Endnu et trofæ for karrigan.

FAZE VINDER IEM CHENGDU

FaZe har tilføjet IEM Chengdu til trofæsamlingen.

FaZe har været i syv finaler inden dagens opgør i IEM Chengdu, og de seneste fire endte med et nederlag, men nu er stimen brudt.

karrigan og kompagni har nemlig netop besejret MOUZ med 2-0 uden problemer i finalen ved IEM Chengdu.

Finalen blev skudt i gang på Overpass, som MOUZ valgte, og her var det en lille smule overraskende nok FaZe, der løb med sejren.

FaZe kom flyvende fra start ved at bringe sig foran med 8-4 i første halvleg. Efter pausen byggede FaZe så småt på føringen, og selvom MOUZ fik hevet en del trøsterunder tilbage mod slutningen, fik FaZe lukket mappet med 13-10.

MOUZ skulle derfor svare stærkt igen på Nuke, men Faze havde andre planer. karrigans tropper dominerede lige fra starten og gik til pause med hele otte T-runder. I anden halvleg blev trofæet en reelt, efter frozen banede vejen i pistolrunden.

Med finalesejren er FaZe knap 875.000 kroner rigere og bliver samtidig belønnet med en plads til IEM Cologne, der afvikles til august.

Plads- og præmiefordeling til IEM Chengdu:

  • 1. plads - FaZe - IEM Cologne-spot + 873.000 kroner

  • 2. plads - MOUZ - 366.000 kroner

  • 3.-4. plads - G2 - 174.000 kroner

  • 3.-4. plads - Danmark Astralis - 174.000 kroner

  • 5.-6. plads - Verden Liquid - 87.000 kroner

  • 5.-6. plads - Virtus.pro - 87.000 kroner

  • 7.-8. plads - Danmark HEROIC - 52.000 kroner

  • 7.-8. plads - Australien FlyQuest - 52.000 kroner

  • 9.-12. plads - Nemiga - 43.000 kroner

  • 9.-12. plads - Cloud9 - 43.000 kroner

  • 9.-12. plads - Brasilien FURIA - 43.000 kroner

  • 9.-12. plads - Lynn Vision - 43.000 kroner

  • 13.-16. plads - 9z - 34.000 kroner

  • 13.-16. plads - Wildcard - 34.000 kroner

  • 13.-16. plads - Steel Helmet - 34.000 kroner

  • 13.-16. plads - TYLOO - 34.000 kroner

MOUZ
0 - 2
FaZe
Alle maps
MOUZ K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Jimi 'Jimpphat' Salo 33 - 29 +4 80.9 66.7% 1.04
Ádám 'torzsi' Torzsás 26 - 25 +1 70.5 73.8% 0.93
Sverige Ludvig 'Brollan' Brolin 25 - 31 -6 68.4 59.5% 0.87
Dorian 'xertioN' Berman 23 - 31 -8 62.4 59.5% 0.79
Kamil 'siuhy' Szkaradek 17 - 30 -13 51.6 66.7% 0.66
FaZe K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Helvijs 'broky' Saukants 34 - 22 +12 79.3 76.2% 1.27
David 'frozen' Čerňanský 33 - 23 +10 85.5 73.8% 1.26
Robin 'ropz' Kool 31 - 26 +5 73.0 76.2% 1.20
Håvard 'rain' Nygaard 27 - 26 +1 82.0 78.6% 1.12
Danmark Finn 'karrigan' Andersen 20 - 28 -8 49.7 66.7% 0.80
#1(Med 2 svar)
14. april 2024 kl. 14:36
Djoerup
Det var da jordens kedeligste finale
#4(Med 1 svar)
14. april 2024 kl. 14:39
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Finalen blev spillet igår mellem Faze og Astralis
#8(Med 0 svar)
14. april 2024 kl. 14:43
Djoerup
Det en skam de ikke endte i vær deres side af braketen så de kunne mødes i dag
#2(Med 2 svar)
14. april 2024 kl. 14:37
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Andenplads i fantasy 😭
#3(Med 1 svar)
14. april 2024 kl. 14:38
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Delt 2.-3. plads om jeg må be
#5(Med 0 svar)
14. april 2024 kl. 14:39
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
My bad!
#6(Med 37 svar)
14. april 2024 kl. 14:42
DOMINA7HOR
Verdens. Bedste. Hold.

