POWER Liga-finalerne skydes i gang
00D : 07T : 54M : 37S
Hvordan holder i hovedet højt?!!
19. oktober 2017 kl. 01:19
SnaL
Hey Gutter!

Som en del herinde ved kan jeg godt tilte ret så nemt over noget så simpelt som spillet Counter Strike. Jeg bliver spydig og negativ over for mine mates. Hvilket selvfølgelig ikke er min mening, men alligevel sker til tider.

Mit spørgsmål til jer er så, hvordan holder i hovedet højt når tingene går skævt?
Hvordan holder i jer positive?
Har i nogen ritualer inden games i gør?

Jeg vil nemlig rigtig gerne fixe det, da det er et af de problemer som jeg har sværest ved at rette ud.

Ses på DPL-A
#1(Med 4 svar)
19. oktober 2017 kl. 01:22
thiezen
Det gør jeg ikke ;D
#2(Med 3 svar)
19. oktober 2017 kl. 01:23
SnaL
Hvad gør du ikke? :D
#4(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 01:26
thiezen
idk
#22(Med 1 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:33
WeiZ
Lad være med at tænke på at det er livets undergang hvis du taber, eller sker fejl. Tænk hvis det dig selv som laver en fejl, og alle sidder og sviner dig til. Det er det, som får mig til at holde mig positiv. :)
#23(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:34
SnaL
Også en god måde at vende det.
#3(Med 2 svar)
19. oktober 2017 kl. 01:25
Vster
Ud med tankerne, Svin alle ! DO like Vster
#5(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 01:31
wnx
DO like vster, du en kæmpe autist, vælter.
#8(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 01:36
SnaL
Du også helt syg
#6(Med 5 svar)
19. oktober 2017 kl. 01:31
Inspire
råb uden at holde knappen nede du snakker på, easy :D
#7(Med 4 svar)
19. oktober 2017 kl. 01:36
SnaL
Problemet er at jeg ikke har push to talk. xD Fordi jeg vil gerne kunne sige min info uden at skulle tænke på knappen
#9(Med 3 svar)
19. oktober 2017 kl. 02:28
Moller
kan godt anbefales at vænne sig til, både pga støj til lan men også som Inspire siger kan man sidde og smadre bordet og svine sine mates uden de nødvendigvis kan høre det :)
#24(Med 2 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:35
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg har deltaget til mange lans efterhånden - og har de sidste 5 år aldrig haft push-to-talk. Sensitivity skal bare tilpasses til støjen og så have en mute-toggle knap i stedet for.
#34(Med 1 svar)
19. oktober 2017 kl. 13:44
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Samme Jonas.
Man skruer bare sensen for miccen en lille smule ned så er det np.
#39(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 17:00
Moller
self rigtigt, men min anden pointe virker stadig :D
#10(Med 1 svar)
19. oktober 2017 kl. 02:28
knx
Jeg kan varmt anbefale, at du tager et kig på denne blog, som er skrevet af en tidligere Dota 2 pro, der bl.a. er kendt for sin rolige og positive personlighed: merlinidota.com/positive-mindset-and-you-how-to-be..

De 15 punkter der er nævnt i bloggen, de er ikke tiltænkt CS, ej heller Dota, men det er mere en generel måde at tænke og opføre sig på.

Og ifht. kommentar #6, så kan du have en knap som du bruger til at mute din mikrofon, uden at sætte push-to-talk op. Som jeg ser det, så er det dog en dårlig løsning - det fedeste ville klart være, hvis du kunne ændre din mentalitet. :)
#13(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:09
SnaL
Den vil jeg kigge på med det samme! :)
#11(Med 3 svar)
19. oktober 2017 kl. 05:10
LETHAL
Vinder af Dust2 Fight Club
Jeg synes bare, at du skal acceptere det. Hvis matesne er lort, så skal de have en sviner. Først kan du måske forsøge at tage styringen, og fortælle hver enkel spiller, hvad personen skal gøre, hvis ikke dette virker => #BringOutToxicSnaL
#14(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:09
SnaL
Problemet for mig mate er bare at jeg selv er træt af det. Jeg giver normalt de svinere der. Jeg vil gerne ændre min mentalitet fordi jeg ser det som et problem i min personlighed.
#30(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 13:08
tobyy
xD
#31(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 13:17
mkG
TOXICpeter! :D #acehverrunde! XDDD
#12(Med 3 svar)
19. oktober 2017 kl. 06:01
birdfromsky
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg tror det kommer meget an på hvad du vil opnå og med hvem du spiller.

