POWER Liga-finalerne skydes i gang
00D : 09T : 28M : 27S
NiP besejrer North og er derfor klar til kvartfinalerne.

North ude af IEM Katowice; NiP klar til kvartfinalen

Kampen mellem North og NiP skulle helt ud på tredje map, før der kunne findes en vinder. Her var svenskerne desværre for stærke og de sender North ud af IEM Katowice.

Aftenens sidste opgør stod mellem løverne fra North og ninjaerne fra NiP, og her skulle de to hold kæmpe om en plads i kvartfinalen. Her var det NiP, som var stærkest i tredje og afgørende map.

Holdene startede ud på Train og her kom danskerne bedst fra start. North tog føringen og kunne derfor også gå til pause foran 9-6. Efter pausen blev det tæt, men danskerne formåede at lukke første map i kampens sidste runde. North gik derfra fra første map med en 16-14 sejr.

Andet map bød på Inferno og denne gang var det GeT_RiGhT og co., som kom foran fra start. Det var tæt helt frem til pausen og derfor var det også kun en snæver 8-7 føring, som det svenske mandskab kunen gå til pause med. Efter pausen var svenskerne klart bedst, og de lukkede derfor andet map 16-11.

Kampen skulle derfor afgøres på Overpass og her startede North på T siden. Danskerne kom ikke godt i gang fra start og derfor kom NiP hurtigt foran 7-1. North formåede dog at hive et par runder hjem og danskerne gik derfor til pause bagud 6-9. Efter pausen sikrede danskerne sig gunround, men dette kunne ikke bringe dem i front i opgøret. North havde flere runder, som kunne have bragt dem i front, men marginalerne var ikke med danskerne. Derfor kunne NiP lukke tredje og afgørende map 16-8.

North
1 - 2
Ninjas in Pyjamas
Alle maps
North K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Valdemar 'valde' Bjørn Vangså 70 - 53 +17 93.0 75.3% 1.31
Danmark Markus 'Kjaerbye' Kjærbye 61 - 63 -2 78.4 63.0% 0.99
Danmark Daniel 'mertz' Mertz 52 - 52 +0 64.7 64.2% 0.95
Danmark Philip 'aizy' Aistrup 47 - 56 -9 64.7 70.4% 0.92
Danmark Mathias 'MSL' Lauridsen 39 - 62 -23 61.4 72.8% 0.84
Ninjas in Pyjamas K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Sverige William 'draken' Sundin 68 - 54 +14 82.5 72.8% 1.29
Sverige Fredrik 'REZ' Sterner 63 - 55 +8 80.2 76.5% 1.18
Sverige Dennis 'dennis' Edman 58 - 53 +5 83.9 74.1% 1.17
Sverige Christopher 'GeT_RiGhT' Alesund 47 - 52 -5 73.5 69.1% 1.04
Sverige Patrik 'f0rest' Lindberg 49 - 55 -6 65.7 71.6% 0.92

I morgen skydes kvartfinalerne i gang og her venter to spændende opgør.

I den første kvartfinale skal FaZe forsøge at besejre Cloud9. Her er FaZe favoritter til at hive sejren hjem, men Cloud9 skal ikke undervurderes. FaZe viste ikke deres topniveau mod fnatic, og det er derfor spændende at se, hvad de kan stille op mod Cloud9. 

Cloud9
1 - 2
FaZe
Alle maps
Cloud9 K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
USA Tarik 'tarik' Celik 67 - 66 +1 75.9 70.7% 1.06
USA Timothy 'autimatic' Ta 64 - 68 -4 79.0 64.1% 1.01
USA Jake 'Stewie2K' Yip 53 - 68 -15 69.3 68.5% 0.99
USA William 'RUSH' Wierzba 52 - 63 -11 70.0 68.5% 0.96
USA Tyler 'Skadoodle' Latham 56 - 65 -9 62.2 71.7% 0.94
FaZe K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Nikola 'NiKo' Kovač 79 - 56 +23 94.4 76.1% 1.37
Ladislav 'GuardiaN' Kovács 81 - 56 +25 80.9 68.5% 1.26
Danmark Finn 'karrigan' Andersen 73 - 67 +6 84.6 72.8% 1.16
Sverige Olof 'olofmeister' Kajbjer 52 - 59 -7 67.1 73.9% 0.98
Håvard 'rain' Nygaard 44 - 59 -15 63.5 68.5% 0.88

I det andet opgør skal NiP møde Liquid, der tidligere på dagen tabte til Astralis. NiP har vist flot spil mod både G2 og North, og der er derfor lagt op til et intenst og spændende opgør mod Liquid. 

