WOPA VINDER POWER LIGAEN SÆSON 27
LIVE
mimi var tidligere én af de bedste kvinder i CS:GO. Hun og resten af XSET-holdet med blandt andre juliano skiftede tidligere på året til VALORANT, hvor de tørner ud for G2.

ESL annoncerer turneringskalender for kvinder

Allerede i 2022 vil der være en turneringskalender for kvindehold. Tiltaget er det første i en række initiativer.

2022 bliver året, hvor kvindehold får deres egen dedikerede turneringskalender hos ESL.

Det kom frem tirsdag eftermiddag, da ESL annoncerede sit nye #GGFORALL-projekt, der er en række initiativer, som med ESL's egne ord blandt andet skal bekæmpe diskrimination og fremme mentalt velvære i esport.

Første initiativ i projektet er altså en turneringskalender for kvinder, hvor der i løbet af 2022 skal være to online cash cups om måneden samt to ligaer - en for europæiske hold samt en for nordamerikanske hold.

Hver liga skal have otte hold og en præmiepulje på i omegnen af 986.000 kroner per sæson. De tre bedste hold fra hver region vil så - sammen med et sydamerikansk hold og et hold fra Asien/Oceanien - deltage i Global League Finals ved DreamHack Dallas i juni samt DreamHack Winter i november.

Seperate turneringer til DreamHack

Foruden de store events med deltagere fra hele verden vil der desuden også være seperate turneringer til DreamHack-festivalerne.

Her vil der være omkring 657.000 kroner på højkant.

Her skal de deltagende hold findes enten via invitationer eller kvalifikationer, og ESL skriver, at disse events bliver i samme stil som de ESL Challenger events, der allerede er en del af ESL Pro Touren.

Desuden vil ESL også nedsætte et kvindespillerråd, hvor ét af punkterne på dagsordenen blandt andet bliver at få "integreret vinderholdene fra kvindernes turneringskalender i ESL Pro Touren", som ESL formulerer det.

Om vi dermed atter får mimi og resten af XSET-holdet at se på CS:GO-scenen, vides ikke. Hun og de fire andre spillere skiftede i oktober til VALORANT, hvor de nu tørner ud for G2.

#1(Med 0 svar)
22. december 2021 kl. 13:32
Django
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Fedt for kvinde cs. God nyhed!
#2(Med 0 svar)
22. december 2021 kl. 13:33
verSatile
mimi comeback?
#3(Med 3 svar)
22. december 2021 kl. 13:38
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sørgeligt
#4(Med 0 svar)
22. december 2021 kl. 13:53
SnaL
Vidste bare du ville skrive b0y! Er dog enig!
#49(Med 1 svar)
23. december 2021 kl. 21:48
Kuglemus
Hvorfor er det sørgeligt?:)
#72(Med 0 svar)
24. december 2021 kl. 12:28
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Fordi jeg ikke mener, at man bekæmper ligestilling og diskrimination ved at opdele turneringerne.

Eller er de egentlig opdelt? Kvinderne får mulighed for at spille deres egne eksklusive turneringer samt alle de andre, vi mænd kan jo ikke deltage i deres turnering, men det kan man godt omvendt.

Har aldrig forstået, hvorfor de "bedste" piger, ikke er bedre end et 2/3 divisions hold i Danmark, når de har rig mulighed for at udvikle sig (de har været fuldtid i flere år, fået frynsegoder ved at være kvinder osv)

