Grafik: Copenhagen Flames.

FLAMES BEGÆRET KONKURS

Copenhagen Flames har mandag aften meddelt, at selskabet har indgivet en konkursbegæring.

Copenhagen Flames har indgivet en konkursbegæring.

Det har den danske organisation meddelt mandag aften i en pressemeddelelse.

Mod slutningen af april fremgik det af Capino, at organisationen søgte fem millioner kroner til at styrke det økonomiske fundament og igangsætte en række initiativer, der skal sikre rentabilitet i de kommende år.

Copenhagen Flames formåede ikke at finde den nødvendige finansiering, hvorfor de har været nødt til at træffe beslutningen om at trække stikket helt.

Sidste uge, fredag, indgav jeg en konkursbegæring for Copenhagen Flames og opsagde alt personale, da vi ikke har været i stand til at finde finansiering til vores klub fremover. I de sidste 6 måneder har vi arbejdet hårdt for at undgå denne situation, men desværre er vi ikke lykkedes. Og for det er jeg dybt ked af det. I sidste ende er det mit ansvar, og jeg føler mig virkelig elendig over, at det er endt på denne måde, skriver Steffen Thomsen, CEO hos Copenhagen Flames, blandt andet i pressemeddelelsen.

I pressemeddelelsen fremgår det, at alt personale er blevet opsagt efter konkursbegæringen, hvorfor de nuværende Copenhagen Flames-spillere højest sandsynligt skal i gang med at finde sig et nyt hjem.

Organisationen talte både et førstehold bestående af blandt andre raalz, Farlig og birdfromsky, mens Flames også husede et akademihold og et kvindehold i CS:GO.

Copenhagen Flames er ikke den eneste danske organisation, der er begæret konkurs, da også Tricked var nødsaget til at trække stikket for kort tid siden.

#1(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 19:19
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Fucking sørgeligt. Umiddelbart lignede det deres up scaling virkede, men åbenbart ikke…

Glemmer aldrig mine år. Fan lige siden.

Kæmpe stort fedt ØV, Michal og Steffen er sku de mest nice personer jeg virkelig håbede nåede tops.
#2(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 19:20
syLLLE
Hvor er det dog sørgeligt.... Først Tricked, og nu Flames.. :(
#3(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 19:20
brink
:(
#4(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 19:22
Frankyou
Pis
#5(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 19:24
JernLars
Neeeej
#6(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 19:24
JakobHelms
Øv. Det er fandeme en ærgerlig nyhed. Det er bestemt ikke sidste gang vi kommer til at se en esportsklub på konkurs grundet præcis de problematikker Steffen nævner (selv Heroic var jo i pengeproblemer!), men det rammer sgu hårdt når det er så etableret et dansk brand med så gode og fine mennesker bag. Stort cadeau til dem og alt det de har gjort for dansk talentudvikling (og det er meget!).
#7(Med 2 svar)
1. maj 2023 kl. 19:27
BEDST
Er der egentlig nogen organisationer der tjener penge på deres cs:go divsion? Sgu' trist læsning - troede faktisk de mindre organisationer kunne profitere bare lidt qua overskueligheden på deres cost case : /
#47(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 21:47
d0nut
Ironisk nok var Flames nok mit bedste bud på en organisation i profit :/
#65(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 08:34
PeterBech
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Man kan godt tjene penge på at drive organisation - også i semipro, men mange af de indtægtskilder man kan iværksætte tjener kun sig selv og måske lidt awareness som er svært at værdisætte. Man skal være god til de kommercielle forhold/forankringer og så skal man balancere i 'tæring efter næring' med et godt udsyn og kunne leve med at vokseværk bare oftest er for dyrt og at man skal sikre at det kan bære sig selv på den lange bane, når man endelig vælger at ekspandere.

Det er jo ikke sjovt hvis forretningen ender med at blive en tung lænke om benene og det tror jeg desværre nemt det bliver hvis man "skynder sig med at brede sig".

