POWER Liga-finalerne skydes i gang
00D : 06T : 14M : 41S
Lukki kunne til stor glæde for tilskuerne løfte pokalen.

Evaluering: CPH Games bør takke Singularity

Sæt dig godt til rette, for her kommer der en omfattende evaluering af Copenhagen Games, som langt fra scorer topkarakter.

Denne evaluering af Copenhagen Games er en klumme, og den afspejler derfor skribentens egne holdninger og oplevelser. Dust2.dk kan derfor ikke stilles til ansvar for disse oplevelser og holdninger.

Dette års Copenhagen Games er nu overstået, og det er derfor tid til at reflektere over eventets forløb, som dette år var todelt - onsdag stod på DM, mens torsdag, fredag og lørdag var afsat til CS:GO turneringen.

Evalueringen bliver lavet således, at jeg har udvalgt en række punkter, som får mellem en og fem stjerner, alt efter hvor godt det fungerede. Fem stjerner gives, hvis det fungerede perfekt, mens en stjerne gives for en katastrofal præstation.

Finalerne af Danmarksmesterskabet **

Onsdagen ved Copenhagen Games er traditionen tro den dag, hvor rigtig mange kommer og sætter deres computere op, og derefter bruger tiden på lige at finde sig til rette i Øksnehallen.

Derfor blev denne dag fornuftigt nok brugt på at få afviklet finalerne af Danmarksmesterskabet. Der var derfor rig mulighed for en masse tilskuere til de forskellige kampe, men hvad hjælper det, når hverken storskærm eller fjernsyn foran scenen virker?

Det er under al kritik, at man sætter to hold op på en scene, og så er tilskuerne nødt til at sidde og se kampen på deres telefoner - og ja, det var rent faktisk sådan det foregik.

Tidsplanen var faktisk fornuftig nok, da der var afsat 3½ time mellem hver BO3 kamp, så der var plads til, at det kunne blive et par lange kampe. Der var dog for mange tekniske problemer, så tidsplanen skred totalt, og om det var spillernes egen skyld eller Copenhagen Games' fejl, det vil jeg ikke gøre mig til herre over, men der skal findes en løsning fremadrettet. Så må man bede spillerne uploade deres autoexec, så de kan blive testet inden start.

Omkring klokken 23.10 var den sidste semifinale endelig slut, og så fik Fragsters lov til at gå ud i byen og finde noget mad, og derfor blev finalen rykket til 00.15. Det er mig næsten en gåde, at man ikke står klar med noget mad og drikke til holdene, når de har spillet uafbrudt i 8-9 timer, og dermed også kan få kampen hurtigere i gang.

Klokken 03.15 sluttede finalen, og DM endte med en forsinkelse på tre timer. De to finalister havde derfor kun omkring seks timers søvn i sigte, før de skulle op og spille dagen efter, og det er altså ikke holdbart.

Store forsinkelser, forfærdelige forhold for tilskuerne ved den ene scene og ingen tilskuere tilbage til finalen giver derfor kun to stjerner i denne omgang, og der skal altså bedre styr på det fremadrettet.

Main turneringen og kvalifikationen hertil ***

Den her er virkelig svær, og den kunne sagtens deles, for bare kvalifikationen til Main har potentiale til at fylde mere end en skriftlig aflevering i 3.g. Det var simpelthen ikke godt nok.

Internettet virkede ikke, serverne var nede og eBot fungerede øjensynligt heller ikke, og det hele virkede som et stort kaos. På et tidspunkt blev undertegnede helt nervøs for, at turneringen ville blive aflyst, for selv efter fire timers forsinkelse så det ikke ud som om, at det kom til at køre, da turneringen var udskudt på ubestemt tid.

Et par timer senere skete der dog endelig noget, og kampene begyndte at gå i gang. Det var dog ikke alle sammen, og runderne startede lidt på kryds og tværs, og det gjorde selv en garvet skribent som mig forvirret. 

Det var dog nødvendigt, for forsinkelserne skulle forsøges indhentet, og derfor var det en god beslutning at få alle kampe i gang hurtigst muligt. Vi kom dog ikke i nærheden af at indhente forsinkelserne og derfor blev den første runde i slutspillet lavet om til BO1 - igen, god beslutning!

Derefter besluttede Copenhagen Games at rykke den tredje og sidste runde i slutspillet af kvalifikationen til fredag klokken 10.00, så hele turneringen faktisk blev rykket, det var der dog plads til i tidsplanen, så det gjorde sådan set ikke så meget.

Hvad der dog var helt katastrofalt var, at flere hold fik valget mellem at rykke anden runde til fredag morgen klokken 07.30. Den melding fik flere hold først klokken 23.00, da internettet var gået igen, så der var igen lagt op til en nat uden meget søvn. Flere hold blev dog, men 15 minutter senere begyndte holdene at pakke sammen for at tage hjem.

Fredag morgen kom kampene i gang til tiden, og tidsplanen blev stort set holdt gennem hele dagen. Sådan fortsatte det om lørdagen, så det var med glæde, at man kunne følge med og se, at det hele stort set spillede. 

De sidste to dage reddede virkelig meget for Main turneringen, og det giver to stjerner. Singularity går så hen og vinder det hele foran et jublende dansk publikum, og hvem havde lige set den komme? Det giver en stjerne i sig selv, og det er lige før, at det giver to, for hold da op hvor har det bare gjort den turnering så meget bedre. Derfor ender de på tre stjerner, trods en torsdag hvor flere spillere og hold truede med at tage hjem og ikke komme tilbage. 

Copenhagen Games skylder vist Singularity en øl eller to næste år.

B turneringen **

For de hold som fejlede i kvalifikationen til Main, var der en B turnering, som skulle spilles om fredagen og lørdagen. Den kom dog skidt fra start, da flere hold undlod at stille op i den, mens en del andre tog hjem, når de røg i lowerbracket.

Det var forskellige meldinger, der kom fra holdene, da Dust2.dk undersøgte det. Mange var trætte og direkte udmattede efter både onsdag og torsdag, andre kunne ikke finde motivationen, når der ikke var annonceret præmier, mens nogle hold nærmest droppede det i protest, da internettet gik igen sent fredag aften.

