Dust2 var det mindst spillede map til majoren.

Her er majorens mest spillede maps

Der er kæmpe forskel på, hvor meget de forskellige maps blev spillet til majoren.

16 gange.

Det var det antal, vi fik lov til at se Mirage blive spillet til majoren i Rio.

Dermed var det banen, der blev spillet mest overhovedet til majoren, hvis man kigger på Legends og Champions Stage.

I den anden ende finder vi Dust2.

Den legendariske bane blev blot spillet sølle to gange ud af de i alt 68 maps, hvilket altså er under 3% af gangene.

De resterende fem maps ligger alle meget tæt og blev spillet mellem ni og 11 gange.

Så mange gange blev de forskellige maps spillet - i parantes er banens procentdel af det samlede antal maps:

  1. Mirage - 16 gange (24%)

  2. Ancient - 11 gange (16%)

  3. Vertigo - 11 gange (16%)

  4. Inferno - 10 gange (15%)

  5. Overpass - 9 gange (13%)

  6. Nuke - 9 gange (13%)

  7. Dust2 - 3 gange (3%)

Efter majoren var den tidligere Heroic-coach HUNDEN også ude på Twitter og lufte tanken om, at det er ved at være tid til at fjerne Dust2 fra de aktive maps, der bliver spillet i professionelle kampe.

Del jeres tanker i kommentarsporet: Bør Dust2 blive fjernet?

#1(Med 3 svar)
14. november 2022 kl. 23:19
KeyziN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Dust2 er blevet vildt underligt efter den ændring, hvor man ikke kan se ned igennem midten imo.
Det er blevet alt for ustabilt og random.
#3(Med 2 svar)
14. november 2022 kl. 23:20
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Cts i lower konstant, og konstante kort pushes. Metaen og flowet i den er helt knækket.
#4(Med 1 svar)
14. november 2022 kl. 23:25
KeyziN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg tror også bare det bliver for random på en måde, jeg har praccet det lidt på mine sidste par hold og det jeg primært har oplevet er, at CT'erne har fået meget frihed til at lave plays, men det skal være early round også gætter man teknisk set når man laver et offensivt push.
Det er røv svært at være aktive mid-round, fordi der har T'erne ligesom etableret sig på mappet, så det kan være svært at spille udfra info.
Ikke ligesom på f.eks. inferno, hvor man kan få flashes både ind gangene, ud kort, ud B. Det er sgu alt for akavet at få en flash ud igennem mid dørene og vinklerne er fandme ringe til at skubbe lang på timings.

Jeg føler personligt, at Dust2s største problem er at man ikke rigtig kan lave noget mid-round.
Enten så skal du gøre det tidligt og håbe på du rammer den rigtige runde og lave det givende push, eller skal du kunne holde dine sites og som en bonus, kan du selvfølgelig få din awp spiller til at finde et par entries, hvis T-holdet er lidt dovne på deres flashes.
#11(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 01:05
RAV3N
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
-Dust2
+Train
#2(Med 0 svar)
14. november 2022 kl. 23:19
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Er enig. Dust2 er så fucking stenern at kigge på, og den er helt broken nu de har lavet så meget om

Synes også Mirage er virkelig kedelig. Må være fordi de hold der faktisk nåede major er hold der alle har den i mappool.
#5(Med 2 svar)
14. november 2022 kl. 23:31
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Få D2 ud og så få tuscan eller alternativt train ind igen.

Det er maps, hvor der - i hvertfald når man spiller dem selv - er god fart på :)
#6(Med 1 svar)
14. november 2022 kl. 23:42
DanskHammer
Train fik jo ballade for at være alt for CT-fordelagtigt, og det var inden man buffede M4A1-s. Så den kommer ikke tilbage tror jeg. Så fik vi da Ancient som også virker til at være et site hvor 3 runder på T er godt.

Jeg beholder nu gerne D2 inde i varmen fremfor både Mirage og Ancient. Men egentlig syntes jeg at maps pt. er anden prioritet. Der skal istedet gøres noget ved den dominans CT har fået.
#14(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 09:13
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Buff SG’en igen, den er blevet irrelevant endnu en gang.

Man kunne også overveje om CT skulle få ligeså mange penge ved at tiden løber ud. Så længe overlevende T stadig får 0$ ved at tiden løber ud, så vil man have incitament til at gøre noget som CT, hvis runden “går i stå” :)

Alt andet end lige, så vil en CT side, hvor man ikke bare nødvendigvis kan sidde på hænderne, føre til, at CT vil spille lidt mere risikobetonet og så vil det føre til flere fejl og dermed flere T runder (det burde det i hverfald gøre ifølge min logik) 🙈
#7(Med 1 svar)
14. november 2022 kl. 23:53
JakobHelms
Jeg så gerne at man fjerner et map. Jeg kan godt se pointen i at fjerne Dust2, fordi den er spillet så lidt, men jeg synes ikke at man bør arbejde med så lille en sample size, når mappet har en noget mere jævn værdi med resten af bunden af map poolen, når man kigger på et større billede.