Den danske scene er ikke bygget op endnu, hverken helt eller delvist - den påstand vil jeg holde fast i - og først når den er mere eller mindre etableret kan man overskue hvad og hvor mange der er "plads til". Det kræver samarbejde at få på benene, det kræver organisering, det kræver reel opbygning af de sportslige lag, det kræver at knivene på albuerne tages af og så kræver det en hulens masse svær næstekærlighed - både åbenlyst for alle at se og i hverdagen... Når klubberne begynder at forstå at det er op til dem, sammen, at skabe fundamentet, så vil vi se at der kan bygges et helt hus!

- Indtil da vil det være dyrt at drive, særligt for dem der ikke sætter tæring efter næring!

Der er nok folk derude der er uenige, men det er nu engang sådan jeg ser det :-)
#8(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 19:28
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nøj det er ærgerligt! Har den største respekt for hvad der blev opnået. Det har været en fornøjelse at følge med i. Super trist slutning på et ellers fantastisk eventyr! GG
#9(Med 20 svar)
1. maj 2023 kl. 19:29
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Tror det er på tide vi begynder at kigge på hvordan man kan gøre esport sustainable.
#13(Med 7 svar)
1. maj 2023 kl. 19:50
OoO
Fjern de gratis streams og begynd at udbetale tvpenge
#24(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 20:19
verSatile
Enig. Jeg husker da MLG annoncerede Pay-Per-View til deres Starcraft 2 turneringer (ved siden af deres gratis stream). Det var 'kun' $5, men de havde en del premium features der kørte over deres egen klient (udenom Twitch/YouTube) og vist nok også noget behind the scenes halløj, og selvfølgelig bedre kvalitet.

Jeg kan ikke huske om noget af overskuddet gik til spillerne, men tænker da det ligger lige til højrebenet.
#25(Med 5 svar)
1. maj 2023 kl. 20:21
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det er klart det ville sætte fut i tingene, en af de ting jeg har lagt mærke til er premiepenge som spillerne næsten virker til at have mere krav på end selve klubberne. En ting vi altså normalt ikke ser i andre sportgrene.

Hvis du sidder og får en fuldtids løn for at lave et arbejde og samtidig også mener du skal have 100% (Næsten hvad de får). Så er mit spørgsmål hvor skal indtægten for din løn komme fra? Du ser jo ikke Messi hive 100% af de penge PSG vinder når de vinder et mesterskab. Han kan klart have nogle bonuser, men ikke bonuser som klubben ikke kan tåle at betale.
#35(Med 4 svar)
1. maj 2023 kl. 20:48
OoO
100% alle præmiepenge til organisationen og så en bonusordning i stedet som traditionel sport.
#36(Med 2 svar)
1. maj 2023 kl. 20:49
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ja altså det jo klart ikke der organisationen hiver flest penge hjem, men det er da et punkt jeg selv har synes var besynderligt.
#37(Med 1 svar)
1. maj 2023 kl. 20:52
OoO
Det er da os fuldstændig galt at de får 80-90% præmiepenge + løn
#39(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 20:54
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ja den del har jeg aldrig kunne se logikken i på trods af at jeg har været på samme side af spillerne (% mæssigt).
#59(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 23:29
DOMINA7HOR
+1
#22(Med 11 svar)
1. maj 2023 kl. 20:14
UkendtType
Og det tror du ikke folk som Morten fra Tricked eller Steffen allerede har gjort? Eller alle andre organisationsejere?

Mærkelig kommentar!
#23(Med 8 svar)
1. maj 2023 kl. 20:18
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det var, da en spøjs måde at udtrykke sig på.
#26(Med 7 svar)
1. maj 2023 kl. 20:22
UkendtType
Det er da dig, der skriver spøjst.

Som om folk ikke kigger på at gøre esport sustainable. Du har helt ret i det skal køre rundt, men du giver ingen forslag til at gøre det, andet end at skrive det åbenlyse.
#27(Med 6 svar)
1. maj 2023 kl. 20:26
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
#25 god aften.
#29(Med 5 svar)
1. maj 2023 kl. 20:29
UkendtType
Præmiepenge ... !? Fed ide!

