Det afhænger fuldstændig af hvad du søger. Der er både elite skoler og "bredde" skoler. Jeg har prøvet at skrive et par stykker, så du har et lille indblik at starte ud med.
Skjern Design & Håndværk Efterskole har Kristian Ricken til at håndtere CS linjen, manden er rykket fra Sjælland til Vestjylland for at styre løjerne der og tidligere gjorde han sine folder i Sørby eSport. Det er en flot skole med mange tilbud, jeg kan ikke her på stående fod sige hvor mange timer de har, men mener det er imellem 5 og 10.
Ølgod Efterskole har Jakob Sommer til at styre CS og Martin Kierkegaard til at styre LOL. De vil det meget seriøst og begge er ansat på fuld tid. Kan ikke huske hvor mange timer, der er tale om. Men skolen har selv købt computere og begge coaches er højt kompetente. Jakob er en skarp mand som peakede i 1,6 tiden.
Højer Design Efterskole med Torbjørn Nyborg. Ved ikke hvor mange timer der er tale om dernede. Men det er seriøse forhold og det samme er forventningerne også til dig samt jeg er sikker på at der bliver stillet en masse krav til dig. Skolen har en stor linje med mange ligesindede interesserede på CS ligesom de fleste herinde er og Torbjørn er en dedikeret samt passioneret mand, hvilket er garanti for mange spændende lektioner.
På Rydhave Efterskole er der kun pladser til de allerbedste fra Danmark, på skolen er det Jonas Vinther Andersen(Clint som skrev længere oppe i tråden) som underviser. Erfaren herre som håndterer en masse timer, han kan nok selv bedre svare på hvor mange der er tale om. Notan, Kristou og TMB eksempelvis går også ude på denne skole til næste år.
Stidsholt Efterskole med Andreas Elversøe(blaq) som underviser er en skole som har taget eSport til sig med sundheden for øje deslige, det betyder 8 timer om ugen(mener jeg, hvoraf 2 er bevægelses træning, 2 selvtræning og 4 med coachen).
Femmøller Efterskole har Kasper Stoustrup Petersen som fuldtidsunderviser, der indgår vistnok 25 timer eSport om ugen. Linjen inkluderer dog også den fysiske træning, projekter i eSport, analyse og taktiske forberedelser og en masse træning.
Der er en del andre som tilbyder det også, heriblandt er Nordfyn Efterskole, Billeshave, Lomborg, Gandrup, Vesterbølle, Skrødstrup, Borremose, Vostrup, Kongensgaard, Frøslevlejren, Skals med flere.
Jeg synes, at du skal sætte dig ned og tænke over hvad ellers du vil have ud af efterskole opholdet udover CS. Så gør det svaret meget nemmere at definere. Hvis CS er livet for dig, så er det iblandt nogle af de her mange nævnte jeg vil anbefale dig at kigge først og fremmest ellers gerne skriv en pb, hvis du har spørgsmål.