br0 blev draftet til HUNDENs hold i Scouting Grounds, som vandt en betalt tur til Copenhagen Games 2018.

vnG om br0s ban: "Vi har ramt en lukket dør"

Et spirende dansk talent fik fra den ene dag til den anden ødelagt drømmen om at spille på nogle af verdens bedste CS:GO hold, da en beslutning som 13-årig skulle vise sig at få vidtrækkende konsekvenser.

16-årige Alexander Bro, der i den virtuelle Counter-Strike verden går under navnet br0, begik i juni 2015 en af de største fejltagelser i sit liv, da han lånte sin Steam bruger ud til en kammerat fra klassen.

Det er i hvert fald br0s egen udlægning af sagen.

Inden vi kommer tilbage til den udlånte Steam bruger, springer vi frem til 2018, der blev et fantastisk Counter-Strike år for den unge og meget talentfulde spiller.

I Danish Pro League spillede han sig op fra den laveste division og helt op til de professionelles lukkede division, hvor han gjorde så godt væsen af sig, at prøveperioden affødte et permanent medlemskab. Lidt efter sluttede han i toppen af DPL, og inden han havde set sig om, spillede han sig også op i toppen af FPL-kvalifikationen og vandt en plads i FACEIT Pro League, som er her verdensstjerner som device, KRIMZ, NiKo og s1mple spiller.

Jeg startede selv i den laveste division men spillede mig hurtigt op til de professionelle i DPL. Her blev jeg virkelig udfordret, og jeg lærte særligt hvor vigtig kommunikationen er. Gennem DPL vandt jeg en plads i FPL-kvalifikationen, som jeg vandt, og nu er jeg en del af FACEIT Pro League med alle de professionelle spillere, nåede br0 lige at udtale til DPL.gg, inden eventyret stoppede brat.

FACEIT havde nemlig fundet en gammel VAC-banned Steam bruger, som blev tilknyttet br0. Dermed blev han permanent udelukket fra FACEIT Pro League og Valve events såsom Minors og Majors.

Juni 2015

Vi spoler nu tiden tilbage til juni måned i 2015, da br0 lånte sin Steam bruger ud til en kammerat, han gik i skole med. Kammeraten hentede snyd, som han brugte, da han spillede CS:GO på brugeren, og det blev hurtigt opdaget af VAC (Valve Anti Cheat), og brugeren blev selvfølgelig banned og udelukket permanent.

Det var en rasende 13-årig br0, som opdagede det, viser beskeder mellem de to kammerater, som er dateret til juni 2015. Dust2.dk er i besiddelse af beskederne som dokumentation.

Kammeraten påstår, at han ikke har snydt, men at han har lånt sin computer ud til sin lillebror. Hvad der er op og ned i den sagen er på sin vis sagen uvedkommende, for Steam brugeren er knyttet til br0, og derfor tager han faldet, der for nu har sat et punktum i den unge danskers drøm om en dag at spille på de store scener rundt om i verden som professionel.

Valve er en lukket dør

br0 var nået til et punkt i sin karriere, hvor han af mange blev anset som et af de større danske talenter, men han manglede for alvor at slå igennem på et dansk top 10 hold. Det skulle hans agent, Dennis “vnG” Vang fra People in Sport, hjælpe ham med, for br0 er - eller var - et stort talent.

br0 har et ekstraordinært talent og det klassiske vindergen i forhold til gerne at ville vinde hele tiden - på godt og ondt. Så han er egentlig en spiller, som man godt kunne have ret høje forventninger til, siger vnG, inden han uddyber:

Det er selvfølgelig også omstændigheder, som afgør, om talenter rent faktisk lykkes med at indfri det, men en ting står ihvertfald fast; br0 har, eller havde, allerede et ret godt fundament at bygge ud fra grundet hans kvalifikation til FPL og hans tro på tingene. Han minder mig faktisk enormt meget om en af verdens bedste spillere i den alder, uden at sammenligne helt alligevel.

Du sidder måske nu og spørger dig selv: Hvorfor kontakter de ikke bare Valve og fremviser beviserne, så de kan kigge på sagen og fx tjekke, hvilken IP-adresse der blev brugt, da brugeren blev opdaget i at snyde?

Det er præcis det, som agenten vnG arbejder på og har arbejdet på lige siden br0 blev udelukket fra FPL, men Valve er meget svære at få i tale. Seneste eksempel er svenskeren robiin, som har kæmpet for at bevise sin uskyld i mange år, og efter fire års kamp lykkedes det endelig.

Samme drøm har vnG og br0, men indtil videre har det været rigtig svært at få Valve i tale, selvom både FACEIT og flere professionelle spillere forsøger at hjælpe:

Vi har kontaktet Valve omkring hele problemstillingen, fordi vi ved, at de tidligere har vist villighed til at hjælpe unge spillere i lignende situationer. Der er en række nuværende professionelle spillere, som har været præcis den samme mølle igennem, hvor Valve har hjulpet med at dokumentere, hvem der rent faktisk har brugt kontoen.

Det er præcis det, vi eftersøger i det her tilfælde, for FACEIT har egentlig ikke engang selv taget stilling til noget som helst, udover at FPL-deltagelse på nuværende tidspunkt ikke er en mulighed. De er dog selv gået ind i sagen nu omkring at forsøge at få Valve i snak, og generelt har støtten fra både FACEIT, såvel som flere professionelle spillere været rigtig god. Alle er enige om samme ting - at bare én forkert udelukkelse, er én for mange.

Hidtil har vi ramt en lukket dør, selvom vi er kommet forbi dørmanden og egentlig har de rette folk at snakke med. Der er bare forskel på, hvem der spørger, må vi konstatere - men vi smider ikke bare håndklædet i ringen, afslutter en fortrøstningsfuld vnG.

Fremtiden er uvis

Udelukkelsen fra Valve-events, som er det største i CS:GO, har sat en stopper for den karriere, der lige var begyndt. Som det ser ud lige nu, kommer br0 aldrig til at spille for nogle af de bedste hold i verden, og mange af de mindre hold vil heller ikke have ham med, da alles drøm er Major deltagelse.

Hvis br0 kunne spole tiden tilbage, er han dog ikke i tvivl om, at han ville have handlet anderledes og måske i momentet ikke have været en god kammerat og derfor sagt nej til at låne sin bruger ud. Det anbefaler han også, at alle andre, som overvejer at sælge, bytte eller låne Steam brugere, gør.

Først og fremmest; spil den sikkert og lad være - det er også imod Steams regler. Hvis du gør det alligevel, så sørg for at du har beviser for, at den ikke tilhører dig længere, og så hold fast på det for jeg ønsker for ingen andre, at der sker det samme som ved mig. Jeg er meget heldig, at jeg konfronterede min ven gennem Facebook, ellers havde jeg ingen konkrete beviser haft, siger br0, hvorefter han slutter klart af:

Det er ikke det værd! Tænk altid på jeres fremtid, uanset hvad.

