gla1ve har vundet sin første store turnering i flere år.

GLA1VE VINDER ELISA MASTERS OVER HEROIC

ENCE vandt højst overraskende 3-1 over HEROIC i finalen ved Elisa Masters Espoo 2024.

gla1ve har vundet sin første større LAN-turnering siden 2019, og han gjorde det med et brag af en kamp.

ENCE er med en 3-1 sejr over HEROIC vinderne af Elisa Masters Espoo 2024.

HEROIC startede ellers sikkert ud på Ancient, hvor de med en stærk T-side fik vendt en 5-7 første halvleg til en 13-10 sejr.

ENCE overrasker

Vejen var banet for HEROIC efter sejren på Ancient. De havde allerede vundet over ENCE på Nuke én gang før i turneringen, men gla1ve havde brugt det nederlag til at lægge en effektiv gameplan på det svære map.

Fra at have tabt Nuke 13-10 i gruppespillet, så var det lige pludselig legende let for ENCE, hjulpet godt på vej af deres unge tilføjelse Neityu, og med en 10-2 halvleg på CT-siden kunne de nemt lukke mappet 13-7.

xKacpersky og Neityu.

Kæmpe comeback

ENCE var ikke færdig med at mobbe HEROIC.

Vertigo var næste map, og også dét map havde ENCE tabt til HEROIC 13-10 i gruppespillet, men nøjagtig som på Nuke, så havde nederlaget givet gla1ve noget at arbejde med.

Endnu en gang startede den finske organisation ud med en 10-2 halvleg, men denne gang skulle det vise sig at være noget sværere at lukke mappet. HEROIC kvitterede med deres egen 10-2 halvleg på T-siden takket være en flyvende TeSeS, og Vertigo skulle derfor afgøres i overtid.

Her skulle der hele tre af slagsen til, før ENCE til sidst alligevel fik bugt med HEROIC 22-19.

gla1ve gjorde arbejdet færdigt selv

Nu kunne ENCE lukke kampen på Dust2 og for tredje map i streg kom de flyvende fra start.

Denne gang med en 9-3 halvleg på CT-siden, og ligesom på Vertigo, så var gla1ve altså i stødet. Den danske legende lagde et vanligt IGL-niveau for dagen i resten af turneringen, hvor han lod sine spillere stå for størstedelen af holdets kills, men i finalen ville han afgøre det hele selv.

To maps i streg toppede gla1ve serveren i kills og rating, og det var nok til at hive ENCE til sejren i Finland.

13-8.

ENCE
3 - 1
HEROIC
Alle maps
ENCE K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Danmark Lukas 'gla1ve' Rossander 82 - 70 +12 90.4 77.1% 1.29
Kacper 'xKacpersky' Gabara 82 - 72 +10 81.5 70.5% 1.12
Viktor 'sdy' Orudzhev 78 - 66 +12 78.1 74.3% 1.11
Ryan 'Neityu' Aubry 66 - 74 -8 76.8 78.1% 1.05
Paavo 'podi' Heiskanen 61 - 65 -4 59.5 67.6% 0.89
HEROIC K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Guy 'NertZ' Iluz 82 - 70 +12 80.4 73.3% 1.12
Abdul 'degster' Gasanov 76 - 72 +4 76.1 69.5% 1.06
Damjan 'kyxsan' Stoilkovski 61 - 72 -11 75.3 79.0% 1.01
Danmark René 'TeSeS' Madsen 75 - 79 -4 73.6 65.7% 1.00
Danmark Rasmus 'sjuush' Beck 52 - 82 -30 61.1 60.0% 0.71

Sådan endte Elisa Masters Espoo 2024

1. ENCE - 686.000 kroner.
2. HEROIC - 275.000 kroner.
3.-4.. B8 - 103.000 kroner.
3.-4. The MongolZ - 103.000 kroner.
5.-6. 9z - 69.000 kroner.
5.-6. JANO - 69.000 kroner.
7.-8. Sverige NIP - 34.000 kroner.
7.-8. Rebels - 34.000 kroner.

#1(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:30
cleMeNz0
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 16
HVOR ER HUNT?


arhhh
#2(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:30
RixTheDupreehFan
Lets gooo
#3(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:30
Bingofar
Ja tak! Det bedste hold vandt i dag
#4(Med 2 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:30
Hartvig
Gla1ve MVP!
#24(Med 1 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:46
Udknud
Hehe, men hvad mon de vil gøre med MVP egentlig?
Ingen Ence spillere i nærheden af toppen af stats :)
#38(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 22:12
JakobHelms
Feltet til eventet er ikke stærkt nok til at der er en HLTV-MVP, men hvis der var, så ville den gå til sdy med sine 1.15 :-). Det er også et umanerligt blødt event hvad ratings generelt set angår.
#5(Med 1 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:31
Hunt
Fuck hvor er det dårligt af Heroic, lige så godt som Rio var, ligeså dårligt er det her...

