HEROIC skuffede mod BIG.

HEROIC misser endnu en chance for slutspillet

Slutspillet er ikke i hus endnu.

For halvandet år siden var det nok de færreste, som havde troet, at Astralis stensikkert vandt deres gruppe i ESL Pro League, mens HEROIC må en tur i Last Chance Stage for at sikre deres plads, men det er ikke desto mindre realiteten i Sæson 19 af turneringen.

Fredag missede HEROIC nemlig endnu en chance for at sikre en slutspilsbillet, da de tabte til BIG.

De missede den første chance, da de tabte til Complexity torsdag, og nu er anden chance altså også væk.

Det startede ellers fantastisk, da danskerne smadrede BIG på Nuke og så stærke ud i lowerbracket-finalen, som gav adgang til slutspillet.

Den flotte start kunne dog ikke gøres efter på de to næste maps. Først vandt tyskerne nemlig i overtid på Vertigo efter et flot comeback fra HEROIC for overhovedet at hive den så langt ud, inden der var klasseforskel på Ancient.

Det danske hold fik blot kæmpet sig til fem runder på hele mappet, da de generelt havde utrolig svært ved at finde rytmen. Ikke én eneste gang vandt de mere end én sammenhængende runde, og derfor var et en smal sag for BIG at tage sejren.

HEROIC
1 - 2
BIG
Alle maps
HEROIC K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Guy 'NertZ' Iluz 49 - 42 +7 76.6 73.8% 1.14
Danmark René 'TeSeS' Madsen 43 - 46 -3 80.5 69.2% 1.03
Danmark Rasmus 'sjuush' Beck 40 - 46 -6 70.6 72.3% 0.94
Danmark Nico 'nicoodoz' Tamjidi 38 - 46 -8 63.5 66.2% 0.90
Damjan 'kyxsan' Stoilkovski 37 - 43 -6 68.0 72.3% 0.89
BIG K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Jon 'JDC' de Castro 51 - 43 +8 84.3 75.4% 1.12
Karim 'Krimbo' Moussa 42 - 39 +3 83.3 76.9% 1.10
Florian 'syrsoN' Rische 43 - 40 +3 72.6 66.2% 1.03
Johannes 'tabseN' Wodarz 40 - 41 -1 72.7 69.2% 1.00
David 'prosus' Hesse 45 - 47 -2 62.4 69.2% 0.94

HEROIC skal derfor i Last Chance Stage for at gå videre til slutspillet. Her skal de møde NIP, som fredag afværgede katastrofen mod BOSS.

Slår HEROIC dem skal de spille mod enten FlyQuest eller PERA om den sidste plads i slutspillet fra gruppe D.

#1(Med 11 svar)
3. maj 2024 kl. 22:40
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Endnu en utrolig svag opvisning af heroic. Bliver spændende om det er Nicodooz der er på vej ud, til fordel for degster eller om de skifter ham over på riffel, uanset hvad så ligner heroic meget snart ikke et dansk hold mere.
Jeg kan dog ikke se hvorfor degster skulle ende med at være en upgrade
#2(Med 10 svar)
3. maj 2024 kl. 22:43
aGk
Dust2TV sub
Degster er godt nok noget at et gamble. Han har vel ikke spillet en officiel match i et års tid? 😅
#3(Med 4 svar)
3. maj 2024 kl. 22:45
Hunt
Det vel et billigt forsøg værd, nicoodoz er jo faldet helt sammen med awpen nu
#5(Med 2 svar)
3. maj 2024 kl. 22:48
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tror ikke degster er så billig igen. Tror det er pga af buyout, at han ikke er hentet af nogle hold, tidligere gik rygtet på et buyout på 300k dollars, men må vel ligge på omtrent det halve nu, afhængig af hans resterende kontrakt tid.
#8(Med 0 svar)
3. maj 2024 kl. 23:20
Hunt
Tror du han er så dyr igen?