Alt imens "normale" hold i CSGO regi, tager på arbejde 8-16 og praccer så derefter fra 17/18 - > 23.00.
#5(Med 0 svar)
22. december 2021 kl. 14:02
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Kan Riot udelukke kvinder fra deres turneringer, hvis de deltager her?
#6(Med 24 svar)
22. december 2021 kl. 14:09
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Kan man deltage som transkønnet?
- Hvis ja så er jeg ledig, tænker mit out datede lorte aim stadig er bedre end 99% af kvindernes XDD
#7(Med 0 svar)
22. december 2021 kl. 14:16
WolmiN8ter
LOOOOOL 😭
#10(Med 22 svar)
22. december 2021 kl. 16:23
divided
Trans eSport ? Jeg er klar
#14(Med 21 svar)
22. december 2021 kl. 17:46
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Haha 100% bare en masse faceit lvl 10 bois(girls) også er der 500 lapper til deling :D
#22(Med 20 svar)
23. december 2021 kl. 01:56
divided
Skulle man egentlig prøve at gøre det til realitet? altså se hvor langt man kan tage den med at være trans?
#23(Med 19 svar)
23. december 2021 kl. 02:08
JakobHelms
Nej. Det er åndssvagt at gøre grin med reelle menneskers reelle problemer på den måde.
#26(Med 18 svar)
23. december 2021 kl. 02:51
divided
Hvad hvis vi tilfældigvis er 5 mænd som tilfældigvis har reelle problemer, så vi kan compete og snatch 500k?
#27(Med 17 svar)
23. december 2021 kl. 03:29
JakobHelms
Så må I finde en turnering for mænd ;). Hvis der er en befolkningsgruppe du synes er underrepræsenteret i CS, så skal du helt sikkert være velkommen til at starte en kampagne og forsøge at få ESL til at støtte økonomisk op om en turneringsserie der tilgodeser jeres behov.
#28(Med 16 svar)
23. december 2021 kl. 06:03
divided
Hvis jeg identificere som en fucking kvinde så gør jeg det. Derfor kan jeg også spille med i turneringen. GG nt try smh head
#31(Med 15 svar)
23. december 2021 kl. 12:25
JakobHelms
Jeg har ikke forholdt mig til hvordan du identificerer dig selv, kun til hvad du har skrevet, hvor du har brugt maskuline begreber (f.eks. 5 mænd) om en gruppe der inkluderer dig selv. Ha' det godt, jeg tror ikke nogen af os får noget konstruktivt ud af at diskutere det her emne - eller andre emner - yderligere.
#34(Med 9 svar)
23. december 2021 kl. 14:13
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg spiller med paryk på og når jeg spiller CS identificere jeg mig som kvinde.
#35(Med 8 svar)
23. december 2021 kl. 14:39
JakobHelms
Hvad rager det og din transfobi mig?
#36(Med 7 svar)
23. december 2021 kl. 16:14
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Du virker ret triggered over vi laver sjov med female CS? :D
#38(Med 0 svar)
23. december 2021 kl. 17:44
divided
XD
#40(Med 5 svar)
23. december 2021 kl. 18:15
JakobHelms
Men du laver jo ikke kun "sjov" med Counterstrike-initiativer for kvinder, du laver rent faktisk også "sjov" med folk der er transkønnede. Jeg er ikke "triggered", nej, jeg synes bare at det er træls og nederen adfærd at sparke nedad mod en gruppe på den måde. Det gavner lige akkurat 0 mennesker, samtidigt med at du sørger for at miljøet er lige dét stykke mindre imødekommende. Det er bare negativt, og jeg synes det ville være langt federe, hvis folk havde lyst til at bidrage positivt i stedet.
#43(Med 4 svar)
23. december 2021 kl. 18:46
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvem gider at se t10 spille CS?
- Det ligesom dem som bliver sure over WNBA tjener mindre tilsammen end Lebron tjener alene, det sgu da klart produktet er elendigt ergo ingen seertal.
- Det jo kun fordi man håber på et par patter kan sælge en masse, men ærligt så det jo kun folk med hjernedød elendig ingame IQ som kommer til at gide glo på det.
#44(Med 3 svar)
23. december 2021 kl. 18:46
JakobHelms
Hvorfor kommenterer du, hvis du ikke gider forholde dig til det, jeg skriver?
#45(Med 2 svar)
23. december 2021 kl. 18:49
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Fordi du en fucking whiteknight maten :D
#46(Med 1 svar)
23. december 2021 kl. 18:51
JakobHelms
Haha - hvad fuck har det at gøre med, at du ikke gider forholde dig til det jeg skriver? Og jeg synes ikke du skal skrive, at vi er kammerater - det er vi bestemt ikke :-). Lad os bare stoppe den her - god vind fremover.
#48(Med 0 svar)
23. december 2021 kl. 18:53
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Håber ikke du investere i kvinde CS for så kalder inkasso nok snart ven :D
#37(Med 4 svar)
23. december 2021 kl. 17:44
divided
Der er bare intet seriøst i det jeg skriver og formoder at der intet seriøst er i det Mrnobody skriver. Så helt rolig nu, træk vejret helt naturligt og dybt helt ned i maven og tæl til 10
#39(Med 3 svar)
23. december 2021 kl. 18:11
JakobHelms
Jeg er helt rolig - men det, du skriver, det er jo ikke sjovt. Det er ikke morsomt. Det sparker nedad. Jeg synes bare ikke at det er hverken særligt pænt, morsomt eller passende. Det virker mest af alt bare som om du tuder over at ESL ikke har inviteret dig til at lege med, og så skriver du nogle ting, der bare er åndssvage, og så skriver du nogle andre ting, som bare er åndssvagt misogynistiske. Synes egentlig at du burde logge af i stedet, prøve at komme ud og røre ved noget græs og måske give din mor en krammer eller sådan noget, men dig om det :-).
#41(Med 2 svar)
