POWER Liga-finalerne skydes i gang
00D : 11T : 36M : 33S

carnees: "Jeg føler mit liv er GG."

Vi bringer hermed et eksklusivt interview med carnees fra Singularity.

Spekulationer har der været nok af, især stilheden fra både carnees og Singularity har spædet til disse, men nu er der kommet nyt fra Singularitylejren omkring det ban som carnees fik af ESL i tirsdags.

Vi tog en snak med hovedpersonen selv om situationen.

Hvordan finder du ud af at du er bannet på ESL?

Jeg er på mit studie, hvor jeg åbner min mail på telefonen. Der står i en email at du er bannet på ESL, samt at jeg er kicket fra ESL Major League.

Jeg skriver omgående til dem for at høre hvad jeg er bannet for, og få nogle beviser for hvad jeg har gjort.

Hvordan har og havde du det?

Jeg føler mit liv er GG. Det er så svært når man har brugt så sindssygt mange timer foran skærmen. Øvet granater, spillet DM, været oppe til klokken lort og generelt fucket ting og nedprioriteret en masse ting for at spille på højeste niveau.

Jeg har endelig fået en fornuftig løn, så selv min kæreste og familie kan ikke bare forstå, men også se, at mit CS:GO er seriøst business.

Jeg var helt knust, mens jeg sad på skolen. Jeg har spillet seriøs CS siden jeg var 16 år. Det er 7 år. Jeg har stoppet med mit semi-professionelle fodbold, fordi jeg ville det her så meget.

Hvorfor kommer du ikke med en udmelding noget før?

Jeg prøvede at finde hoved og hale i alt det der væltede ned om ørene på mig. Jeg blev nødt til at vide, hvad der var sket og kende alle fakta før jeg kunne melde noget ud. Det skyldte jeg Singularity, ESL og mig selv.  

Der havde ikke været noget bedre for en skribent end en stor frådende carnees som går amok, men igen for Singularity, ESL og mig selv var det nok bedst at afvente situationen.

På daværende tidspunkt var jeg totalt uforstående overfor mit ban. Efter at have snakket med mine holdkammerater omkring hele situationen, har jeg en fornemmelse af hvad, der er sket.

Hvad har ESL bannet dig for?

Jeg bad ESL om at forklare mit ban, men det er de ikke meget for at sige noget som helst om. ESL har deres retningslinjer vedr. bans og jeg følte mig kneppet i røven for at sige det ligeud.

Det har været meget frustrerende. Det er som at tale til en mur. Jeg kan ikke forstå, hvordan det kan være, at de ikke skal fremlægge, hvorfor man er bannet.

Gennem pålidelige kilder erfarer Dust2.dk, at carnees er bannet for brug af et “overlay script”. Nogen nærmere præcisering kan ikke fremskaffes.

Hvornår og hvad er det præcist for et “overlay script”, at du har installeret?

Når du siger det her, kan jeg godt se det er som jeg frygtede.. Jeg installerede det i efteråret, fordi min hørelse blev forværret i en sådan grad, at jeg ikke kunne høre tonen fra bomben.

Derfor installerede jeg et stopur, som gav mig en chance for at fornemme tiden på bomben. Min hørelse er hæmmet ved høje frekvenser. Vi kender alle bombens lyd og den kan jeg simpelthen ikke høre, ved mindre jeg skruer så højt op, at jeg smadrer mine trommehinder på skudlyde. Om bomben bipper hurtigt eller langsomt; det har jeg ingen fornemmelse for. Det giver sig selv, at det giver en masse problemer i spillet.

Hvordan fungerer det i praksis?

Jeg hentede et program, XNote Timer (http://download.cnet.com/XNote-Timer/3000-2350_4-10912167.html), som er et stopur til PC. Hver gang jeg klikker på mouse5, så starter timeren som jeg har sat til 40 sekunder.

Det vil sige, at når bomben bliver plantet, så skal kan jeg manuelt aktivere timeren, som ligger som overlay.

Vidste dine holdkammerater, at du havde installeret det?