Hvorvidt br0 nogensinde får overbevist Valve om, at det ikke er ham, som snød, da brugeren blev VAC-banned, er uvist, men en ting er i hvert fald helt sikkert; der venter en lang og hård kamp.

#1(Med 10 svar)
23. januar 2019 kl. 12:33
borch
hvad er det her???

Manden har ikke snydt. fatter valve ingenting??????

lad os alle sammen skide på dem!
#3(Med 7 svar)
23. januar 2019 kl. 12:44
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvad snakker du om? De er højeste instans. "At skide på dem" ville svare til at skide på Folketinget, men de laver altså vores love uanset.
#79(Med 6 svar)
23. januar 2019 kl. 16:15
droob
og domstolene!
#136(Med 5 svar)
23. januar 2019 kl. 21:07
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Enig
#149(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 11:01
droob
det er jeg glad for, mads!
#150(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 11:11
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er også, fordi du er så vis
#156(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 14:25
droob
jeg har også øvet mig!! skal vi snart spille counter, jeg er vanen tro helt vildt god igen
#157(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 14:30
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det skal vi bestemt. Jeg er næppe så god, for jeg har ikke lige haft tid til at spille så meget. Har du tid til at spille counter?
#165(Med 0 svar)
25. januar 2019 kl. 10:02
droob
tjoooh, det bliver til et par kampe om ugen!
#6(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 12:56
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du er meget klog.
#20(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 13:38
Sheru
Hvordan ved du, at han ikke har snydt?
#2(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 12:43
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
I dag hvor scenen er så stor og drømme om en professionel karriere kan realiseres, så ville det være tåbeligt at give sig ud i ligegyldige ting som account trading og snyderi..
Jeg har personligt tonsvis af VAC-banned konti grundet jeg synes det var pisse sjovt at rende rundt på FFA med Fighter FX og knifespeed og timsu da det ikke kunne opdages, men det pletter sgu alligevel ens omdømme.

Så det er da klart man bør holde sig til ét account og så lad for guds skyld vær med at købe eller sælge steam konti fra andre private, for så ender man i sådan en situation her. Sørger man for ens egen konto ikke bliver plettet bør der jo aldrig være grundlag for at skulle købe sig til det.

Såfremt br0 er uskyldig kan man håbe på at VAC får øjnene op for hans sag.
#8(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 13:12
HykZ
Dust2 fantasy vinder
Sku bare ikke altid man tænker sig lige om når man er i de tidlige teenage år. Har sku også solgt et par accounts, der er jeg så bare heldig at jeg har muligheden for at købe dem tilbage - og også uden vac.
#32(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 14:18
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er jo netop det jeg skriver, så jeg synes det er fint at der kommer indlæg som det her, så folk tænker over det inden de roder sig ud i noget som potentielt kan skade deres fremtid.
Da jeg downloadede cheats første gang tilbage i 2003-ish, havde jeg da aldrig drømt om at det ville blive så stort som det er i dag. Men som du siger, dengang var jeg 11-12 år gammel, så jeg tænkte mig sgu ikke om.. Og det fortsatte faktisk helt op til jeg var en 18-19 år før jeg fandt ud af, at det ikke var så skide sejt at sidde og være ligeglad med alting og snyde..

Det er naturligvis en anden ting med snyd, for det ved alle jo godt på forhånd er forkert, så det er fint at der er noget dækning over en sag, der drejer sig om handel med konti, såfremt at br0 rent faktisk er uskyldig og det ikke er ham selv der har snydt. Men han har jo et eller andet sted stadigvæk del i skylden.

Man kan håbe at alle tænker sig en ekstra gang om i det unge år hvis man går ind i eSport, for det er i de unge år man bliver formet og finder sit talent, så er det sgu synd hvis det skal gå til spilde fordi man dummer sig med sådan noget her.
#4(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 12:47
LGK
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Probaganda!!
#5(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 12:54
HykZ
Dust2 fantasy vinder
Det simpelthen helt til grin det her, håber de får det her ban fjernet.
#24(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 13:44
Sheru
Så du synes det er helt okay, at man bare ser igennem fingrene med denne sag? Det er da helt til grin...
#148(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 10:10
HykZ
Dust2 fantasy vinder
Nej, synes ikke man skal se igennem fingre med det. Men ud fra den information som er givet, så synes jeg ikke der er tvivl om at han skal unbannes. Hvis man har snydt, så er der no mercy.
#153(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 13:23
Sheru
Jeg ved snart ikke, om jeg skal grine eller græde. Der fremgår INGEN information/dokumentation indtil videre, som kan retfærdiggøre, at han skal unbannes.
#7(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 13:12
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Der er aldrig nogen, som har snydt.

"...br0 lånte sin Steam bruger ud til en kammerat...
Kammeraten påstår, at han ikke har snydt, men at han har lånt sin computer ud til sin lillebror."
#13(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 13:33
Sheru
Hvor vil du hen med det? Fordi ingen af dem siger de ikke har snydt, så har de ikke snydt?
#16(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 13:34
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg synes det er trist ingen nogensinde tager ansvar.
#21(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 13:39
Sheru
Ahhh... jeg misforstod din første kommentar :) men helt enig.
#9(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 13:14
w0ndeRR
Det er simpelthen så fucking syndt for br0 at hans drøm skal gå i vasken sådan her. Håber virkelig valve får øjene op for hvad de laver. #FREEBR0
#25(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 13:44
Sheru
Nej, det er ikke synd, når man selv har et medansvar.
#101(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 17:42
10_Gr0n
Tror W0nder mener det er syndt, da han var i en ung alder, og ikke var klar over så meget.
#10(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 13:18
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er lige præcis her DIF har en pointe i forhold til, at sporten ikke er demokratisk styret, men styret af en instans, der, i teorien, kan gennemføre domme udenom fællesskabets regler. Ikke at de demokratisk styrede sportsorganisationer ikke også er bund rådne, men på papiret kan DIF se på denne slags tilfælde og sige, at problemet ikke bare er teoretisk.

