Store ændringer i hubs: ELO og penge

Efter en lang og god diskussion mellem Dust2.dk og Spillerudvalget bliver ELO nu endelig aktiveret på de tre hubs, men det medfører også en række ændringer, som Dust2.dk og Spillerudvalget sammen har arbejdet på i længere tid.

Siden starten af Dust2.dk hubs på FACEIT, som er tiltænkt som samlingsstedet for alle danske spillere, der gerne vil kæmpe sig op i hierarkiet og samtidig spille med og mod danskere og derigennem etablere kontakter og venskaber.

For at give hubs den nødvendige seriøsitet har det været et klart mål at få aktiveret ELO i systemet, så alle spillere løbende kan udvikle sig, hvilket også vil give et mere klart billede af niveauforskellene på spillerne.

Der skulle dog en del ændringer til, for at det kunne blive muligt, og Dust2.dk har i samarbejde med Spillerudvalget fundet en model, som vi tror på vil styrke de danske spillere og hold på sigt, og hvem ved, måske render den næste Astralis- eller North-spiller rundt i hubs lige nu.

Spillerudvalget har i fællesskab skrevet følgende udtalelse om ændringerne:

Som en af verdens førende nationer inden for Counter-Strike ved vi, hvor vigtigt det er hele tiden at udvikle sig. Vi tror på at disse tiltag, som vi allerede nu har foretaget os, og de fremtidige, vil være med til at hjælpe den danske scene med at fremme talentudviklingen og samtidig skabe et miljø hvor alle - nybegynder som professionel - kan have det sjovt, mens de spiller en omgang seriøs Counter-Strike.

Vi håber, at I alle vil tage godt imod de nye tiltag, og vi er mere end villige til at lytte til feedback fra alle jer, der spiller derinde.

Herunder finder du en liste over alle ændringer.

Spillerudvalget offentliggøres

Beslutningen om at holde Spillerudvalget anonymt var for at beskytte de danske topspillere, som har sagt ja til at arbejde for at udvikle den danske scene. Det skulle ikke kunne være muligt at presse dem, men vi har indset, at udvalget står stærkest, hvis de er offentlige.

Derfor er det også vigtigt, at alle respekterer spillernes arbejde, og vigtigst af alt; giver dem tid og plads til at udføre det arbejde. Det hele sker for at forbedre Danmarks niveau, og vi er alle interesserede i at beholde pladsen som en af de bedste nationer i CS:GO.

Spillerudvalget består af:

  • Danmark gla1ve (Astralis)
  • Danmark Snappi (Heroic)
  • Danmark sycrone (North Academy)
  • Danmark HUNDEN (ALTERNATE aTTaX)
  • Danmark LOMME (tidl. North Academy)
  • Danmark glace (tidl. North Academy)
  • Danmark Inzta (Tricked)

Det er og bliver ikke muligt selv at kontakte Spillerudvalget angående invitation til DPL - du får en invitation, hvis du udvalget lægger mærke til dig og tror på, at du kan klare dig i DPL.

Navneændring: Danish Pro League

Dust2.dk bliver nu udfaset af de forskellige hubs’ navne, og hele systemet får det overordnede navn, Danish Pro League.

Det bliver også navnet på den højeste division, hvor spillerne fra Astralis og North blandt andre spiller, mens DPA bliver til DPL-A, og DPB bliver til DPL-B.

Navneændringen sker som en konsekvens af, at vi gerne vil lave hele systemet mere strømlinet, og det skal være klart for alle ude fra, hvad det her er, og hvilken division der er bedst.

ELO og betaling

Det kommer fremover til at koste penge at spille i DPL-A og DPL-B. Dust2.dk og Spillerudvalget har kigget mod Sverige, hvor Swedish Pro League har stor succes, og meget inspiration er hentet derfra.

Betaling er en nødvendighed for at tilføje ELO, som gør kampene endnu mere seriøse, og samtidig får vi sorteret de personer fra, som ikke virkelig vil det her.

Derudover er betalingen med til at vedligeholde hubs, tage hånd om klager og andet og ikke mindst at sikre præmier. Sidstnævnte er en vigtig gulerod for at holde fast på spillerne og aktiviteten i særligt DPL, og samtidig sikrer vi en øget seriøsitet i kampene.

Spillerudvalget siger følgende om ændringen:

For at sikre høj standard og månedlige pengepræmier, er DPL blevet en betalingsplatform. Det koster 5 Euro månedligt, hvilket svarer til 37 kroner, og ved at betale er du med til at støtte dansk esports udvikling.

Det er dog vigtigt at gøre klart, at du IKKE behøver FACEIT Premium (8 Euro) eller Supporter (5 Euro) for at spille i hubs, du skal blot subscribe til Dust2DK. Du skal dog være opmærksom på, at der kommer moms oven i, mens der også kommer gebyr på, alt efter hvilken betalingsmetode, du vælger. Det kan derfor betale sig at købe for flere måneder ad gangen, da et seks måneders subscription-abonnement cirka koster 40 kroner per måned.

Den præcise fordeling af præmiepengene bliver annonceret i løbet af de kommende dage, men Dust2.dk garanterer en sum på minimum 5.000 kroner, og den vil stige alt efter, hvor mange subscribers der kommer.

Som subscriber er man nemlig med til at betale til præmiepuljen, og udover kontanter vil der også være tre pladser til FPL-kvalifikationen på spil. Mere om det følger, når præmiefordelingen meldes ud.

Øget fokus på Dust2.dk

Med intensiveringen af seriøsiteten kommer der også til at blive skabt et øget fokus på Dust2.dk, og vi har allerede testet det lidt med top 5 plays og en nyhed om stillingerne.

Det kommer der meget mere af fremover, og I kan også se frem til andet lir så som interviews med oprykkerne, spændende og sjove konkurrencer og turneringer for spillerne i hubs og meget mere.

Vi har allerede implementeret et af de tiltag, som vi gerne vil føre ud i livet, og det kan findes inde under fanen “Top 10”. Nu er det nemlig ikke kun hold, der rangeres - det gør spillerne i de tre hubs også, så hvis du udvikler dig nok, kan dit navn komme derind og blive endnu mere kendt.

Christen Sandersen, projektleder på Dust2.dk, udtaler følgende om ændringerne:

Essensen for os har været at give optimale rammer for danske CS:GO talenter.
Vi mener dette højner niveauet i Danish Pro League og giver alle håbefulde spillere en mulighed for at blive opdaget af større hold. 

Vi har valgt at skifte navn til Danish Pro League for at omfavne alle og ligge vægt på, at det her er for en fælles samlet dansk CS:GO scene.

Vi håber på bred opbakning, og at alle admins og spillere passer lige så godt på Danish Pro League, som de har gjort på Dust2.dk. Vi ser det som et fælles projekt.

Vi har i øjeblikket også en række andre features i støbeskeen for de brugere, som vælger at subscribe til DPL, men vi kan endnu ikke løfte sløret helt for det endnu.

Vil du spille med?

Det er super nemt at spille med i hubs på FACEIT, du skal blot subscribe til Dust2DK, og herefter kan du joine den hub, som passer til dit level.

Derefter klarer systemet stort set alt. Det eneste du skal gøre er at gå ind på den respektive hub, trykke “Play” oppe til højre, og så får du en kamp, når der er ti danskere inde, og FACEIT sørger både for servere, anti cheat osv.

Der er enkelte regler: Du skal spille seriøst, du skal opføre dig ordentligt, og du skal være på TeamSpeak, som vi stiller til rådighed herunder:

  • DPL-A: ts.dust2.dk:8000
  • DPL-B: ts.dust2.dk:8002

De gamle IP'er virker stadig, så du behøver ikke skfite dem, hvis du allerede har den gemt under bookmarks.

Ønsker man at klage over en spiller vedr. toxic/usportslig opførsel, snyd eller andet, kan det gøres via vores klageformular, og en admin vil tage stilling til det herefter. Husk så mange beviser som muligt.

Vi ser frem til en masse gode kampe, hvor vi kan begynde at spotte de danske talenter, som måske ender på et tophold en dag.

Alle skal være opmærksomme på, at der er oprettet to nye hubs, som I kan joine herunder, når I har subscribet til Dust2DK. De to gamle, Players Arena og Battleground, bliver meget snart lukket helt ned.

Du kan subscribe herinde ved at klikke på den grønne subscribe-knap til højre.

#1(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:33
Siea
Burde tag det et skridt længere op Team Damage on, så der kommer lidt mere ind i det end rush gennem molo? vi skal trodsalt betale for at spille nu
#7(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:35
thiezen
xDDD
#2(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:31
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
#4(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:33
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Brug kreditkort eller paypal. Jeg brugte selv førstnævnte.
#3(Med 4 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:33
thiezen
Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal betale penge for at kunne tilføje elo og spille? Tak for denne gang :D Det er der vel nogle der jubler over ;-)
#6(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:35
gleerup
Enig med dig m8 ;) jeg tror ikke personligt jeg vil betale for det.
#10(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:39
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Prisen uden moms :DD Må man godt det?
#12(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:42
thiezen
Forstår ikke hvad du mener i forhold til min kommentar?
#215(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 21:55
enuR-
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Nej det må man :)
#5(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:33
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Betaling for gather? :,/

FPL kvalifikation, går ud fra det kun bliver aktuelt for folk i DPL?
Hvordan bliver de 5k garanteret fordelt?
Lidt svært at se hvad man får for pengene, udover muligheden for at spille om ELO imho. :/

Det er dog fedt med udvikling af konceptet, GL med det.
#87(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:44
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Som sagt, bliver annonceret snart :)
#8(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:36
G4LaX
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvis man så rykker op fra DPL-B til DPL-A skal man så kontakte jer med man har betalt eller kommer det automatisk med videre?
#9(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:38
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Du subscriber til Dust2DK, dvs. at du kan spille alle aktiviteterne lavet af den bruger, som kræver sub. Med andre ord, ja, det kører bare med videre :-)
#11(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:39
G4LaX
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ok
#13(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:42
thiezen
Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end at det også er for at undgå smurfs?
#14(Med 4 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:43
NikoHeiseN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
tak, men nej tak
#67(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:25
nic0w
så stopper festen
#93(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:06
NikoHeiseN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
hvad regner de med, at man bare har 40kr i budgettet til at smide efter det her? har de ikke hørt om finanskrisen.. føj for satan
#97(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:20
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvornår kommer NikoHeiseN Player's Arena?
#122(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:52
NikoHeiseN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
jamen efter det her stunt fra d2 har jeg da talt med nogle forskellige så det måske bliver en realitet inden længe
#15(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:44
G4LaX
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Er bange for at det bliver spild af penge hvis DPL-b dør pga der ikke er nok som vil
#17(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:46
Patti
Major deltager
Dust2 MVP
Grind elo i normal faceit og spil DPA når du er lvl 7
#49(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:12
CaWeR
e9
#263(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 15:48
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
100p
#16(Med 6 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:45
DekiKEV
Som subscriber er man nemlig med til at betale til præmiepuljen, og udover kontanter vil der også være tre pladser til FPL-kvalifikationen på spil. Mere om det følger, når præmiefordelingen meldes ud.

