Slut med langdistancedefuse
En ny, og en anelse spøjs bug i CS2, så dagens lys med den forrige opdatering. Pludselig var det muligt, at tage sit defuse til nye højder. Bogstavelig talt.
Den nye bug havde nemlig tilføjet 'forlængerledninger' til defusekittet. Det var dog kun muligt, at udnytte buggen ved at være tæt på bomben, mens man så bomben ovenfra.
Det var til gengæld ikke længe CS2-spillerne fik lov, at more sig over eller få grå hår af spillets seneste fejl. Således har Valve i nat dansk tid udgivet deres seneste opdatering, hvor de blandt andet har fikset netop denne fejl.
Det er derfor slut med langdistancedefuse fra oven. En ny meta, der hurtigt, men ventet, fik sin ende.
Udover at rette denne omdiskuterede fejl i spillet, så har Valve, med deres seneste opdatering, blandt andet også justeret lidt i forhold til udbedring af lag, 'bullet hit feedback' og 'hitboxes'.
Mens de med opdateringen også har foretaget små justeringer på visse maps, heriblandt Ancient, Anubis og Nuke.
Hele opdateringen kan læses her:
GAMEPLAY
Various adjustments to bullet hit feedback.
Fixed a case mid-spray where lag compensation would rewind target hitboxes further into the past than what was on screen.
Jumping in place on a sloped surface will no longer result in players sliding a short distance.
Fixed a bug where C4 could be defused from any height.
ANIMATION
Fixes for IK logic to improve third-person feet posing, especially on slopes.
Fixed a case where the feet and legs of players could pop out of position when exiting the bomb-plant animation.
Reduced animation-related network bandwidth usage.
MATCHMAKING
Added more detailed matchmaking stats for players who try to find a match at off-peak times of day.
MISC
Credits can be earned by playing and earning XP.
MAPS
Office
Fixed geometry in the problematic jumping corner.
Ancient
Reworked collision on the staircase to A-main for better player movement.
Removed a tree that was creating a distracting shadow at A site.
Adjusted collision to better match visible geometry so that players can hug the walls more closely.
Fixed a few lighting bugs.
Reduced shadows to increase perf in some areas.
Fixed some spots in house where you could get stuck.
Fixed collision gap at the bottom of B ramp.
Fixed some disappearing mesh.
Nuke
Fixed some lighting errors on lower graphics settings.
Anubis
Fixed a gap in geometry.
Af de maps, der er blevet justeret lidt på, er det altså især Ancient, som er blevet skruet på, blandt andet skyggerne på mappet.
Der er til gengæld ikke blevet plads til noget nyt map i denne omgang, med denne opdatering.
Valve teasede ellers for nyligt et muligt comeback til Train. Det lader dog vente på sig.