Astralis-nedtur: Talentholdet spiller sig ud af POWER Ligaen

Det var ikke kun førsteholdet, der havde noget at spille for onsdag. Samme aften mistede Astralis Talent en eftertragtet plads i POWER Ligaens 29. sæson, da de tabte til Prestige i en altafgørende kvalifikationskamp.

Efter at være rykket ned i sidste sæson, så det i første omgang ud til, at Astralis Talent skulle en tur ned i AceZone 1. division. Selvom de stod til at være med i den øverste division efter en rokade hen over sæsonen lignede det, at de skulle op i POWER Ligaen igen.

Men dén beslutning blev trukket tilbage – og i stedet skulle de unge talenter kæmpe for deres plads på serveren mod Prestige.

I opgøret mod Prestige – der sluttede som nummer to i AceZone 1. division i seneste sæson – lagde Astralis Talent ud på Nuke. Her hentede de seks runder på T-siden og lukkede derefter mappet solidt ned på CT-siden til en 13-8-sejr.

Selvom Prestige startede bedst på andet map, så var kursen sat, og på Anubis fulgte Astralis-mandskabet første map op med en føring på 12-8-føring og fire matchpoint. Prestige gav ikke op. De kæmpede sig tilbage på T-siden og sikrede en overtid.

I overtiden tog Prestige-spillerne sejren i anden overtid med 19-15.

Overraskelsen leverede

Kampen skulle derfor afgøres på Inferno. En tæt map blev udspillet igen. Først 7-5 til Prestige på deres CT-side. Efter sideskiftet kæmpede Astralis-lejren sig tilbage i kampen. De kom dog ikke helt tilbage, da Prestige-holdet var for stærke på T-siden og vandt 13-8.

Dermed er Prestige-holdet klar til at konkurrere med de bedste hold i POWER Liga-regi, mens Astralis Talent må tage en tørn i AceZone 1. division.

Næste sæson af POWER Ligaen starter allerede den 21. april.