Så man kan kvalificere sig til FPL gennem DPA? :))))hf
#47(Med 5 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:09
Acomi
Nej man kan kvalificere sig til FPL-kval igennem DPL-A/DPA og ikke FPL, det er 2 forskellige ligaer.
#60(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:23
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg tror du tænker på FPL-C.

FPL-Kvalifikationen er en kval om at komme i FPL, vinderen af den kval ryger til FPL.

Edit: Ved sgu ikke om jeg forstår din besked rigtigt :D
#222(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 22:44
Acomi
Det står som om du kommer i FPL-kval, hvilket er mærkeligt gætter på de mener FPL-C, men du havde ret, jeg mente selvfølgelig FPL-C. Jeg kan se det er blevet annonceret til, at det er top 3 fra DPL og altså ikke DPA som får en plads :)
#230(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 23:50
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Yeah, man får et spot i FPL-Kval, hvis du vinder den så kommer du i FPL
#121(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:51
DekiKEV
gyazo.com/a7088259873d3e7f733b7595fdd1acf0

Håber det hjælper med at forstå :D
Altså hvis man kvaller til DPL, kommer de 3 bedste så i FPL kvall?
#223(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 22:48
thiezen
De 3 bedste i DPL Main Liga ting ting får FPL Kval spot
#18(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:46
THOMZEN
Glæm det!
#19(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:50
DamiX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ja vi ses du.
#20(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:50
Johnnyw0w
xDDD det var sku hyggeligt at spille :/ #cut4DPA
#21(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:51
brink
ikke fan
#22(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:51
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
DPL-A er det så i stedet for DPA siden jeg kan se at begge dele stadig er en hub?
#24(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:51
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jep, DPA lukker meget snart
#23(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:51
bobbeR
Jokezzzzzzzzzzzzz
#25(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:53
TobyFromDK
Ses boyz, betaling for DPL-A og faceit på samme tid giver jo ingen mening imo. (supporter - ikke premium)
#26(Med 8 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:56
Garff
Læste jeg forkert?
Er det kun dpl-a og b som skal betale for at spille?
#28(Med 7 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:56
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Niks du læser korrekt. Det kun DPL-A og B der skal betale.
#29(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:59
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Men pengepræmierne går også til DPL, eller hvordan?
#33(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:02
Garff
Jep.
#31(Med 4 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:00
Garff
Men hvorfor?
#36(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:09
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det jo ligesom at FPL-C / FPL spillere heller ik betaler for Premium for at kunne spille FPL. Faceit ønsker vel at have de bedste spillere på deres platform, også giver de nok nogen fordele til dem. Grundet de gode spillere er en stor grund til sådan et system her, ville forblive aktivt.
#70(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:30
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Aldrig prøv om jeg vil betale for at du skal spille gather :D
#80(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:39
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det sku fint nok, du betaler mig allerede for at spille FPL-C. :P
#84(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:41
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Betaler ikke til dig specifikt, betaler for at kunne spille i Master League etc på faceit.

Her går pengene specifikt til dig glæm dæ
#27(Med 10 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:56
Johnnyw0w
Det er jo helt væk at det ikke bare er faceit premium man skal betale for? Det er vel dem der giver jer ret til ELO alligevel - nu skal vi sidde og betale 2 forskellige udgifter for at spille faceit / DPA. I helt væk jo :)
#30(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 15:59
Radski
Enig! det er virkelig ikke tænkt ordenligt igennem. Måske ikke fra dust2 side af, men tænker mere hos faceit
#34(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:02
THOMZEN
+1
#38(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:04
Tiltekongen
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
+1
#39(Med 6 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:05
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det har aldrig været en mulighed, at vi kan åbne til premium. Så det er faktisk ret simpelt :-)
#63(Med 5 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:23
Johnnyw0w
drop elo og gratis gather xd? er sikker på mange flere vil det.
#68(Med 4 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:26
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Kan du give mig bare en eneste god grund til, at vi skal bruge flere timer dagligt på at håndtere klager etc? Vi gør det her, fordi vi mener det er den optimale vej til seriøse games, og ja, så falder nogle nok fra, men det er nok dem der alligevel bare spiller det for at fjolle lidt rundt, og det tror vi ikke fører noget videre udviklende med sig for scenen generelt.
#69(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:30
Johnnyw0w
der tror jeg i tager meget fejl - i mister måske dem der ikke tager det super seriøst som mig selv, men stadig en daglig spiller (gik bare ikke efter at komme op i toppen). Ved bare ikke hvordan i kan retfærdiggøre at man betaler 2 forskellige subs, even 3 i mit tilfælde og så alt den betaling går kun til folk i DPL? og de betaler ingenting, det er jo jokes.
#86(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:44
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Der kommer skam også præmier i dpl-a og -b.

Hele motivationen i det her skal være, at man på sigt kan komme op og spille med de bedste i Danmark, og det gør man bare ikke, hvis de ikke gider spille der. Det er ret simpelt.

Og ingen har sagt du skal betale for 3 forskellige ting? Der står netop, at du ikke behøver noget andet end sub for at spille derinde.
#196(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:47
Johnnyw0w
Nej, men generelt har man jo også faceit sub kørende, da nonprem er cancer - og hvis du spiller ESEA league er du tvunget til at have sub kørende der også.
#77(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:34
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Vil du ikke svare på #5? :D
#32(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:01
RomanEmpire
Skal ærligt erkende at jeg ikke har gidet at læse hele artiklen endnu. Men derfor vil jeg dog gerne dele en holdning om nogle ting alligevel.

Først og fremmest synes jeg at idéen med DPL i det hele taget er genialt. Det ser ud til at de fleste danskere helst ville spille med andre danskere og på danske hold. Så at spille faceit, er på en måde lidt spild af øvelse når det kommer til kommunikation.

Så synes jeg også at det her er det tætteste vi faktisk kommer på et reelt foreningsliv når det kommer til eSport. CS er i hvert fald ikke stort nok til at vi har forskellige "klubber" rundt i landet baseret på de forskellige byer, med klubhuse divisioner osv. Men DPL er nok den idé eller det initiativ der kommer tættest på. Fordi hvis man betaler et kontigent så er man også med i foreningen og kan deltage i alle de aktiviteter foreningen står for, samt man nok tager tingene lidt mere seriøst når man har betalt for det. Men igen, er det også en fantastisk mulighed for folk at udvikle sig hvis de vil frem i CS, præcist ligesom hvis man spillede i en rigtig sportsforening. Du melder dig bare ind, også udvikler du dig, og bestemmer selv hvor langt du vil nå igennem din egen indsats og talent. Præcist ligesom i en rigtig sportsklub.

Dog er jeg en ret innovativ person og jeg er ikke fan af eSports hold hvor man kun spiller med folk fra sit eget land. Jeg tror det er totalt outdated, og det er altid lettere at få en verdensklasse spiller til at snakke engelsk, end det er at få en engelsk spiller til at være verdensklasse. Så jeg er og har altid været stor fan af internationale hold, og det motivere DPL ikke rigtigt til.
#35(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:03
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Tror vidst bare det bliver normal faceit fremover (Y)
#42(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:06
thiezen
+1
#37(Med 7 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:04
VHzt4r
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Jeg tror i har skudt jer selv lidt i foden ved den beslutning.
Som jeg ser det kommer DPL-B til at dø, det giver meget mere mening at købe normal faceit supporter hvor man kan grinde point i 2 ligaer hvis man går efter præmier, i stedet for 1 hvor man alligevel ikke rykker op før man er blevet level 7. Når man så er blevet level 7 kan man begynde at overveje om man skal betale for DPL-A.
Yderligere forstår jeg ikke hvorfor det kun er DPL-A og DPL-B der skal betale for at spille i ligaerne?
Spillerne i DPL er vel også interesseret i at støtte projektet? Eller er i bange for de falder fra hvis de skal betale også?
Hvorfor ikke have samme bekymring omkring DPL-A og DPL-B?
#41(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:06
ch1no
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
this
#43(Med 5 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:06
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Held og lykke med at overbevise topspillerne om de skal betale. Hele essensen er, at man skal spille for at kunne komme op og spille med dem, ikke for at rykke op til ingenting.
#52(Med 4 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:13
VHzt4r
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Lige meget hvem i skal overbevise om at betale tror jeg det bliver svært, jeg tror ikke folk havde bedt om ELO hvis de vidste det ville kræve en subscription.
Heldigvis er situationen ikke værre end at i blot kan gå tilbage til den gamle model uden betaling og uden ELO hvis hubsne dør helt ud.
#62(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:21
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Giver ingen mening med alle de ressourcer vi bruger på det her - der går sindssyg meget tid med det, og det kan vi ganske enkelt ikke fortsætte med, hvis i bare skal have en legeplads, hvor i skal fjolle rundt. I Sverige kunne folk godt magte samme model, der var 1000 subs på 5 dage, endda uden nogle præmier, det er ene og alene for at kunne spille sig op.
#71(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:30
VHzt4r
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
I kunne have meldt ud fra start at hubben ville kræve betaling længere nede af vejen, så tror jeg i havde sparet jer selv for den hårde kritik i får for den nye model.

