Internet - Hvad udbyder har I ?
Jeg ved ikke om det kun er mig, men jeg har været godt tilfreds hos fastspeed, end til den seneste halvanden måned, hvor min MS konstant har svunget op og ned, som det kan ses på min gyazo..
Er der nogen der har en idé om hvad der evt. kan skylde dette? Har skrevet til fastspeed, men de siger de ikke kan se at der er noget galt?.. :S
Derfor overvejer jeg igen at skifte udbyder, bor i Odense, så hvis nogle har en udbyder som de er godt tilfredse med, så skriv det lige i kommentaren, tak! :)
gyazo.com/6f8e900de24b9bbbd6b533b9aab6514e
Er der nogen der har en idé om hvad der evt. kan skylde dette? Har skrevet til fastspeed, men de siger de ikke kan se at der er noget galt?.. :S
Derfor overvejer jeg igen at skifte udbyder, bor i Odense, så hvis nogle har en udbyder som de er godt tilfredse med, så skriv det lige i kommentaren, tak! :)
gyazo.com/6f8e900de24b9bbbd6b533b9aab6514e
Få dem til at sætte overvågning på dit net i et par dage så kan de spore fejlen.
De skrev de havde sat en 48 timers overvågning på, men har ikke hørt fra dem i over en uge efter xD
Du skal kontakte dem igen, de hiver ikke fat i dig. Det bedste advice er at de smider overvågning op de kan se det som sker, så de kan finde ud af hvad som gør du får de op og nedture, hvis du køre med kable i så skal den køre med det du får fx 200/50 så skal den ligge på det hele tiden ud over 0,5% af tiden hvor de dog så skal informere. - det bare at presse og presse dem, og til sidst giver de op og løser det permenent, samme gjorde jeg med stofa. - det dog en stor fordel at vide noget om hvad de kan så man lige springe trin over. Men overvågning også få dem til at overvåge en uge istedet. Så burde de kunne lave en compare og finde en løsning til dig - Ustabilt net sutter ~ TheMyth
#5(Med 4 svar)
11. januar 2021 kl. 19:02
RubelElite
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Uanset hvilken udbyder du vælger, så er det samme produkt du får når vi snakker bredbånd. Det er TDC's kabler de benytter, så om der står Fastspeed, Boxer, YouSee, Hiper eller whatever på din regning, så er det, det samme du får ind af døren.
- Dine svingninger i ping, sker sikkert i "prime time" for internet brug. Og derfor er der høj belastning på kablerne i dit område.
- Dine svingninger i ping, sker sikkert i "prime time" for internet brug. Og derfor er der høj belastning på kablerne i dit område.
Ja okay, det er jeg sku ked af at høre så... Fanme træls :(
#8(Med 1 svar)
11. januar 2021 kl. 20:20
RubelElite
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Har en kammerart som har nøjagtig samme problem. Det slår aldrig fejl, fredag og lørdag aften der sidder han med 150-200 ping, hvor han for det meste ellers har ganske normal på 20-30 stykker. Han er kunde ved YouSee og de har prøvet utallige fixes, uden held :/
#6(Med 0 svar)
11. januar 2021 kl. 19:02
robert420xDRegular
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Har præcis samme udbyder og samme problem..........
#9(Med 16 svar)
11. januar 2021 kl. 20:21
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg bor også i Odense og vi har prøvet et par forskellige, for der var problemer med dem alle, men vi har dog ikke prøvet fastspeed. Vi er landet hos Boxer, hvor vi har været i 1 år og det klart det bedste so far.
Aight, kan godt være at jeg skal prøve at give dem et forsøg så, synes bare det er mærkeligt, at man kan have så mange problemer.. Har nemlig også haft 3 forskellige.. Og problemer med alle 3..
#12(Med 5 svar)
11. januar 2021 kl. 20:53
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg bor inde i centrum og der er åbenbart ikke lige lagt fiber rundt - det fatter jeg intet af. Hold kæft hvor er det bare irriterende. Da vi flyttede herover kunne vi max få 20/2. Nu er vi vist oppe på 37/5 :D
Jamen enig, det er helt håbløst, jeg bor ude ved Rosengårdscentret ish, og der kan jeg heller ikke lige frem få det bedste internet.. Men jeg er lidt ligeglad med hvor højt det er, vil bare gerne have at det var nogenlunde stabilt, for det er fanme op ad bakke og svinge en awp, når man går fra 30 til 92 MS på få sekunder XD - Ser tilbage til en tid hvor jeg boede hjemme og havde fibernet, det var tider!