Det blev derfor en turnering, hvor man ikke helt kunne regne med alle resultaterne, og fokus på den var minimal, da det simpelthen var for svært at følge med i den, når der ingen stream eller noget var. 

Eastern Vikings viste fin figur og blev nummer tre, men mange af holdene kæmpede med motivationen og lysten til turneringen, og derfor blev den aldrig rigtig fed. Men stort cadeau til EaV, de gjorde det rigtig godt, og der var god stemning nede hos dem.

Men fremover Copenhagen Games, så skriver man ikke 'Coming Soon' om præmierne flere måneder før eventet, og først på selve dagen annoncerer præmierne, som desuden var på et historisk lavt niveau. 'Coming Soon' er ikke to måneder, det er max to uger. Det er simpelthen at pisse samtlige deltagere, som har betalt 575 kroner per billet, op og ned af ryggen. Det er ikke i orden, og det skal der laves om på!

Det bliver derfor kun til to stjerner. De hold, som virkelig gerne ville spille, fik ikke engang det optimale ud af turneringen, da deres modstandere ofte ikke mødte op til alle kampene. Om det var de manglende præmiers skyld, forsinkelserne om torsdagen eller noget helt tredje - det er der nok ikke ét svar på, men konceptet med B turneringen skal i hvert fald tænkes godt og grundigt igennem til næste år.

Hallen ****

Vi bevæger os nu over i det mere praktiske, nemlig hallen. Copenhagen Games blev igen i år afholdt i Øksnehallen, og det er faktisk svært at ønske sig en bedre lokation, end det her. Hovedbanegården ligger 2 minutter derfra, der er mange hoteller og restauranter lige i nærheden.

Man havde placeret alle spillerne i den ene ende, standene i midten og scener, admins, presse og spisested i den anden ende. Det er en rigtig god måde at gøre det på, og det giver altså noget specielt, når deltagerne kan sidde og råbe til deres modstandere under kampene.

Atmosfæren var derfor optimal hos spillerne, men der var enkelte, som var irriteret over lyden fra standene. Der blev nemlig spillet musik, og for de deltagere, som sad helt ud til standene, kunne det godt være problematisk, men det virkede ikke til at være så stort et problem for alle, så det var nu meget godt.

Varmen derinde har de dog ikke fået styr på endnu. Der blev hurtigt rigtig varmt, og det er også svært at finde en fornuftig løsning, men det er altså ikke i orden pludselig at åbne dørene helt op, mens holdene sidder lige ved siden af og spiller. PnX fra Ambush lignede jo en mand, som var rejst til Grønland i t-shirt, og han rystede helt på et tidspunkt.

Parkeringen i år var dog et stort problem, og det skal for alt i verden løses til næste år. København er altså ikke det nemmeste sted at finde parkering, og selvom det var kommunens beslutning, så er det ikke holdbart at holde et event uden at stille parkeringsmuligheder til rådighed.

Hallen ender derfor på fire stjerner. Parkeringsmulighederne og måden at styre varmen på tæller ned på en hal, som ellers virker rigtig god til formålet - at blande seriøsitet med hygge og samtidig have standene som omdrejningspunktet for tilskuerne. 

Scenen **

Der havde været noget snak op til Copenhagen Games i år om, at scenen ville blive meget federe og bedre, og der var da sket forbedringer, men det var langt fra nævneværdige.

Storskærmen virkede til at være rykket frem i år, og det er et stort plus, men derudover havde man forsøgt at lave en halv boks til spillerne, og det synes jeg bare ikke fungerede.

Scenen virkede for lukket i år, og det hjalp slet ikke, da Singularity skulle ind i midten og løfte pokalen. Jeg havde kæmpet mig ret langt frem fra siden, da jeg jagtede en kommentar, og jeg kunne overhovedet ikke se det, og der stod altså ret mange tilskuere bag mig. Så den lukkede del satte virkelig en begrænsning her, og det er rigtig ærgerligt.

Der var et fjernsyn tilkoblet foran hver spiller, men dette fjernsyn viste bare streamen, så jeg forstå slet ikke, hvorfor de er der. De skal jo vise det fra hver enkelt spillers perspektiv, ellers giver de ikke mening, og nogle af dem kunne derfor meget vel være flyttet nede i hallen ved nogle af pælene, som igen i år blokerede for visse tilskueres udsyn til storskærmen.

Lyden var også en by i Rusland. I store dele af eventet var der slet ikke lyd med fra spillet, man kunne kun høre kommentatorne, og på andre tidpsunkter var der slet ikke nogen lyd. Det er altså ikke godt nok, og det ødelægger oplevelsen for tilskuerne.

Selvom det ikke som sådan er scenen, så må jeg lige knytte en kommentar til deres vært deroppe. Det er simpelthen at tale til laveste fællesnævner. Det er plat og totalt overgearet, og jeg synes ikke det er et event som Copenhagen Games værdigt. Hans præstation alene giver en stjerne, og jeg er klar over, at nogen nok vil være uenige og synes han er sjov, men af dem, som jeg snakkede med, var langt de fleste enige med mig.

Hypen omkring den nye scene må i den grad siges at slå fejl. Der var ikke ændret det store, og problemer med skærmene og lyden må bare ikke være der til så stort et event. 

Dertil synes jeg faktisk, at der er noget forkert i at sidde og kigge op på scenen og spillerne. Det bliver ikke på samme måde omdrejningspunktet, som når man sidder og kigger ned på dem, og de er i midten af alle tilskuere, men der sætter Øksnehallen jo sine begrænsninger.

Der kunne gives en stjerne her, men scenen får to af slagsen. Jeg synes dog virkelig, at der skal sættes en højere ambition for det scene-setup, og så skal man lade være med at tro, at CS:GO fans vil spises af med en skabet vært, der bare står og råber og skriger på scenen. Det er vi sgu for gode til.