Han har siddet på bænken længe og hans kontrakt må vel også snart udløbe?
#9(Med 0 svar)
3. maj 2024 kl. 23:44
JakobHelms
Det er jo også fordi at han generelt bliver vurderet som ekstremt besværlig at samarbejde med. Jeg tror ikke man skal regne med at det er prisen, der er problemet, og 300k er godt nok ikke så meget i sidste ende ifht. de buyouts der bliver kastet om sig i CIS-scenen til tider. Hvis det kun var det, det handlede om, så var et af de mange forsøg på at hente ham lykkedes.
#17(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 09:25
RAF
Han ramte trods alt flere skud med awpen end syrson i starten af kampen, hold da op... Men enig, det ser ikke godt ud.
#4(Med 4 svar)
3. maj 2024 kl. 22:46
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det tæt på, han spillede sin sidste officielle kamp i Juni 2023. Det er et kæmpe sats og jeg tænker bestemt ikke det bliver et godt et af slagsen, men som ren awper, skal der pt ikke meget til for at forbedre fra Nicos nuværende niveau med den.
#15(Med 3 svar)
4. maj 2024 kl. 08:46
aGk
Dust2TV sub
Tror du har ret.

+nawwk synes jeg kunne ville passe bedre. Men hvis degster handlen har ligget i skuffen nogle uger så var det jo slet ikke en mulighed desværre.
#16(Med 2 svar)
4. maj 2024 kl. 09:05
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
En org som heroic skal ikke satse på nawk, de skal ud og hente en top10 awper
#18(Med 1 svar)
4. maj 2024 kl. 09:55
aGk
Dust2TV sub
nawwk > m0nesy
#21(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 11:14
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Javel 😂😂
#6(Med 1 svar)
3. maj 2024 kl. 22:59
kagemandtoga
En skam Nicoodoz ikke har kunne få det til at fungere, han var ellers så vanvittig i Copenhagen Flames. Håber han kommer stærkt tilbage.
#13(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 08:35
aGk
Dust2TV sub
Har lidt en drøm om at han får lov til at spille riffel på et andet hold. Han virker meget komfortabel med den 🤞
#7(Med 0 svar)
3. maj 2024 kl. 23:08
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
🍿
#10(Med 0 svar)
3. maj 2024 kl. 23:50
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er sgu for dårligt, det Heroic præsterer for tiden
#11(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 05:44
JustaRadom0ldDude
Hmmm… puha trist at se nicoodoz. Han var virkelig ikke god, men det var vel kun Nertz som viste lidt form…
#12(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 08:09
TheJyde
Tænker at de vinder over nip og kommer med men det så ikke for godt ud. Kyxsan spiller heller ikke for godt..
#19(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 11:05
Pingomania
Det lyder som om at ingen har set kampen igår.
Nicoodoz var stærk på nuke og slutter i plus.
Middel på vertigo og sætter gode åbningskill på A siden på ancient med sin awp. Men når hans 4 holdkammerater får tæv bliver han prisgivet.
Jeg håber at i skammer jer over jeres kommentarer om ham🤬
#20(Med 35 svar)
4. maj 2024 kl. 11:08
Pingomania
Giv et +1 hvis i har set kampen igår.
Giv et minus et hvis i bare er haters😁

+1
#22(Med 34 svar)
4. maj 2024 kl. 11:34
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Kampen igår var også en bedre en af slagsen, nu tager de fleste af os nok også udgangspunkt i de sidste måneder, hvor han mildt sagt har været dårlig.
Jeg kunne godt forestille mig, at han igår spillede lidt mere løst, fordi han netop ved degster er på vej ind for at erstatte ham, hvilket resulterede i han måske spillede lidt bedre.

Skulle være svar til din kommentar ovenover 😂
#23(Med 33 svar)
4. maj 2024 kl. 12:47
Pingomania
Ja, det hænger jo også sammen med at nicoodoz i Preasy spillede sammen med hans bedste ven Roej plus 3 stjernespillere. Det giver bare bedre relationer som er = bedre præstationer.

Nicoodoz hører til i tier1 med den rigtige hold sammensætning.

Preasy var 100% kommet til majoren hvis nicoodoz ikke var smuttet
#24(Med 32 svar)
4. maj 2024 kl. 13:00
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nicodooz hører ikke til i tier1 som ren awper, dog er han en god riffel som sagtens kunne begå sig i det lag.
Alt det gætteri kan man ikke rigtigt bruge til noget.
Fact er bare nicodooz næst dårligst rating på heroic henover de sidste 3 mdr og det er til trods for han er awp’er. Som jeg har nævnt tidligere, så ved jeg ikke om det er motivationen den er gal med, eller om han bare var sindsyg god, fordi de andre simpelhen bare var dårligere i starten af cs2.