Jeg synes godt at Overpass måtte smutte. Generelt set har det en meget høj CT-side winrate, både når du kigger på alle kampene eller kun mod toppen, og jeg synes som seer egentlig ikke at mappet er særligt spændende.
#18(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 12:06
DOMINA7HOR
Enig. Før Majoren så jeg egentlig gerne Vertigo ude, men det er som om både Vertigo og Ancient har fået lidt ekstra liv med denne Major. Nu er jeg ligeledes af samme holdning, at det map som var mest CT-dominerende under Majoren, Overpass, må lade livet til fordel for Tuscan.
#8(Med 16 svar)
15. november 2022 kl. 00:13
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
M4a1 skal der i hvertfald laves noget ved, prisen på den skal som minimum være det samme som på en A4.
Derudover kunne det satme være sjovt hvis man kunne begynde at holde flere af samme granater, altså maks 4 pr mand, også ellers som det er nu med at hvis du skal bruge mere end en så skal din mate droppe den anden, det ville give så meget for T siden.

Men m4a1 nerf er vel uundgåeligt nu i hvertfald. Skynd jer at stack op på A4’ere mens prisen er i bund
#9(Med 15 svar)
15. november 2022 kl. 00:35
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvorfor snakker folk om at der er kæmpe ct meta. Se på statistikkerne
dust2.us/news/32163/no-rio-isnt-that-ct-sided
#10(Med 14 svar)
15. november 2022 kl. 00:51
JakobHelms
6 ud af 7 maps har flere CT-side wins end T-side wins? Jeg er godt med på at der er mange, der er dårlige til dataanalyse, men artiklen der argumenterer jo heller ikke om at Rio ikke var CT-sided, bare at det ikke var synderligt mere CT-sided end Stockholm og Antwerp.
#15(Med 13 svar)
15. november 2022 kl. 09:29
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Cs har altid gjort ct til favoritter i maps.
Prøv at spille nuke i 1.6 det var skrækkeligt
Man kunne comebacke fra 15-0 på ct.
Sådan er cs jo bygget ;)
#17(Med 5 svar)
15. november 2022 kl. 10:40
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Havde man tre runder på T siden var det næsten umuligt at tabe kampen 😂

A var umuligt at indtage: et par stykker placerer klogt på en af de to catwalks eller rafters, og så var sitet lukket ned. Det kunne jo ikke lade sig gøre at flashe sitet ordentligt dengang.

Men det største problem var vel egentligt, at secret var mere eller mindre ligegyldigt; der var SÅ langt over til trappen, at selv hvis man kom forbi main, så ville man blive spottet fra høj/backup og så var B blevet fyldt op med CT’ere før man nåede dørene.

Når man tænker over det, så var mappet godt nok dårligt dengang 😂
#27(Med 4 svar)
15. november 2022 kl. 16:57
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det var sygt dårligt hahah. Men stadig synes jeg at det var det fedeste map at spille dengang. Husker især de der helt syge boost man kunne lave op på bjergene i yard. I mean wtf 😂😂
#33(Med 3 svar)
15. november 2022 kl. 17:24
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Man kunne solojumpe op på stenen, hvis man havde brugt lidt tid på nogen kz servere kan jeg huske.

Udvendigt CT-cat var til gengæld nice!
#34(Med 2 svar)
15. november 2022 kl. 17:25
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ja meget. Kunne man også op til ct høj hvis man var lidt god til longjump :D nostalgi. Kunne være man skulle hente det bare for sjov hahaha
#37(Med 1 svar)
15. november 2022 kl. 17:29
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det ligger i workshop, ved jeg. Men mon ikke det er endnu sværere at få runder som T, nu hvor man har moly og smokes, der rent faktisk virker 😂
#38(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 17:31
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hahahha true dat
#22(Med 6 svar)
15. november 2022 kl. 15:47
JakobHelms
DeT hAr AlTiD vÆrEt SåDaN - ja, virkelig godt argument for at det skal blive ved med at være sådan ;).
#28(Med 5 svar)
15. november 2022 kl. 16:59
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Man skal ikke lave om på spillets grundsten. Hele spillet er bygget op på en sådan måde at uanset hvordan du vender og drejer den, har dem der skubber ind i folk der står statisk selvfølgelig en fordel. Det er simpel logik fordi du ikke kan skyde i bevægelse i cs 😎🤙

Hvis du ikke har spillet 1.6 ved du slet ikke hvor meget forbedret den front er blevet! Mere nerf end nu ville seriøst ødelægge spillet. Eller gøre at alle cts ville samle aker op. Og så er der samme problem. Så må vi nerfe ak også.
#29(Med 4 svar)
15. november 2022 kl. 17:20
JakobHelms
Jeg forstår ikke, hvorfor du går ud fra, at jeg ikke har spillet 1.6 :-).

