WOPA VINDER POWER LIGAEN SÆSON 27
LIVE

Valve tvinger servere til at køre 64 tick

Valve har gjort det umuligt for FACEIT at køre servere med 128 tick.

Indtil i torsdags har det været muligt at spille Counter-Strike 2 på 128 tick-servere på FACEIT, men det er ikke længere tilfældet.

Efter opdatering fra natten til torsdag har Valve nemlig "hardcoded" Counter-Strike 2's tickrate til 64 i klienten.

Det noterer Pavel Djunkik, som er skaberen af SteamDB, også på X.

Dette betyder, at fællesskabsservere som FACEIT, der angiveligt kørte med 128 tick, er blevet tvunget til at bruge 64 tick for at være i overensstemmelse med Valves officielle servere.

Om dette blot er en midlertidig foranstaltning, mens Valve indsamler mere data, kan kun tiden vise, men for nu ønsker spiludvikleren tydeligvis, at alle skal spille med de samme indstillinger, mens de forbedrer deres subtick-system.

Nye opdateringer fredag

Udover den føromtalte opdatering har Valve også lavet opdateringer natten til fredag, heriblandt med fokus på at balancere 'lag-fordele'.

Opdateringen burde have en positiv effekt for spillere med lavere latens, hvorfor de danske spillere umiddelbart kan være glade, medmindre man spiller på trådsløst internet.

Her er hele listen over nattens opdatering:

Maps

Anubis

  • Various clipping adjustments

Gameplay

  • Rebalanced lag compensation to favor lower-latency players

  • Fixed a bug where dropped grenades were invisible

  • Fixed a bug where dropped bombs and weapons would appear in the wrong location

Misc

  • Various bug fixes and tweaks to weapon finishes

#1(Med 1 svar)
15. september 2023 kl. 10:03
Madsen
Ja hvis ikke de selv kan finde ud af at have nogle ordenlige servere skal andre ikke have lov til at have det…
#8(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 11:01
Coachdp
+1 XD
#2(Med 2 svar)
15. september 2023 kl. 10:05
Traiz
Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor Valve er så glade for deres skide 64 tick servere.
#4(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 10:48
_kW
NA org.
#43(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 21:16
JnP
Det er en midlertidig ting, til de har fået lavet nogle rettelser til deres subticket system.
#3(Med 11 svar)
15. september 2023 kl. 10:35
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er så rip. Virkelig. Der er ingen grund til at spille faceit fremfor Premier nu jo.
#5(Med 9 svar)
15. september 2023 kl. 10:50
_kW
Bingo, næste step er at vi skal betale for seasons som giver adgang til 128 tick servere
#7(Med 8 svar)
15. september 2023 kl. 10:53
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jup, men hvad er forskellen mellem at prem queue betalt faceit og prem queue betalt premier så? :D Kan godt fange ideen.
Eneste der lokker med faceit er jo at de har en masse prices, men det tænker jeg også valve får indover ligesom de har i dota2-
#9(Med 7 svar)
15. september 2023 kl. 11:03
_kW
Jeg håber at det medfører at:
1. Valve udsulter faceit og andre tredjepartstjenester.
OG:
2. Bruger flere resurser på udvikling og drift af CS.
2.1. Evt. bliver mindre afhængige af skins og gambling.

Hvis de bare skummer fløden og putter fortjenesten i lommen, så må vi igang med at skrive til Volvo igen 😅
#12(Med 6 svar)
15. september 2023 kl. 11:29
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvorfor ville det være godt, at Faceit fik dødsstødet?
#13(Med 5 svar)
15. september 2023 kl. 12:03
_kW
I min optik er det godt under den forudsætning, at Valve øger deres indtjening og investerer i udvikling af CS platformen, så der ikke er grundlag for et tredjepartsmarked.

Det vil samle spillerne på en platform, jeg antager at det gavne kø-tider og give flere spillere på alle niveauer, som forhåbentligt kan genstarte NA-scenen.

Hvis Valve derimod slagter faceit, uden at tilbyde et reelt alternativ, så er det meget skidt for CS.
Jeg er overbevist om at Valve er klar over konsekvenserne, og ved at tage fuld kontrol står de selv med ansvaret for at tilfredsstille spillerbasen.
#14(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 12:06
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Er enig i det her.
Synes Premier fungerer som det skal. Deres elo system er rimelig balanced. Det fungerer lidt ligesom faceits elo system bare med et ekstra digit.
#18(Med 1 svar)
15. september 2023 kl. 13:52
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvis vi antager at de lukker helt ned for tredjepartsmarked og tager vi Faceits udgangspunkt her, så skal der ændres en stor del af hvordan Valve skal køre Counter-Strike scenen. Her tænker jeg blandt andet på diverse HUBS, Leagues mm. som Faceit kører med nu.
#49(Med 0 svar)
16. september 2023 kl. 10:30
_kW
Ja, og hvis det er deres intention, så er det et godt tidspunkt ved CS2 release. Det kræver at de investerer en del i community-pleje og pro-scenen.

