WOPA VINDER POWER LIGAEN SÆSON 27
LIVE
gla1ve var den første Astralis-spiller, der blev sygemeldt.

Medie: Astralis-spillerne var udbrændte allerede i starten af året

Ifølge en lang artikel baseret på anonyme kilder efterspurgte Astralis-spillerne allerede i starten af året en længere pause, men det ville ledelsen angiveligt ikke gå med til.

Astralis-spillerne var efter en travl afslutning på 2019 så udbrændte, at de efterspurgte en længere pause, som ikke blev taget godt imod hos ledelsen. Netop det ser vi resultatet af nu, hvor gla1ve og Xyp9x er sygemeldt.

Det skriver Richard Lewis i en lang artikel baseret på anonyme kilder hos Astralis og tæt på spillerne.

I løbet af november og december i 2019 spillede Astralis fem forskellige turneringer, som, efter et i forvejen travlt år, hvor de havde siddet på tronen som verdens bedste hold nærmest uafbrudt, betød en masse uger med rejser rundt i hele verden.

Da det hele var overstået var der pause i resten af december og en del af januar, men det var ifølge kilderne, der udtaler sig i artiklen, ikke nok.

Spillerne var udbrændte og ønskede en længere ferie.

Astralis lovede dog at finde en løsning, men den kom ikke her og nu og spillerne måtte derfor acceptere, at de skulle holde ud lidt endnu. Dette skyldes blandt andet, at Astralis har forpligtet sig til deltagelse i ESL, DreamHack og BLAST events.

30% lønnedgang og lægeerklæring

Ifølge artiklen, som Richard Lewis har udgivet hos Dexerto, blev spillerne for alvor utilfredse, da de blev bedt om at gå 30% ned i løn som resultat af coronavirussen, der har flyttet nærmest al CS:GO fra LAN til online.

Spillerne syntes selv, at de havde gjort alt, som Astralis havde bedt dem om, og da de så bad om ekstra ferie, måtte de ikke få det. Derfor mødte de heller ikke forespørgslen om at gå ned i løn med udpræget entutiasme.

Hos spillerforeningen CSPPA, som Mads Øland står i spidsen for, jublede man heller ikke over de 30%, og da han fandt ud af, hvor skidt det stod til med spillerne, opfordrede han dem til at gå til lægen.

Da CSPPA hørte om spillernes tilstand, og at de ikke kunne få yderligere fri, fortalte de dem præcis, hvad de skulle, siger en af de anonyme kilder blandt andet med henvisning til, at spillerne skulle få en lægeerklæring og blive sygemeldt.

Først blev gla1ve sygemeldt og senere var det Xyp9x, der trængte til noget tid væk fra computeren, som fik Astralis til at afsøge markedet for ledige spillere, der ifølge artiklen skulle være så billige som muligt.

Valget endte med at falde på Snappi og JUGi, der skulle udfylde nogle rigtig store sko. Det gik som bekendt ikke helt som håbet, for senest røg Astralis ud på en delt 9.-12. plads i DreamHack Masters Spring, mens holdet sluttede på 7.-8. plads i BLAST Premier Spring Showdown.

Der var dog heller ikke særlig høje forventninger til det reservespækkede Astralis-hold.

Uvis fremtid

Om gla1ve og Xyp9x blot er de første spillere til at tage en pause står endnu ikke klart, men med Astralis' exit fra de to førnævnte turneringer deltager de ikke i mere inden den officielle sommerpause, som løber fra 6. juli til 6. august.

Det kan redde holdet fra flere sygemeldinger, men forholdet mellem ledelsen og spillerne er stadig et meget skidt sted, da der ifølge artiklen er tvivl om, hvorvidt spillerne overhovedet vil forlænge med Astralis, når de skal forhandle om dette næste gang.

Samtidig har Kasper Hvidt, sportsdirektør i Astralis, i flere interviews tidligere luftet ønsket om at have ti spillere - to til hver position - men foreløbig har de altså kun syv mand på holdkortet, da Snappi kun var der på lånt tid, mens es3tag ankommer 1. juli.

Dexerto kontaktede Astralis for en kommentar til artiklens beskyldninger, men Astralis har ikke ønsket at kommentere på spillernes personlige eller kontraktuelle anliggender. Astralis skriver dog, at det altid har været organisationens topprioritet at sikre spillerne de bedst mulige omstændigheder for at præstere.

