Færdig for i dag: Spillerne sendes hjem*

Efter endnu et nedbrud har arrangørerne valgt at sende holdene hjem. De første to runder spilles lørdag.

Arrangørerne har trukket stikket til, at der bliver spillet nogen som helst kampe i dag ved Blast Pro Series i Royal Arena. Efter flere timers delay valgte man at til sidst at spille kampene på online servere uden stream, men det er nu droppet. Informationerne er små, men noget tyder på, at det er internettet, der er synderen.

Det var en bevæget Nikolaj Nyholm, der fortalte spillerne, at de må forlade arenaen, da der ikke vil blive spillet nogen kampe i dag. Flere spillere var henne og give RFRSH-arrangøren en venskabelig krammer, da han var tydeligt ked af situationen. 

Det er netop nu ved at blive besluttet, hvornår kampene skal spilles lørdag, for at det fungerer bedst med holdene, produktionen af kampene foran tilskuere og om kampe eventuelt kan streames.

Dust2.dk vil derfor snarligt forlade Royal Arena i dag, men vil indtil nu arbejde videre på at finde ud af, hvornår kampene så skal spilles. Vi vil opdatere denne nyhed med en opdatering hurtigst muligt. 

*Opdatering 22:48
De to første runder er planlagt til at blive spillet mellem 10:00 og 12:00 i morgen, så spillerne har to timers pause før de første kampe spilles i arenaen. Det vides ikke, om de to første runder vil blive streamet, og dette er ikke 100% bekræftet, men flere spillere fortalte det til Dust2.dk .

#1(Med 2 svar)
24. november 2017 kl. 22:43
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvorfor fanden kunne de ikke spille dem online nu?
#4(Med 0 svar)
24. november 2017 kl. 22:44
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Serverne igen... så de snakkede om at lave en backup, men det havde sikkert heller ej sucsess
#42(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 07:03
qdkthomas
Det skulle vist være et defekt netværk, som er skyld i problemerne, så selvom serverne kørte fint gave det vilde spikes, men uden at man kunne se det som værende et netværksissue. Derfor forsøgte man online, hvilket gik helt galt, og fokuset blev rettet mod netværk.
#2(Med 10 svar)
24. november 2017 kl. 22:43
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er seriøst en joke...

Hltv album fra dag 1 er ude nu! rene billeder af politikerer, casters og spillere der dm'er hele dagen lang.... i.imgur.com/nXvSfOD.png
#7(Med 9 svar)
24. november 2017 kl. 22:55
NiveK
Medmindre du har erfaring med at holde et event af den her størrelse, tror jeg du skal være forsigtig med at kalde det en joke. Det er beklageligt at du, ligesom jeg, har ventet forgæves, men verden er ikke gået under. Hvis du ikke synes det her har været en fed oplevelse indtil nu, så forestil dig at være i deres sko. Personligt håber jeg inderligt at alt kører på skinner for dem i morgen. Ingen fortjener en fiasko af den kaliber. Held og lykke til dem som sidder og arbejder på det nu og hele natten igennem.
#10(Med 3 svar)
24. november 2017 kl. 23:00
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Selvfølgelig vil jeg da gerne have at det event bliver en sucsess! Jeg håber da også selv at alt kører på skinner imorgen når der skal være så meget smæk på... men kender det godt selv at alt kan gå galt når man arbejder til events (CPHGames2017 :/ ). Håber dog ikke dette sker igen når jeg skal afsted til ESL d.3 :)
#19(Med 1 svar)
24. november 2017 kl. 23:28
NiveK
Vi krydser fingre og sender god karma 👍🏻💪🏻. Og god tur til esl 😊
#27(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 00:06
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Enig! & ty :)
#33(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 00:42
JKN
Heldigvis for dig er ESL noget mere erfarne :-)
#28(Med 1 svar)
25. november 2017 kl. 00:12
Django
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Folk har ikke travlt med at kalde events for en fiasko, så snart der er delays. Men i det her tilfælde, har folk travlt med at forsvare dem. Jeg er ganske udmærket med på at det er synd for dem, at det ikke har kørt på skinner. Men forarbejdet har åbenbart ikke været godt nok og der er blevet skuffet mere end bare os gængse nørder, da familien Danmark for alvor også havde chancen for at se med. Så håber da også at det kører på skinner, men det fjerner bare ikke de mange dårlige indtryk som er blevet sendt ud i æteren i aften. Amatører. Ærlig talt. Håber de får det afviklet bedre imorgen selvfølgelig.
#35(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 00:46
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
+1
#32(Med 1 svar)
25. november 2017 kl. 00:39
Arize
Altså hvis det som sander siger er rigtigt, så har pgl ikke testet serverne i dag, og selvom jeg ikke har holdt events, og er kæmpe fan af det hele som rfrsh har gjort med setup og det hele.