Der blev gjort kort proces. Var vel egentlig kun Astralis, som sådan for alvor kunne byde FaZe op til den dans i denne turnering.
#9(Med 36 svar)
14. april 2024 kl. 15:19
Danovitsj
Du glemmer Liquid
#10(Med 35 svar)
14. april 2024 kl. 15:27
DOMINA7HOR
De slog dem på et ud af tre maps. Og om end de bød dem op til dans, og spillede lige op med dem over tre maps, så slog Astralis dem på tre ud af fem maps.
#16(Med 34 svar)
14. april 2024 kl. 19:12
Hunt
Du kan stille det op som du vil, men faze vandt stadig da det galt, på trods af at være udbrændt efter en major for en uge siden
#17(Med 33 svar)
14. april 2024 kl. 19:17
DOMINA7HOR
Det har jeg ikke sagt noget om, at de ikke gjorde...
#18(Med 32 svar)
14. april 2024 kl. 19:21
Hunt
Du sætter det op som om astralis rent faktisk var bedre fordi de samlet set vandt 3/5 maps, hvilket er en utrolig dum måde at sætte det op på..

Det ved du jo også godt
#19(Med 1 svar)
14. april 2024 kl. 19:27
AP7
Det er vel rigtigt nok at Astralis var det eneste hold som rigtigt gav faze udfordringer?
#21(Med 0 svar)
14. april 2024 kl. 19:46
Hunt
Nej? hltv.org/matches/2370928/liquid-vs-faze-iem-chengd..

Liquid gjorde

Desuden er det jo ret få hold der reelt set møder hinanden her, så det er en ret ubrugelig statistik at bruge her. Andet end for at få astralis til at se bedre ud.
#25(Med 6 svar)
14. april 2024 kl. 20:08
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tror faktisk alle andre end dig, godt forstår hvad han mener.
#26(Med 0 svar)
14. april 2024 kl. 20:38
Scimmed
Tror du har ret. - had gør folk hjerneløse 😂
#29(Med 4 svar)
14. april 2024 kl. 21:09
Hunt
Derfor er det stadig dårlig brug af statistik
#31(Med 3 svar)
14. april 2024 kl. 22:39
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Han bruger slet ikke noget statistik? Han skriver bare hvad fakta er, at Astralis slog Faze på 3/5 maps og Liquid slog Faze på 1/3 maps.
#32(Med 1 svar)
14. april 2024 kl. 22:39
Hunt
Det er stadig statistik og det er brugt på en dårlig måde. Det er bare fakta. Via min uddannelse og job, arbejder jeg med statistik ved jeg en del om det, omend lige det her ikke kræver den helt store viden at gennemskue, eller måske det gør kan jeg jo så se...
#33(Med 0 svar)
14. april 2024 kl. 22:40
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du får ret, jeg får fred ☺️
#38(Med 0 svar)
15. april 2024 kl. 02:29
DOMINA7HOR
😂😂😂😂
#27(Med 15 svar)
14. april 2024 kl. 20:51
Bingofar
Er det en dum måde , fordi du synes det? Fordi det ikke passer ind i din verden?

Tænker de fleste er ret ligeglade med hvad du synes
#28(Med 14 svar)
14. april 2024 kl. 21:05
Hunt
Det er en dum måde at bruge det, hvis man ved noget om statistik.
#40(Med 13 svar)
15. april 2024 kl. 10:47
Bingofar
Og det er det så bare ikke. Fakta er fakta, du vil bare ikke indrømme det. Det er lidt sødt at du febrilsk klamre dig til dit had, uanset hvad 😊
#44(Med 6 svar)
15. april 2024 kl. 13:39
Hunt
Tydeligt du ikke ved ret meget om brug af statistik, det er også fair nok.

Det betyder ikke du har ret, bare fordi du ikke ved bedre.
#46(Med 4 svar)
15. april 2024 kl. 14:01
AP7
Så må du vel forklare ham det og ikke bare sige han tager fejl?
#49(Med 3 svar)
15. april 2024 kl. 15:39
Hunt
Det er en tæt på umulig opgave at lære folk herinde noget, det gider jeg ikke gange forsøge..
#52(Med 2 svar)
15. april 2024 kl. 15:53
AP7
Jeg ville egentlig også gerne vide det :)
Og sorry jeg tog fejl, så desværre ikke kampen mellem liquid og faze.
#56(Med 1 svar)
15. april 2024 kl. 16:38
Hunt
Fair :)

Helt generelt kan man skære dele af en statistik af, kun bruge en lille sample size eller drage en konklusion ud fra hvad man selv mener.

Her fx med at astralis vandt 3-2 i maps, men uden at tænke over at i kampe endte den 1-1 og i vigtigheden af de kampe, så det faze 1 mere værd end det 1 astralis har. Men at sætter det op som 3-2 til astralis, er rigtigt nok. Men at drage en konklusion ud fra det, uden at tage kontekst indover gør det ser noget useriøst ud.