Nej, det vidste de ikke. Jeg må indrømme, at jeg var lidt flov over det. Jeg synes sgu ikke det var fedt, at udstille mig selv og mit “handicap” mere end nødvendigt. I retroperspektiv, så er det nok den største fejltagelse jeg har begået i mit liv.

Hvorfor har du ikke i stedet brugt den feature med musikken, der bliver højere jo tættere det er på bomben sprænger?

Jeg har også brugt denne feature og været meget afhængig af den, men i en retake situation, så er der stor forskel på om du har 18 eller 27 sekunder. Har du tid til at kaste en fornuftig smoke til Main, eller tid til at flashe en mate ind på sitet. eller skal der bare trykkes W i bund. Det er meget forskelligt, hvordan runden skal spilles alt efter, hvor mange sekunder du har tilbage.

Musikken aktiveres først når der er 10 sekunder tilbage. De første 30 sekunder er derfor helt umulige at skabe et overblik over, når man ikke kan følge med i “bip”-hyppigheden.

Du må have vidst, at du løb en gigantisk risiko. Hvorfor installerer du det stopur alligevel? Har du på ingen måde været klar over at det her som minimum var gråzone?

Jeg har aldrig opfattet det som snyd. Det interagerer jo slet ikke med spillet. Jeg kunne ligeså godt have haft et fysisk stopur liggende; eller et skakur!

Jeg kan simpelthen bare ikke høre den bombe, så det virkede som en fornuftig løsning.

Igen, jeg slår den til manuelt, det roder ikke med nogen filer. Det er som en knap til teamspeak. Hvis den blev aktiveret automatisk, så kunne jeg godt se problemet i det, men det er jo ikke præcist på millisekunder eller noget. Det gav mig blot muligheden for at holde en fornemmelse af tiden, som jeg ellers ikke havde.

Hvad er planen for carnees nu? Er det slut med ham og Mathias Hyldegaard på fuld tid i stedet?

Jeg elsker at spille for Singularity. Jeg elsker spillet. Jeg elsker mine drenge. Jeg kan ikke byde dem, at vente 2 år på, at jeg er klar.

Jeg går 100% efter et “rehab” hos ESL. Det var en klar fejl jeg begik, men det var ikke i ond tro.

Jeg håber inderligt, at jeg kan overbevise ESL om min angren og fortrydelse. Det skal lykkedes.

Ikke mange spillere har opnået benådelse fra ESL. I 2015 blev blot 6 ud af 22 benådet. I 2014 var det blot 10 ud af 70. Oddsene er små. Måske er det et endegyldigt farvel til carnees.

#1(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:39
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Damn :/
#2(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:39
CABBI
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Dust2 MVP
Guld Sæsonkort Sæson 15
rip
#3(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 18:42
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
En dum beslutning attage, uden at cleare den med admins først.

Når det så er sagt og det han fortæller er korrekt, så håber jeg han får et rehab. Og ja, hvis det er en manuel timer, så er det jo det samme som et stopur ved siden af.



Derudover så er 10 ud 17, da en ret stor procentdel? :D
#5(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 18:41
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
10/70*

Rettet :)
#6(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:41
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Ja okay - det er lidt andre procenter vi er ude i så!
#4(Med 20 svar)
8. december 2016 kl. 18:40
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er jo en helt anden sag, hvis det er et program, han har hentet til sin computer og ikke til CS? Folk fik det til at lyde som et eksternt program til CS, således at timeren startede når bomben blev plantet, men hvis han har hentet et stopur til sin computer, som aktiveres på mouse5, så kan jeg ikke forstå, hvorfor ESL Anti Cheat har set det, som snyd?
#8(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 18:42
vedde
Tænker at det måske kan være noget med de billeder som ESL Wire tager for at "detecte" urenheder, hvis man kan sige det sådan. Ligesom CEVO også gør.
#29(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 18:50
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Så ville du se mange bans af folk som spiller i window mode.
Jeg tror du giver ESL for meget credit for hvad deres AC kan, jeg nægter at tro at Wire har surface searching og decision logic i deres lille client.
#46(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:56
vedde
ved sgu ikke, tror ikke det fungerer på samme måde.
#9(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:43
krillep
Tvivler sgu på han taler sandt, men det må tiden vise. ESL laver dog nok desværre ikke selv en udmelding, så sandheden kommer nok aldrig frem :D
#11(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:44
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Kan det virkelig passe at man ikke kan få agtindsigt i en sag, som omhandler en selv ved ESL? Det lyder sgu useriøst.
#12(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 18:47
notaN1dgl
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sashi
Ved ikke om det er lidt ala det samme tho... xD
Men her er et link da omkring 100 personer blev uretfærdigt vacbanned pga de brugte et eller andet program ved navn Timer Resolution (skal lige siges jeg ikk ved fuck det gør).
- hltv.org/?pageid=18&threadid=1186162