Jeg håber, at Valve bliver bedre til at samarbejde med esportsfællesskabet om at lave regler, så denne slags tilfælde kan tages op af en disciplinærinstans. Jeg mener stadig at et forbund er det rette sted at lave lobbyarbejde for denne slags. Det er trist, hvis sagen vitterligt er, som br0 udlægger den.
#28(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 14:07
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Det er helt sikkert her, at der skal nogle samlede regler til på tværs af platforme som faceit, ESEA etc, medlems organisationer og Valve. Problemet har bare alle dage været at Valve har ageret højesterets dommer uden særlig meget indsigt i de forskellige sager og uden et egentlig regelsæt, som er tilpasset de mange grænseflader og huller der kan opstå. Det andet problem er at turneringerne og platformene sjældent har kunne enes om strafudmålinger, zero tolerance er kommet og gået, og der er lidt for mange selvbestaltet enheder i stedet for en mere centraliseret organisation til at varetage det ansvar.
#54(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:15
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er lige præcis det. I min optik er en demokratisk funderet organisation stadig det esporten mangler. En instans, der kan tage disciplinærsager og har retten til at bestemme hvem der må og kan spille, som alle respekterer og følger. Så må det være op til fællesskabet at finde ud af, hvilke regler disciplinærinstansen skal dømme ud fra, men den mangler, meget.

Spørgsmålet er dog om den er interessant for turneringsafviklerne på kort sigt. Det vil alt andet lige skulle være et værktøj, der ikke mindsker deres økonomiske position, kunne man forestille sig. På lang sigt tror jeg dog stadig, at esporten er bedst tjent med en sådan opbygning.
#99(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 17:38
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Der er så mange penge i csgo idag som esport. Og alligevel er spillet et diktatur. Det er simpelthen for ringe.
OGSÅ
Hver gang de laver en eller anden fucked update burde de lige stoppe op og spørge sig selv, ville Communitied blive positiv eller negativ over det her?
Hvad med at lave en vote til hvilke updates der skal igennem og hvilke der ikke skal, præcis ligesom oldschool runescape der sidder et virkelig godt eksempel hvad det angår, konceptet er pisse godt.
#11(Med 38 svar)
23. januar 2019 kl. 13:23
kREZ
Den der med, jeg lånte mit account ud, den er sgu for billigt købt.

- Det muligt det er det som der er sket, men så må du jo lade være med at låne dit account ud, slut. Den er ikke længere.



Du låner jo heller ikke din bil ud til en som ikke har kørekort, så bliver du også straffet.



You snooze you loose.
#12(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 13:32
Sheru
Fuldstændig enig!
#14(Med 13 svar)
23. januar 2019 kl. 13:33
Danerswine
sikke dog en hjernedød sammenligning
#19(Med 9 svar)
23. januar 2019 kl. 13:37
Sheru
Hvorfor er den det?
#27(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 14:05
Danerswine
brug hovedet? ellers læs #22
#30(Med 7 svar)
23. januar 2019 kl. 14:09
droob
fordi du ikke bliver livstidsbannet for at låne din bil til en ven, som ikke har et kørekort?
#56(Med 6 svar)
23. januar 2019 kl. 15:19
kREZ
Det jo heller ikke det som er pointen. Pointen er at du er den ansvarlige...
#58(Med 5 svar)
23. januar 2019 kl. 15:23
droob
muligvis, men så skriver du:

"Det muligt det er det som der er sket, men så må du jo lade være med at låne dit account ud, slut. Den er ikke længere."

derfor mener jeg ikke, at eksemplet er godt, da straffen slet ikke er ens.
#59(Med 4 svar)
23. januar 2019 kl. 15:24
kREZ
Straffen er ikke ens, men det er heller ikke pointen, pointen er at du som er den ansvarlige, må tage konsekvensen af dine handlinger, udover det er jeg sikker på når man køber csgo, at man accepterer deres spille vilkår :)
#63(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 15:31
droob
men hele pointen med den her diskussion er vel også, om konsekvensen af br0s handlinger er fair? og i den henseende mener jeg ikke dit eksempel holder. men nok om det, jeg forstår din pointe!
#64(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 15:34
kREZ
Helt enig, og jeg synes en straffen er helt fair, han har købt spillet og accepteret dets regler, gået i mod hvad steam fortæller ham, men alligevel givet andre adgang til hans bruger, og nu sidder han i suppen.
#66(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 15:38
droob
hvis vi nu lægger til grund, at br0s historie er sand, så synes jeg sgu ikke straffen for account-sharing holder.

jeg har aldrig studeret steams eula, men umiddelbart tvivler jeg på, at account-sharing resulterer i et vac-ban (eller anden straf), der udelukker fra counter-strike turneringer, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.
#70(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:47
kREZ
Men vi kommer aldrig til at vide om hans historie er sand, det jo ikke steams opgave, de banner de accounts som har snydt.
#41(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 15:00
kREZ
Det vidst dig som er hjernedød, jeg siger ikke han skal have livstidsban - jeg siger bare snyd er ikke acceptabelt, og det har en straf.
#76(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 16:00
Danerswine
jeg gentager: sikke dog en hjernedød sammenligning
#78(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 16:03
kREZ
Jeg gentager, det vidst dig som er hjernedød.
#15(Med 7 svar)
23. januar 2019 kl. 13:34
DtN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Den sidste sætning skal jeg lige forstå korrekt...

Hvor bliver han løs henne? 🤔
#47(Med 6 svar)
23. januar 2019 kl. 15:06
kREZ
Jeg tror ikke jeg forstår hvad du skriver, ellers så forstår du ikke engelsk?

You snooze you loose.
oversat til dansk og skåret ud i pap.
Hvis du sover i timen, lærer du ikke så meget
Det vil sige, hvis han havde fulgt steams anbefalinger, skriver den nærmest til dig hele tiden lad aldrig nogen vide din adgangskode.
Derfor: You snooze you loose.
#48(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 15:13
DtN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Er nu ganske OK til engelsk, hvis jeg selv skulle sige det.

Men jeg går ud fra, at du mener "you lose"? Lose som i at tabe. Ikke loose som i et løst røvhul.

urbandictionary.com/define.php?term=yo..

🤷‍♂️
#50(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 15:13
kREZ
Ohh i see. Jeg havde et o for meget. Jeg trækker mig - Du vinder :<
#52(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 15:14
DtN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
:D

Jeg driller dig også bare. God dag!
#55(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:17
kREZ
Det altså tarveligt at drille andre!
#49(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 15:12
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Lose er at tabe, loose er at løsne.

Jeg tror bare, at han leger trold.

God damn it.
#51(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:14
kREZ
Ja, det kan jeg se nu, alle de år på skolebænken er sgu tabt efter et par år i marken :<
#17(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 13:34
Daniel
Du er da dum at høre på.
#42(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:01
kREZ
Det godt med dig teenager.
#22(Med 8 svar)
23. januar 2019 kl. 13:40
Bare_Daniel
Du bliver ikke straffet for at låne din bil ud til en der ikke har kørekort, medmindre at personen vælger at køre et sted hvor kørekort er krævet. Ligesom at du ikke bliver straffet for at låne en account ud, medmindre idioten vælger at få den banned.