23. december 2021 kl. 18:31
divided
Det sjovt du siger det med at røre ved noget græs. Du har skrevet adskillige posts med mere end 5 linjer, tag dit eget råd makker. Og jov det er sjovt vi er ihvertfald 2 som jokede med hinanden indtil du kom, så du nok den eneste ud af os 3 der ikke finder det sjovt.
#42(Med 0 svar)
23. december 2021 kl. 18:35
JakobHelms
OK, nu skændes vi bare, og jeg synes det er nogle mærkelige præmisser du kommer med her. Jeg ønsker dig en oprigtigt god jul, og så synes jeg vi skal lave en aftale om at du ikke kommenterer på mine ting fremover :-)
#47(Med 0 svar)
23. december 2021 kl. 18:51
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Han er bare en whiteknight som skal starte en debat med folk som ikke elsker alt omkring kvinder og e-sport, lad manden sejle i sin dødssejler håber han investere voldsomt i kvinde CS så det sgu RKi & inkasso om et par år :D
#8(Med 0 svar)
22. december 2021 kl. 14:44
Pinqu
Super fedt initiativ fra ESL side af. Vil helt sikkert motivere flere orgs at samle kvindehold op samt få flere kvinder interesserede i sporten.
- Må håbe ESL også gør sig umagen i at levere et godt produkt.
#9(Med 5 svar)
22. december 2021 kl. 16:21
Unlucky-Luke
Helt enig Pinqu
Mega fedt at de tager fat i det og gør det attraktivt for kvinderne. De skal da også have noget at spille for og en god grund til at ville bruge tiden på at dygtig gøre sig.
Håber de laver nogle fede turneringer til dem og trækker nye og gamle talenter ind.
Good work ESL
#13(Med 4 svar)
22. december 2021 kl. 17:11
NiveK
Du er da helt væk.
Hvilke muligheder får de nu, som de ikke allerede havde før?
#15(Med 3 svar)
22. december 2021 kl. 20:29
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Muligheden for at vinde noget :)
#17(Med 2 svar)
22. december 2021 kl. 21:03
NiveK
Troede kun man gjorde sådan for børn, men det er nok det samme her. (Afhængigt af opdragelsesformen naturligvis)
Hvis man ikke er god nok, så skal man ikke vinde noget
#18(Med 1 svar)
22. december 2021 kl. 21:18
Pinqu
Synes ikke der er noget galt i kvinder konkurrerer mod kvinder og mænd mod mænd.
Lige som alle andre sportsgrene er det også kønsopdelt, hvilket kan ses som en fordel og ulemper, men det er nu engang sådan det er.
Nu er det op til ESL at gøre produktet attraktivt for sponsorer (dvs øget pengepræmier i kommende sæsoner), for jeg tvivler på de kan sælge den til deres "mainstream" sponsorer. Godt produkt = flere seere = gode/flere sponsorer = flere penge.
- Skal lige siges jeg ikke vil træde nogen over tæerne med min kønsopdelings kommentar, det er nu engang bare sådan det er (desværre).
#62(Med 0 svar)
24. december 2021 kl. 11:09
NiveK
Men det er jo netop ikke sådan, at der er kønsopdelt. Så skal mændene vel også have deres egen turnering?
Jeg Kan ikke rigtig følge din præmis omkring sponsorer.
Det viser sig gang på gang, at der ikke er nogen der gider se kvinde cs. Netop fordi de ikke er gode nok. Så kan man lige så godt se MM.
Det handler nok en gang om at tilfredsstille en minoritet. Og det er usmageligt
#11(Med 4 svar)
22. december 2021 kl. 16:36
dagger3six
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sjovt at CS nu begynder at kopiere Valorant ;=)
#16(Med 3 svar)
22. december 2021 kl. 20:48
uedzorn
Med at have turnering for tier 3 csgo spillere?
#20(Med 2 svar)
23. december 2021 kl. 00:45
dagger3six
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Nok nærmere det med at fokusere på kvinderne...som du nok ved.
#21(Med 1 svar)
23. december 2021 kl. 01:33
uedzorn
Der har da været kvinde turneringer i cs i lang tid? Granted kvinde-cs har taget et hårdt hit pga. corona, men det var da ikke fordi at valorant har opfundet kvinde turneringer. (Jeg prøver ikke at være en idiot overfor dig), men jeg forstår måske ikke helt din første besked korrekt :)
#30(Med 0 svar)
23. december 2021 kl. 11:53
dagger3six
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Ja der har været kvinde turneringer i cs, men det virker alligvel som at Valorant omfavner kvinderne på en lidt anden måde. VCT game changers turneringer fx. Der er også allerede en relativ stor kvinde scene, så jeg tror CS scenen kigger lidt den vej og er bange for at tabe nogle "mascara millioner" i sponsor indtægter ;=). Klart der er et konkurrence issue mellem kønnene og et slag på retfærdighedssansen, men esport generelt kan kun vinde hvis det ender med at unge kvinder er vilde med esport.
#12(Med 3 svar)
22. december 2021 kl. 17:06
NiveK
Håbløst. Der er rig mulighed for at deltage i alle de andre turneringer.
#24(Med 2 svar)
23. december 2021 kl. 02:36
JakobHelms
Og nu har de interesserede kvinder også rig mulighed for at deltage i de her turneringer. Og hvad så?
#60(Med 1 svar)
24. december 2021 kl. 11:05
NiveK
Hvorfor skal de øremærke over 600.000 til dårligere spillere ?
#69(Med 0 svar)
24. december 2021 kl. 12:23
JakobHelms
Det er jo så deres valg, og det forklarer de fint på deres hjemmeside, hvor initiativet bliver introduceret, så det kan du heldigvis læse selv uden at behøve at spørge mig :-)
#19(Med 0 svar)
23. december 2021 kl. 00:43
Pingonether
Yikes... Hvad med de mænd der spiller af helvedes til og er skredet til Valorant? Skal de også bæres rundt så de har en chance for at vinde?