Havde i været i dialog med de ansvarlige for SPL, SPL-A osv. inden i startede projektet op?
#88(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:45
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Der vidste vi ikke helt, hvor det ville bevæge sig hen, og nej, det havde vi ikke.
#197(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:49
Johnnyw0w
haha okay, så du fortæller mig at dette ikke var planen hele tiden? - det er da den største bunke vrøvl - I VIDSTE at dette ville kræve mange resourcer, der er simpelthen no way i ikke har tænkt på hvordan i skal skaffe de resourcer når i tydeligvis ikke bare vil lave en legeplads til os :D
#40(Med 8 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:06
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvis folk ikke kan undvære 40 kroner om måneden for at have muligheden for at spille sig op i DPL, så burde man lige genoverveje sin situation. DPL bliver stedet, hvor man kan blive set i dansk CS og få muligheden for at samle et hold med 4 andre gode spillere eventuelt derinde fra. Alle de store drenge spiller derinde, og om nogen er det da dem man vil spille med og imponere.

Det svarede til at jeg droppede FPL-C, fordi det ville koste mig 40 kroner om måneden.
#45(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:08
thiezen
Det giver bare ingen mening for os som ikke engang er tæt på dokkefar! :P
#48(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:10
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg antager du mener dem som er i DPL-B; så mener jeg, at man burde grinde normal FACEIT således man kommer i level 7 og dernæst subscribe til DPL-A, så man kan grinde det.
#184(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:24
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Men er vi ikke lige hurtigt enige om at man er 1000km væk fra at blive opdaget til noget som helst hvis man ikke er i lvl 7 på faceit?
#54(Med 4 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:14
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Ja de 3 kampe kl 00:00 skal give muligheden KAPPA
#57(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:16
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg går ud fra, at du mener DPL-aktiviteten. Well DPL bliver aktivt fra ca. 21-22 til 03-04, hvilket er 6-8 kampe dagligt, nogen gange er der to kampe i gang på samme tid. Hvad mere ønsker du?

Lad os bare antage, at du havde ret i, at der kun var tre kampe om dagen i DPL - det har da været helt fint for nogen som prozorr og Danjel, som har gjort et super godt indtryk. Hvis det kan lade sig gøre for dem, så kan det også lade sig gøre for andre.
#66(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:27
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Kan jo se jeres HUB der er max 3-4 games på et døgn, men NVM du skal jo reklamere ellers dør folks lyst :)

Edit kan se folk har spillet lidt mere det sidste stykke tid end i starten (Y)
#95(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:12
SnaL
Det ændre ikke på normale mennesker går i seng mellem 00-01 i hverdagen hvis ikke før... Så de der 6-8 games du snakker om bliver ligepludselig til 2-4.
#115(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:38
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
1-2
#44(Med 5 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:08
nicoodoz
Major deltager
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Gaimin Gladiators
Hvad så for mine point fra denne måned?
Bliver de rykket til DPL-A når jeg subscriber eller hvad
gyazo.com/2ff2c98012d230d2f7223ea9b7c19f2f
#46(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:09
thiezen
Det vil jeg da håbe for dig :)
#50(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:12
AvovA
fandme rip hvis de bliver slettet
#53(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:13
shakR
dust2 open idag ? KappaClaus
#55(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:14
LeffeN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Kun vidst du har brugt cz only
#58(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:17
VHzt4r
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
#51(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:13
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Er lidt skeptisk angående betaling ~ men sådan er det jo.

Synes det er fint at offentliggøre udvalget, det giver en hvis status ud af til - så man rent faktisk ved om det er kompetente folk eller ej!
(Hvilket jeg ved det er!)
#56(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:16
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Når folk har prøvet det gratis, forventer de at det forbliver på den måde, ser det ud som om. Havde i kommet med dette udslag til en start, og havde launched hele DPL/DPA/DPB til en start, som det her, tror jeg kritikken havde været betydeligt mindre.

DPA har været en kæmpe succes indtil videre, og flere hundrede games bliver spillet. Med betaling på SØLLE 40 KRONER om måneden, får man fremover et SERIØST sted at spille, hvor det er muligt at vinde præmier, kvalificere sig til DPL og møde nye bekendtskaber der muligvis kan fører til venskaber, kommende hold eller hvad man nu leder efter.
Og så skulle det ikke slå mig, at nogle af admins får en lille brøkdel af denne betaling, for at sidde og kigge klager igennem og smide bans ud til de tards der nu kommer ind på DPA i ny og næ - og det synes jeg også er på sin plads, for WOW hvor tror jeg det ender ud i maaaaange klager dagligt, med det antal games.

Alt i alt kan jeg godt lide ændringerne, og håber at folk smider deres barriere over for nytænkning og ændring af det hele - på sigt, tror jeg virkelig det kan blive til et fedt koncept.
#59(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:17
Thranum
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Super fedt at offentliggøre spillerudvalget.

Men at tilføje betaling, det forstår jeg simpelthen ikke. Ikke mere gather for mit vedkommende :/
#61(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:20
LuckyV1
Dansktoppen
Nøglespiller
Tricked
Dust2 MVP
Synes sku det ærgerligt
#64(Med 7 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:24
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sry men som udeboende studerende der måske kun spiller en enkelt gather i ugen, har i sku mistet mig :) Hellere 0 pengepræmie men stadig åben.
#73(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:32
Streak2k10
+1 samme situation her. faceit systemet lægger kun op til at man skal grinde hele dagen lang desværre, så der er ikke meget at hente for folk, der ikke har alt for meget tid til overs.
#76(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:34
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Nope folk som os der har uddannelse/Arbejde ville jo aldrig ha tiden til at ligge top 3 om man virkelig prøvede eller ej :D
#75(Med 4 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:33
Johnnyw0w
og så alle pengene går til en liga man ikke engang spiller i :D feelsgoodman
#107(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:33
Lyng
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
FeelsDPLman
#138(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:30
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Memed
#168(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:47
tek6
Ja det lyder sku noget suspekt hvis de penge man bruger på sin subscription går til præmier i DPL, som forresten ikke betaler nogen form for subscription..
#221(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 22:35
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
"Sådan er det at være pro"
#65(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:25
MickYY
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jamen vi ses da! LOL :D
#74(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:32
Trixitlol
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Spørgsmål : ligger der nogen grund for at det lige præcis er de 7 spillere, som er en del af udvalget? :D
#78(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:36
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Lige foreløbig nej tak, men lad os se om jeg kommer i fremtiden
#82(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:41
Hyzz
Fuck hvor kan folk brokke sig meget over 40 kr
#89(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:48
Zherman
Jeg syntes at det er et lækkert tiltag, og hvis man ikke ønsker at smide 40 kr. efter det, for at være en del af det, så har man jo alm. FaceIT / ESEA.

I stedet for at sige 'JAMEN JEG KUNNE JO GRATIS FØR, OG SPILLER KUN 10 KAMPE OM MDR. - RØVERI', så betalte man vel det samme for alm. FaceIT, og nu går en sjat af pengene til en præmiepulje, hvor en del ryger tilbage til spillerne. Det er pisse fedt at se, og jeg ville blive meget overrasket, hvis ikke at der kommer en lang række dejlige tiltag, som blot gør det endnu sjovere at være med, og de var sgu nok ikke søsat, hvis det havde været for 0 kr.
#91(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:51
mattb0Y
det er 40 kroner holy! synes det er en hammer god ide :)
#101(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:23
Slettet bruger
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
40 kr eller ej, havde gerne betalt 200 kr hvis det skulle være, men de har ødelagt det så meget at jeg ikke skal bruge min tid på det.
#92(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 16:57
Xtat1c
Til folk der ikke betaler de 40 kr for at spille =jeg tager gerne jeres plads længere oppe på leaderboards #moveaside
God weekend til alle
#94(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:10
Slettet bruger
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
fuck der bliver laver tricks på min far, endelig ødelæg det endnu mere, farvel og tobak.
#96(Med 41 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:15
sopheyy
Hold da helt op hvor er det her ringe håndteret.
Vi får afvide at der er en gather - ALLE ER SYYYYYGT PÅ!!!!!
Så bliver den delt op, og det er sådan meh-meh, ikke nice, ikke forfærdeligt... Men B'eren var ved at dø.

Vi bliver lovet elo i B'eren, og får nu afvide at for at spille B, som er ved at dø, så skal vi betale?
Der kommer til at sidde 200 mennesker rundt i Danmark og tænke "Jeg betaler ikke, før at der er mindst 100 der har betalt." Og så sidder vi allesammen her?

Hvorfor er det at det skal gå SÅ hurtigt? Hvorfor ikke bare give os elo i en måned, og så få folk hooked på idéen og konceptet, og så efter sige "Okay venner, nu vil vi sgu gerne have nogle præmier - i bidrager til dette, ved at betale en "lille" fee på 50kroner om måneden.
^Dette ville være et meget mindre chok for folk. Ligenu er alting fucking dødt, og jeg ser ikke at det kommer til live igen, ved at i får folk til at betale for at spille, oveni deres forvejen premium/supporter.

lidt rodet, og sådan.... skrev bare tanker ned som jeg fik dem, hey!
#102(Med 22 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:24
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Fordi det er faceits system. Vi har ikke kontrol over hvordan de har programmeret det og hvilke regler de har.
Ingen penge, ingen elo. Det måtte vi så forholde os til.
Jeg gætter på de har brugt rigtig mange penge på at udvikle det.

