Prominente navne udelukket fra eSport.dks danske mesterskab pga. snyd
eSport.dks regler udelukker flere danske topspillere fra det danske mesterskab, som afholdes ved Copenhagen Games i april.
Tidligere i dag kom det frem, at grundet regelsættet vedrørende cheat hos eSport.dk kan flere prominente spillere ikke deltage i det danske mesterskab. Det skriver en af deres admins i Dust2.dks forum.
Gsmurfz udtalte på Dust2.dk forum:
Måden vi kører det på er at vi tager afstand fra alt slags cheats.
Er du banned på den ene eller anden måde (Vacban, Gameban eller andet tredjeparts porgram) må man IKKE deltage hos os.
Et Gameban opnåes gennem Match Making, hvor man kan blive raporteret af med- og modspillere, hvis de mener, der foregår noget fishy. Det er også kendt som et Overwatch ban. Opnår man for mange raporteringer bliver ens kamp gennemset af andre tilfældige spillere, som så kan stemme på om cheat er foregået eller ej.
Altså er en sådan dom ren og skær subjektiv og kan ikke sammenlignes med fx. et VAC ban, hvor der er tekniske beviser.
Spillere med VAC bans og gamebans under 730 dage må ikke spille. Denne karantæne fra eSport.dk betyder altså, at Tricked skal finde en standin for b0RUP, hvis de ønsker at deltage.
Af andre danske topspillere med gameban kan nævnes niko fra Heroic og es3tag fra Tricked.
Meeeeeeeeeen det er måske ikke helt så sort/hvidt i denne sag.
Cheater scream så også i din optik? Han har også gameban
Det eneste kvaler jeg har med dette er om der er nok global der overhovedet gider bruge OW, men det er vel derfor de har lavet en AI til det nu.
Men de har vel et system hvor de tager så mange bedømmelser som muligt, og rangerer dem alt efter folks ingame rang.
Det er jo en john der sidder og laver sin egen partiske vurdering af om man har snydt...
hltv.org/forum/1284544-niko-dk-vac-banned
Der linkes til 2 accounts der begge har vac. Er det VAC eller "bare" gamebans?
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er "niko" der ejer de her konti, men kom i tanke om tråden med den her nyhed..
Det er en god blanding af det hele.
I så fald er det da et kæmpe "problem" fremadrettet for heroic..
"Spil udelukkelser, eller Vacudelukkelser"
Spil er overwatch, vac er vac.
Der er en af hver på begge kontis, men ingen siger at VAC er csgo.
- Det er også irrelevant nu. Selv man bare griefer, eller bliver bannet for "grief" får man et gameban på kontoen - så det sejler :D. Ingen konkrete beviser
3 parts programmer, inkluderer det faceit then? (siden det er en side).
IDKFA
Nej vel? Godt så. Der hvor dit argument bryder sammen er, at du laver konklusionen "det er forkert" -> "det skal straffes med den samme straf som alt andet forkert". Det du siger svarer til, at du vil sende en fyr 15 år i fængsel for at have startet en slåskamp i byen - ja, det er sygt nederen gjort og der skal være en straf, men det skal satme da ikke være samme straf som for overlagt mord.
Og ja, du bliver også udelukket fra at spille pro håndbold, hvis du bliver taget med doping på en fodboldbane - men det er ikke sammenligneligt, fordi doping rent faktisk virker på begge dele. En meningsfuld sammenligning kunne være, hvis en professionel fodboldspiller deltager i et amatør-marathon og på en eller anden måde formår at tage en genvej og på den måde snyde. Ja, det ser skidt ud og hvis det er noget der kommer ud er det dårligt for hans image og måske tvinger hans klub ham til at undskylde eller lignende - men at sige at han skal straffes som hvis han havde taget doping eller været med i matchfixing er, som jeg ser det, helt tosset.
Der er stor forskel på at spille et spil, som man konkurrerer i og et man ikke gør - det er også en af de ting esports-folk nødt til at indse, hvis vi vil tages seriøst på linje med etablerede sportsgrene.
Jeg er ganske sikker på at sekke referer til moralen og det etiske i at snyde mod andre i det hele taget, og at dette aldrig kan være i orden. Ligemeget om det er day-z etc.
Hvor du derimod fokuserer på, hvad der bør være strafbart i forhold til CS.
Det er fuldkommen sindssygt hvor mange folk på scenen der tror det er okay at snyde, så længe man ikke gør det i cs. NEJ, det er ikke okay at snyde i cs, NEJ, det er heller ikke okay at snyde i CoD(ligegyldigt hvor skod de spil er) NEJ, det er ikke okay at snyde i NOGEN spil.
edit: Noche (#139) sagde det bedre end jeg gjorde. :b
Det er for latterligt! Og nej støtter ikke snyd, men OW Ban? Virkelig? XD
Gælder det så også esea/Faceit/cevo osv bans? :) det er jo under deres normale regelsæt?
