Kjaerbye, som sidder forrest i billedet, skal nu erstattes af en anden spiller.

Kasper Hvidt: "Det her havde ingen forventet"

Sportsdirektøren i RFRSH, Kasper Hvidt, ønsker ikke at kommentere på kontraktforholdene, men han havde ikke forventet, at Kjaerbye tog til North.

Astralis-spillerne lignede ikke nogen, der var helt tilfredse, da de en time inden Norths pressemøde afslørede, at de netop havde fundet ud af, at Kjaerbye har underskrevet en aftale med konkurrenten, som han skifter til på en fri transfer.

Hans kontrakt med Astralis udløb ved udgangen af januar, og da Dust2.dk fangede Kasper Hvidt, Sportsdirektør i RFRSH, ville han ikke svare på, hvorfor der ikke er underskrevet en ny, men han er tydeligvis meget overrasket over Kjaerbyes skifte:

Vi kommenterer ikke på kontraktlige forhold, men jeg vil da gerne indrømme, at vi alle, spillere, ledere og alle omkring holdet, er noget overrasket over forløbet og forundrede over håndteringen omkring dette skifte. Jeg vil ikke kommentere på spekulation omkring kontraktforhold og aftaler, men det her havde ingen forventet. 

Kjaerbyes skifte til Danmarks p.t. andetbedste hold efterlader Astralis på fire mand, og det danske powerhouse skal nu på udkig efter en ny spiller, som kan erstatte Kjaerbye.

Kasper Hvidt vil ikke fortælle os, hvem de har i kikkerten, men han slår fast, at Astralis hele tiden kigger på alternativer:

Du har helt ret i, at alle på og omkring holdet er overraskede, men vi bruger mange ressourcer på at følge de bedste spillere i verden og opererer selvfølgelig med potentielle alternativer i alle roller. Det er i sidste ende trænerens ansvar at sætte holdet, men lad mig sige det på denne måde; han har en rigtig stærk organisation omkring sig til netop den slags. Det her ændrer på ingen måde vores strategi på hverken kort eller lang sigt. Vi har mistet en dygtig spiller, der har arbejdet hårdt, men som også så sent som i dag har erkendt, han har haft svært ved at finde niveauet. Astralis fortsætter udviklingen, og vi ønsker Markus held og lykke.

Der har dagen igennem været spekuleret i, om Astralis henter en fra Heroic, mens også svenske dennis har været nævnt flere gange, da han spillede rigtig godt for danskerne til BLAST Pro Series som stand-in for device.

RFRSH og Astralis er dog ikke klar til at melde nogen fast afløser ud endnu, men registreringen af spillere til ESL Pro League slutter den 7. februar, så Astralis har travlt.

Kjaerbyes skifte efterlader Astralis med følgende spillere:

  • Danmark gla1ve
  • Danmark dupreeh
  • Danmark Xyp9x
  • Danmark device
     
  • Danmark zonic (Coach)
#1(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 15:36
DamiX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
+vester
#2(Med 1 svar)
2. februar 2018 kl. 15:38
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
+Dennis KOM NUUUUUUU
#31(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 17:23
jiG
ja tak
#3(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 15:41
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Astralis er gode til at lave PR stunt ud af alt..
#4(Med 2 svar)
2. februar 2018 kl. 15:42
MumaCe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
notan som standin igen til EPL. Kom så!
#11(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 15:53
klimox
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
+1!!! :D
#18(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 16:14
stenvang
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
#5(Med 13 svar)
2. februar 2018 kl. 15:45
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Selvom det kunne være guf, tvivler jeg på, at de henter dennis. Manden kan ikke dansk, og det er en lang proces at begynde at lære dansk og spille CS med Astralis samtidig. Udover det hvis jeg ikke husker forkert, så udtalte spillerne i Astralis, at dennis fik alle de roller han gerne ville have til BLAST Pro? Jeg tvivler på, at det kommer til at fungere sådan, hvis han nogensinde blev en fast Astralis-spiller. Og hvordan ville hans niveau så være, når han samtidig ikke kan kommunikere på dansk?