#1(Med 0 svar)
16. april 2025 kl. 23:08
WitaCasts
Dust2.dk Caster
Dust2 fantasy vinder
Stort tillykke til Prestige! Snuden i sporet for Astralis Talent, fuldtid i 1. div kan også et eller andet.
#2(Med 37 svar)
16. april 2025 kl. 23:09
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Frækt nok lige at låne 2 spillere så langt over eget niveau til lige at carry en
#3(Med 5 svar)
16. april 2025 kl. 23:15
Teacha101
kunne Astralis da også have gjort
#6(Med 4 svar)
16. april 2025 kl. 23:17
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Overvej hvor meget lort Astralis havde fået, hvis de lavede samme nummer
#9(Med 3 svar)
16. april 2025 kl. 23:25
Teacha101
hvorfor, det er inden for reglerne
#12(Med 2 svar)
16. april 2025 kl. 23:28
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Fordi de hiver to spillere ind, der er markant bedre, der hjælper dem med at få oprykning og så spiller de aldrig med igen. Jo, det er da inden for reglerne, men havde Astralis hevet Stavn og Device ned for at hjælpe dem med at vinde kampen, var helvede brudt løs. Jeg er forresten ligeglad med både Prestige, Astralis Talent, Power ligaen og første div.
#13(Med 1 svar)
16. april 2025 kl. 23:29
Teacha101
men det gør de jo kun fordi Dust2 har låst deres nuværende lineup, så finder man de bedste erstatninger
#15(Med 0 svar)
16. april 2025 kl. 23:30
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeps, og det giver mening. Jeg havde gjort det samme. Jeg siger bare, at hvis Astralis havde hevet Stavn og Device med, ville alle haters være hurtige til at sige det er snyd :D
#4(Med 3 svar)
16. april 2025 kl. 23:16
Kell3r
skulle de have hevet dårligere spillere??
#16(Med 2 svar)
16. april 2025 kl. 23:36
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Absolut da
#28(Med 1 svar)
17. april 2025 kl. 00:49
Kell3r
haahha, du vist ikke for smart :D
#29(Med 0 svar)
17. april 2025 kl. 07:09
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Smart nok til ikke at få 1 års verbal abuse, mic drop
#5(Med 11 svar)
16. april 2025 kl. 23:16
Kaito
Så folk må ikke have stand ins med? Molo og Folke var jo ROSTER LOCKED
#7(Med 2 svar)
16. april 2025 kl. 23:19
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hvorfor kunne de ikke spille med de 2, som de spillede tuneringen med? Var det bare fordi, at de ikke gad spille fordi de ikke er en del af holdet mere eller er der en anden grund?
#11(Med 1 svar)
16. april 2025 kl. 23:26
Teacha101
du tænker det er en god ide at spille en afgørende kamp med 2 spillere du har kicked og fundet erstatninger for, det har de jo meget at vinde på
#14(Med 0 svar)
16. april 2025 kl. 23:29
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Nope. Og som sagt er jeg ligeglad. Havde da sikkert gjort det samme, hvis jeg stod i deres situation. Jeg spørger bare, fordi jeg ikke kender nogle af Prestige spillerne, så ville bare vide om det var fordi de 2 andre ikke gad spille. Jeg vidste heller ikke om de var kicket, eller om de selv valgte at gå, grundet andre tilbud.
#18(Med 7 svar)
16. april 2025 kl. 23:48
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Man burde ikke måtte skifte spillere til sådan en kamp her, det burde være et krav når de nu får sådan en chance her igen.
Det her føles sku lidt bare som om det var en random faceit kamp. De to der sidder og carryer dem er røv ligeglade med at de er kvallet fordi de sikkert aldrig kommer til at spille for dem igen, hvor imod for hele Astralis talent kan det her betyde alverden.
#26(Med 6 svar)
17. april 2025 kl. 00:39
Binni
Vil nu sige at jeg er ret gode venner med begge gutter og da spillerne var låst og jeg ikke kunne bruge nogle spillere, som har spillet i sæson 28. Så brugte jeg de to transfer slots som vi havde. Jeg kan afslører at begge gutter forsat sidder og hygger på TeamSpeak med gutterne og er rigtig glade :D - Så tænker det alligevel betyder lidt for dem - Tænker du kan tjekke deres X/twitter profiler ud :D
#31(Med 5 svar)
17. april 2025 kl. 08:03
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hvem havde i med?
#32(Med 4 svar)
17. april 2025 kl. 08:06
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
#33(Med 3 svar)
17. april 2025 kl. 08:09
Hunt
Voldsomt at have dem med i 1 div haha
#34(Med 2 svar)
17. april 2025 kl. 08:14
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Enig, virker også helt sygt at kunne hive en spiller ind som er på kontrakt på et helt andet hold 😂
#37(Med 1 svar)
17. april 2025 kl. 12:20
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg mindes det er sket en del gange i play offf.
#38(Med 0 svar)
17. april 2025 kl. 14:21
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Synes det virker lidt skørt.
#8(Med 14 svar)
16. april 2025 kl. 23:21
Kakkelborg
Haha det virker helt væk, at et langt værre hold får et spot fordi 2 standins har båret dem.
#10(Med 13 svar)
16. april 2025 kl. 23:26
Damsi
Man henter da de bedste spillere, man kan få – game er game, og det er sådan det er i sidste ende.

Spørgsmålet burde egentlig være, hvorfor de ikke havde hentet endnu bedre spillere?

Det er mere dust2 i skal være sure over hvis i skal være sure på nogle, da det er deres regler, og reglerne blev overholdt.
#17(Med 12 svar)
16. april 2025 kl. 23:40
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Skal siges jeg på ingen måder er sur, kunne vitterligt ikke være mere ligeglad, synes det er en fed storyline med prestige, men den falmer desværre bare en smule når man så i afgørende kamp hiver to udlandske spillere ind der så hard carryer dem.
#19(Med 11 svar)
16. april 2025 kl. 23:55
Damsi
Jeg synes generelt, at Ga1de og Nicky spillede meget fin og god CS. Det var ærgerligt for Mizi, men han fortjener klart at spille i PowerLigaen, især når han har en gennemsnit på 95 ADR i 1. division.

Jeg kan også helt forstå det. Jeg tror ikke, at Shadow_Eagle og Itz_Nima havde lyst til at spille, når de ikke længere er en del af lineuppet. Derfor giver det mening, at de finder nogle andre spillere. Det ville være helt dumt at vælge to erstatninger, der ikke kan carry dem lidt, især hvis de har muligheden.

