En grinende HooXi lægger ikke skjul på, at nogle danske fans har været utilfredse med hans råb mod ECSTATIC:

HooXi: "Jeg ved ikke, hvor mange danske fans jeg har tilbage"

HooXi uddyber sin råben efter ECSTATIC i deres kamp lørdag.

Med G2's sejr over Virtus.pro er HooXi klar til slutspillet i Royal Arena.

Det er han som den blot anden danske spiller sammen med karrigan, men en grinende HooXi fortæller efter sejren, at han ikke er så sikker på, at støtten kommer hans vej, når han skal spille i Royal Arena.

Nu læste jeg jo kommentarfeltet på jeres (Dust2.dks red.) nyhed, så jeg ved ikke, hvor mange danske fans, jeg har tilbage efter kampen mod ECSTATIC, fortæller HooXi grinende og fortsætter:

Det er selvfølgelig superfedt, og jeg glæder mig sindssygt meget. Jeg har aldrig prøvet det før. Det er ubeskriveligt fedt, min familie kommer, og det er playoffs til en major, så det kan ikke blive større.

Under G2's kamp mod ECSTATIC var HooXi meget vokal, og efter de fleste vundne G2-runder gav danskerens høje råb genlyd i studiet.

Det er noget, en del brugere her på siden gav den danske kaptajn meget kritik for, men selv lægger HooXi ikke meget i det.

Jeg synes, det er en del af spillet. Vi spiller mod et uerfarent hold, hvor man måske kan spille lidt på det mentale, og samtidig bringer det noget energi til vores hold, så jeg kan overhovedet ikke se problemet i det.

Jeg tror, at dem, der whiner over det, ikke har prøvet at være i miljøet nogensinde eller er konkurrencemennesker, så jeg har ikke så meget at sige til det.

Efter kampen mod ECSTATIC lørdag fangede HLTV ligeledes HooXi til et interview.

Her fortalte danskeren også, at de mange jubelbrøl under kampen skyldtes et forsøg på at komme ind i landsmændenes hoveder og at få sit hold i stemning, men til HLTV kom han også med en tredje grund til, at man kunne høre ham råbe til blandt andre casle.

Det sidste er, at deres coach (casle, red.) har en fortid, hvor jeg synes, at han fortjener at blive råbt lidt ad.

Kan du uddybe det? spurgte HLTV efterfølgende.

Jeg er bare ikke en fan af hele coach-bug-situationen. Han har selvfølgelig afsonet sin tid, så det er ikke fordi, det er et eller andet vildt personligt, men jeg synes bare godt, man kan tillade sig at råbe lidt ad ham, ikke?

Du kan se hele HooXi-interviewet herunder eller læse mere i artiklen her:

#1(Med 11 svar)
24. marts 2024 kl. 21:35
TheMesserschmidt
Ekstremt dårlig stil, HooXi.. Virkelig usportslig og uprofessionelt. Skam dig.
#3(Med 6 svar)
24. marts 2024 kl. 21:45
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
At råbe til modstanderne?
#12(Med 5 svar)
25. marts 2024 kl. 00:17
RasmusRoev
Jeg har haft MEGET imod coach buggen, og er det stadigvæk. Men at han står og siger det der? :)
#16(Med 4 svar)
25. marts 2024 kl. 06:23
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg synes sgu ikke, det er særlig slemt, men jeg ved ikke, hvad TheMesserschmidt hentyder til. Jeg antog det var delen med at råbe af modstanderne helt generelt, og der må jeg bare sige, at det er 100% en del af spillet for mig, og hvis man ikke kan klare det, så skulle man i sine unge dage have været til mange flere LANs.
#19(Med 2 svar)
25. marts 2024 kl. 07:43
nylsnej
Der er argumentet jo lidt “Sådan har vi altid gjort”. Det gør det vel ikke nødvendigvis til en god ting.

Men der er jo også forskel på hvad man råber. Venlig (og sjov) banter ala “Var I også på eco?” har jeg intet imod. Men at direkte nedgøre modstanderen, finder jeg både respektløst og ubehageligt at høre på.
#21(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 08:59
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Du har ret. Medmindre det du forsøger at opponere imod er okay. Så holder argumentet.

Tænding ved konkurrence på højeste niveau er ikke et problem - medmindre det er langt over stregen (racistisk, homofobisk osv. - at kalde modstanderens taktiske formåen, eller mangel på samme, ud er så absolut inden for skiven). Alle sidder der og giver 110% for at vinde. Det er en del af gamet og det er fuldstændig latterligt, hvis man vil pussenusse omkring topatleter og lignende - hvis det var omvendt situation ville råbene formentlig have været det samme.

Vil du i øvrigt også gerne have stoppet børns “æv bæv, du kan ikke ramme mig?” når de spiller høvdingebold? For umiddelbart er der ikke den store forskel på det retoriske niveau mellem det og det hooxi råbte…
#22(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 08:59
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Slet ikke, og der er man jo fri til at mene, hvad end man vil. Men det er en del af gamet lige nu, og det har det været i alle år, så jeg synes selv, man er ansvarlig for at kunne håndtere det. Men om man så synes det er god eller dårlig stil, ja det er nok forskelligt fra person til person.
#36(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 15:20
RasmusRoev
Det er vi enige i. Synes det skal der til der :) Dog kan det altid blive for meget. Men det skal til, det er vi enige i. Synes faktisk cs har meget af det. Både godt og ondt. Lige fra det vi så her, til device der laver thumps up til monesy for at lave et vildt play. Det fedt! :P
#5(Med 2 svar)
24. marts 2024 kl. 22:12
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Snowflake
#7(Med 0 svar)
24. marts 2024 kl. 23:25
exigo
+2
#15(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 01:49
Bobbi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
+3
#20(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 08:51
detura
Miumiumiu 👸🏽
#2(Med 2 svar)
24. marts 2024 kl. 21:36
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Forstår ikke folk er så meget imod emotions.

Sure, nogle gange koger det lidt over for nogle - men sku’ hellere lidt for meget en for lidt.

Det altid 10x federe at se et LAN med cams kontra online, hvis spillerne viser lidt emotions.

Hooxi der er toxic, jL der kigger på kameraet efter et onetap (og btw dør pga af det lmao) eller et kæmpe desk slam.

Gl hooxi du har en fan endnu minimum!
#27(Med 1 svar)
25. marts 2024 kl. 10:33
granzales
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Vis mig lige det klip med jL hvis du har det haha
#29(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 11:33
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Du kan probably søge på yt / tjekke clips på en af deres twitch, no way det ikke popper op :D det var på mirage fyi
#4(Med 2 svar)
24. marts 2024 kl. 22:06
aGk
Det er da mega fedt når der bliver vist lidt personlighed.

Jeg synes dog at jeg så langt flere kommentarer herinde med "Åh folk er så skrøbelige" og "i har aldrig været til et LAN", end jeg så kommentarer med folk der rent faktisk virkede stødte af hvad der blev sagt eller italesatte at det ikke var på sin plads. Tror bare folk skal lege lidt helte :)

Det er da fedt hvis der er nogle der synes han er/virker som et kæmpe røvhul, det er vel bare den anden side af mønten når man viser lidt skarp personlighed?
#8(Med 1 svar)
24. marts 2024 kl. 23:34
MeRo
Jeg kan se du skrev en kommentar i det andet kommentarfelt, så det undrer mig lidt at du stadig mener du så langt flere kommentarer som forsvarede HooXi?
Folk var virkelig modbydelige mod ham.