Jeg synes i hvert fald, at det er relevant at stille nogen af de her spørgsmål.
#9(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 15:51
razni
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dennis>kjaerbye i alle roller.
#15(Med 11 svar)
2. februar 2018 kl. 16:13
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Du får det til at lyde som om der er langt fra svensk til dansk. Det handler om tilvænning, og bliver man vant til det kan spillerne tale henholdsvis dansk og svensk til hinanden uden at det skaber problemer.
#36(Med 10 svar)
2. februar 2018 kl. 17:38
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Fatter intet. Norsk EZ.

Svensk / russisk. Ingen forskel.
#45(Med 4 svar)
2. februar 2018 kl. 18:41
atephon
Når det er sagt, så er mange calls jo med engelske navne. Nuvel en tyk svensk accent kan gøre lidt, meeeeeeen så er det heller ikke værre. Tænker det er en større udfordring med det sociale, pep-talks og lignende, hvor en ikke-dansktalende spiller vil føle sig malplaceret.
#50(Med 1 svar)
2. februar 2018 kl. 19:25
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Altså FaZe kom i finalen med 5 forskellige nationaliteter, så selvfølgelig kan det lade sig gøre.
#51(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 19:26
atephon
...men talte de dansk eller svensk?
#64(Med 1 svar)
2. februar 2018 kl. 22:35
haste
Vinder af Dust2 Masters
Vinder af Dust2 Final Four
Hvilken verden lever du i?
Folk bruger altså ikke engelske spots når de spiller med et dansk hold :D
Det er mere de "nye" der kommer op som kalder slisken (mirage) for ramp og gangen for palace/halls xD
#65(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 22:46
atephon
"Hvilken verden lever du i?"

Skal vi have en metafysisk diskussion, eller skal vi se på lidt retorik- eller konflikthåndteringskursus?

Min empiri er udelukkende baseret på FaceITs lavere rækker og DPL-B. Godt at høre at det danske sprog bliver bevaret. Jeg gjorde en antagelse, og den var tilsyneladende forkert. Men skru eventuelt ned for charmen ;)
#69(Med 4 svar)
3. februar 2018 kl. 08:52
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Du også særlig Martin, og jyde ;-)
#72(Med 3 svar)
3. februar 2018 kl. 15:04
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg er altså fra Frederiksberg :)
#73(Med 2 svar)
3. februar 2018 kl. 17:13
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Alt vest for Amager er jyder i min verden ;)
#74(Med 1 svar)
3. februar 2018 kl. 22:53
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Altså Lorteøen?
#76(Med 0 svar)
3. februar 2018 kl. 23:32
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Det jo kun islandsbrygge
#6(Med 3 svar)
2. februar 2018 kl. 15:46
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg håber IKKE at de henter i Heroic. Håber derimod at es3tag bliver skiftet ud med gade, så har de også et fornuftigt hold igen.

Go Dennis
#7(Med 2 svar)
2. februar 2018 kl. 15:48
xanzir
Hvad er der galt med es3tag? har du overhovedet set hvad han gør for sit hold?
#12(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 15:58
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det ved jeg ikke, er der noget galt med ham? Ja, det har jeg?
#78(Med 0 svar)
4. februar 2018 kl. 11:02
fREDIchild
es3tag spiller som en pose nødder, han er slet ikke klar til at spille på så højt niveau.
Han shiner aldrig, og rammer bunden 24/7, som om han var IGL ;)
#8(Med 2 svar)
2. februar 2018 kl. 15:50
Wasin
Jugi > Astralis
Cajun > Heroic
#56(Med 1 svar)
2. februar 2018 kl. 20:21
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sjovt, jeg sad lige og hørte Armor for Sleep samtidig med jeg så dit navn og kom i tanke om det her klip.. Så klippet for mange år siden og har hørt sangen trofast siden da.