Med de nye regler for kval. til major og opgøret med partnerspots, så er de godt i gang 😊
#24(Med 1 svar)
15. september 2023 kl. 15:06
EwoKeY
Forstår ikke lige hvorfor faceit er en dårlig ting i din optik. Konkurrence er godt, for det giver ud mere grund til at udvikle og blive bedre. Monopol er sjældent fedt, for så sidder man bare på hænderne og er tilfreds, så længe pengene ruller.
Community wize fungere det super godt, og det er altså en stor del af at spille og finde andre spillere.
#38(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 17:32
_kW
Jeg ser ikke faceit som en dårlig ting, tvært imod 😊 De har løftet en opgave, som Valve ikke har prioriteret, og de gør det rigtig godt.
Jeg er enig med dig i at konkurrence er godt, når det på lige vilkår, hvilket ikke er tilfældet når Valve er i en mere magtfuld position.

I min optik har valve en mulighed, som potentielt kan blive til noget godt, hvis de gør det ordentligt. Det vil være skidt hvis Valve blokerer for tredjepartstjenester, uden selv at komme på banen med tilsvarende eller bedre alternativer.
#6(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 10:51
_kW
-deleted
#10(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 11:08
Kristja
Håber da for guds skyld man kan spille 128 tick på valves egne servere ved release. Ellers er det her jo dødsdømt 😂
#11(Med 1 svar)
15. september 2023 kl. 11:09
9ne
Kan egentlig godt se idéen i det, nu hvor det stadig er i beta. Gør det vel nemmere at teste ting hvis alt og alle servers fungerer på samme måde.
#15(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 12:23
DOMINA7HOR
Præcis. Og det synes jeg mange glemmer, at det vel at mærke fortsat er på beta-stadiet. Derudover, som jeg har forstået det, er det også kun meget få som kan spille CS2 på FACEIT. Så det giver fin mening.

Så længe de får styr på det over tid.
#16(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 13:34
TubbyGold
Men var det ikke meningen at sub-tick skulle udjævne forskellen mellem 64 og 128 tick, så visse ting i virkeligheden opdateres i 128 tick mens andre mindre vigtige ting opdateres med 64 tick… I så fald er der vel alligevel mindre grund til at vælge faceit fremover, hvis der alene handler om tick rate..
#17(Med 25 svar)
15. september 2023 kl. 13:47
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det spil er dødsdømt, håber da de kommer til at satse på de nye unge mennesker med på bølgen, fordi mange af de gamle spillere falder sku nok fra.
Det bliver mere og mere hovederystende det spil.
#19(Med 24 svar)
15. september 2023 kl. 13:52
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Skal jeg grine eller græde over jeg ikke har modtaget Beta adgang endnu? :D
#20(Med 23 svar)
15. september 2023 kl. 14:05
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Modtog den for små 3 uger siden og lad mig sige det sådan, jeg spiller det kun hvis jeg ikke lige orker gå ind i en faceit kamp. Hvilket jeg føler er helt grotesk, at man bruger det som afbræk til det gamle spil, jeg har endnu ikke tændt min pc med henblik på at skulle åbne cs2 kun 😂

At spillet kun tilbyder 64 tick er nærmest det mindste problem ved spillet føler jeg 🥲
#21(Med 22 svar)
15. september 2023 kl. 14:09
xone
Mener du at et spil, som du pt kun har prøver i beta, og hvor der nærmerst dagligt kommer relativt store opdateringer til, er dødsdømt inden det er udkommet?
#23(Med 21 svar)
15. september 2023 kl. 14:22
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg mener i hvertfald det dødsdømt hvis man ikke kommer med store ændring gameplay wise. Jeg forstår ikke folk ligger så meget i “det er en beta” ja det er det, men vi er i 2023 og den har været tilgængelig i 6 mdr snart og spillet er nærmest stadigvæk uspilleligt efter min mening.
At folk sammenligner csgo beta og cs2 beta er helt sindsygt, vi er 10 år længere fremme ren teknologimæssigt, det burde ikke være muligt at producere noget der er så lort fra starten.
Der er en grund til de laver det som en Update, de ved godt at hvis de ikke fjerner csgo, så ville folk forsætte med det fremfor cs2, de har gjort en dyd ud af at kalde det “en opdatering til csgo” men det er det jo langt fra, det er som at spille et helt nyt spil nærmest.

