WOPA VINDER POWER LIGAEN SÆSON 27
LIVE

Flere regelændringer i den kommende sæson

Salg af licenser stopper fra næste sæson, mens der også lander en ændring til vetoen.

Når den 19. sæson af POWER Ligaen skydes i gang den 10. januar, bliver det med flere ændringer til regelsættet.

Nogle af regelændringerne kommer som følge af den evaluering, som mange af de deltagende hold har deltaget i, mens andre kommer som resultat af Dust2.dk's interne evaluering.

Herunder følger en oversigt over de regler, der bliver ændret fra den kommende sæson. Ændringerne gælder alle divisioner.

Slut med salg af licenser

§ 1.3 ændres, så det ikke længere er muligt at sælge, købe, bytte og give licenser væk. Reglen stammer tilbage fra ligaens start, hvor der kun var otte hold med og var tiltænkt som en potentiel økonomisk gevinst for de hold, der var med til at bygge ligaen op.

Vi har dog i løbet af de seneste sæsoner erfaret, at ligaen er vokset sig så stor, at reglen ikke længere giver mening og slet ikke bruges efter hensigten.

Dust2.dk kan dog i ekstraordinære tilfælde give tilladelse til, at licensen overføres til en ny ejer, hvis fx et efterskolehold gerne vil fortsætte sammen efter efterskoleopholdet eller lignende. Men som udgangspunkt kan licenser ikke længere skifte ejer.

Kampene kan ikke rykkes på tværs af transfervinduet

§ 7.4.4 i regelsættet får en tilføjelse, så kampene, der er planlagt før transfervinduet, skal afvikles før transfervinduet. Det samme kommer til at gøre sig gældende med kampene efter transfervinduet.

Vi gør rigtig meget for at være fleksible i forhold til at få rykket kampe, og vi ser også meget gerne at alle hold er det, så alle kan få spillet så mange kampe som muligt. Men muligheden for rykning er blevet udnyttet af flere hold i de seneste sæsoner, så de kunne lave en udskiftning, men det bliver der sat en stopper for nu.

Veto ændres

Konceptet med hjemme- og udebane i vetoen forbliver, men det justeres lidt. Fremover får udeholdet lov til at banne tre maps, hvorefter hjemmeholdet vælger map mellem de resterende fire.

Udeholdet får herefter lov til at vælge, hvilken side de vil starte på.

Du finder reglerne til POWER Ligaen her.

#1(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 16:34
7ri
Dust2.dk Caster
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Dejligt at se man vender lidt tilbage til standpunkt der blevet lavet i tiderens morgen.

Det med sælg osv har også taget meget overhånd, og hvad de priser som folk åbenbart snakker om, så det helt sindssygt. Jeg mener bestemt er du ikke med. så skal man som i alle andre ting. skrive sig op. søge om de pladser der nu er ledige i de forskellige divisioner. ellers må man tage til takken med at kæmpe sig igennem ligaen.


det med tranfor er også spot on. det var så trist at se et hold spille 2 uger. så rykke alle deres kampe, fordi deres hold skulle have nye spillere. det fedt man nu vil have folk skal få spillet deres kampe.

Pisse fedt man tager feedback til sig, kommer lidt tilbage til standpunkt. ser frem til den nye sæson. og håber der kommer lige så meget smæk som tidligere.
#2(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 16:39
KeyziN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Veto ændres

Konceptet med hjemme- og udebane i vetoen forbliver, men det justeres lidt. Fremover får udeholdet lov til at banne tre maps, hvorefter hjemmeholdet vælger map mellem de resterende fire.

Udeholdet får herefter lov til at vælge, hvilken side de vil starte på.



GAME CHANGER
#3(Med 2 svar)
21. december 2021 kl. 16:44
NinjaKing
Det jo lidt rip for de organisationer / ejere som har smidt penge i et spot og har tænkt at hvis det ikke lykkes kan man "få" pengene retur igen ved at sælge det.