Selvfølgelig kan man forsøge at skabe en bedre balance i spillet, også uden at man skal rykke ved "grundstenen". Du kan skabe vinkler der er sværere at forsvare, flere indfaldsveje og mange andre ting. Selvfølgelig kan man sagtens skabe maps der vil være naturligt T-sidede. Det er ikke fordi jeg tænker at man skal opnå en 50-50-paritet, men jeg tror også at der bør være en grænse for hvor meget spillet generelt bør være i CTs favør. Det at Nuke var så ubalanceret i 1.6 er jo ikke carte blanche til at lave maps, hvor det er tæt på umuligt at vinde, når man spiller T. Vi er heldigvis kommet langt siden da mht. spiludvikling, teori, balance, og CS er jo ikke længere noget der bliver udviklet hjemme i nogens soveværelse. Selvfølgelig kan man gøre det anderledes og bedre end den gang.
#30(Med 2 svar)
15. november 2022 kl. 17:21
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det fungerer allerede fint lige pt :) jeg er dybt uenig med dig. Maps er ct sided men kun med en hvis procent del.

Det har været meget meget værre og spillet har et fint flow på denne måde.
Så er uenig :)
#31(Med 1 svar)
15. november 2022 kl. 17:23
JakobHelms
OK.
#36(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 17:26
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
dust2.us/news/32163/no-rio-isnt-that-ct-sided

Du siger du ikke vil opnå en 50-50.

Næste step efter det her er vel 50-50??
#35(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 17:26
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Man kunne være flabet og påstå, at dengang blev der i det mindste udviklet på det.

Valve er godt nok sløje i optrækket ift. andre spiludviklere, som har esportstitler i porteføljen (her tænker jeg navnlig på Riot, der konstant skruer på knapperne i LOL - om de også gør i Valorant ved jeg ikke, men det antager jeg de gør 🙂).
#12(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 03:26
JakobHelms
Der er godt nok mange der foreslår at få Train ind igen. Jeg kan ikke helt se pointen i endnu et CT-sided map i det her meta.
#13(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 08:48
_ANDY3460
Tag train tilbage igen og send den kære dust 2 på pension.
Kunne virkelig godt se nogle fede kampe igen på train, især nu med så stor kamp om toppen, og så mange hold der kæmper for at finde formen.
Og så er det nok ikke tid til et til nyt map, når ancient lige er begyndt at falde ordentligt til.
#16(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 09:33
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2 og Mirage ud. Få Train tilbage og Tuscan ind.
#19(Med 4 svar)
15. november 2022 kl. 12:08
DOMINA7HOR
Overpass skal ud og silenceren skal nerfes. Det må være konklusionen efter Majoren.
#20(Med 3 svar)
15. november 2022 kl. 12:15
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Af nysgerrighed: har du et konkret bud på, hvordan den skal nerfes?

Du er ikke den eneste med den holdning, men nu gik det lige ud over dig 😅
#23(Med 2 svar)
15. november 2022 kl. 15:49
DOMINA7HOR
De mindre bullets har ikke gjort den store forskel, men yderligere en reducering til f.eks. 20 vil være for meget imo, så ikke den vej man skal gå. En prisstigning vil heller ikke gøre den store forskel.

Jeg snakker et decideret nerf, hvor den bliver mindre præcis og kraftig, akkurat som dengang AUG blev nerfed. Det må være muligt, at pille ved den, så det bliver en mellemting af hvor OP er nu, og hvordan den var før den blev OP.
#25(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 16:51
Unlucky-Luke
Den har været nede på 20 kugler længe :) og det har heller ikke hjulpet. Det vil helt sikkert hjælpe at sætte prisen op. Men jeg kan dog ikke helt se problemet.. Den er jo lige god for alle og så er den heller ikke bedre... Vil Altid vælge ak over den og det kan jeg se pro's også næsten altid gør i deres kampe.
Man skal vel også have noget godt som ct . Ak er bedre end m4 og galil er bedre end fames ( synes jeg i hvert fald )
#32(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 17:23
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg tror personligt at fjerne præcision vil være for voldsomt et nerf. Så hellere pille lidt ved skade på kroppen eller armorpenetrarion.

Som #25 skriver, så er den på 20 bønner pr. magasin, og du tænker stadig den skal nerfes. Altså er det ikke for meget, men for lidt 😉
#21(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 12:24
strogie
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ud med overpass og d2 (d2 var ellers så godt før) og ind med cbble+tuscan/train
#24(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 16:28
MoX
Ser gerne Cache og eller Tuscan som afløser for Dust2,
#26(Med 0 svar)
15. november 2022 kl. 16:52
Unlucky-Luke
plz drop nu det train... Lad os få noget NYT.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.