Det drejer sig om 10 kr om ugen. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det det eneste som står mellem spillere og gode kampe.
#103(Med 15 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:30
sopheyy
Ja, men så er det fandme dumt at gå ud og udtale sig, og love at der kommer elo, når det i realiteten ikke er en mulighed.
Du kan aldrig gøre det til vores problem at DU/I ikke har styr på en skid.

Så må i, som dust2, gå ind og betale for første måned, og få en pris af faceit for det. Se det som en investering - ligesom os andre.

Lad vær at rend rundt og lov guld og grønne skove, når i ingenting kan overholde. Det er SÅ uprofessionelt som noget kan være. Ved ikke om jeg håber på succes eller fiasko. Jeg vil så gerne spille, men vil så fucking gerne have at det her bider jer i røven. Ad.
#104(Med 14 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:35
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
FACEIT lovede os elo, holdte senere et møde i ledelsen, og så ville de ikke give elo mere uden betaling. Så vi har lovet præcis, hvad faceit lovede os, men de oplevede at folk i andre hubs droppede premium, når der kom elo på, og derfor lavede de det om EFTER vores annoncering.
#108(Med 13 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:34
sopheyy
Øhhhh, som forbruger er det så vores problem?
#111(Med 12 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:37
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Du lader da bare være med at betale, hvis du ikke har lyst, det er jo meget simpelt.
#112(Med 5 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:37
sopheyy
Og så dør hele jeres projekt, fordi at ALLE ligenu tænker som mig? (Udover de 5 som selvfølgelig allerede har kastet penge efter jer)

Hvad fanden er det for en indstilling at have?
#127(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:05
Arize
Giv nu manden en pause...
#128(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:06
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jamen hvis folk ikke vil betale, så er det jo bare sådan det er. Så skal vi bare heller ikke sætte ressourcer af til at drive det. I Sverige var der bare ingen problemer, så lad os nu se. Vi forventer ikke alle vil betale, så hvis du er en af dem, der ikke gider, så er det helt fair :-)
#133(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:19
sopheyy
1. Sverige er et større land
2. I sverige er eSport mere udbredt
3. Sverige sejler sikkert ikke ligeså meget som i gør, mht. planlægning og arrangering.
#135(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:25
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Lad os bare blive enige om, at du da selvfølgelig lader være med at betale for noget, som du ikke føler er prisen værd - præcis ligesom du gør med alt andet :-)
#214(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 22:04
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg er overbevist om at du ikke kan kategorisere det svenske marked = det danske marked set med økonomiske briller. Jeres målgruppe er jo netop ikke Sveriges spillerbase, men den danske. Jeg antager at det ikke er hele den danske spillerbase, som er jeres målgruppe, men et segment. Heri er forbrugerne dem som har tanken at de vil "gå pro". Så, hvis antagelsen er rigtig og i mister en stor procent del af jeres brugerbase til dette skift, hvad gør i så?

Til slut vil jeg gerne sige, at jeg er helt enig i dit syn på om hvorvidt forbrugerne har lyst til at betale eller ej. Men i organisatorisk sammenhæng giver det altså ikke mening. Du er ambassadør for dust2 og burde tænke over hvordan du ytre dig, ihvertfald hvis det var min forretning.
#113(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:38
Juliebabz
Super professionelt og konstruktivt svar Sander. Den tager jeg lige med mig.
#180(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:12
michjk
Jeg har ikke lyst, så derfor betaler jeg ikke
#181(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:14
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Fornuftigt
#267(Med 2 svar)
7. oktober 2017 kl. 23:38
LarsAllan
Sander, du er seriøst et PINLIGT eksempel for Dust2.
Hvordan du med din attitude og opførsel, stadigvæk er moderator både i DPB/DPA/DPL, og herinde er mig en kæmpe gåde. Fordi du KAN, tale/skrive/kommunikere præcis som du vil, betyder det ikke at du skal. Du taler ned til ALLE mennesker, der stiller en LILLE smule spørgsmålstegn, ved de ting I foretager jer. Det er decideret sørgeligt, at du er så livstiltet, at du ikke kan skrive bare én positiv ting, når der kommer modgang.

Kom lidt ind i kampen, det holder sgu ikke det der.
#268(Med 1 svar)
7. oktober 2017 kl. 23:56
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jep, super pinligt at opfordre hende til ikke at betale for noget, som hun ikke tror er pengene værd.
#269(Med 0 svar)
8. oktober 2017 kl. 13:08
LarsAllan
Det her intet med din opfordring at gøre, men din latterlige attitude, som også kommer til udtryk i din besked nu :)
#106(Med 5 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:33
sopheyy
Godt eksempel hertil er f.eks viaplay - FØRSTE MÅNED ER GRATIS FOR BRUGEREN.
Dermed får man en realtime experience af hvad sitet kan gøre, og hvad man kan få ud af det.
Dette kunne i også have gjort med det her projekt, for at føre det frem i lyset, og for at få brugerne til at forstå at i ER seriøse omkring det her; for ligenu fremstår i bare som uvidende.
#116(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:41
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det har vel kørt i 1 måned. Dog uden elo. Ingen penge, ingen elo. Det er en beslutning faceit har truffet efterfølgende.
Som jeg skriver så har vi ikke selv udviklet platformen, så vi er låst i muligheder.
#188(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:38
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Stop med at skabe dig så meget over 40kr jesus. Betal eller ikke betal. Er du utilfreds så find nogle andre der kan gøre det bedre. Hele det her projekt laver dust2 for os, men sådan nogen som dig fortjener ik en dyt.
#231(Med 2 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:26
Mindless
Man kan vel godt give kritik og for nogen personer er 40 kr mange penge bare fordi du ikke lige står og mangler penge er det ikke ensbetydende med andre ikke gør

Jeg er selv villig til at betale 40 kr om måneden for god gather men fandme ikke hvis der ikke minimum er 20+ kampe der inde om dagen
#241(Med 1 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:45
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så kan du bare lade være med at betale. Du skal ikke give dust2 skylden for du ikke gider at spille. Det kræver en masse tid at køre det her show, og det giver mening at de kræver en smule penge for det.

Man skal ikke tale ned og nedgøre nogen for at lave noget til communitiet. Tag det eller lad være.
#244(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 01:19
Mindless
Ehhh jeg har aldrig sagt jeg ikke vil betale for den service de har men kritik er jo ændringer man gerne vil se blive lavet til systemet jeg syntes fx. at en "trial" periode ville være en god idé til DPL-B netop fordi at det er ret sløvt der nede
og forstår skam ikke hvad du mener med at give dust2 skylden for jeg ikke gider at spille det er sgu da noget mærkeligt noget at skrive jeg vil gerne spille og jeg vil gerne spille på deres service men hvis jeg kan se frem til 1-2 timers vente tid på gathers så tror jeg sgu bare jeg spiller normal faceit

ang det med man ikke skal tale ned til nogen det mener jeg da bestemt heller ikke jeg har gjort?
#105(Med 17 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:33
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
At lave hubs hvor der skal være elo, fpl kval pladser mm. kræver faceit penge for.
Jeg kommer selv til at subscribe selvom jeg ikke behøves. Vi taler 40 kroner om måneden, det er som at undvære 2 poser Chips, 4 cheese burgere, 2 poser Haribo, 4 øl i fredagsbaren.

Så hvis i synes at danske gathers var det fedeste, så støt op omkring det.
#110(Med 6 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:36
sopheyy
Jeg vil hjertens gerne støtte op om danske gathers, for der er ikke noget jeg hellere vil spille end det.
MEN jeg vil ikke sidde og betale 40 kroner for noget som var lovet gratis, og udover det betale 40 kroner for noget, hvor jeg skal sidde og vente i 20-40 minutter på at få en kamp.

Det her har INTET med pengene at gøre, det er en ren og skær principsag.
#117(Med 5 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:43
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hvorfor ikke pakke sine principper langt væk, og prøve at være med til at skabe et nice Gathersystem?
Det er træls at vente 25 til 40 minutter på kampe, men sådan er det alle steder så længe der ikke er 5000+ brugere.

Det er uheldigt at det er blevet meldt ud at det skulle være gratis. Men faceit har luret at private hubs er det nye sort og de måske selv har mistet noget aktivitet omkring deres egne ligaer.
#134(Med 4 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:19
Juliebabz
Ved du hvad det her er ? gyazo.com/557a15190348d32c93200157e7b200e8 ? Det er DPL-B sub og det tog kun 5 mins i fakta. Worth
#148(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:37
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Du er sådan et vidunderligt menneske. Har du flere billeder af ting som kan købes til sub pris?
#191(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:40
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Du kan godt undvære 40kr der kommer ind fra din twitch kanal :)
#237(Med 1 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:35
Juliebabz
ja sagtens, for 117. gang handler det ikke om pengene. Jeg kan derimod ikke undvære de 50 mins af mit liv Q tager, og jeg skal ikke betale for at sidde i Q i 50 mins, om det så var 1kr.
#242(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:46
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så grind alm faceit og kom op til lvl 7 altså
#114(Med 9 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:40
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ingen har jo efterspurgt fpl kval pladser? Og jeg er helt sikker på 90% eller mere af folk i DPA hellere vil spille gratis uden der er ELO på spil.

Edit: ser ikke beløbet som problemet. Snarere at der nu er en økonomisk barriere for at spille gather som altid har været gratis før :-)
#118(Med 8 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:49
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Vi taler 10 kr om ugen. Dansk cs er genialt, og hvis man ender i DPL - så er man endnu et skridt tættere på kæmpe kontrakter.
Jeg har da længe savnet et gathersystem, som da vi havde playzeek. Nu har vi endelig fået det, og der kommer præmier, elo mm.

Du har ikke efterspurgt fpl kval pladser, men det er der trodsalt rigtig mange andre der har.
Det handler om nogle går forrest, og hvis vi vil have det her til at fungere - så koster det penge.