Og så skal de stoppe med at insistere på at vise udenlandske hold. Få nu de danske hold og deres kampe derop, når der er proppet med danske tilskuere. En kamp som Alpha mod Ambush tiltrak altså næsten flere tilskuere nede ved deres pladser, end den pågældende scenekamp gjorde, hvor Defusekids og Binary Dragons mødtes.

Maden *

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal skrive her. Det var simpelthen noget af det dårligste, jeg nogensinde har prøvet. Da jeg flyttede hjemmefra, fik jeg ikonisk nok en toastmaskine, for det er tæt på det nemmeste mad at lave.

Men nej, ikke for Copenhagen Games. Brødet var så hårdt, at mine blot 23 år gamle tænder dårligt kunne komme igennem det. Den anden ting jeg prøvede fra køkkenet, var en omgang pomfritter. De var som sådan fine, de var som pomfritter nu engang er, men der var klasket en kæmpe klat mayonaise oven på. 

Jeg er ikke den store mayonaise spiser, så ville da godt have haft valget om at få ketchup i stedet, og så smider man ikke dyppelsen oven på, så en masse af pomfritterne er smurt total ind i det. Det må da kunne fås i en lille bakke.

Derudover stod menuen på pizza, pizzaburger, burger og sandwich, hvoraf sidstnævnte faktisk var godkendt. Alt i alt var det dog helt skidt!

Det kan ikke være rigtigt, at det ikke er muligt at få noget ordentligt mad. Noget så simpelt som frugt kunne man ikke få, og jeg ved ikke med jer andre, men mit blodsukker og dermed min koncentration holder altså ikke til fire dage med pizza og burger.

Jeg synes, det er under al kritik, og selvom jeg tidligere har kritiseret deres pasta med kødsauce, så var det altså bedre dengang, hvor man kunne få nogenlunde aftensmad. Vi købte i hvert fald kun mad deroppe, når vi ikke kunne nå ud og få andet i byen, men sådan bør det jo ikke være.

Og lige en anden ting. Det er fair nok, at I tager mad fra folk i indgangen, men så tilbyder i fandeme også lignende alternativer. Dybt kritisabelt hvordan folk blev nægtet at få frugt med ind, når man ikke kunne købe det, der mindede om sund mad. 

Jeg har ikke andet at sige end, det var en total katastrofe, og det kan ikke være rigtigt. Der skal virkelig ske forbedringer, for det virkede som om, at fokus var på at få maden så hurtigt ud som muligt og ikke at lave noget spiseligt.

Én stjerne, og kunne jeg give minus fem, så havde jeg gjort det, for mere får man altså ikke for at servere en uspiselige toast.

Det sociale *****

Ding, ding, ding, ding... Det sociale scorer topkarakter, og det er nok også den del, som virkelig er trækplaster for Copenhagen Games. 

Det hjælper selvfølgelig, at rigtig mange kommer til eventet, men det er rigtig dejligt, at vi alle kan både stå og sidde og have en hyggesnak om alt fra CS:GO til hvem man har matchet med på Tinder. 

Det skal Copenhagen Games have, det fungerer, og det er ikke kun deltagernes fortjeneste. Eventet har formået at skabe en atmosfære, hvori hyggen og den gode stemning bare opstår, og så hjælper det selvfølgelig, at der på døgndrift bliver lavet kolde fadbamser i baren.

Stor ros for denne del, der er ikke rigtig så meget andet at sige. Det var i den grad vellykket, præcis ligesom det berygtede afterparty rundede det hele fantastisk af og satte en streg under, at vi trods træthed og udmattelse altid kan finde tid til at hygge os sammen.

Copenhagen Games som en helhed **

Selvom vi til tider er blevet anklaget for at kaste med mudder, så gør det altså ondt at give sølle to stjerner. Men det bliver jeg simpelthen nødt til, for baren skal i den grad hæves til næste år.

Den sidste del af Main turneringen kørte rigtig godt, og folk endte med at hygge sig godt sammen, men der var simpelthen for mange problemer til at give over to stjerner. Med lidt god vilje kunne hyggen hive det op på tre stjerner, men vil man arrangere et hygge event eller et professionelt event? Jeg synes primært at have hørt om sidstnævnte, og derfor bliver vurderingen altså også ud fra det.

Internetnedbrud, fejl på serverne, forfærdelig mad, en dårlig scene og manglende præmier er blot et lille udpluk af de problemer, som vi har oplevet. Heldigvis redder Singularitys sejr dog en del, men det er langt fra nok.

Og ja, det er da fedt, at der er nogen, som gider stå for det, og jeg siger slet ikke, at Zahid "Sui" Butt ikke knokler for at få det til at spille, men det var bare slet ikke til at se, at manden har arrangeret events i 17 år, og jeg håber inderligt, at de for en gangs skyld vil tage kritikken til sig og arbejde ud fra den i stedet for at påstå, at kritikken gives for at være onde.

For der er ikke noget jeg hellere vil, end at have Copenhagen Games tilbage i absolut topklasse - men der skal ske mange ting, før vi kan drømme om det.

#1(Med 2 svar)
18. april 2017 kl. 15:46
mupzgxD
Jeg er fan af sander
#51(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 19:26
Eutaku
Du er ikke alene!
#60(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 20:25
BAKKI
CPH games og DM var en fiasko for Dansk CS, da det virkede til at dem der stod bag det ikke tog det seriøst nok, som nlokken her også beskriver godt.