Du kan også tage statistik omkring kriminelle, hvor ca (tal er ca, men pointen står stadig). Hvor over halvdelen af kriminelle er hvide danskere, men samtidig har ikke etniske danskere over dobbelt så risiko for at blive kriminel. Begge ting er rigtige, men fremhæv den del der bekræfter det du gerne vil sige. Hvert af de to statements giver enten det ene eller andet syn, men hvis begge bruges kan der gives et mere nuanceret svar.

Hvis jeg siger der er større chance for at blive rask efter kræft hvis der er flere TV pr hustand. Så har jeg ret, men det er dårlig brug af statistik. Fordi at donere en bunke TVer til et fattigt land ikke gør nogen raske. Men fx Danmark har flere TVer, fordi vi er rige og derfor har bedre hospitaler og læger. Men det er at stille ting i en større kontekst og ikke bare tage en konklusion ud fra de data man selv lige vælger, selvom det teknisk set er rigtigt.

Håber det giver bedre mening nu, jeg har intet problem med at give et svar når der er en som spørg. Modsat mala som bare sviner mig til...
#61(Med 0 svar)
16. april 2024 kl. 09:06
Mala
Der er forskel på at svine dig, og agere PRÆCIS på samme måde som du selv gør over for alle andre - Det er træls at smage sin egen medicin ikke? :)

Men okay, jeg har sat dig på plads flere gange, når du lukker lort ud gang på gang, fordi du åbenbart booster dit ego ved at få ret over små børn i diskussioner :)

Fedt du vælger for EN gang skyld at forklare hvad du mener, i stedet for bare at sige folk er forkert på den, det klæder dig!
#48(Med 0 svar)
15. april 2024 kl. 15:12
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg vil så gerne vide, hvem du er i virkeligheden. Jeg hungrer efter det. The one that got away :'( <3
#45(Med 5 svar)
15. april 2024 kl. 13:54
Mala
Manden har læst statistik i matematik på A-niveau i gym, så lad være med at tage diskussionen med ham, han ved alt ;-)
Derudover lyver han så det driver, og fremstiller aldrig kilder på hans påstande anyway..
Det eneste rigtige, er hans måde at tænke på, og du kan ikke læse eller forstå dansk hvis du er uenig med ham :)
#50(Med 4 svar)
15. april 2024 kl. 15:40
Hunt
Har haft det på uni og arbejder med det til daglig, så vil mene jeg har en del forstand på det. Men du ved jo bedre...

Men ok, havde heller ikke regnet med nogen form for selvindsigt fra din side af. Det er ikke en evne du besidder.
#51(Med 3 svar)
15. april 2024 kl. 15:53
Mala
HAR DU HAFT STATISTIK PÅ UNI?! Cmon, kan vi lige få en medalje til Hunt? Han er muligvis den første fra dust2 som har gået på uni :)))

Er sgu ked af at meddele at jeg også har været så (u)heldig at læse udvidet statistik på uni, så jeg er ret nysgerrig - Hvordan er det en dum måde at bruge statistik på at skrive Astralis har vundet 3/5 maps mod Faze i kina?
For statistik er jo fakta, og fakta er at de har vundet 3 ud af 5 maps.
Derudover er det en simpel brøk, så nu skal du ikke sidde og lege fancy omkring at han ikke kan bruge statistik på den måde, for det er helt korrekt det han gør :)
#54(Med 2 svar)
15. april 2024 kl. 16:29
Hunt
At tage en statistik så direkte, ud fra en så lille sample size, uden nogen kontekst og drage en konklusion ud fra det. Fordi det lige passer ind i hvad man selv mener.

Det er dårlig brug at statistik.

Jeg er langt fra den eneste er det har gået på uni, sure. Men derfor er det stadig en del af mit arbejde til daglig. Hvorfor jeg mener jeg har en del viden omkring det enme.
#55(Med 1 svar)
15. april 2024 kl. 16:42
Mala
Der bliver vel kun talt om til eventet specifikt, så er det svært at have en stor stikprøve, er du ikke enig?

Tror bare du skal slappe af og lade være med at tage tingene så tungt.

Dog giver jeg dig ret, det er ikke retvisende at kigge på så kort en periode, men det er jo hvad vi har indtil videre. Men det gør jo ikke hans udsagn forkert af den grund?

- Men ha' en god dag, det var ikke en diskussion som skulle vindes eller tabes..
#57(Med 0 svar)
15. april 2024 kl. 16:41
Hunt
Derfor er det stadig dårlig brug af statistik. Men det forventer jeg ikke alle hr og fru danmark kan gennemskue. (i så fald var der en masse politikkere der skulle gøre sig mere umage..)