Kan se du har 7 kommentare og alle er omkring Nicodoz, så tænker uanset hvad jeg skriver, så er du uenig.
#25(Med 31 svar)
4. maj 2024 kl. 16:17
Pingomania
Ja, vi bliver ihvertfald ikke enig når du begrunder at nicoodoz ikke er en tier 1 spiller ud fra at han har næstdårligst rating de sidste 3 måneder for Heroic.
Siger det ikke mere noget om at Heroic ikke fungerer som hold? Deres resultater er også skuffende.
Sjovt nok lå nicoodoz og preasy og smækkede Donk og Spirit for 6 måneder siden😊

Helt fair at du kommenterer, men hvis du ikke ser kampene og kun statistikkerne, så burd du ikk være så sikker i din udmelding.
Men det er også bare mig.

Ps jeg har set 95% af alle preasy kampe og 50% af Heroics kampe efter nicoodoz kom til.
Men det er ikke ham jeg følger.
Jeg holder øje med Altekz mest😊
#26(Med 8 svar)
4. maj 2024 kl. 17:34
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Altså du er med på nicodooz er deres stjernespiller ikke? Jeg tror nærmere mere det er omvendt jeg skal sprøge, er du sikker på du ser kampene, siden du kan mene hans niveau det sidste stykke tid har været til tier1?

Derudover læser du ikke hvad jeg skriver, jeg skriver at han ikke hører til i tier1 som AWPER, hvilket jeg tror mange mennesker giver ret i, inklusiv heroic selv, siden han er på vej til at blive bænket.
Og ja jeg har set kampene og ser den os nu, hvor nico også har uppet sit niveau igen, så det er godt at se.
#27(Med 7 svar)
4. maj 2024 kl. 17:43
Pingomania
Hvilke mennesker skulle dog lige dig ret i at nicoodoz ikke er tier1 AWP'er??😃
Dem der ikke ser kampene?

Men hvis du så kampen idag, så du også at Heroic startede på ct siden på Ancient på map 3.
Nicoodoz sluttede 8-6, hvor ramte alle sine skud på AWP'eren. Teses havde 1-10 inden han han fik et par skud ind og Nertz var også helt væk.
Heroic havde vundet kampen hvis rifflerne havde vist en smule niveau.

Det lyder altså ikke som om du så kampen, for så havde vi ikke haft den her snak.
#28(Med 6 svar)
4. maj 2024 kl. 18:49
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Læs nu forhelvede mine beskeder altså.. hvad sker der man..
Du virker så farvet, at du slet ikke opfatter hvad man skriver, fordi du så ivrig efter at få dine egne holdninger ud.

Nicodooz er med længder den dårligst ratede awp’er i hele top 10…. Han har faktisk den dårligste rating ud af hele top20 de sidste 3 mdr, jeg ved godt man ikke 100% kan bruge det til noget, men det siger stadigvæk en del.

Men jeg siger det igen, så du måske kan forstå det.. Nico er PT ikke en tier1 awper, dog er hans riffel klart til tier1 og ja han skal nok komme tilbage og være en verdensklasse awper, det er han bare ikke lige nu.
#29(Med 5 svar)
4. maj 2024 kl. 18:56
Pingomania
Så forstår jeg ikke hvorfor du siger sådan noget sludder om nicoodoz, hvis du sidder og ser kampene😂

Problemet med Heroic er at de ikke fik de spillere de ville have. Allerede inden Heroic bænkede cadiaN, stavn og jabbi officielt prøvede Heroic at købe nicoodoz, Altekz og TBM. Men Preasy ville kun sælge nicoodoz.
Istedet gik Heroic med deres B-plan som ikke har fungeret optimalt.

Nicoodoz er altså ikke tier1 rifler.
Han er hydrid spiller😊

Du bliver ved med at snakke om rating.
Nicoodoz havde haft en konge rating idag hvis hans holdkammerater havde vist et højere niveau. Du vinder og taber som hold
#30(Med 4 svar)
4. maj 2024 kl. 18:55
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ej jeg kan simpelhen ikke arbejde med dig, du er umulig at fører en samtale med 😂 du yapper rundt i øst og vest, hold dig til emnet.