Lad os sige jeg spiller dpl-a, så ser du så mange gange dine mates som ikke fatter noget eller spiller som du måske tænker er korrekt. I dette tilfælde prøver jeg at huske på, at mange derinde spiller for hyggens skyld og dermed ikke går så meget op i det og der skal være plads til alle, så et eller andet sted er jeg måske bare ligeglad (selv om jeg godt kan blive lidt sur uden at sige det), da jeg også selv løber lidt hovedløst rundt.

Hvis det derimod er med holdet jeg spiller og vi taber kampe, som vi ikke skulle tabe er det vigtigt, at man har en person som altid er positiv (imo) og tror på at næste gang er marginalerne med os. Det er også selvom du er sur og er totalt rage, så bliver du nød til at tage det til siden, hvis du vil opnå dit mål.
Personligt er en af de vigtigste faktore fra mig, at selvom når alt går af helvedet til, så ved jeg hvad vi er i stand til og kan se en lys fremtid for første gang indenfor hold cs.

Jeg bruger ingen ritualer, men sørger blot for at være en fremgangsmand og det er stille og roligt begyndt at smitte lidt af på mine medspillere imo.
#15(Med 2 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:10
SnaL
Det er i cs, men også bare generelt min mentalitet jeg gerne vil ændre. Vil gerne prøve at være mere positiv minded generelt. jeg er ret hurtigt en sort seere.
#16(Med 1 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:15
funa
Jeg har haft samme problem. Mit største issue var vejrtrækningen. Jeg glemte simpelthen at trække vejret i længere perioder når jeg blev sur/irriteret/whatever.

Derudover skal man "blot" tvinge sig selv til at tænke positivt, altså altid vende situationen til noget positivt, selv hvis det er noget lort.
#19(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:27
SnaL
+1
#17(Med 1 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:21
Sander
DPL Admin
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Kan også godt blive frustreret nogle gange, men når det hele vælter tænker jeg bare over, hvordan jeg selv har det, når mates sidder og tilter. Negativ stemning gør udelukkende, at jeg selv spiller dårligere, og man er jo oftest godt klar over, hvis man laver en fejl, og der hjælper det sgu bare, når der sidder fire andre og siger "fuck det, kom igen, vi har dem nu!"

De fleste mennesker mister gejsten og lysten, hvis stemningen er lort, så hvis man gerne vil vinde en kamp skal man sgu sørge for at holde humøret oppe og finde løsninger. Så kan det godt være de er kommet igennem på A seks runder i streg, men så må man finde en løsning på det, for måske har modstanderne bare et vildt godt execute, som dine mates ikke ved, hvordan de skal counter. Stack, rotere, skifte spillestil eller noget helt fjerde - alt andet end at tilte og blame mates, det kommer der bare aldrig noget godt ud af, og ja, man kan godt komme tilbage, selvom man er blevet flækket max i første halvleg.
#18(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:27
SnaL
Jeg er helt enig her!

For mig er det dog også bare generelt. Mit mindset i livet er sgu lidt for negativt. Vil gerne prøve at fixe det og cs kan være starten. Alle der kender mig lidt ved jeg kan være en toxic fucker.
#20(Med 10 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:29
VNG
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Årh det er faktisk den sværeste balancegang der overhovedet findes.

Jeg er altid rolig, afbalanceret og positiv når jeg spiller CS eksempelvis, men jeg ved ikke hvad tricket er. Til gengæld, så kan jeg nogen gange føle at jeg mangler et snert af 'hidsighed' når jeg spiller. Jeg har ofte at en tendens til at lade fejl flyde, fordi at jeg ikke gider at være den sure på holdet - især når jeg spiller DPL.

Så jeg tror bestemt at man kan bruge hidsigheden, men det skal være på en produktiv måde.

Prøv at gå i dybden med, hvorfor du bliver hidsig? Er det noget holdet gør forkert? Er det når du selv spiller dårligt?

Jeg plejer altid at starte faceit solo queue games med at skrive 'Being good doesnt win you games, being non-toxic does' og det mener jeg seriøst. Det er oftere at man taber derinde, fordi at ÉN spiller har formået at tilte 2-3 andre på holdet, end at man taber til et bedre hold. Det er ihvertfald virkelig sjældent, at jeg føler at det mentale bare spiller på holdet og at man så samtidig bare regulært bliver knækket midt over.
#21(Med 7 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:31
SnaL
Det mentale er så vigtigt ingame. Du kan tilte et helt hold hvis du er negativ. Så trækker du dem ned og så handler gamet lige pludselig ikke om at vinde. Men hvem der kan svine den anden mest... Sådan skal det bare ikke være
#25(Med 2 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:39
VNG
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Altså jeg burde faktisk arbejde, lige som dig, på at være mere negativ i perioder - på en konstruktiv måde.