Spillerudvalget har siden starten af det her nok brugt mellem 1-2 timer om dagen på at ordne retningslinjer, invites, dilemmaer osv. Vi kommer stadig til at gøre det her gratis selvom vi alle er fuldtidsproffsionelle cs spillere.
#120(Med 7 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:50
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Er det ikke bare "jer" i DPL som har efterspurgt tingene, i skal jo ikke betale en klejn men derimod modtager i fra os andre, som skal betale jeres prizepool...
#124(Med 6 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:57
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg kunne ærlig talt ikke være mere ligeglad med præmier, elo, fpl kval osv.
Den samme holdning har 80% af dpl spillerne det nok.

De sidste 20% er dem som er ekstra tryhard, lamer rundt eller vil prøve at vise sig frem til de gode spillere.

Jeg spiller max 15 games om måneden, og jeg kommer til at subscribe fordi systemet er genialt og en rigtig god ting for at styrke dansk esport.
#125(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:59
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Giver dig i ret i at gather systemet fremmer dansk cs, men at tvinge folk til at betale når største delen helst vil spille uden elo, og slet ikke ser nogle af de penge er jo håbløst..
#129(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:06
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men hvis de har en god måned, så ser de både dpl chancer, præmier og god elo.

Alt kan desværre ikke være gratis, Dust2 har afsat admins til at se demoer, Dust2 laver dagligt artikler med nye frags, Dust2 har fundet et spillerudvalg på højeste niveau. Det er ikke få timer om måneden vi taler om her.

Promovingen i sig selv er 40 kroner værd.
#126(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:00
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Du siger det jo selv. 80 % er ligeglade med præmier/ELO/kval etc. Tallet er mindst lige så stort i DPA.
Hvorfor så ændre det? :D

If it ain't broken why fix it.
#132(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:12
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Misforstå mig ikke. De 80% der tales om at i forvejen fpl spillere eller fuldtidsspillere.

Det kræver bare rigtig meget tid at skulle håndtere demoer, promovere dpl/dpa/dpb, retningslinjer osv for Dust2. De har fået det til at køre rigtig hurtigt gratis, og hvis vi vil beholde samme omtale, promoving, prestige - så må der komme lidt gengældt.

Kunne forstå der var blevet skidt grønne grise, hvis beløbet var højere. Vi taler 10 kr om ugen, det kan selv det hårdeste studerende håndtere.

Samt hvis man vil beholde det høje niveau i dpl og dpa - så skader det lige netop IKKE at der er præmier, elo mm på spil.
#270(Med 0 svar)
8. oktober 2017 kl. 14:06
WeiZ
Tbh. Er jeg lidt i samme båd som de andre, det kunne være 40, eller 400. Det betyder ikke noget for mig. Jeg synes bare at tilføje elo, og opdele systemet, var det som ødelagde det for mig. Jo jo, den skal jo være opdelt i DPL/DPA, men ikke mere end det. Og nej, det ikke fordi jeg er under lvl 7. :D
#272(Med 0 svar)
8. oktober 2017 kl. 20:57
Johnnyw0w
Jeg tror problemet ligger i at Dust2 prøver at arbejde udfra hvad 5% vil have i stedet for at arbejde udfra hvad de resterende 95% vil have, men det er jo højst usædvanligt hvis man kigger på den normale deling - Store spil som CS og WoW er der jo altid den 5% topdel, men der vil ALTID blive fokuseret på de resterende 95% da det er størstedelen og det eneste der giver mening?

Jeg kan nu godt se at dust2 ikke kan have det her system kørende gratis og flydende, men det er som om at det er eloen og præmierne der gør at det koster penge, os 95% vil ligge en lort på elo, men er sikker på at folk godt ville kunne fatte at folk ikke vil sidde og arbejde gratis for det her site. Jeg tror bare ikke rigtig at de skulle prøve at "sælge sitet" men istedet bare få folk indforstået om at man ikke ligger gratis arbejdstimer i det, hvilket bare er fornuft.
#98(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:21
Juliebabz
Det er så mærkeligt og uprofessionelt håndteret det her. Jeg er pisse ligeglad med 40 kr, men hvor er det her bare organiseret på en typisk dansk-cs-måde. Der var 900 i DPB og jeg har alligevel give op 2 gange inden for det sidste døgn, pga 40 og 28 mins i kø, somom DPL-B bliver bedre. Kan i lave en fucking HUB der giver adgang fra 1-10 uden præmier, så man i det mindste er garanteret at kunne spille 2+ gathers om dagen, så betaler jeg gerne det dobbelte!!!!!!!!
#235(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:32
Mindless
"så betaler jeg gerne det dobbelte!!!!!!!!"
Shhhh julie ikke giv dem idéer!
#99(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:21
Nizzen
Vinder af Dust2.dk Aim or Die
Så jeg skal betale for at spille DPA, og for at rykke op til DPL?
#100(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:22
Juliebabz
lidt rodet, og sådan.... skrev bare tanker ned som jeg fik dem, hej!
#119(Med 4 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:49
ARZi
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvorfor ikke holde DPA, og DPB åben? så kan man vel bare spille videre uden der er ELO system på. Indtil videre har der da kun været stor aktivitet på de begge to, selvom ELO ikke har været på.
#131(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:11
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Og indtil videre har der også været rigtig rigtig mange timers arbejde i det og kompetent arbejdskraft er bare ikke gratis. Kig bare på alle gather-trådene herinde, super mange brokker sig jo over at folk er toxic, snyder etc etc og at der ikke bliver taget hånd om det.
#146(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:36
ARZi
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det forstår jeg godt, men kunne det være en mulighed at få folk til at hjælpe? Kunne jo være der sidder nogle som gerne ville give en hånd med til at gøre det hele muligt. Men som selvfølgelig også må vide, det er gratis arbejde for at holde det oppe og køre. Men sådan som det lyder er der jo stor interesse for at holde det åben stadig :)
#149(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:38
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Har vi prøvet flere gange, og det holder ikke. Jeg skal kunne forvente, at alle gør deres arbejde ordentligt, og det sker bare ikke uden penge nu. Folk falder fra, begynder at slacke, kører eget show osv.
#174(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:58
ARZi
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Kan godt se det er svært så, synes bare det ville være synd hvis det skulle gå hen og dø. Hvad med at holde dem begge åbne (DPA/DPB), men hvor de så ikke bliver højest prioriteret (kunne være der skulle flere klager over en bestemt person, før man tjekker op på det, så det ikke var alt for uoverskueligt f.eks.), men det gør de betalte ligaer, så kan man jo benytte de gratis ligaer hvis man vil - men der vil selvfølgelig ingen ELO være. Så kan man jo se om folk er villig til at skifte.
#123(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 17:55
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det så nemt at nakke alle moneterne når man har monopol haha
- god forretningsmodel
#130(Med 8 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:10
SNR
Man kan lige så godt kalde det pracc når der kommer elo :)))))))))))))))))))))))))))))
#136(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:25
wAGNR
Havde forventet en bedre kommentar fra dig :s
#137(Med 6 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:28
MathiasB
Men det vel heller ikke dumt, at du får noget ud af de timer du bruger i spillet, fremfor at spille med hjernedøde russere på faceit ? :)))))))))))))))))))))))))))))
#139(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:31
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Russere er sgu decent i min elo :)
#142(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:33
MathiasB
Nu var det også mere for at stikke til ham, fordi jeg ved han sikkert bare er en af dem der rusher rundt og intet kan gå for stærkt i en gather :D

Men point taken, de decent nok :D
#150(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:38
SNR
Men selvom du holder en vinkel, så dør du stadig 9 ud af 10 gange =)
#172(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:54
MathiasB
Fordi dem som går op i det holder nemlig kun vinkler ? :D
#141(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:33
SNR
Så kan man lige så godt pracc istedet for :)))))
#143(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:34
MathiasB
Det jo ikke sikkert man har mulighed for det ;)
#140(Med 7 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:31
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
Folks indstilling til projektet er jo netop hvad der er galt med dansk esport: Folk vil have og have, men ikke give igen. Intet er gratis i den her verden, og folk som sidder og brokker sig over 40kr, har med garanti allerede subscription til ESEA og FACEIT, hvor de månedligt bidrager til FPL og Rank S.

Det er som om at folk tror at DPL tager alle $$. Det er ikke tilfældet. Hvis folk faktisk ville støtte op omkring det her, så ville pengepræmier stige væsentligt til både DPL, DPL-A og DPL-B. Og man kunne med garanti forhandle bedre vilkår med FACEIT. Det er dog kun noget som sker, hvis at folk støtter op omkring det.
#144(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:36
MathiasB
+1

Stortset alle købte glædeligt premium på det gamle Playzeek, for bare at kunne lave en gather.
#170(Med 5 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:47
Juliebabz
Jeg gentager...... For mig er det ligegyldigt med pengene, det er ikke det jeg sidder og whiner over. Jeg ved godt at du ikke ligger i DPL-B glace, men for os der gør, har de sidste dage med 20-40 mins q time, dræbt hele lysten til at spille derinde. Folk gad ikke spille fordi man intet kunne få ud af det, derfor blev der mindre og mindre spillere. Den lovede ELO kom ikke, og derfor døde DPB. Nu er der kommet en ny forhindring, med ELO kom der en pris for at spille, og det har d2 ikke fortalt spillerne. Så hvor der før var en ELO der satte en stopper, er der nu kommet 2 nye stoppere for aktivitet. Dem som synes at Dust2 er nogle idioter for ikke at have styr på deres eget system og pludseligt kommer med betaling for at bruge deres HUB og dem der ikke har pengene til det. Dette giver mindre spillere til os der kommer til at sidde i DPL-B, og vi vil derfor opleve ufattelig lidt aktivitet, det er det der trigger langt de fleste af DPL-B spillerne.
Jeg er ligeglad med hvilken league jeg er i, jeg vil bare hygge og spille, og spille kommer man ikke til at gøre meget derinde. Der er pt 8 personer signed op i DPL-B, udover de admins som også har.