Der skal held til at gå igennem en RMR hvis man taber til gla1ve, sdy og 3 academy spillere..
#51(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 23:47
Dennis
Verdens bedste IGL, sådan er det bare.
#6(Med 2 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:31
Djoerup
500kr på odds 4.5 nemmeste penge ever
#10(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:33
Hartvig
wp
#29(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:50
Vinther
Det er jo ikke sket, lad os se kuponen
#7(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:32
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Shit mand, vild kamp af Glaive.
#8(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:32
Madsen
Sådan Gla1ve!!! Og en anden ting hvordan kan Heroic ikke vinde den her turnering de er alvorligt dårlige
#9(Med 3 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:33
eyM
Gla1ve er seriøst så washed.
#14(Med 2 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:36
Madsen
1.29 mod Heroic og du mener han er washed?
#15(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:37
MeRo
Mon ikke det er ment sarkastisk
#30(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:52
eyM
Jeg ved næsten ikke, hvordan den skulle kunne tolkes som seriøs… men ja, det var ret så sarkastisk.
#11(Med 1 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:34
Enrique
Fremragende af ENCE, virkelig skidt af Heroic. Vildt lækkert at se gla1ve stadigvæk give den gas :)
#17(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:38
Udknud
Enig, stort tillykke til gla1ve med den flotte sejr!
Man skal sgu ikke kimse af et nyt lineup som Ence vinder "legit" over Mongolz og Heroic.
#12(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:35
cellar32k
Imponerende at spille som et hold efter så kort tid.
#13(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:35
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
God kamp af Glaive. Heroic var godt nok ringe.
#16(Med 1 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:37
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Vildt at gla1ve lige hiver sådan en kamp op af hatten individuelt.
#40(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 22:13
JakobHelms
Ja, tidsmaskine til 2018 at han topfragger sådan en kamp mod et hold som det her.
#18(Med 2 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:39
kagemandtoga
Ved godt det ikke er en stor turnering, men hold kæft hvor er det fedt at se Lukas vinde igen. Det varme satme, havde godt nok tænkt at det aldrig ville ske igen, men han gjorde det <3
#22(Med 1 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:44
Udknud
Ja, lige meget hvad der sker her fra så kan han sgu sige at han har vundet en turnering efter Astralis æraen!
Desværre mere end vi kan sige om Astralis selv endnu..
#63(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 07:55
RasmusRoev
Og så kommer spørgsmålet, var det spillerne eller Astralis man holdte med? :)
Der er vel bare stadigvæk stor forskel her frem for fodbold.
#19(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:40
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Stort tillykke gla1ve 💪
#20(Med 66 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:42
AwF
Skal vi ikke lige snakke om hvor godt ENCE spillede fremfor hvor dårlige Heroic var?

ENCE ligner sgu et lineup der er 100% købt ind på Gla1ves ideer og filosofi.

Heroic stod jo ikke med hovedet under armen. De spillede meget som de plejede, tog de dueller de kender, de crossfire setups der plejer fungere for dem..

ENCE var der bare og viste højere niveau.
Kan vi snakke om kacpersky? FUCK HVOR ER HAN DYGTIG.
#23(Med 52 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:46
Hunt
Heroic gik fra sidste uge at være 1 runde fra at slå navi i semifinalen i Rio til at tabe til ence.. den er grim fra heroics side.

Sure ence har haft en honeymoon på hjemmebane, men stadig meget langt fra at være bare top 30 realistisk set..
#32(Med 1 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:53
Bingofar
Ence spillede bare bedre i dag, længere er den ikke.

Mht top 30, burde de sagtens kunne være med mod de hold som ligger top 20-30. Vi snakker hold som wildcard , B8, flyquest osv
#33(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:57
Hunt
Har da heller ikke sagt andet?

Lad mig sige det på en anden måde, Heroic spillede så dårligt i dag at selv ence spillede bedre.

Om de er gode nok til top 30? På papieret nej, og vil ikke give så meget credit ud fra en enkelt turnering.. Heroic er jo fx heller ikke top 5 hold bare fordi de var top 4 til Rio.
#44(Med 17 svar)
20. oktober 2024 kl. 22:27
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Er det ikke bare som det altid har været, heroic vinder ikke finaler.

Heroic spillede en ganske fin finale, de møder bare et bedre hold på dagen. Det var mere ence der fik heroic til at se dårlige ud, fremfor Heroic der fik ence til at se gode ud.