Hvad er chancen.

youtube.com/watch?v=vWaYfTTCsdU


Et sammendrag af mine seneste scrobbles og det første med dem.. Kun mig der synes det er sjovt? Det er det nok...

i.imgur.com/OgMf3yw.png
#61(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 22:26
Wasin
Haha satme længe siden jeg har set det klip! Fik så meget hate fordi folk troede jeg snød pga kill nr.2 😂😂
#10(Med 9 svar)
2. februar 2018 kl. 15:52
arseface
Hvordan kan en sportsdirektør være overrasket over en spiller uden kontrakt skifter til nogle andre? Sker den slags ikke i håndboldverdenen? Det lyder grotesk amatøragtigt. Han er forhåbentlig klar over hvad en kontrakt er og at den skal fornyes hvis den løber ud?
#13(Med 1 svar)
2. februar 2018 kl. 16:06
Butler
Helt enig. Det virker helt godnat at de ikke har sikret sig den underskrift inden hans kontrakt løb ud.
#16(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 16:13
chr1s
må se mig enig
#17(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 16:13
Icezo
+100
Hvis de vil anses som en seriøs og professionel sport, så er det der da et totalt selvmål!!! Få da fornyet den aftale eller forvent at folk siger det ene og gør noget andet, sådan er gamet i alle andre sportsgrene, fodbold og håndbold inkl..
#25(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 17:01
Deuce
+1 på den.
Hvis man vælger at lade kontrakten på 1 ud af 5 spillere udløbe skal man nok lade være at spille helt forbavset og fortørnet i medierne efterfølgende :-)
#35(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 17:36
JKN
Spot on :)
#38(Med 1 svar)
2. februar 2018 kl. 17:39
donfrankie
Ja, det virker totalt uprofessionelt at man ikke forlænger inden den gamle kontrakt udløber.
Både som spiller, der gerne vil have styr på ens situation, men bestemt også som hold, da det jo ikke bare er plug & play med en ny spiller.
Er der andre "tidligere" Astralis spillere som ikke er på kontrakt?
#57(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 20:44
TheSmilingGun
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Denne rapport er fra November. Så om de har signed nye kontrakter ved jeg ikke persources.gg/2017/11/29/contracts-of-astralis-tri..
#48(Med 1 svar)
2. februar 2018 kl. 19:01
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det kunne være jævnt nice, hvis du læste artiklen.
#49(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 19:13
arseface
Der kunne også være mega nice hvis du ville uddybe. Jeg har læst artiklen.
#14(Med 2 svar)
2. februar 2018 kl. 16:06
Creepy
Han kunne da have gjort astralis den tjeneste at lufte ideen! Virker lidt mærkeligt ikke at fortælle sine kammerater og teammates om det! Og så bare "efterlade" dem uden en 5 mand eller muligheder for at finde en imellemtiden indtil det blev officielt at han ville skifte! Men han kunne måske godt mærke lokummet brændte lidt eftersom hans kontrakt ikke var blevet forlænget
#19(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 16:23
arseface
Lige gyldigt hvordan jeg vender og drejer den her, er det den sportslige ledelse i Astralis der har fejlet og svigtet og ikke Kjærbye. Har sjældent hørt om noget så amatøragtigt
#47(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 18:46
atephon
Jeg er delvist enig, men hvad skylder Kjærbye egentligt Astralis? Han har opfyldt sin kontrakt, helt som det kunne forventes (går jeg ud fra). På det personlige plan, så ja, så kunne han have givet en heads up. Vi ved dog ikke, hvornår han har truffet sin beslutning.