Et af de der 100 personer er en rimelig kendt streamer ved navn "theREALhandi" --> youtube.com/watch?v=O_bjubYYtgo han fik det liv på stream.
#17(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:46
byx
De blev også alle unbanned. Det er et program som skal reducere ens MS (lag), men nogen siger det ikke duer mere.
#40(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:54
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det der manipulere med system filer, det gør en timer ikke :D
#23(Med 5 svar)
8. december 2016 kl. 18:48
blaqCSGO
MASONIC
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg forholder mig ikke til om han har snydt eller ej - men, WIRE har jo fanget han har trykket på en knap (mouse5) jævnligt, der ikke har påvirket spillet. Dernæst, har WIRE set han har et program jævnligt åben uden for CS:GO når han spiller CS:GO. Det kunne i teorien godt være trigger eller lign. der aktiveres ved at trykke.

Men kedelig sag, håber på det bedste for alle parter.
#32(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:51
vedde
Det lyder sgu ret tyndt
#86(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:18
DavudBTB
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Så hvis jeg har min mouse 5 til at snakke i ts er jeg fuckt?:D
#94(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 19:28
knx
Det er helt væk det du skriver.. Det giver absolut ingen mening at designe anti cheat på den måde der.
#207(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 12:08
blaqCSGO
MASONIC
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det er måden det virker på, mere processen bagved. Teamspeak er jo et lovligt program/overlay der ikke påvirker spillet
#214(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 13:42
knx
Jeg forstår desværre ikke din kommentar. WIRE tjekker ikke hvilke knapper han trykker på og holder det op imod hans CFG for at se om den knap skal bruges til noget ingame - det kan du være HELT sikker på. Hvilket kaos ville det ikke være, hvis en spiller f.eks. vælger at skifte defuse fra "e" til "f" og af gammel vane stadig trykker "e" i omvænningsperioden og bliver banned pga. det.

Det ville give alt for mange falske positiver, og sådan er det helt sikkert ikke lavet.

Ligeledes er det heller ikke designet til, at fange om der kører andre programmer end CS - med mindre det er noger der påvirker CS eller dets filer.

Tænk dig nu om.
#118(Med 5 svar)
8. december 2016 kl. 21:10
noir
Det er fuldstændigt ligegyldigt. Du må ikke bruge det i nogen turneringer. Det bedste du kan gøre, er at blive god til at tælle inde i hovedet. Folk bruger heller ikke et stopur på deres telefoner på lan, eller har eksterne programmer kørende. Et sådant simpelt program vil heller ikke være skyld i, at ESL Wire siger stop.
#137(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 21:52
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg kan ikke lige se, hvordan din kommentar er relevant ift. til det jeg skriver. Hvordan er det muligt for en Anti-Cheat klient at bandlyse carnees på baggrund et af eksternt program, der ikke interagere med nogen CS-filer overhovedet? ESL Wire tager billeder af skærmen, så den opfanger alle de ting, der er CS-relateret. Dét stopur er ikke med på disse billeder, fordi det er et eksternt program, der dukker frem FORAN CS og ikke ind i selve CS. Forstår du min pointe?
#146(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 22:12
noir
Ja, fuldstændigt! Det er også okay. Jeg må have taget fuldstændigt fejl af hvad det var, du mente! Jeg tror, at det, jeg søgte dit svar på, var hvorvidt, om du synes at det er acceptabelt at anvende et tredjepartsprogram, der ikke direkte interagerer med CS, men som stadigvæk giver dig en (unfair) fordel.