Jeg håber at Zahid butt og de andre der står for diverse lans skulle tage nogle noter, de har ihvertfald mistet rigtig meget tillid.
#2(Med 3 svar)
18. april 2017 kl. 16:10
n1m4
de burde lukke og slukke. ses i danmark dreamhack
#28(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 16:50
onas
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
altid så negativ
#31(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 17:02
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
+1
#29(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 16:55
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
+1
#3(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 15:58
tuenbabz
Vinder af Dust2 predictions - DreamHack Masters Las Vegas 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Lad os håbe de ser denne tråd, og er klar på løse de problemer. Ellers gider folk nok ikke til det mere. :)
#52(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 19:26
Eutaku
Det er ligesom 2016 igen! :D
#4(Med 4 svar)
18. april 2017 kl. 15:58
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
At du gir b turneringen er stadig mig en gåde. 13-14 timers delay på 2 dage for alle holdene i b turneringen burde også have givet 1 stjerne. Derudover glemte du at nævne, at skulle man købe toast/fransk hotdog, tog det mellem 15-60 minutter. HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE??? :O
Ellers er det fandme fedt skrevet! Du siger tingene som det er, og lanet var et af de værste jeg kan huske på den danske scene. 1-2 stjerner herfra
#16(Med 3 svar)
18. april 2017 kl. 16:23
Azioom
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 17
Fuldstændig enig med ventetiden på maden. Var deroppe for at købe noget og spise, og tænkte at jeg kunne komme tilbage til at se kampen efter pausen, men nej. Ventede 30+ minutter og endte med at jeg ikke engang nåede at se den sidste halvdel af kampen...
#23(Med 2 svar)
18. april 2017 kl. 16:43
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
det var jo sikkert også en fransk/toast ik? :D
#37(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 17:32
Azioom
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nej, en eller anden burger..
#45(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 18:19
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
så skal du bare være glad :D
En teammate ventede 55 min på en pull pork burger #feelsbadman
#5(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 16:02
erik
Utroligt at det stadig kan gå så galt for dem efter så mange år :)
#6(Med 6 svar)
18. april 2017 kl. 16:03
Enrique
Hvad blev præmierne så til B-turneringen?
#7(Med 5 svar)
18. april 2017 kl. 16:05
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Prizes B tournament

Hardware prices

GXT 363 7.1 Headphones
Plantronics Rig 500E
Plantronics Rig 600
Aggressor Gaming Copenhagen games limited edition Keyboard
Plantronics Rig 500HD
Razer orca
Plantronics Rig 500

Hvordan fordelingen var, fandt jeg aldrig ud af.
#11(Med 3 svar)
18. april 2017 kl. 16:18
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vi fik det der limited edition keyboard for 3. pladsen, selvom jeg husker det som at det var et Editors Keys, pas om det er det samme som Aggressor Gaming :D
#15(Med 2 svar)
18. april 2017 kl. 16:20
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Tror hele tiden det har været Agressor, det er i hvert fald det jeg skrev i den tidligere nyhed, da præmierne kom på plads :p
#17(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 16:23
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det tror jeg også, spørgsmålet er bare om det er sådan et vi har fået - det ved jeg ikke.
#21(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 16:41
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Vi har fået Editors Keys. Det står på kassen.
#26(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 16:46
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Skod præmier. Direkte til skraldespanden.
#8(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 16:09
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg var inde som gæst - 130kr... det var den dyreste gæstebillet jeg nogensinde har købt - samt dårligste forhold....

Godt skrevet. Ud fra hvad jeg så som gæst og hørte fra spillende hold, så er du Spot-On.
#9(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 16:09
klimox
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er total spot on Sander!
#10(Med 4 svar)
18. april 2017 kl. 16:10
HooXi
Major deltager
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
For lige at stikke endnu engang til "maden". Pga. de ellers irriterende nok forsinkelser, skulle nogen hold (heldigvis ikke os fra Ambush) spille kl. 7:30. 7 fucking 30? Så møder et hvert hold med en smule ambitioner op minimum 45 minutter før de skal spille = 6:45.
Da vi hos Ambush møder op til CPH games ca. kl. 9, (hvilket var hårdt nok efter at komme i seng kl. 3-4 stykker), får vi at vide at mad først bliver serveret FRA KLOKKEN 10?!? Det skal lige siges at vores og de fleste andres kampe startede kl. 10, ergo skulle man spille en bo3 på tom mave, hvis man ikke havde været heldige nok at spise inden. Desuden fik man ingen information om at mad først ville blive serveret efter kl. 10, før det var for sent. Og jeg kunne finde mange flere ting end hvad der står i denne her ellers flotte artikel af Sander!
#24(Med 2 svar)
18. april 2017 kl. 16:45
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Man skal bare være iskold som mig og sige de ikke må kigge i min taske før kl. 10
#48(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 18:53
HooXi
Major deltager
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Well, det krævede jo så at man vidste man selv skulle have noget med :D
#61(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 20:45
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Point taken
#53(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 19:28
Eutaku
Det er også fedt at de lukker baren første nat, kl 01:00 efter at have åbnet en ekstra time, og man måtte ikke medbringe noget efter 1, selv om man var til finalen helt til 3:23 om morgenen. Det var også lidt tilt.
#12(Med 4 svar)
18. april 2017 kl. 16:18
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Vi fik ellers lov at tage frugt med ind.. Så det kom nok an på hvem der stod i døren :D
#25(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 16:46
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er jo kilometer fra professionalisme, som de jo omtaler sig selv som om de besidder.
#36(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 17:28
Mentossen
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Nu ved jeg også at flames og os fra magistra bare gik ind med frugt.. godt nok efter en diskussion.. men så kom vi også ind, det er på ingen måde i orden til sådan et event hvor føden er så vigtig og i dag har så stor indflydelse på personerne... at de så nægter sund kost
#38(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 17:33
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vi gik ind med bagels fra Hovedbanen af :D Kæmpe pose
#55(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 19:36
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Pros bliver forfordelt!
#13(Med 3 svar)
18. april 2017 kl. 16:19
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
God artikel og mange gode vurderinger. Udefra set (jeg var ikke til eventet pga nogle personlige ting der skete i påsken) og på kommentarer virkede det også til at være meget meget kritisk, det er dog meget nemmere at danne sig et blik ud fra den her artikel. Ærgerligt eventet ikke var bedre. Ikke at jeg ikke er kritisk over for internettet gik ned osv. osv osv. men er der generelt ikke også flere problemer og forsinkelser ved BOYC? Jeg har ikke oplevet andet i hvert fald :)
#54(Med 2 svar)
18. april 2017 kl. 19:29
Eutaku
Jo men hvis vi sammenligner med de fleste andre events, så er det ikke noget i nærheden af det her!
#58(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 20:14
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
ja okay. Trist.
#59(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 20:19
Eutaku
Men det er også op til dem at bare tage det kritik og bare oppe det, og det gøre de kun ved at vise meget tidligere at de har rettet fejlene op. Det kan godt gøres, de skal bare vise det ved at skrive hvilken forbehold og rettelse de har lavet. Tag kritikken til sig, vis de har lyttet, og skab en ændring. Det er ikke fordi det er dødsdømt.
#14(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 16:20
InTeQ
Rigtig fornuftig tråd, jeg er enig i alt overstående. Det dræber fuldstændig ens motivation at sidde og få udskudt sine kampe med 15 minutter af gangen. Hvis de måske bare havde sagt "Okay, vi er forsinket 5 timer" Så er det da ligesom meldt(Ikke at det er i orden, fordi det er stadig uhørt). De beder os istedet om at sidde klar til at spille i 5 timer.. Det er fuldstændig vanvittigt. Håber inderligt de tager denne kritik til sig, så vi kan få eventet tilbage i topform. Klart det dårligste CPHG jeg har været til, af de 5 hvor jeg har deltaget.
#57(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 20:10
e1z
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det var seriøst nice!
Først lige 1 times forsinkelse.. Argh, vi forlænger det med 30 min.. Argh, den får lige 30 mere oven i hatten.. Indtil der til allersidst var gået 5 timer :333
Det var simpelthen så fantastisk som gæst også <3333
#18(Med 2 svar)
18. april 2017 kl. 16:24
zagal
Martin, hvor er billedet af min fine pizza? Kunne du godt lige have gemt :D
#56(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 19:37
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
På dust2 snap :D
#67(Med 0 svar)
19. april 2017 kl. 12:35
zagal
Skulle Sander, da lige ha haft med :-D
#19(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 16:25
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det var kanon som tilskuer at komme forbi torsdag for at se en masse CS.. Hov vent ..
#20(Med 4 svar)
18. april 2017 kl. 16:40
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg syntes det var fedt! Men nu var jeg så også stiv fra onsdag eftermiddag og 4 dage frem.

Øller det ku de sku levere! Men slap af det har gjort ondt at kigge på kontoen om søndagen.. 8k gone...

Udover det tror jeg at jeg kun så 2 timers cs.
#22(Med 3 svar)
18. april 2017 kl. 16:43
bobbeR
Så er vi satme i samme båd, jeg kunne nok ikke engang stave til mit eget navn. Men hygge var det!
#30(Med 2 svar)
18. april 2017 kl. 16:56
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Men det siger vel også noget om eventet at du kommer for øller og menneskerne men ikke cs
#35(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 17:25
Mentossen
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ædru? Tror ikke jeg var sådan ædru fra onsdag til søndag
#62(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 21:53
bobbeR
Det tænker jeg, jeg så lidt flames, men opgav fuldstændig at se noget på scenen da det var pisse ulideligt.
#27(Med 2 svar)
18. april 2017 kl. 16:47
majez
Sui stikker så mange kroner i lommen for at holde lorte events :D Utroligt folk gider støtte ham..

De skærme de solgte brugte, det er 100 procent noget de har fået af en sponsor for 3-4 år siden, og så skal de lige have pengene i kassen. De nye skærme de får, det bliver da også sponsorer der sender dem iflg. En aftale sikkert :D

Ja det er meget mundlort. Men efter 40-50 events, så er det stadig lort, og der er ikke alle oplysninger i tide.. Præmierne til B turnering er da til grin, når der kun kan være 16 hold i A turneringen? Så kan man jo tænke sig til, at der er jævnt mange i B.. Suk.
#33(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 17:06
Pertew
Fair nok alt det du siger, men synes du måske bare de burde give skærmene væk? De er vel penge værd, og det er en forretning. Ellers skulle de måske give dem som præmier næste år? Men vent, der er heller ikke nogen der gider vinde brugte skærme.

Lorte event, men nevertheless, er det måske ikke lige det med skærmene du skal klantre dem for.
#83(Med 0 svar)
19. april 2017 kl. 17:33
majez
Nu fokuserede jeg bare på de brugte skærme. Der er mange andre ting galt med deres events :D

Men jeg ville da gerne vinde en brugt skærm i en b-turnering. De har vel kassen osv. til den stadig..
#32(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 17:03
Frankness
Lyder som slap 8 om igen :D
#34(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 17:14
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Man kunne afsætte 10-20K til præmier i B-turneringen så folk faktisk gad at deltage, når de nu alligevel havde fejlet. Vi hos EAV så B-turneringen som en god mulighed for erfaring og erfaring fik vi. Vi spillede i mod mange gode internationale hold med kendte navne og vi vandt en hel del, hvilket var rigtig godt for vores selvtillid efter endnu en gang at tabe til Fragsters. #RIP
#39(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 17:34
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvis jeg havde vidst på forhånd hvad en gæstebillet kostede så var jeg ikke dukket op. 130kr?!? Sidst jeg var der inde kostede det 50kr og det synes jeg er helt ok. Over 100kr så dukker jeg ikke op næste gang. Det var altid noget at elgiganten havde nogle gratis o ringe til keyboardet jeg kunne få med hjem.

De forskellige stande hvor man kunne prøve spil var rigtig fedt. Også de forskellige arkade ting var nice.

For satan jeg havde også været livstiltet hvis nettet ikke havde virket over så mange timer.

Synes det er nogle ringe præmier til B turneringen når der er så mange deltagere.

HKLAN havde nogle fine præmier til B turneringen tilbage i 2013 :-) mener der var for 10000kr hardware til nr 1
#40(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 17:51
chikano
"så smider man ikke dyppelsen oven på, så en masse af pomfritterne er smurt total ind i det" Det klager du virkelig ikke over fordi det normalt i alle andre lande jeg har været i:) ALLE ikke nogle undtagelser alle lande
#41(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 17:56
SiliciuM
Jeg syntes det var super ærgeligt, at de kampe man egentlig gerne ville se, det kunne ikke lade sig gøre, da der ikke var plads nok foran scenen.

