9. december 2020 kl. 11:15
Forstå konflikten på 3 minutter
En gennemgribende konflikt brød ud mellem spillerne og BLAST, hvilket resulterede i lange udsættelser.
I går bød på et ganske stort chok, da spillerne fra mousesports og Vitality nægtede at møde op på TeamSpeak forud for opgøret, fordi de var utilfredse med behandlingen af data.
Derfor bringer Dust2.dk her et overblik over hele forløbet, så du kan finde hoved og hale i det hele. Forløbet ses herunder i kronologisk rækkefølge:
- Kort inden opgøret mellem mousesports og Vitality meldte CSPPA ud, at spillerne fra samtlige deltagende hold ikke kunne stå inde for BLASTs håndtering af data, hvorfor spillerne ikke ville stille op til kampstart.
- Konflikten udmundede i, at flere spillere var utilfredse med, at BLAST ikke ville dele informationer om, hvem der fik adgang til data som TeamSpeak-lyd, skærmoptagelser med mere, mens disse data også var blevet forkert i en sådan grad, at den var kommet ud til blandt andre analytikere, som dermed har fået adgang til følsomme oplysninger.
- Spillerorganisationen var i pressemeddelelsen især ude med riven over denne mishandling af dataene, mens de også lagde vægt på, at der ikke er klare aftaler på plads for, hvordan de skal håndteres. Spillets integritet skal dog håndheves, men dette skal gøres uden at gå over hovederne på spillerne, som også skal behandles retfærdigt, slog CSPPA fast i pressemeddelelsen.
- Flere kendte personer på scenen meldte tidligt ud, hvordan de så situationen, og her var der meget blandede reaktioner på dramaet mellem BLAST og holdene. Her var der både støtte til spillerne, mens flere også meldte ud, at der ikke var noget galt med BLASTs håndtering, hvis de havde rettighederne.
- To timer efter den planlagte starttid begyndte nedtællingen, som dog hurtigt blev afbrudt igen af uvisse årsager.
- Klokken 19:02, mere end to og en halv time efter den oprindelige kamptid, meldte BLAST ud, at de ville indlede diskussioner med CSPPA, hvorfor opgøret blev sat i gang til stor jubel for spillerne og de mange fans, som længe havde ventet spændt.
- En ophedet diskussion mellem blandt andre launders, chrisJ og én af HAVUs ejere startede på Twitter, hvor især chrisJ var ude med riven. Her var den hollandske spiller i særdeleshed fortaler for, at spillerne selv skal være med inde over, hvordan data som TeamSpeak-lyd bliver håndteret, og hvem der får adgang til det.
- Der er endnu ikke meldt noget ud om, hvorvidt situationen er blevet løst, men BLAST endte med i hvert fald at indlede diskussioner med spillere. Måden, hvorpå dette kom på tale, er dog blevet kritiseret, og det vides ikke, om det får nogle konsekvenser for de indblandede spillere.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.
Seneste aktivitet
Zit0 søger hold
(1)