Det er sgu' sørgeligt at man kaster så mange penge efter bunden af CS scenen, penge som kunne bruges i de turneringer som holdene har gjort sig fortjent til at spille i!
#25(Med 11 svar)
23. december 2021 kl. 02:44
JakobHelms
Jeg synes det her er et fint tiltag. Man kan støtte en scene på mange måder, og det her giver kvinder et større incitament til at spille Counterstrike på konkurrence-niveau, og danne hold og træne, hvilket igen giver orgs større foranledning til at optage og støtte kvindehold.

Man kan støtte initiativer på mange måder, og starte enten oppefra eller nedefra, om det så er med en turneringsserie til $500k eller Counterstriketræning udelukkende for kvinder der kan føle sig utrygge og bange for ikke at passe ind socialt, når de udøver en social aktivitet i hvad der må betragtes som et traditionelt maskulint præget miljø. Fællesskaber skabes trods alt af det, man har til fælles. Det er også derfor man oftest lukker ned for andet svømning i en svømmehal, når der er voksensvømmetræning for folk der ikke har lært at svømme som børn - fordi det skaber en tryggere atmosfære for dem.

Jeg tror, at det her har en positiv effekt på kvinders mulighed for at dyrke Counterstrike på et højere niveau. Jeg tror ikke på at det her har en negativ effekt på mænds mulighed for at dyrke Counterstrike på højere niveau. Så kan jeg simpelthen ikke se, hvorfor det skulle give et negativt result at implementere.
#29(Med 10 svar)
23. december 2021 kl. 08:37
Pinqu
Endelig en med sund fornuft. Kæmpe highfive.
- Som seer og staff taber vi INTET på det her. Det her er KUN positivt.
#33(Med 0 svar)
23. december 2021 kl. 12:27
JakobHelms
Tak skal du have.

Desuden er jeg kæmpe sympatisk for initiativets motto "It's not GG until it's GG for all". Jeg synes CounterStrike er et sjovt og smukt spil, som jeg håber at endnu flere folk får muligheden for at nyde.
#52(Med 8 svar)
23. december 2021 kl. 23:59
Pingonether
Prøv at være et tier 3 mande hold som kæmper hårdt for at kunne vinde noget og så kommer kvinderne og får gratis turnerings sejre selvom de er totalt skrald blot fordi de har et sæt patter..

Jeg ville helt klart miste motivationen hvis jeg vidste kvinder fik det klart nemmere blot fordi de er kvinder. Håber det dør ud fordi der ingen seere er i det.
#56(Med 2 svar)
24. december 2021 kl. 00:34
Pinqu
Traditionel sport er kønsopdelt, hvordan er det her anderledes? Jalousi er en grim ting.
Dårligt argument du kommer med.
#61(Med 0 svar)
24. december 2021 kl. 11:07
Pingonether
Traditionel Sport er kønsopdelt fordi mænd og kvinders anatomi er anderledes?? Total underlig argument du kommer med, selvfølgelig skal en kvinde ikke bokse mod en mand?

Esport er slet ikke det samme. Det kræver ingen fysisk styrke, Lucky ville kunne vinde over PashaBiceps selvom den ene ville kunne æde den anden til morgenmad.