Helt konkrekt, så tabte vi en DPL igår, hvor jeg ihvertfald kunne have bidraget med en del til at det blev bedre. Desværre så lukkede jeg munden, fordi at én anden på holdet bitchede over den samme person og jeg følte at jeg ikke ville bidrage til det.

Hvor er vi henne, når vi snakker tilt hos dig?

Tilt-Skalaen:

'Find jer da en anden hobby, afinstaller spillet eller sæt i det mindste en vaskebjørn til at spille istedet for jer. I er krafteddermandme elendige, idioter'
'Har i slugt et eventyr eller er i bare motorisk besværet?'
'I fatter fandme ikke en skid'
'Hvad fanden er det i laver på det site?'
'Kom nu lidt drenge, det er sgu for dårligt'
#28(Med 1 svar)
19. oktober 2017 kl. 12:41
SnaL
3 og 4 xD
#37(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 15:20
VNG
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
4'eren er acceptabel, irriterende, men acceptabel. Det er jo helt fair at stille spørgsmålstegn, men gør det konstruktivt.

'Hvad fanden går der galt på A, drenge? Skal vi bytte nogen rundt eller kan i få styr på det?' Bare tilføjelsen af 'drenge' eller 'venner' og tilbudet om at hjælpe med at løse det, kan gøre sætningen 10 x mere konstruktiv. Du kan INTET bidrage med, hvis du ikke har set hvad der går galt, men du kan påpege konstruktivt at de skal gøre noget andet.

3'eren behøver vist ingen uddybning - der er intet comeback fra den og du er allerede uvenner med hele holdet, uanset hvad.

Tænk meget mere over hvordan du kan formulere dig, for det nemmere end at fjerne irritationen over når det går galt. Du vil ALTID være irriteret over at dem på A konstant dør - men du kan arbejde med din måde at vise det på. Hvis du siger det på en rimelig pæn måde og nogen forsøger at gøre det til en diskussion, så mute dem i 30 sekunder og tæl til 10 et par gange.
#26(Med 3 svar)
19. oktober 2017 kl. 11:48
Sander
DPL Admin
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nu skal jeg passe på, for der kan nok være en del, som bliver sure over det her, men min egen erfaring er, at jo mere overskud man har, jo bedre humør er man i.

Hvis ens liv bare spiller, har man ikke behov for at sidde og hakke på andre, brokke sig konstant over alt muligt osv. Hvis man er tilfreds og glad for sin tilværelse, så kan man bare se gennem fingre med langt mere, og man tuder ikke over, at den unge dreng på 15 år i Fakta har første dag bag kassen og derfor sejler rundt.

Der er sikkert nogle videnskabelige undersøgelser af ovenstående, og pas om jeg har ret, men for mig selv kan jeg bare mærke en stor ændring. Jo mere glad jeg er blevet for min tilværelse, jo mere positiv er jeg blevet.

Og når jeg fx har 2 weekender i streg med arbejde ude til events samtidig med de fem hverdage, så kan jeg godt mærke, at jeg generelt bliver mere sur og irriteret over ting, der normalt ikke ville røre mig vildt meget. Måske fordi man er lidt stresset og presset, så det spiller nok også ind på ens generelle humør :-)
#27(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 12:17
VNG
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Er du bange for at dem som er sure generelt, bliver sure over hvad du skriver?

Uh, surheds inception.
#29(Med 1 svar)
19. oktober 2017 kl. 13:13
RomanEmpire
Enig med overskuddet. F.eks hvis jeg starter et game i rigtigt godt humør. Så skal jeg have et par lorte games i træk, med belastende team mates før jeg får lyst til at kaste PC'en ud af vinduet. Men hvis jeg allerede har lav fysisk/mental energi, så kan jeg få samme følelse i første game over meget mindre ting.

Det er selvfølgeligt langt de fleste der er bevidste/modne nok til at erkende hvornår de skal spille og hvad de burde spille. Hvis man er i dårligt humør/ikke har pisse meget energi burde man sgu nok finde et eller andet og lave, hvor man ikke oplever særligt meget modgang. Se noget TV, læs en bog. Gå en tur med en lydbog i ørene. Eller dyrk noget motion og få nogle aggressioner ud.

Hvis man skal lave en analogi. Så at have meget energi er ligesom at have 100 armor på, jo mindre energi man har, jo mindre overskud har man til at tage imod modstand, og når alt armor er fjernet, så er det der alt modstand begynder at gøre rigtigt ondt, og det går hurtigt imod afgrunden.

