Har du overhovedet læst linket?
Reklamationsret gælder i 2 år
Varer som går i stykker mindre end 2 år efter købet, kan du klage over til butikken. Det samme gælder, hvis du opdager, at varen mangler funktioner eller er udstyret anderledes, end du blev lovet eller kunne forvente, da du købte den.
Butikken er forpligtet til at afhjælpe fejl eller mangler, der ikke er selvforskyldte, men var til stede på købstidspunktet, uden at det koster dig ekstra eller er til besvær for dig.
Købet kan ophæves, og du kan få pengene tilbage, hvis der er tale om en væsentlig mangel, og hvis du kan levere varen tilbage i "væsentlig samme stand", som den var ved leveringen. "Væsentlig samme stand" betyder normalt ikke, at du skal kunne tilbagelevere den originale emballage. Du kan også ophæve købet, hvis forhandleren ikke kan bytte eller reparere varen, inden for såkaldt "rimelig tid" (se pkt. 5).
Shopper du på nettet og vil reklamere over en vare, skal sælgeren betale fragten for at sende varen retur. Ønsker du ikke selv at lægge ud, kan du forhøre dig hos forhandleren om muligheden for at få tilsendt en returkuvert eller returlabel.
Jeg har desuden svært ved at forstå ved du skriver. Det kunne være du burde have fulgt bedre med i dansk.
Lidt mere læsning hvis du vil blive klogere (jeg tvivler):
forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbruger..forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbruger..