Jeg har været blandt de bedste Unreal Tournament-spillere i start 00'erne, og har spillet på landsholdet i både team deathmatch og capture the flag.
Jeg spillede en del UT online, da jeg havde fået udskiftet mit Opasia-Internet til en enkelt ISDN-forbindelse. 64 kbps var magisk, og det gik SÅ meget hurtigere end med 56K-mode.
Jeg spillede på de servere, hvor jeg havde under 150 i ping - hvilket alle andre også havde, og efter at have domineret på de samme servere gennem en periode, skrev nogle af mine modstandere til mig ingame og vi udvekslede ICQ-numre. De synes jeg var god, og ville gerne have mig med til LAN.
Jeg var 16 år på det tidspunkt - og LAN med fremmede mennesker var ikke noget man bare gjorde.
Jeg takkede selvfølgelig ja til invitationen, og blev hentet hjemme hos min mor i næstkommende weekend, hvilket jeg glædede mig usandsynligt meget til.
Jeg blev hentet i en virkelig gammel møgspand af en bil, og i bilen sad to fyre i 30'erne. Den ene høj og virkelig ranglet og kraftigt underernæret, og den anden i helt sort læder, med sort hår og sort makeup. Rimelig goth i begyndelsen af år 2000, hvor min computer heldigvis ikke holdt op med at virke.
Jeg anede ikke hvor vi kørte hen, men har senere fundet ud af, at vi var til LAN på Christiania.
Alle var i 30'erne, og der blev røget usandsynligt meget hash. Nogle af typerne var rimelig hårde, og der blev også dealet. Folk lagde sig til at sove, når de var blevet for skæve, jeg selv når jeg blot var blevet træt. Jeg joinede deres klan, Swat Team Denmark og spillede der i cirka et halvt år, hvorefter jeg skiftede til en anden og bedre klan.
De tilbød mig (helt sikkert narko-) penge for at spille hos dem, men jeg afslog. Mon det betyder at jeg havde været pro, hvis jeg havde accepteret det? :)
Inden det ovenstående LAN, havde jeg kun været til mikro-LAN i min egen kælder, hvor vi spillede Baldurs Gate og Duke Nukem..
Mht. LANs skete der også noget i start 00'erne. Jeg deltog i The Party i Aars i år 2000, 2001 og 2002, og i 2000 var gaming på LAN ilde set, og vi var blot nogle gamer lamers.
Hovedattraktionen var et demoparty for Amiga, C64 og PC samt diverse pixelgrafik og 4-channel musik.
Jeg kunne mærke tydelig forskel fra TP2000 til TP2001, da gaming-delen fuldstændig eksploderede, og i 2002 var hovedattraktionen uden tvivl gaming - og selvfølgelig cola-bælnings konkurrencerne, domineret af den legendariske VolcanoGod:
youtube.com/watch?v=2uAfuzTykE8
Det var tydeligt at det var mange ildsjæle, der stod for at arrangere LANS. Der blev virkelig lagt mange kræfter i det, og jeg er ikke i tvivl om, at det har haft en stor betydning for dansk esport.
Jeg hjalp selv med til at afholde [K]lanparty i 2001 og 2002, der udelukkende var UT-konkurrencer, med hhv. 100 og 130 deltagere.