Liquid
2 - 1
Ninjas in Pyjamas
Alle maps
Liquid K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Canada Russel 'Twistzz' Van Dulken 69 - 49 +20 86.2 80.7% 1.28
Canada Keith 'NAF' Markovic 69 - 56 +13 92.4 74.7% 1.25
USA Jonathan 'EliGE' Jablonowski 63 - 57 +6 81.4 67.5% 1.13
USA Nick 'nitr0' Cannella 48 - 53 -5 64.5 68.7% 0.92
Brasilien Lucas 'steel' Lopes 36 - 57 -21 54.6 67.5% 0.82
Ninjas in Pyjamas K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Sverige William 'draken' Sundin 67 - 52 +15 83.8 72.3% 1.28
Sverige Fredrik 'REZ' Sterner 57 - 60 -3 76.8 71.1% 1.05
Sverige Dennis 'dennis' Edman 58 - 58 +0 68.4 60.2% 0.96
Sverige Christopher 'GeT_RiGhT' Alesund 45 - 58 -13 68.0 69.9% 0.89
Sverige Patrik 'f0rest' Lindberg 45 - 58 -13 63.7 71.1% 0.86

#1(Med 14 svar)
1. marts 2018 kl. 22:49
cleansation
Selv med et par gode clutches, så kan man da ikke ignorere det her kæmpe problem længere?

i.imgur.com/2K1dQBN.png
#2(Med 9 svar)
1. marts 2018 kl. 22:51
enits
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Synes nu heller ikke, at MSL ser for god ud.
hltv.org/stats/players/events/7156/MSL
#3(Med 3 svar)
1. marts 2018 kl. 22:53
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
MSL er IGL og er lovligt undskyldt :) men aizy... ja det ser ikke for godt ud
#12(Med 2 svar)
1. marts 2018 kl. 23:23
Rytter
Hvordan kan msl være lovlig undskyldt, bare fordi han er igl? Jeg synes jeg ser tendenser til at north aldrig har et særlig godt modsvar når først de kommer bagud med 6-8 runder. Det må vel falde tilbage på msl? At han ikke skyder det store, har vi vidst i 100 år.
Aizy ligner en mand uden selvtillid og bliver gang på gang fanget i mærkelige situationer.

Det er sku synd at ‘transfervinduet er lukket’ lige nu, da man kunne have lavet et rigtig giftigt north hold med cajun, konfig, kjærbye, Mertz og valde.
#31(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 13:14
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er helt enig i at aizy og MSL burde være røget i samme ombæring, men hvem ville du have haft til at calle i den konstellation som du nævner mate?
#32(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 13:28
Rytter
Cajun.

Han har erfaringen og var så vidt jeg husker i podcasten mellem msl og thorin, også ham der hjalp en del med det taktiske.
#4(Med 4 svar)
1. marts 2018 kl. 22:54
cleansation
Bestemt ikke. Men han har da trods alt den klassiske IGL undskyldning, og at det er lidt svært at pege på nogen Dansk IGL som skulle kunne erstatte ham og gøre det bedre.
#16(Med 3 svar)
1. marts 2018 kl. 23:31
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
hunden
#19(Med 2 svar)
2. marts 2018 kl. 07:06
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du tror vel ikke legit på at hunden ville gøre det bedre, gør du?
#23(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 10:00
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Du kan sige hvad du vil om hunden, men hvert eneste hold han er kommet til, er blevet bedre efter hans ankomst. Det er fakta.
#24(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 10:05
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
det er da meget fint, men han har jo ikke spille noget der ligner det her niveau i mange år. Fint han kan gøre hold bedre omkring top 30, men ikke omkring top10. Og nu snakker de jo om fragging der har han jo allerede problemer nogle gange faktisk normalt rimelig ofte nede ved top 30, så tvivler ret meget på at han bare lige træder ind på North som gerne vil være top 10 i verdenen og skyder bedre end MSL gør lige nu.
#9(Med 2 svar)
1. marts 2018 kl. 23:12
zkalle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
istedet for at finde ud af hvad problemet er, hvad er løsningen?
At skifte ham ud? Okay fint, hvem skal han skiftes ud med?
Der er jo ikke nogle skjulte stjerner i DK lige nu som kan følge med i top5 CS :)
Heroic mister sku ikke nogle af deres spillere, det er jeg rimelig sikker på
#10(Med 1 svar)
1. marts 2018 kl. 23:16
cleansation
Magisk eller Konfig ville have været ganske gode... Eller sats på Gade. Han har nok ikke erfaringen til det endnu, men der vil da trods alt være potentiale. Lige nu er der ingen potentiale i det her hold, når de har både MSL og Aizy som kun i ganske små perioder fragger.
#14(Med 0 svar)
1. marts 2018 kl. 23:30
zkalle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
hltv.org/stats/players/career/8875/gade
Gade har jo heller ikke gode stats :-)
Og det er ikke imod hold i top20 :-)
#18(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 01:05
Zebbe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 17
han er aaaaaaaaaalt for afdaNk
#5(Med 6 svar)
1. marts 2018 kl. 22:58
mesterslagter
Havde man dog bare beholdt konfig i stedet for aizy, eller sagt +Dennis, så havde det måske nu været North videre i semifinalerne nu. Det bliver det aldrig til mere end bare lige ved eller langt fra, på nær Epicenter. Man kan ikke rigtig tillade sig at være skuffet eller have nogle forventninger til North, da man ved, hvordan det ender, hvilket må siges at være trist.
#6(Med 5 svar)
1. marts 2018 kl. 23:08
BarcodeNone
1. Tror ikke det er et spørgsmål om at beholde den ene frem for den anden, af hvad der er blevet meldt ud omkring k0nfig's afgang.
2. Dennis har med en vis sandsynlighed ikke været ligefrem billig, så jeg tror ikke han var på North's tegnebræt. Rent logistisk havde det nok hellere ikke passet ham.