Men kom gerne med dine kilder for at heroic prøvede at købe Altekz og tmb, fordi det har jeg intet læst om nogle steder.
#31(Med 3 svar)
4. maj 2024 kl. 18:56
Pingomania
Jeg har kilderne fra spillerne selv😉
Det er ikke alt der kommer ud i medierne
#33(Med 2 svar)
4. maj 2024 kl. 19:06
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hahahahahhhahahha, du har kilderne fra spillerne selv, det ikke alt der kommer ud, men du leaker det lige i et random dust2 opslag. Gå hjem med dig din unknown troll 😂
#38(Med 1 svar)
4. maj 2024 kl. 19:11
Pingomania
Det må du jo selvom. Men drengene ligger i kontrakt forhandlinger, så jeg kan ikke fortælle mere af respekt for dem
#42(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 19:26
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
😂😂😂😂😂😂😂
#32(Med 21 svar)
4. maj 2024 kl. 18:57
JakobHelms
Kan du linke til den kamp hvor nicoodoz og Preasy skulle have "smækket donk og Spirit"?
#34(Med 10 svar)
4. maj 2024 kl. 19:01
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det ikke alle kampe der kommer ud i medierne, han har det fra spillerne selv!
#31
Jeg spurgte ham om kilderne til hans påstand om at de prøvede at hente Altekz og TMB, de kilder havde han fra spillerne selv :/
#35(Med 3 svar)
4. maj 2024 kl. 19:02
JakobHelms
Altså jeg er faktisk nogenlunde sikker på at Pingomania har ret i det personen siger og insiderviden mht. Preasy for at være ærlig, uden at tage parti i jeres diskussion.

Det var mest fordi jeg ikke lige kunne se hvilken kamp det skulle være, men kan se, at Pingo tidligere har refereret til træningskampe hvor Preasy angiveligt skulle have slået Spirit. Det synes jeg personligt ikke er en særlig god indikator for holds kvalitet, som vi også har set tidligere hvor hold er "rigtige gode i praccs" og så bliver kørt fuldkommen over i officielle kampe, eller ligeledes at hold netop tester ting i praccs og ser dårlige ud der ifht. hvad de så viser, når det kommer til turneringerne.
#36(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 19:04
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tvivler meget på det, jeg har intet set omkring Altekz eller tmb og hvorfor skulle et konkurs truet preasy afslå et salg til heroic, som vel nok ville ende med at være ret profitabelt
#39(Med 1 svar)
4. maj 2024 kl. 19:12
Pingomania
Hvornår har donk nogensinde været dårlig😂
Om det så er pracc eller officielle kampe😊
#48(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 20:13
JakobHelms
Stråmandsargument og tak for i aften :-).
#40(Med 5 svar)
4. maj 2024 kl. 19:21
Pingomania
Hvis du er så klog, så kommer et spørgsmål :-)

Hvad fik Dupreeh i løn for at spille for Preasy i 3 måneder?
Jeg kan afsløre at han havde et andet tilbud på 150.000 kr om måneden som han sagde nej til
#50(Med 4 svar)
4. maj 2024 kl. 20:20
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvad skal jeg bruge det til? Er da fuldstændig bedøvende hvad dupreeh fik i løn i preasy. Men virkelig sejt du sådan kan afsløre ting som offentligheden kender til
#53(Med 3 svar)
4. maj 2024 kl. 20:27
Pingomania
Jamen så vis mig et sted hvor der står i offenligheden hvad Dupreeh tjener. Du burde kysse min røv for at give dig sladder fra den danske cs2 scene :)
#55(Med 2 svar)
4. maj 2024 kl. 20:36
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sladder? Hvem har nogensinde gået op i hvad dupreeh har tjent i preasy? 😂
#56(Med 1 svar)
4. maj 2024 kl. 21:08
Pingomania
Ikke dig kan jeg godt høre. Men i din verden er jeg jo også en unknown troll :)