Til det, som DU måske søgte svar på:
Nogle folk har foreslået den mulighed, at udelukkelsen er givet på grund af et manuelt ban, men hvis ESL Wire ikke tager billeder, så må vi måske erkende, at det rent faktisk er givet på baggrund af et ulovligt tredjepartsprogram - fordi det netop blev forklaret tidligere af en bruger, at ESL Wire leder efter tendenser i alle dine programmer, der kan have noget til fælles med et cheat. Jeg ved dog ikke, om det er sandt!
#151(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 22:42
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er selvfølgelig ikke okay, at han bruger det program. Som der er blevet argumenteret for tidligere, logisk nok, så er det ikke fair, at vi andre skal bruge vores "gut feeling", mens han kan kigge op og sige; "Jeg har 14 sekunder til at finde sidste mand endnu".

Det var min anden tanke til gengæld. Jeg vil ikke sidde her og vurdere/blande mig i, hvorvidt carnees har brugt snyd eller ej. Jeg siger bare, at JEG finder det usandsynligt, at det er et stopur, der har bandlyst ham. Det finder ingen af os nogensinde ud af anyways.
#152(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 22:49
noir
Wow, det er jeg helt enig i.
#138(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 21:59
doktizh
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at ESL Wire ikke tager billeder af skærmen, så det noterer jeg lige hurtigt her. Det ændrer dog ikke på min pointe.
#7(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:41
krillep
Tvivler sgu på det er dét han er bannet for. Det svarer til at få ban for at have lommeregner åben jo.
#10(Med 35 svar)
8. december 2016 kl. 18:44
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jamen så kan vi da konkludere at det ikke er hans timer som fik ham banned ;D
Eksternt program, ingen relation til cs, csgo.exe's memory eller deres api (hvilket er ting AC ligger og overvåger) med en "always on top" feature.
#22(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:48
revilioN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
præcis
#24(Med 15 svar)
8. december 2016 kl. 18:49
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Dvs. du er 100 procent sikker der er noget andet i baggrunden, der har fået ham banned?

Kan det ikke være som #23 beskriver?
#52(Med 14 svar)
8. december 2016 kl. 19:01
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Wire fungere ligesom alle andre anti cheats, det ligger ikke og kigger på hvad der sker inde i spillet og matcher din config op med at når du trykker på W at der bliver triggered en +forward i cs.

Den checker hashen af visse typer aktive filer og sammenligner med en database af kendte cheats og overvåger spillets memory hvis den skulle blive manipuleret eller ser anderledes ud.
Det er hvad minimum basic AC gør, så har folk fundet på nogle flere snedige knep til at forsøge at buste cheats.
#55(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 19:02
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Knep :D
#90(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:24
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Er du her stadig?
#60(Med 11 svar)
8. december 2016 kl. 19:04
krillep
Men så er der da ingen måde, at det her program ville kunne få ham bannet? Det ændrer jo intet i spillet eller noget lignende, på nogle som helst måder.
#68(Med 10 svar)
8. december 2016 kl. 19:08
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er jo hans pointe, det vil sige at han IKKE er blevet banned pga. timeren, men noget andet.
#74(Med 9 svar)
8. december 2016 kl. 19:10
krillep
Det giver heller ikke mening, at Alternate brokker sig over ham lige inden for den tidsperiode, at han bliver snuppet af anti-cheat.

