXi, men ligeledes med jks. Efter han forsvandt, vandt de intet. Det var en kæmpe brøler, at smide ham på porten. Og det var en endnu større brøler, at erstatte ham med nexa. Og den største brøler var måden hvorpå de håndterede fyringen af jks. Amatøragtigt.

G2 har aldrig og bliver aldrig min kop te. Det var noget andet, hvis de havde noget, at have deres arrogance i, men det har de ikke. I hvert fald ikke på CS fronten.

Jeg er sgu mere bitter over, at m0NESY og NiKo fortsat skal holdes fanget der 😅
#16(Med 3 svar)
22. juli 2024 kl. 12:03
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er helt enig, G2 som org er heller ikke min kop the, men jeg anerkender deres spillere og som det ser ud nu anerkender jeg også det potentiale der BURDE være i det nuværende hold.
Jks episoden var nok blandt de største brølere på siden, dog ikke ligeså stor som Kjaerbyes (😂). Nexa har hele tiden været det største fejlcast på G2, han har nærmest aldrig rigtig ramt noget der ligner et t1 niveau, men ligesom i gamle dage, så kan man åbenbart komme langt ved at have gode venner på scenen.
Jeg er ikke bitter over Niko, han har sku alligevel heller ikke rigtig vist noget i lang tid, men at monesy skal holdes fanget der, det er jeg enig i at være bitter over 😂
#17(Med 2 svar)
22. juli 2024 kl. 12:42
DOMINA7HOR
Potentialet har altid været der hos G2. Men de har ofte forvaltet det elendigt. Og troet de var verdens bedste og skulle spil med om alle titler.

Det er også åbenlyst, at de har potentiale nu, især med m0NESY, NiKo, og tilføjelsen af malbsMd, men så dør det også lidt med huNter, Snax og TaZ. Hvorfor jeg heller ikke tror på, at de ej heller med dette hold vil blive en stabil title contender.

nexa er okay, men har fuldstændig fejl castet hos G2, særligt som afløser for jks. OG var en fin hylde for ham. Det samme nu hos BLEED. Men heller ikke mere end det.

... og så har jeg ikke engang nævnt Aleksib og G2. Aleksi har heller aldrig været min kop te, men at skulle ende som scapegoat hos to af de mest desillusionerede orgs, med mest storhedsvanvid, G2 og NIP, var heller ikke kønt fra G2s side. Han har dog haft ganske godt fat i G2 siden, må man sige.
#20(Med 1 svar)
22. juli 2024 kl. 15:12
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hunter har da vidst et nogenlunde niveau her de seneste uger, i hvertfald et niveau der er acceptabelt synes jeg.
Men jeg giver dig fuldkommen ret i alle dine udtalelser om selve orgen og dens beslutninger og måden de håndtere deres bænkninger er helt off, men jeg tror nu engang det bare er sådan det foregår mange steder i cs, da det jo er et "her og nu" spil.
TaZ som coach forstår jeg heller ikke en skid af. Snax som IGL er et stort sats og ikke en opgradering ren IGL wise i forhold til hooxi, men man kan ikke komme uden om at det på papiret er en kæmpe upgrade ren aim mæssigt og det kan jo være det har været det, som G2 har følt de søgte, i og med de har så mange stemmer på holdet i forvejen. :D
#25(Med 0 svar)
26. juli 2024 kl. 15:03
DOMINA7HOR
Jeg er ikke enig. Han er alt for ustabil og hans bundniveau er ikke højt nok. Hvis G2 mener det alvorligt, så bør de også skifte huNter.

Han var gennemført elendig i finalen mod NAVI. Mod VP går han fra en 1.93 til en 0.73 rating. Han kan ligge og spille 1.X på et map, for at falde til 0.4-5-6 stykker på det næste, uden at have nogen form for impact. Alt for ustabil.

Jeg ved heller ikke, om jeg ligefrem vil betegne Snax som en KÆMPE opgradering ren aim mæssigt, i forhold til HooXi. Hvis du spørger mig, så er det en marginal opgradering.

Jeg ved sgu snart ikke. Jeg tror ikke rigtig på dem. Og det har egentlig ikke noget med HooXi at gøre. Det er efterhånden bare G2 i en nøddeskal.
#14(Med 2 svar)
22. juli 2024 kl. 11:47
DOMINA7HOR
Det bærer jo ikke nødvendigvis et hold alene, hvis ikke brikkerne omkring de stjernespillere også fungerer i deres rolle. Og hvis dynamikken på holdet i det hele taget ikke er der.

huNter er heldig med overhovedet stadig at være på holdet. En overgang var han dødvægt, som nexa og HooXi til tider. Og det samme var tilfældet i finalen i går aftes.

Sikkert, de skal nok få en fin forlænget honeymoon, og i glip poppe op hist og her, men jeg tror ikke på dem i længden. G2 har aldrig historisk set været en stabil title contender, fra turnering til turnering. Og jeg tror ikke det ændrer sig denne gang.
#21(Med 1 svar)
22. juli 2024 kl. 15:13
RAV3N
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Fuldstændig enig i, at brikkerne på holdet skal falde sammen så stjernespillerene kan fungere, og at dynamikken skal være i holdet.

Men hvis vi tager et kig på f.eks Hunter, som du har bragt på banen et par gange.
Hunter for G2 siden majoren har haft:
1.07 raiting til major
1.05 raiting til IEM Chengdu
1.10 raiting til ESL Pro League
1.03 raiting til Iem dallas
1.01 raiting til Blast (hvor de kun spillede 2 kampe og tabte begge)
1.02 raiting til World Cup

Jeg siger ikke disse stats er utroligt gode, eller lever op til det niveau han skal spille på, men igen så føler jeg lidt at man overdriver når man siger at han f.eks er heldig stadig at være på holdet.
Det er jo ikke fordi han er elendig, eller ikke kan spille godt. Jeg er enig i at han skal steppe op, men igen, tror man skal passe på hvordan man udtrykker sig. For ifølge mig, er han langt fra dødvægt i G2, han havde det bare lidt rough mellem IEM sydney2023 og Iem Katowice2024

Føler dog, at han lige så stille er på vej tilbage.
#26(Med 0 svar)
26. juli 2024 kl. 15:05
DOMINA7HOR
Vedr. huNter, synes jeg simpelthen ikke han er stabil nok, og hans bundniveau er utrolig lavt. Det skrev jeg også her: dust2.dk/nyheder/50830/navi-vinder-saesonens-foers..

Føler på ingen måde han er på vej tilbage. Før sommerpausen var det skidt fra kamp til kamp. Akkurat som jeg pointerede i førnævnte kommentar.
#5(Med 0 svar)
22. juli 2024 kl. 00:47
zEden
Smukt, man kan ik andet end og onde dem i NAVI det.
#9(Med 0 svar)
22. juli 2024 kl. 09:26
aGk
Dust2TV sub
Faze, Mouz & G2 er gode hold at slå på vej til finalen. Synes det er godt gået af NAVI. Elsker elsker elsker at se en b1t præstere.

Positive taker fra G2, er spændt på at se hvordan det kommer til at gå dem i denne sæson. Jeg tror godt de kan gå hen og blive farlige.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.