Astralis har ligeledes i en blog på organisationens hjemmeside opfordret til et systemskifte, så det bliver muligt at have udskiftere, da 'presset på spillerne i dag er umenneskeligt.'

#1(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 10:27
Brumme
👀
#2(Med 7 svar)
16. juni 2020 kl. 10:30
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tror desværre ikke vi ser de 5 spillere tilbage under én fane. Mæthed, stress og en organisation der konsekvent kræver mere og mere vil for enhver være svær. Ikke at jeg mener at organisationen er skyldige, men nærmere at branchen og forventningerne til spillerne og organisationerne har rykket sig så meget at der skal grundliggende ændringer til for vi ser bedring - der går tvivlsomt længe før vi ser andre hold lide under samme skæbne.
#6(Med 3 svar)
16. juni 2020 kl. 10:50
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Du har en rigtig god pointe i, at Astralis’ ledelse ikke er de onde i det her. Kulturen i sporten/branchen trænger til en remake, og man er blevet nogen erfaringer rigere i forbindelse med det her.

Der er ingen skam i at have fejlet og ageret forkert. Det bliver først et rigtigt problem, hvis ikke Astralis og de andre fuldtidsprofessionelle hold tager ved lære af de erfaringer. I særdeleshed når de har været så dyrtkøbte, som de har for gla1ve og xyp9x.
#13(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 11:30
Bestiarium
Er nu ikke enig. Ledelsen i Astralis kan ikke sige sig fri for at have handlet for langsomt og ikke værnet nok om spillernes helbred. I hvert fald ikke, hvis de er blevet varslet allerede i 2019, som det står beskrevet her.
#19(Med 1 svar)
16. juni 2020 kl. 12:34
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
De er ikke fuldstændig ansvarsfri, det har du nok ret i. Men de har stadig ageret som man nu engang gør/gjorde i den kultur. Det er trods alt en formildende omstændighed. Og det er ikke sikkert, at man har forstået alvoren i den tilstand, som var ved spillerne.

Men jeg synes nu alligevel, man skal passe på med at forsøge at vende stemningen så Astralis pludselig kommer til at fremstå som egenrådige slavepiskere.
#30(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 13:35
Bestiarium
Jeg synes klart, at Astralis ageren skal medføre plusser. De har trods alt ikke meldt noget ud om, at man ville kicke spillere og hele retorikken har udstrålet forståelse for spillerne og handlekraft. Jeg kunne godt have forestillet mig et andet forløb i en anden organisation. Men I den optimale verden, så havde de naturligvis handlet allerede ved årsskiftet.
#39(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 14:24
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Nu er det jo en beslutning taget af ledelsen at de ikke måtte få fri og ikke af branchen. Hvis det er sandt.
#50(Med 1 svar)
16. juni 2020 kl. 18:12
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ja, i følge rygterne (som formodentligt er sande). Men ledelsen skal jo også stå til ansvar for deres aktionærer m.m og ved (igen, formodentligt) hvad det vil betyde hvis to spillere på, meget muligt det bedste hold nogensinde, beder om fri pga stress. Mon ikke de har forsøgt at kaste psykologer og diverse efter dem for at se om det kunne hjælpe?

Hvis Messi, Ronaldo, LeBron James eller lignende bedre om fri pga udbrændthed, stress eller lignende, så tror jeg også at netop fri er den absolut sidste mulighed for klubben/ organisationen - og det er trods alt en sport med væsentligt mere styr på det og flere spillere til at bære byrden, end fx CS .. Jeg kan dog sagtens forstå at det klinger hult når netop Astralis snakker så meget om mental sundhed - ingen tvivl, men jeg kan ikke sige de er de "onde" i den her situation (hvis der er nogle)..
#53(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 18:49
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
NBA kæmper jo med, at de lade spiller sidde over i visse kampe, alene pga frygt for overanstrengelse. Se Kawhi l, han må ikke spille back to back kampe.
Så det er ikke et rent CS problem :)
#3(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 10:34
cleansation
Hvornår kommer komiske Ali astralis på banen og benægter alt, med deres normale alternative tilgang til sandheden?
#7(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 10:51
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det gør de formentlig ikke i den her. Hvad skal de sige? De har to spillere sygemeldt med længere tids stress og mange rejsedage som begrundelse?
#26(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 13:14
Pertew
Reelt spørgsmål, da jeg ikke har fuldt med; Hvad er eksemplerne på deres 'alternative tilgang til sandheden?' ?
#4(Med 5 svar)
16. juni 2020 kl. 10:36
MMammen
Håber de kommer stærkt igen, og tage den pause som er nødvendige.