Forstår ikke de folk der slikker så meget røv på ham, han har været rygtet cheater i flere år, alligevel kommer det som en overraskelse :D
#76(Med 7 svar)
8. december 2016 kl. 19:11
notaN1dgl
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sashi
rygtet cheater hmm
#78(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 19:12
vedde
Husk Anton, stol på rygter.
#82(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:13
notaN1dgl
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sashi
Fordi Alternate og rygterne siger det må det jo være sandt.
#192(Med 4 svar)
9. december 2016 kl. 10:05
Slettet bruger
Til jer youngsters var carnees i søgelyset tilbage i starten af CS:GO :-)
#193(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 10:07
notaN1dgl
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sashi
Jeg ved godt at han var i søgelyset i starten af CS:GO :) - Men jeg mener ikke at man skal stole på rygter tho xD
#194(Med 2 svar)
9. december 2016 kl. 10:08
vedde
jer youngsters? :D
#199(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 11:02
Slettet bruger
:DDDDDDDD
#202(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 11:06
vedde
xD
#79(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:12
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
sjov verden
#31(Med 5 svar)
8. december 2016 kl. 18:52
vaMp
Ikke nødvendigvis, Wire og ESEA har førhen taget hardware overlays (valkyrie) i sin tid, selvom det var noget der ikke rørte ved CS og var integreret på selve dit grafikkort.

Tror snildt godt at Wire kunne have opfanget det som et ekstern form for overlay (wallhack/ESP eller lignende).
#56(Med 4 svar)
8. december 2016 kl. 19:02
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Nu er der forskel på et opengl/directx overlay og en Win32 applikation med en "always on top" feature.
#65(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 19:08
vaMp
Det er rigtigt nok, men Wire tager vel stadigvæk screenshots af dit CSGO og kunne da vel snildt have fanget et par screenshots hvor carnees havde det program åbent inde i CSGO og busted ham den vej fra? Giver bare ikke nogen mening at Wire ville opfange det som snyd dog.
#70(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 19:08
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
så er det et manuelt ban og ikke et client ban
#72(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 19:09
vaMp
Banner AC clienten ikke automatisk hvis den opfanger ESP/eller andre former for wallhack på screenshots? Eller er det kun manuelt?
#110(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 20:17
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
ESP får jo sit data fra spillet og wallhack ændre spillets data
#53(Med 11 svar)
8. december 2016 kl. 19:02
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ved du om de whitelister f. eks. mumble overlays? En stor del af Wire har historisk set været at den tager screenshots, og den burde også kunne detecte overlays, men jeg troede ikke at det var noget som nogen bannede for, fordi der er så mange andre programmer der bruger det.
#57(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:03
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
gravi det er ikke et overlay det der.
#64(Med 9 svar)
8. december 2016 kl. 19:12
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
dl.dropboxusercontent.com/u/3721953/snyd.png

det der er mit rainmeter med always on top feature på, en win32 app og ikke et overlay like mumble
#73(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 19:10
vedde
Er det kun ved mig at links på dust2.dk aldrig åbner det fulde link?
#77(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:12
notaN1dgl
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sashi
også mig :/
#80(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:12
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
dl.dropboxusercontent.com/u/3721953/snyd.png
#91(Med 5 svar)
8. december 2016 kl. 19:24
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg roder nok rundt i det fordi jeg er dårlig til Windows, bruger overlays et andet API end programmer der sætter sig i forgrunden?

Jeg har kigget på xntimer, og det eneste den gør er at bruge ShowWindow til at få det i forgrunden. Det har jeg svært ved at se hvordan man bliver bannet for, medmindre det er en admin der har set på screenshots.
#92(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 19:25
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Mistænker ESLwire tager screens :/
#93(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:27
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det har den altid gjort, i gamle dage skulle man selv uploade filen som den lavede, og der kunne man se hvilke screenshots den tog.
#95(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 19:28
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ja præcis det er ikke win32 api calls når vi faktisk snakker om overlays i spil.

"Det har jeg svært ved at se hvordan man bliver bannet for, medmindre det er en admin der har set på screenshots."
Så sku jeg faktisk mene der står det er et manuelt ban
#97(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 19:33
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvis det er rigtigt må der være noget andet bag, hvis de banner folk på xntimer så bør der være tusindvis af falske positiver, for den gør virkeligt ikke noget specielt.

