Jeg ser ikke racismen, k0nfig udtrykker på intet tidspunkt diskrimination eller nedladenhed overfor andre baseret på deres race. Jeg gætter på at k0nfig sammenkæder det at være koreaner, med at være dygtig til computerspil (en stereotype) og at det er et udtryk for at stewie er dygtig, når han siger at han er "too korean". At definere det som casual racisme, synes jeg fortsætter den trend der gør at ordet racisme bliver menigsløst, fordi det simpelthen bliver misbrugt.
Om han er en dårlig rollemodel eller ej kan diskuteres, men jeg synes absolut ikke det er fair at definere hans udtalelser som racisme, heller ikke casual racisme.
Det der skræmmer firmaer væk er i øvrigt frygt for dårlig omtale, som er forståeligt nok, det siger bare intet om hvor vidt k0nfigs udtalelser er racistiske.
Hvis jeg stod for et firma, ville jeg også helst støtte folk som ikke opførte sig på en måde, som ku' misforståes som racisme, men igen, det siger intet om hvor vidt det rent faktisk er racistiske udtalelser.