Og ja, så kan man snakke om at "Ja, men det er ikke det lineup de skal spille med nu i PowerLigaen" og bla bla bla, men det ændre ikke på sagen.
#20(Med 10 svar)
17. april 2025 kl. 00:05
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
I og med de får tildelt den her “ekstra chance” som de jo udelukkende får pga Andree cheatede og fair nok at Astralis og Prestige skal spille om den plads og Astralis ikke bare ender med at få den tildelt, MEN kravet burde fanme være at hvis de skal have endnu en chance, så er det samme line-up som til deres første relegation kamp, alt andet giver ingen mening overhovedet.. Og hvis de så ikke kunne stille op med dem, så var det bare bad luck og ikke noget de kan tillade sig at være utilfredse over, da de allerede en gang har haft chancen.
#21(Med 9 svar)
17. april 2025 kl. 00:05
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Men alle har jo adgang til 2 standin? At de så vælger to udenlandske, som de aldrig kommer til at spille med igen kan diskuteres. Men det giver da sig selv, at de to andre spillere, er fuldkommen ligeglade med den kamp, hvis de lige er blevet kicket. Så havde det givet mere mening, at lade dem spille med deres nye lineup
#22(Med 8 svar)
17. april 2025 kl. 00:08
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du siger det lidt selv, de fravælger deres på papiret spillere (som de har bænket fordi de IKKE rykkede op) fordi de “er ligeglade med kampen” nu, for så at hive to andre langt bedre spillere ind “Som også kan være helt ligeglad med kampen”
Læs #20
#23(Med 6 svar)
17. april 2025 kl. 00:10
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
jeg er ikke enig. Jeg synes i princippet også det er forkert, at de hiver 2 ind som de gør her, men jeg forstår også godt, at de ikke kan spille med de 2, som de lige har kicket. Astralis burde jo aldrig kunne spille om, at blive i ligaen så de skal da også være tilfredse med at få den mulighed de får. Jeg forstår godt, at der er roster lock osv, men synes godt man kan gøre en undtagelse når det er en situation som denne, så Prestige spiller med de 5, de stiller op med næste sæson.
#24(Med 5 svar)
17. april 2025 kl. 00:20
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Forskellen er bare at det er Astralis der er blevet snydt i mod, så kan ikke se hvorfor prestige skal have en chance til med et helt nyt hold, når sagen med andree slet ikke har haft påvirket deres hold.
Der burde ikke være andre scenarier end at de stiller op med de spillere de også spillede deres første relegationen med.
Jeg synes sku det er lidt en skandale at dust2 har tilladt dette og forstår slet ikke hvordan de har set det her som “den bedste løsning”
#27(Med 4 svar)
17. april 2025 kl. 00:44
Binni
Alle hold har 7 spiller slots, der er roster-lock på fra sæson 28. Det begrænser os fuldstændig. Vi kan ikke vælge nogle spillere der har spillet powerligaen sæson 28. Så må man jo trække på netværket, når man i forvejen har 2 spillere som ikke er en del af holdet i snart 1. mrd? - vi har bare brugt vores transfer slots på stand-ins :D
#30(Med 3 svar)
17. april 2025 kl. 07:25
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jamen min pointen som jeg også lidt skriver i nogle af mine andre kommentarer er, at jeg føler det er en smule lamt, at Prestige kan få endnu en chance for at oprykke (som de normalt ikke ville få) også slippe afsted med at spille med helt nye spillere i forhold til dem der missede oprykning i deres oprindelige relegation, så føler jeg bare udefra set at hvis man ikke kunne stille med samme hold, så burde det bare være ærgerligt. Som jeg også har skrevet flere gange.
I følge HLTV er Matheos (hvis det er den samme, hvilket jeg formoder) på kontrakt på et helt andet hold, kan ikke se i hvilken anden sport du bare lige kan låne spillere fra et andet hold til at komme og hjælpe dig i vigtige kampe.
#35(Med 2 svar)
17. april 2025 kl. 09:20
Binni
Jeg forstår egentlig godt hvad du mener, lad mig prøve og forklare situationen fra vores side:

- Vi taber oprykningskampen mod Linx og er egentlig klar til at spille 1.div.