Så er det jo kun de bedste der overlever, for så mange præmiepenge er der jo heller ikke.
#31(Med 4 svar)
1. maj 2023 kl. 20:39
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Haha er du okay?
#32(Med 3 svar)
1. maj 2023 kl. 20:42
UkendtType
Det knager lidt - jeg prøver at forstå dine vanvittige gode ideer til at skabe overskud i esportsorgs.

Hvis nogen bare tænkte som dig, så havde du stadig et arbejde i Tricked og ingen gik konkurs. Glæder mig til at se din businesplan.
#34(Med 2 svar)
1. maj 2023 kl. 20:48
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Så fik du også brøllet lidt bag din skærm. God dag.
#52(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 22:31
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
FULD SMADDER
#66(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 09:18
UkendtType
Og du kom med de gode forretningsstrategier. ILM
#45(Med 1 svar)
1. maj 2023 kl. 21:38
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hold nu. Selvfølgelig har de da gjort hvad de kan. Men der er tydeligvis noget galt siden at kompetente mennesker som dem ikke har fået det til at lykkedes. De har kæmpet på markedsvilkår i en verden hvor de fleste lever på lånt tid eller investor penge.
Så måden at tænke økonomi på i esport må gennemtænkes, hvis det er hvad man er oppe imod.
#67(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 09:22
UkendtType
Siger du hold nu til mig? Har du læst hvad jeg skrev?

Det tricker mig at winspai skriver noget så simpelt som at gøre esport bæredygtigt uden at komme med bud på hvordan det skal gøres.

Jeg er helt enig at de mange dygtige mennesker i begge organisationer har gjort alt hvad de kan for at lykkes. Jeg har kun stor ros til overs til dem, men en kommentar så simpelt som winspai skriver er imo mærkelig og helt ved siden af. Også pga. hans tidligere arbejdsplads.
#10(Med 2 svar)
1. maj 2023 kl. 19:42
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Kæmpe mavepuster.
Mister 2 gode stepstones til tier1
Bliver svært at bryde igennem herhjemme uden de hold.
Størstedelen af spillere der er gået til tier1 hold har været gennem tricked og flames? :(

Niko
Jabbi
Snappi
Roej
Borup
Nicoodoz
Lucky
Farlig
Acor
Jugi
TeSeS
Sjuush

Ja selv Cadian var på tricked da de åbnede.
hltv.org/news/12256/ain-move-to-tricked-add-cadian..
:(
#16(Med 1 svar)
1. maj 2023 kl. 20:04
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ag, tror det var hold 2/3 under tricked mht. Cadian, men ja, forholdsvist tidligt.

Ved Morten Phy, startede tricked op som da csgo launchede, da jeg spillede i det med dem et par måneder efter release (csgo) - tror allerede han rodede med det under sent i csgo betaen.

Men ja, der har været så mange inde over de her orgs, det er svært at se dansk csgo scene uden de her hold. Det er lidt ligesom dengang med Wolves, som også bare ‘forsvandt’ :( - der havde sgu også været en del inden over

