device har vundet ligeså mange majors, som Astralis nu har misset i træk.

Sådan kommer Astralis til majoren i Austin

Astralis’ Major-skæbne: Skal de igennem MRQ?

For Astralis betyder de kommende uger alt. Hvis de præsterer stærkt, kan de sikre sig en direkte invitation til fase 2 eller 3 og springe MRQ’en over, men hvis de snubler, kan vejen til majoren blive en hård kamp i det stadie, hvor Astralis er røget ud de sidste 4 majors.

Astralis ligger i øjeblikket nummer 9 i Europa på Valves regionelle rangliste, hvilket – hvis ranglisten ikke ændrer sig markant – vil sikre dem en plads i fase 2 af majoren. Men placeringen er langt fra sikker. De kan stadig blive overhalet af andre hold, hvis resultaterne de kommende uger ikke er gode.

En rival for den direkte invitation er Virtus.pro, der onsdag aften slog FaZe. Det russiske mandskab kan nå at overhale Astralis, men kun hvis Astralis ikke vinder en eneste kamp til BLAST Open Lissabon 2025.

Skulle Astralis derimod gå hen og overraske til BLAST Open Lissabon 2025 ved for eksempel at vinde turneringen, ville de kunne sikre direkte invitation til fase 3, hvis de opnår en Top 6-plads på VRS-ranglisten. En Top 10-placering vil også være nok til at få nye Astralis stickers for første gang siden Antwerpen 2022.

Faktaboks

Faktaboks: Major-invitationsproces

  • Invitationer til BLAST.tv Austin Major og MRQ sendes ud 7. april baseret på den europæiske VRS.

  • 10 hold fra Europa inviteres direkte til majorens sidste faser (fase 2 og 3):
    Top 6 → Direkte til fase 3.
    Top 7-10 → Direkte til fase 2.
    Top 11-26 → Europæisk MRQ, hvor 6 hold kvalificerer sig til fase 1.

  • MRQ-detaljer:
    Afholdes fra 14.-17. april med Swiss-format.
    Bo1 for indledende kampe, Bo3 for eliminerings- og avancementskampe.

Astralis' vej til Majoren: Står på tærsklen til MRQ

Den 7. april afgøres det, hvilke hold der får direkte invitationer til BLAST.tv Austin Major og Major Regional Qualifiers (MRQ). Med Astralis placeret som #9 i Europa på VRS, balancerer de på grænsen af direkte invitation til fase 2 af majoren – men er endnu ikke sikret.

Astralis har ikke flere chancer for at opnå VRS point inden invitationsdatoen på programmet end BLAST Open Lissabon. Det betyder, at de kan overhales af 3DMAX (#10) og Virtus.pro (#13).

3DMAX spiller ikke med i BLAST-turneringen, men vil tabe færre point over tid frem mod den 7. april end Astralis og derved overhale dem. Virtus.pro kan overhale Astralis, hvis de spiller en god turnering og vinder tre kampe, så længe Astralis ikke vinder en eneste kamp.

En sejr over FaZe i dag for Astralis burde være nok til at skubbe danskerne over stregen.

Hvad er det værste der kan ske?

Det absolut værste der kan ske er, at Astralis ikke vinder én kamp til BLAST og skal spille MRQ. Skulle Astralis gå hen og ende udenfor Top-10 og dermed spille MRQ fra 14.-17. april, vil de tilmed være nødt til at melde fra ved YaLLa Compass, der løber af stablen d. 16.-19. april.

Faktaboks

Om BLAST Majoren i Austin, TX.

  • Majoren kører fra d.3.-22. juni 2025 i Austins Moody Center.

  • Første CS2 Major nogensinde med 32 hold.

  • Præmiepulje på 1,25 millioner dollars.

  • Tre faser plus slutspil med swiss-systemformat.

  • Major Regional Qualifiers (MRQ) løber af stablen 14.-17. april.

  • Første amerikanske major siden 2018.