Sjuush havde en dårlig finale, men ellers har alle +1 rating
#46(Med 16 svar)
20. oktober 2024 kl. 22:34
Hunt
Heroic spillede uheldigt dårligt i dag, shit happens. Men det gjorde de..

hltv.org/events/4939/esl-one-cologne-2020-europe
hltv.org/events/5506/dreamhack-open-fall-2020
hltv.org/events/5553/esl-pro-league-season-13
hltv.org/events/6477/pinnacle-cup-championship-202..
hltv.org/events/6348/blast-premier-fall-final-2022..
hltv.org/events/6972/blast-premier-spring-final-20..

Er alle finaler der er vundet og bortset fra den mod astralis, har de alle andre været mod top 1-2-3 hold på de tidspunkter, faze, vitality, gambit

Jo der er tabte finaler, men hver finale ender jo en både en vinder og taber hver gang..
#48(Med 7 svar)
20. oktober 2024 kl. 23:11
Thuumes
Spørger man hunt, taber Heroic aldrig fordi det andet hold var bedre, men fordi Heroic var ringe. 🥲
#49(Med 6 svar)
20. oktober 2024 kl. 23:35
Hunt
Det kommer ret meget an på hvem de møder, hvis man møder ence og taber, så det heroic der er dårlige, taber man til fx navi er det fordi navi bare er det bedre hold.

Hvad har ence vise udover en fluke turnering, der skulle gøre dem gode?
#55(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 00:02
AwF
I dag spillede ENCE måske over evne. Men Heroic lignede sig selv, gjort dårligere af et ENCE hold der spillede klogere.
#61(Med 4 svar)
21. oktober 2024 kl. 03:08
soga
Det kunne vel også tænkes at det nye ENCE hold rent faktisk klikker bedre end de andre som har været elendige, og dette er et retvisende niveau for ENCE fremadrettet?
#73(Med 3 svar)
21. oktober 2024 kl. 10:15
Hunt
Baseret ud fra 5-6 maps, tror jeg ikke.. der er intet som skulle pege den retning
#108(Med 2 svar)
21. oktober 2024 kl. 18:25
soga
Samplesize er lille, men alt peger vel i den retning.
#109(Med 1 svar)
21. oktober 2024 kl. 19:24
Hunt
Som du selv siger, sample size er for lille.
#110(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 20:25
soga
Ahh, det har jeg nu aldrig skrevet :)
#50(Med 7 svar)
20. oktober 2024 kl. 23:36
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det passer jo næsten med vi også kan tage poste alle Astralis gamle finaler, hvis vi alligevel skal gå så mange år tilbage 😂
Men det faktisk korrekt de er bedre til at blive 3-4 end at tabe finaler 😢

Tilbage til emnet, genialt spillet af ence
#52(Med 6 svar)
20. oktober 2024 kl. 23:50
Hunt
Eller bare dårligt spillet af heroic
#59(Med 5 svar)
21. oktober 2024 kl. 00:11
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Heroic spillede som de plejer.
#74(Med 4 svar)
21. oktober 2024 kl. 10:16
Hunt
Ikke rigtig, det her spil havde ikke slået vitality og nået semi i Rio
#85(Med 3 svar)
21. oktober 2024 kl. 11:48
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Vitality havde en dårlig dag da Heroic slog dem 😉
#86(Med 2 svar)
21. oktober 2024 kl. 12:00
Hunt
Bestemt, hvis vitality spiller op til deres bedste, taber de heller ikke til heroic
#87(Med 1 svar)
21. oktober 2024 kl. 12:05
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nej enig, så bliver det svært at komme til rmr hvis man taber til et hold som Heroic 🥲
#88(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 12:15
Hunt
Helt så galt er det dog ikke. Heroic er trods alt omkring top 10-15 ish og dårligere hold end heroic (på papiret) kommer med igennem RMR. (også i EU).

Samme kan ikke blive sagt om fx ence, der ikke engang kunne nå top 48...
#53(Med 30 svar)
20. oktober 2024 kl. 23:51
Dennis
Hjemmebane? Er du okay? Ifølge dig så er et holds nationalitet baseret på 3 spilleres nationalitet - mig bekendt har Ence ikke 3 finnere - eller er Heroic nu også russisk*?


*skjult i Norge, ejet af russisk firma, right?
#54(Med 29 svar)
20. oktober 2024 kl. 23:54
Hunt
Ence er en finsk org og publikum er jo klart med dem, hvilket jo bare er fedt for dem. Når de ikke har et fuldt finsk hold der kan være med, så holder de jo stadig med ence.