Det her handler ikke om at "gøre som traditionel sport" det handler om at kvinder gerne vil have sænket standarden fordi de ved at de ikke kan konkurrere mod tier 4-5 hold. Komisk du står og siger mit argument er dårligt men du mener at blot fordi traditionel sport er kønsopdelt så skal en total non-physical sport som CS også være det? 😂😂
#73(Med 0 svar)
24. december 2021 kl. 12:35
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Men det er vel ikke opdelt, nu hvor kvinderne også kan deltage i "mændenes" turneringer? Det går jo ikke den anden vej.
#58(Med 4 svar)
24. december 2021 kl. 10:18
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Dengang jeg spillede tier2-3, tænkte jeg ikke "omg pigerne er så heldige, at vinde gratis penge". Tværtimod har jeg ingen holdning til pige turneringer, det er fint de er på scenen, men jeg kan ikke blive sur over at de har deres egne muligheder.

Jeg tror virkelig ikke der sidder nogle tier3 hold, og tænker sådan her. Tier3 holdene har oftest et par talenter, som indenfor få år rammer toppen af poppen, så det er et spørgsmål om grind, talent og hårdt arbejde, som kommer til at få de bedste spillere frem.
#59(Med 3 svar)
24. december 2021 kl. 11:01
Pingonether
De har alle muligheder som mænd har, brug for fanden pengene på turneringer ALLE kan være med i. Men så kommer problemet, kvinder kan ikke være med fordi de på ingen måde har evnerne til det.

Og 100% som du selv siger det så kræver det grind og hårdt arbejde at nå toppen, kvinderne behøver på ingen måde det samme grind nu når de kan få næsten det samme blot fordi de er for dårlige til at følge med resten.
#75(Med 2 svar)
24. december 2021 kl. 13:06
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Har vi ikke brug for et afbræk fra alle de "normale" turneringer? Jeg synes det er svært, at blive ved med at være motiveret til at gå ind og se G2 vs. Navi 3-4 gange om måneden.

Jeg er ikke helt enig. Michaela som er mit bedste eksempel, har fandme været på grinden i 100 år, og har nok også flere timer end de fleste topspillere. Så er vi vel ude i at talentet, og deres evner til at arbejde effektivt fremfor faceit kampe er problemet?

Jeg har læst på twitter, at flere af de 'bedste' piger, har fået tilbudene om nogle semi pro hold(må være tier3?) - de har takket pænt nej tak pga ingen høje lønninger. Der har vi et problem, hvis de gerne vil være de bedste.
#76(Med 1 svar)
24. december 2021 kl. 13:39
Pingonether
Selvfølgelig takker de nej når de blot kan sidde og tude og få langt højere lønninger for halvdelen af arbejdet, en mulighed som mænd ikke har.

Og hvis du syntes det er træls at glo NaVi mod G2 hele tiden så vent til du ser kvindelig CS. Det kommer jo nok til at ende som den Asiatiske, NA eller Australske scene hvor det basicly er 2-3 hold der er toppen hele tiden.

Jeg syntes det er en skamplet på scenen at vi skal have helt åbne turneringer og så "Female-only" turneringer, hvorfor ikke sige vi laver en turnering hvor det er 50/50 mand/kvindehold? Skal vi også have Female only majors? Det bliver vi nød til fordi hvis kvindeholdene kun kæmper mod hinanden så kommer de aldrig videre, samme problem NA scenen har.
#79(Med 0 svar)
24. december 2021 kl. 14:49
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men ved vi om det er halvdelen af arbejdet? Jeg tror/håber da mange af de bedste kvindehold træner 6 gange om ugen ligesom mændene.

Jeg tror du har ret angående niveauet af kvinde cs. Jeg vil nok hellere se en tier2 turnering end kvinderne, fordi kvaliteten er højere. Men jeg tænker da kvinde cs har en fin fanbase, pga det er nogle ret store Twitch profiler, som kommer til at deltage.

Vi har stadigvæk ikke formodet, at få asiatisk CS med endnu, så vi mangler en stor fanbase. Der blev sat en kæmpe stopper for udviklingen af cs, fordi COVID ramte. Det har ESL også valgt, at gøre en indsats for, vi glemmer altså også de virkelig fornuftige tiltag ESL gør.

Jeg føler lidt at det allerede er delt op i mænd og kvinder. Som tingene ser ud lige nu, så kommer der aldrig en kvinde på et top hold. Jeg håber det sker, men jeg tvivler!
#32(Med 9 svar)
23. december 2021 kl. 12:26
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er sgu lidt sjovt som der sidder en masse mænd her, og har ondt i røven over noget, der ikke påvirker dem overhovedet.