Så er det simpelthen ikke godt nok ikke at have testet noget så vigtigt :D
#34(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 00:45
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Enig. Det server//netværks system burde have været stresstestet siden de satte det op for at sikre sig mod fejl (dermed ikke sagt at der kan være en del der er brændt af idag eller noget, men stadig).

Håber for dem at alt kører som det skal imorgen
#54(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 09:57
Energy
Det er en joke at IT folk ikke kan finde ud af deres arbejde. Det er jo tydeligt at se at de ikke ved hvad de egentlig laver når de fejlsøger. Hvordan de kan fejl bygge e en infrastruktur uden at teste først er mig en gåde, derefter når der er problemer kan man ikke finde fejl ved at lave fejl søgningen korrekt. Klassisk at udvidende folk ikke starter ved klienten og går videre derfra man kigger straks på hovedet elementet, som i dette tilfælde er serveren.
#3(Med 4 svar)
24. november 2017 kl. 22:44
VamosDK
Det virkelig trist. Men for fanden, alt begyndelse er svær. :-)

Håber da stadig de har mod på at fortsætte efter dette event, selvom starten har været svær. Der er altid mange børnesygdomme når man skal have noget nyt op at køre.

Jeg glæder mig til i morgen og krydser fingere. :-)
#8(Med 3 svar)
24. november 2017 kl. 22:55
Zherman
Det er det, og der er ting, som man ikke selv er herre over. MEN, jeg kan simpelthen ikke tro, at de bare er ramt af uheld efter uheld, som er ude af deres kontrol.

Er det det første $250.000 event, hvor man må cutte/skubbe matches en dag pga. tekniske problemer, og ikke har spillet en eneste kamp? (Der var en ESL/IEM turnering, hvor North(?) endte med at være færdige med deres kamp kl. 04 om natten pga. delays, men har der været andre $250.000?)
#9(Med 2 svar)
24. november 2017 kl. 22:56
NiveK
Er det ikke sagen uvedkommende om der har været Andre med lignende problemer ?
#12(Med 1 svar)
24. november 2017 kl. 23:04
Zherman
Ændrer det noget? Næe, men det er jo lidt sjovt, at vi altid basker de mindre LANs når de har issues, men et event som dette, der har en række erfarne folk i samtlige positioner (Indsæt selv joke om tekniske problemer og PGL), og de har det også.

Og så kunne vi jo mindes events, som havde været værre, hvor Gaming Paradise er en klart #1'er, og en kaliber som vi forhåbentligt aldrig kommer til at se igen.
#20(Med 0 svar)
24. november 2017 kl. 23:32
NiveK
Jeg Læste din første kommentar mere negativ end den egentlig var. Jeg Tror de fleste er enige om at støtte projektet omend det er lidt flovt. God aften
#5(Med 15 svar)
24. november 2017 kl. 22:48
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvad består de tekniske problemer i? Er der ikke et komplet redundant setup? Har man ikke udover det sørget for et off-setup også? Er det ddos angreb? Er problemet hos ISP'en?
#13(Med 14 svar)
24. november 2017 kl. 23:07
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg er også super nysgerrig over hvad der præcist er gået galt. På scorebot og streamen kunne man se 10 spillere varme op på en server, så mit bedste gæt er at det er eBot og tilhørende serverplugins der er i stykker. Men hvis man har villet gå så langt som at spille kampene uden stream, hvorfor kan man så ikke køre kampene på gammeldags manér med en dedikeret admin og rcon? Har man kun et fuldt automatiseret system, og ikke nogle simple værktøjer der lige kan det vigtigste hvis det brænder på?

