WOPA VINDER POWER LIGAEN SÆSON 27
LIVE
Altekz er i finalen i sin første turnering på Astralis' førstehold.

Astralis ødelægger kæmpe sejrsstime

9INE havde vundet 16 Vertigos i streg, men den vilde stime fik Astralis sat en stopper for.

Astralis er i finalen ved Brazy Party 2023.

Det er et godt tegn for det danske hold i deres første turnering med Altekz som femtemand.

I semifinalen vandt de 2-0 over 9INE, der er det nye store håb fra Polen, og som har kvalificeret sig til majoren i Paris.

9INE med den tidligere ENCE-spiller hades i front har haft et es i ærmet over de sidste par måneder, hvor de har været uovervindelige på mappet Vertigo.

16 sejre i træk på mappet blev det til for polakkerne, der derfor havde en kæmpe fordel i veto-processen mod andre hold.

Men stimen er nu brudt af Astralis, der vandt 9INE's map pick i overtid 22-19, og det bliver derfor spændende at se, om danskerne har banet vejen for andre hold ved at knække koden til 9INE's Vertigo.

9INE
0 - 2
Astralis
Alle maps
9INE K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Kacper 'Kylar' Walukiewicz 42 - 45 -3 74.9 75.0% 1.07
Wiktor 'mynio' Kruk 37 - 43 -6 73.2 57.8% 0.93
Olek 'hades' Miskiewicz 36 - 45 -9 61.0 71.9% 0.85
Kamil 'KEi' Pietkun 41 - 52 -11 70.7 51.6% 0.81
Krzysztof 'Goofy' Górski 37 - 49 -12 62.1 59.4% 0.77
Astralis K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Benjamin 'blameF' Bremer 53 - 39 +14 95.5 76.6% 1.31
Danmark Nicolai 'device' Reedtz 53 - 35 +18 76.3 78.1% 1.28
Danmark Lukas 'gla1ve' Rossander 46 - 38 +8 76.3 75.0% 1.19
Danmark Alexander 'Altekz' Givskov 42 - 42 +0 77.8 65.6% 1.03
Danmark Christian 'Buzz' Andersen 37 - 41 -4 64.8 62.5% 0.99

Astralis skal møde enten OG eller Cloud9 i finalen på onsdag kl. 20:00.

Den anden semifinale er netop sat i gang og kan ses her:

#1(Med 36 svar)
2. maj 2023 kl. 20:22
zongrel
Egentlig imponerende nok at de vinder, men stadig samme tendenser med at de "unge talenter" ikke bidrager særlig meget og ligner nogle der mangler ekstremt meget for at kunne følge med på højeste niveau. Men det er jo hvad man får når man går så langt ned og nægter at frikøbe spillere på højere niveau. Ville virkelig gerne se hvad dette lineup kunne med -buzz -Altekz +Stærh +Zyphon/es3tag/Valde
#2(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 20:33
Groggster
Jeg tænkte præcis det samme undervejs. Jeg synes, Buzz viser glimt af godt potentiale, men gla1ve, devve og Blame skal bære for meget i sådan en kamp her. Det siger så til gengæld også bare en del om særligt devve og Blames niveau, at Astralis alligevel lykkes til sidst.
Staehr og Valde ville være superspændende!
#3(Med 33 svar)
2. maj 2023 kl. 20:41
Hunt
Problemet er vel at hvis buzz/altekz dårligt kan følge med her, hvad så når de rent faktisk kommer til en stor turnering med hold på "højeste niveau" (g2, navi, faze, heroic osv). Så stikker de vel endnu mere ud..

Glave har været overraskende god til den her turnering, men det er vel kun et spørgsmål at han heller ikke kan følge med på hverken aim eller calls mod de bedste.
#4(Med 4 svar)
2. maj 2023 kl. 21:03
OoO
Hvad er undskyldningen så hvis de slår cloud9 i morgen såfremt de vinder over OG?

Altekz ratin 1.0 i første turnering mod hold på et højere niveau. Syntes han har fine aktioner i alle kampe men laver os fejl.

Buzz rating 1.04 som support seneste 6 mdr. sammenlignet rykker sjush 1.05 de seneste seks mdr(uhyggelige 1.13 seneste mdr) syntes da det er en fin rating for en ung spiller
#7(Med 3 svar)
2. maj 2023 kl. 21:20
Hunt
At det er random online kampe og ikke Katowice, Rio, major eller lign.