Hvorfor ikke bakke op om projektet i stedet for at være træt af, at der bliver skabt muligheder?
#53(Med 8 svar)
24. december 2021 kl. 00:02
Pingonether
Måske fordi mænd skal arbejde hårdt for at kunne tjene penge på CS alt imens den absolutte bund af scenen bare får kastet penge efter sig totalt ufortjent.
#55(Med 3 svar)
24. december 2021 kl. 00:21
EwoKeY
Sådan er det med alt muligt arbejde. Nogle knokler og får lidt, andre omvendt. Det gør det ikke ufortjent. Kvindelige spillere hører så også på en masse bras fra mænd/drenge. - hvad er din onlyfans side, flasher du ikke, bliv i køkkenet osv. Alt muligt bras og nedtrykkende. Det sgu fint hvis de vinder mere. Det kan og skal man simpelthen ikke have ondt nogle steder over.

Hvis nogle mener de vinder for lidt, så må de brokke sig ved den turnering de stiller op ved. Man kan ikke pege på en anden turnering og kalde det unfair at de vinder mere der. Det helt absurd tankegang.
#64(Med 2 svar)
24. december 2021 kl. 11:16
Pingonether
Uha kvinderne bliver snakker dårligt til men det gør mænd ikke?

Mænd bliver behandlet langt være end kvinder men skal alligevel arbejde dobbelt så hårdt, dit argument bekræfter totalt min pointe. Hvis mændene syntes det er træls ikke at vinde noget skal de holde kæft og grind mere eller skride men hvis kvinder brokker sig over de ikke vinder noget fordi de er skrald så får de bare kastet et par turneringer efter sig.

Tragikomisk at du ikke kan se den gigantiske forskel der bliver fremført. Men her, kvinder bliver snakket grimt til så de skal lige have easy 500k.
#66(Med 1 svar)
24. december 2021 kl. 11:28
EwoKeY
Du kan på ingen måde fremføre at mænd i samme grad bliver bedt om at smide tøjet og vise deres private dele.

Du går i alt for små sko hvis du ikke unde andre en større premiere hvor du ikke kan deltage. Jeg har ikke ondt af dig. Men turneringen er her, alt er godt. Så må du sidde i din slidte gamer stol og mugge over verden drejer på en ny måde. Kæft det bliver fedt. Jo mere succes det får, jo mere vil jeg glæde mig.
#68(Med 0 svar)
24. december 2021 kl. 12:17
Pingonether
Hold da kæft et eksempel. Hvis kvinder bliver så psykisk traumatiseret over at en random ass klovn på nettet spørger om hun vil smide tøjet så skal vi da' også have banlyst jubel? Prøv at tænk hvis en af de stakkels piger fejler et clutch og det andet hold jubler, vi kunne jo risikere et psykisk nedbrud!

Du får jo kvinder til at lyde som psykisk sårbare stakler der for alt i verden skal pakkes ind og passes på. Hvor mange mænd tror du ikke har fået af vide at de kan straight up bare kill your self ved mindste fejl?

Jeg mener at den her turnering passer perfekt til det her koncept om "feminisme og ligestilling" som bliver kørt i verden lige pt. kvinderne skal have mere for mindre og mændene skal bare holde kæft og grinde videre. Kvinder kan sagtens konkurrere med mænd de skal bare smide den offer mentalitet de har og begynde at arbejde hårdt for det.
#57(Med 3 svar)
24. december 2021 kl. 08:32
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvordan er det ufortjent? Igen - det er sgudda fjollet at have ondt i røven over, at der bliver skabt muligheder for nogen.. det svarer til, at jeg skal brokke mig over, at der er bedre økonomi i at spille CS for et efterskolehold, end der er for mig som 34-årig. Der bliver ikke taget noget fra dig eller andre.
CS er en forretning. Hvis ikke “tier 2-3” herrerne kan gøre produkt værd at købe ind i, så er det ikke en interessant forretning at gå ind i.
Her er der (igen) vurderet, at kvinde-CS er en bedre forretning.

Det der også skal til for at skabe talenter og gøre det interessant at for alvor at give sig i kast med esporten, kræver det at der skabes et grundlag for, at kvinderne (og pigerne) kan finde forbilleder st spejle sig i.
På den kortet bane, vil dette initiativ fra ESL ikke give kvindelige spillere, der kan konkurrere med mændene på højeste niveau, men på den lange bane er det, hvad der skal til.
#65(Med 2 svar)
24. december 2021 kl. 11:22
Pingonether
Hvorfor ikke skabe muligheder for ALLE? Som du selv siger er CS en forretning, så hvis ikke tier 3-4 er det værd hvordan kan tier 10 så være det? Kvinderne er jo med til intet fordi de netop bare ikke har evnerne.