Men elsker alle nye updates.
#5(Med 1 svar)
21. december 2021 kl. 17:27
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Ja, det gør, at de skal tænke sig lidt bedre om og sørge for, at de skaber stabile lineups sammen med spillerne.
#8(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 18:10
NinjaKing
ENIG!
#4(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 16:53
zEden
JA JA OG ATTER JA!!!

Fantastisk Elsker alt ved det her! både det med kamp rykning, Spots og ISÆR det med veto! gør det så meget federe!

Godt arbejde!
#6(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 17:36
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Fan.
#7(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 17:44
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Rigtig gode ændringer. Veto systemet har været så fucked længe, så fandme luksus det nu bliver ændret, gør at man skal tænke sig mere om i sin veto.
#9(Med 1 svar)
21. december 2021 kl. 18:26
wiLL
Guld Sæsonkort Sæson 18
Endelig slut med at sælge FEDT FEDT FEDT siger jeg bare
#33(Med 0 svar)
22. december 2021 kl. 00:11
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Var ellers ved at købe et spot til dig og mig .. :(
#10(Med 21 svar)
21. december 2021 kl. 18:27
Thorup
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg kan personligt godt li ændringerne, men som med alle ændringer er der også huller i osten.

Vi hos AaB har byttet vores spot som der også tidligere er blevet skrevet om, mens det nu ikke kan lade sig gøre i fremtiden. Men havde det ikke været muligt, kunne vores akademi hold blot fået lov til at spille i Ligaen, med den samme kerne som rykkede ud af 2. div. Havde det været bedre for ligaen?
Kunne et lineup finde på at betale ejeren af spottet hvert år for at spille på det? Så skifter spottet ikke ejer, mens man blot betaler for at låne spottet så ejeren ikke har nogen udgifter og måske en indtægt. Hans eneste alternativ er jo at miste spottet hvis han ikke selv har noget lineup.
#11(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 18:45
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jep tænker vi kan komme i nogle situationer, hvor spots ændrer navne og bliver brugt af andre end den ejer der faktisk har spottet. Ved ikke helt om man kan komme det til livs, man kunne jo sætte krav om at ejer af spottet er en del/ coach/ ejer af orgen det hold spiller under.
#12(Med 19 svar)
21. december 2021 kl. 19:16
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nej, AaB havde ikke fået lov til at stille op med sit akademihold i den øverste div.

Som det hedder i reglerne, skal ejeren benytte, og vi kommer til at være meget grundige med at tjekke dette. Man kommer heller ikke til bare at kunne skifte navn fra sæson til sæson fx. En licens kommer i langt højere grad til at være "låst" fremover, og det skal nok blive specificeret i reglerne her efter juleferien.

Og ja, det vil altid være nogen, som prøver at snyde, men når vi fanger dem - og det skal vi nok - så er det bare ban. Om det så bliver 2 år eller permanent, det må vi lige se på, men vi kommer til at slå hårdt ned på det.
#13(Med 15 svar)
21. december 2021 kl. 19:36
Boblashdk
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Jeg skal lige se om jeg forstår det her rigtigt?
Hvis AaB ikke havde solgt deres spot (og derved stadig havde en plads i den bedste liga) så måtte de ikke selv bestemme hvem de ønskede at stille op med?

Så hvis eksempelvis Tricked sælger ud af deres spillere, så skal deres fremtidige transfers godkendes af dig/dust2, for at disse spillere må spille i ligaen?

Jeg håber virkeligt, at jeg misforstår din kommunikation og at den første linje er en fortalelse. Ellers kigger vi da ind i et monopol som bestemt ikke er positivt for den danske CS:GO scene
#14(Med 1 svar)
21. december 2021 kl. 19:48
7ri
Dust2.dk Caster
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det handler nok også lidt om kvaliteten - intet ondt mod aab acd. men det vil være en kedelig tilgang til kampene, da de nok vil blive kørt over. og de andre hold også gerne vil have noget ud af ligaen. det vil det ikke være. når holdene kommer med deres andre hold end først antaget.

I det her tilfælde synes jeg det er fair man har en diolog om. at hvem i ønsker at stille op med. og hvad der er best for begge partner. for ingen vil få noget ud af at aab acd vil spille. plus de andre "tophold" nok også vil begynde at kigge andre veje. fordi det ikke kan betale sig. med de kampe de får.