Jeg efterspørger derfor et HUB hvor vi kan spille, uden ELO, uden præmier, men ren og skær hygge og aktivitet, når de andre HUBs er inaktive. DETTE vil jeg virkeligt gerne betale for.
#173(Med 4 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:55
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men Julie; det er ikke vores eget system. Vi skal agere inden for de rammer faceit giver os.
#178(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:11
Juliebabz
Så burde i have haft disse rammer afklarede inden i startede op. Det ville have været lange mere professionelt.

I stedet satte i noget op, som var uklart og derfor skabte meget forvirring for jeres brugere.
Dette er grunden til at folk giver op, fordi det vi er endt med, var ikke det vi troede vi ville få da vi startede.

For mig at se burde i have gjort 1 af 2 ting.
Enten skulle i have startet det sådan her. Have styr på alle informationerne, så folk vidste PRÆCIS hvad de gik ind til fra dag 1. Det havde fx. fået mig til at betale uden at blinke.

Eller også skulle i have gjort det som i gjorde nu, men meldt ud "Vi giver den første måned, fra næste måned komemr det til at koste $$, så har i tid til at se om det er noget for jer".

På den måde ville folk ikke føle sig taget ved næsen på samme måde som de gør nu, for om du vil det eller ej, så er det det der sker lige nu.

Ideen var super fucking god Martin, dont get me wrong.! Jeg var ellers modstander af opdelingen af lvl til at starte med, men har indset at jeg tog fejl.
Det virker bare til at det hele er sat op i samarbejde med én slags spillere. I har ikke taget de forskellige spillere og levels i betragtning. I har ikke tænkt hvad folk egentligt vil bruge de her hubs til.
80% af DPA vil spille med folk på deres eget niveau JA, det er korrekt. De vil frem og vise hvad de kan ja.
Men hvad med resten, hvad med de 20% der er i DPA og hvad med alle dem i DPB, hvad vil de ?
I hjælper gode spillere på vej ja, men hvad med communityet ?


Min pointe er, jeg smider gerne 40 kr for at hjælpe dansk CS på vej ja, det har jeg gjort før og meget mere, det kan du jo spørge dine kære admins om :)
Men jeg vil ikke betale 40 kr for at i har snakket med 10 topspillere som har ét vision, der er på INGEN måde tænkt på at man kunne have en anden måde at bruge de her hubs på.
Jeg vil ikke, af princip, betale 40 kr så jeg kan sidde 40 mins i kø på DPL-B mens cadiaN sidder og guffer sig i kage for mine præmiepenge, fordi han kan spille 430 kampe om dagen i DPL-A / DPL. NOTY
#189(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:48
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
Jeg tror virkelig du overvurderer hvor meget DPL spillerne reélt får ud af det. Det skulle gerne være en gulerod til alle, og for at få et mere professionelt community. Ville du bruge flere timer om dagen på dit arbejde, hvis du ikke blev betalt? Det er vel sådan Dust2 har det. Jeg får ikke en krone for alt det arbejde jeg laver, men støtter alligevel op om det, og bruger det fritid jeg har til det. Netop for at gøre dansk cs en tjeneste.

Du siger selv at folk efterspurgte elo: Det må vel betyde at folk har ambitioner om at forbedre sig. Nu har I fået elo OG pengepræmier at spille for. Hvis det ikke er 40kr værd, så ved jeg ikke hvad er.

Jeg subber selvom at jeg ikke er nødsaget til det, netop for at retfærdiggøre den her beslutning. Du sidder og siger DPL "guffer sig i kage for mine præmiepenge"- Men der er skam ingen som sidder og mætter sig i DPL-A/DPL-B brugernes penge. Der er præmier til ALLE ligaer i Dust2 hubben. Tror du har sat dig på tværs, fordi du gerne vil være det.

Her: gyazo.com/5c07c352f9aad6ccc61efac9884249e1 - Så betaler jeg også din kage :)

Dust2 smider +10.000kr afsted hver måned til turneringer, uden at spørge om noget igen. De havde skam også gjort det her gratis, hvis midlerne var til det.

Folk betalte skam også for at spille Playzeek dengang man kun var lyserød - Folk der er level 1, betaler også for at spille FACEIT og ESEA. Man betaler for at have et samlingspunkt med andre spillere.
#232(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:29
Juliebabz
jeg taler ikke om pengene, for mig handler ALT om ventetiden. Jeg skal ikke betale 40 kr og vente i 340 mins på at få Q pop. Så vil jeg 100 gange hellere betale 100 kr for en hub der er åben for alle, så vi kan få gang i gatherhyggen 4 real, og så er der massere af aktivitet. DPL-B kommer ikke til at fungere, og jeg kan ikke se hvorfor i ikke kan se det ?
#217(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 22:12
foli
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Er det ikke en smule snævert synet at antage at størstedelen af pengene går til spillere som f.eks. cadiaN eller nogle af de andre, som faktisk er på et hold med løn? Jeg vil våge at påstå at mængden af penge subscripers kan skrabe sammen ikke er nok til at både betale præmier, licens til faceit, administrations gebyr til dust2 OG til at dele ud til topspillere.

Ja, hvis der er 1.000 subscripers, så er det 40.000, men så er præmierne(forhåbentlig) også derefter. Men samtidig med at mængden af penge som kommer ind, i form af subscripers, så stiger mængden af administration også. Nu er Face-its system automatiseret, men al kundeservice foregår(så vidt jeg forstår igennem dust2) Og som de selv siger, kvalificeret arbejde er ikke gratis. Så igen, jeg tvivler på der er penge til folk som cadiaN. Og hvis der er, så snakker vi penge svarende til en dåsebajer på daglig basis. :)
#147(Med 7 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:36
gudluc4z
fuck hvor folk tuder meget over sølle 40kr hahahaha
#158(Med 6 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:42
skov
ikke bare sølle 40 kr men 80 hvis du skal købe begge dele så
#199(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:52
gudluc4z
Ja det er da ingenting
#203(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 20:26
skov
jo det er rat meget
#205(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 20:35
RomanEmpire
Sgu da mindre end et wow abonnement, eller fodbold kontigent om måneden.
#204(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 20:32
Tazh
Det er jo Tazh!
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det koster kun 40kr at subscribe til det hele :)
#240(Med 1 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:41
tek6
det koster vel 40 kr at have en almindelig faceit-subscription, og så 40 ud over det?
#255(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 08:28
Tazh
Det er jo Tazh!
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ah, ja. Hvis du også vil have faceit premium. Men det er ikke et krav for at subscribe til DPL
#167(Med 3 svar)
6. oktober 2017 kl. 18:51
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg synes det er lidt syndt hvis der kun kommer til at være præmiepenge til dem der ligger i den øverste liga. Især fordi det er alle andre der betaler for det og mange af dem der ligger der oppe tjener allerede penge på cs.
Hvis pengene kun blev brugt til vedligeholdelse ville være mere "fair" for alle dem der betaler.
Synes desuden også det virker underligt at spillerpanelet får indflydelse på at andre skal betale, når det er dem selv der får det meste ud af det.
Hvis de andre ligaer også havde repræsentanter i spiller udvalget ville det selvfølgelig være noget andet.

Men hva fanden hvis det lokker de bedre spillere til og det er det folk vil betale for så fair nok. Det er jo et produkt man betaler for som så meget andet og folk betaler også 500+ kroner for en T-shirt IRL bare fordi den hedder et bestemt mærke.
#176(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:02
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg har læst kommentarene igennem og kan se at der er præmie penge til de andre ligaer også.
Det ændre dog ikke på at jeg synes de også burde have nogle repræsentanter ikke kun dem der får gratis adgang og størst penge præmie.
#198(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:50
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Esea (faceit) betaler du stortset også for fpl eller rank S. Ingen forskel der.
#209(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 20:59
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Faceit kan man sagtens spille gratis, så din pointe modsiger lidt sig selv med dem.
Esea er selvfølgelig anderledes. Men som jeg også siger er det fair nok. jeg synes bare alle burde være repræsenteret ikke kun dem der vinder mest.
#177(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:04
Divi
Okay, så skimte man lige igennem det her. Og syntes faktisk også at folk græder ret meget over skide 40 kroner. Jeg ved godt nogen er i hårde finansielle situationer, men størstedelen af os kan skuda undvære de skide 2 redbulls vi måske købte fra tanken, eller de extra chips nede fra den lokale forretning.

Jeg syntes egentlig D2 har fuldt fortjent noget tilbage efter det de har lavet i så lang tid. Og hvis de 5 euro så bare giver mig lov til at spille på et af verdens mest prominente landes samlesteder for spillere i cs, så kan jeg sku godt smide det for dem.
#179(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:11
birk1986
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvor er det fedt, at der endnu engang er et samlingssted for at spille gathers, som det var i det gode gamle IRC dage - Jeg sætter virkelig stor pris på folkene bag, jeg ved der er lagt en masse tid, kræfter og energi i det, af ildsjæle, som brænder for at promovere den danske scene.

Det er naturligvis helt forståeligt at nyheden omkring betaling for gathers deler vandene. Dels fordi vi er forskellige personligheder, dels fordi vi er på forskellige niveauer, men ikke mindst fordi vi også har forskellige ambitioner med spillet. Nogen lever af spillet, andre drømmer om det, og vil gå gennem ild og vand, for at nå det til. For nogen lykkes det, for andre må de på et tidspunkt erkende, at esport måske ikke er levevejen for dem, og så er der resten. Dem som "bare" ønsker at spille et par timer om ugen for hyggens skyld.

Det er helt naturligt, at dem der ønsker at spille for hyggens skyld har en mindre interesse i at bidrage økonomisk til at støtte spillere der har gjort esport til sin levevej. Man må også bare erkende, at dem der står bag projektet faktisk bruger en masse timer på at få det hele til at kører.

Skal personerne bag bare arbejde gratis? - Hvem skal svare på Supportspørgsmål? Hvem skal følge op på klager? Hvem skal betale for serverne*hostingen? Er det bare noget der kommer af dig selv? Jeg kunne helt sikkert finde på mange flere ting, som vi blot tager for givet og forventer er gratis, dette er dog ikke pointen med indlægget. For dem der ikke ønsker at bidrage til til et dansk community, er der da heldigvis alternativer, for at spille. jeg respekterer naturligvis alles holdninger, uanset om man er for og i mod.