Så istedet for at bruge de penge på at lave en turnering for både mænd og kvinder så siger man bare at mændene skal holde kæft og grind hårdere alt imens kvinder får et stort boost af absolut ingen anden grund end de er kvinder.

Hvis det handler om at CS er en forretning så kommer turneringerne vel hurtigt til at lukke ned hvis ingen gider se det?
#70(Med 1 svar)
24. december 2021 kl. 12:25
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Som du selv siger - niveauforskellen er for stor, Hvorfor det ikke er super fedt at spille med i de samme turneringer gang på gang uden mulighed for at avancere, fordi niveauet ikke er til det.
Skal der skabes forbilleder for de piger der spiller i dag, eller overvejer at gøre det, så giver det god mening at skabe et system, hvor man kan vise, at det kan være muligt at leve af CS - også som kvinde.

Ingen siger at mændene skal holde kæft og grinde hårdere. Hvor har du det fra?
Faktum er bare, at de turneringer der er pt. Er naturligt domineret af herre-siden, da det i mange år har været helt naturligt for drenge at spille fps spil, men pigerne har man sat foran Sims og lignende, hvis de overhovedet har fået lov til at spille. Derfor er der et naturligt skel i niveau.
Det er dét skel en sådan liga kan være med til at udligne, da der bliver skabt et kompetitivt miljø, hvor man ikke føler sig tævet ud af serveren hver gang, men hvor der er mulighed for udvikling.

Hvis ingen gider se det, ja. Så dør det nok på et tidspunkt, men der er jo seere til det. Bare se en event som CPH Games. De har altid seere til deres kvinde-turnering.
#78(Med 0 svar)
24. december 2021 kl. 14:18
Pingonether
Niveau forskellen bliver kun større hvis de kun spiller i kvinde turneringer, du kan se hvad der er sket med NA og Asia scenen. Og hvad med mændene? Skal mænd fra NA ikke også se at det er muligt at kunne tjene penge på at spille CS? Kvinderne får det jo langt nemmere nu når de får eksklusive turneringer KUN for dem. De ting du skriver oplever mænd jo også, at blive smadret hver gang på serveren, hvorfor ikke smide nogle penge til dem?

Og hvis ingen gider se det så skal der nok blive holdt liv i det. Det handler ikke om scenen eller seere det handler om at CS ikke skal være "sexistisk". Og CPH Games er ikke engang på HLTV som Ligaen er, så tror sgu' ikke det er seerne der bliver lavet penge på i det tilfælde.
#54(Med 5 svar)
24. december 2021 kl. 00:09
EwoKeY
Tak Jacob for saglig indput. Har læst flere af dine kommentarer, og bliver mega glad for at se nogle gider tage teten med saglighed og noget fornuft.
Hvor er der nogle admins til at sikre at disse kommentarspor holder en seriøsitet. Kan simpelthen ikke forstå noget af det skrammel nogle svare til din gode svar og indput. Jeg støtter lige op her, og så håber jeg der kommer mere knowhow og reel indput på bordet fra de uoplyste. ESL laver simpelthen ikke det her med mindre man havde lavet en klar analyse først, der klart foranker at det på tide at lave denne turnering. Er man imod at kvinder får en turnering, så har man siddet for længe i mørket med sig selv og fået en gammeldags opdragelse uden at have mødt kvindelige spillere i det virkelig liv.

Jeg så dette klip i dag. Det gør mig kun klar anbefaler af ESL's valg. Håber det lykkes at blive en succes.
youtu.be/F6gf-u8QG_4
#67(Med 4 svar)
24. december 2021 kl. 11:37
Pingonether
"Hvor er der nogle admins til at sikre at disse kommentarspor holder en seriøsitet. " = hvorfor banner admins ikke dem jeg er uenig i?

Videoen er virkelig underlig, står og siger at det er op til kvinderne at vise de kan følge med og derfor skal vi ikke skabe nogle barrierer men alligevel laver vi FEMALE ONLY turneringer? Men hvad er grunden til kvinder ikke kan følge med mændene? Jo ser du de bliver snakket grimt til :(( og de bliver tit snakket grimt til! Som om alle os andre ikke får en sviner? Hvad er løsningen? Giv kvinder et safe space hvor de kan hygge sig lidt og tjene gode penge alt imens mændene skal slide sig op får at vinde 1/3 af hvad langt lavere tier kvinder de gør.
#74(Med 3 svar)
24. december 2021 kl. 12:51
EwoKeY
Hvad er der galt med at mænd skal slide mere i nogle sammenhænge? Er det sådan en uretfærdigsfølelse, holdt op mod at de heller ikke må få deres egen turnering. Er du blevet overset eller snydt?
Det er andres penge og ikke dine der er i spil. Tror ikke du har tabt noget på de har fået deres turnering. Så glæd dig over andre har fået mulighed for at have det mega sjovt.