#14(Med 0 svar)
11. januar 2021 kl. 21:30
RubelElite
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvis du har Boxer (som jeg også har pt) så ved jeg at Boxer tager samme pris for internet, om du så kan få 1 mbit eller 200 mbit. Så ring til deres kundeservice og sig at en TDC teknikker har sagt at kablerne godt kan trække mere end det du får. så skruer de op.. Jeg er lige flyttet hvor jeg flyttede min forbindelse med. Jeg havde 200/25 før gennem kabel tv. Her i den nye lejlighed er der desværre kun telefonstik, og jeg fik en 20/10. efter et teknikker besøg og en samtale med boxer er den nu på 60/30.
Eventuelt kig på f.eks. Glenten (glenten.dk/Internet-only), de kan nok levere det bedste internet i midtbyen
#15(Med 7 svar)
11. januar 2021 kl. 21:37
RubelElite
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Problemet vil med alt sandsynlighed ikke ændret sig ved at skifte udbyder.. Som vi snakkede om tidligere, så er det de samme kabler det kommer til at køre på. Dog har Boxer en fantastisk kundeservice. Så HVIS det kan forbedres, så skal de nok finde ud af det.
Yeah, det er bare hammertræls, det gør spiloplevelsen forfærdelig :S Men jeg har skrevet rundt til mange i dag, og det ser ud til at de fleste har stofa, så overvejer at give dem en chance og høre om de måske har en idé til at hjælpe, før jeg skifter :D
#18(Med 3 svar)
11. januar 2021 kl. 21:41
RubelElite
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Vær opmærksom på at dem du snakker med som har stofa, at de muligvis har FIBER hos stofa. Det er en anden teknologi, som ikke har indflydelse på dit problem :/
Yeah, kan vi alle ikke bare demonstrere og få lagt fiber landet rundt..... Lyder som den eneste løsning ;D
#21(Med 1 svar)
11. januar 2021 kl. 21:59
RubelElite
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er også fuldstændig uhørt at en by som Odense, Danmarks 3. største by ikke har fiber i bymidten (Og ved rosen hvor du bor). Jeg bor selv i Otterup, lidt nord for Odense, og der er fiber stort set over alt. Jeg venter på konsulent besøg fra Energi Fyn og så har jeg fiber om 6-8 uger.
#39(Med 0 svar)
12. januar 2021 kl. 11:44
LolGirafPr0nRegular
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Stofa (Norlys) ejer bokser. Så vil nok være næsten det samme :)
Sander, nu ved jeg at du har meget styr på dust2 osv, har du hørt om programmet ExitLag? Jeg prøvede det med yousee for 1 års tid siden, hvor jeg havde MS problemer i LoL og der fiksede ExitLag det fuldstændigt, ved at finde den bedste vpn der er og kører mit net igennem det, men gad vide om det måske er et "ulovligt" tredje program i CSGO..
Er det på faceit du har de problemer...??
Kan de se din var også springer op over 1.0ms.....
Har samme problem, men kun på faceit, har dog fin ping, men med en var på mellem 0.500-1.2ms når det er helt skidt. Det er bare ikke spilbart på nogen måder...
Kan de se din var også springer op over 1.0ms.....
Har samme problem, men kun på faceit, har dog fin ping, men med en var på mellem 0.500-1.2ms når det er helt skidt. Det er bare ikke spilbart på nogen måder...
Jeg har præcis samme udbyder og samme udfordringer. Har dog ikke taget mig sammen til at ringe til dem endnu.
Mit er dog blevet en hel del bedre efter jeg har resat routeren. Oplever ikke helt så slemme udsving - min ms er "stabil" omkring 20-45 nu.
Mit er dog blevet en hel del bedre efter jeg har resat routeren. Oplever ikke helt så slemme udsving - min ms er "stabil" omkring 20-45 nu.
Jeg har sjovt nok, lige når man skriver om det, fået en besked 1 uge efter de lavede overvågningen, at de har fået svar på den, og at der er fejl, så nu skal jeg ringe efter en teknikker, og så må vi jo se hvad der sker. :D
Så må jeg hellere få fingeren ud og ringe til dem!
#27(Med 3 svar)
11. januar 2021 kl. 22:16
RubelElite
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Få lige afklaret med dem at DE betaler for en teknikker. (Han kommer fra TDC), hvis der ikke er en klar aftale på plads, så får du en regning på 999kr for teknikker.
Ja okay, tak fordi du nævner det, det var jeg så ikke klar over, det vil jeg have i mente.
#30(Med 1 svar)
11. januar 2021 kl. 22:22
RubelElite
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg har selv lige været igennem det samme. Hvor jeg derefter ringede ind, og spurgte ind til hvordan det kan være på min regning at betale for en teknikker, når problemet var deres fejl, og at han ialt var hos mig i 8 minutter. Det kunne de selvfølgelig godt forstå, og efter 3 minutter i telefonen med dem, blev regningen sløjfet. Det er bare meget rart at have på plads. :) Jeg ønsker dig alt held og lykke med din internet krig :D
Jeg har haft problemer med fastspeed, lige siden jeg fik dem for 3-4 måneder siden. Jeg har deres 1000/100 forvindelse. Har snakket med dem 5 gange, og det er ikke blevet stabilt, dog er det blevet lidt bedre. Min ms svinger også typisk fra mindst 25ms til 90ms, og det sker ikke bare én gang men i intervaller. Ved ikke om dit kun er primetime, men det er mit uheldigvis ikke... Det kan ske når som helst :(
#34(Med 7 svar)
12. januar 2021 kl. 09:41
brujaPro
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Jeg har præcis samme problem med dem....