Sgu din egen skyld at din troværdighed herinde har taget et major blow idag
#57(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 21:18
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tosse 😂
#37(Med 9 svar)
4. maj 2024 kl. 19:07
Pingomania
Det var træningskampe lige op til den lukkede RMR på faceit. Jeg har ikke link til det.
Kort inden nicoodoz blev solgt. Han fik desværre efter en større paycheck og efterlod drengene uden de store chancer for at kvalle sig med dupreeh
#41(Med 8 svar)
4. maj 2024 kl. 19:23
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Træningskampe på faceit 🤔🤔
#43(Med 4 svar)
4. maj 2024 kl. 19:30
Pingomania
Jeg tvivler på at det nuværende Heroic hold ville kunne slå spirit i en pracc.
Så ved ikke hvorfor du nedgør det?
En kamp er en kamp.
#45(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 19:39
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Faceit er ikke en træningskamp
#49(Med 2 svar)
4. maj 2024 kl. 20:18
JakobHelms
Selvfølgelig er en kamp ikke bare en kamp, og selvfølgelig skal ting ses i den kontekst, de nu indgår i. Kan f.eks. huske den Pro League hvor Astralis spillede mod AGO og ikke tog kampen synderligt seriøst, fordi de spillede fra deres bootcamp i USA med høj ping og desuden betød kampen ikke det store for dem ifht. at komme til finalerne, da de i forvejen stod til at vinde gruppespillet. At tage den kamp som en indikation af at AGO skulle kunne spille op mod Astralis i en reel kamp på LAN ville naturligvis være en slående dårlig analyse.

På samme måde er formålet med en træningskamp jo ikke at vinde, men at få mest muligt ud af sin træning, og træningskampe skal ses i dén kontekst af, at de netop er forsøg på at træne, og ikke forsøg på at konkurrere.
#51(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 20:23
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Derudover “vinder” man ikke træningskampe, da man som reelt bare spiller 30 runder, uanset resultatet. Men jeg tror der er mange coaches der ville ønske nogle hold brugte faceit som prac, så de bare kunne gå ind og download demoen efter og se hvordan de spiller 😝
#54(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 20:35
Pingomania
Du har en god pointe :)
Men så du Preasys hold på det tidspunkt? :-)
Helt klart et top 15 hold med TMB, Altekz, Refrezh, Nicoodoz og Roej.
Deres problem var at de ikke er et Partner hold og derfor ikke havde adgang til de helt store turneringer. Derfor fik de ikke skrabet nok point sammen til at komme i top 15.
Heroic skulle have samlet alle 5 spillere op :)
#46(Med 2 svar)
4. maj 2024 kl. 19:48
Pingomania
Vi behøves ikke snakke mere om det :)
Syntes bare at det er uretfærdigt at du nedgør Nicoodoz når du tydeligvis ikke ved hvad du snakker om.
Så lad os bare lade den ligge der
#47(Med 1 svar)
4. maj 2024 kl. 19:54
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nedgør ham på ingen måde? Manden har sågar selv udtalt, at han ikke er tilfreds med sine præstationer 😂 fact er bare manden er inde i en dårlig periode og det vidner en 0.99 rating os om.
#52(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 20:26
Pingomania
Tja, det er stadig lidt unuanceret :)
Han udtaler kun at han ikke er tilfreds med sine præstationer da han forventer mere af sig selv. Det gør de store spillere jo. Dev1ce var ude at sige det samme da BlameF var IGL i Astralis.
Desuden var han syg da de ankom til Kina som gik ud over hans præstationer. Og inden da har Heroic kæmpet med at spille et hold sammen.
Syntes han viser idag, igår og i forgårs mod NIP, BIG og Flyquest at han er en Tier1 spiller.
Desuden er der et tema der går igen.
Han har det sværere på Vertigo og Anubis som Preasy overhovedet ikke spillede.
Det var en af grundene til at Complexity vandt 2-1.
Nicoodoz er KLASSE på Nuke, Ancient og Inferno.

Håber det fortæller hvorfor han havde en 0.99 rating
#44(Med 0 svar)
4. maj 2024 kl. 19:35
Pingomania
Nicoodoz er den eneste med impact her hvor det spidser til. 10-5 rating. Den havde været bedre hvis hans teammates var bedre.

En anden ting. Rigtig gode danske AwP'ere er en mangelvare.
Top 5 danske AwP'ere:
1. dev1ce (Goat)
2. Nicoodoz (hydrid)
3. AcoR (tier 1)
4. Salazar (tier 2)
5. Kristou (tier 2)

Der mangler sgu lidt på stjernehimmelen
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.