- Underlige regler...
Kan dust2 ikke genåbne nogle turneringer? Så slipper folk for at deltage i eSport.dk turneringer
Tror du at et noname bare skriver til support og siger "Hey, jeg hacker ikke" og så får svaret "Nåhh, sorry, det er vores lort der er i stykker så, vi unbanner dig lige".
Dette er VAC, men det er samme koncept. Det burde jo være nemmere så :)
Plus dette kun er 1 episode, som er offentlig. Prøv at skriv til Steam Support og spørg om de unbanner folk fra OW og VAC hvis der er sket en fejl, så får du et svar at Ja det gør de. (Kan være du skal sende 2 mails hvis du kun får auto reply)
I det her tilfælde snakker vi om folk der har troet at det var en cheater og har trykket at de har aimhack eller WH i OW, da vi snakker om pænt talentfulde spillere.
Tror ikke helt de to er det samme i henhold til steam support.
Overwatch er ikke en teknisk fejl. De sender ikke et spørgeskema ud til alle de mange tusind folk der har siddet og convicted en på Overwatch, så det er nok væsentligt sværere at få fjernet.
Selvom det er usandsynligt at systemet tager fejl og er fint til MM, så giver det ingen mening at basere turneringsbans på det, især ikke med tilbagevirkende kraft.
Alt hvad der bliver reported for Griefing, Abusive text or voicechat - bliver alt stemplet med et "overwatch ban"
eller er det forevigt.
"Do griefers and cheaters get the same penalty when they are convicted?
No. The penalty assigned to a suspect is proportional to their behavior. Suspects who are convicted of griefing are given a moderate cooldown, whereas cheaters are removed from the game entirely. As always, the best way to improve player behavior is to report griefers and cheaters whenever you encounter them."
Efter en af de nye updates er der jo kommet det med, at hvis man bliver dømt for det 2 eller 3 gange (kan ikke huske :d) så bliver det til et gameban....
Så potentielt kunne man ikke deltage til eksempelvis esport.dk tuneringer selvom man ikke har rørt noget snyd eller er blevet dømt af overwatch.
Det er også grunden til de slet ikke giver mening for mig, da man sagtens kan få det såkladte gameban gennem greifing, men derfor stadig blive stemplet som "snyder"
Sådan!
Videre.
Hvis de ikke kan få det fjernet, fordi Valve måske er nogle mongoler, så er denne her regel idiotisk... altså mht. Overwatch-ban... Nul tolerence er godt, men overwatch ban er jo bans der fælles bliver besluttet af goldnovaer og dmg'er osv..., dvs folk der er 100x dårligere til spillet end de danske top10 spillere af, og derfor meget let kan blive fristet til at tro, at deres supergode modstander bruger snyd.
Hvis de ikke kan få det fjernet er det vel fordi det er legit nok.
Totalt randoms og ukendte mennesker har fået fjernet deres VAC og OW bans, så det må du vidst lige checke lidt bedre op på.
Hvad snakker du om? "system" hvad mener du med system?...
Selvfølgelig er overwatch et intelligent system som er fint udviklet, men det er stadigvæk baseret på menneskelige beslutninger, og ikke tekniske beviser som VAC er.. Og mennesker kan tage fejl, bare kig på brexit og trump ;)
læs om overwatch her: blog.counter-strike.net/index.php/overwatch..
Der er intet teknisk eller nogle specielle mennesker, der "dobbelt checker efter", som du lader til at påstå der er. Få styr på dine facts før du skriver.
Og jeg skriver jo i øvrigt netop også, at jeg tror, at de 3 nævnte danske spillere uden problemer kan få deres OW-bans fjernet :) Jeg kunne dog godt forestille mig at Valve er langsomme, bare se hvor Half-life 3 bliver af ;)
------------
"Instead, you’d want to take a machine-learning approach, training (and continuously retraining) a classifier that can detect the differences between cheaters and normal/highly-skilled players."
That sounds simple enough if you don't know what's at stake, but actually, it's an approach to anti-cheat which ups the ante entirely: both in possible effectiveness and the sheer cost of operating it.
"The process of parsing, training, and classifying player data places serious demands on hardware, which means you want a machine other than the server doing the work. And because you don’t know ahead of time who might be using this kind of cheat, you’d have to monitor matches as they take place, from all ten players’ perspectives."
The spokesperson continued: "There are over a million CS:GO matches played every day, so to avoid falling behind you’d need a system capable of parsing and processing every demo of every match from every player’s perspective, which currently means you’d need a datacenter capable of powering thousands of CPU cores."