Heroic er vel stadig russisk siden de blev købt af 1xbet? Der er som sådan ikke noget sted hvor de spiller på hjemmebane som sådan. Tænker ikke vi ser ESL Moskva lige i 25 eller 26.. Og hvis det endelig var, så kunne russerne nok finde et russisk hold med russiske spillere at holde med. Så din kommentar giver ingen mening..
#56(Med 28 svar)
21. oktober 2024 kl. 00:04
Dennis
Du påstod i lang tid at Heroic var dansk. Nu modsiger du tydeligt dig selv. Og Ence var ifølge dig ikke på hjemmebane.
#58(Med 22 svar)
21. oktober 2024 kl. 00:05
AwF
#HuntKlassiker altid ændre narrativer til egen fordel.
#76(Med 21 svar)
21. oktober 2024 kl. 10:18
Hunt
Klassisk dust2 bruger der ikke forstår simple ting :)

Klassisk AwF der er nede omkrnig 80 IQ
#90(Med 3 svar)
21. oktober 2024 kl. 13:01
RasmusRoev
Hvorfor skal vi alle svines til med dust2 bruger eller Astralisfanboys? Kan du ikke bare nævne ham specifik? Jeg gider ikke smides under bussen hver gang :P
#97(Med 2 svar)
21. oktober 2024 kl. 13:44
Hunt
Det er meget nemmere efterhånden :)
#105(Med 1 svar)
21. oktober 2024 kl. 15:33
LnD
Det er lidt af et selvmål du har gang i, du nævner "Klassisk dust2 bruger der ikke forstår simple ting"

Kan se personen er regular, hvor imod du er elite - Det er lidt ligesom du har taget en sten og kastet frontalt ind i dit søde ansigt :)

Og du må have virkelig ar på sjælen, siden du skal gå personligt på folk :)

-Btw kan også godt fornemme du er 110% heroic fan xD
#106(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 16:04
Hunt
Sjovt det nu er et problem at blive personlig, nu hvor folk herinde tit er meget personline mod mig og det der sjovt nok aldrig er et problem..

Dobbeltmoralen er i hvert fald stadig intakt herinde!
#93(Med 16 svar)
21. oktober 2024 kl. 13:05
AwF
Det er altid der du tyer til når jeg frontalt ødelægger dig i hver eneste debat vi to nogensinde har haft.

Du er altid løbet grædende ud med disse kommentarer.
#96(Med 15 svar)
21. oktober 2024 kl. 13:43
Hunt
lol, jeg er bare skiftet til at debatere nede i jeres niveau
#98(Med 10 svar)
21. oktober 2024 kl. 14:55
Dennis
Du kommer aldrig op i nærheden af mit niveau buddy 😂
#100(Med 9 svar)
21. oktober 2024 kl. 14:59
Hunt
Vi snakker ned til dit niveau og der er sgu langt ned
#113(Med 8 svar)
21. oktober 2024 kl. 20:52
Dennis
Helt objektivt set, har du ingen chance for at komme op på mit niveau. Selv hvis du fik foræret 20-30 IQ. Og det er helt okay. Det er bestemt ikke ment for at få dig til at føle dig utilstrækkelig. Vi har det sjovt alligevel.
#114(Med 7 svar)
21. oktober 2024 kl. 21:06
Hunt
Dit niveau er så langt nede jeg slet ikke forstår hvad du laver dernede, troede det var forbeholdt børn i børnehaven. Men ok, forventer heller ikke mere end det af dig..
#117(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 22:40
Dennis
"dobbelt spejl"...
#124(Med 5 svar)
22. oktober 2024 kl. 10:00
w0LF
Hunt stop nu det der fis for du er ikke offer på nogle mulig måde. Du er medskyldig på lige fod med dem som er efter men kun efter du har startet på dit børnehaveniveau. Beviserne kommer på bordet og så bliver du barnlig af helvede af til. Stop det der offerpis for det er du ikke på nogle måde og så tænk over det her at når så mange forskellige dust2 brugere på tværs af fans af forskellige hold synes du er så langt ude at skide så kig ind af og se om det ikke er dig den er gal med til at starte med.
#125(Med 4 svar)
22. oktober 2024 kl. 10:27
Hunt
Er jo bare faldet ned til jeres niveau og bliver personlig, for det er jo stilen herinde.

Hvis du synes det er nederen, snak med den gruppe af folk herinde der konstant bliver personlige mod mig.
#131(Med 3 svar)
22. oktober 2024 kl. 12:56
w0LF
du er ikke faldet ned på vores niveau du er selv gået derned som den første og andre er fulgt med dig. Folk bliver personlige mod dig fordi du selv starter. Der er meget få undtagelser hvor folk starter. Stop dit offerpis for du er ikke et offe på nogle mulig måde. Du er ikke offer bare fordi andre har gjort det samme mod dig men tværtimod rigtig meget medskyldig fordi du selv er startet og at andre gør det mod dig og endda flere fordi du er mindretallet gør dig ikke til offer på nogle mulig måde når du selv gør præcis det samme. Jo det er nederen men du går mere efter manden end bolden og går ned på børnehaveniveau alene mere end hele dem du diskuterer med tilsammen. Stop dit offerpis for det er du ikke uanset hvor meget i undetal du er.
#132(Med 2 svar)
22. oktober 2024 kl. 13:30
Hunt
Omvendt mester...

