MEDIE: ASTRALIS OG HEROIC TÆT PÅ HANDEL AF STAVN OG JABBI

Der går måske ikke så længe, før stavn og jabbi iklæder sig de røde Astralis-trøjer ifølge HLTV.

Trods et anspændt forhold mellem Astralis og Heroic, ser det nu ud til alligevel at lykkedes for de to organisationer at blive enige om en handel af de to unge Heroic-stjerner stavn og jabbi.

Det erfarer HLTV på baggrund af kilder tæt på situationen.

stavn og jabbi blev bænket af Heroic den 25. oktober efter de, ifølge Heroic, havde afvist at skrive under på nye kontrakter og allerede havde indgået verbale aftaler med Astralis, selvom de havde en rum tid tilbage på deres kontrakter i Heroic.

ifølge HLTV har forhandlingerne mellem Astralis og Heroic stået på i flere uger.

Hele omvæltningen i Heroic startede med bænkningen af cadiaN den 4. oktober - et træk som ifølge Heroic var et krav fremsat af stavn og jabbi.

Efterfølgende er cadiaN gået med til at spille et sidste event for Heroic, BLAST Premier Fall Finals 2023 i Royal Arena, vel og mærke uden stavn og jabbi.

Den polariserende dansker er desuden stærkt rygtet til at blive hentet af Liquid, hvor han potentielt skal være IGL for YEKINDAR, NAF, skullz og Twistzz.

Astralis deltager også ved BLAST Premier Fall Finals 2023 i slutningen af november, men selvom handlen af stavn og jabbi skulle falde på plads, kan de ifølge BLASTs regler ikke spille med i Royal Arena, da holdkortene til eventet allerede er låst.

Hvem fra Astralis stavn og jabbi skal erstatte er endnu uvist, men det bliver højst sandsynligt to af enten b0RUP, Staehr og Buzz.

#1(Med 0 svar)
14. november 2023 kl. 23:15
PtrsN
Galimatias!
#2(Med 15 svar)
14. november 2023 kl. 23:20
JernLars
Uanset hvem man holder med, så håber jeg virkelig at det går igennem, så vi alle sammen kan få en folkefest i København. Hvis ikke der sker noget er det basically to døde roosters (men vi har dog stadig Preasy)
#4(Med 5 svar)
14. november 2023 kl. 23:27
Hunt
De kan ikke nå at spille til blast for hverken heroic eller astralis, da ingen af de to hold har dem med på deres roster dertil, så det bliver desværre 2 døde rosters på hjemmebane
#5(Med 0 svar)
14. november 2023 kl. 23:29
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
cadiaN + dupreeh kan godt give mig lidt Heroic hype i arenaen, selvom holdet ikke er som det skal være fremover.
#6(Med 3 svar)
14. november 2023 kl. 23:31
JSand
Dust2 fantasy vinder
Jeg skal ikke tale på JernLars' vegne, men kunne det tænkes, at han hentyder til majoren i København og ikke BLAST? :D
#14(Med 1 svar)
15. november 2023 kl. 00:48
JakobHelms
Ja, sådan tolkede jeg det også, i og med at Preasy i sagens natur ikke kan spille med til BLAST :-).
#27(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 10:50
Kristja
+1
#20(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 06:55
JernLars
Nemlig:)
#18(Med 6 svar)
15. november 2023 kl. 06:47
Lunar
Et elselskab > de to største esports organisationer i Danmark (ved godk heroic er norske eller whatever nu,)
#22(Med 5 svar)
15. november 2023 kl. 08:52
Hunt
Russisk, dog næppe bedre..
#24(Med 4 svar)
15. november 2023 kl. 09:16
Lunar
heroic er norsk ejet? hvem mener du er russiske?
#28(Med 3 svar)
15. november 2023 kl. 10:51
Hunt
De blev opkøbt tidligere i år af dem der står bad 1xbet
#30(Med 2 svar)
15. november 2023 kl. 11:03
xone
De blev da opkøbt af Krow?
#31(Med 1 svar)
15. november 2023 kl. 11:11
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
den gik ikke igennem
#36(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 13:07
xone
Nå forhelvede, det syntes jeg ikke lige google præsenterede mig for.