(hvis vi lige skal kigge tilbage i tiden - så skete det jo også i challenger/masters/final4 - prize blev for lille. holdene gav ikke deltage mere. og til sidst sad vi med kun top20 hold. fordi de bedre hold havde andre ting at tage sig til.)

Nu har vi en pisse fed liga, hvor holdene gider deltage, god prize og med masser af muligheder. så hjælper det bare ikke vi har 5 "gode" hold og resten er hold der ikke hører til i ligaen. så her kan jeg udmærket forstå hvad sander vil frem til. han vil kun ligaen det bedste. for den kan bevares med den gode og høje kvaliti som holdene også bringer.
#16(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 20:02
Boblashdk
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Jeg er skam helt enig med dig i, at det ikke ville have værdi for nogen, at AaB Akademi spillede med i power ligaen - den del kan vi hurtigt blive enige om.

Problemstillingen ligger jo i, at der (angiveligt) skulle være nogen der dikterer hvem der må stille i ligaen eller ej - Hvilket jeg synes er et problem.

Hvis fodboldklubben FCK vurderer, at de vil sælge alle deres spillere, eller de vil spare deres spillere til internationale kampe, så er det jo op til klubben selv. Så kan DBU ikke gå ind og sige de skal stille med XXX-lineup, da det ellers forringer kvaliteten af superligaen.
Det samme bør være gældende her, hvis en klub har spillet sig til et spot i en given liga, så bør det også være klubben/orgen/foreningen/whatever der selv afgør hvem der spiller.

Lad mig endelig understrege, jeg er slet ikke i tvivl om at Sander kun vil ligaen og hele cs-scenen det bedste - det betvivler jeg på ingen måde.

Men det bør nu engang være de sportslige resultater der afgør hvem der spiller i hvilke ligaen og ikke hvem eksempelvis Sander synes har ret til at spille i ligaen.
#17(Med 12 svar)
21. december 2021 kl. 20:08
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nej, det må de ikke. Vi er nødt til at opretholde et nogenlunde niveau, så det er ikke anderledes, end hvis man sælger sin plads, så skal vi godkende køber, som sker på betingelse af det lineup, køber vil stille med. Ellers havde du nok set flere situationer, hvor en rig far/mor lige købte sin søns gold nova-hold ind.

Og et hold der ikke har niveau til at blive i 2. div har altså heller ikke niveau til ligaen.

Og nej, vi går ikke ind og vurderer på enkelte transfers, det er en vurdering af holdets overordnede niveau, og hvis vi vurderer at det er SÅ lavt, at det ikke engang kan følge med i 2. div, så får det selvfølgelig ikke lov til at spille.

Det må du gerne være uenig i er den rette løsning, men det nu en gang vores liga, og vi gør det, som vi mener er det bedste. Og det nytter altså ikke, at vi lige pludselig står med en top division, hvor flere hold spiller på 3.-4. div niveau - det mener vi i hvert fald ikke. Din sidste sætning med monopol er skudt helt ved siden af. Det er frit, hvad du vil deltage i, og alle kan lave deres egen liga. Der er ikke det der minder om monopol på dansk CS.
#18(Med 11 svar)
21. december 2021 kl. 20:33
Boblashdk
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Jeg ønsker bestemt ikke at se tilfældige gold nova-hold i Danmarks bedste række.
Og som jeg også skriver, så er jeg skam helt enig med dig i, at et hold der ikke kan klare sig i 2. division selvfølgelig heller ikke bør spille i den bedste – og det tænker jeg i øvrigt også godt du er klar over…

Fair nok at i ikke går ind og vurderer på enkelte transfers. Men jeg må indrømme at man da i den grad bevæger sig i nogle gråzoner så.
Der er jo en hel del efterskole- og ungdomsuddannelseshold i turneringen (fordelt på de forskellige divisioner) som i perioder slet ikke kender deres kommende hold.
Så hvis skolen eksempelvis har kvalificeret sig til første division og kort inden sæsonstart så bliver tvangsnedrykket til tredje div. Fordi du mener, at det er der de hører hjemme. Så ville det da i den grad dræbe motivation.