Jeg kan nemt lave en rating 1,4 i silver i mm, er jeg så bedre end zywoo? Eller er det en faktor at jeg gør det mod silvers og zywoo i tier 1? Du kan ikke sammenligne sjuush 1,05 og buzz 1,04, når de spiller på hver deres niveau. Selvom Astralis gerne skulle være tier 1, så spiller de CCT i stedet for katowice og nu Brazy party i stedet for Rio og majoren.
#20(Med 2 svar)
2. maj 2023 kl. 22:13
OoO
Husk lige de også spillede rmr i den periode samt blast groups. Ikke fordi de ikke har mødt gode hold.

Sjush mod top 10 hold sidste 6 mdr: 1.02.
Buzz mod top 10 sidste 6 mdr: 1.05

Hvordan forklarer du så den?
#25(Med 1 svar)
2. maj 2023 kl. 22:19
Hunt
At der er stor forskel på hvilke turneringer der er ind over og hvor mange kampe samt astralis har ikke været i nogen arena som heroic har.

Hvor får du 1.05 på buzz fra?

hltv.org/stats/players/20941/buzz?startDate=2022-1..
hltv.org/stats/players/14148/sjuush?startDate=2022..
#26(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 22:19
OoO
Pas på den jeg fik den til det før den virker heller ikke for mig.
#5(Med 27 svar)
2. maj 2023 kl. 21:06
vigg0
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Ja, de kan virkelig ikke følge med :D fuldstændig vanvids udmeldinger herinde kh fine analyser!
#8(Med 26 svar)
2. maj 2023 kl. 21:22
Hunt
Det er nok også lidt hårdt sagt imod buzz/altekz, det er ikke deres fejl at Astralis som org har forsøgt at fixe deres tier 1 hold på vej ned med spillere som ikke kan gå ind og forstærke et tier 1 hold.
#10(Med 25 svar)
2. maj 2023 kl. 21:31
vigg0
Sølv Sæsonkort Sæson 16
så hvem mener du de kan hente som de ikke allerede har prøvet og lokke? og buzz og altekz er nogen af de bedste talenter vi har herhjemme det måske ikke lige noget med deres niveau at gøre hvis man ved lidt :)
#11(Med 24 svar)
2. maj 2023 kl. 21:42
Hunt
Altekz/buzz har vel brug for et flames eller mad lions hold i top 10-20 som har givet en del talenter ud af at have et dansk hold på et det niveau. Du kan nok selv hurtigt lave en liste af spillere som er gået fra det niveau ind på tier 1 uden problemer. Men skridtet helt nede fra powerligaen og op til tier 1 virker for stort. Uden det led i form af et flames/mad lions hold.

Hvem de skulle have hentet?
zyphon/Steahr er oplagt og nok også realistisk hvis man gad betale hvad de koster. Roej/jabbi var tæt på gratis at hente fra flames. Samt flere spillere tidligere fra flames/mad lions (teses/refrezh).
Sjuush var nok mere et håb end reelt realistisk.

Så der er og har været muligheder, men de er ikke blevet grebet af Astralis. Hvorfor er et godt spørgsmål.
#12(Med 18 svar)
2. maj 2023 kl. 21:51
vigg0
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Så du tror legit ikke det blevet prøvet i sin tid ?XD
#14(Med 17 svar)
2. maj 2023 kl. 21:56
Hunt
Det ville jeg håbe der var, men med tanke på hvor meget Astralis som org har keglet rundt de sidste par år, så tror jeg det legit ikke nej..
#15(Med 16 svar)
2. maj 2023 kl. 21:58
vigg0
Sølv Sæsonkort Sæson 16
ok mate
#16(Med 15 svar)
2. maj 2023 kl. 22:03
Hunt
Så fortæl gerne hvad du mener der skulle være forsøgt udover man ikke ville betale for Steahr og sjuush der bare sagde nej.

Det er nemt at sige jeg er en idiot uden at komme med noget reelt selv..
#18(Med 11 svar)
2. maj 2023 kl. 22:08
OoO
Det er et faktum at de spurgte på Staerhr og der blev fra sprouts sode sagt at der ingen pris var der kunne købe ham fri.