Apparently Valve has "started this work" and already has an early version of the system deployed to Overwatch – a self-regulated community dedicated to reviewing cheat reports in the game. The company will "continue this work and expand the system over time".
----------
Så er den prut vidst slået.
Det blev sat ind i år først dog :)
Men alle gamle demoer bliver parset og checket igennem af den nye "AI".
OW og VAC bliver bedre og bedre, og hvis nogen bliver banned er der absolut minimal chance for det er en fejl nu til dags.
"Apparently Valve has "started this work" and already has an early version of the system deployed to Overwatch – a self-regulated community dedicated to reviewing cheat reports in the game. The company will "continue this work and expand the system over time"."
Dvs. der er INTET i artikel der indikerer, at Overwatch er baseret på andet end en systematisk gennemgang af de indrapporteringer 'kvalificerede' Overwatch-demo-kiggere laver efter de har set en overwatch-demo.<
Artiklen ser ud til nærmere at handle om VAC eller noget nyt anticheat valve arbejder på :)
"...you’d need a system capable of parsing and processing every demo of every match from every player’s perspective, which currently means you’d need a datacenter capable of powering thousands of CPU cores." = har intet med overwatch at gøre, som det er nu :) igen læs FAQ'en som Valve har lavet om overwatch, der står INTET om at valve bruger robotter til analysere demoerne.. det er KUN mennesker der gør det.
Men som sagt, de skriver jo, at systemet er aktivt pt, det er derfor du har set så mange nye bans osv den sidste måned, fordi nu kan deres AI tage sig af at kigge CS demoer igennem, istedet for at det er ren spillere.
AI = "Instead, you’d want to take a machine-learning approach, training (and continuously retraining) a classifier that can detect the differences between cheaters and normal/highly-skilled players."
Det betyder at "programmet" lærer af at se folk spille, og analysere demoer, så den kan genkende hvad er snyd og hvad er gode spillere osv. Det vil kun blive bedre og bedre, til et punkt hvor den burde kunne se de fleste former for cheats.
Dette er vejen frem til er super godt anti cheat. Fordi VALVE har netop server kapaciteten til at trække sådan et stort system.
ja det må vel være vac bans ikke? Ikke OW-bans vi snakker om her, vel? Ved du det?
"Det betyder at "programmet" lærer af at se folk spille, og analysere demoer, så den kan genkende hvad er snyd og hvad er gode spillere osv. Det vil kun blive bedre og bedre, til et punkt hvor den burde kunne se de fleste former for cheats.
Dette er vejen frem til er super godt anti cheat. Fordi VALVE har netop server kapaciteten til at trække sådan et stort system."
Jeg er enig, men tror bare ikke at Overwatch pt har inkorporeret noget af dette program endnu :)
Men du kan sagtens have ret. Jeg har forstået det som OW klart dog, fordi det er OW de vil aflaste, ikke selve VAC funktionen, det er en automatisk analysering af OW demoer de arbejder på, som en slags top funktion af VAC.
Som udvikler kan jeg fortælle at machine learning er et meget nyt koncept og hvis Valve har noget i produktion er det formentlig i en tidlig testfase, hvilket formentlig betyder at det ingen afgørende valg tager. Nærmere kunne man forestille sig at de sammeligner demoer med resultater fra ow-bans (skabt af vores community) og gemmer resultater så de på sigt kan gøre det samme selv.
Det er fint du har uandet tillid til overwatch og Valve, men du bliver også nød til at forstå at de tager fejl, og har et support system der er notorisk dårligt. Udfra det, virker det meget aggressivt, altid at tage deres bans for gode vare.
Udvikler er også et stort område du ved :) lidt web og c# er langt fra en rigtig softwareingeniør.
Deres support system er kendt som notorisk dårligt, men det ændrer ikke på at alle som har fået et VAC/OW ban kan få replies på deres beskeder, fra en personlig arbejder. Det er ren pis fra folk hvis de siger de ikke kan få noget igennem her, så har VALVE 100% faste beviser som er uomtvisteligt.
Deres AI (Machine Learning) er aktiv, det bruges pt til at fange cheaters med, og har været brugt siden i Januar:
"An early version of the system has already been deployed and is submitting cases to Overwatch. Since the results have been promising, we’re going to continue this work and expand the system over time."
Jeg sidder i øvrigt som backend systemudvikler hos Fullrate, så jeg har en svag ide om hvad der sker på området.
Hvad er din bevisførelse for at alle "ugyldige" overwatch bans bare bliver fjernet godvilligt fra Valve supports side? Fordi det er sket før? Det lyder som om du har hørt og læst, men det har jeg også, og det gør jo ingen af os eksperter.