Men bortset fra det er Mads Øland, ødelæggende for alt sport -_-
#5(Med 4 svar)
16. juni 2020 kl. 10:39
cleansation
Han er spillernes mand. Pisse irriterende for klubber og fans. Men en som virkelig ved hvad han kan forlange og hvad spillernes rettigheder er. Hvis ikke han var så god til det, var han næppe blevet ved i I rollen så lang tid.
#8(Med 3 svar)
16. juni 2020 kl. 10:53
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Mads Øland kan være spillernes mand. Han kan også være det andet - det afhænger fuldt ud af konflikten og mandatet.

Se bare balladen omkring kvindelandsholdet i fodbold. Der endte han med ikke at pleje deres interesser.

Indtil videre har det dog været positivt ifbm. stillingen hos CSPPA, det medgiver jeg gerne :)
#14(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 11:32
Bestiarium
Helt enig, Mads Øland er en hård gut, men sagen med kvindelandsholdet viste, at han primært var mændenes mand og ikke talte kvindernes bedste. Men at han derudover er hård ved arbejdsgiverne (DBU eller her i CS:GO), det kan kun tale til hans fordel.
#23(Med 1 svar)
16. juni 2020 kl. 12:58
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Helt korrekt det her.
Han ofrede kvinderne for at vise hvor langt han turde gå, inden mændenes forhandlinger om noget lignende året efter.
#51(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 18:21
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Men så er der jo ret beset grund til at være nervøs, hvis man er repræsenteret af Øland under konflikter.

Man aner jo ikke, om man er nyttig idiot eller en af dem, han rent faktisk kæmper for. Det er da uholdbart?

For mig at se, er konflikten med de to landshold ikke et eksempel på, hvornår Øland gør det godt. Tværtimod.

Hans arbejde ifm. feriepengesagen er derimod et bedre billede på, hvad han kan udrette.
#9(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 10:58
MrBlond
Sikke en sag, desværre håber glavie og Xyp9x kommer stærkt tilbage. Men måske vi ser flere af de andre drenge tage en længere pause os når det er, men de har fandeme os laver meget og altid været på så det er sku lidt på tide og fortjent med en pause. Bare synd det skal komme på sådan en måde her.
#10(Med 8 svar)
16. juni 2020 kl. 11:10
PillerPaller
Også vildt nok at forlange en pause som det bærende mandskab i en ret simpel koncern - særligt børsnoteringen taget i betragtning.

Det skulle ikke undre mig hvis det her ender i en uskøn affære, hvor begge parter føler sig uretfærdigt behandlet. Må dog indrømme at jeg sagtens kan forholde mig til ledelsen i astralis lige her :)

Men hvis north er lidt friske, så overtager de det gamle femmands-lineup og byder ind med den efterspurgte worklife balance
#12(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 11:15
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sidstnævnte, om end en joke, er måske netop hvorfor Astralis vil gå over i historien som et af de absolut bedste nogensinde, mens North formentligt vil blive glemt.
#17(Med 1 svar)
16. juni 2020 kl. 12:15
PillerPaller
Samarbejdet mellem spillerne og organisationen virker ret betændt og north er vel eneste org i DK med budget og ambitioner der matcher :) tænker ikke det er direkte urealistisk medmindre de er smurt ind i klausuler hehe
#24(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 13:12
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det jeg prøvede at formulere i min knap-så-velformulerede-kommentar er, at hvis du smider Astralis spillerne ind i Norths setup, så tvivler jeg på det vil fungere - der er en grund til at North har de problemer de har, og hvorfor Astralis har de problemer som de har. Det ene kommer fra et over-struktureret (forstå mig ret) miljø hvor man er gået hele vejen, som i andre professionelle sportsgrene, mens Norths setup virker langt mere tilfældigt og halvhjertet og med diverse ledelsesmæssige beslutninger der ikke har virket kompetente.
#15(Med 4 svar)
16. juni 2020 kl. 11:46
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det er jo allerede en uskøn affære, når den interne magtkamp mellem spillerne og ledelsen bliver til en offentlig debat, hvor Astralis officielle statements prøver at nedspille spillernes individuelle indflydelse på deres dominans, mens artikler som denne bliver orkestreret af Mads Øland / nogle af spillerne.