Så hvis man vil tilføje ekstra et lag. Så synes jeg man skal gå ind til en kamp og KUN fokusere på en selv, og tage ansvar for alt og aldrigt give andre skylden. Gør det bedste du kan individuelt, kommunikationsmæssigt, motivationsmæssigt for dine mates, man skal sørge for at skabe sin egen fest og lykke, også følger folk oftest med. Aldrig forvent noget fra andre. Så bliver man heller ikke skuffet.

Nøglen er hvor man lægger sin energi henne. Fokusere man på andre og deres fejl. Eller fokusere man på at gøre sit bedste på alle parametre, skills, comms, og socialt? Hvis du fokusere på folks fejl og det er jo klart at man bliver rasende, da det er det eneste man tænker på. Men hvis man i stedet prøver at rose folk, løfte stemningen, lave impact plays, og kæmpe sig tilbage, så har man slet ikke tid til at være en sur røv, eller irriteret over andres fejl. + i teorien kan man ALTID selv gøre noget bedre selv. I teorien kan du jo ace hver runde. Så hvis du ikke gør det, så lad vær med at peg fingre af andre, og fokuser på dig selv og hvad du kan gøre bedre. Da der helt sikkert er MASSERE, at tage fat på. Kontroller det, du kan kontrollere, du kan obviously ikke styre andre.

Det er faktisk muligt at have det sjovt selvom man taber, hvis der var god stemning, og gejst på ens hold. Samt folk kan grine af de ting der sker, fremfor at rulle rundt på gulvet med fråde ud af mundvigen.

Generelt så synes jeg også at folk fokusere alt for meget på resultater. Det er bare en fejlagtig måde at se tingene på, fordi du kan aldrigt styre et resultat. Samt man kan godt vinde en kamp, men spille af lort, også tro at man spillede godt. F.eks i poker, kan det svageste hånd pre-flop godt vinder over den stærkeste hånd pre-flop. Men det er stadigt idiotisk at gå all in med det svageste hånd, om du vandt eller ej. Samme i CS. Du kan positionere dig perfekt, give perfekt info, have godt aim. Men hvis du bliver one deaget 5 runder i streg, så er det bare ikke noget du selv kan styre. Nogle gange rammer folk bare vilde ting. Ligesom at i nogle kampe lave folk saksespark, langskud, og selvmål. Selvom man har spillet perfekt.

Så i CS burde man også bare fokusere på sin egen performance, også kommer resultaterne altid af sig selv, hvis man øger ens performance.

Der er ikke nogen skam i at have et højt bundniveau og spille 7/10, men tabe til en modstander der rammer en 10/10 kamp. Men det der er en skam er at gå ned med flaget, tilte, og whine og spille 1/10 og tabe til nogen der spiller 3/10.
#32(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 13:30
RomanEmpire
Der er også et fedt quote der hedder: "The Beatings Will Continue Until Morale Improves"

"The phrase dates back to the time that Viking ships were crossing the Atlantic. It was a grueling crossing and generally longer than trips the sailors were used to. Those who complained affected the mood of others. A policy of beatings was implemented to squash the complainers to increase morale. The phrase you described is the exact wording of the sign posted on the galley."
#33(Med 1 svar)
19. oktober 2017 kl. 13:34
ClinT
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
"Jeg har ofte at en tendens til at lade fejl flyde, fordi at jeg ikke gider at være den sure på holdet"

Når du gør det, kan du så godt selv holde fokus. Jeg gør nemlig det samme, og når det sker bliver jeg så indebrændt at det går udover mit game.

Det her punkt er klart også det jeg døjer mest med. Det er svært at lave en recipe

- off topic. Godt castet til NPF. ville ha været oppe og hilse, men i så travle ud
#36(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 15:13
VNG
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ikke altid nej - men jeg bliver faktisk virkelig aldrig sur i CS, jeg bliver ligeglad. Ikke ligeglad som i at jeg bare løber rundt og troller, men ligeglad som i at mit fokus forsvinder og jeg har mere travlt med at tænke på alt muligt andet.

Tak mate! Betyder meget med den ros man får, så det tager jeg til mig.
#35(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 13:53
wake
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tænk over om det nogensinde hjælper dine mates at du råber af dem? Eller om det bare skaber en dårlig stemning på holdet som i sidste ende føre til et tab.