Her er de værste kommentarer:
grand: "Luk røven Hooxi. Hold kæft, han er en idiot at høre på."
Madsen: "Han ryger nok efter majoren hvis G2 vil til at vinde noget.."
Seneberg: "Han viser virkelig en grim side af sig selv. Er med på at det er fedt at vinde. Men som g2 burde man have lidt indsigt, og han opfører sig som et barn."
GET_LEIF: "Han er fucking elendig, hahahahaha han har ingen hjerne, intet aim og så har han niveau til bunden af power ligaen. Ingen kender årsagen til hvorfor g2 hentede ham.. alle tænker nok at de manglede en nikkedukke.. hahahahahaha"
agK: "Ja, hold kæft hvor er han tåkrummende at høre på."
RasmusRoev: "+1 Barnlig af en helt anden kaliber!"
cleansation: "Øv. Hooxi kommer heldigvis ikke langt. Kæmpe taber"

Der er kun 2 kommentarer som forsvarede ham:
MumaCe: "Curling kulturen har da ramt Dust2 kommentarerne hvis man synes det som HooXi lavede var over stregen eller "dårlig stil". Du er flæk HooXi, bliv ved <3"
zwank: "De har aldrig været til et LAN mummer. Det er faceit børn"
#17(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 06:25
aGk
Min point er egentlig mere, at bare fordi man er efter Hooxi herinde, er det ikke ensbetydende med at man er stødt eller er imod han råber. Nu er jeg selv en af dem der har kommenteret på det, og jeg synes det er mega fedt han gør det.

Jeg tror mere at reaktionen er et tegn på at folk er investerede og ikke et tegn på at folk er imod trash talk og nødvendigvis er stødte af det.
#6(Med 9 svar)
24. marts 2024 kl. 22:36
nylsnej
Det er da i hvert fald ikke noget der tiltrækker danske fans, at man sparker nedad i banter til det eneste fuldt danske hold der er med til majoren.

Kommentarer ala "det er bare god banter" giver jeg ikke meget for. Næh, det er det sgu ikke, når det bliver leveret som om det var indledningen til et barslagsmål. Det er at være en ekstremt dårlig rollemodel for de 10-15 årige der følger med og ser op til dig.
#13(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 00:19
RasmusRoev
DU rammer den 100!!! Tak for det.
#23(Med 7 svar)
25. marts 2024 kl. 09:02
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Nedad??? Du er med på, at de var på nøjagtigt samme stadie af majoren? Hvordan i himlens navn kan det være at sparke nedad?
#26(Med 1 svar)
25. marts 2024 kl. 10:22
nylsnej
Ecstatic er et tier 2-3 hold med fem spillere ingen har hørt om før majoren. G2 er et af verdens bedste hold spækket med verdensstjerner.

Men kudos til Ecstatic for at presse HooXi så meget, at han føler sig nødsaget til at te sig som et børnehavebarn.
#38(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 15:35
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det ændrer jo ikke på, at der ikke er noget med at sparke nedad. Havde han siddet og ført sig frem før de mødte hinanden på serveren, kunne du have ret. Det her er midt under en kamp, som begge hold har kvalificeret sig til at spille.

Jeg kan sagtens acceptere præmissen om, at det er en barnlig opførsel. Helt sikkert. Men lad os holde det til det så.
#28(Med 4 svar)
25. marts 2024 kl. 11:30
Dennis
Så når Spanien møder San Marino i VM gruppespillet er de lige gode? 😂
#31(Med 2 svar)
25. marts 2024 kl. 11:48
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg har ikke sagt de var lige gode. Men de har spillet sig nøjagtigt lige langt ud fra de samme forudsætninger. Ingen grund til at underkende det.
#35(Med 1 svar)
25. marts 2024 kl. 12:53
Dennis
Hold nu...
#37(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 15:29
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Godt argument.
#39(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 16:02
RasmusRoev
+123456
#9(Med 0 svar)
24. marts 2024 kl. 23:56
TheOneAndOnly
Jeg tror en af grundende til at han råber og skriger, er at holde sig selv oppe og motiveret. Hvis man syder det samme som HooXi gør, så er der ingen selvtiullid at hente, og det mener jeg seriøs. Hvis man ikke er opmærksom på at man kun har skudt 1, så lyver man eller også vil man holde sig selv oppe med at sige,,,,det vidste jeg ikke.
#10(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 00:01
Famous
#GoHooXi !! Hiv den titel! 🇩🇰🤟🏻😀
#11(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 00:04
cleansation
Selvfølgelig kan man tillade sig det.