Skal jo helt herned for at snakke med jer.. ligemeget hvor dumt og personligt det er..
#134(Med 1 svar)
23. oktober 2024 kl. 01:19
w0LF
Nej det er vist en ommer. Vi går herned fordi du starter hr. selvudnævnt offer fordi det er dig som starter med at være personlig. Du kalder folk diverse ting og så falder du ned på.det niveau når du er pillet fra hinanden og ikke har flere argumenter så bliver du personlig og kalder folk ting og kan du ikke se at du selv starter 9 ud af 10 gange har jeg intet at snakke med dig om.
#135(Med 0 svar)
23. oktober 2024 kl. 02:35
Hunt
Vi er hernede fordi I ikke kan andet og fordi I bliver personlige, når i ikke gider snakke cs mere.

Stop med at forsøge at vende den om... Det bliver bare pinligt for dig nu
#107(Med 3 svar)
21. oktober 2024 kl. 17:29
AwF
Hunt, kig alle vores tråde igennem, og find en gang hvor du ikke har startet med dobbeltmorale eller lavt niveau.

Jeg har sgu altid prøvet at have en ærlig debat med dig. Men så snart beviserne kommer på bordet bliver du 12 år oppe på øverste etage.
#126(Med 2 svar)
22. oktober 2024 kl. 10:28
Hunt
"startet" lol den giver jeg over til div astralis fanboys.. jeg falder bare ned til jeres niveau..

Hvorfor forsøge at snakke cs herinde, når folk ikke gider det alligevel?
#127(Med 1 svar)
22. oktober 2024 kl. 10:52
AwF
Nu snakker du udenom igen.

Please hold konteksten til os to. Jeg er sgu da bedøvende ligeglad med dine børnehaverier med resten.

Jeg er aldrig startet nedladende mod dig. Men du ender altid der når jeg høvler dig i en debat.
#130(Med 0 svar)
22. oktober 2024 kl. 11:06
Hunt
Udenom hvad, vi snakker ikke engang cs mere.
#75(Med 4 svar)
21. oktober 2024 kl. 10:18
Hunt
Der er bare ingen core fra noget land, så kan vi vel kun bruge orgen som hvor de er fra. Vitality har et EU hold men de var stadig på hjemmebane i Paris.
#99(Med 3 svar)
21. oktober 2024 kl. 14:55
Dennis
Spejl
#101(Med 2 svar)
21. oktober 2024 kl. 14:59
Hunt
Godt argument
#112(Med 1 svar)
21. oktober 2024 kl. 20:50
Dennis
Det er sådan det føles at debattere med dig.
#115(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 21:07
Hunt
Præcis, jeg har jo alle de gode argumenter
#57(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 00:05
AwF
Og ENCE er gået fra ruiner til at _måske_ spille over evne.
Jeg synes ikke Heroic spillede dårligt. De blev udklasseret af et ENCE der var langt bedre forberedt. Både på taktikken og mentalt.
#26(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:49
nylsnej
Helt enig. Ence kom jo heller ikke sovende til finalen. 9z og Mongolz er gode tier 1.5 hold. Deres første BO3 mod Heroic var mapsene også relativt tætte.

Mega fedt at se!
#39(Med 11 svar)
20. oktober 2024 kl. 22:12
DOMINA7HOR
Hørt. Der er krummer i xKacpersky og Neityu. Og så synes jeg altså, at sdy fortsat er en dygtig spiller. Han bringer, udover sin erfaring, stadig noget firepower.
#41(Med 10 svar)
20. oktober 2024 kl. 22:15
JakobHelms
Enig, omend jeg også synes at de på desken havde en fin pointe om at sdy på sin vis er det "letteste" piece af rosteren, fordi SÅ dygtig er han altså heller ikke som star rifler - og så blev der fremhævet, at f.eks. BlameF altså sidder på Fnatic. Jeg kan godt følge pointen om, at han som star rifler ærligt talt (trods jeg også synes han er dygtig) nok er den der er nemmest at erstatte.
#45(Med 7 svar)
20. oktober 2024 kl. 22:29
DOMINA7HOR
Ja, jo. Jeg kan sagtens følge pointen, men det er sådan en der er farlig, synes jeg, for jeg tænker ikke bare lige, at man erstatter en spiller med hans erfaring. Og slet ikke med tre så unge og nye spillere omkring ham og gla1ve.

