Jeg forstår godt din pointe, men jeg er ikke enig.
Det er, hvad, fjerde turnering, de sender på DR3? De er stadig ved at bygge deres community op og kan ikke regne med, at basisviden er på plads hos alle endnu. Læg dertil, at det er flowtv, hvor seerne kommer og går. De er, synes jeg, nødt til at tage den pædagogiske tilgang langt hen ad vejen.
Jeg synes i øvrigt, de kører en udmærket balance. Hørte dem snakke om fnatics procentuelle winrate som CT på Train. Det er sgu rimelig nørdet. Kort efter omtalte de så hp som "liv". Et meget fint eksempel på, at der skal være lidt for alle. Både dem, der lige er zappet over, og dem, der har været med lidt længere. Nå, ja, og statsministeren. Public service, du ved. :)
Man kan sammenligne det lidt med deres dækning af X-Games. Det ville jeg normalt aldrig selv se, men når jeg kommer forbi det på DR3, bliver jeg hængende, fordi de har en god blanding af forklaring, nørdet viden og god energi. Det sidste synes jeg i øvrigt, at Jern og Rizc har, men det er selvfølgelig smag og behag.
Jeg ser det altid selv på Twitch, ligesom jeg helst vil se Premier League med engelske kommentatorer, men for den gængse medieforbruger synes jeg, DR3 har et ret godt tilbud. Kender flere, som aldrig ville finde vej til Twitch, men som har siddet klar til de seneste turneringer på DR3, så nogen rammer de i hvert fald. Det er så ikke lige dig. :)