Jeg synes faktisk man bør give holdet noget ekstra snor lige nu, da de omsider har iværksat nogle reele ændringer og satsninger. De har jo knap nok spillet sammen i en måned eller noget tror jeg.
#8(Med 4 svar)
1. marts 2018 kl. 23:15
cleansation
Hvad med Cajun? Hvad med Magisk? Eller er MSL bare alt for stædig, og ikke god nok til at arbejde med lidt større personligheder.

Gad godt vide hvem der tager beslutningerne på det hold. For det minder mere om 2013 når det kommer til roster moves, hvor man kicker dem man ikke er så gode venner med, over hvad der kommer til at gøre bedst for holdet.
#13(Med 0 svar)
1. marts 2018 kl. 23:28
BarcodeNone
Det kan vi kun gisne om, men jeg synes faktisk det er en berettiget tvivl du sætter op.
En del personligheder i scenen kan i hvert fald fortælle at han godt kan have en meget autokratisk tilgang og generelt er meget stædig.
MSL er heller ikke så gammel/veteran som man kunne tro, så det ville ikke komme som en overraskelse for mig hvis hans konflikthåndtering ikke ligefrem er så.. alsidig.

(Du kan forresten tilføje Pimp til din liste ;))
#28(Med 2 svar)
2. marts 2018 kl. 12:22
PHedemark
Der bliver ikke truffet nogle beslutninger omkring rosters, som ikke er godkendt og bakket op af ledelsen.
#35(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 14:51
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
men træffer ledelsen nogle beslutninger omkring roster, som ikke er godkendt af minimum 3/5 spillere på holdet? altså går det begge veje?
#41(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 15:38
PHedemark
Det er den sportslige ledelse der sætter holdet.
#7(Med 21 svar)
1. marts 2018 kl. 23:09
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg lærte to ting af den kamp.
1. Mertz mangler erfaring til det niveau.
2. Aizy har ikke det niveau.
#20(Med 14 svar)
2. marts 2018 kl. 07:54
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Pudsigt nok havde aizy bestemt det niveau, da de slog NiP i deres BO1 på inferno tidligere i turneringen. Eneste bedre spiller på det map var valde .
#21(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 08:16
strogie
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
1 map haha aizy har været stinke siden han joinede north
#26(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 11:40
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Tak for dit seriøse indspark.
#29(Med 8 svar)
2. marts 2018 kl. 12:22
PHedemark
Jeg så det samme som dig.
#38(Med 2 svar)
2. marts 2018 kl. 14:59
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Smid ham nu bare ud. I ved han har underpræsteret siden han joinede jeres hold.
#39(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 15:35
PHedemark
Tak for dit seriøse indspark.
#46(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 16:57
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så lidt.
#42(Med 4 svar)
2. marts 2018 kl. 15:47
Heyz
aizy har haft en rating2 på 1.04 siden han joinede north når gennemsnits rating2 er på 1.06.