...når alt det er sagt, så giver det ingen mening, at Astralis ikke har forlænget en kontrakt med en spiller, som de gerne ville beholde i deres fold. Såfremt der har været usikkerhed om forlængelse fra Astralis' side, kan man jo godt forstå at Kjærbye har luret lidt på nogle tilbud.
#20(Med 10 svar)
2. februar 2018 kl. 16:27
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Helt utroligt, så hurtige folk er til at dømme begge parter for det ene og det andet, uden nogensinde at have set indholdet af kontrakterne.
#21(Med 9 svar)
2. februar 2018 kl. 16:30
arseface
Hvad for en kontrakt? Den udløb 31. januar. Der var ingen kontrakt mellem dem.
#22(Med 8 svar)
2. februar 2018 kl. 16:36
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Så det er først d. 31 Januar at Kjaerbye bliver kontaktet og overtalt til at skifte, i følge dig eller? :)
#23(Med 7 svar)
2. februar 2018 kl. 16:40
arseface
Nej, men Hvidt har da forhåbentligt styr på om Kjærbye ville det ene eller andet. Det er ret normalt at man f. eks. et halvt år før kontrakten udløber, kræver et svar. En form for take it or leave it. Det her er sgu bare amatørisme. For øvrigt ligesom da de bare lod Valde gå helt frit. Det er helt sindsygt at en organisation der kan lave blast og så mange fede ting, ikke har styr på noget så basalt som ansættelseskontrakter.
#24(Med 6 svar)
2. februar 2018 kl. 16:52
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Nu ved jeg ikke lige hvor du har den information om, at det er ganske almindeligt at et halvt år inden kontraktudløb, så bliver der forhandlet forlængelse. Det har jeg ikke set før i hvert fald.

I mit hoved, ville det give langt bedre mening at vente til efter Major, med at forhandle kontrakter. Da det vil stille begge parter, med bedre forhandlings vilkår.
Hvis Kjaerbye signer en kontrakt inden Major, viser storspil og måske oven i købet bliver MVP - så har han jo ikke "malket koen" ordentligt, ved at signe en kontrakt inden Major.

Ligeledes hvis Astralis signer kontrakter inden Major, og det virkelig går dårligt, så er de lidt "stuck" med deres nye kontrakter, hvor motivationen måske ikke er helt i top hos spillerne, mens fanskaren står og råber på roster changes.
#26(Med 5 svar)
2. februar 2018 kl. 17:03
arseface
Det er selvfølgelig en chance man kan tage hvis man venter med at forsøge at forlænge kontrakten til sidste øjeblik, og dine argumenter med major giver god mening. Men det må da ikke komme som en overraskelse at en spiller uden kontrakt skifter hold. Det er fuldstændig normalt at der er styr på kontraktforhold i minimum et halvt år før den udløber både i erhvervslivet og i sportens verden. Normalt giver man en frist til vedkommende hvis han nøler, og så tager man sine forholdsregler og laver en plan B. Astralis er taget med bukserne helt nede (jvf Gla1ve og Hvidt) over en kontraktløs spiller smutter! Det er helt vildt i mine øjne.
#27(Med 3 svar)
2. februar 2018 kl. 17:12
Entropy
Selvfølgelig har de en plan B, de vidste kontakten udløb samt han aldrig havde forlænget så selvfølgelig har de en spiller på hånden, men for hypens skyld trækker de den
#29(Med 2 svar)
2. februar 2018 kl. 17:20
arseface
Arrh, mon dog? Fremstiller sig selv som amatører for at lave en hype? Det kunne godt gøres lidt mere elegant 😄
#34(Med 1 svar)
2. februar 2018 kl. 17:35
Entropy
Hvis ikke de har en spiller klar så er der godtnok en der har fejlet gevaldigt. Det er jo ikke amatør artigt de smider skylden over på kjærbye som én der smutter fra sit hold. Men kan også være de bare har sovet i timen 😊
#60(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 22:12
McLoud
Alt er planlagt
#39(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 17:44
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg er til dels enig i at det ikke må komme som en overraskelse. Men hvis, og stor streg under HVIS, Kjaerbye nu har kørt dobbeltspil og måske været god til det - så skal der nogle gedigne redskaber i brug fra Astralis side for at spotte det i hverdagen.

