Brætspil og cosplay: Se de sjove aktiviteter i Shanghai
Dust2.dk i Shanghai.
Vi kender det fra de danske LANs.
Når man ikke lige spiller eller ser en kamp, så skal man have tiden til at gå. Det er her, hvor man f.eks. kan melde sig til at konkurrere i at bælle en liter Cocio eller deltage i en CS-quiz.
Til store internationale events bliver der sat båse op, som da Movember arrangerede gratis klipning af tilskuere i Forum under BLAST Premier Fall Final tidligere på året.
Eller det kunne også være som ved POWER Liga-finalen i Odense i sidste måned, hvor man kunne forsøge at out-aime Pimp i en 1v1-duel.
Og majoren i Kina er ingen undtagelse, tværtimod!
Her er der kendte aktiviteter som lykkehjul, test af ens reaktionstid, 1v1-dueller på aimmaps og CS i virtual reality.
Men de fremmødte fans kan også prøve andre ting, som ikke normalt er at finde i de europæiske arenaer. Man kan for eksempel sætte sig ned og tage et spil "fire på stribe", "memory" eller lægge et puslespil på tid mod ansatte og vinde små præmier.
Der er også mulighed for at få taget et billede med officielle "cosplayere" eller man kan stille sig op foran en greenscreen og selv "cosplaye" som Bubzkji ved at blive 6. mand på ens yndlingshold.
Jeg bad godt nok om at komme på Sashi eller The MongolZ, men blev misforstået og endte på Rare Atom. Nå ja, det kunne have været værre - det kunne have været fnatic.
Man kan også forsøge sig som Counter-Terrorist og defuse en kæmpe klods C4, hvor en ny og længere kode bliver genereret for hvert forsøg. Det er utrolig svært, skal jeg hilse og sige.
Men hvor Perfect World har glimret i deres udvalg af aktiviteter, så står det lidt mere sløjt til, når det kommer til mad- og drikkemulighederne her i åbnings- og, formodentlig, elimineringsstadiet i Shanghai World Exhibition and Convention Centre.
Køen til de to madboder er ofte mere end 50 meter lang og udvalget er ikke prangende, som man kan se på billederne herunder.
Det helt store hit her i Kina indtil videre, foruden selve kampene, selvfølgelig, har dog været den merchandise, som det betalende publikum har kunnet købe. Det kan du se et udvalg af i artiklen herunder.