- Men jeg kan ikke huske om det var fordi JLK hoppede med på Astralis vognen?
#17(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 20:07
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ja det var fandme også stramt med wolves :(
#11(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 19:46
7ri
Dust2.dk Caster
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
det er så pisse synd :/ man ved hvor mange timer der er lagt i det, som nu ikke er der emre. ej hvor må det gøre ondt ikke kun på steffen, men alle omkring flames
#12(Med 16 svar)
1. maj 2023 kl. 19:46
prox
Ærgerligt. Der er generelt bare ikke penge i sport (for klubberne) og endnu mindre i e-sport. Sportsudøvere isoleret set kan godt tjene penge i form af løn og direkte sponsorater, men som klub er det op af bakke.
#15(Med 15 svar)
1. maj 2023 kl. 19:53
TwitchDK
Meh. Kommer an på modellen. Massere af profitable klubber i sport. Der er også en håndfuld profitable organisationer i esport, men det er svært og kræver mere end bare et eller to gode hold.
#18(Med 8 svar)
1. maj 2023 kl. 20:08
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Men for at der er vindere skal der også være tabere.
Se fx. Ajax transfers.
Fuck mig hvor har Ajax bare høstet mange penge fra store klubber de sidste årtier.
#28(Med 7 svar)
1. maj 2023 kl. 20:26
TwitchDK
Der behøves ikke nødvendigvis at være tabere for at der er vindere. Især ikke med den massive vækst. Taberne i esport gør det i og for sig også sværere for vinderne ved at trække lønningerne op selvom de ikke har cashflowet.
#30(Med 5 svar)
1. maj 2023 kl. 20:30
UkendtType
Mener du den massive vækst i esport.?? eller i fodbold?

Jeg ser den overhovedet ikke i esport!
#41(Med 4 svar)
1. maj 2023 kl. 21:02
TwitchDK
I esport. Og altså, selv CS klarer det da super godt målt på spillere og viewers.

Men en stor del af væksten i esport pt. er nok også lidt usynlig for de fleste af os i form at alverdens mobil titler der er på vej til at overtage.
#68(Med 3 svar)
2. maj 2023 kl. 09:32
UkendtType
Massiv vækst i spillere som artiklerne herinde beskriver. Men ingen vækst ift. at drive danske esportsorganisationer, som giver overskud. Det er ærgerligt med Tricked og flames, og Astralis leverer ikke overskud, Heroic henter penge udefra.

Ectatic og Sashi har pengemænd bag - som jeg husker det.

Så er det spændende om Masonic, XI, SERA og lignende kan skabe bæredygtige forretninger over tid. Det bliver svært imo.
#69(Med 2 svar)
2. maj 2023 kl. 09:46
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Astralis har da et strålende regnskab?
#71(Med 1 svar)
2. maj 2023 kl. 10:49
UkendtType
Så du vil gerne investere i dem og samtidig forvente det bliver en god investering?
#72(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 11:24
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Næh, men det har intet at gøre med det, du sagde.
#51(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 22:28
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Altså når man sælger spillere sælger man dem til andre hold. Dem der køber sig til spillerne istedet for selv at udvikle dem står selvfølgelig altid som taberne hvis de ikke får holdet til at konkurrere hvor det er sjovest.

Det er orgs der skal leve på pr og exponering. Hvis det ikke lykkedes så jo, er de taber dømt i den handel. :)
#40(Med 3 svar)
1. maj 2023 kl. 21:01
BEDST
Hvilke organisationer er profitable i esport? og det er ikke fordi jeg tror du tager fejl, er oprigtigt nysgerrig : )
#42(Med 2 svar)
1. maj 2023 kl. 21:05
TwitchDK
100 Thieves laver overskud gennem deres merch, og TSM laver overskud gennem deres software. Der er et par stykker mere jeg ikke lige kan huske fra toppen af mit hoved.
#56(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 22:49
Hunt
Ence har også et lille overskud
#74(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 12:16
BEDST
#50(Med 1 svar)
1. maj 2023 kl. 22:22
rALF
"Massere af profitable klubber i sport". Kan du hurtigt lige nævne en 5-10 stykker?

I fodbold, der har vi udviklingsklubberne som Ajax, FC Nordsjælland mv., som tjener penge, men alle de store klubber i Europa er efterhånden ejet af rigmænd eller kapitalfonde, der har pengetanke som aldrig løber tør. Bruger langt størstedelen af fodboldklubberne i PL eksempelvis ikke flere penge end de tjener?!
#53(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 22:33
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du har helt ret. Det er blevet skak for de rige fodbold.

Klubberne er på ingen måde passiv indkomst. Nok nærmere den anden vej.

