sjuush efter intenst opgør: "Jeg er drænet"
Dust2.dk i Shanghai.
To intense opgør for HEROIC. To store comebacks, der bliver tabt i overtid. To lange Bo3-kampe, der til sidst falder ud til modstanderen.
Det er noget, der tærer på spillerne. Det fortalte sjuush, da vi mødte ham efter kampen mod Spirit og en flyvende donk.
Jeg er drænet. Man har givet den alt i hvert fald.
Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal sige om, hvad der gik galt i kampen, men jeg synes, at Ancient godt kunne have gået vores vej.
HEROIC kom tilbage på T-siden af Ancient og sendte mappet i overtid efter at have været nede 10-5. Det samme skete mod MongolZ på Anubis i gårsdagens kamp. Begge gange endte HEROIC med at tabe i overtiden.
Det er frustrerende.
Men der er jo gode ting ved det også. At man er så langt bagud, og så formår at have mentaliteten til at komme tilbage. Derfra handler det bare om, hvem der har mest energi, når det er køb mod køb i overtid. Man mister ikke momentummet (fra comebacket, red.), men det hele bliver lidt mere 50-50, når man kommer i overtid.
Går luften lidt af ballonen efter sådan et comeback på første map, som så bliver tabt i overtid?
Jeg følte egentlig, at det var fint nok, fordi vi snakkede om, at de vinder pistolrunderne (og følgerunderne, red.).
Vi følte efter første map, at vi var det bedre hold. Vi spillede generelt set en bedre Ancient, end de gjorde, hvor de måske vandt clutches, pistol- og øko-runder.
Vi sad med en god fornemmelse efter i hvert fald.
Det hjalp også, at HEROIC nu skulle ud på Mirage, som de havde god erfaring med at spille mod Spirit fra træninger.
Mirage spillede vi utroligt godt faktisk.
Måske ikke lige den bedste start, men vi var komfortable med at komme på CT-siden og ud fra træning imod dem fra tidligere vidste vi også godt, at vi havde en god CT-side imod dem. Så vi vidste, at vi kunne komme tilbage nemt i hvert fald.
HEROIC var faktisk lige ved at køre en stort set perfekt CT-side hjem mod Spirit, men så dukkede donk op og lavede et af årets bedste highlights med et 1v5-clutch.
Her og i runden efter kunne sjuush godt mærke, at der var lidt nerver på hos holdkammeraterne, men han synes alligevel, at runderne blev spillet fint i øjeblikket.
Ja, man kunne godt mærke det på folk. Jeg så det hele, fordi jeg var den første til at dø. Så jeg så hele 1v5-en, og jeg så næsten hele 1v4-en, hvor jeg sagde til de andre, at vi gjorde de rigtige ting.
Jeg havde overblikket. Jeg kunne have sagt det (i øjeblikket, red.), hvis vi skulle gøre noget anderledes, men jeg synes egentlig, vi spillede situationen fint. Så der var bare lidt nerver på. Jeg prøvede bare lige at få folk til at falde lidt til ro.
donk var generelt svær at komme udenom. Han lavede 79 kills over de tre maps, hvilket er 20 flere end spilleren med næstflest kills i kampen. Det må være frygtindgydende at stå overfor, tænker man, men det virkede ikke til at påvirke sjuush.
Jeg tror for mig personligt, der lægger jeg ikke så meget mærke til det, fordi jeg ankerspiller. Jeg ser ham ikke så meget, måske når jeg laver entry på et site. De spiller ham jo også op og hele deres spil foregår omkring ham, og det fungerer jo.
Til sidst medgiver sjuush, at Spirit var det bedre hold på Dust2, for at runde kampen af.
Søndag møder sjuush NAVI i HEROICs sidste chance for at nå slutspillet. Det har ikke været nogen nem vej for HEROIC, der har mødt BIG, FaZe, The MongolZ, Spirit og nu skal op imod NAVI, men sådan er det, når man vil i slutspillet ved en major, fortæller den danske ankerspiller.
Uanset hvad skal man jo kunne vinde over alle, hvis man skal ind i playoffs.
Jeg er egentlig lidt ligeglad med, hvem vi spiller imod. Hvis vi ikke kan vinde over de hold, så fortjener man heller ikke at være derinde. Jeg synes, at MongolZ spiller rigtig godt. Det samme med Spirit og NAVI. Det er gode hold, men det er også hold, man skal kunne slå for at være i slutspillet til majoren.