Jeg er ét stort spørgsmåltegn, og jeg håber at der slipper nogle detaljer ud.
#16(Med 2 svar)
24. november 2017 kl. 23:24
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Når man kiggede livescore disconnectede de også alle sammen samtidig mid-round, så det kan også være netværket der er gået ned.. men ja, man undres.
#18(Med 1 svar)
24. november 2017 kl. 23:27
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Måske, men de kalder det selv "serverproblemer", deres første nødløsning er at spille videre online, og streamen kørte flawless. Måske er svaret bare inkompetence? :D
#21(Med 0 svar)
24. november 2017 kl. 23:33
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Netværk != Internet ;o)
Jeg tror du har ret, uden at have noget at basere det på. Måske ikke inkompetence, men i hvert fald manglende erfaring.
#43(Med 10 svar)
25. november 2017 kl. 07:06
qdkthomas
Netværksissues på noget Ciscoudstyr, som ikke viser noget i logsne.
#53(Med 1 svar)
25. november 2017 kl. 09:35
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Damm Cisco.. men har man ikke er fuldt redundant setup når man laver sådan nogle events eller er der måske tale om fejlkonfiguration? Men ja hvis man intet kan se i logs er det jo svært at svare på.
#58(Med 0 svar)
27. november 2017 kl. 20:22
qdkthomas
Jeg var ikke indeover debugging af netværksudstyret. Jeg affandt mig med at man rev alt ned og satte det op på andet udstyr. :-D Head-netværksduden, fra PGL, virker ret kompentent, men også forundret over at fejlene kun påvirkede et specifikt VLAN, og ikke et andet, så jeg vil ikke tro at der var tale om fejlkonfig. Jeg har selv oplevet meget underlige problemer i den retning, hvor årsagerne har været både pga dårlige netkabler over for lange afstanden, og virtuelle/software firewalls, som bare laver underlig ting.
#55(Med 1 svar)
25. november 2017 kl. 10:00
Energy
Kan stadig ikke se hvorfor man ikke lavet ping til offentlig ip adresse som det første når der kom disse random Spikes. Så man kunne fastslå en del hurtigere at det ikke var serveren. De virker ikke kompetente i forhold til deres udmeldinger samt opklaring af problemet.
#59(Med 0 svar)
27. november 2017 kl. 20:26
qdkthomas
ICMP er en ret elendig protokol til at finde periodiske fejl. Så vidt jeg er informeret, så blev der kørt adskillige både pings og speedtests fra forskellige porte/rum uden at give anledning til bekymringer. Det var først ved kombinationen af porte/rum/trafik at fejlene begyndte at kigge frem. Du kan også læst lidt om det i forklaringen fra Nicolai selv, hvor han også klart indrømmer, at det var en fejl ikke at få testet det fulde setup, og at det bliver et krav i fremtiden. ;-)
#57(Med 5 svar)
25. november 2017 kl. 14:54
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Tak, så har de(I?) min fulde sympati :(
#60(Med 4 svar)
27. november 2017 kl. 20:29
qdkthomas
Jeg var (desværre?) ikke en del af teamet. Jeg hjalp kun til med at finde forklaringer og løsninger det meste af fredag nat... Men pisseærgeligt at have et Cisco netværk, og tingene så stadig driller. :-(
#62(Med 1 svar)
27. november 2017 kl. 22:04
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Yeah, det gjorde ihvertfald mine spekuleringer til skamme. Det er godt nok nogle vilde symptomer ud fra beskrivelsen i hltv.org/news/22138/rfrsh-ceo-nikolaj-nyholm-three.. CPU spikes på game serveren, fordi der er en defekt switch og/eller opsætning på netværket?!
#64(Med 0 svar)
29. november 2017 kl. 19:05
qdkthomas