Begge parter prøver at stå så stærkt som muligt når de skal genforhandle deres kontrakter.

Det er i hvert fald sådan jeg læser situationen.
#16(Med 3 svar)
16. juni 2020 kl. 12:12
PillerPaller
Meget enig faktisk :) tænker også det her er starten på afslutningen
#18(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 12:27
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Jeg er ikke sikker. Den her trup har jo spillet sammen i lang tid og vundet alt hvad der er at vinde. Jeg tænker at deres mål er at fortsætte med at cementere deres status som det bedste hold der nogensinde har spillet, og det gør de kun ved at holde sammen på den ene eller anden måde.

Det må jo også være grund til konflikt internt på Astralis, at org'en vil deltage i så mange turneringer som muligt, mens spillerne, siden de allerede har vundet alt, i meget høj grad nok vil prioritere major/cologne/katowice.
Der ville ikke være de samme gnidninger hvis det var andre spillere der var mere sultne på bare at tage chancen ved så mange turneringer som muligt.

Man skal også lige minde sig selv om at de vandt RTR ret overbevisende, selvom de var udkørte, så det er ikke fordi niveauet er dalene. Altså mht. om det her er starten på afslutningen.
#20(Med 1 svar)
16. juni 2020 kl. 12:35
cleansation
Kunne også være nogen af dem begyndte at have nogen andre prioriteter i livet, end 'bare' af være på verdens bedste hold. Hvis ikke astralis kan efterleve det og hvis der er dårlig stemning blandt ledelse og spillere, så kan det da nemt være nogen vil søge andre græs gange.
#34(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 14:05
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
så sandt, så sandt. Jeg har jo ingen ide om hvad der foregår i deres hoveder :).
#11(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 11:12
Sympto
Fedt at presse på spillerne fordi man gerne vil børsnoteres, og så derefter få rettighederne for hvornår de må tage ferie + cutte 30% af deres løn. Uacceptabelt at en dansk organisation kører deres spillere ud på den måde. Branchen er hård med mange rejsedage, men man kunne godt have forstillet sig at en dansk virksomhed som Astralis gik først når det handlede om spillernes helbred. Håber spillerne har det godt og kommer igennem den hårde periode.
#21(Med 16 svar)
16. juni 2020 kl. 12:37
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så kom alle de kloge mennesker på banen og tager hvert et ord der står i artikel som om det er sandheden. Måske er noget sandt og måske er en kilde en ven af en ven, af en vens mor, som har hørt noget.

Lugter langt væk af thorin og lewis har deres dagsorden overfor astralis lige nu. Thorin har i hvert fald travlt med at skal finde ting på astralis og tsm i øjeblikket.


Det er ikke anderledes end Christian Kloster, som er ansat til og jagter de store fastfoodkæder i Danmark på skift. Han skriver artikler, hvor han kan fremstille alle som skurke og dårlige, lidt lige som de 2 selvoptagede tosser. Det skal bare skrive på den rigtige måde, så er det jo ligemeget om det er 25% der er sandt eller om det er 100%. Så tror folk på det de læser.
#22(Med 6 svar)
16. juni 2020 kl. 12:55
xone
jeg er tildels enig.. Der mangler virkelig en kilde på det her!