Du skal i øvrigt være velkommen til at mene, at min sætning er skudt helt ved siden af.
Men hvis du helt oprigtigt mener, at det ikke skal være sportslige resultater der afgør hvem der spiller i hvilke ligaer, men det i stedet skal være dig (og et eventuelt liga-crew) der ud fra jeres subjektive holdninger og personlige referencer skal afgøre hvem der spiller hvor. Så har vi i hvert fald en vidt forskellig oplevelse af hvordan sport bør være.
#19(Med 6 svar)
21. december 2021 kl. 20:45
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Er helt enig i din betragtning, og sammenligningen med FCK som sælger hele holdet og laver et nyt ud fra reservereholdet er vel helt op til FCK som så ender med at ryge ud af ligaen, længere er den ikke.

At TO skal ind og bestemme hvad ens holdkort ser ud er helt ved siden i min optik. Klart vi ikke gider at sidde og se guld nova spille, men jeg tror nu heller ikke at organisationer selv har lyst til ikke at præsentere deres bedste lineup de nu engang har samlet, på den licens som man selv har købt og betalt for.
#20(Med 5 svar)
21. december 2021 kl. 21:30
Del337ed
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Det vil lidt være det samme, som at have et panel der skal godkende alle transfers i superligaen for at sikre en spiller ikke er får dårlig :)
#23(Med 4 svar)
21. december 2021 kl. 21:45
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Ja og hvem skal sidde og afgøre om hvem der er for dårlige?

I min verden er det manager/træner/org som ligger pengene for licens/hold og andet. Det er ligesom dem der har en ide om hvor de vil hen og hvordan deres investering skal bruges.
#24(Med 3 svar)
21. december 2021 kl. 21:52
Del337ed
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Jeg er helt enig.
En organisation eller et brand ville aldrig hive spillere ind de selv ikke stolede på da det er deres branding der bliver ramt hårdest.
Jeg er utroligt glad for at den her regel er kommet ind, men der virker til at være mange huller der lige skal klares, men det tror jeg nok de også kan.
Det er også ret sjovt det her kommer kort tid efter brøndby lige har fået lov til at gå fra en sejr i 2. division til Power ligaen. De er sikkert gode, men de har vel intet grundlag der viser dem som gode nok.
Det bliver helt klart spændene at følge
#29(Med 2 svar)
21. december 2021 kl. 22:22
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Jeg kendte ikke til den med Brøndby og deres opløftning til øverste lag.
#31(Med 1 svar)
21. december 2021 kl. 22:30
Del337ed
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Det er derfor jeg synes den her debat er ret underlig.
Der snakkes om en professionel vurdering af holdets potentiale, men der er ingen som kan overbevise mig, at vinder man 2. division, har man vist sig som værdig til at spille i den øverste liga.
Det kan godt være de kan følge med der oppe, men jeg har bare svært ved at finde et konkret grundlag til det.
At det så også kommer meget kort tid før det her, virker også ret spøjst :D
#32(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 23:26
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Jeg er enig i din betragtninger.
#21(Med 3 svar)
21. december 2021 kl. 21:33
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hvor tit har du lige set hold blive tvangsnedrykket efter at have spillet sig op? Lad os nu forholde os til den konkrete situation, hvor vi snakker om et hold, der ikke har niveau til 2. div, i stedet for alle mulige eksempler, du lige opdigter, for det beror på en konkret vurdering i hver sag. Men jeg mindes ikke, at vi har tvangsnedrykket nogen i ligaens 4-årige levetid, så måske du ikke behøver bekymre dig SÅ meget. Og så er der altså bare forskel på top-divisionen og alle de andre.

Fair du er uenig og vil bruge fodbold-eksempler. Den dag holdene bliver lige så stabile og har lige så meget på spil (TV-penge, koefficientpoint osv.) så kan vi godt snakke om en 1:1 fodbold-model. Indtil da tillader vi os at sikre et ordentligt niveau i vores liga. Så kan alle mulige andre jo vælge at køre en anden model - det står jo alle frit for, heldigvis!