Og mon ikke os der har spillet CS i 10 år eller endda længere, på et eller andet tidspunkt har lavet en overtrædelse der ville få os ekskluderet fra scenen den dag i dag?
eSport er i udvikling, men Valve kigger tilbage fremfor fremad.
Hvis de vil være så strikse, så burde de også lave et system lignende det i Korea.
#43(Med 7 svar)
23. januar 2019 kl. 15:07
kREZ
Du bliver straffet for at låne din bil ud til en person som ikke har kørekort, hvis han kører i bilen, på offentlig vej, men lad nu være med at dreje det til noget andet. Det andet giver jo sig selv. Og jeg siger ikke han skal have livstids ban, men et ban på et par år er helt fint.
#80(Med 6 svar)
23. januar 2019 kl. 16:20
Bare_Daniel
Jeg påstod ikke anderledes.
Og hvis du mener et ban på et par år er helt fint, så har han vel også udstået hans straf?
#85(Med 5 svar)
23. januar 2019 kl. 16:45
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Har har da ikke udstået sin "straf" på nogen måde, hvis det har været skjult indtil nu. Han har jo været et "frit" menneske indenfor CS:GO scenen i de 2-3 år man nu har kendt til ham. Det jo først nu at hans "straf" træder i kræft, om den så er 2 år eller permanent. Det vil jeg ikke sige hvad der er det korrekte, men han har sku ikke gennemgået nogen straf før nu.
#90(Med 4 svar)
23. januar 2019 kl. 17:03
Bare_Daniel
Hvis du ikke tager udgangspunkt i hvornår bannet har fundet sted, så er det jo praktisk talt umuligt? Det er adskillige år siden at det er sket.
Hvis straffen skal være udelukkelse i 2-3 år, skal S1mple så også modtage den udelukkelse nu?

Det handler om at forblive aktuel, og se på om der er en reel risiko. Hvis en person ikke har haft et VAC ban de sidste 2-3 år, så cheater personen sandsynligvis ikke længere.
Ironisk nok, ville din model nok egenligt skabe flere cheaters, hvis at du adskillige år efter et ban kan få din straf, så kan en "reformed" spiller ende med at cheate igen fordi personen kan - ligesom Br0 - lige været slået igennem og have fået alle muligheder revet væk fra sig.
#109(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 18:18
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Dit s1mple argument holder sku ikke rigtigt. Da han faktisk tog konskvensen og ikke spillede ESL og holdt sig væk fra det han ikke måtte spille. Kontra br0 som spillede FPL hvor han ikke måtte, man straffer vel også først en person når man har fundet ud af han har gjort noget forkert og ikke før :) Siger ikke reglerne er perfekte, men det ikke det du snakker om. Siger bare br0 ikke har været straffet før nu. En spiller skal da først tage konskvenserne, når der faktisk er "beviser" for personen har gjort noget "forkert". S1mple blev taget af Anti cheat og tog sit ban og kom tilbage 2 år efter.

Men vil da gerne høre hvordan du mener han har udstået sin straf indtil nu, når du sammenligner med s1mple. Når br0 har spillet i FPL, som han i realiteten ikke måtte. Du må lige forstå jeg ikke snakker om at br0 har cheated eller ej, men lige nu står der et VAC-Bans i hans navn, og det kan sagtens være en fejl eller et uheld.
#122(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 18:53
Bare_Daniel
Tog S1mple konsekvensen? Da accounten blev banned, så ændrede han navn på den og lavede en ny, som han brugte til at spille på?
S1mple blev taget af anti cheat - ændrede navn - lavede en ny account - og så blev han busted i at have lavet en ny account.

Og jeg har allerede forklaret hvordan den optimale model ville fungerer. Jeg kan nævne adskillige danske top spillere, som har en tidligere VAC banned profil, som de ikke har taget straf for - Skal de så også udelukkes?
#128(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 19:19
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du forstår jo ikke helt pointen. Ja selvom s1mple prøvede og skjule det. Så blev han stadig straffet den dag, hvor de fandt ud af han prøvede og komme udenom systemet. Og ESL opdagede han spillede på et nyt navn bannede de ham jo bare igen, så jo han tog sin straf, det jo lige meget om han prøvede og snyde systemet. Fordi i sidste ende blev det jo alligevel til 2 år udelukkelse fra Events, med fx Hellraisers hvor de skulle bruge stand-in.

Og synes sku du lidt komisk "Jeg kan nævne adskillige danske top spillere, som har en tidligere VAC banned profil, som de ikke har taget straf for - Skal de så også udelukkes?". Svare til at sige, jeg kender folk der stjal og snød folk for 5 år siden, men nu antager jeg bare med de "rene". Derfor skal de aldrig stå til ansvar for noget de har gjort førhen. Tror bare vi lukker den her :D
#132(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 19:43
Bare_Daniel
Du er godt klar over at det danske retsystem faktisk har regler, der netop gør at en forbrydelse udløber, så du ikke kan blive stillet til regnskab for den efter x antal tid?
Dit eksempel er i praksis nøjagtig det jeg ønsker for CS også, så tak for at du giver mig ret?
#37(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 14:33
REIB
Enig! Men han er jo også en lille dreng, så han bruger aldrig hjernen på det rette tidspunkt. Han må bare gå Pro i LOL I stedet...😂
#46(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:04
kREZ
True, men børn kan ligeså godt lære fra starten af, at verdenen reagerer på hvad man laver.
#38(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 14:40
HumanIC
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Drengen er 13? hvordan kan du noglesinde sammenligne det med kørekort?????
#45(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:04
kREZ
Hør nu her, børn kan ligeså godt lærer at omgivelser reagerer på hans valg.
Der er valg og konsekvenser i den her verden.
#18(Med 21 svar)
23. januar 2019 kl. 13:36
Sheru
Bare så vi lige får slået det fast; beskeder mellem br0 og en tilfældig kammerat er altså ikke nogen form for bevis.
#23(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 13:41
Bare_Daniel
Enig. Br0 og hans kammerat kunne jo have forudset i 2015 at Br0 ville blive stor indenfor CS, og derfor fakede de samtalen.
#87(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 16:55
Torp
det er alligevel hvad man kan kalde forarbejde xD
#88(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 16:56
Bare_Daniel
Det var mest for at pointerer hvor dumt det ville være. - Eller, klogt I guess. Haha
#31(Med 17 svar)
23. januar 2019 kl. 14:11
droob
ehhh, jo, det er det sådan set, hvis de er ægte. hvad sker der for din vendetta mod br0?
#33(Med 14 svar)
23. januar 2019 kl. 14:22
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Altså, jeg siger ikke at han IKKE er uskyldig, men det er jo super nemt at redigere i den slags beskeder efterfølgende.. Jeg kunne uden problemer lave en samtale der daterede flere år tilbage enten på messenger eller steam og ingen ville kunne se forskellen. Man ville skulle logge ind direkte og se beskeden for at sikre sig den ikke var forfalsket.
#57(Med 11 svar)
23. januar 2019 kl. 15:20
kREZ
Må vi se et eksempel på det?
#68(Med 10 svar)
23. januar 2019 kl. 15:46
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tjae, eksempel på hvad helt konkret? Jeg ved forresten heller ikke hvilken platform br0 har brugt til at skrive med sin ven på.