Jeg kan sende dig et rengjort decompile af den når jeg kommer hjem hvis du har lyst, WinMain fylder mindre end en side.
#100(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:46
GnuEN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Må du gerne :)
#13(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:50
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
syntes stadigvæk det er sjovt an nu hvor han som han selv siger får en god hyre og kan betragtet det som et reelt arbejde stadigvæk tager en risiko med et program til at hjælpe ham ingame om det integrere med cs eller ej.. jeg er totalt uforstående for at man tør tage chancen istedet for at undersøge med admins hvad han må og ikke må grundet et handicap


Hvordan kan man tage så stor en chance???



håber på du bliver benådet carness du har et kæmpe talent, men hvorfor hulan undersøgte du ikke om det var lovligt eller ej, alle ved at programmer der bruges til cs er nogo ligemeget hvad størrelse og jeg er 95% sikker på at hvis du havde kontakte ESL ang det inden du blev bustet var det intet problem men nu er skuden sejlet.. :(

det er i min verden dumhed over norm
#14(Med 7 svar)
8. december 2016 kl. 18:45
byx
"Jeg skriver omgående til dem for at høre hvad jeg er bannet for, og få nogle beviser for hvad jeg har gjort."

Hvordan kan han være så usikker på hvad han er banned for når han vidste at han brugte det her program til at vide tiden på bomben?

I øvrigt vil jeg sige at der er ret stor forskel på at have en "fornemmelse" af hvornår bomben springer, som vi andre dødelige gør, men at han ved på sekundet om han kan nå at defuse eller skal save en awp gør det jo bare endnu vildere.

Jeg kan på ingen måder se det er fair at benytte sig af det, ligemeget hvad.
#18(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:47
Kawe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Tja, det er vel næsten det samme som at have et stopur stående på dit bord, skærm etc. Dermed sagt, synes jeg ikke at det er en to års ban reason.
#20(Med 5 svar)
8. december 2016 kl. 18:48
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg siger ikke at det fair han har brugt det. Men hvordan ville du have det hvis det var et stopur der fysisk stod ved siden af ham?
#25(Med 4 svar)
8. december 2016 kl. 18:49
byx
Det er klart at det også ville være en urimelig fordel selvom det er lidt patetisk..
#30(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 18:51
Kawe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Men er det en fordel, hvis det er tilgængeligt for alle? Er det ikke bare smart af personen, som finder ud af dette før andre? xD
#43(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:56
byx
Spillet er jo ikke lavet til at man skal vide på sekundet hvornår bomben sprænger, så jeg vil nok mest kalde det beskidte tricks, men det er klart ingen kan gøre noget ved det hvis en gut gør det :)
#34(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 18:51
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Usportsligt - måske. Men jeg tror sgu ikke jeg ville definere det som være snyd. Og slet ikke på vilkår med diverse triggers, wh og hvad der ellers findes.
#54(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:02
byx
Er enig i at det ikke er som wh, aimbot osv, men det er stadigvæk en fordel som andre ikke har umiddelbart.
#15(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:45
Kawe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Man kan vel kun håbe på, at ESL ser igennem fingrene med dette og benåder carnees, fordi dette er sørme ærgerligt for carnees og co.
#16(Med 6 svar)
8. december 2016 kl. 18:45
dAHL
"Gennem pålidelige kilder erfarer Dust2.dk"... Er det ikke kun ESL som vil være en pålidelig kilde? :-D
#35(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 18:52
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Eller ham selv da han jo siger hans teammates ikke vidste han brugte timeren
#37(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:54
krillep
Ville sgu ikke kalde en der er snuppet for en eller anden form for snyd, som pålidelig :P
#36(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:53
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
men ja :D
#41(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:55
Divi
Nok fået nogen fra ESL til at fortælle dem det, som de er gode venner med probs.
#44(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 18:56
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Men ja, hvordan kom rygtet egentlig til Dust2.dk, hvis ikke engang carnees holdkammerater vidste det? :D
#173(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 01:32
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Illuminati my friend.............. :D
#19(Med 9 svar)
8. december 2016 kl. 18:47
HooXi
Major deltager
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Forstår fandeme godt at Carnees ikke har set det som en unfair fordel. Og det er satme ærgerligt. #Pray4Nees
#45(Med 7 svar)
8. december 2016 kl. 18:56
Divi
Ved ikke om du er sarkartisk eller seriøs, men jeg vil da netop sige jeg slet ikke kan forstå, hvordan han ikke kan se det er en unfair fordel. :D
#179(Med 6 svar)
9. december 2016 kl. 05:28
HooXi
Major deltager
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Hvis jeg havde det handicap han har ville jeg ikke se det som uetisk eller unfair at jeg havde et manuelt stopur til at se at regne ud hvor lang tid der er tilbage før bomben springer. Det er alt jeg mener med det. Så intet sarkasme i denne her omgang, nok mere sympati.
#180(Med 5 svar)
9. december 2016 kl. 05:41
Divi
Nåja altså. Sympati er en ting, tror jeg mange af os har for ham.