Så måtte man jo tage baren, men der er intet værre end at stå i kø i 30 minutter for at få en fadøl (løsningen var at man købte naturligvis 5 af gangen og gik op for at hente et nyt håndtag, inden den sidste var tom)

Slutteligt så syntes jeg altså ikke det er iorden, at toiletterne sejler i pis og bræk, der må man simpelthen hyre nogle proffer, som sørger for at holde disse rene. (Man kan ikke forlange at frivillige, skal stå med sådan en opgave)

Men dejligt at se så mange mennesker igen, som man ikke havde set i lang tid :)
#42(Med 4 svar)
18. april 2017 kl. 18:00
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du mangler et punkt Sander

Servers*


Jeg har aldrig i hele min cs spilletid eller lan oplevet noget der var så ringe som at sidde med 40% loss og 10% choke på en lan server samt en sv der er så rød at den ville gøre en tomat jalous.

Og delay i b turneringen var altså nok nærmere 12-14 timer. Det sammen med lorte præmier og uspillelige servere og lorte mad, gør altså man ikke magter spille. Vi fik en server vi skulle spille på og den crashede 7 gange i løbet af 30min, først da kampen var ved at være slut fik vi en anden server, hvor ebot osv. Ikke crashede, men stadig var pisse ringe. Utroligt man 7 gange skal gå op til admin bordet før de lige tænker, hey måske er det en god idé at give dem en anden server. Jeg smed mit headset og drak mig selv ned. Fuck den lorte turnering. Ærligt har aldrig oplevet noget så dårligt
#68(Med 3 svar)
19. april 2017 kl. 12:48
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Til NPF er det efterhånden normalt at have sig en onlineserver, som man kan spille på :)
Det har været sådan for mig til de sidste mange events faktisk.

Note: Medbring altid tandbørste og egen server.
#79(Med 2 svar)
19. april 2017 kl. 15:04
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Npf var faktisk overraskende godt sidste gang da aquiver vandt, men der var du vidst heller ikke med var du?
Delay var kun på en halv time, og bracket og e Bot kørte fint. Men præmierne var stadig noget fucking gylle :D
#80(Med 1 svar)
19. april 2017 kl. 15:54
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg tror jeg var med sidste gang faktisk.. jeg deltog i det NPF lige efter POWER-LAN - kan ikke huske om de har afholdt et LAN i sidste halvdel af året.
#85(Med 0 svar)
19. april 2017 kl. 18:05
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
hvis det var det aquiver vandt synes jeg det var udmærket. God stemning og ikke så meget delay. :) Men altså nu er det jo npf, så forventningerne er jo sat ret lavt ^_^
#43(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 17:59
tmL
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det her er CPHgames i en nøddeskal, det bliver ikke bedre og har aldrig været bedre. Bordene er fra anden verdenskrig eller lignede. De er ujævne, der er huller og er ikke til at spille på. Vi spurgte sågar om det ikke var muligt at få nye borde til næste år, her lød svaret at så skulle eventet holdes et andet sted, da bordene fulgte med når man lejede hallen. Fy for satan. Hvis NPH og CG-lan kan have bedre borde så må det også kunne lade sig gøre.
Ellers vil jeg faktisk se mig enig i det meste du har skrevet. Jeg nægter dog at tro at de tager tingene til sig og gennemfører et bedre event næste år. Der har aldrig været et år hvor tingene bare har kørt. Ihvertfald ikke som jeg har opfattet det. Jeg håber inderligt at der kommer helt NYE folk til, som kan løfte opgaven. Vi er trods alt i 2017 og så kan det bare ikke sejle så meget. Og lige for at få det sidste med så da nettet gik igen fredag aften/nat så fik man meldningen "vi har ikke nogen som kan fikse nettet, så hvis det kommer tilbage er det rent held" Holy moly......
#44(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 18:04
n0aH-
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
dreamhack til dk... CPH games var pinligt ringe
#46(Med 3 svar)
18. april 2017 kl. 18:27
xone
Venter bare på at en official melder ud, at det var spillernes skyld og at turneringen kørte fint. Lidt ligesom kelent gjorde :)
#63(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 22:37
vaMp
Ærligtalt så ved jeg ikke hvad fanden der er i vejen med admins nu om dage. Ikke bare kelent, men mange folk bag esport.dk og generelt. Det er helt hovedløst. Tænk at man kunne få stablet federe og bedre events på benene i 1.6 selvom der næsten ingen penge var i det.
#82(Med 0 svar)
19. april 2017 kl. 17:18
Eutaku
Det er ikke admins, de prøver, det er måske nogle andre der styrer deres rammer der er problemet her...
#64(Med 0 svar)
19. april 2017 kl. 00:44
qdkthomas
Liked...
#47(Med 1 svar)
18. april 2017 kl. 18:53
krait
Alt i alt et fedt event, hvis man ser bort fra selve eventet og kigger på de kolde bajere og de lange fingre ;-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
#49(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 19:12
Mentossen
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Eks Dee Eks Dee
#50(Med 0 svar)
18. april 2017 kl. 19:25
Eutaku
Games ser pisse godt ud på papiret, og billederne ser flotte ud, og sponsorer samt regeringen kan stå bag eventet fordi de ikke ved hvordan det er. Så lad os bare se om der kommer ændringer og lidt fokus på dem der står for eventet. Ikke mindst fordi det var CS:GO der var i centrum, alt andet ved esport delen for eventet er røget. League of Legends og Hearthstone blev også slået lidt ud af fokus. Starcraft er helt droppet nu, og det event som det ser ud til nu har kun fokus på CS:GO. Det er ikke kun min mening der ude.

Når man står i "spidsen" for Dansk esport, så må man også forvente at kravene ligger min. højere end de gøre til fætter johns LAN på random hal i whateverby, Danmark.