Jeg er selv begyndt at være fuldkommen ligeglad med andre folk, også om vi vinder. Og så bare fokusere på mit eget spil(Og evt ham jeg spiller site med).
Det har hjulpet mig utroligt meget. Når man ikke tænker på csgo som helhed men rent faktisk det man har at arbejde med lige foran dig.
Lad være med at prøve at være IGL hele tiden. Også i Pick up games. Folk spiller alligevel som de vil :)
Hvis i spiller godt vinder i gamet. Hvis i ikke gør, ville det alligevel blive 100 gange være hvis du havde sat og råbt + du ikke selv får en skid ud af det mht. Dit eget gameplay :)
#38(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 15:29
Katihat
Du spørger vel lidt ind til to forskellige ting, hvis jeg læser dine kommentarer rigtigt. Den ene ting handler om CS, den anden om at være positiv generelt.

Med hensyn til livet generelt, så spørger jeg ofte mig selv:
"hvad kan jeg selv gøre, for at gøre mit liv bedre?"
Generelt er der jo mange ting i ens liv, man ikke kan gøre noget ved. Man kan jo ikke styre andre menneskers tanker. Så jeg vil anbefale dig, at fokusere på dig selv først. Er du i en situation, du synes er nedtrykkende, så spørg dig selv, om du kan gøre noget ved det. Møder du et problem i livet, så tænk over, hvordan du kan forbedre situationen, og hvad dit mål egentlig er. Hvis du ikke ser nogen mulighed for at løse problemet, så bare accepter det er der og kom videre. Sig "fuck, det er noget lort" og kom videre.
Jeg formår ofte at få mig selv i godt humør, ved at stoppe op og reflektere over min egen surhed. De fleste ting kan faktisk vendes til noget komisk og morsomt, hvis man lige træder et skridt tilbage, og ser på situationen udefra. Jeg tror mit bedste råd til dig er at prøve at tænke over, hvornår du lader en negativ følelse styre dig. Følelser er jo umulige at undgå, om så de er positive eller negative. Men hvis man opbygger en evne til at tænke logisk, selv når man er påvirket af følelser, så kan man ofte styre sine følelser til noget mere positivt.

I forhold til CS gælder det selvfølgelig også. Har du en toxic/elendig team-mate, så tænkt om du kan gøre noget for at afhjælpe situationen. Kan du gøre ham mindre toxic/elendig? Snakke ham lidt ned på jorden? Give ham et godt råd? Sågar rose ham for et godt play (eller bare indsats)? Hvis ikke du kan påvirke personen til det bedre, så bare sig "fuck det", mute ham (eller le af hans idioti) og kom videre. Så lader du i det mindste ikke problemet ødelægge dit eget humør.

Næste punkt folk tager op i kommentarerne er, om man bare skal ignorere folk, der laver fejl, eller om man skal sige det til dem. Der vil jeg mene, det er meget op til ens personlighed. Hvis du bare har tænkt dig at kommentere "hold kæft du er ringe", så lad være. Hvis du kan kontrollere dine følelser og forsøge at komme med konstruktiv kritik, så gør endelig det. Ethvert godt hold/samarbejde kræver ledere, der kan tænke logisk og målrettet. Et andet godt råd er, at kun fokusere på én ting, når man giver kritik. Lad være med at rette på vedkommendes aim, bevægelse, kommunikation og taktiske forståen på en gang. Vælg det du mener er vigtigst og giv en kort og præcis kritik. Så har vedkommende mulighed for at overskue det. Dette er selvfølgelig specielt vigtigt, hvis det foregår midt i en kamp, hvor man ikke lige kan tage en halv times pause og snakke tingene igennem. Jeg har ofte oplevet folk der prøver at tage lederrollen på et hold, og tror det handler om sige så meget som muligt om alting - og bare ufiltreret lukker alle sine tanker ud. Men ser du på de bedste ledere in-game (eller anførere i almindelig sport), så er det dem, der kan give korte og præcise råd/opgaver til andre.
#40(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 19:14
Fizken
Dude jeg er der for dig, jeg er den mest positive person jeg kender! Grin af dine fejl man, grin, lad latteren komme dig til gavn i sådan en situation!
#41(Med 2 svar)
19. oktober 2017 kl. 19:23
Slettet bruger
Ret nemt faktisk, har en hals til og gøre det. :)
#43(Med 1 svar)
19. oktober 2017 kl. 19:30
Kasper
Huh?
#44(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 19:33
Slettet bruger
Laver bare sjov =)
#42(Med 1 svar)
19. oktober 2017 kl. 19:23
t0mmyy
fokuser på dit eget spil, og dit eget spil alene, ik tænk på hvordan dine teammates klare sig eller hvor dumt modstanderne spiller. På den måde kan du kun tilte over dig selv, men du har stadigvæk selv magten til rent faktisk at gøre noget ved det!
#45(Med 0 svar)
19. oktober 2017 kl. 20:46
SnaL
Yeah, man skal arbejde med sig selv før man kan hjælpe andre.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.