Så ved jeg heller ikke ligefrem, hvor meget star rifler jeg synes der er over sdy. Betegner ham heller ikke som ENCEs deciderede star rifler. Han er god at læne sig op af, for både Neityu og xKacpersky. Han er en klog spiller, erfaren, og en dygtig lurk.

In any case, kigger man f.eks. på NAVI, så er det tydeligt hvor vigtigt det er med tre riflere, der alle kan levere, og hvor den ene eller anden kan lege star rifler, hvis en falder igennem. Tænker det er lidt ala den retning ENCE også gerne vil gå i, uden at være afhængige af én decideret star rifler.
#64(Med 6 svar)
21. oktober 2024 kl. 08:03
RasmusRoev
Kan en af jer kloge hoveder fortælle mig, hvorfor Astralis ikke tilmelder sig disse "lavere" turneringer, når f.eks Heroic gør?
Det vil da være oplagt lige pt!
#68(Med 5 svar)
21. oktober 2024 kl. 08:56
DOMINA7HOR
HEROIC, ENCE, MongolZ, NIP og 9z var alle inviterede. B8, Rebels og JANO kvalificerede sig til eventen.

Det skal selvfølgelig være usagt, om Astralis har modtaget og takket nej til en invitation.

Hvis de har modtaget en invite, og takket nej, kan jeg dog godt forstå det, med deres kalender i mente. Nogle af spillerne skulle ovenpå igen efter Rio, og de har formentlig prioriteret bootcamp frem mod turene til Singapore og Kina.
#69(Med 4 svar)
21. oktober 2024 kl. 09:06
RasmusRoev
Point taken. :) Og mange tak.

For mig har de bare brug for, at kæmpe i tier 1,5 lige pt. Men jeg er heller ikke Astralis ledelse :)
#70(Med 3 svar)
21. oktober 2024 kl. 09:59
DOMINA7HOR
Hvis jeg var dem ville jeg også prioritere bootcamp mellem Rio og BLAST World Final. Og så igen frem mod RMR.

Det er tydeligt, at der stadig er noget arbejde med, efter cadiaNs tilgang. Og derudover må man formode, at al fokus lige nu ligger på RMR. De skal have bragt major(deltagelses)-tørken til ende.

Jeg er tildels enig med dig, men timingen er der bare ikke til lige at smide en tier 1.5 ind midt i det hele, som jeg ser det.
#71(Med 2 svar)
21. oktober 2024 kl. 10:03
RasmusRoev
Det kan du have ret i.
Og ja, de må og skal fokusere på RMR. Der er simpelthen for store stjener på det hold, til ikke at skulle med til endnu en major.
#83(Med 1 svar)
21. oktober 2024 kl. 11:18
JakobHelms
Det handler nok også om devices generelle helbredsproblemer, som altid har været værre når man rejsede mod øst, dvs. fra Rio til Espoo havde været en svær tur, og uden restitution mellem en evt. finale i Rio og starten af Elisa Masters her.

Der er helt klart nogle episoder hvor jeg også gerne så Astralis bare planlægge efter at spille turneringer tæt op ad hinanden, men respekt til ledelsen for altid at planlægge efter, at man vinder de turneringer, man deltager i. Det tror jeg også er sundt.
#91(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 13:03
RasmusRoev
Jamen helt bestemt. :)
For mig er det bare uheldigt, at de skal til Blast, hvor de nok får super klø, fremfor at finde et par turneringer, hvor de måske burde ligge lige pt?
#81(Med 1 svar)
21. oktober 2024 kl. 11:15
DOMINA7HOR
Han gav forresten også desken lidt igen. Det her var verdensklasse: twitch.tv/elisaesports/clip/RespectfulFilthyIcecre..
#92(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 13:03
RasmusRoev
Det altså et flot ace! Virkelig nogle gode skud.
#21(Med 6 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:42
Udknud
Man skal altså heller ikke undervurdere betydningen af at Ence med et snuptag springer fra nr 66 i verden ind i top 24 og pludselig med realistisk mulighed for at komme med til IEM Katowice f.eks.
#25(Med 5 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:47
Hunt
Katowice bliver det ikke til, de er godt nok 23 nu, men ingen major/rmr, så de falder lidt igen til 25-30 ish, men det burde være nok til at komme med til blast 32 holds event i januar.
#31(Med 2 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:52
Udknud
Ja det er nok mest sandsynligt, de har i hvert fald ikke noget i kalenderen pt.
Men under alle omstændigheder er de gået fra at være fuldstændig ude af spil til pludselig at være i nærheden.
#34(Med 1 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:58
Hunt
Ja for ence som org var det godt nok en redning i sidste sekund..
#37(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 22:07
Udknud
Fuldstændig vildt definerende for dem fremadrettet.. det er jo helt crazy.. eneste skud i bøssen og så blev det bullseye!
#42(Med 1 svar)
20. oktober 2024 kl. 22:17
Udknud
Spørgsmålet er også hvornår invites falder til Katowice? Jeg er ikke stødt på nogle datoer.
Der står i reglerne at hvis invite falder i sidste uge i en måned er det ranking fra den 1. i den måned som skal bruges. Ellers er det ranking fra den 1. i den foregående måned, her er teksten:
"If the Invite Date occurs in the last week of a month, Licensee will base the Qualifying Ranks on the VRS from the 1st of that month. Otherwise, Licensee will use the VRS from the 1st of the month preceding the Invite Date."