Personligt bidrager jeg gerne til et ordentligt sted at spille, hvor det er muligt at netværke og skabe bedre bekendtskaber, og samtidig vide der er hurtig live support med kompetente folk, der skaber gode rammer for Dansk esport. Det er min opfattelse at Hubben er lavet for at sætte fokus på talent udvikling, og skabe de bedste vilkår til dem der går tryhard og prøver at slippe igennem nåleøjet. Det vil jeg gerne være med til at støtte, trods jeg ikke selv har ambitioner om at blive til noget inden for esport. Er man blot hyggespiller, bør man overveje om man vil støtte projektet, eller spille på de alternativer der ellers findes, for dem er der nu alligevel en del af.

Jeg ser frem til at skulle spille o Pro league B, hvor jeg håber på at møde andre seriøse spillere.

Kan I alle have en fantastisk weekend.
#183(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:23
dj_skullfuck
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det kunne være skønt med DPL, DPA og en hyggehub for alle :)))))))
#186(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:31
Juliebabz
enig
#247(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 01:22
tek6
enig
#187(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:34
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Rip jeg smutter for denne gang. :p
#190(Med 8 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:45
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Synes man burde fjerne DPL-B Helt, det giver absolut ingen mening og betale indtil du lvl 7, også derefter skal du betale i DPL-A. Det burde indeles i 3 hubs, hvis du spørger mig.

DPL * Danish Pro League

DPL-A * LVL 7-10 og hvor man kan tryhard og kvalle til DPL

DPL-GATHER / HUB * Ligesom gather ingen betaling og bare "hygge" pugs.

Den der ide om at folk starter i DPL-B også grinder de sig til lvl 7 også de klar til det "næste" skridt, det kommer sku ik til at holde, hvis du spørger mig. Folk kommer bare til at spille normal faceit indtil de lvl 7, også hopper de i DPL-A, hvilket også ville være logisk og gøre. Håber ihvertfald de har tænkt sig og introducere en Åben Hub / Gather for alle. (uden betaling) også bare lade den køre sig selv. Der behøver jo ik være elo osv i den hub.
#193(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:44
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
NVM jeg er åbenbart træt.
#206(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 20:37
Kathrinejj
+1
#213(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 21:52
Katihat
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
+1
#220(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 22:34
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
At slippe for russere og folk som TKer og rage quitter er mindst 40 kr værd for mig.

Der er ingenting som kan køre sig selv. Antallet af klager vi modtager og håndterer hver dag er usandsynligt højt.
#228(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 23:36
kasparS
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
tk i faceit?
#229(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 23:46
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Spiller ikke FACEIT uden for DPB, så jeg snakker om MM mate.
#233(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:29
Juliebabz
100% enigh der !
#262(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 15:18
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
+1
#192(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:43
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Kan godt forstå der er betaling. Som folk har problemer og skriver til admins konstant burde de alle få løn :D
#194(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:46
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ja tak :-)
#251(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 02:28
RUPPERT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Kan jeg også få løn xd?
#195(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 19:47
casle
Dansktoppen
Major deltager
Gaimin Gladiators
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Fedt at man kan se spiludvalget, er alle som er i DPL inviteret af spiludvalget eller har nogen søgt selv?
#219(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 22:31
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Inviteret
#200(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 20:15
Tazh
Det er jo Tazh!
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men banneret er sgu da flot! Alle 40kr værd imo!
#201(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 20:16
rijaH
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
ej men jeg kunne ikke være mere enig :D
#202(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 20:17
Buller
i er lidt for tidlige/sene på den mht. 1.april. Fuck en prank at fyre af
#207(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 20:47
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Der er godt nok mange, som ikke har noget "problem" med at undvære de 10 kr. om ugen, men som alligevel ikke vil betale. Tænk sig, at have så lidt overskud, at man laver principsager ud af noget som simpelt som et gathersystem.

Den her tråd stinker af nærighed.

Når det så er sagt, så synes jeg, at det lyder som et virkelig fint setup, og jeg håber, at når stormen har lagt sig, så kommer der en brugbar og seriøs spillerbase ud af det. Det lyder som en super fin, nem og billig vej til, at man kan skabe sig et navn på den danske counter strike scene og endda muligheden for at spille med dansk toppen, hvis man er god nok.

Jeg tror ikke selv, at jeg kommer til at spille derinde, men jeg vil med glæde signe mig op, betale de 10 kr. om ugen, og følge med på sidelinjen.

Held og lykke med projektet - det fortjener succes.
#210(Med 1 svar)
6. oktober 2017 kl. 21:02
Katihat
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Synes der er mange gode pointer i mange af kommentarerne herinde, bare lidt en skam at det meste forsvinder i tuderi og mudderkastning. Det gør det så meget mindre konstruktivt. Jeg gætter på alle er herinde fordi de synes dansk CS er interessant eller sjovt. Så lad os da være enige om, at der ikke er nogen bad guys, som prøver at stjæle andres penge her. De småører, som der bliver i pengepræmie(og kontingent), er der jo ingen der bekymrer sig om alligevel. Jeg er overbevist om, at mange folk ligger mange gratis timer i noget de brænder for, for at dette overhovedet kan blive en mulighed. Så udgangspunktet må vel åbenlyst være, at folk gør tingene så godt de kan - og tak for indsatsen :)

Nå, til mine kommentarer på strukturændringen.

1. "Det koster 40 kroner å kom' ind."
De 40 kroner kan sgu ikke være et økonomisk problem for nogen i den vestlige verden - vil man spille, så finder man også de 40 kroner. Det eneste problem, der kan opstå med at have betaling er, at der altid vil være nogen, der er modvillige til at betale. Så problemet er jo ikke pengene, problemet er at der bliver færre spillere, og dermed større ventetid på at spille. Dette er jo allerede et kritisk punkt efter opdelingen i A og B, så jeg frygter at B dør helt ud snart. Argumentet med at man kan spille sig op, tror jeg ikke er drivkraften for de fleste i B. De fleste vil bare hygge sig med et sjovt spil CS engang imellem (det er i hvert fald min grund til at spille). Hvis køen bliver for lang, så frygter jeg, at mange ikke gider at betale = en dårlig cirkel, som ender med B's død i sidste ende.

....fortsættes....
#211(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 21:03
Katihat
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
2. Alternativet (ikke partiet).
Bubski kommer med et godt forslag synes jeg. Luk B-gatheren ned, gør den til et sted for "hygge"-gathers, som er åben for alle levels (1-10-pro, alle). Så bliver den mere som et mødested, som den var til at starte med. Hvor alle kan mødes på tværs af skill-level, hvis man bare trænger til en hyggelig gather. Om det skal koste penge eller ej, kan man eksperimentere med i mine øjne, man opnår trods alt en større mulig spillerbase end med Level 1-6 kravet. Så hvis man kan holde liv i hubben med betaling, så vær så god. Men lad være med at køre ELO på den. Så kan det blive som det var den første måned, et sted hvor folk spiller for at hygge sig og møde andre. Det hindrer jo ikke lavere levels med ambitioner i at blive bedre og udvikle sit talent, tværtimod. De kan møde spillere af højere level og blive bedre på den måde.
Det giver også en arena for spillerne i DPL og DPL-A muligheden for at slappe af med en gather, hvor der ikke er noget på spil, andet end hyggen. I de kampe jeg har spillet, har trolling ikke været et kæmpe problem uden ELO, så jeg kan heller ikke forestille mig det skulle blive det her.

3. Jeg er måske helt forkert på den.
Jeg er ikke det store orakel, så jeg er sikkert helt forkert på den, men ovenstående er bare min ærlige mening om udviklingen siden starten på det her projekt. Jeg skal med glæde betale de 40 kroner i en periode, selvom jeg ofte kun får spillet en lille håndfuld gange på en måned. Og hvis der rent faktisk bliver liv i B-hubben, så fortsæt are på den nuværende måde. Men hvis man ser det dør ud, så gør noget ved det. Jeg forstår godt, at man i toppen (spillerudvalget er jo også alle top-spillere) tager udgangspunkt i, at spillernes drivkraft er at blive blandt de bedste. Men sammenligner man med andre sportsgrene, så er størstedelen af en sport folk, der bare vil spille for hyggen/det sociale osv. Serie 1-6 i fodbold (som udgør langt størstedelen af de som spiller fodbold) er heller ikke kendetegnet ved, at alle regner med at skulle spille Superliga. Det er kendetegnet ved, at man vil gøre det så godt man kan, på det niveau man nu engang er. Og ellers gør folk det for hyggen, det sociale, motionen (måske ikke så let overført til CS) osv. Så er det selvfølgelig op til dust2.dk, at sætte sin egen målsætning for dette projekt. Det behøver jo ikke være på jeres skuldre, at skabe en gather hub for hygge-niveauet af CS-communitiet. Men jeg håber personligt, at I gør det, for jeg kan ikke se nogen andre, som er i en bedre position til at lykkes med projektet, end jer.
Tak herfra :) Og undskyld for muren.

Krydser fingrene, og tak for indsatsen dust2 + spillerudvalg.
#212(Med 7 svar)
6. oktober 2017 kl. 21:19
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvorfor ikke blot gøre DPA og DPB gratis også kræve betaling for at kunne spille i DPL? Så er der kun pengepræmier i DPL. I og med at i har kunne skaffe elo til DPL uden de betaler i deres hub, så kan man vel godt få det vendt om at de er de eneste som betaler også gør elo muligt i DPA OG DPB?

Håndteringen kunne godt have blive gjort bedre og ligner et forsøg på at please DPL spillerne også bare kneppe resten af brugerne på platformen.