Det er desværre ikke Lewis' stærke side.
#25(Med 5 svar)
16. juni 2020 kl. 13:13
BehinD
Hvorfor mangler i et navn på kilden? RL beskytter ham, han ville miste sit job hvis RL opgav hans navn bare fordi nogle astralis fans ikke tror på det. RL er den mest respekterede journalist vi har i hele esport scenen, det er simpelthen for svagt bare at sige, at vi mangler en kilde på det, tag jer nu lidt sammen.
#27(Med 4 svar)
16. juni 2020 kl. 13:18
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hold nu... Så fordi han skriver en artikel så skal du tro på det? Der er også rumvæsner på Mars og i area51 bor jabba....
Så fordi du kan læse sådan nogle historier så tror du straks på dem.
Du har ingen ide om han bare har siddet sammen med thorin eller en anden og tænkt.
Hmm vi kan udnytte det her til og skrive en artikel og så kan vi lave lidt mere fuckup i scenen.
Det ville nok også snart klæde scenen at de her såkaldte journalister ikke skal være eksperter og host til events.
Thorin kan jo aldrig mere og lewis heller ikke være med i noget, hvor astralis er. De er simpelthen for farvede og direkte barnlige i deres tweets og sprog. I hvert fald thorin er det helt slemt med.
#28(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 13:31
BehinD
Stop... Se på RLs historik, hvornår har han nogensinde løjet omkring noget, hvornår har han nogensinde fundet på en historie. Jeg respekterer RL rigtig meget, da han er en af de eneste tilbage i scenen som afslører alt det lort der sker, han er ligeglad hvor mange fjender han får af det. Det er som du ikke har nogen idé hvordan journalisme fungerer, hvilket ikke overrasker mig når du sammenligner Thorins twitter med RLs artikler.
#31(Med 1 svar)
16. juni 2020 kl. 13:36
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg ved godt hvordan journalister arbejde. Men hvis man altid tror på hvad en journalist skriver, så er man naiv :)
Men jeg er glad for at du kender sandheden og kan fortælle mig at alt hvad jeg læser er rigtigt. Tak for din indsigt. Hej
#32(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 13:44
arseface
Men hvorfor mener du at vi ikke kan stole på den her artikel? Den kommer fra en person der aldrig tidligere har været utroværdig og Astralis fik muligheden for at modsvare, hvor de så nemt som ingenting kunne skyde historien ned. Med mindre du er modstander af alt journalistik der er baseret på anonyme kilder, må du i gang med nogle flere argumenter for hvor i det utroværdige er.
#44(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 15:13
Rejin
Major deltager
Hvad får han ud af at lyve? Tror det mere det spørgsmål man skal stille. Hvis han skulle blive taget i en løgn, så er hans karrierer over INSTA.

Og hvad er det han tjener på at skulle lave en historie som han ved giver bagslag hvis der ikke var noget hold i det?

Når alt det er sagt så ved jeg ikke om artiklen afspilleder det rigtige. Så vil forholde mig neutralt på det område ! :)
#35(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 14:08
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg tror ikke du har læst ret meget at RLs arbejde tidligere. Der er masser af eksempler hvor han via kilder har fået historier frem i lyset, som efterfølgende er blevet delvist eller dirkete bekræftet. Han er bombastisk og tager ofte sine historier til kanten, men jeg kan ikke huske nogle eksempler på at han er blevet taget i direkte at lyve bare for en historie eller fordi han havde en agenda. Han har trods alt dækket esport i 10+ år, så bare at afskrive ham totalt virker ærlig talt mere naivt end at anerkende der nok er noget om det han skriver.
#40(Med 1 svar)
16. juni 2020 kl. 14:33
dannigizmo
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg erkender blankt, at jeg ikke har fulgt nok med i Richard Lewis' gøren og laden til at kunne kommentere på, hvad han er for en.

Men jeg synes, der er et problem i udelukkende at bruge unavngivne eller anonyme kilder til sådan en historie. Det giver mulighed for, at man tager den helt til kanten, som du skriver, men også lige over, for der er med garanti ingen af dine kilder, der vil sige dig imod.

Det kan meget vel være, at Richard Lewis citerer sine kilder loyalt, men når der alene er tale om anonyme kilder, er det svært helt at udelukke, at der (i bedste fald) kan skrues lidt op for at drive en pointe hjem. Derfor tager jeg personligt sådanne artikler med et solidt gran salt. :)
#43(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 15:05
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg er helt enig. Det eneste vi har at holde sådan en historie, udelukkende skrevet på anonyme kilder, op i mod, er hans renome. Og hans renome er mange ting, men ikke at lyve og opfinde ting. Så ja, jeg ville ikke nødvendigvis tage hver en detalje fra historien som fakta, men jeg er ret sikker på at han har ret når han peger på røgen.
#36(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 14:12
Bestiarium
Mener du at artiklen blot skal ignoreres i en uendelig venten på at Astralis be- eller afkræfter det? Eller skal alle opslag afsluttes med "under forudsætning af at artiklen ord for ord er korrekt"? Det er jo et faktum, at to spillere er sygemeldt, og personligt finder jeg det meget sandsynligt, at det ikke er kommet som et lyn fra en klar himmel særligt med Devices tidligere/tilbagevendende problemer. Det mener jeg nu nok, at man kan diskutere uden nødvendigvis at skulle lægge hovedet på blokken, at hvert et komma i sagen er sat korrekt.
#48(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 16:33
Accepted
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Nu siger jeg ikke at man skal tro på alt der står her, men at bebrejde en journalist for at have "dårlige kilder" bare fordi de er anonyme er latterligt. Det er ikke ligefrem unormalt at en kilde vil forblive anonym i sådan et tilfælde her - det gør det jo ikke nødvendigvis mindre troværdigt.