#1(Med 27 svar)
21. marts 2025 kl. 09:04
Hunt
Har aldrig været større VP fan!
#2(Med 0 svar)
21. marts 2025 kl. 09:18
robert420xD
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Mega fedt Hunt! :iii <‘3
#3(Med 1 svar)
21. marts 2025 kl. 09:54
Djoerup13
Men de har jo ikke en igl. Hvordan kan du så være fan af dem?
#10(Med 0 svar)
21. marts 2025 kl. 12:01
Hunt
Stadig nemmere at være fan af end Astralis
#4(Med 5 svar)
21. marts 2025 kl. 10:03
RasmusRoev
Forstår jeg det rigtigt, er det fordi du ikke vil have Astralis til majoren? :)
#11(Med 4 svar)
21. marts 2025 kl. 12:01
Hunt
Yes
#19(Med 3 svar)
21. marts 2025 kl. 12:47
RasmusRoev
Alligevel voldsomt og på randen af dumt som dansk fan. Men der er vi så forskellige :)
#21(Med 2 svar)
21. marts 2025 kl. 13:12
Hunt
Så længe der er så meget drama/kaos/shitshow omkring 4/5 spillere på holdet og orgen Astralis bag, så har jeg ikke noget tilovers for at holde med dem.

Hvis vi lukker Astralis i dag og genopliver North i morgen, så er jeg med som første fan. Bare ikke så længe det er orgen Astralis der er bag.

Samme gælder for Sashi, Ecstatic, Tricked, Wopa og videre ned. Kronjylland eller XI der når dag 2 i en åben kval. Jeg sidder som første fan klar af dansk cs, så længe det ikke er astralis.
#22(Med 1 svar)
21. marts 2025 kl. 13:17
RasmusRoev
Jamen helt fair :)

Bare voldsomt når man bor i et glashus og kaster med så store sten. Men gider ikke tage flere discussioner omkring dette.

Jeg hepper på dansk cs for at de kommer med i majoren - Og selvom de var taget for snyd ;)
#29(Med 0 svar)
21. marts 2025 kl. 15:02
9600BAUD
Jeg har aldrig set andre være så desperate efter opmærksomhed som ham. Det er lidt sørgeligt og burde benyttes som opfordring til, at forældre skal give deres børn lidt mere opmærksomhed i stedet for deres telefon.

Han var også mandschauvinistisk og nedladende overfor kvinden, der fik utilsigtet sexuel opmærksomhed fra Maniac og Hunt skrev at kvinder skal forvente at blive taget på hvis de tillader sig at befinde sig på en dansegulv efter kl 02.

Han hader Astralis så meget at det direkte er underholdende og påstod fx at nicoodoz ville overhale dev1ce i CS2 😂 Jeg har næsten ondt af, at han bruger så meget energi på at håbe, at Astralis taber og sidder og påstår at han holder med VP 😂 blot som endnu et pinligt forsøg på troll.

De fleste herinde holder naturligvis med danske hold og mange falder i, når han for tusinde gang kommer med troll. Man kan ikke kode en bot bedre end ham, så tænker på ham som en bot på alle tænkelige måder!

/baudie
#5(Med 17 svar)
21. marts 2025 kl. 10:44
kagemandtoga
Hunt vil hellere støtte Rusland end Astralis 🤣
#6(Med 5 svar)
21. marts 2025 kl. 11:01
RasmusRoev
Og manden forstår ikke, at han bliver hated på en dansk cs side. :) Statement ovenfor siger i hvert fald, at man ikke kan diskutere Astralis "neutralt" med ham.
#9(Med 0 svar)
21. marts 2025 kl. 11:45
kagemandtoga
hvad kan man sige manden er dedikeret 😁
#12(Med 1 svar)
21. marts 2025 kl. 12:02
Hunt
Hvad hvis jeg vender den om og siger man ikke kan diskutere Astralis "neutralt" med folk herinde fra den anden vej rundt?
#18(Med 0 svar)
21. marts 2025 kl. 12:46
RasmusRoev
Det kan du have ligeså meget ret i <3 Helt enig i det.
#15(Med 1 svar)
21. marts 2025 kl. 12:26
Sheru
Han forstår det udmærket, det er helt bevidst.
#20(Med 0 svar)
21. marts 2025 kl. 13:09
Hunt
Bestemt, jeg er jo godt klar over de fleste herinde er meget uenige med mig. Ligesom omvendt folk herinde godt ved jeg er uenige med dem.
#13(Med 10 svar)
21. marts 2025 kl. 12:04
Hunt
At sige VP stadig er fra Rusland er som at sige Astralis og Blast stadig er samme firma.