Lige til info, så må Astralis jo heller ikke bare stille med hele akademiholdet i ESL Pro League
#26(Med 2 svar)
21. december 2021 kl. 22:05
Boblashdk
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Det du efterspørger nu, giver jo ikke mening.
Du vi gerne at vi forholder os til den konkrete situation.
Men den konkrete situation er jo, at de to hold har byttet spots, og at der intet problem er – END OF DISCUSSION


Det jeg reagere på, og som vores debat vedrører er din kommentar om hvad der ville være sket, hvis den konkrete situation IKKE var fundet sted.
Så ”alle mulige eksempler jeg opdigter” baserer sig jo på din kommentar og hvad det ville medføre af konsekvenser, hvis den blev gjort til virkelighed.

Jeg mindes heldigvis heller ikke, at der er nogle der er blevet tvangsnedrykket. Jeg må faktisk indrømme, at før du kom med din udtalelse om, at du ville afgøre hvem der måtte spille i hvilke ligaer, så havde jeg faktisk aldrig skænket det en tanke.
Så bare rolig, det er skam ikke noget jeg har bekymret mig SÅ meget om, før du gjorde opmærksom på, at det overhovedet var en mulighed.

Jeg har i øvrigt ikke et behov for at tale 1:1 fodbold.
Men da esport og cs:go er en relativ ny sport, og andre sportsgrene har over hundrede års erfaring. Så synes jeg bestemt ikke det skader at vi kigger på hvad andre gør – og måske endda, undgår at begå nogle af de fejl som andre har begået.
Forhåbentlig kan vi godt blive enige om, at det kan være sundt at kigge uden for egen osteklokke engang i mellem.
Og når nu man hverken vil tillade at Dansk Boldspil-Union, Dansk Håndbold Forbund, Badminton Danmark (Nævn selv flere) dikterer hvilke spillere der spiller hvor, så kan jeg ikke forstå hvorfor man mener det er det rette her.
#28(Med 1 svar)
21. december 2021 kl. 22:12
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Og det må du godt mene. Jeg kan godt fornemme at du har en ide om jeg sidder som en eller anden diktator og bare rykker rundt på hold :D Det er en styregruppe, der træffer beslutninger i de her ekstreme tilfælde, hvor en ejer fx vil flytte et 3. div hold helt op i toppen. Er du uenig i de regler og har forslag til rettelser, er du meget velkommen til at e-maile dust2’s ledelse på [email protected]

Os der arbejder med ligaen agerer jo sådan set bare inden fir de rammer og krav, der er opstillet til os.

Jeg svarede blot på Thorups spørgsmål om hvorvidt AaB ville kunne stille med et 3. div hold på pladsen. Der er jeg 99% sikker på, at man vil nå frem til konklusionen, at det ikke er særlig smart - heller ikke for spillerne selv.

Resten må du tage med ledelsen. God aften!
#30(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 22:27
Boblashdk
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Jeg er ikke klar over, om du har en dårlig dag af hvad der lige sker i dag.

Men hvis du får kommentarer som dette:
”Lad mig endelig understrege, jeg er slet ikke i tvivl om at Sander kun vil ligaen og hele cs-scenen det bedste - det betvivler jeg på ingen måde.”
og
”Og som jeg også skriver, så er jeg skam helt enig med dig i, at et hold der ikke kan klare sig i 2. division, selvfølgelig heller ikke bør spille i den bedst”

til at jeg skulle mene du var en diktator der bare rykker på hold. SÅ er vi tydeligvis langt fra hinanden i dag.

Jeg tænker ikke jeg har behov for at sende en mail til dig eller andre, jeg synes jeg meget tydeligt har givet udtryk for, at jeg ikke mener det bør være dig eller andre fra dust2 der afgør hvem der tørner ud for de forskellige hold, men at det i stedet bør være orgs/foreninger/osv der selv afgør hvilke spillere der skal repræsentere dem.
Her er vi tydeligvis uenige, og så må det jo være sådan.