Jeg syntes at der blev kæmpet for det internt i Games. Der blev lagt en masse timer og arbejde i det og kudos for det. I det mindste ser det ud til der kommer lidt konkurrence i fremtiden i DK med andre events, så det må sætte lidt gang i tempoet for at konkurrere på venskabelig plan om at følge med!
#65(Med 2 svar)
19. april 2017 kl. 00:50
qdkthomas
Rigtig fin artikel... Bliver spændende at høre den alternative sandhed, hvis den ellers kommer. :-) Håber virkelig sponsorere og folk bag støtte kr. kigger forbi herinde, så de ikke kun sidder med de alternative facts.
#66(Med 1 svar)
19. april 2017 kl. 12:13
Slot
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvorfor laver du ikke egentlig ikke en event? Spørger ikke for at være på tværs - oprigtigt interesseret.
#90(Med 0 svar)
20. april 2017 kl. 10:13
qdkthomas
Tror primært at jeg ikke magter at slikke så mange (offentlige) instanser i nummeren, for derefter at yolo'e et event ud af selv samme sted på mig selv, for at putte en bunke støttekroner i egne lommer.

Derudover er det også mere de tekniske udfordringer der interessere mig, hvilket også er grunden til at jeg valgte at hjælpe Power-LAN sidste år, som starten på et alternativ til Games. De fik lavet et godt event i forhold til omstændighederne med bl.a. mandefald under eventet. Stadig et event der kunne laves langt bedre, og tekniske, hvor især et færdiglavet gbit netværk, mindst 24 timer før starten, ville være fantastisk, så mine systemer faktisk kan bruges... Igen, let at fixe med en smule ledelse og kommunikation. :-)
#69(Med 12 svar)
19. april 2017 kl. 12:52
raoz
Synes det er sjovt, at se så mange brokke sig, at cph games er lort år på år, men alligevel vælger man at støtte eventet ved at tag til det? :)

Hvis man virkelig synes eventet er så lort, så tager man vel heller ikke til det? Kan forstå at man rigtig gerne vil møde mates, som man ikke har set i lang tid, og vil drikke en kold en, men at man alligevel vil sidde på nettet, og brokke sig så meget over, alle de forskellige cph games, som har været igennem årene, men alligevel tager til det, kan jeg virkelig ikke sætte mig ind i. Kan også godt se, at det giver gode resultater, med de mange hold som kommer udefra, dog vil jeg ikke sige, at man ejer retten til at sige, at eventet er lort gang på gang, hvis man alligevel vælger at støtte det år efter år.

Sui har aldrig gjort et godt arbejde, og det tror jeg vi er mange som kan skrive under på. Det eneste der driver den mand, er de gode kontakter som han har, med de forskellige sponsorater. Jeg er sikker på, at manden aldrig kommer til at lytte til den mindste kritik, for han kan se, at folk kommer år efter år, så om han mener at det er nødvendigt, det tror jeg ikke :)

Derfor mener jeg, at man burde tænke sig en ekstra gang om, inden man trykker på køb billet knappen, hvis man virkelig vil have sui til, at lytte til alt den kritik som eventet får :)

Mvh Andreo
#71(Med 11 svar)
19. april 2017 kl. 13:00
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Copenhagen Games er det nærmeste vi har på et "internationalt" event, i hvert fald et event der kan formå at tiltrække, mere eller mindre, interessante internationale hold, som det som et dansk subtophold kan være sjovt at møde.

Derfor ser de fleste hold (i hvert fald dem jeg har spillet på gennem tiden), at CPH Games ikke er noget man springer over, da det kan være med til at bane vejen for holdet, hvis man præsterer. Det er ikke ligeså nemt at gøre ved at vinde GGW #XX eller vinde Thy-Party.
#72(Med 10 svar)
19. april 2017 kl. 13:09
raoz
Jeg citerer fra min kommentar "Kan også godt se, at det giver gode resultater, med de mange hold som kommer udefra, dog vil jeg ikke sige, at man ejer retten til at sige, at eventet er lort gang på gang, hvis man alligevel vælger at støtte det år efter år."
#73(Med 9 svar)
19. april 2017 kl. 13:13
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg mener så ikke, at retten "frafalder" for at sige lorte-event eller kritisere det med store røde bogstaver. Man bliver vel ved med at brokke sig i håbet om, at det bliver bedre - for alles skyld.
#74(Med 8 svar)
19. april 2017 kl. 13:30
raoz
Det er selvfølgelig en delt mening, men kan godt forstå det fra dit perspektiv ;)
#76(Med 7 svar)
19. april 2017 kl. 14:00
Eutaku
Jeg er enig i det du siger, men vi mangler alternativer, og de er vist også på vej. Power Lan er en rigtig god eksemple på hvad der kan komme ind og vise vej for CS:GO og uden 17 års events i ryggen tror jeg på det stadig fremover.

Der udover skal der bare ske at der kommer en alternativ event op, også noget som jeg er ved at bikse lidt med, så man kan give nogle alternativer.

Jeg ved at Power LAN har god fokus på CS:GO men jeg er til Games lidt mere skuffet over den måde det har gået med League og Hearthstone i år. I det mindste var der Hearthstone, og jeg ved at admins er ikke skyld i det. De prøver, men at man skærer præmierne ned år efter år, og holdene samt scenerne bliver mindre år efter år er den direkte konsekvens.

