POWER Liga-finalerne skydes i gang
00D : 11T : 43M : 50S
De danske castere skal tage sig sammen
21. april 2018 kl. 19:18
cav
Jeg fatter ikke, hvorfor de skal dumme alting ned. Cast dog normalt? Der er ikke noget mere ulideligt end at høre på: "Jah, så nåede de ikke at defuse bomben, fordi de ikke havde noget defusekit, og det derfor tager 5sek længere.", "Her er det vigtigt at bide mærke i, at flusha vælger at gå aggressivt på midten, fordi han så nemmere kan skaffe sig adgang til kort, og derved komme hurtigere hen på B bombestedet."

Hvis det er for at tage hensyn til nye seere, der ikke kender CS, så skal de nok lære det i løbet af en BO3 - så svært er det sgu heller ikke at forstå.

Fedt initiativ, at de er begyndt at sende kampene på DR, og at de rent faktisk har nogle castere at hyre, der er kompetente. Men det der med at skulle uddybe ALT, og dumme det ned på børnehaveniveau, det er til at brække sig over i længden - når man ved, at de sikkert kun gør det, fordi de har fået instrukser på det.

TL;DR. Fuck Danmarks Radio, og fuck ham der Jern (aka. skrigballon, der får mig til at mute tv'et på stedet.)
#1(Med 3 svar)
21. april 2018 kl. 19:27
dannigizmo
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Indse nu bare, at DR3's målgruppe ikke er alle dem, der er vant til at se CS, og tænd for Twitch. :)
#3(Med 0 svar)
21. april 2018 kl. 19:30
An4K
+1
Hvis man har så ondt over "danske casterer" så skift dog til twitch. Hvis man ligefrem siger "fuck DR" og alt det andet. Hvorfor så bruge tid på deres kanal :)

God aften ;)
#5(Med 1 svar)
21. april 2018 kl. 20:22
cav
Jeg ser udelukkende streams på twitch, men når jeg så alligevel får zappet forbi DR3, og hører ham Jern skrige sine lunger tomme for galde, så pisser det mig alligevel af. For hvorfor bruge licenspenge på at sende cs-kampe live, hvis alle folk alligevel ender med at gå på twitch, når de lærer spillet at kende? Det bliver en form for indslusningskanal, og ikke noget, hvor folk får lyst til at blive ved med at se det.
#9(Med 0 svar)
21. april 2018 kl. 21:43
dannigizmo
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg forstår godt din pointe, men jeg er ikke enig.

Det er, hvad, fjerde turnering, de sender på DR3? De er stadig ved at bygge deres community op og kan ikke regne med, at basisviden er på plads hos alle endnu. Læg dertil, at det er flowtv, hvor seerne kommer og går. De er, synes jeg, nødt til at tage den pædagogiske tilgang langt hen ad vejen.

Jeg synes i øvrigt, de kører en udmærket balance. Hørte dem snakke om fnatics procentuelle winrate som CT på Train. Det er sgu rimelig nørdet. Kort efter omtalte de så hp som "liv". Et meget fint eksempel på, at der skal være lidt for alle. Både dem, der lige er zappet over, og dem, der har været med lidt længere. Nå, ja, og statsministeren. Public service, du ved. :)

Man kan sammenligne det lidt med deres dækning af X-Games. Det ville jeg normalt aldrig selv se, men når jeg kommer forbi det på DR3, bliver jeg hængende, fordi de har en god blanding af forklaring, nørdet viden og god energi. Det sidste synes jeg i øvrigt, at Jern og Rizc har, men det er selvfølgelig smag og behag.

Jeg ser det altid selv på Twitch, ligesom jeg helst vil se Premier League med engelske kommentatorer, men for den gængse medieforbruger synes jeg, DR3 har et ret godt tilbud. Kender flere, som aldrig ville finde vej til Twitch, men som har siddet klar til de seneste turneringer på DR3, så nogen rammer de i hvert fald. Det er så ikke lige dig. :)
#2(Med 0 svar)
21. april 2018 kl. 19:30
Sander
DPL Admin
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Er ret sikker på casterne er hyret til at gøre sådan der, så det er nok mere den redaktionelle ledelse, du skal rette din kritik mod.
#4(Med 0 svar)
21. april 2018 kl. 20:10
Jaegeren
Støttet Dust2.dk med 12 julekugler i 2019
LOL
#6(Med 0 svar)
21. april 2018 kl. 20:31
Uppah
Cry me a river. :')
#7(Med 0 svar)
21. april 2018 kl. 21:12
TheSmilingGun
Smid tv'et ud hvis det er og så tænd for Twitch :)
#8(Med 0 svar)
21. april 2018 kl. 21:23
Hassann
Dude, du skal være glad for Pimp ikke er tilstede. Så var tv'en røget ud!!
#10(Med 0 svar)
22. april 2018 kl. 00:00
Rytter
Ingen grund til at være personlig.
#11(Med 0 svar)
22. april 2018 kl. 00:04
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Jern er den sejeste og flinkeste person jeg har mødt før tror jeg. Og så elsker jeg også hans måde at caste på.

Er du okay i øvrigt??
#12(Med 0 svar)
22. april 2018 kl. 14:49
mamas
Fint opslag med gode holdninger. Den sidste linje får dog dit opslag til at virke barnligt og useriøst, desværre
#13(Med 0 svar)
22. april 2018 kl. 15:28
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Årets mest hjernedøde indlæg.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.