Ms kan ramme 80-100 og falde langsomt, men selvom den ryger ned til de 25 kan det stadig føles laggy.
I gamle dage kunne man ringe til Fullrate (goe gamle) og få lukket op for nogle porte.. kan man forsøge noget lignende i dag?
Ms kan ramme 80-100 og falde langsomt, men selvom den ryger ned til de 25 kan det stadig føles laggy.
I gamle dage kunne man ringe til Fullrate (goe gamle) og få lukket op for nogle porte.. kan man forsøge noget lignende i dag?
Jeg aner det virkelig ikke, føler bare det er stillestående tbh. Jeg har prøvet at få udskiftet min router, problemløse via flere forskellige steps osv. Intet har hjulpet.
Og nøjagtig som dig, så daler den langsomt nedad og så når man sku' tro at "aaaah, nu er den på 25" ja så flyver den op igen og begynder på samme proces :D
Og nøjagtig som dig, så daler den langsomt nedad og så når man sku' tro at "aaaah, nu er den på 25" ja så flyver den op igen og begynder på samme proces :D
#49(Med 3 svar)
16. januar 2021 kl. 17:49
brujaPro
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Så er der svar retur. Han havde ændret noget som fra manuelt til automatisk, og sagde det ellers så godt ud. Han var for nærig til at sende en montør 😅
Yeah, det værste ved det, er at min fætter bor i samme område, og tja, 100meter fra mig, han bruger vel samme boks udenfor som jeg gør, skrev til ham igår, da mit net var helt nede og ramme 60-70 i upload / download, at han lige skulle lave en hastighedstest og sende til mig, han lå sku på sine solide 300-60 :D:D så det må jo være fra boksen og op til min lejlighed at fejlen er.. :)
Har Hiper og bor i København V - har samme problem. Svingende ms i tide og utide.
Hold os endelig opdateret efter din teknikker har været ude at se på problemet :)
Hold os endelig opdateret efter din teknikker har været ude at se på problemet :)
Yeah, well, ringede til kundeservice der idag, for at bestille en teknikker, men efter 2 og en halv times vente tid, kom jeg ikke igennem, og der lukkede de sku, unlusko, vi prøver igen imorgen XD
Teknikkeren mener at pga. Corona, er der for meget pres på "skabet" udenfor, og det kan derfor ikke give mig den download/upload som jeg har forventet, og pga. Boligforegningen ejer "skabet" så kan de ikke opgradere det, for det vil boligforegningen ikke betaler for GG XD
så flyt dog!? :-)
Puha, det er jo nemmere sagt en gjort.. Haha ;D
Hypotetisk spørgsmål. Hvad nu om nogen sprang det "skab" i luften med et kanonslag så det alligevel skulle udskiftes?
Kviknet på Amager her. Det er til at lukke op og skide i for tiden. Som mange andre flyver ms op på de 80-100 for derefter at falde langsomt, indtil endnu et spike fucker forbindelsen op.
At de samtidigt har lukket for telefonisk kontakt pga travlhed, gør mig mildest talt træt.
At de samtidigt har lukket for telefonisk kontakt pga travlhed, gør mig mildest talt træt.
Gigabit.dk - er godt tilfreds. 98% af tiden ingen problemer og god ping/ms. De har dog perioder hvor de er ramt af alle mulige nedbrud og det er selvfølgelig træls. Kan være de har været uheldige, ikke til at sige. Kundeservice er også fin de gange jeg har haft brug for dem.
#63(Med 0 svar)
22. januar 2021 kl. 15:23
moko_kaiRegular
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Har altid haft yousee/fullrate eller dansk kabeltv. Igennem alle de år jeg har spillet og det er minimalt af problemer jeg her haft. Det har altid kørt stabilt dog med lidt nedetid men det er i den lave ende.
Jeg undres når jeg hører om folk og deres problemer med internet. Specielt med yousee.
Jeg undres når jeg hører om folk og deres problemer med internet. Specielt med yousee.
De var ude og skrue på mine ledninger i boksen udenfor, det har givet en mere stabil forbindelse, det svinger dog stadig helt vildt en gang i mellem, men imo, er det fint nok, tror stadig jeg kigger andre veje end fastspeed, hvis de ikke fikser det helt, satme træls.