Jeg har heller aldrig stødt på det i erhvervslivet. I øjeblikket har vi en barselsvikar ansat, hans kontrakt er på 15 måneder, med mulighed for fastansættelse. Han leverer resultater og bliver helt sikkert fastansat, det skal bare ikke aftales før kontrakt udløb (rent juridisk), af etiske hensyn får han dog besked før (3 måneder før). I andre virksomheder jeg har været i eller omkring, har jeg aldrig hørt et krav om forhandling 6 måneder inden kontraktudløb - men jeg har jo heller ikke været overalt :)

Vi kan godt være enige om at de er blevet taget med bukserne nede, det har de selv givet udtryk for. Men alle kan havne i en situation hvor en anden part, kan være 1-2 skridt foran - i det her tilfælde var Kjaerbye og ikke mindst North lige lidt foran. Men i mine øjne gør det ikke Astralis mindre dygtige i deres fag, eller for den sags skyld uprofessionelle, man bør måske bare give lidt mere credit til Norths forhandler-team, fremfor at nedgøre Astralis'. De spillede bare deres hånd bedre ;)
#28(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 17:14
NiveK
Synes egentlig også der er tale om et svigt fra deres side, hvis de ikke har sørget for at forny hans kontrakt.
Det er ris til egen røv.
#30(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 17:22
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det ser virkelig ikke særlig prof ud udefra.. Avs!
#32(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 17:29
fREDIchild
k0nfig kunne nok være den mest oplagte, til at erstatte Kjaerbye.
Men der er bare et eller andet, der gør jeg MEGET hellere vil se JUGi eller dennis i den Astralis trøje ;)
#33(Med 15 svar)
2. februar 2018 kl. 17:31
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Av. Virker som et dick move :-)
#37(Med 4 svar)
2. februar 2018 kl. 17:38
JKN
Hold nu op.. Det er jo ikke et dick move altså. Hans kontrakt var udløbet, længere er den ikke.
#40(Med 3 svar)
2. februar 2018 kl. 17:45
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Fint nok du udelukkende ser det på den måde. Men vi taler om en person der har spillet i 1+ år med 4 kammerater (Ja, jeg tillader mig at gå ud fra at de faktisk havde det ganske godt sammen), og en organisation der gjorde alt (!) for dem. Når man så ikke har mod nok til at spille med åbne kort overfor selvsamme mennesker som har satset så meget på én, så mener jeg personligt at det er et dick move at lave.

Hvis Kjaerbye var gået til holdet og ledelsen og spillet med åbne kort - fortalt at han havde brug for et andet miljø og andre omgivelser, hvad tror du så der var sket? Mon ikke, i og med han stadig havde kontrakten-ér-udløbet-kortet, at han stadig var kommet til North, men med en langt større forståelse for/ fra Astralis organisationen. Den her måde gør bare at han næppe vil være interessant, på noget tidspunkt, for nogen der arbejder i eller omkring Astralis (Danske såvel som udenlandske hold).
#42(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 17:49
jiG
+1
#44(Med 1 svar)
2. februar 2018 kl. 18:32
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis vi skal se på det rationelt, må vi også tage med at der formentlig er en god grund til Kjaerby ikke kunne snakke med dette skifte med sin nu tidligere arbejdsgiver.

Jeg føler vi er tilbage i de glade amatørscene dage med klaner, hvor alle blev uvenner når der var rokader. Men i den virkelighed vi har nu med kæmpe turneringer/sponsorer og kontrakter, er han i mine øjne først og fremmest en spiller ansat af et hold, og hvis han føler han har bedre muligheder et andet sted på "arbejdsmarkedet", og står uden kontrakt, så skal han selvfølgelig kunne skifte. Ligesom ude på det normale arbejdsmarked.