- Ecstatic og Sashi trækker sig fra Ligaen til den kommende sæson. Det åbner et pr. spots op i Ligaen, Heroic Academy med XI's gamle core får 120% fortjent det ene spot via ansøgning. Og man står nu med det sidste spot, som skal tildeles. Astralis Talent er rykket DIREKTE ned i sæsonen og Prestige har tabt oprykningskampen - Ingen af dem har ret til spottet - Hvorfor den mest fair løsning viser sig at være at de spiller om spottet, fremfor at det bare tildeles til den ene. Der synes jeg at Lukas træffer den helt rette beslutning og hvilken kamp det også blev!

- Der bliver fra Dust2's side sagt at dette skal ses som en sæson 28 relegation kamp, altså BO3 og når det er sæson 28, så betyder det også at man ikke kan bruge hvem man vil, men de 5 aktive spillere man har på sit roster og de to stand-in slots, som ALLE har i ligaen, igennem hele sæsonen. Vi har kun vores 5 aktive spillere fra sæson 28 stående, problemet er bare at to af dem ikke længere er en del af organisationen efter Linx kampen, hvorfor vi ikke kan stille med dem. Så vi prøver og anmode om vi kan stille med vores nuværende aktive roster, men reglerne er selvfølgelig at det er en sæson 28 kamp, og de to nye spillere vi har fået ind til kommende sæson 29, har spillet på andre hold i sæson 28 og kan derfor ikke spille for prestige til kampen.

Så står vi jo lidt i den situation at vi uanset hvad vi gør skal spille med stand-ins.. og der kan ikke bruges en spiller som har spillet sæson 28 for noget hold i PowerLigaen. Så det begrænser feltet meget.

Så hiver jeg de to spillere der spiller kampen ind, til at hjælpe os. Hvilket de virkelig gerne vil.. derfor anmoder jeg CPH Wolves og deres ejer om tilladelse om at låne Matheos før vi bruger ham, da han selvfølgelig er på kontrakt hos dem. Det får jeg lov til. Se det som en leje aftale for en kamp.

At der er nogle huller i Esporten ifh. regulering af spillere og transfer perioder mm. er jo en anden snak vi kan tage.

Men i vores situation ville alt andet end at forsøge og få de bedste mulige stand-ins, jo ikke give mening. Vi har egentlig bare gjort vores bedste for at stille med det stærkeste hold, inden for rammerne og situationen til kampen. Vi kunne i princippet have gjort det samme mod Linx og hevet de to gutter ind, og det samme kunne HyperioN feks. have gjort sidste sæson mod Masonic i deres relegation kamp, og et andet hold kan gøre det til den kommende sæsons relegation kamp. Vi i prestige ville da aller helst gerne have spillet med vores nuværende aktive roster.

Håber det giver lidt bedre mening :D
#36(Med 1 svar)
17. april 2025 kl. 09:31
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jamen jeg er helt med på alt du skriver og jeg er enig i at når det ikke er mod reglerne, så er det jo klart at i udnytter det som i har gjort, men problematikken for mig er, at de spillere i stiller op med til en “ekstra” relegation kamp IKKE er det hold der har klaret sig gennem 1 div, bevares I har en core, men tænker du forstår min pointe. Jeg synes bare det sløjt fra dust2’s side at tillade det.
Alt andet du skriver er jeg super enig i, at det er den mest fair måde det bliver afgjort på, men alt det andet kan jeg simpelhen ikke se mig enig i, prøv at se omvendt på det, som en anden skriver, lad os antage Astralis Talent tænker, ved du hvad vi spiller lige med stavn og device, det havde jo heller ikke været fair (ved godt de spillere i stillede op med er langt dårligere) men igen jeg tænker du forstår pointen.
Men anyway tillykke med oprykning, heppede også på jer i kampen mod Linx
#39(Med 0 svar)
17. april 2025 kl. 15:58
Binni
Tusind tak, det altid dejligt og kunne komme med sine synspunkter også selvom man er uenig :D God påske!
#25(Med 0 svar)
17. april 2025 kl. 00:33
Django
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
De spillere blev bænket lang tid før den her kamp var kommet i spil. Det argument giver ingen mening.
#40(Med 0 svar)
19. april 2025 kl. 01:19
Kaito
De fik da ikke chancen fordi andree havde snydt, de lå klart i bunden inden da, og fik endda to 13-0 sejre gratis da de blev fanget.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.