Men ved ikke helt om det kan passe og hvordan de vil gøre det. Valve udgiver jo slet ikke en ranking den 1. i hver måned men på en fast ugedag (onsdag normalt mener).

Og hvorfor skulle man ikke bare bruge den nyest tilgængelige ranking når man skal sende invites ud? Hvorfor en regel om at man skal bruge en ranking fra den 1. i forrige måned? Det lyder mystisk.
Men hvis nu invites til Katowice falder midt December så står der faktisk som jeg læser det at det er ranking fra 1/11 der skal inviteres ud fra og det er jo lige om lidt og før RMR.
Det kunne Ence og Astralis jo håbe på.. 😉

Nå, vi får se hvordan det foregår i praksis når der begynder at komme invites til næste års turneringer.
#43(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 22:19
Hunt
Alt logik ville jo sige efter majoren, men hvis det kringles ind før så er der måske en chance.
#27(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:48
TubbyGold
Fuck hvor var det optur at se Glaive sejre igen. Må der komme flere til.
#28(Med 15 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:49
9600BAUD
Det kan godt være at kyxsan kan skrue lidt ned for “sit down!” og hvis dette er gla1ve’s niveau, så var det vist hverken Hooxi eller CadiaN som de manglede som IGL. BlameF fyrer den også meget godt af i fnatic.

/baudie
#36(Med 14 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:59
Hunt
Hooxi clears.. han har trods alt både Katowice og Colonge de sidste par år, kontra 1 (nok fluke) tier 2 event
#65(Med 13 svar)
21. oktober 2024 kl. 08:05
RasmusRoev
Men det har satme ikke været hooxi fortjeneste!
Det G2 lineup vinder KUN hvis en af deres latterlige dygtige stjernespillere performer voldsomt, og bare en af de andre latterlige gode spiller følger lidt med :P
Det så vi også i sidste turneringer. G2 er virkelig det hold der har det højeste og laveste niveau. Det voldsomt. De vandt med en standin ? :)
#72(Med 12 svar)
21. oktober 2024 kl. 10:14
Hunt
Noteret, alt fortjenste er kun til stjernespilleren :)
#78(Med 11 svar)
21. oktober 2024 kl. 10:47
RasmusRoev
Halvt ;)
Men fortæl mig, at havde de haft en hvilken som helst anden, så havde de opnået det samme.
#79(Med 10 svar)
21. oktober 2024 kl. 10:49
Hunt
Hvor meget vandt G2 op til hooxi?
#80(Med 9 svar)
21. oktober 2024 kl. 11:05
RasmusRoev
Vel ligeså meget som de har vundet efter/uden ham :)
#84(Med 8 svar)
21. oktober 2024 kl. 11:38
Hunt
De havde ikke vundet noget som helst i flere år optil og under vandt de Katowice, Cologne og blast world final.

Efter har de en blast fall
#89(Med 7 svar)
21. oktober 2024 kl. 12:56
RasmusRoev
Jo heller ikke helt med samme lineup? :)

Forstå mig ret, jeg er sikker på, at Hooxi gjorde en forskel, men tror mange andre kunne have gjort det samme. Men for mig hører han stadigvæk til på et tier 1 hold. :)
#102(Med 6 svar)
21. oktober 2024 kl. 15:18
Johnnyw0w
Altså, aleksib kunne ikke engang gøre det samme? Og han er en af verdens bedste igls pt. Snax kan muligvis ende med at vinde Kato og cologne, men han har også lige malbs i stedet for nexa
#111(Med 5 svar)
21. oktober 2024 kl. 20:34
RasmusRoev
Og derfor jeg forklare, at hooxi ikke gjorde en forskel, og det kunne være hvem som helst. For det handlede om, hvem af de store stjerner der valgte at møde ind på serveren :)
#116(Med 4 svar)
21. oktober 2024 kl. 22:13
Johnnyw0w
Giver ikke mening i forhold til hvad jeg skrev. Du mener at ingen stjerner mødte op under aleksi haha
#121(Med 3 svar)
22. oktober 2024 kl. 07:48
RasmusRoev
Så forklar mig, hvad hooxi gjorde, som de andre ikke gjorde ? :) (udover at vinde et par trofæer)
#122(Med 0 svar)
22. oktober 2024 kl. 07:53
Johnnyw0w
Pointen er vel at vinde trofæer haha
#123(Med 1 svar)
22. oktober 2024 kl. 09:07
xone
Når nu at de har prøvet flere IGL's uden at have samme success, så må man altså også tilskrive hooxis system lidt kredit. Det har jo tydeligvis kunne enable stjernerne.
#129(Med 0 svar)
22. oktober 2024 kl. 10:57
RasmusRoev
Ikke uenig. Skriver jeg dog også flere steder. At noget må han have gjort, men mere kredit skal han altså ikke have?
De vandt med "fucking" stewie som standin?:)
#35(Med 0 svar)
20. oktober 2024 kl. 21:58
DOMINA7HOR
HEROIC lignede ellers holdet med momentum inden finalen. Men hold nu op en flot kamp af ENCE, og gla1ve i særdeleshed.