VP er flyttet til Armenien, fordi regler siger de ikke må være fra Rusland. Ligesom Astralis ikke må have samme ejer som Blast.

Der er faktisk utrolig meget lighed mellem Astralis og Rusland nu du nævner det.
#23(Med 9 svar)
21. marts 2025 kl. 13:33
kagemandtoga
Nu ved vi jo ikke om ham Aram bare er en dukke og alt stadig kører som det gjorde før 2022

Vidste ikke Astralis slog børn ihjel
#24(Med 8 svar)
21. marts 2025 kl. 13:51
Hunt
Nu ved vi jo ikke om det stadig er samme folk bag Astralis og Blast når de fx giver Astralis ulovlige fordele med udskiftninger ift g2, faze og heroic og alt stadig kører som det gjorde før de blev "splittet".

Slår VP/Armenien børn ihjel?
#25(Med 7 svar)
21. marts 2025 kl. 14:04
kagemandtoga
Du sammenlignede Astralis og Rusland ikke Astralis Armenien
#26(Med 6 svar)
21. marts 2025 kl. 14:22
Hunt
Hvad har Rusland at gøre med VP og Armenien?
#27(Med 5 svar)
21. marts 2025 kl. 14:33
kagemandtoga
Du skulle blive politiker, så meget du prøve at undgå spørgsmål 😂
#28(Med 4 svar)
21. marts 2025 kl. 14:42
Hunt
Mig: Jeg er VP fan

Dig: Hunt vil hellere støtte Rusland end Astralis

Mig:At sige VP stadig er fra Rusland er som at sige Astralis og Blast stadig er samme firma.
VP er flyttet til Armenien, fordi regler siger de ikke må være fra Rusland. Ligesom Astralis ikke må have samme ejer som Blast.
Der er faktisk utrolig meget lighed mellem Astralis og Rusland nu du nævner det.

DU bringer Rusland ind i det her, DU sammenligner dem. Jeg holder med VP et cs hold fra Armenien. At du sidder og tuder "rusland" er noget du må få styr på.
#30(Med 3 svar)
21. marts 2025 kl. 15:40
kagemandtoga
tror du skal læse det du skriver inden du trykker Tilføj kommentar 🤣
gyazo.com/1c4f6bb32ce42f2ec17e54cc61716ab8
#31(Med 2 svar)
21. marts 2025 kl. 15:43
Hunt
" nu du nævner det."

Du kan lige læse igen.. DU nævner det..
#32(Med 1 svar)
21. marts 2025 kl. 15:50
kagemandtoga
Du har stadig ikke svaret på spørgsmålet, en sand politiker. Du bør gøre karriere du kan spare spindoktoren væk 🤣
#33(Med 0 svar)
21. marts 2025 kl. 15:54
Hunt
Der er ikke noget spørgsmål, du bringer Rusland ind i en debat om oh well, ikke Rusland.

Hvorfor bringer du Rusland ind her?
#7(Med 2 svar)
21. marts 2025 kl. 11:18
Johnny_737
"Virtus.pro kan overhale Astralis, hvis de spiller en god turnering og vinder tre kampe, så længe Astralis ikke vinder en eneste kamp."

Er det inkl den ene sejr, VP allerede har over Faze?
#8(Med 0 svar)
21. marts 2025 kl. 11:19
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Går jeg ud fra, ja
#16(Med 0 svar)
21. marts 2025 kl. 12:39
Udknud
Ja
#14(Med 1 svar)
21. marts 2025 kl. 12:06
bimse
Så det betyder, at VP stadig skal vinde 2 mere kampe for at overgå astralis, HVIS de taber i dag? de lever stadig.. kom nu astralis..
#17(Med 0 svar)
21. marts 2025 kl. 12:41
Udknud
Nej, det betyder at hvis VP vinder 1 kamp mere (2 i alt) så skal vi bide negle frem til 7/4. eller i det midste frem til Blast er slut.
Det er simpelthen ikke til at forudsige så hvem af de 2 der trækker nitten.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.