Hey Dust2! Jeg har tidligere lavet et opslag herinde om at jeg havde problemer med at forstå hvordan mit setup maxede ud omkring 220 fps - det fik jeg, efter små 4-6 mdr. løst og her et års tid efter, roughly, rammer jeg 650ish i FPS Benchmark kontinuerligt. Mit setup listes nederst, så det kan danne rammen for lidt kontekst. Issue kommer her:
De seneste måneder har jeg oplevet relativt store problemer med drops på "tilfældige" tidspunkter. Mere konkret betyder det at jeg kan gå fra 350 til 160 fps i et spray - og det kan være alt fra et spray imod 5 fjender, midt i smokes, molos og flashes, til mig alene på en server der sprayer mod en væg (for test). Alt er opsat, bl.a. af zagal + BeddyFPS (twitter) og wiLL, som alle 3 har en vis viden om at optimere PC til spil - hvilket understreges af min FPS Benchmark. Dvs. det er ikke de gængse "HaR dU huZkET fpS_mAX i COnsOlE oG vSyNc" løsninger vi er ude i :D.
HWMonitor og Task Manager har kørt sideløbende og påviser ingen CPU temp. problemer, hvor det højeste spike var 1½ sekund på 70 grader, hvorefter de igen ramte 45-55ish, under bl.a. Cinebench CPU stresstest m.m.
Jeg har samtidig lagt mærke til at flere streamers bl.a. semipros og pros, som også bruger Intel, døjer med mange af de samme problemer - folk på både ældre og nyere CPU'er end min. Altså at de spiller på en maskine der kører op til 500ish FPS, men ved fx sprays falder til 190-200ish. Jeg har ikke kunne finde et fix, eller gode ideer/ råd til hvad det kan skyldes. En kammerat oplever samme problematik, og mener at det er sket efter sidste mission udkom og at det skyldes CS - noget jeg også er begyndt at mistænke, idet at Benchmarks, HWM, målinger mm. alle viser det samme - altså at min CPU intet umiddelbart fejler, og kun laver ballade i CS. Hertil skal det nævnes at folk med AMD setups ikke virker til at være påvirket overhovedet.
Har I hørt om problemet? Kender I til eventuelle fixes som fx BeddyFPS m.fl. ikke gør?
Setup (ca. 2½ år siden jeg byggede det):
asus rog strix Z-Gaming
i9-9900kf
asus rog ryujin 240
2070 rog strix 8gb adv.
16gb ram 3200mhz
Samsung 970 EVO SSD 500gb
Corsair RM Series 650W