Det quote beskriver jo lidt det samme som jeg foreslog. De bruger den til at smide testsager til Overwatch folkene, og ser så hvordan de reagere på de demoer "AI'en" har udvalgt. Altså er det ikke den der dømmer nogen, den tager bare demoer og beder overwatch folk om at se på dem.
Machine learning fungerer (uden jeg egentlig har studeret lortet) i korte træk ved at man fodre den en masse information, indtil den kan se mønstre nok til at den kan træffe afgørelser omkring det data man føder den.
Udfra det BesloorZapster har pastet, lyder det til Valves "ai" til at starte med prøver at finde suspekte demoer ved at tjekke deres data igennem (fx hvordan de aimer, hs procenter ect), og sende dem den mener er suspekt til overwatch folkene. Herefter analysere og gemmer den svarende, så den ved hvilke af dem den sendte til Overwatch i første omgang faktisk var korrekte, og hvilke der nok var fejl. Med den viden kan den langsomt begynde at arbejde sin fejlprocent ned (f.eks. ved at tage en masse (af dem ai indsendte) der blev kendt uskyldig i ow og en masse af dem der blev kendt skyldige og sammeligne dem.
Ideen er at du på sigt får så meget data, at "ai" kun sender reelle cheaters (og hvad den evt ellers kikker efter) til Overwatch folkene, og når den arbejder med en fejlprocent meget tæt på 0%, kan du skære hele det sidste fra og bare lade ai glo demoer og banne folk.
Som du selv siger er det en uhyggelig svær opgave, og jeg er ikke nødvendigvis overbevist om at det kan løses udelukkende via dataanalyse (hvad hvis cs-stjerne aimer 99% på samme måde som aimbot, men er legit? Hvad hvis aimbot programmøre bare ændre små variabler hver måned, så dataen fra "ai" bliver inkonsistent? ect).
Derfor snyder mange på vej op i CS, og når de så har ramt et godt hold, eller toppen, så holder de sig i skindet. Dog som vi kunne se, var f.eks. folk som Emilio og KQLY for grådige. KQLY havde jo storsnydt i flere år i Mystic klanen bl.a. som jo blev hans vej til toppen af CS.
Det du siger er jo ren indicier.
Det er da ikke så skør tanke at de måske har prøvet snyd nogle år tilbage? 100% at de ikke snyder den dag idag, men det ville ikke undre mig hvis deres ow bans er korrekt givet ud.
Det gjorde dem fra Bulgarien, da ham der dreameR ikke ville indrømme han har cheatet, på trods af at VALVE har sagt flere gange at han lyver.
prøv at kigge på Freelancer.com og søg efter LAN CHEAT, se hvor mange der kommer op som solgt, der er vildt mange på €3500+ betalinger (som er kørt igennem og færdige) for LAN cheats der virker på alt, ESEA, ESL, osv.
Et andet problem, er at selv dem i global ikke altid er lige skarpe eller gode nok til at vurdere andre spillere. De er trods alt stadigvæk et niveau eller tre under reelle topspillere.
Det er så vidt jeg ved sket et par gange, at man har krævet en spiller på LAN for at vise sig. Men i de tilfælde var det topspillerne og de ledende organisationer, der krævede det... ikke tilfældige fra MM.
Og så har #160 en pointe.
"§4.1 – Snyd
Snyd er ikke tilladt, og snyd vil resultere i diskvalifikation af turneringen samt udelukkelse af fremtidige turneringer og ligaer.
Det er tilladt at spille i vores turnering, selvom man har et VAC ban. Det er dog et krav, at det ikke længere er et aktivt ban. Et aktivt ban er et ban, der er under to år gammelt (730 dage)."
De har nu fjernet Game ban i sætningen, men den var der tidligere i dag =) Nåede dog ikke et screenshot af det :(
gyazo.com/5c6914a7ef7e960a141a707b58a4d355
"2.3. Alle spillere med Gameban inden 1. januar 2017 har 2 års karantæne fra modtagelsesdato af ban. (Er spillerens Gameban over 730 dage gammelt kan spilleren derfor deltage). Dette gælder dog kun hvis snyd er taget i en vore egne turneringer, eller hvis det er andre turneringer at vi så kan få udleveret bevis herfor. Kan vi ikke få bevis udleveret, så banner vi ikke.(opdateret 20.feb.2017)"
Så ja ;D
Så i skriver bare hvis i vil have mig på tricked i'gås
Tak m8. Det betyder meget når det kommer fra en tidligere unbound spiller <3
Eller snakker vi bare om den gode Tarantino movie? :) Baserede mit nick på en meget ældre film fra 60/70'erne...
Ses i Århus!