Har du noget dokumentation omkring det? Og omkring 1xbet og heroic
#40(Med 1 svar)
15. november 2023 kl. 17:21
_Jeppe_
hvad kan preasy i tier 1?
#42(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 17:44
JernLars
Det er korrekt at de primært spiller CCT for tiden, men i betragtning af hvor langt Flames kunne komme tror jeg slet ikke at der er urealistisk at se kam kvalle til majoren. Holdkortet er lidt anderledes, men de har mere erfaring.
#3(Med 4 svar)
14. november 2023 kl. 23:20
WitaCasts
Dust2.dk Caster
Dust2 fantasy vinder
Stærkt det lykkes tidligt i forløbet. Spændt på at se hvad der sker med staehr og b0RUP nu, førstnævnte burde stadigvæk have en ret stor stjerne på et lavere niveau end astralis omvendt er jeg ikke super sikker på hvilken hylde hsmaskinen lander på.
#10(Med 2 svar)
15. november 2023 kl. 00:09
sanimand
det er buzz og borup, der ryger, hvis man skal gå ud fra de billeder og video de har lagt ud.
#16(Med 1 svar)
15. november 2023 kl. 01:36
WitaCasts
Dust2.dk Caster
Dust2 fantasy vinder
Altså hvad de har lagt på stories på instagram eller hvordan? staehr har virkeligt ikke haft tur i den og virker vanvittigt hvis han skal væree femtemand i puslespillet imo, men omvent så ved jeg jo også intet om CS :)
#21(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 08:46
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Staehr er latterlig god hvis han bliver spillet ordentligt ind. Se bare hans sprout tid. Tror de bygger holdet op omkring devve blame staehr coren :)
#43(Med 0 svar)
16. november 2023 kl. 03:52
DOMINA7HOR
Hvis Zyphon ryger til Heroic, så tænker jeg et Sprout-comeback ligger lige til højrebenet.
#7(Med 0 svar)
14. november 2023 kl. 23:35
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Kæmpe WIN hvis begge hold kan nå at blive klar til majoren i København!
#8(Med 3 svar)
14. november 2023 kl. 23:50
kombardo
Spændende lineup de har efterhånden. Device, blameF, stavn, jabbi og buzz går jeg ud fra.
Så er spørgsmålt hvad Heroic går efter. Det ligner Zyphon er på vej et sted hen, da han ikke har spillet med Sprout de sidste par dage, så jeg tænker Heroic er oplagt her. Det sværeste bliver klart at finde en dansk talende awper, men nu sker der jo også lidt med oG disse dage, så måske Regali?
#9(Med 0 svar)
14. november 2023 kl. 23:55
nylsnej
jah eller nicoodoz
#13(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 00:15
Kristja
Mon ikke Zyphon har travlt med at pracc med Heroic? Han skal jo spille med dem til BLAST og er lånt dertil fra Sprut. Men ja det er også tænkeligt, at han ender der på fast basis efterfølgende :)
#44(Med 0 svar)
16. november 2023 kl. 03:55
DOMINA7HOR
regali er et varmt bud. Jeg vil heller ikke afskrive, at cadiaN kan gøre et chok comeback, når nu stavn og jabbi endegyldigt ser ud til, at være ude.

sjuush, TeSeS, dupreeh, Zyphon og regali/cadiaN, med nicoodoz som en tredje mulighed på AWP'en, om end jeg dog ikke tror han forlader Preasy på nuværende tidspunkt.
#11(Med 6 svar)
15. november 2023 kl. 00:13
Igno
Jeg er stadig ikke solgt på Stavn, men det bliver spændende og se hvorvidt Blame kan få ham til at performe til lanfinaler.
#19(Med 3 svar)
15. november 2023 kl. 06:50
Lunar
Som person er én ting, men som spiller??
Check hans hltv, han er top 3 i Danmark
#25(Med 1 svar)
15. november 2023 kl. 09:39
Igno
Check hans stats i slutspil, han ligger under 1.0 i mange af de finaler de har spillet.
#35(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 13:05
majez
Det er svært, at forklare sådan noget til folk der kun kigger stats :D

De samme personer, er dem der bare hjerner der u a for, at få lidt ekstra ecofrags. De samme personer er også ofte skyld i man taber runder man ikke skal tabe. Fordi de liiige skal tage ekstra chancer for så at dø og give fjenden gode våben.

Men hey! 2-3 ecofrags tæller som frags!

Det er desværre blevet sådan alt for tit....
#39(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 16:38
Unlucky-Luke
du har ikke set deres kampe til store lan events?
glem de stats der.
#23(Med 1 svar)
15. november 2023 kl. 09:10
fredl
Tænker den første bro der skal krydses er at nå til en større LAN finale
#26(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 09:39
Igno
Skulle måske have specificeret slutspil, tænker kvartfinaler og fremad, hvilket de nok skal nå relativt hurtigt.
#12(Med 2 svar)
15. november 2023 kl. 00:15
Awwdor
Heroic burde prøve at få Staehr/Buzz i byttehandel
#15(Med 1 svar)
15. november 2023 kl. 00:55
JakobHelms
Ja, Staehr til Heroic ville jeg ikke have meget i mod. Han har tydeligvis ikke vist sit værd på Astralis-mandskabet (det er kun hans sidste event der har lignet det niveau han havde i Sprout - ellers har hans højeste rating til et event været 1.05), men jeg håber at et miljøskifte kunne gøre ham godt.
#34(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 12:43
Mads_Miskat
Tænker også

Dev1ce lovprisede ham inden han kom til Astralis som en af de mest lovende danske talenter, jeg er helt sikker på at Staehr kan en hel masse, men Astralis er åbenlyst ikke et godt fit.