Zyphon og orgen har jo prøvet før, og syntes sku egentlig ikke han har set blændende ud hverken før under eller efter RMRs. Nok også en grund til han landede i sprout modsat de andre der alle gik ind på tier 1 hold.
#21(Med 10 svar)
2. maj 2023 kl. 22:14
Hunt
Zyphon er stadig et talent man kan hente fra en noget højere hylde end powerligaen, det må være nemmere at få zyphon der har 3 majors og major playoff bag sig til at passe ind i tier 1 (eller i hvert fald hurtigere) end en spiller fra powerligaen. At han endte i sprout som normalt ligger mellem 20 og 30 er jo ikke dårligt, alle kan ikke hente i heroic og g2, så mange top hold der snakker engelsk er der heller ikke.

Der er altid en pris, uden at være sikker mener jeg der blev nævnt 700k euro som er dyrt ja, men hvor mange danske talenter er der som ham og Sprout ved jo også at astralis ikke lige har 5 andre spillere som Staerhr man bare kan hente i stedet. Så stiger prisen jo..
#23(Med 8 svar)
2. maj 2023 kl. 22:21
OoO
Hunt bubskji har gentagne gange nævnt på TV at sprout ikke ønskede at forhandle overhovedet. Hvilket var samme scenarie som ence var ude for da de ville hente Launx hvor snappi udtalte til Hltv at sprout ikke engang ville give dem en pris.

Red: kilde hltv.org/news/34448/snappi-on-snax-it-was-close-th..
#27(Med 7 svar)
2. maj 2023 kl. 22:20
Hunt
Det er kun et spørgsmål om at byde den rigtige pris, den kan være absurd høj af de grunde jeg nævnte før, men der er en pris..
#28(Med 6 svar)
2. maj 2023 kl. 22:22
OoO
hltv.org/news/34448/snappi-on-snax-it-was-close-th..

Du kan jo ikke byde urimelige penge du ikke har?
#29(Med 5 svar)
2. maj 2023 kl. 22:24
Hunt
"We bid a lot but Sprout denied it and his agent didn’t put a buyout in his contract."

"a lot" for ence er ikke nok til hvad sprout så rent faktisk ville gå med til. Om den pris så ville være fair er en anden sag..

Penge man ikke har? Well.. se på resten af csgo scenen, det kan man da sagtens :p
#31(Med 4 svar)
2. maj 2023 kl. 22:26
OoO
Staerhr er jo slet ikke på niveau med device og monesy så du kan jo ikke forretningsmæssigt gå ud og give en mil euro for sådan en spiller fordi sprout er gale. For en spiller der måske ikke engang er løsningen. Du kan jo ikke gamble med 7,5 mio kr i esport.
#33(Med 3 svar)
2. maj 2023 kl. 22:38
Hunt
Det er det samme med engelske spillere i premier league, de koster meget mere end de er værd fordi de er engelske. Det samme sker jo med de danske talenter der er og især når et hold sidder med nok de to mest oplagte.

Er enig i at 7,5m ville være for dyrt, men hvad er alternativet for astralis? De har allerede brugt kassen på konfig, blamef og device og der er en major i københavn om 10-11 måneder. Har man råd til at sige nej?

Hvad ville et evt tab for astralis være ved at misse en så vigtig major og hvor længe vil blamef og device spiller med talenter fremfor "rigtige" tier 1 spillere?

Hvad ville astralis tjene i sticker penge vs hvad koster Staerhr? Det er ikke urealistisk at astralis misser næste major og går glip af x antal penge vs hvis de købte Staerhr for overpris og kom med til majoren og den indtægt der må komme af den.

FCK kan også bruge en masse penge på en god spiller hvis det kan gøre forskellen på at nå i europa gruppespil og tjene pengene ind den vej.

Om det lige er 1:1 ved jeg ikke, men hvor længe kan astralis tåle ikke at være bedre?
#34(Med 2 svar)
2. maj 2023 kl. 22:45
OoO
Men helt ærligt de gør jo noget. Der er netop 1 år til næste major. De har Dallas og og Washington omlidt kæmpe tier 1 turneringer hvor de kan teste altekz og buzz af på højeste niveau. Virker de ikke kan de rette til og prøve en ny konstellation i fx Fall groups og epl. Fx me den spiller som bro ku det være spændene. Syntes det er fedt at se dem prøve at udnytte talent holdet.

Altekz brændte samme niveau af som monesy gjorde før han røg til G2 og der ventede vi bare på han blev tier 1 bæst hvilket han gjorde.