Det eneste tophold som kan have en så dårlig fraggende spiller som ikke er IGL er SK (i taco). Og det er fordi Fallen selv er en forholdsvis god AWP spiller.

I kan ikke være et tophold og så have 2 dårligere fraggere, og aizy's skidte rating er altså over en kæmpe sample size.

Men sådan går det jo når man smider de bedste spillere af holdet (magisk, k0nfig). Ja jeg er godt klar over, at de ikke performede godt heller de sidste 2-3 måneder før de blev kicket men ses over samme periode så havde k0nfig trods alt en 1.15 rating2 i snit ift. aizy's 1.04.
#44(Med 3 svar)
2. marts 2018 kl. 16:51
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
I ser på det på en helt forkert måde. Taco og aizy spiller mange af de samme positioner, deraf deres lave antal frags. Nogle af de positioner deles af mange IGLs, blandt andet karrigan, og det skaber det billede du ser i ratings. Men at aizy fragger et lavt antal, gør ham ikke til en dårlig spiller. Da han spillede en mere central rolle hos dignitas og sidenhen FaZe var hans rating noget anderledes end de er nu. Både Taco og aizy kan spille brand gode kampe med en rating under 1.00, fordi det handler om flowet i kampene. Så det har intet at gøre med at FalleN udligner Tacos manglende frags.
Der ligger selvfølgelig langt mere i det end blot positioner og flow; selvtillid, stil og tilpasningsevner. Så i stedet for diskutere om aizy er dårlig skal vi diskutere om han bruges korrekt eller om holdet ville være bedre/dårligere, hvis han spillede andre positioner, fordi positionerne alene er med til at trække ratingen ned.

I det store hele handler det om at finde holdets optimale opsætning ud fra de forudsætninger man har, og der er der nogle spillere, som "ofrer sig" mere end andre for at opnå det mål.
#51(Med 2 svar)
3. marts 2018 kl. 09:14
mesterslagter
Som jeg ser det, så har de ikke samme roller. Taco er entryfragger, hvilket er noget MSL tager sig af på North. Aizy er nok mere support, men bliver heller ikke sat lige så meget op som eks. Kjaerbye. Dog har Aizy har langt større mulighed end Taco for at få frags og ligge bedre på scoreboardet
#53(Med 1 svar)
3. marts 2018 kl. 10:48
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Jeg skrev positioner og ikke roller, som en basis for hvor på mappet de spiller som CT. Jeg forstår ikke din konklusion om at aizy burde kunne få flere frags end Taco, hvis Taco spiller entry og aizy support. Der er langt flere eco frags i at spille entry end support, hvilket skulle kunne tippe skalaen til fordel for en entry. Taco er dog ikke en fast entry, fer og FalleN har begge flere entry frags og entry deaths end Taco. At være support betyder netop, at man næsten aldrig bliver sat op, da det er dig der skal gøre det for andre.
#54(Med 0 svar)
4. marts 2018 kl. 11:42
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvis aizy er support så skulle han vel have ca. lige så mange kills som xyp9x i Astralis. Set over de sidste 3 måneders form på LAN så er aizy på 0.86 og xyp9x på 0.92. Så ud fra det så er aizy måske ikke så dårlig som folk gør ham til. Glaive er med en rating på 0.93 på LAN over de sidste 3 måneder. Han er også ofte i support roller på mange af deres maps.
#43(Med 2 svar)
2. marts 2018 kl. 16:16
mesterslagter
Det er rigtigt, at Aizy spillede udemærket i den første BO1 mod NIP, men det hjælper ikke meget, når han ikke kan holde selv et middelt niveau i de andre BO3. Det er vel også mere korrekt at kigge på, hvordan han har spillet i andre turneringer osv., og der har det langt fra været godt nok. Jeg havde en stor tro på holdet i sin tid, særligt da de fik magisk ind, men der hvor de har bevæget sig hen ad nu, så ser jeg dem ikke vinde en turnering i år, andet end måske en Dreamhack, hvor andre mindre hold er inviteret til.
Lige meget hvad, så må man jo bare sige, at holdet på ingen måde har levet op til de forventninger, der blev lagt i sin tid, da North blev stiftet. Mere foruroligende er det dog, at se de beslutninger, som er blevet træffet omkring spillerne, ikke virker til at have gjort holdet stærkere. Og her snakker vi efterhånden over halvandet år.
#45(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 16:54
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Postulatet var at aizy ikke var god nok, hvilket han af flere omgange har bevist, at han er. Jeg trak blot den nærmeste BO1 frem fordi den var så relevant i forhold til kampen. Spørgsmålet ligger mere til om han er stabil nok, og om han har fundet sig nok til rette i sin rolle, hvor man ikke bliver sat ligeså meget i fokus, som andre steder.
#52(Med 0 svar)
3. marts 2018 kl. 09:20
mesterslagter
Jeg ved ikke, hvornår du synes at han har været god nok. Men der har været rigtig mange turneringer efterhånden, hvor Aizy har ligget i bunden af scoreboardet og til gengæld meget få, hvor han har ligget godt. Hans rating ved mange af de sidste events vidner om det. Hvis MSL selv som entry fragger bedre end ham, så ser jeg det som en stort problem. Eneste plus er, at han stadig er ung og kan udvikle sig, men det er ikke rigtig noget, som man har set, at han har gjort.
#25(Med 5 svar)
2. marts 2018 kl. 10:25
WeiZ
Det gode ved mertz er, han kun bliver bedre herfra. Eller, muligheden er der i hvert fald :D
#27(Med 2 svar)
2. marts 2018 kl. 11:55
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Præcis :D tillykke med rød stjerne xD
#36(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 14:52
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
er jeg farveblind eller er den ikke lilla den stjerne han har lige nu? :)
#37(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 14:58
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Den var rød tidligere på dagen :D
#49(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 21:03
strogie
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvordan får jeg den dtjerne
#50(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 21:13
WeiZ
Bare vær aktiv. xD Så kommer det hurtigt :D
#11(Med 0 svar)
1. marts 2018 kl. 23:19
BarcodeNone
Det er sgu lidt bitter at de kommer sådan til kort på de CT-sider og får smidt deres økonomi i vasken :/ De må se at få Kjaerbye aktiveret meget mere, for det er sgu et lige lovlig stort krav at valde skal fragge så hårdt for at holde dem inde i kampen.