hmmm, jeg var der ikke under faktiske problemer, så ved ikke om det var 100% netværket eller ej. Sidst på natten spottede vi dog CPU lags på en af serverne, hvilket jeg kunne reproducere ved at tæske SSDen i serveren. En simpel dd read/write test vist +300MB/s read og 160MB/s write, så ikke just noget man vil bekymre sig over... udover at det måske ikke var verdens hurtigste SSD. :-) Men ved at tæske under demorecording (og kun der) udslag i form af CPU spikes, og jeg bemærkede at jeg kunne tvinge spillet til, at bruge/kræve over 100% CPU på den ene process. Og så vidt jeg ved er serveren ikke multithreaded, og så måtte selv en i7-7700k give op. Tager man størrelsen af en .dem fil i betragtning, så er det vildt underligt at se den afledte effekt. Jeg smed demorecording til at gemme direkte i ram, og så var problemet løst, selvom jeg fortsat tæskede SSDen.
Graham var dog ikke så tryg ved at bruge en "fremmede" løsningen produceret kl. 5 om natten, få timer før det VIRKELIG talte, hvilket jeg bestemt godt kan forstå, så FACEIT kortet blev trukket og testet igen, og som vi oplevede, så spillede lørdag jo som den skulle. :-D
#63(Med 1 svar)
27. november 2017 kl. 23:05
nkolaj_
Astralis
Guld Sæsonkort Sæson 16
Thomas, du er en stjerne!!
#65(Med 0 svar)
29. november 2017 kl. 19:06
qdkthomas
Tak. :-D
#6(Med 2 svar)
24. november 2017 kl. 22:50
MeyZ
Dust2 fantasy vinder
I det mindste er det stadigt bedre end NPF :)
#49(Med 1 svar)
25. november 2017 kl. 08:52
Slowhand
Det er jeg ikke enig i. Npf blev også udsat til dagen efter . Npf havde 5000 brugere. Her har de 30. Hvor svært kan det være.
#51(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 09:13
MeyZ
Dust2 fantasy vinder
Det er jo svært når man døjer med et problem, og så når man fikser det så opstår et nyt. Ved NPF var det et problem de brugte 17 timer på at fikse. Her er det flere, som de brugte 3 timer på at fikse, før de takkede af.
#11(Med 0 svar)
24. november 2017 kl. 23:00
Neemon
Det er selfølgelig træls for os alle det her men det er der ikke at gøre ved. Lad os håbe at BlastProSeries kommer stærkt imorgen og hvor alt kører som det skal! :D
#14(Med 2 svar)
24. november 2017 kl. 23:16
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg aner ikke om sådan noget her, men helt ærligt, så virker det skidt ud af til. Når man afholder disse events, så stress tester man vel hele ens setup og sætter 50 tosser til at teste hele setuppet inden? Eller tror man så meget på tingene at man ikke føler det er nødvendigt?
#15(Med 1 svar)
24. november 2017 kl. 23:19
BAKKI
nemlig også det jeg tænkte, de burde have testet det som om det var idag, før dagen idag. Virker virkelig upro
#17(Med 0 svar)
24. november 2017 kl. 23:25
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ja jeg ved ikke hvorfor ordet generelprøve er blevet så upopulær.
Det er jo lidt som at se Århus letbane stuntet med tv, politikere og champagne 😂
#22(Med 0 svar)
24. november 2017 kl. 23:34
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Øv øv øv.
Det var skuffende. Hele familien sad klar i sofaen.
Glæder mig stadig til i morgen.
#23(Med 2 svar)
24. november 2017 kl. 23:35
Maelk
Inden folk får alt for meget gang i pessimist-hatten, så vil jeg gerne kraftigt understrege at alt andet - og jeg mener vitterligt alt - med hensyn til turneringen indtil nu har været fantastisk, og at det stadig ser ud til at i morgen kommer til at blive fænomenalt. Jeg håber inderligt at det gør, for RFRSH har skabt nogle dejlige rammer for en turnering, og både jeg og North er ovenud tilfredse (med alt undtagen server-problemerne). Krydser fingre for at problemet er fixet og glæder mig til at det hele starter!
#25(Med 0 svar)
24. november 2017 kl. 23:39
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Vi krydser også fingren år nu vi har købt billetter og glædet os til et storstilet og hyped event. Selvom man er lidt skuffet, så er vi meget optimistiske for i morgen og håber på en god oplevelse.
#40(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 05:19
nomatic
Hvad mener du med 'vitterligt alt andet ved tuneringen har været fantastisk' .. det er da en kæmpe fiasko, at der ikke bliver spillet nogle kampe..