Det er en dyr hobby for penge :)
#14(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 19:52
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Øv :(
#19(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 20:08
nylsnej
Hvor er det bare drønærgerligt. Jeg ville ønske der var flere økonomiske måder at støtte et hold på igennem CS udover stickers.
#20(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 20:09
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Først Tricked og nu Copenhagen Flames

Talentudvikling i Danmark kommer til at være hårdt ramt de kommende par år
#21(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 20:12
UkendtType
Ikke overraskende, men stadig rigtig ærgerligt!
#33(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 20:42
cellar32k
Trist. Virkede til der var nogle gode tanker bag ift. Flames podcasten hvor der virkelig blev gjort et forsøg på at gøre det sustainable, også lykkedes det stadig ikke. Udviklingen i eSport har ikke fulgt med forventningerne.
#38(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 20:53
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Shit, en trist nyhed at læse. Kan dog ikke andet end at give netop Flames et kæmpe cadeau. De gjorde á flere omgange det så mange andre ikke har præsteret. Øv, hvor er det bare ultra ærgerligt ..

Tricked og Flames nede. Det er virkelig store tab. Altid noget vi har Sashi Esport............... :)
#43(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 21:17
Daytar
:/ virkelige virkelige trist for flames.

Håber Steffen og co holder hovedet højt, for de har meget at være stolte af!
#44(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 21:33
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Forfærdeligt. Med tabet af først Tricked og nu Flames har vi mistet en enorm del af dansk esport de sidste 10 år. Så mange spillere har været forbi de her organisationer, og der kommer til at mangle steder som disse hvor spillere kan få et godt nok økonomisk nok grundlag til at spille fuldtid for at tage næste skridt.
Uden at kende omfanget af undervisningsdelen hos hverken flames eller tricked tænker jeg også dette påvirker en ikke ubetydelig del af dem der arbejder med esport i Danmark.
#46(Med 8 svar)
1. maj 2023 kl. 21:39
Kristja
twitter.com/FLOATlN/status/1653110527227297792

INSIDE TRADING tænk engang :D
#48(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 22:17
tobach
Pinligt og patetisk. Regnede de ikke med at det blev opdaget? Sikke da en måde at skabe sig et ry som fjols.
#49(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 22:21
popechild
Det er satme en ærgerlig måde at slutte af på - møg beskidt
#54(Med 3 svar)
1. maj 2023 kl. 22:36
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Kunne da ikke være mere ligemeget. Der er ingen regel for det der, det går ikke engang ind under marked manipulation. Da spillerne intet har med orgen at gøre mere. Og da slet ikke med Steam markedet :)
#60(Med 2 svar)
2. maj 2023 kl. 00:10
Kristja
Du har ret selvfølgelig er det okay, at samtlige Flames ansatte har handlet stickers i vildskab optil og lige efter det blev offentligjort. Mens vi andre dødelige ikke har haft den fjerneste idé :)
- Min point er bare, at det er bedskidt. Men forventet at man drager fordel af situation som Flames ansat/spiller.
#62(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 00:36
ZaNwish
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Den 23. April læste jeg et opslag af Martin Thorborg der havde delt link, at de søgte 5 millioner, men jeg tænkte ikke de var så tæt på en konkurs.
#64(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 07:32
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det var jo udmeldt de var på rangen af ikke at kunne stå oprejst.
Rent juridisk er der intet galt med det.
Det er jo bare smat de tjener et par penge på deres egen Stickers.
#58(Med 1 svar)
1. maj 2023 kl. 23:09
ZaNwish
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
#61(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 00:11
Kristja
Vanvid, at sige det er "okay" ihvertfald :D
#55(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 22:45
majez
Der kommer nok en periode hvor lønningerne i cs skal falde en del siden flere organisationer går konkurs.
#57(Med 0 svar)
1. maj 2023 kl. 23:07
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hvad med hele foreningsfundamentet?
Er det kun CS-delen, hvad med Fortnight segmentet?