Synes man skal have respekt for det arbejde Richard Lewis har lavet her, også selvom 50% måske kun viser sig at være sandt. Vi mangler i den grad dybdegående esport journalistik på det her plan, noget som kun meget meget få formår i den her branche.

Det kan jo ikke alt sammen være regnbuer og glade sommerdage det hele.
#49(Med 3 svar)
16. juni 2020 kl. 17:52
p1xar
"Jeg er triggered over RL, derfor er den artikel forkert" :D:D:D
#55(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 20:59
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Har aldrig sagt den er forkert, men du kan heller ikke svare på om den er 100% sand :)
#56(Med 1 svar)
17. juni 2020 kl. 00:48
BehinD
Fantastisk argument, hold kæft du er væk
#57(Med 0 svar)
17. juni 2020 kl. 08:30
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg kan ikke argumenterer for noget hvor jeg ikke kender sandheden, hvilket du heller ikke kan? Er jeg væk? Vil du argumenterer for det? Eller kan du ikke lide at jeg ikke deler din mening?
#29(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 13:32
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Håber de finder ud af det sammen. Det er et vanvittigt hold.

Tænker der er nogle skår der skal heles spillerne imellem org og spillere.
#33(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 14:03
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det som bare forundrer mig er, at Kasper Hvidt udtalte for et par uger siden at den model de kører nu, skulle de have bragt frem i lyset en del tid før. Hvis spillerne har vist tegn på udmattelse og mangel på ferie, så hænger det da overhovedet ikke sammen, at deres forslag om ferie ikke blev godkendt med ferie dengang.
#37(Med 1 svar)
16. juni 2020 kl. 14:15
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis vi antager at RLs kilder er troværdige, så tyder det meget på at Astralis ville give den fuld gas efter deres børsnotering, samtidig med at spillerne var på kanten til at brænde ud.

Spillerne går til ledelse og siger de vil have pause, ledelsen siger nej, spillerne ligger sig syge med lægeerklæring hvorefter ledelsen tænker "oh shit" og føler sig presset til at lave denne ændring med 10-mands-hold. Udadtil virker det som et nyt innovativt tiltag fra Astralis, men i virkeligheden er de blevet presset til det for ikke at tabe totalt ansigte, især oven på børnsnoteringen.
#42(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 14:53
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Din forklaring giver meget god mening. Måske det er sådan det hænger sammen.
#38(Med 6 svar)
16. juni 2020 kl. 14:19
fribz
Gla1ve
Xyppe
Valde
Kjaerbye
Farlig
Coach Ruggah

Nyt hold i slut 2020 og de finder en org som tillader dem at skippe potentielle turneringer og fokusere på de større og mere relevante. Insider info fra min hjerne, det sker
#41(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 14:52
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis du rammer den, så er du et orakel. :D
#45(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 15:21
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
-farlig +acoR
#46(Med 2 svar)
16. juni 2020 kl. 15:24
sZyx
Jeg kan ikke helt forstå din besked. Tænker du, at det ville være en forbedring af Astralis mandskabet, eller at det vil være en naturlig udvikling, hvis de forskellige spillere begynder at trække sig?
Jeg vil da mene at både Duphree, Magisk, Device og Zonic er bedre på deres positioner end dem du nævner :)
#47(Med 1 svar)
16. juni 2020 kl. 16:10
fribz
Kan godt se, at du ikke forstår min besked
#54(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 19:59
Bestiarium
Sku mærkeligt ikke lige at uddybe så.
#52(Med 0 svar)
16. juni 2020 kl. 18:25
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Dupreeh, device og xyp9x er nærmest uadskillelige. Hvorfor tror du, at xyp9x har givet op på konstellationen? :)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.