Vildt at det er hans første titel siden StarLadder majoren i Berlin, i 2019, for lidt over fem år siden...
#47(Med 13 svar)
20. oktober 2024 kl. 23:00
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
#60(Med 12 svar)
21. oktober 2024 kl. 02:23
Kakkelborg
Stop med at reklamere for gambling herinde, det var da skrækkeligt at se på. Den slags ødelægger så mange liv
#66(Med 1 svar)
21. oktober 2024 kl. 08:06
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det var også helt vanvittigt at de gav 4.2 igen! Heroic var kæmpe favoritter, men når alt kommer til alt, så var det jo en finale og alt kan ske der.
Tillykke med gevinsten

Hov er kommet til at svare den forkerte
#104(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 15:25
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Np! Tak
#67(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 08:06
RasmusRoev
Tildeles enig :)
#77(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 10:21
Hunt
Er sådan set enig, men det kan du sige til Martin og Sander, der er odds ud fra alle kampe, det må at reklamere for gambling..
#82(Med 4 svar)
21. oktober 2024 kl. 11:16
JakobHelms
Jeg så også gerne at bettingreklamer var sådan rimelig minimale generelt set, men det er måske lidt forkert fokus når siden her vel i stor grad er drevet af bettingreklamer, ligesom indtægterne hos HLTV, de fleste hold, de fleste turneringsorganisatører osv. er drevet af bettingreklamer og sponsorater? Det er trods alt ikke SEMBs skyld.
#94(Med 2 svar)
21. oktober 2024 kl. 13:05
RasmusRoev
Enig.
Jeg er lidt tilbage til, at folk ikke må tænke selv, eller stå til ansvar for deres egne fejl/mangler!
Alle skal reddes i denne verden, og falder de i, så skal alle andre hjælpe dem. Det er lige fra kommunen til landet -> altid andres skyld.
#120(Med 1 svar)
22. oktober 2024 kl. 01:09
Kakkelborg
Det kan jeg godt give dig ret i. Mennesker er generelt alt for hjælpeløse.
#128(Med 0 svar)
22. oktober 2024 kl. 10:56
RasmusRoev
Alt for meget. Og vil i hvert fald ikke stilles til regnskab for deres egne fejl! :)
#119(Med 0 svar)
22. oktober 2024 kl. 01:08
Kakkelborg
Men han er aktiv i at promovere det, så er han jo ikke længere en passiv tilhænger, som vi andre. Men uden betting ville CS nok ikke være en esport, så det skal vi være "glade" for :-)
#103(Med 2 svar)
21. oktober 2024 kl. 15:25
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Hvordan reklamerer jeg, det jo ikke engang et embedded link. Comeon. Ville bare dele kuponen til dem der var nysgerrige - er du okay?
#118(Med 1 svar)
22. oktober 2024 kl. 01:06
Kakkelborg
Hvordan reklamerer du ikke? Du reklamerer til din twitter, som er fyldt med referals og andet lort, også gemmer du den bag "hvis" folk var nysgerrige. Fair nok, hvis nogen havde spurgt, men det var der ingen der gjorde.
#133(Med 0 svar)
22. oktober 2024 kl. 13:41
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Jeg poster et gyazo link fremadrettet!
#62(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 07:22
thenoodle
Godt at se han stadig kan! En af grundene til Astralis var gode var pga. Gla1ve har en af de få igl, der os ku fragge. Godt at se han kan på et andet hold og bruge unge talenter der kan noget. Troede han havde mistet passionen for spillet siden det gik ned af for Astralis, men nu hvor han har spillere med bedre potentiale viser han endelig hvad han kan igen!
#95(Med 0 svar)
21. oktober 2024 kl. 13:08
Mads_Miskat
Havde det ikke lige i min bingoplade for det event at Ence ville løbe med sejren, men tillyke til gla1ve og co
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.