Selvfølgelig må man som astralis-fan/spiller/org være trist og sur over at en spiller forlader deres hold, men helt objektivt syntes jeg allerhøjest man kan kalde ham egoistisk, og det forventer jeg faktisk (til en hvis grad) af folk på dette niveau.
#54(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 20:13
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er helt enig ift. at det minder om de gode gamle "amatør"-dage. Jeg tror også at det handler om hvordan man er som person. Du nævner selv arbejdsmarkedet, det svarer vel næsten til at råbe "Tak for chancen. Fuck jer. Jeg smutter" til chefen på ens arbejdsplads, inden man går over og arbejder ved den nationale rival. Jeg tror han lukker rigtig mange døre på den her måde, istedet for at have holdt dørene åben. Mon ikke Astralis + RFRSH ville have haft forståelse for hans forklaring som han giver i et af de andre interviews? Især når han alligevel stod uden kontrakt.

Ja, egoistisk er en fin betegnelse - vel et eller andet sted også det jeg mener med "dick move". Jeg elsker loyalitet og det udviser Kjaerbye, i min optik, på ingen måde her.
#41(Med 9 svar)
2. februar 2018 kl. 17:45
donfrankie
Han var jo kontaktløst, det er vel mere et dick move at Astralis har ladet hans kontrakt udløbe og bare forvente han ikke forhandler med andre.
Det er sgu amatøragtigt af Astralis. Det havde jeg faktisk ikke forventet. De plejer at være mere professionelle, men nu kommer Kasper Hvidt jo også fra danske håndboldklubber som ikke har været kendt som de meste professionelle.
#43(Med 8 svar)
2. februar 2018 kl. 18:15
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Set mit seneste svar til den kommentar du svarer på? Er det bekræftet at kontrakten var udløbet og at han ikke er købt ud? I så fald er det da ikke godt håndteret af Astralis, men omvendt, som jeg også skriver herover - så er det da uanset hvad et dick move at lave overfor sine kammerater og organisationsfolk som har investeret så meget i en spiller, at han ikke engang har mod på at sige det til dem og de må læse det online.

Men Kjaerbye får det i hvert fald svært forude, ift. at finde hold med nogle i eller omkring Astralis og RFSH organisationen.
#46(Med 7 svar)
2. februar 2018 kl. 18:42
donfrankie
Det var en fri transfer.
Det er da udelukkende RFSH og Astralis der har kvajet sig ved at forvente at en spiller ikke udforsker andre muligheder når han ikke er på kontrakt.
Selvfølgelig skal en spiller undersøge markedet. Hvad nu hvis Astralis havde fundet en anden spiller og Kjaerbye bare havde stået uden hold og så først der skulle undersøge hans muligheder.
Det er altså sådan det er at være professionel. Om hans motiver har været økonomisk eller sportslige er egentlig ligemeget, men han er jo nødt til sørge for sig selv først.
Fint nok at de anser sig selv som kammerater og det er de nok stadig, men når man lever af det, så er det useriøst hvis ikke han havde undersøgt markedet.

Er der mon andre af Astralis spillerne der er uden kontrakt?
#55(Med 6 svar)
2. februar 2018 kl. 20:16
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvordan kan du 'bare' smide det ind som "sådan at være professionel"? Har du selv været det? Kan du sætte dig selv i samme eller lignende situation? Jeg er med på at han var uden kontrakt - min undren ligger i måden han gør det på. Hvad var alternativet? At holde dørene åben ved RFRSH (og dermed flere tophold) og spille med åbne kort - forklare at man har brug for at prøve noget nyt, eller gå "bag deres ryg" og tage den (i min optik) kujonagtige udvej?
#58(Med 5 svar)
2. februar 2018 kl. 20:52
SNAZ
Ja, han kunne have snakket med sit hold og organisation.
Selvfølgelig høre dem om hvad deres planer er fremadrettet og hans rolle på holdet, men må også se mig enig med andre; det er Astralis der virker uprofesionelle her.