Tillykke med rfsh har prøvet på at lave en fed tunering men de har tydeligvis rodet sig ud i nogle ting som de ikke har styr på.. så ingen respekt til dem.. tværtimod så er det da mega pinligt !!!
#24(Med 3 svar)
24. november 2017 kl. 23:37
BarcodeNone
Ouch. Det var noget nær det værste der kunne ske for et event der har lagt alt på et bræt i forhold til venue og gruppespils afvikling. En pokkers skam for alle involveret.
Vinderen bliver nok dem har pakket madpakken bedst, når det kommer til at kræve at man jerner 7-8 maps afsted på en enkelt dag :/

Hvis Odense også får problemer, så må regeringen altså lige på banen for at undersøge hvem der sidder for enden af DK's interkontinentale forbindelse, for det er da ved at være lidt suspekt at de LAN's driller så ustandseligt meget når det foregår på dansk muld.
#36(Med 1 svar)
25. november 2017 kl. 01:32
DGaard
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
"Hvis Odense også får problemer, så må regeringen altså lige på banen for at undersøge hvem der sidder for enden af DK's interkontinentale forbindelse, for det er da ved at være lidt suspekt at de LAN's driller så ustandseligt meget når det foregår på dansk muld."

Hvad i alverden skulle regeringen dog have noget som helst med internet forbindelser at gøre??
Hver ISP har deres egen peering og transit aftaler ud af landet. Men hvem i siger at det har noget med det at gøre?

I sådanne setups burde der være redundans, fra 2 forskellige ISPer.
#38(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 01:42
BarcodeNone
Jeg håbede sådan på at det var åbenlyst sagt i spøg.. specielt med det ordvalg.
#52(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 09:22
Slova
Det er også noget andet når det er ESL der hoster eventet i Odense.
#26(Med 0 svar)
24. november 2017 kl. 23:42
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Vildt fedt setup derinde, må man sige! Ærgerligt det her skal overskygge det, men lad os håbe de får fikset problemerne til i morgen!
#29(Med 2 svar)
25. november 2017 kl. 00:27
loginz
Fuck jeg håber jeg kan se med i morgen!!
#30(Med 1 svar)
25. november 2017 kl. 00:28
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Det gør alle andre også.
#31(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 00:32
loginz
oki
#37(Med 2 svar)
25. november 2017 kl. 01:33
Jman
Kan godt være at arrangørerne er kede af det. Men Money talks og BS walks. Der er en omsætning på 5.5 millioner på billetindtægter alene.....så skal det fandeme osse virke når folk har betalt for det…specielt når man har reklameret som man har. Håber selv. Self. det bedste og alt kører, men gør det ikke så skal man sq have sine penge retur...
#44(Med 1 svar)
25. november 2017 kl. 07:09
qdkthomas
Er billetterne ikke kun for lørdag?
#56(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 11:18
Enrique
jo.
#39(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 03:02
strogie
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ryk det hele på en af københavns bedste netcaféer og lad i det mindste spillerne spille deres kampe :D i gamle dage var det bare sv_restartround x3 og hvis der var en der røg ud så lavede man startmoney til hvad han havde :D
jeg håber det bliver bedre idag, endelig kommer der et stort event til danmark og det er bare ærgerligt at første dag ikke gik som planlagt :)
men nyt format og nyt land, der måtte komme nogle udfordringer af en art?
#41(Med 4 svar)
25. november 2017 kl. 05:24
nomatic
Gal det er pinligt ... som jeg ser det har rfsh bare prøvet på at lave et fedt event for at tjene penge.. og slet ikke have erfaring eller nogle som helst forstand på hvad de har gjort...

Har ingen ord for hvor amatør agtigt det er!! Føj man
#45(Med 2 svar)
25. november 2017 kl. 07:10
qdkthomas
Du mener ikke Byskov har nogen erfaringer med at køre events/turneringer?!?
#46(Med 1 svar)
25. november 2017 kl. 07:41
saks
Jo, men er han ikke mere Ast end rfsh?
Så har nok ikke så meget med turneringen at gøre?
#61(Med 0 svar)
27. november 2017 kl. 20:35
qdkthomas
Det skal jeg så ikke kunne sige, men han var i hvert fald oppe det meste af natten, hvor han bidrog med hvad han kunne, hvor han som "just" Ast. manager nok ville ha' sovet, som en glad lille julegris.

Derudover kender han nok til nogen som kender til noget, hvilket han også kunne "sladre om" til RFRSH. Så jeg tænker de har brugt både tid og penge på, at finde de rigtige folk til de rigtige opgaver, fremfor selv at forsøge at stå og trykke på alle knapperne. Var det tilfældet kunne man MÅSKE hælde til en påstand i stil med nomatics.
#47(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 08:23
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
De har jo messioso, som vist var ansvarlig for at køre ESL events i NA, inden RFRSH hentede ham, så de har i hvert fald investeret i en god sjat erfaring
#48(Med 1 svar)
25. november 2017 kl. 08:26
danielp
Har I nogen ide om den endelig tidsplan i dag, samt mulige streams?
#50(Med 0 svar)
25. november 2017 kl. 09:09
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Fra 10-12 de spiller de første to runder, som skulle være spillet i går, og derefter vender de tilbage til den oprindelige plan med start kl 14 :-)

Streams ved vi ikke helt med endnu
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.