Jeg er fuldstændig målløs.
#63(Med 2 svar)
2. maj 2023 kl. 03:02
DOMINA7HOR
Det er ærgerligt, trist, og alt det der. Og så kan man snakke nok så meget om krisetider, eller hvad man kan gøre, for at gøre esport mere sustainable... Med al respekt, ikke kun for Flames, men også for Tricked, så kan jeg bare ikke lade være med at tænke, at de har sovet en lille smule i timen...

Nuvel, man kunne vel håbe de i det mindst ville køre videre på et lavere amatørblus, med foreningsfundamentet inde over, men virker heller ikke sådan.
#70(Med 1 svar)
2. maj 2023 kl. 10:40
sygtnokbro
Hvad mener du at de kunne have gjort for at undgå det her outcome?
#73(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 12:07
DOMINA7HOR
Røde tal kommer ikke bare ud af det blå, og det var ikke fordi de fra den ene dag til den anden pludselig var gået konkurs. Jeg sidder ikke med et endelig svar på, hvad de kunne have gjort for at undgå dette, det erkender jeg gerne, men jeg antager de både hos Flames og Tricked kunne se hvilken ret det bar hen mod.

At de f.eks. går så sent ud og søger ekstra kapital, samt rådgivning og sparring, virker lidt underligt. Det skulle have sket før, uden at jeg klandrer noget. Det er hvad det er, desværre.
#75(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 12:42
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Sørgelig nyhed. Et sandt fyrtårn inden for dansk cs i det at få spillere etableret internationalt og videre ud i verden.
#76(Med 2 svar)
2. maj 2023 kl. 13:24
er1K
Nu begynder vi at se effekten af at penge ikke længere er gratis. CS organisationerne har skabt fuldstændigt vanvittige rammer for spillerne, ved at ignorere holdbarheden af deres projekt for her-og-nu resultater.

Derudover, så burde det blive en sag for Valve at straffe spillerne der var involveret i insidertrading. Jeg kan ikke se, at det er anderledes end matchfixing som kostede livstidsudelukkelse (selv for mindreårige).

De bliver nød til at skabe præcedens i disse sager. Om ikke andet, så får de muligheden for at tage stilling til, hvordan de ser på sådanne sager. Havde man gjort det samme på aktiemarkedet stod man potentielt til 1,5 år bag tremmer.
#78(Med 1 svar)
3. maj 2023 kl. 21:50
tobach
Når langt de fleste organisationer kører i negativt overskud, så tænker jeg sgu næppe at det er kortsigtede investeringer.
Derudover så synes jeg er det er direkte håbløst at høre på at det skulle være en "bristet boble". Det har været ret mange år med større investeringer efterhånden.. det kunne tænkes at det mere har at gøre med kæmpe turbulens på det Europæiske marked de seneste par år..
Esport er jo trods alt ikke ligefrem det eneste marked hvor det er svært at finde investorer for tiden.
#79(Med 0 svar)
5. maj 2023 kl. 02:44
er1K
Negativt overskud? Altså underskud?

Når det risikofrie afkast har været negativt, så har folk jo brugt esport som venture capital, fordi man har prøvet at investere i megatrends? Du får det til at lyde som om at en investering ikke foretages med henblik på, at skabe et afkast for investoren, hvilket det jo selvfølgelig er.

Så snart pengepolitikkerne strammes, som jo præcist er hvad der sker med QT pt., så dropper man growth investeringer og søger value i stedet. Hvor meget value er der skabt i esport for andre end spillerne? Der er en meget lille håndfuld der er blevet rige - og det er ikke kapitalfondene.

Æraen af gratis penge er slut. Hvis du ikke kan se at det risikofrie afkastkrav er steget med 5 gange i USA og er gået fra negativ til positiv knapt 3% i Danmark skulle have indflydelse på hvad folk er villige til at kaste penge efter, så kan jeg simpelthen ikke hjælpe dig.
#77(Med 0 svar)
2. maj 2023 kl. 19:34
Unlucky-Luke
trist og atter trist... :(
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.