Om det er fordi han får de forkerte roller, ikke kan spille under BlameF eller noget 3
#17(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 04:44
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Bliver spændende at følge det nye Astralis. Men virkeligt også hvordan genopbygning bliver på Heroic.
#29(Med 2 svar)
15. november 2023 kl. 11:01
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Kan vel næsten kun blive godt. Personligt håber jeg mest, det er Buzz og b0RUP, der bliver bænket
#33(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 12:08
Butler
Borup passer vel bedst ind. :)
#38(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 15:30
JakobHelms
Når dev1ce snakker så meget om deres "core" på ham, BlameF og Buzz der har spillet sammen i over et år, og ser dem som fremtiden af Astralis, så ville jeg sgu blive overrasket over at se Buzz ryge.
#32(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 11:43
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Rigtig rigtig spændende! Det ser jeg frem til at følge!
#37(Med 0 svar)
15. november 2023 kl. 13:11
Bjelanden
Mit hjerte kan næsten ikke holde til, hvis man smider buzz på porten. Han var trods alt den afgørende faktor i Heroic fik en på skallen på overpass.
#41(Med 2 svar)
15. november 2023 kl. 17:37
_Jeppe_
buzz har virkeligt imponeret, men i sidste ende er det jo ham, der må tage b0rup i hånden...
#46(Med 1 svar)
16. november 2023 kl. 04:11
DOMINA7HOR
Som JakobHelms nævnte i en anden kommentar, så har device tidligere udtalt, at deres "core" er ham selv, blameF og Buzz. Af samme grund virker det mere sandsynligt, at Staehr tager b0RUP i hånden.
#49(Med 0 svar)
16. november 2023 kl. 22:16
_Jeppe_
men dog? Hvis ledelsen tænker langsigtet, og piller devve af chef posten, må de da se, at når først staehr har fået den tid han skal have, så er der lidt mere krudt i ham end buzz? Jeg ser gerne staehr blive, kun fordi vi alle har set, hvad han er i stand til at have af impact på et hold samlet set, kontra buzz..
#45(Med 0 svar)
16. november 2023 kl. 04:07
DOMINA7HOR
blameF, device, Buzz, jabbi og stavn. Det er immervæk et hold der vil noget, i hvert fald på papiret. Især jabbi er en kæmpe gevinst. Han er easily den bedste danske CT-anker der findes, udover Magisk. Så, med jabbi og Buzz som CT-ankere, mens blame og stavn er dem der roterer (plus spiller de mere krævende spots), og devve på stokken, så har man i hvert fald et CT-setup der vil noget. Så er det mere, om de også kan få T-rollerne til at passe, men mon ikke.

Hvor efterlader det så Heroic? Med jabbi og stavn væk, vil det faktisk ikke overraske mig, hvis cadiaN laver en kovending og bliver. Det vil være noget af et chok, men omvendt vil det ikke komme bag på mig. Jeg håber dog, at han i stedet takker ja til Liquid.
I stedet siger mavefornemmelsen mig, at de henter regali (OG) ind på stokken. Og så får Zyphon lov at erstatte jabbi, mens dupreeh bliver.
Jeg siger sjuush, TeSeS, dupreeh, Zyphon og regali/cadiaN. Med nicoodoz som en tredje mulighed på AWP'en. Jeg tror dog ikke på, at han vælger at forlade Preasy på nuværende tidspunkt, akkurat som jeg heller ikke tror, at Preasy ønsker at slippe ham.