Stadig early days dog. Jeg bider specielt mærke i at holdånden ser LANGT sundere og mere positiv ud, selv efter det nederlag.
De får god tid til at få noget bedre teamplay på banen nu forhåbentlig. Der kan gå rum tid før de får mulighed for at klatre i rankings igen - Afhængig af hvor mange kval spots DH Marseille gør plads til fx.
#15(Med 2 svar)
1. marts 2018 kl. 23:31
jollarn
Sign den polske kriger, taz i stedet for MSL. Så får vi fandme noget Lewandowski på et tamt FCK hold
#17(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 00:20
probe
Hvis North fik TAZ ville jeg blive den største North fanboy. Elsker den mand. Sindssygt godt humør, masser af respekt for alle og svær ikke at holde af.
#22(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 09:12
jollarn
Præcis. :P Han er en ren legende!
#30(Med 2 svar)
2. marts 2018 kl. 12:25
PHedemark
Det går fremad nu, og der er nogle brikker der stadig mangler at falde helt på plads - specielt på CT ser det ud som om. Det er en bitter pille at sluge, specielt efter at vi vandt første map, men man må også bare lette på hatten overfor NiP. Når de kommer i stødet, så er de sgu gode.
#33(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 13:30
BarcodeNone
in other news: Havde holdet mulighed for at deltage i den kommende ECS sæson?
Det virker mærkeligt at i skulle være blevet direkte forbigået :/
#40(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 15:36
PHedemark
Jeg er faktisk ved at undersøge det lige nu. Tror umiddelbart der er sket en kommunikationsfejl.
#34(Med 2 svar)
2. marts 2018 kl. 14:17
Diawo
Føles ret tyndt at retfærdiggøre Aizys plads på holdet med at han spillede ét godt map mod NiP tidligere i turneringen.
#47(Med 1 svar)
2. marts 2018 kl. 17:01
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Jeg formoder du hentyder til min kommentar?

Jeg skriver ikke at den retfærdiggører hans plads på holdet, men den er trukket frem som et eksempel på at han godt kan følge med på det niveau. Jeg kunne nævne mange flere kampe, og hans store betydning for dignitas og i en god periode ligeledes FaZe, som retfærdiggører at han spiller med på et højt niveau. Retfærdiggører nogle af de ting hans plads på holdet? Næh, men det var heller ikke det der var pointen, da postulatet var at han ikke var god nok.
#48(Med 0 svar)
2. marts 2018 kl. 18:22
Diawo
Nej, den var slet ikke møntet på dig. Det var en fejl hvis det virkede sådan.
Det var mere PHedemark, og North generelt der konstant holder hånden over en forevigt underperforming spiller, som virker hovedløst for mig.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.