Du må også have en god dag 😊
#22(Med 2 svar)
21. december 2021 kl. 21:44
Thorup
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hvornår skal spillerne være tastet ind ift den nye sæson? Så vidt jeg husker er det lige inden sæsonen starter. Så hvis jeg om søndagen taster spillerne ind, og I så vurderer de ikke er gode nok, så skal vi flyttes til en anden division inden mandag?
Hvad vurderer I spillerne på? Elo? Hvor langt ned i divisionerne vil I kigge? Flere af akademi spillerne har højere elo end Alexsomfan, men har jo slet ikke samme niveau, da elo siger ca intet om hvor god en spiller/hold er. Så jeg har svært ved at vurdere det.
Hvis vi skifter spillerne til 5 nye som ikke rykkede ned fra 2. div, er de så gode nok til at spille i ligaen?

Jeg er helt enig i at holdet heller ikke har nogen berettigelse i ligaen, men jeg synes det er et skråplan at komme ud på.

Som det er nu, så godkender I lineup ved salg af spot. Forståeligt. Men jeg har ikke hørt om I godkender lineups ved de hold som spiller i ligaen pt. Er det noget I kommer til i fremtiden? Skal transfers undervejs godkendes af jer ligeledes?

Vi er enige i at niveauet skal holdes højt og vi kun ønsker at se de hold i ligaen som har deres berettigelse. Det er klart det fedeste for alle parter. Jeg føler bare det er en farlig vej at gå, hvor D2 skal vurdere en spillers niveau ud fra noget der ikke siger så meget om en spiller på et hold.
#25(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 21:58
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Vi kan godt vurdere at et hold der rykker ned fra 2. div ikke skal rykkes op i top div. Hvordan den konkrete proces er kommer jeg ikke til at skrive offentligt, men vi har en rigtig god dialog med alle holdene, så mon ikke vi tager tingene i fællesskab løbende og sammen finder frem til en god beslutning som vi har gjort 4 år nu ;-)

Og igen: Helt fair du er uenig. Vi skal både bygge og drive en liga uden alle mulige offentlige midler og støttekroner, og det kræver nogle gange at man tænker på andet end blot romantikken. Og det står jo alle helt frit for, om de gider deltage i det eller ej.
#34(Med 0 svar)
22. december 2021 kl. 16:57
ZopPet
Guld Sæsonkort Sæson 15
Før eller siden, skal vi have skabt en akademi liga, hvor de bedste kan blive rykket op til 1.holdet, eller hvor andre klubber/organisationer kan tilknytte dem til deres 1 senior hold.
Vi kan snildt kopiere alt fra fodbold, men problemet er, at CS og dens unge levetid ikke har niveauet ift. mængden af spillere endnu, til man kan lave den struktur. Men på sigt er det uomtvisteligt sådan en struktur vi skal have ift. akademi-ligaer og senior liga, for så undgår man også at kigge på f.eks. elo, og vurderinger hvor gode spillerne er ud fra pog-statistikker og andet.
Derefter skal du have licens berettigelse for at kunne spille i liga-systemet og akademi-systemet. Det kan ske ved at du underskriver nogle papirer omkring regelparagrafer og at man betaler licens fremfor kontingent. Så undgår du f.eks. døgnfluer som Dejavue, at de ikke bare lige kan komme ind i 1,5 år og så er de ude igen - det tjener ingen noget godt ved.
Og hvis du er god nok til at spille i seniorligaen, som akademispiller (16 år, ligesom du ser i prolicens fodboldklubber), så kan du blive rykket op til et førstehold.
Dette sker ikke over natten og efter næste sommerferie, det er jeg godt klar over. Men der kan ikke herske nogen som helst tvivl om, at det er den vej alle gerne vil have CS hen i mod.
For ellers forbliver det med uvisheder og for mange spekulationer i mange af de scenarier i allerede har snakket om.
#15(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 19:49
FBM
Hvad hvis vi så siger den næste sæson, at et Power liga hold ikke gider at forlænge? Får det bedst rangerede i 1.div så spottet eller til et nyt hold udefra?
#27(Med 0 svar)
21. december 2021 kl. 22:08
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nyt nyt nyt \o/
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.