Der er intet at tabe eller vinde, det er en konkret analyse.
#30(Med 1 svar)
14. april 2024 kl. 21:11
JakobHelms
Det er da rimelig mærkeligt at anklage nogen der direkte skriver at FaZe er verdens bedste hold, for at mene, at andre hold skulle være bedre.
#39(Med 0 svar)
15. april 2024 kl. 02:32
DOMINA7HOR
Hans uddannelse i statistisk og påståelighed trumfer det hele 😅
#37(Med 4 svar)
15. april 2024 kl. 02:30
DOMINA7HOR
🤦🏻‍♂️

"Var vel egentlig kun Astralis, som sådan for alvor kunne byde FaZe op til den dans i denne turnering."

Det var hvad jeg skrev. Jeg skrev ikke noget om, hvorvidt FaZe vandt eller ej da det virkelig gjaldt, på trods af udbrændthed. Det er f.... underordnet for det jeg skrev.

Du beder i andre kommentarer folk om at læse hvad du skriver. Så gør det dog for helvede selv, og lad være med at pynte på andres kommentarer, så det passer ind i dit eget åndssvage narrativ.

Jøsses altså.
#53(Med 2 svar)
15. april 2024 kl. 15:55
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Når man får DOMINA7HOR pis i kog, så ved man det har været slemt haha
#58(Med 1 svar)
15. april 2024 kl. 16:55
DOMINA7HOR
#60(Med 0 svar)
15. april 2024 kl. 19:58
Hunt
Han spurgte om hvad jeg mente, så gav jeg et svar :)

Det er lidt langt, for at skulle forklare hvorfor din brug af statistik ikke er optimal.
#59(Med 0 svar)
15. april 2024 kl. 19:57
Hunt
"De slog dem på et ud af tre maps. Og om end de bød dem op til dans, og spillede lige op med dem over tre maps, så slog Astralis dem på tre ud af fem maps."

Lige her brugte du det argument med 3 ud af 5 maps.

Hvorfor det er rigtigt, men dumt. Læs #56 hvis du interesseret.
#7(Med 2 svar)
14. april 2024 kl. 14:43
NinjaNorris
Det eneste jeg kommer til at huske fra finalen er scene-casteren.. Er du sunshine et råbehoved :D
#11(Med 0 svar)
14. april 2024 kl. 15:32
Danovitsj
Ja, men Liquid spillede trods alt også en tæt kamp med dem. Vi ved jo heller ikke hvordan det var gået hvis Liquid havde mødt Faze i gruppespillet. Faze er jo kendt for at være langsomme startere.
#41(Med 0 svar)
15. april 2024 kl. 11:17
aGk
Dust2TV sub
Haha, han var fed mand. Håber vi får ham med til Shanghai majoren.
#12(Med 1 svar)
14. april 2024 kl. 15:34
zwank
Så er der lidt til fredagsslikken. Men hold kæft hvor må det være drænende at tænke på, at de er blevet placeret i første gruppe til EPL og derfor ikke får bare den mindste smule pause...
#14(Med 0 svar)
14. april 2024 kl. 16:04
JakobHelms
Ja, det er fuldkommen vildt at de skal justere til Malta og være klar igen om 9 dage. Der er sgu ikke lige meget tid hjemme til at omjustere. Det bliver en hård omgang for dem. Jeg tror ikke at FaZe kan holde gejsten oppe resten af sæsonen, specielt hvis de når til EPL Playoffs bliver det svært, med 15 dage mellem den turnering og Dallas, og så 10 dage til London. Der ryger vel minimum 3 dage til rejsedage og 2 til media days allerede, så er det ikke meget tid til at få trænet op mellem, specielt ikke hvis de også skal have en reel pause. Ikke at næste sæson bliver meget bedre for dem.
#13(Med 0 svar)
14. april 2024 kl. 15:34
zwank
Edit: ved ikke lige hvorfor d2 insisterer på at poste 2 gange
#23(Med 3 svar)
14. april 2024 kl. 19:50
RasmusRoev
Må man ikke drikke til de events her?
Synes ikke man så nogen med øl, eller skulle bælle en?
#42(Med 0 svar)
15. april 2024 kl. 11:25
aGk
Dust2TV sub
Godt spørgsmål. Kan også være at det bare er en kulturting at man ikke ser det så meget til events i kina?🤷🏻
#43(Med 1 svar)
15. april 2024 kl. 11:59
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Søger man lidt på nettet, virker det som staten kontrollere og styre hvor man kan købe alkohol.
Fandt en enkelt artikel med Shangai Sharks (basketball), hvor de var stoppede med at servere og nu havde problemer med alle smuglede ind :D
#47(Med 0 svar)
15. april 2024 kl. 14:59
RasmusRoev
Haha okay. Super tak!

Undrede mig bare.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.