Virker bare utrolig bøvet mod ecstatic.
#14(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 00:26
Kristja
Folk skal slappe lidt af seriøst 😂😭
Patti sagde vel selv det bare var banter...
#18(Med 2 svar)
25. marts 2024 kl. 07:37
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Der er ikke mange af de gode IGLs som ikke råber...

hvorfor er det anderledes når det er Hooxi eller når det er mod et dansk hold?

Det er sgu en del af charmen når der bliver råbt lidt, så kan man se hvad det betyder for spillerne
#30(Med 1 svar)
25. marts 2024 kl. 11:37
Dennis
Hvorfor er det anderledes når det er mod et dansk hold? Spørger du helt alvorligt om dette på et dansk CS medie?

Ja det er 100% en del af charmen og jeg er fuldstændig ligeglad med hvad Hooxi har råbt. Men hvis man ikke forstår hvordan det påvirker fans, så har man fuldstændig misforstået fan-kultur.

Og det er vel netop hvad folk reagerer på? En dansker på et internationalt hold, har så lidt situationsfornemmelse at han sidder og spiller smart over for den eventyr-agtige historie som ecstatic har gang i. Det eneste danske hold. Jeg har ikke engang set en af deres kampe, og kunne nok kun nævne to af deres spillere, men jeg var stadig følelsesmæssigt investeret i deres videre færd til majoren!
#40(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 16:04
RasmusRoev
Du beskriver det, som vi "alle" tænker :)
#24(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 09:50
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg synes ikke det er et problem at råbe. Jeg har været til mange lans og det er en del af det. Jeg synes dog det her var gigantisk cringe.

For mig virker det mest af alt som en level 2, som sidder og bliver carried af level 10'ere, mod level 8'ere. Og fair nok hvis han havde råbt mere generelt, eller hvis det havde været mod et hold på samme niveau, og han rent faktisk havde gjort noget godt, men når man bruger specifikke navne, så synes jeg personligt ikke det viser særlig meget klasse. G2 sidder og hiver 10x løn og har et helt andet bagland, at man har brug for at fremhæve sig selv på den måde, viser bare en klam attitude efter min mening.
Lidt det samme som hvis Barcelona spillede mod Vejle, og en spiller driblede 2 mand, så står målmanden heller ikke og råber deres navne som et eller andet fjols.

Og det er fair at nogen mener at hans taktiske evner overskygger hans mangel på firepower, men hvis det var sådan, ville jeg nok sætte spørgsmåltegn ved at de vinder når Niko, monesy eller hunter stikker af, og taber når de ikke gør.

Jeg skal nok holde med ham i arenaen, men jeg mister ikke stemmen af at heppe på Hooxi, når han ter sig sådan. :-)
#25(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 10:02
vedden
Jeg synes at det er fedt, når spillerne råber af hinanden og synes sagtens der kan komme mere af det!

Men synes det er lidt for nemt, og sidde og råbe og spille smart, når det mod estatic. Havde set anderledes på det hvis det var mod feks heroic/astralis eller et andet top hold.
#32(Med 5 svar)
25. marts 2024 kl. 12:12
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hahahaa snowflake society igen igen 😂😂😂
Synd ecstatic tabte. Ville gerne have dem videre, når det så er sagt, fedt vi fik en anden dansker med. Omend det var lidt cringe
Gl i arenaen Hooxibach!!😀🔥
Dem der er stødt over det her skulle virkelig aldrig med til lans før i tiden, der er satme blevet råbt vildere ting 😂😂😂
#41(Med 4 svar)
25. marts 2024 kl. 16:08
RasmusRoev
Du misforstår jo fuldstændig det, som folk brokker sig over?
Det jo fair at råbe og skrige. Men når det er ham, som bliver båret af firepower og ikke taktik, samt mod et tier2-3 hold. Så er det sku lidt for nemt, at han bare sidder og giver hals?

