Tilmeldingen til POWER Ligaen lukker
01D : 21T : 44M : 31S
CPU temperatur
7. april 2025 kl. 21:16
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hej. Jeg har lige købt mig en helt ny computer med bla ryzen 7 9800x3d og 5070ti.

Der er dog et problem nemlig temperaturen. Tror den er meget normal på gpu. Men på cpu er den 60 ved bare at være i windows, og når jeg er inde i bla battlefield 2042 så kommer den op og er mellem 95-97. Jeg har skrevet lidt med dem hvor jeg har købt min computer som siger det er meget normalt med den cpu at den er på op til 95 men må ikke ligge fast derover og det gør den jo. Er her nogen som ved hvad det evt kan skyldes at den ligger så højt og hvad man kan gøre for at få den ned. Jeg vil helst undgå at den skal retur og bruge tid på det.

Tusinde tak på forhånd.
#1(Med 1 svar)
7. april 2025 kl. 21:38
LuuL
Af personlig erfaring så bliver de nye AMD cpu'er varme, jeg vil helt klart anbefale at undervolt din CPU. Det hjalp mig rigtig meget, personligt kørte min også helt op og faktisk crashede min computer men nu så kører jeg maks 70 grader
#4(Med 0 svar)
7. april 2025 kl. 21:46
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ja okay.

Det må jeg lige få kigget på :)
#2(Med 3 svar)
7. april 2025 kl. 21:42
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Som Luul skriver så længe du har en god nok køler på, så er det bedste du kan gøre for at fikse temperaturer selv helt klart at undervolte den. Gør at den ikke trækker så meget strøm, og du mister ikke særligt meget performance, i nogle tilfælde specielt når den bliver så varm som du beskriver vil du nok opleve endda at den performer bedre.
#3(Med 2 svar)
7. april 2025 kl. 21:46
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ja de skrev godt nok også det er meget normalt med høje temperaturer.

Burde være fine nok kølere så vidt jeg ved.

Har ikke lige forstand på det med undervolt er det noget avanceret stuff eller? :)
#5(Med 1 svar)
7. april 2025 kl. 22:04
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Inde i bios, der findes utallige videoer med hvordan man gør det, men ikke noget jeg selv har leget med, da jeg ikke spiller nogle spil der presser mine temps.
#6(Med 0 svar)
7. april 2025 kl. 22:05
moko_kai
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ja okay men tak i hvert fald :)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.