Ender Zyphon med at skifte til Heroic, så er vejen i øvrigt banet for et Staehr-comeback i Sprout.
#47(Med 0 svar)
16. november 2023 kl. 14:21
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Bliver virkelig spændende at følge ! Kn ik helt finde ud af om jeg synes det skal være i stedet for Buzz eller Staehr, synes umiddelbart de begge svinger meget.
#48(Med 5 svar)
16. november 2023 kl. 21:00
Groggster
Det er vildt for mig, hvor sindssygt kort snor, spillerne i CS får, og hvor impulsdrevet nærmest alle organisationers ledelse er.
De har jo seriøst lige købt staehr, som de har jagtet i et år, og nu skal han så smides ud, fordi han ikke har performet sit topniveau endnu?
"Sig velkommen til b0RUP!", som så har gjort præcis, hvad man kunne forvente og forlange, og som så skal væk igen. For slet ikke at tale om Heroic-ledelsens fuldstændig forfærdelige håndtering af deres mandskab ifm. cadiaN, stavn og jabbi. Og nu spiller cadiaN så fandeme en "afskedsturnering", mens det synes en offentlig hemmelighed, at Astralis skider på værdier og henter stavn og jabbi ind, selvom de ter sig som børnehavebørn. Det betyder så, at device, BlameF, Buzz, staehr og b0RUP nu skal spille BLAST på hjemmebane med visheden om, at deres hold bliver flået fra hinanden lige bagefter. Det virker sgu stadig amatøragtigt i esport på mange fronter, desværre.
#50(Med 0 svar)
16. november 2023 kl. 22:18
_Jeppe_
+1
#51(Med 0 svar)
17. november 2023 kl. 02:24
DOMINA7HOR
Helt enig. Holdene skifter ud som vi andre skifter undertøj, sådan groft sagt. Vinter, sommer, lige efter en Major, vinter, sommer - og om igen. Og alligevel udstyres spillerne med kontrakter af 2-3-4-5 års varighed, hvilket er fuldstændig latterligt i så usikker en branche, hvor der skiftes ud så ofte.

Jeg savner mere professionalisme, samt internationale transfervinduer, hvis ikke bare én af slagsen. Og til sidst, klare internationale reguleringer når det kommer til lejeaftaler.
#52(Med 2 svar)
17. november 2023 kl. 08:02
JakobHelms
Dit ræsonnement tager bare ikke højde for, at man har lavet nogle signings på et tidspunkt, hvor to af Danmarks stjernespillere til de roller, de ikke var på markedet.

Jeg synes omvendt at det havde været for galt, hvis man ikke forsøgte at hive Magisk hjem - i mine øjne den absolut bedste spiller til de roller, han har - da det lød, at han var på markedet, uanset om det så var dagen før, at man havde signet bORUP. Jeg er enig med dig i at det nogle gange går meget stærkt, men jeg synes egentlig det er federe at man opruster når man kan, i stedet for at give spillerne for lang snor (som jeg fx synes man gjorde med xyp9x og ved fra Astralis' side ikke at være interesseret i en eneste af Flames-spillerne). Nawwk havde også spillet fint for NIP dengang de blev kontaktet af device, og var ikke på vej ud af døren på nogen måde - men vi kan vel alligevel blive enige om, at NIPs ledelse står i en ny virkelighed, når de bliver tilbudt ham? Det samme gør sig sådan set gældende her, synes jeg.

Jeg havde været enig med dig, hvis man uden backupplan sparkede Staehr på porten grundet dårlig performance - så synes jeg også han skulle have længere snor - men når man står i den virkelighed, at man kan hente stavn(!!!) og Jabbi til holdkortet, så må man som spiller altså også forstå, at den snor pludselig bliver meget kort, og meget tynd.
#53(Med 1 svar)
17. november 2023 kl. 21:40
Groggster
Jamen hvorfor så ikke proklamere, at b0RUP er hentet på en midlertidig kontrakt, ligesom k0nfig blev det i NIP?
Og det forklarer samtidig stadig ikke, hvorfor købet af staehr var så længe undervejs, når det så nu formentlig viser sig, at staehr ikke er en del af fremtiden på holdet, så snart en anden spiller viser sig ledig på markedet.
device-sammenligningen kan jeg ikke helt følge, da stavn ikke er verdens andenbedste spiller.

Der findes også mange andre eksempler. At hente HUNDEN ind, at smide k0nfig ud, at lade MistR og Kristou spille på førsteholdet, for så at lade dem rykke tilbage, at lade Xyp9x spille på talentholdet, osv.
Og Heroics ledelses håndtering af cadiaN, stavn og jabbi er jo så larmende uprofessionel, at jeg slet ikke kan være i det.
Dertil fx EGs håndtering af deres rosters gang på gang, osv., osv.
#54(Med 0 svar)
18. november 2023 kl. 08:16
JakobHelms
Fordi han ikke er hentet på en midlertidig kontrakt? Hvorfor skulle han også være det, bare fordi han senere hen bliver erstattet?

Jeg forstår ikkke, at du ikke kan følge sammenligningen, bare fordi device er en bedre spiller end stavn, når det jeg påpegede var at der er de samme mekanismer i spil, men så vil jeg da lade være med at forsøge at forklare det yderligere.

Jeg forstår ikke hvorfor du så hiver k0nfog-situationen ind som sammenligning, som om hans udsmidning grundet sin opførsel, er mere sammenlignelig. Og nu har jeg altså ikke skrevet om andet end Astralis specifikke håndtering af situationen her, og var ikke ude på at diskutere professionalisme generelt.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.