Det virker bare for nemt! Længere er den ikke ;)
Men lad os nu se, hvor langt de kommer. Det kræver jo, at monesy holder formen, eller Niko finder ud af og spille cs2.
#42(Med 3 svar)
25. marts 2024 kl. 16:48
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Lige meget hvor mange der siger han bliver båret, så er det jo ikke sandheden.
Du ender ikke top 8 i majoren, største turnering i verden 4v5.

Så han må jo gøre sit arbejde ordentligt.
Kan godt være han ikke skyder alverden altid, (Han har sine games faktisk)
Men det gør karrigan sgu heller ikke, man ser ingen herinde tude over at han bliver båret.
Jeg synes faktisk hooxi er en bedre spiller end karrigan. Måske ikke taktisk men individuelt.
#43(Med 2 svar)
26. marts 2024 kl. 09:12
RasmusRoev
Selvfølgelig gør han også noget. Det er vi da enige i, ellers var han jo længe smidt på porten! :)
Men knægten i denne kamp der bliver talt om, der mangler han sku ydmyg! De bliver presset af et hold der tilsammen får det halve af hvad Niko gør. Og så har man brug for at sidde som han gør? Vel det der tænder folk af ;)
#45(Med 1 svar)
26. marts 2024 kl. 12:37
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
For mig skal folk tage sig sammen, det er en del af gamet. Det er ikke værre end at richarlison ikke vil give hånden til martinelli i en klub kamp fordi de er rivaler, eller phil foden der bruger Madisons jubel scene når han scorer for at pisse ham af.

Det der med ecstatic er underdogs og alt det der kan folk også godt pakke sammen. At spille sig ind i en top 12-14 til en major, så er man altså ikke dårlig.. Ecstatic er en god modstander som alle andre hold i den turnering.

Skulle ikke undre mig g2 gik hen og vandt turneringen, ville bare bevise hvor godt ecstatic egentlig spiller.
#46(Med 0 svar)
26. marts 2024 kl. 17:06
RasmusRoev
Tror bare det kommer meget af, at det liiiiiige er HAM som gør det :P
#33(Med 1 svar)
25. marts 2024 kl. 12:17
GET_LEIF
Historien her er jo rigtig god. Vi har en dansk spiller hos G2 som har kæmpet sig til scenen. Han spiller på et af de bedste hold i verden og dermed selvsagt en kæmpe kanon.

Lad os nu lige få virkeligheds brillen på. Manden er sat i en org som længe har ledt efter en der spiller simpelt og som kan give de store stjerner frie roller (ergo “gør hvad der bliver sagt”). G2 har ikke behov for en ego type eller en som skal bestemme…Holdet styres af Niko og hans fætter. Ønsker de ikke Hooxi efter majoren er han væk og bruger nexa som erstatning.

Jeg forstår godt at Hooxi råber og skriger da det må være en af de kvaliteter han kommer med(Set med udgangspunkt i stats) Men igen.. manden er ikke cadian som rummer af lederskab og vanvittige plays. Derfor virker det hele en smule sjovt og barnligt. Men lad det ligge. Men hvorfor være leder for et hold når man intet har at sige? Er det rejsen som man ønsker eller? Havde hooxi bare haft det mindste at sige.. så havde han haft balls nok til at bænke hunter eller anbefalet en anden end Nexa.

Den barske side af historien er vel, at der ikke er nogen der ser G2 grundet Hooxi. Der er vel ingen som tænker at G2 er kommet til scenen grundet Hooxi og der er vel hellere ingen som tænker Hooxi hvis man skal tale om de bedste IGL i top 10/20/30

Jeg tror på at man skal leve i nuet, være ydmyg og håbe at man vinder mod mouz ellers bliver det svært.
#44(Med 0 svar)
26. marts 2024 kl. 09:14
RasmusRoev
Virkelig godt skrevet. Og jeg er enig hele vejen! :)
#34(Med 0 svar)
25. marts 2024 kl. 12:18
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
"Jeg tror, at dem, der whiner over det, ikke har prøvet at være i miljøet nogensinde eller er konkurrencemennesker, så jeg har ikke så meget at sige til det."

Jeg grinte her... Stop nu bare :D
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.