Jeg er sikker på at Astralis gerne ville have staerh eller sjush og gjorde alt hvad de kunne for at hente dem inden for de rammer der var mulighed for. Nu prøver de en vej som jeg syntes er væsentlig federe end bare at købe hvem end der lige er det nye sort.
#35(Med 1 svar)
2. maj 2023 kl. 22:58
Hunt
9-10 måneder lyder måske af meget, men minus 2x1 måned pause så har de 7-8 aktive måneder indtil der SKAL stå et hold klar der er godt nok til at nå en major. Så det er ikke ret mange forsøg man har til at ramme det, hvis altekz nu får 4 måneder, så har de et forsøg tilbage. Jeg tror ikke på de 5 spillere de har nu er det rigtige, så for hver uge og hver måned der går nu, er tid de ikke har med det rigtige hold der skal til major i København.

Altekz er ikke i nærheden af hvad monesy var før g2, det er lige optimistisk nok.. Han har haft et godt 2023 ja, men de stats og den impact monesy spillede med er steppet over. Plus det er nok en del nemmere at komme ind som awp end riffel i tier 1.

Det er da fedt de prøver et eller andet, men man prøver i to retninger. En hvor man forsøger sig at køre talenter ind på holdet og bygge noget op mens man omvendt bruger kassen på topspillere dom blamef og device. Device er 27 nu, hvor mange år har han på topniveau? (Det er begrænset hvor mange ikke igl spillere som er på toppen når de nærmer sig 30)
#44(Med 0 svar)
3. maj 2023 kl. 10:50
OoO
DU jo nød til at drive en forretnin der er økonomisk ansvarlig. At hente Es3tag, valde eller lign. vill være som at pisse i bukserne. Nu har de en stamme af 3 rutinerede spillere der kan støtte to unge talenter i opbygningen. Flere udtaler at Buzz er det største talent i DK(vel at mærke før han joinede A), så har de taget Altekz der brændte serveren af på tier2/3 ind som den anden. Og lige meget hvad du siger, så begik m0nesy sig på samme niveau som Altekz før han kom til G2.... det var også tier 2/3 cct agtige turneringer. Han store resultater var primært i Weplay som ikke havde lige så stærke hold med som CCT havde da Ast talent vandt.
#41(Med 0 svar)
3. maj 2023 kl. 02:35
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg forstår virkelig godt deres valg. Har du prøvet at spille med Altekz og zyphon, bare i random kampe?
Det er nærmest 2 modsætninger personlighedsmæssigt. Den ene er den rareste teammate, lytter og lærer fra spillere som er bedre end ham - egenskaber man gerne vil have når man skal bygge et tier 1 hold til CS2. Så kan du selv gætte hvem af dem det er jeg snakker om.
#36(Med 2 svar)
2. maj 2023 kl. 23:04
vigg0
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Det har jeg ikke behov for men du tager fejl mvh
#37(Med 1 svar)
2. maj 2023 kl. 23:08
Hunt
"Du tager fejl men jeg kan ikke sige hvad der så skulle være rigtigt"

Godt argument lol
#38(Med 0 svar)
3. maj 2023 kl. 01:35
vigg0
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Mate altså hahah, hvis du nu vidste noget som helst så ville du da blive mindblown hvis de ting du skriver ikke sku være sket allerede, hvorfor sku folk sidde som egentlig vide noget give folk herinde responds på vanvids kommentar, kan love dig at mr White og vennerne har vendt alle sten før du overhovedet tænker tanken🤝 god aften! Og held og lykke med gætterier fremadrettet.
#19(Med 4 svar)
2. maj 2023 kl. 22:09
OoO
Astralis vinder cct turneringer som flames har gjort de sidste 6 mdr så man må vel sige de har været på nogenlunde ens niveau.
#22(Med 3 svar)
2. maj 2023 kl. 22:14
Hunt
Ja, det har du ret i, sådan er det endt det sidste lange stykke tid. Men der er vel ingen af os som ser astralis som et hold der spiller tier 2 det meste af tiden.
#24(Med 2 svar)
2. maj 2023 kl. 22:16
OoO
Mente faktisk astralis talent…
#30(Med 1 svar)
2. maj 2023 kl. 22:25
Hunt
Bare det man legit kan ikke se forskellen pt, når de begge spiller cct, hltv online cups og ingen af dem deltager til major, rio eller katowice..
#32(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 22:30
OoO
Du kan jo legit ikke komme med et realistisk bud på hvad der skal gøres.