Men på Facebook er det jo super simpelt da du kan editere den viste tekst direkte i din browser.. Jeg kan vise det her, hvor jeg bare har sendt en besked til mig selv.
i.imgur.com/2KuA2eg.gif


Jeg kan godt demonstrere hvordan jeg ville gøre på Steam hvis du ønsker, jeg er dog på arbejde lige nu så det kan først blive senere.
#71(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:50
kREZ
Det må jeg give dig, det ser super simpelt ud.

Mit næste spørgsmål vil så være, kan man også ændre hvad andre har skrevet til dig?
#73(Med 8 svar)
23. januar 2019 kl. 15:53
kREZ
Jeg har lige prøvet og jeg kan godt se det lige til at rette i både andres og ens egne beskeder.
#74(Med 7 svar)
23. januar 2019 kl. 15:56
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jep, som du selv skriver, det er super simpelt og derfor synes jeg bare ikke at et screenshot er nok. Det er lidt mere tricky over steam, though, men det er fuldt ud lige så muligt :)
#75(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:57
kREZ
Det tror jeg gerne på.!
#81(Med 5 svar)
23. januar 2019 kl. 16:22
Bare_Daniel
Men du ændrer kun teksten client-side? Du ændrer teoretisk set ikke engang teksten, du forfalsker den nærmere bare.
I Steam's tilfælde, så ligger de jo inde med beskederne da de ligger på deres server.
Og det samme med Facebook for den sags skyld, at bevise at Facebook beskeder er ægte, er ikke specielt svært. Vis dem på telefonen eller for den sags skyld bare gennem skærmdeling(inkognito browser hvor han logger ind, for at undgå tampered text).
#96(Med 4 svar)
23. januar 2019 kl. 17:28
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Prøv at læse hele dialogen vi har. Jeg skriver netop at man skal verificere det på anden vis end blot screenshot, da du kan redigere det client side og screenshotte det. Man kan jo netop gøre som du siger eller som jeg siger i #33 :)

Der er jo netop blevet talt om at det var billeder af en Facebook samtale og det fremgår også af artiklen at det er Facebook, så hvis han bare har taget et billede der daterer tilbage til den dato, kunne man nemt fuske med det. Alternativt kunne man gøre som du eller jeg siger, for at verificere beskedens ægthed (o:
#102(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 17:42
Bare_Daniel
Må nok indrømme at jeg missede delen "Man ville skulle logge ind direkte og se beskeden for at sikre sig den ikke var forfalsket.".

Men hele diskussionen er jo en joke - Br0 ville jo ikke have noget problem med at vercificerer at det er legit, og alle folk ved jo at man bare kan lave inspect elements.
#152(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 12:07
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Njaeh, der har sgu været mange ynkelige forsøg på at modbevise cheat fx igennem tidens løb :)
#155(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 14:08
Bare_Daniel
Det kan vi være enige om, men et ynkeligt forsøg resulterer alligevel bare i større backfire, så der er ikke den store grund til at betvivle alting.
#164(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 22:37
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det har jeg heller ikke sagt :)
#69(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 15:46
droob
meget muligt, men det ændrer jo ikke på, at påstanden er forkert.
#72(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:52
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det har jeg heller ikke sagt noget om :) Såfremt beskederne kan bevises ægte, er det jo et fint bevis, jeg skriver bare at et par screenshots nemt kan forfalskes. Jeg er skam helt enig med det du siger i #61.
#34(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 14:24
Sheru
“Hvis de er ægte”. Og hvordan kan man så afgøre det? Denne samtale mellem br0 og hans kammerat kan da være iscenesat præcist, som #23 beskriver det.

Og jeg kører ikke en vendetta mod br0 - jeg synes derimod, at det er skræmmende, at der er så mange herinde der tilsyneladende bare mener, at br0 skal unbannes, fordi Valve er nogen idioter...
#61(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:34
droob
det er sgu også svært at afgøre, men ikke desto mindre er det nødvendigt, at bevisers autenticitet bliver fastslået, og såfremt beskederne er ægte, så kan de sagtens bruges som beviser.

bevares, du kommenterede bare på alle, der mente br0 skulle unbannes.
#26(Med 20 svar)
23. januar 2019 kl. 13:55
mupzgxD
Jeg synes det synd og jeg har stået i præcis i samme situation, dog cheatede jeg og det står jeg ved. Tror ikke i får nogen løsning eller noget, har prøvet i over 5 år nu og få bare det mindste svar, men uden held. Har prøvet samme e-mails, som robiin blev unbanned på og lign, men uden held. Jeg håber for alt i verden, at du bliver clearet, men du må være klar på det værste og se fremad. Forhåbenligt vågner Valve snart op.
#29(Med 12 svar)
23. januar 2019 kl. 14:08
solo
Hvis du har snydt og står ved det, hvad er det så helt præcist du prøver at få igennem til Valve?
#36(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 14:33
Kristja
At han ikke var gammel nok til at tage konsekvensen, samt at esport er noget helt andet i dag, end da han snød i guess.
#67(Med 10 svar)
23. januar 2019 kl. 15:46
mupzgxD
præcis hvad #36 siger
#91(Med 9 svar)
23. januar 2019 kl. 17:15
Torp
Men er det ikke et rimelig svagt grundlag synes du?
#106(Med 8 svar)
23. januar 2019 kl. 18:03
KeyziN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
hvis simple eller n0thing sidder og kamp snyder på ESL, giver det kun 2 år.

Men hvis lille 12 årige mupzg snyder i et mm game, hvor han nok kun er rank GN2, så skal han lige bannes for livstid.

Forklar mig logikken - giv mig et grundlag for, hvorfor at man kan ødelægge sin karriere, uden at have en karriere.
Giv mig et grundlag for at det er i orden for professionelle spillere at cheate, men ikke for 12 årige børn :D
#114(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 18:16
zentic
Hvor får du det fra?

At s1mple og n0thing har snydt på ESL?
#129(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 19:29
KeyziN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det var mere som et eksempel, kunne ligeså godt have skrevet flusha og scream :D
#143(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 02:42
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Bortset fra Simple rent faktisk har været banned for snyd fra esl LOL
#115(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 18:17
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Nu havde han jo vundet et finsk lan med xanzir og berry så vidt jeg husker? :D
#121(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 18:42
Torp
Giver heller ikke mening der ikke er et fælles regelsæt.

