Valve tvinger servere til at køre 64 tick
Indtil i torsdags har det været muligt at spille Counter-Strike 2 på 128 tick-servere på FACEIT, men det er ikke længere tilfældet.
Efter opdatering fra natten til torsdag har Valve nemlig "hardcoded" Counter-Strike 2's tickrate til 64 i klienten.
Det noterer Pavel Djunkik, som er skaberen af SteamDB, også på X.
Dette betyder, at fællesskabsservere som FACEIT, der angiveligt kørte med 128 tick, er blevet tvunget til at bruge 64 tick for at være i overensstemmelse med Valves officielle servere.
Om dette blot er en midlertidig foranstaltning, mens Valve indsamler mere data, kan kun tiden vise, men for nu ønsker spiludvikleren tydeligvis, at alle skal spille med de samme indstillinger, mens de forbedrer deres subtick-system.
Nye opdateringer fredag
Udover den føromtalte opdatering har Valve også lavet opdateringer natten til fredag, heriblandt med fokus på at balancere 'lag-fordele'.
Opdateringen burde have en positiv effekt for spillere med lavere latens, hvorfor de danske spillere umiddelbart kan være glade, medmindre man spiller på trådsløst internet.
Her er hele listen over nattens opdatering:
Maps
Anubis
Various clipping adjustments
Gameplay
Rebalanced lag compensation to favor lower-latency players
Fixed a bug where dropped grenades were invisible
Fixed a bug where dropped bombs and weapons would appear in the wrong location
Misc
Various bug fixes and tweaks to weapon finishes