Enig med overskuddet. F.eks hvis jeg starter et game i rigtigt godt humør. Så skal jeg have et par lorte games i træk, med belastende team mates før jeg får lyst til at kaste PC'en ud af vinduet. Men hvis jeg allerede har lav fysisk/mental energi, så kan jeg få samme følelse i første game over meget mindre ting.
Det er selvfølgeligt langt de fleste der er bevidste/modne nok til at erkende hvornår de skal spille og hvad de burde spille. Hvis man er i dårligt humør/ikke har pisse meget energi burde man sgu nok finde et eller andet og lave, hvor man ikke oplever særligt meget modgang. Se noget TV, læs en bog. Gå en tur med en lydbog i ørene. Eller dyrk noget motion og få nogle aggressioner ud.
Hvis man skal lave en analogi. Så at have meget energi er ligesom at have 100 armor på, jo mindre energi man har, jo mindre overskud har man til at tage imod modstand, og når alt armor er fjernet, så er det der alt modstand begynder at gøre rigtigt ondt, og det går hurtigt imod afgrunden.
Så hvis man vil tilføje ekstra et lag. Så synes jeg man skal gå ind til en kamp og KUN fokusere på en selv, og tage ansvar for alt og aldrigt give andre skylden. Gør det bedste du kan individuelt, kommunikationsmæssigt, motivationsmæssigt for dine mates, man skal sørge for at skabe sin egen fest og lykke, også følger folk oftest med. Aldrig forvent noget fra andre. Så bliver man heller ikke skuffet.
Nøglen er hvor man lægger sin energi henne. Fokusere man på andre og deres fejl. Eller fokusere man på at gøre sit bedste på alle parametre, skills, comms, og socialt? Hvis du fokusere på folks fejl og det er jo klart at man bliver rasende, da det er det eneste man tænker på. Men hvis man i stedet prøver at rose folk, løfte stemningen, lave impact plays, og kæmpe sig tilbage, så har man slet ikke tid til at være en sur røv, eller irriteret over andres fejl. + i teorien kan man ALTID selv gøre noget bedre selv. I teorien kan du jo ace hver runde. Så hvis du ikke gør det, så lad vær med at peg fingre af andre, og fokuser på dig selv og hvad du kan gøre bedre. Da der helt sikkert er MASSERE, at tage fat på. Kontroller det, du kan kontrollere, du kan obviously ikke styre andre.
Det er faktisk muligt at have det sjovt selvom man taber, hvis der var god stemning, og gejst på ens hold. Samt folk kan grine af de ting der sker, fremfor at rulle rundt på gulvet med fråde ud af mundvigen.
Generelt så synes jeg også at folk fokusere alt for meget på resultater. Det er bare en fejlagtig måde at se tingene på, fordi du kan aldrigt styre et resultat. Samt man kan godt vinde en kamp, men spille af lort, også tro at man spillede godt. F.eks i poker, kan det svageste hånd pre-flop godt vinder over den stærkeste hånd pre-flop. Men det er stadigt idiotisk at gå all in med det svageste hånd, om du vandt eller ej. Samme i CS. Du kan positionere dig perfekt, give perfekt info, have godt aim. Men hvis du bliver one deaget 5 runder i streg, så er det bare ikke noget du selv kan styre. Nogle gange rammer folk bare vilde ting. Ligesom at i nogle kampe lave folk saksespark, langskud, og selvmål. Selvom man har spillet perfekt.
Så i CS burde man også bare fokusere på sin egen performance, også kommer resultaterne altid af sig selv, hvis man øger ens performance.
Der er ikke nogen skam i at have et højt bundniveau og spille 7/10, men tabe til en modstander der rammer en 10/10 kamp. Men det der er en skam er at gå ned med flaget, tilte, og whine og spille 1/10 og tabe til nogen der spiller 3/10.