Men pointere bare at det er et lorte grundlag og sige, hey jeg var 12 år unban mig
#144(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 02:50
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Når du skriver "hey jeg var 12 år unban mig" lyder det også lidt skidt.

Siger du dog Hey, da jeg var 12 år og bare lallede rundt i cs:go i mm hvor jeg var rank mega pik n00b og det sku sjovt! og så hentede jeg programmet og snød fordi det var sjovt!, fordi du ved.. når man er barn spiller man egentligt spil for sjov, 3 år senere blev jeg så en "ung mand" og begyndte at være mere bevidst om ansvar osv. i livet, jeg fandt så ud af jeg faktisk er blevet rimelig god til cs og at det faktisk er en stor e-sport's genre og faktisk kan blive professionel og leve af det.. men det kan jeg desværre ikke nu fordi jeg som barn snød i et "spil" uden nogen som helst bagtanke end at have det sjovt... man han burde vel have vidst bedre!

men verdens bedste cs:go spiller snyder og bliver taget for det i esl, men får så lov til forsætte din karriere fordi det ikke ligeeee var et vac ban :)
#146(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 08:16
Torp
Enig med at at man ikke har den erfaring når man er 12 år og ikke tænker lige så langt, men lad det være en fejl man lære af så. Synes også den der med "jeg vidste jo ikke cs ville blive så stort", er lidt en dum undskyldning. Bare fordi man ikke kan leve som en stjerne på tidspunktet man snyder, er det ikke en undskyldning føler jeg :P

Men ja, der burde virkelig være et fælles regelsæt. Kunne være fedt hvis der kom en form for organisation, som ville kunne håndtere esport. Tvivler dog på det kommer til at ske, eftersom cs er privat ejet i modsætning til andre sportsgrene...
#147(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 09:25
xone
Skal vi ikke lige lynhurtigt blive enige om, at vi ikke skal sammenligne s1mple's ban med et vac ban.

S1mple var bannet af ESL fordi han snød i 1.6, og så spillede han CSGO inden hans ban hos ESL udløb.
#35(Med 6 svar)
23. januar 2019 kl. 14:32
Sheru
Det lyder til, at Valve har gjort et godt stykke arbejde i dit tilfælde. Godt gået Valve!

#hadercheaters
#39(Med 5 svar)
23. januar 2019 kl. 14:57
TheSmilingGun
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvis du hader mupzG bare fordi han snød, så synes jeg du burde smutte fra dust2.dk.
MupzG har udviklet sig utroligt meget, han har lært af sine fejl, og han er blevet et bedre menneske. Han fortjener sgu ikke den hate han får.
#44(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 15:03
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tror ikke han hader mupz, tror bare han ikke kan lide folk der snyder - hvem kan det?
Mupzg siger jo også selv han står ved at han har snydt og har taget sin straf.

Det er nok mere den barnlige formulering der får det til at virke sådan fra #35s vinkel (o:
#77(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 16:02
TheSmilingGun
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Kan du have ret i.
#84(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 16:41
Sheru
Jeg kan ikke hade en mand jeg ikke kender. Jeg hader bare folk der bruger cheat, så simpelt er det. Så er jeg sådan set ligeglad med, om de er kommet videre eller ej. Hvis du ikke kan tåle den form for læsning, burde du smutte fra dust2.
#135(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 20:37
TheSmilingGun
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Du legit tilter mig... Hvis du hader cheatere, så ansøg om at blive programmør hos Valve, så du kan lave et bedre anticheat.
#142(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 23:58
Johnnyw0w
Hvordan tilter det dig at en person hader cheatere? det sku da meget normal tankegang..?
#40(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 14:58
Regn
Jeg synes sku ærlig talt det til grin. En fyr med så meget potentiale bliver smidt ud pga. Et Vac ban. Hvis scenen fortsætter sådan her dør den langsomt. Alle begår fejl, synes dog ikke straffen skal være så hård. BANDLYST FOR EVIGT, fordi man lavede en fejl i sit teenage liv. Synes vi skal kigge på det ligesom med fængsel. Man bliver smidt i skammekrogen i et eller flere år, men de tror på man kan ændre sig. Om han har cheated eller ej, så gør han det ihvertfald ikke længere og han skal have en chance til i forhold til hans alder
#86(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 16:53
atephon
Kan du forklare mig, hvorfor hans potentiale har noget med sagen at gøre?

Er det ikke altid noget lort, hvis en uskyldig dømmes?

Er det ikke altid noget lort, hvis folk ikke tager ansvar for deres handlinger?
#141(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 23:57
Johnnyw0w
"Hvis scenen fortsætter sådan her dør den langsomt"

nej :D
#53(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 15:15
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
I sidste ende er det vel tilbage til debatten om man er moden nok som 12-13-14årig, til at vurdere konsekvenserne af sine handlinger.

Personligt synes jeg, at hvis man er moden nok til at spille csgo, så er man også moden nok til at tage konsekvenserne.
Jeg er dog enig i, at evighedsstraf er for hård, men jeg synes heller ikke det skal danne præcedens for at man kan snyde som man vil. Så man skal finde den gyldne middelvej.
Jeg gider ikke rigtig tage stilling til om bro eller hans ven har snydt, for det er i sidste ende ligegyldigt, da det alligevel ikke kan bevises 100%.

Jeg håber dog det bedste for Bro, da han uden tvivl har været en rigtig dygtig spiller de gange jeg har spillet mod ham, og jeg tror helt sikkert at han har lært en del og samtidig har communitiet lært en del af det her. Aldrig lån jeres accounts ud !
#60(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 15:25
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg tror vi er mange der sidder med samme følelse som dig i forhold til det med evighedsstraffen som er for hård.. Men middelvejen er bare ikke fundet endnu, og så vil jeg hellere have at der er strammere kurs end lempelig.. for hvis der kommer tvivl om integritet i esporten så tror jeg at det hele dør ud, og så er jeg mere villig til at ligge nogen under bussen end hele scenen og det der er igang med at blive skabt. for det er vel reelt set de worst case scenario ting vi er ude i.
#62(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:30
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Og der er jeg meget enig. :-)
#117(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 18:22
anakin
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det hele handler nemlig om debatten om hvor hård en straf skal være mod en 13 årig. For os handler det overhovedet ikke om han har snydt, da vi grundlæggende ikke mener at man skal straffes for livet som 13 årig. Hvis han fik at vide, at når han var 18, måtte han spille majors igen, syntes jeg personligt det kunne være OK. Man kunne så diskutere om alderen skulle være 21, men det er igen tilbage til, hvor hård skal straffen være?