Glædelig jul
#77(Med 2 svar)
24. december 2021 kl. 13:51
Pingonether
"Hvad er der galt med at mænd skal slide mere i nogle sammenhænge?" - Enhver feminist de her tider..

Vi snakker om 500 tusind fucking dollars. Det er mange penge når man tænker på at mænd skal slide 4,5,6 gange så meget som kvinder skulle for at opnå de resultater.

Jeg vil sige at det er ekstremt uretfærdigt at kvinder kan komme med til ALLE turneringer men mænd kan ikke komme med til "kvinde turneringer". Det faktum at kvinder får en masse turneringer kun til dem ALENE af den grund at de er kvinder er ekstremt uretfærdigt. Prøv at forestil dig at et kvindeligt NA hold skal arbejde dobbelt så lidt og har dobbelt så mange muligheder i forhold til et mandehold alene fordi de er kvinder, er det retfærdigt?
#80(Med 0 svar)
24. december 2021 kl. 17:32
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Som med alt andet sport, så skal man huske, at det både er konkurrence, underholdning og business.

Tyloo og Renegades har nemmere ved at tjene mange penge, end danske CS-spillere har, selv hvis de grinder mindre.
Der bliver givet fribilletter til mange store events til hold fra dårligere regioner. Det bliver der gjort for at øge spillerbasen + seerbasen, så man kan udvide spillet, sporten og pengetilførslen.

Det er sgu lidt svært at snakke om retfærdighed, når det kommer til esport. Du har f.eks. meget større mulighed for at satse på esport i Danmark end i mange andre lande. Her ødelægger du ikke dit liv, fordi du tager to år, hvor du prøver at gå pro, plus det er mindre tabuiseret.
#81(Med 0 svar)
24. december 2021 kl. 20:17
JakobHelms
Jeg køber simpelthen ikke det der argument om, at mænd bare skal slide hårdere end kvinder for at opnå de samme resultater, og at kvinder og mænd har lige muligheder i Counterstrike.

Vi er nødt til at acceptere at Counterstrike er et holdspil, og at Counterstrike derfor også er et socialt spil. Så sent som i dag så jeg professionel blive spurgt om et tip mht. at blive pro og komme på organiserede low-tier hold, og der blev svaret, at man skulle sørge for at skabe sig et netværk. Der blev ikke sagt "du skal bare træne mere og grinde faceit", der blev sagt "tilføj spillere du klinger med på Faceit, sørg for at holde kontakt til folk, sørg for at de andre på holdet overvejer dig, når de pludselig mangler en spiller". Der er jo en masse faktorer, som gør, at det ikke bare er verdens 5 bedste spillere, som er på verdens bedste hold. At være på et professionelt hold kræver simpelthen mere end at "gøre sig fortjent til det" ved at blive god til at spille. Jeg tror simpelthen at man bare kan læse kommentarsporet herinde på denne nyhed, og at dét er nok til at konkludere, at det er nemmere at komme i den situation, hvis man er mand, end hvis man er kvinde. Ellers kan man jo låse nogle af de vidnesbyrd der er fra kvinder, f.eks hos DR - dr.dk/nyheder/kultur/gaming/josephine-bukkede-unde.. - og hvis kvinder ikke engang kan få lov til at spille en pug, uden at blive mødt af en skæv behandling, så starter problemet allerede der, og så har de reelt set bare ikke samme muligheder, som de spillere, der ikke bliver mødt af de de problemer.

Derudover synes jeg argumentet om at det er 500.000 dollars er latterligt. Det er kun mange penge, når man tager det ud af en kontekst, og alene mellem begge omgange Pro League, Katowice, Cologne og Dallas er ESL ude med over 4.000.000 dollars i præmiepulje - og det er kun den ene turneringsorganisatør og på det allerhøjeste niveau! Det er peanuts, det er en minimal andel af den samlede årlige præmiepulje i Counterstrike-turneringer, som nu har fået et øremærke - vel og mærke uden at turneringsorganisatøren har fjernet penge fra andre turneringer!

Derudover synes jeg at de 500.000 er skudt hjernedødt godt ud, hvis det giver endnu flere folk muligheden for at nyde at spille CounterStrike - og de 500.000 har massiv signalværdi, også for de kvinder der bare hyggespiller, som Josephine i DR-artiklen, der længe har følt sig uvelkommen. Det er signal om at hun er velkommen, og det synes jeg er et fedt signal, for jeg synes at folk skal være velkomne til at nyde at spille Counterstrike lige så meget som jeg gør, uanset hudfarve/køn/etcnicitet/sexualitet/etc.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.