Du ser det samme i fodbold jo. Bliver ens kontrakt ikke forlænget, så snakker man da også med andre klubber. Desuden tvivler jeg også på, at det kommer bagpå Astralis. Tror det er et stunt, de kører på Twitter; hvis ikke, så virker det godt nok uprofessionelt at det kommer bagpå dem, at en der har kontrakt udløb om få dage, ikke overveje hvilke muligheder han har. Måske bare min mening, idk.
#59(Med 4 svar)
2. februar 2018 kl. 22:04
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Som jeg også anerkender, så virker det overraskende og uprofessionelt at en organisation i størrelse med Astralis ikke har haft styr på det kontraktmæssige, så kort tid efter de har været ude og sige at de ikke vil ændre på noget.

Det jeg prøver at komme frem til, via mine kommentarer, er at det undrer mig at man kan være så kold overfor ens venner, i den her situation. Han havde alle muligheder for at skifte hold på god måde, men valgte at gøre det på pågældende måde.
#62(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 22:30
AnJ-Fan
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du antager i hvert fald han havde alle muligheder - Der er mindst en mio. grunde til at gøre det sådan, lad mig liste bare et par stykker.
1. Astralis har ikke tilbudt ham en ny kontrakt, hvorfor skulle han være nice mod nogle som ikke har været nice ved ham?
2. Det kan være han er kørt sur i de andre, det er ikke unormalt, hvorfor så fortælle dem det, når der alligevel snart er kontrakt udløb.
3. Der kan være en fordel i at holde kæft omkring det. North, hans nye hold, har lige skiftet 2 mand ud, det er gået relativt smooth set ude fra, det kunne meget nemt være gået mere bøvlet hvis folk snakkede i krogene.
4. Det er din/andres holdning at det er et skidt skifte - Han og andre igen kan synes det er et godt skifte.
5. Astralis kunne være blevet grådige i deres kontraktudkast, og så siger man fuck it
6. Han kan have ønsket rotationer på holdet, det har de andre ikke accepteret.

Igen, VI ved ikke hvad DE har foretaget sig, så at dømme ham for at sikre sig fremadrettet er fandme egoistisk.
#63(Med 2 svar)
2. februar 2018 kl. 22:32
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Men du ved jo heller ikke hvordan Kjaerbye har oplevet det tænker jeg. Hvad nu hvis han bare er blevet holdt hen i forhold til kontrakt? Ingen kender deres personlige forhold eller lign. Alt er noget vi kan gætte os til. :)
#66(Med 1 svar)
2. februar 2018 kl. 22:56
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det kan jeg selvfølgelig ikke vide. Men det virker underligt at der så kommer de reaktioner som der gør.

Og ja, det er rent gætteri :-)
#67(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 22:59
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det kan du have ret i :D Jeg aner intet, og tør intet sige :D
skal du ik snart vinde et pubg game uden du spiller 3rd person? - beef started
#52(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 19:26
jiG
Måske en smule uprofessionelt fra begge parter, men intet tab for astralis, glæder mig til at se deres nye 5th det kan kun blive en upgrade.
#53(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 19:30
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Kasoer Hvidt er godt nok landet i esportsland virker det til. Det kommer nok til at tage lidt tid, før det bliver elegant.