Jeg tror desværre det kræver at alle organisationer går sammen og kræver at der bliver lavet nogle klare regelsæt, og processer for hvordan man evaluere hvor hård straffen skal være. Skal der være en slags domstol der tager sig af det, og vurdere det, inden for en strafferamme?
Jeg ved det ikke, desværre - men jeg syntes at valve er for firkantet i måden det foregår på ligenu :)
#65(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 15:36
zentic
Jeg tror at Steam er pænt ligeglad, om du har lånt den til en ven - eller om det er dig selv, eller om det er din hund, der har spillet på din account ;-)

Tror, at så længe der er blevet snydt på din "account" - og Steam har "fanget" det - så tror jeg desværre ikke, at det her løser sig til dit mål..

:-(
#82(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 16:34
Rainers
Er det ikke ligesom da s1mple cheatede? Han fik 2 års ESL ban og så se ham nu, verdens bedste spiller. Altså at bro kan vente 2 år.
#83(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 16:39
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
ESL Ban er 2 år, som du selv skriver. Vac ban er permanent ban. Så nej
#113(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 18:15
Rainers
Er der ikke mange turneringer som lader folk som har mere end 730 dags gammel vac ban?
#119(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 18:27
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jo, men endgoal for mange hold er major og minor. Og langt de fleste orgs er meget interesseret i at komme derhen på et tidspunkt, derfor er det meget svært og få en vac banned spiller med på et hold. Men tror du kan spille alt udover ELeague, ESL og Major/Minor. Er ikke helt sikker på det. Samt holdet nok også ønsker muligheden for at kunne spiller Major / minor en dag.
#89(Med 15 svar)
23. januar 2019 kl. 16:57
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det kan seriøst ikke være så svært at IP tracke den bruger..

Håber at se Bro som aktiv spiller da han virkelig har et stort talent, men desværre har valve ikke afsat mange ressourcer til at behandle sager som denne.
#92(Med 14 svar)
23. januar 2019 kl. 17:18
kREZ
Det giver jo ingen mening at IP track brugeren, såfremt hans historie ikke er sand, så kunne han jo sidde og have snydt hjemme hos sin ven :)
#93(Med 13 svar)
23. januar 2019 kl. 17:20
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
True, men det er ligesom den mulighed de har for at undersøge han udlæg?

Hvad vil du ellers forslå? eller skyder du bare ideer ned :P
#94(Med 12 svar)
23. januar 2019 kl. 17:23
kREZ
Jo, det da helt bestemt en mulighed at undersøge, men det ændre jo ikke faktum fra steams vilkår - Steam Accountet har snydt og derfor er det blevet banned.
Om det er ham eller ej som har snydt på accountet er jo underordnet hvis du spørg mig, han jo ansvarlig for at have givet kontoen videre, og derfor modtager han straffen for det :D
#95(Med 11 svar)
23. januar 2019 kl. 17:25
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Så hvis du låner din bil ud til en ven og han køre spritkørsel vil du tage straffen for ham? :P

Jeg er ikke enig i det udlæg, man skal straffes for de overtrædelser man selv begår ikke andres.
#97(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 17:32
kREZ
Jeg synes ikke du kan sammenligne det på den måde.

Men jeg synes du kan sammenligne således: Låner du din bil ud til en som ikke har kørekort, så bliver du straffet.

Jeg er heller ikke enig i at man skal straffes for noget man ikke har gjort, men problemet er jo der er ingen som ved om det er ham, uanset hvilken IP som brugeren har snydt på :P
#98(Med 9 svar)
23. januar 2019 kl. 17:37
kREZ
Og når det er så er sagt, så alle bøder og afgifter som gives, fx fartbøder og afgifter gives altid til ejeren og ikke til ham som kører bilen, så man kan jo sige at alting i livet er ikke altid helt fair ;)
#100(Med 8 svar)
23. januar 2019 kl. 17:42
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det var slet ikke for at åbne en debat om dansk trafiklov mere for at statuere at i min bog er man uskyldig til det modsatte er bevidst og i denne sag virker det om om valve ikke engang giver det et forsøg.

Jeg har selv forsøgt at være i kontakt med valve ang, mupzg's ban da jeg trænede ham tilbage i cursive uden nogen form for reply.

Jeg vil hellere se muligheder for hvordan du tror det kunne løses istedet for at diskutere random ting :P

Mit bud er at tracke den IP finde ud af ejeren tag kontakt til begge parter og sæt en samtale op, og det tror jeg også Bro er interesseret i og såfremt det er en af hans venner burde han også være interesseret i at hjælpe en ven som han har fucket op (skal lige sige jeg aner ikke hvem det er han hævder har cheatet på brugeren)

Men seriøst track nu den IP find ejeren af IP kontakt ham
#103(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 17:47
kREZ
Jamen jeg ser ikke der nogen mulighed, brugeren som er ejet af br0 har snydt, og om det er den ene eller den anden der snydt, så har br0 et medansvar, så må man lade være med at låne sine ting ud, jeg synes hans ban er fair. :D

Så hvis man tracker ip'en så kan hans kammerats bror, far, søster, mor, eller br0 selv, have spillet på den computer, så skal hans ven nu straffes for at hans computer logget ind med br0's steam account?

Sagen kan ikke afgøres, brugeren har snydt og sådan er det bare. Synd for br0 hvis hans historie er sand, men han kan ikke bevise at det hans ven som har snydt.
#108(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 18:09
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hvis det er hans ven bør han stå frem for at hjælpe hans makker som faktisk har en fremtid på scenen.

Er enig i det er svært at finde ud af, men mate man finder altså ikke udaf det ved at gøre ingen ting.
#110(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 18:14
kREZ
Man kan jo ikke bare sådan tage skylden for anden, uden der ligger klare beviser for hans ven i virkeligheden har snydt, det ville også være for let, så kan jeg sidde og snyde og så kan min kæreste bare sige det var mig som snød. - Det holder altså heller ikke.
#120(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 18:32
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
tak for debatten :)
#104(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 17:58
Sheru
Og med den “idé”, mener du vel også, at alle skal have samme rettigheder så?

Dvs. at alle de millioner af brugere med bans, der henvender sig til Valve, har krav på samme undersøgelse?
#105(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 18:01
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Self skal alle have samme rettigheder :)

Det viser jo at valve's system til at undersøge bans ikke er udviklet godt nok.
#124(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 18:58
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Altså... nu har jeg aldrig haft noget problem med min account. Ever.

Han har dummet sig og det koster. Alle har en sang for deres syge moster.
#125(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 19:02
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Okay? :P

Self har han dummet sig, men om det er et perm ban værdigt? jeg sku enig med Vng og People in Esport i at den straff er alt for hård og hans sag skal undersøges.
#107(Med 5 svar)
23. januar 2019 kl. 18:09
AnileC
Hmm tror alle har snydt i et eller andet, på et tidspunkt i deres liv.