I må skære alle over en kam også gøre enten betaler alle eller så betaler ingen også fuck det elo.
#218(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 22:27
Mentossen
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
+1
#226(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 23:31
kasparS
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
+1
#227(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 23:36
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Var allerede pisse ligeglad med ELO.
Kan ikke se hvorfor vi overhovedet skulle have det.
Det tager det sjove ud af at spille gather, det bliver jo bare mixteam praccs. Det bliver jo mere tryhard end at møde et fuld finsk stack på faceit :D
#236(Med 3 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:34
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Så jeg går ud fra, at du også forventer at FPL og FPL-C spillere betaler et beløb således at præmierne i de respektive kanaler kan dækkes ind?

Af en forretningsmand at være havde jeg forestillet mig, at du så forretningen i at "please" de bedste og de største. Meningen er ikke, at du kræver penge fra de bedste så de kan vedligeholde deres liga. Det er dem, der skal have det godt for at holde på dem og for at øge aktiviteten. Det samme gælder DPL-A og DPL-B; du har en platform med en masse brugere, og her har de valgt at kræve et beløb, hvor de både selv får et beløb at kæmpe om samt en plads hos de aller bedst. Månedligt er der tre spillere, der slipper for at betale samt får lov at spille med nogen af de bedste i Danmark og verden.
#250(Med 2 svar)
7. oktober 2017 kl. 02:13
vaMp
Siden min kommentar blev slettet (hehe), så lad mig re-phrase:

Hvordan kan det være at I forventer at spillere i DPL-A og B(?) skal betale et beløb for at spille gather, når spillerne i DPL ikke selv skal? Betal for jeres egne præmier, så skal vi andre nok også betale for vores. Vi skal da absolut ikke sidde og fodre jer jeres pengepræmier - eller rettere, jeg skal ihvertfald ikke.

Tror nu bare hellere jeg tager en almindelig omgang faceit i stedet in that case. Men held og lykke med det, solidplan/10 :D
#252(Med 1 svar)
7. oktober 2017 kl. 02:36
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
På samme måde som FACEIT får tusinde af spillere til at betale premium, så spillerne i FPL og FPL-C kan spille om præmier =)

Hvis du er i tvivl om min pointe, så læs min kommentar #236 igen. Sådan er forretningen og sådan vil det altid være. Tingene bliver 9/10 altid lavet, så dem der er i det øverste lag har det bedst.

Du skal være velkommen til at spille normal FACEIT, der er ingen der bebrejder dig. Dem der virkelig gerne vil frem på scenen og spille med og imod de bedste skal nok betale de 40 kr. og kæmpe sig op i DPL.
#253(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 02:49
vaMp
Fordi de tusinde af spillere spiller på deres platform, det er vel rimelig åbenlyst at man betaler for den service, er det ikke? :D

Jeg er ret så ligeglad med hvordan du tror en forretning drives, det her er en faceit gather hvor dust2 oven i købet gør brug af en third party service. Hvis folk skal betale penge for at spille om præmier, så er det ikke kun de få mindre gode spillere der skal betale, men os alle sammen. Alt andet er komplet hul i hovedet. Du så da også koncepter i 1.6 fek.s. som play4money hvor _alle_ lå penge til puljen, og ikke kun de mindre gode spillere. Hvis du vil have pengepræmier, så bidrag til jeres egen del og lad de andre hubs bidrage til deres. :-)
#216(Med 2 svar)
6. oktober 2017 kl. 21:59
CABBI
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Dust2 MVP
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg syntes sgu det er god stil, føler folk tænker lidt for meget over det helt ærligt det er 40 kr? Hvor mange penge bruger man personligt ikke på ting som man slet ikke behøver? Det er jo en form for nydelse imo, at betale 40 kr om MÅNEDEN for at have det grineren, få nye venner og eventuelt nye kontakter for folk der gerne vil spille hold? :D
#243(Med 1 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:56
Mindless
Ja det 4k på mirage med deagle var da ren nydelse er vi e9?
#249(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 01:43
CABBI
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Dust2 MVP
Guld Sæsonkort Sæson 15
hvad
#225(Med 0 svar)
6. oktober 2017 kl. 23:00
arNolder
Vinder af Dust2 Masters
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
er lidt ligeglad med at skulle betale 40/100/200 kroner, fedt der kommer elo osv. syntes dog det er lidt "lame" at dpl spillere ikke skal betale noget. så syntes jeg til gengæld der kun skal være pengepræmier i dpa/b fordi det er "os" der betaler til det. så lad dpl spille om plads til fpl kval samt et sødt lille dust2 bagde.

#JegSkalNokBetaleForDpa
#234(Med 3 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:31
KeyziN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg kan fucking lide det!
40kr om måneden er ingenting at græde over.
Så kan man vel se, hvem der er mest seriøs, og hvem der spiller for hyggen. Jeg kan lide de her ændringer!
#238(Med 2 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:36
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er imo det bedste ved at indføre et månedligt betalings beløb. De sorterer de useriøse fra de seriøse, hvilket skaber mere konkurrence over hele linjen. Så ved man også, at de tre der kommer i DPL hver måned ikke er nogen børger, men rent faktisk går op i det.
#239(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 00:37
KeyziN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg er enig.
Glæder mig helt til at komme igang :D
#246(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 01:19
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Præcis!
#254(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 03:09
haLLu
I min optik bliver konceptet ødelagt med disse ændringer. Ærgerligt, men så jeg må jo bare holde mig væk :)
#256(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 11:31
dhor
Ærgerligt i ikke laver en af de to hubs gratis. Havde forstået konceptet som et sted at spille med andre danskere, fremfor random matches på faceIT - men nu virker det til at det skal være et stort grind, uden nogen form for hygge/sjov
#258(Med 1 svar)
7. oktober 2017 kl. 14:30
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Er ikke enig i præmissen om, at 37kr. er ingenting at skulle betale og det er den manglende betaling af de 37kr., som gør at de bedste spillere bliver hængende og spiller. Det bør være ligeså meget i deres interesse at give penge til den talentmasse, hvorfra de skal hente deres næste spillere. Det der med, at de dårligste skal betale for at få lov til at spille med de bedste er, efter min bedste overbevisning, et skridt i den forkerte retning.

Men at admins skal have penge for det arbejde de laver, det er en selvfølge. Det skal alle betale til ligeligt. Det arbejde admins gør for bredden gør de også for toppen og man hæfter solidarisk for den proces.

Så alle bør hoste op med de 37kr. eller ingen. Og hvis det er ingen, så bør man nok forvente en ikke-eksisterende gather.

Håber dem, der faktisk kan leve af det her eller er tæt på vågner op og betaler deres del, så alle kan være med og ser det her som et fællesskab, der bidrager begge veje. Det her "eliten er hellig" virker slet ikke på mig.
#266(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 23:26
vaMp
Jeg er helt enig med dig. Det er helt absurd i min verden at man tager penge fra de mindre spillere for at give til de gode, specielt eftersom at topspillerne ikke betaler en rød reje og de i forvejen tjener penge på at spille spillet; hvorimod og talentmassen ikke gør. Det forstår jeg virkelig ikke.
#259(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 14:37
DFINE
Kan ikke se hvorfor folk har så ondt i røven, det fungere på præcis samme måde som i stort set alle andre ''sportsgrene'' folk betaler også for at spille bold i den nærliggende klub. Her er dust2 så bare vores klub. Hvis i synes at det er en princip sag, så har i fandme ondt i røven, folk bruger tid og ressourcer på det her. Samtidig med det kommer der til at være præmier i alle 3 ligaer, så synes satme der er nogle mennesker der går i små sko.

Fortsæt det gode arbejde bois <3
#260(Med 1 svar)
7. oktober 2017 kl. 15:04
wiccanboi
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Gik lige fra 1000 medlemmer til 37, yeeeeet
#265(Med 0 svar)
7. oktober 2017 kl. 15:51
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Der var så kun 300 af dem der havde spillet en kamp
#271(Med 4 svar)
8. oktober 2017 kl. 19:14
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg vil egentligt også gerne dele min holdning. Super med betaling og præmiepulje osv. MEn forfanden. Lad nu alle betale. Det må da også være tiltalende for Danske DPL spillere at spille i DPL, netop for at hygge med dem man kender. Så betaler i da for eksklusiviteten...
Selv i gamle dage i DEL betalte den bedste liga med MTW også for at deltage.
Misforstå mig ikke. Jeg synes det er fint med betaling for seriøsitet og præmiefordelingen, men jeg synes det er lidt fesent at man betaler for at nogle kan deltage gratis "fordi det er stort at møde og kunne komme til at spille med de gode spillere"
#273(Med 3 svar)
8. oktober 2017 kl. 21:36
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Der var også engang hvor alle topholdene ville spille nationale ligaer for 30k. I dag skal du finde 500k før de overhovedet vil overveje det, så din reference om hvad man ville engang sejler altså - der er sket vanvittig meget siden da, og det må man acceptere og tilpasse sig efter. Og det må vi i alle henseende, pt. gider ingen over top 7 bruge 2 aftener på at vinde 10k, det ville du aldrig opleve for 5-6 år siden
#274(Med 2 svar)
8. oktober 2017 kl. 21:43
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Fair. Kan godt følge det du siger med der er sket meget siden der.

Nej det har du måske ret i, men så er det de betaler for måske, at støtte vores community, og det at have en eksklusiv gruppe at spille i. Tænker bare hvis de ikke gider bruge den tid på at spille for prizepoolen så kan de vel også undvære de håndøre?
#275(Med 1 svar)
8. oktober 2017 kl. 21:50
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Vi har brugt 2-3 uger på at diskutere det frem og tilbage med Spillerudvalget, og vi havde selvfølgelig sat betaling på, hvis det ikke var fordi vi tror at en del deroppe så bare vil spille noget andet.
#276(Med 0 svar)
8. oktober 2017 kl. 22:02
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Fair :)
#277(Med 0 svar)
17. december 2017 kl. 20:49
Pingvinovic
Gal noget gylle - gider man da ikke betale penge for :D
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.