Det sagt, så er det godt nok uheldigt, at denne sag kommer frem i lyset på denne måde. Parterne burde have snakket tingene igennem uden medier som mægler.
#68(Med 0 svar)
2. februar 2018 kl. 23:42
Corium
Begge parter har jo vidst at kontrakten ikke var fornyet og at hvis man fremadrettet skal fortsætte samarbejdet så skal der jo til syvende og sidst ligge en ny forhandlet og underskrevet kontrakt på plads. At have en tidsbestemt kontrakt er jo netop en sikring af at begge parter kan overveje og vurdere om de skal fortsætte samarbejdet når kontrakten er ved at udløbe. Det kan vel næppe komme som en overraskelse for nogle af parterne at 'alt er åbent' så længe der ikke foreligger en ny underskrevet aftale. Det virker dog uheldigt at personlige holdninger fra andre omkring deres arbejdsforhold ryger ud i det offentlige rum som noget af det første,-her burde holdende på styr på tingene og koordinationen. Helt professionelt var det ikke andet end at en kontrakt var udløbet, og en ny blev indgået...
#70(Med 2 svar)
3. februar 2018 kl. 11:17
wazorntB
Det kan vel ikke falde tilbage på andre end Kasper Hvidt - Medmindre alle kort ikke er lagt på bordet endnu, virker det jo mildt sagt, som en kæmpe fejl fra hans side.
At han så forsøger at få det til at lyde som en god ting, da spilleren ikke har ramt sit topniveau, ændrer jo stadig ikke på det faktum, at de har mistet et ungt talent som de har brugt kisten på at udvikle, på en fri transfer til deres største rival.

Desuden lød det jo heller ikke ligefrem til, at hverken holdets coach eller spillere, havde set det komme, eller ønskede ham ude af holdet for den sags skyld..


Glæder mig personligt til at der kommer flere detaljer frem i lyset - Det pressemøde fra North, var jo ikke ligefrem noget man blev meget klogere af c,")
#71(Med 1 svar)
3. februar 2018 kl. 11:45
donfrankie
Helt enig.
Som sportsdirektør er det ens job at have en langsigtet plan. At lade en spillers kontrakt udløbe og så være overrasket over at han skifter får mig til at undre mig.
Eneste undtagelse er hvis at Astralis og Kjaerbye har udarbejdet en kontrakt som Kjaerbye ikke har valgt at underskrive, mens han siddeløbende har været i kontakt med North.
#75(Med 0 svar)
3. februar 2018 kl. 23:27
Corium
Enig,det indtryk jeg har er at han mest af alt har været en slags 'fitness træner', og ikke sportsdirektør som man ser hos f.eks. et cykelhold. Men man må da for pokker vide at det er overvejende sandsynligt andre er ude efter et talent. Det er selvfølgelig nemt at mene at det bare handler om at få andre spillere gjort klar i kulissen, men det kræver jo at spillerne får en agent der kan tage disse 'følere', og klare denne slags henvendelse helt konfident og professionelt, velvidende at det meget vel ikke resultere i andet end snak. Idag ville en sådanne henvendelse jo risikere at ryge ud som et rygte,-og dermed lave mere skade for det hold der bare prøver at afsøge forskellige muligheder ifb. med kontrakfornyelser. På den anden side så må alt det her med spiller bytte, køb og kontraktfornyelse jo ikke være helt amatøragtigt mere,- alt i alt fremstår North som organisation mere smarte i denne situation. Jeg er sikker på at begge mandskaber nok skal komme videre og dansk CS kun bliver bedre ved at vi har flere gode hold.
#77(Med 1 svar)
4. februar 2018 kl. 10:35
Oksegrav
Synes der mangler en mulighed blandt alle de scenarier, I har listet op:

Astralis og Kjaerbye har igennem lang tid forhandlet kontrakt, hvor Astralis har været ret sikker på, at de sidste knaster, nu endelig var løst, så de skulle underskrive fredagformiddag.

I stedet fortæller Kjaerbye, at han har underskrevet med North og det bliver offentliggjort om to timer...
#79(Med 0 svar)
4. februar 2018 kl. 16:50
Corium
Jo jo...det må være meget svært at tænke på at indføje en periode med 'exclusive right to negotiate' ved kontrakt udløb og selvfølgelig betale en spiller for at have dette indføjet i sin kontrakt :-), det skaber nemlig netop det med at man kan få de sidste knaster løst, eller kommer videre... pon.harvard.edu/daily/dealmaking-daily/understandi..
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.