Om det er det ene eller andet.



Man vil altid kunne finde en situation hvorpå systemet fejler en lille smule.



Nu han er så ung, var det jo ik svære end at “starte” forfra med nyt Nick, steam mm.



Hvis han er så god skal han nok komme op igen.

Nu er det så lidt forsent.



Men alle dem som siger “de har altid holdt sig på måtte “

Hold nu kæft.

Det ligesom at høre de små på 9-10 år (vi vil aldrig kysse, drikker eller ryge)
Det er en del af udviklingen. Handling konsekvens (lært)
Ligesom med alt andet mennesker gør
#112(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 18:15
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Har snydt i 5 kampe på fragportalen med timsu ;(
#166(Med 1 svar)
25. januar 2019 kl. 10:13
droob
hvorfor var du så så dårlig?!
#169(Med 0 svar)
25. januar 2019 kl. 13:12
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Haha det jo det!
#158(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 14:56
Luc4s
Jeg har brugt x-ray i minecraft
#167(Med 0 svar)
25. januar 2019 kl. 10:21
AnileC
Point taken
Og det er jo bare ærgerligt man tænker ik omkring konsekvenserne.
Men de kommer en dag.
Her det sådan, super fucking ærgerligt knægt.
Men som Stuart siger: så kan du fucking lære det (🤭) harsh men sry.

Jo så har vi så reglen med permanent.
Nu lever vi jo i en verden hvor ting Kan tilgives og i dette tilfælde tror jeg han har fucking lært det.
#111(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 18:14
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Ripperino
#116(Med 5 svar)
23. januar 2019 kl. 18:20
Kristja
VAC ban, burde blive håndteret som doping. 2 års karentæne, og så videre...(alt efter hvordan tingene selvfølgelig er foregået)

Det er forfærdentligt at en som br0 med en lovende fremtid, skal forspilde sit potentiale inden for spillet, blot fordi han som 12 årig har "snydt, eller ej" "solgt account, what so ever" Han kunne i teorien ligeså godt have testet cheat mod botz, hvis han var en Youtuber, der ville sætte sig ind i hvordan sådan noget skidt virker, og snakke om det efterfølgende. Selvfølgelig er der også forskel på om det er en account med 5 timer, som udelukkende er blevet brugt til test eller sjov mod bots, eller en acc med 4000 timer, tilknyttet faceit, esea osv.

For alle dem der er blevet uretfærdigt behandlet i sådanne sager, kan man da kun håbe på at det snart bliver muligt at kæmpe sin sag, som i alle andre sportsgrene.
#118(Med 4 svar)
23. januar 2019 kl. 18:24
kREZ
Nu siger du kun 2 år, men hvis du bliver taget for doping, bliver du udelukket 4 år for konkurrence - af alle som er indbefattet af "De nationale antidopingregler"
#127(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 19:16
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ikke inden for cykling så vidt jeg ved.
#130(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 19:39
kREZ
Det meget forskelligt i forbindelse fra fitness til sport, indenfor fitness verdenen er det i hvert fald 4 års udelukkelse, og hvilken sport skal man så til at gå efter? Men du har helt ret
#137(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 22:03
Kristja
Fitness er også 2 år, ihvertfald fra at træne i centre, som er medlem af Anti Doping Danmark. Og hvis du overtræder din udelukkelse i de 2 år, føre det til permanent udelukkelse. Igen, samme form kunne bruges i esport f.eks.
#139(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 23:37
kREZ
Fitness er 2 år fra centre og 4 år fra konkurrencer :)
#123(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 18:54
detura
zzz
#126(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 19:13
RAVN
Problemet med sådan en sag her, er jo egentligt ikke om personen her har snydt eller ej, eller om han har lånt sin bruger ud. Men det egentlige problem er vel at det nærmest er umuligt at komme i kontakt med valve.
#131(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 19:40
kr1zzer
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Hvordan kan folk sidde og sige de skal tjekke IP'en der blev brugt, det kan være vennen har fået nyt internet? sågar ny udbyder? Kunne vennen ikke have siddet på VPN da han brugte det? Trods den unge alder kan man aldrig vide rent bevis-mæssigt? tænker et Mac-id på computeren ville være mere oplagt her, selvom det heller ikke er 100% kunne være han havde fået ny pc også?
Derudover kan et simpelt billede af en chat i Facebook overhovedet ikke på nogen måde bruges som et gyldigt bevis, da du altid kan ændre i teksten på/i hjemmesider/chats på Google Chrome.

Jeg håber selv at br0 kommer videre trods alt det lort her, men vær dog realistiske hahaha... Ærgelig situation, håber du finder ud af det br0rmand
#133(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 20:07
bhop_2_school
Havde også på et tidspunkt (mindes det var tilbage i sensommeren 92) en gravhund hvis ejer's svigermor's halvretarderet papegøje det fik min bruger vac-banned. Bruger forsat mascara og ser anime-tegneserier.
#134(Med 11 svar)
23. januar 2019 kl. 20:25
Patman
Simple snød i start 2014 og fik 2 års esl ban. Og nu er han guden i cs
#138(Med 7 svar)
23. januar 2019 kl. 23:37
Hassann
Kilde?
#140(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 23:38
Aegget
godt med kildekritik!
#145(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 06:28
Patman
#151(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 11:45
xone
s1mple snød ikke i CSGO.

S1mple snød i 1.6, og fik 2 års udelukkelse hos ESL. Da han så valgte at spille CSGO på en anden account i ESL regi, blev hans ban forlænget over i CSGO.
#160(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 18:45
Patman
Heldig han kun fik 2 år. Nok pga det var i cs go's spæde start :D
#162(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 20:52
Rainers
"First off yes he was caught cheating on CSGO by a 3rd party service that at the time didn't have Valve support pushing to clean up the pro scene."
#163(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 21:00
xone
Yes, lad os tage en random HLTV brugers blog for gode varer. Det svarer vel lidt til at reddit altid har ret.

Han havde et ban fra 1.6, og lavede så en ny konto og spillede ESL kampe. Han fik derefter yderligere ban hos ESL da de opdagede det. Grunden var "ban evasion".

prnt.sc/fm3ge7
#168(Med 0 svar)
25. januar 2019 kl. 13:12
Bare_Daniel
Nej. Han blev banned for at cheate i CS:GO, ikke for at cheate i 1.6.
Men ja, lad os bare tage en rnadom Dust2 brugers indlæg for gode varer.

reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2t4gc7/pleas..
#154(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 13:50
kr1zzer
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
1.6 patman? Haha
#159(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 18:44
Patman
Det der nogle der siger men faktum er at han fik esl ban :)
#161(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 18:54
kr1zzer
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Nejnej du misforstår 😅 er du 1.6 patman?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.