Så sidder man bagefter med samtaler om at der f.eks ikke er Dota 2 community, Starcraft, League, samt Hearthstone er ved at dø når det simpelthent ligger i manglende alternativer. Så nu er det jo bare at arbejde der ude af, og støtte op om andre og prøve og give dem en chance. Det der mangler er en indsats for at skabe alternativer der ude imho.
#77(Med 6 svar)
19. april 2017 kl. 14:15
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
POWER Lan kom også rigtig dårligt fra start.
#78(Med 5 svar)
19. april 2017 kl. 14:40
Eutaku
Men det var første gang, så jeg tror det har potentiale, de lytter meget til feedback der henne, så jeg har den følelse at de har lagt en standard, og herfra bliver det kun bedre.
#81(Med 4 svar)
19. april 2017 kl. 15:54
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Til POWERLAN #1 kan man jo tale om at holde lan i en sauna. Føj for satan.
#84(Med 0 svar)
19. april 2017 kl. 17:42
Eutaku
Jep, men det var i det mindste noget der gik noget mere smooth end til Games. Men det vigtigeste er at til Power følte jeg alle hørte efter når der var kritik, og det er måske en af de vildeste kvaliteter der mangler her. Plus så handler det om at se nu om de reagere på det man har kommenteret. Jeg tror ikke der er nogen der laver et event der ikke vil have det bliver bedre og vokser sig stærker fra gang til gang.
#88(Med 2 svar)
20. april 2017 kl. 09:53
qdkthomas
Nu er det forholdsvis svært at trylle solen og 25 - 30 grader væk, så det er ikke rigtig en valid parameter at vurdere et event på. Med 5-10 grader udenfor, som der efter er til Games, så har man i det mindste noget at arbejde med... Jeg kender dog ikke til de nøjagtige begrænsninger til Power-LAN mht. udluftningen, men jeg mindes at alle døre der kunne åbnes var det.
#89(Med 1 svar)
20. april 2017 kl. 10:03
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Bortset fra, at de døre der kunne sørge for gennemtræk, var lukket fordi der enten ikke var bemanding til disse eller af andre årsager.
Vi spurgte flere gange nogle fra staff og de måtte ikke åbne døren - og det var ikke en branddør, desuden var der vinduer øverst oppe, som de heller ikke fik åbnet op for (jeg ved ikke om disse åbner op udenfor, eller kunne medvirke til lidt gennemtræk fra kioskområdet).

Men POWERLAN er klart et af de dårligste ventilerede lans jeg mindes at have deltaget ved og jeg kan sagtens vurdere et event ud fra hvor varmt der er i hallen, hvorfor skulle jeg ikke kunne det?
Når der tydeligvis ikke bliver gjort mere for os i den "normale" hal, men VIP-området havde mulighed for vinduer åbne hele vejen rundt og indkøb (ved ikke om det var fra spillere eller hvad det var) af store blæsere der kunne stå ved siden af dem.
#91(Med 0 svar)
20. april 2017 kl. 11:50
qdkthomas
Fordi det ofte er nogle, måske outdated, hal-regler og nogle gange brandmyndighederne, der sætter regler for hvad man kan/må.

Kan man kaste en bunke penge efter problemet? Ja, uden tvivl, men hænger det så økonomisk sammen? Formentlig ikke.

Kunne man ha' forudset problemet, og evt. regler der begrænser antallet af løsninger? Måske, kunne man ha' forudset at den varmeste weekend på året var den weekend Power-LAN blev afviklet? Nok ikke.

Hvis det "bare" var pga. manglende bemanding og/eller handling, så er jeg dog enig i at det er et helt validt punkt at vurdere et event på. Og da der var lidt udfordringer med bemanding i perioder, så lyder det egentlig ret sandsynligt at du har ret. Jeg hørte dog at der var de klassiske udfordringer med regler/brand.
#70(Med 0 svar)
19. april 2017 kl. 12:56
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Men i denne omgang var der vidst (så vidt jeg ved), ikke lige pludselig 2 computere der brændte af, så der stod en lille røgsky henover dem, da de havde sat deres stik i en "defekt" stikdåse =)

Maden har da alle dage været til at lukke op at skide i - faktisk kan man drage direkte parralleler mellem toiletforholdene og maden der bliver serveret. Det stinker.

Jeg forstår ikke, at man som event arrangør kan åbne dørene op til forventningsfulde gamere og tilskuere og tænke "Fedt, det var godt vi nåede det hele".
Nu er jeg naturligvis ikke inde i selve planlægningen af eventet, men hvis det ikke kan lade sig gøre at gøre det bedre for hvert år, har man så bare gabt over for meget eller har man ikke gjort et godt nok stykke arbejde? Jeg fatter i hvert fald ikke, hvordan udviklingskurven for deres events kan være dalende.

Jeg er godt nok glad for, at jeg kun måtte opleve CPH Games på sidelinjen.
#75(Med 1 svar)
19. april 2017 kl. 13:39
uaW
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
-Delays
-Al maden (Også nogle klamme sandwiches)
-Lukke hallen i 4 timer søndag morgen så jeg skal hjem og sove i 3 timer??? Og så hente pcen dagen efter.

+ Delay Fredag så vi kunne sove længe
+ m8´s

Har været til stortset alle dine lans siden Slap Live #16 nu Sui, men dette lan var squ noget af det værste jeg har været til.
-
#87(Med 0 svar)
19. april 2017 kl. 19:07
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
fattede heller ikke det der med at lukke hallen.
Jeg måtte tage en taxa til Roskilde fra øksnehallen det var altså lige 800kr.
Sådan cirka samme pris som for deres slave Vodka i baren.
Sui tror åbenbart Øksnehallen er Penthouse om lørdagen.
#86(Med 2 svar)
19. april 2017 kl. 18:36
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Pisse god klumme. Af hvad jeg oplevede / hørte fra mates, rammer du sku plet. En ting der tiltede mig lidt var dog, at jeg skulle betale 100 kroner om torsdagen for at komme ind og 130 pr weekend-dag.

Er det ikke liiidt at malke os tilskuere? Lav en mulighed for MAX 200 for hele eventet så at least. For 130 kroner, kan man da næsten få en billet til et af de mindre LANs - men vi betaler jo alligevel, for det er det største danske event, hvor man ved de fleste mates kommer..
#92(Med 1 svar)
20. april 2017 kl. 13:28
Eutaku
Oh wow. Troede det var nemlig, max 200 kr, for flere dage. Ligesom med hele weekends pass. Så hvis man kommer en dag og næste at man bare får en opgradering. Så man betaler 60 kr. ekstra hvis man tager to dage oven i hinanden hvis man syntes det var fedt første dag. :/
#93(Med 0 svar)
20. april 2017 kl. 13:55
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Jeg mindes der var mulighed for at give 250 for alle dage, men efter min mening er det stadig alt for dyrt.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.