Men jeg udelukker ikke at der kan ske noget magisk som måske kan gøre det til et fedt spil.
#26(Med 20 svar)
15. september 2023 kl. 15:14
JernLars
Uspilleligt simpelthen???
#27(Med 19 svar)
15. september 2023 kl. 15:21
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sammenlignet med csgo, så ja, det føler jeg. Føler jeg sidder og spiller et mobilspil agtigt
#28(Med 14 svar)
15. september 2023 kl. 15:25
JernLars
Det er så ikke den oplevelse jeg har haft. Men hvis du har specifikke problemer kan du jo bare skrive til Valve, længere er den ikke
#29(Med 13 svar)
15. september 2023 kl. 15:27
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nårh ja, valve er jo kendt for at lytte til brugerne ikke?
Bare se selve artiklen, der har man jo svaret.
#30(Med 7 svar)
15. september 2023 kl. 15:40
JernLars
Ja, det gør de faktisk x.com/launders/status/1702650371171094847?s=20
Du får i hvert fald intet ud af at spille sur gammel mand herinde hvis du ikke skriver til dem
#31(Med 6 svar)
15. september 2023 kl. 15:45
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Forventer ikke at få noget ud af det, jeg fortæller bare min opfattelse af spillet.
Men så forklar mig lige pointen ved at gøre deres server 64 tick, hvis det faktisk lytter?
#34(Med 1 svar)
15. september 2023 kl. 16:31
JernLars
Fordi det sørger for at alle spiller på de servere som Valve tester. Det går ikke at 60 % spillerne kun spiller FACIT, især fordi det er dem der er mest sandsynlige til at give feedback.
Subtick er noget mere kompliceret end "dEt eR bARe 64 tick" og har større potentiale, som Valve nu bruger betaen til at opnå
#35(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 16:35
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Lad os se tiden an, jeg er spektisk og det er du ikke, det er også fair nok, man skal have ret til begge jo.
#37(Med 3 svar)
15. september 2023 kl. 17:29
cellar32k
Deres servere er ikke 64 tick. Har du selv prøvet at spille på en pc der ikke er 10 år gammel?
64 tick csgo MM var uspilleligt, enig i det.
#39(Med 2 svar)
15. september 2023 kl. 18:12
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Skal jeg bare citere overskriften på artiklen vi sidder og skriver på, eller scroller du selv op?
#40(Med 1 svar)
15. september 2023 kl. 18:53
cellar32k
Den er forkert. X kommentaren der bliver henvist til er også “seems like”, der er reelt ikke nogen der ved det ud over Valve.
#41(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 19:16
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Okay mate 😂😂😂
#44(Med 4 svar)
15. september 2023 kl. 22:00
ZQC
Dagen jeg fik adgang sendte jeg 5 bug reports til valve, 3 af fejlene blev fixed efter 1 dag og efter 3-4 dage var de andre også løst. Så vil da selv mene de lytter til deres brugere?
#45(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 22:06
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tror at for de fleste kritikere af cs2 der er bugs ikke på listen over ting der er vigtige at få fixet først.
#46(Med 2 svar)
15. september 2023 kl. 22:23
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jingle Peek er umuligt.
Virkelig svært at bruge lyden ingame.
Elendig buy menu.
Movement føles mærkeligt.
Skud lyder forfærdeligt.
64 tick.
Elendigt AC.
Spray føles umuligt.
Lorte FPS.
Mangler commands.
Hitbox.
Kæmpe peekers advantage.
Økonomien.
Recoil.

Her en en liste med ting som jeg ved folk har brokket sig over siden betaen åbnede.
#47(Med 1 svar)
16. september 2023 kl. 09:53
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Over halvdelen af de ting du lister op her, er jo bare følelser og holdninger, ikke bugs..
#48(Med 0 svar)
16. september 2023 kl. 10:08
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg snakker jo heller ikke bugs, det er alle de andre der gør det 😂
#32(Med 3 svar)
15. september 2023 kl. 15:52
Unlucky-Luke
ved ikke hvor gammel du er eller hvad din erfaring er med csgo, men CS2 er 200% bedre fra første beta end csgo var de første 3 år efter det kom ud.
Det er meget begrænset med fejl og bugs allerede, det kører allerede meget bedre end end det gjorde for 14 dage siden. Deres premium del virker 100% godt og man er hurtigt igang.
Kan overhovedet ikke forstå alt det negative.....
#33(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 16:22
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det kan jeg ikke svare dig på, jeg har først fået betaen for en lille månede siden, så jeg kan ikke udtale mig omkring hvordan betaen var i Marts månede. Deres premium virker fint, du møder allerede cheaters, man får reports konstant fordi ens rank er helt smadret, så man er altid 2-3 som er niveauer over de andre, hvilket resultere i cooldowns.
Deres AC er noget af det ringeste jeg har set
#36(Med 1 svar)
15. september 2023 kl. 17:04
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det er egentlig lidt sjovt, fordi der er jo stadig bugs i CSGO den dag i dag, de er bare blevet en del af spillet. :P
#42(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 19:56
Unlucky-Luke
Hørt :)
#22(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 14:18
cellar32k
Synes at spillet virker utrolig instant, bedre end CSGO 128 tick på hit registrering. Tror de kommer til at naile den omend jeg også var skeptisk ved første release.
#25(Med 0 svar)
15. september 2023 kl. 15:07
JernLars
Jeg tror det er en god beslutning af Valve for at undgå at fragmentere spillerne.

Ja, det er lidt træls nu her hvis man kun spiller facit, men tvivler stærkt på at der er nogen der tænker på det om et par måneder.
#50(Med 0 svar)
17. september 2023 kl. 14:33
Migkdj
hvad med os der ikke har adgang i nu til 2,0 ?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.