De kan købe Staerhr siger du de kan bare betale lige hvad sprout vil have om det så er dyrere end at hente monesy.

Køb zyphon som ikke kom på tier 1 ikke har set godt ud på tier 2 i den seneste periode og som orgen kender i forvejen. Ydermere blev han bænket en overgang i sprout så ser bare ikke hvirfor de to er bedre alternativer i forhold til pris kontra kvalitet i forhold til altekz der har brændt de samme turneringer af som eks cph flames har rendt og smadret de sidste 6 mdr. sprout kom ikke til major de klarer sig ikke til brazy de er ikke læsningen i min verden.
#42(Med 0 svar)
3. maj 2023 kl. 02:49
DOMINA7HOR
Har selv haft samme tanke. Synes es3tag er oplagt. Tre af spillerne kender ham allerede fra tidligere, og han kender org'en i forvejen.

Og så virker Staehr efterhånden også ret oplagt.
#6(Med 4 svar)
2. maj 2023 kl. 21:10
Kristja
9INE savede tydeligvis kræfter og stats til majoren. Ren Fluke sejr til Astralis. Og hold da op hvor var de 2 nye talenter bare dårlige... Score viser også så fint blameF baitede hele kampen... 🤡
#9(Med 3 svar)
2. maj 2023 kl. 21:25
Hunt
+1 god analyse.

Selvom det er en joke, så er der nok en grad af sandhed i det om du kalder det klovn eller ej ;) Hold som allerede er med til majoren tænker nok mere på at være klar der end at peake nu til en online hltv cup.
#13(Med 2 svar)
2. maj 2023 kl. 21:55
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Har du et liv udover at vise hvor meget du hader Astralis og alt omkring det ? Er det ikke kedeligt at være sådan et negativt menneske, som kun kigger på fejl og tror man sidder med alle løsningerne hjemme i sin gamerstol.
#17(Med 1 svar)
2. maj 2023 kl. 22:04
Hunt
Er du uenig i hvad jeg skriver? Fair
Er alt hvad jeg skriver rigtigt? Sikkert ikke

Behøver du blive personlig og lukke sådan noget lort ud? Bestemt ikke, fair at du er uenig men så sig det i stedet for at spørge "om jeg har et liv"
#39(Med 0 svar)
3. maj 2023 kl. 01:39
vigg0
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Vi kan sku da alle komme med 1000 kommentar om hvad de sku have gjort hver anden dag, nok en grund til at ting ikke sker det jo ikke fordi Kasper hvidt og venner sidder med lukket øjene og ikke kan se noget du sku kunne se 😃
Ja det har gået dårligt i flere år. Korrekt kunne man lokke spillere egentlig ikke? De kunne dårligt hente konfig og blame ud fra de leakede beskeder så hvis de ikke kan hvem sku de så hente den gang? Morten og Peter eller?.
#40(Med 0 svar)
3. maj 2023 kl. 02:16
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Stærkt at se. Nogle rigtig gode momenter. Synes virkelig ikke at buzz og altekz fortjener alt den hate. De skal lære at spille på et helt andet niveau. Og de har begge mange gode runder. Bevares, de laver fejl, og nok flere end de erfarne spillere, men der er et helt år til at lære at spille på det her niveau.
Da jeg stoppede med at spille i 2018, var Altekz klart den spiller med mest potentiale til at komme langt i min optik, på grund af hans evne til at lytte og lære - noget ikke særlig mange unge cs spillere besidder, specielt spillere som er i sub-toppen/tier2&3.
Hvis han får lov at blive til CS2 major i DK næste år, så er jeg sikker på at han bliver et af de helt store højdepunkter :-)
#43(Med 0 svar)
3. maj 2023 kl. 02:53
DOMINA7HOR
Flot præstation mod et formstærk 9INE mandskab. Synes alt i alt det så solidt ud, i hvert fald mere solidt - og kontrolleret - end mod Apeks.

Hvad de to unge og deres halten efter angår, så fortjener de naturligvis ro og tid. Har selv sat spørgsmålstegn ved dem, og om man ikke bør kigge mod mere erfarne og etablerede kræfter, men nuvel, de skal også have en fair chance.

Ser frem til finalen i morgen. Det bliver tough. C9 er klare favoritter, men forhåbentlig kan de nuppe den!
#45(Med 0 svar)
3. maj 2023 kl. 12:40
Lemmy
Let them cook
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.