Jeg mener bare at tanken om at han gør brug af noget mulighed der nok ikke bliver brugt af andre til at få en fordel. Og det jo fint hvis det bare gjorde han hørte bips bedre. Men han bruger det jo decideret timeren til at fjerne den del af spillet hvor man skal "gætte" på hvor meget tid man har tilbage.
Det er der filmen knækker jo, da det så er et 3.partsprogram der hjælper med noget dels ikke havde hensigt med skulle nok behjælpes.
#181(Med 4 svar)
9. december 2016 kl. 05:48
HooXi
Major deltager
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Well, det eneste jeg skrev var at jeg godt kunne se at det ikke virkede som en unfair fordel fra hans POV.
Så ved ikke hvad det er du prøver at overbevise mig om? :D
#203(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 11:32
Kasper
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
At du tager fejl. Selvfølgelig giver det ham en unfair fordel. Han kan sågar give infoen videre til sine mates omkring hvor lang tid der er tilbage på bomben. Det må du da forhelved kunne se er en fordel?!
#244(Med 0 svar)
10. december 2016 kl. 04:51
HooXi
Major deltager
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Tror sgu ikke helt du fanger hvad jeg skriver.
JEG kan godt se at det er en unfair fordel fra MIN synsvinkel. Men satte jeg mig i hans sted, hvor han sidder med det handicap han har, ville han måske bare se det som en hjælpende hånd til at kunne det samme som alle andre kan.

Ergo, jeg kan godt se det forkerte i det, og jeg kan godt se at det er en unfair fordel.
#209(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 12:24
Divi
Okay. Point is, han brugte programmet til en fordel ingen andre i spillet har. Det jo nærmest ligesom han selv siger stort set. Forskellen er bare at alle andre må 'skyde' sig til hvornår og hvordan de er nød til at kører i et retake. At have en timer der viser nogenlunde præcist er en fordel, da ingen andre spillere, antager vi, har den mulighed.
#245(Med 0 svar)
10. december 2016 kl. 04:51
HooXi
Major deltager
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Tror sgu ikke helt du fanger hvad jeg skriver.
JEG kan godt se at det er en unfair fordel fra MIN synsvinkel. Men satte jeg mig i hans sted, hvor han sidder med det handicap han har, ville han måske bare se det som en hjælpende hånd til at kunne det samme som alle andre kan.

Ergo, jeg kan godt se det forkerte i det, og jeg kan godt se at det er en unfair fordel.
#120(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 21:13
noir
lol xDDD
#21(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:48
Maze_R
Handicap eller ej. Det der bliver han ikke "benådet" for og det synes jeg egentlig er helt fair.
#26(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:49
FatJoeGG
SES SNYDER.!!!
#27(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:49
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Håber virkelig det bedste. Jeg kan simpelthen ikke tro på andet end Mathias egen udmelding. Han er virkelig ikke en person der cheater. Ønsker ham kun tilbage på scenen. Han vil blive umådeligt svær at erstatte, og det syntes jeg ikke han skal!
#28(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 18:50
detura
Jeg synes, at det lugter langt væk af en alt for uovervejet beslutning; at downloade et program, der giver dig denne timer.
Havde du brugt knolden, kunne du, for en minimal sum, have købt et stop-ur, en timer eller en digital tæller. Om du så ville klistre den fast til bunden eller toppen af skærmen ( i rammen) eller lægge den på bordet, ville være din egen smagssag. Det ville være såre simpelt at trykke på "start" fremfor mouse5 eller whatever. Samtidigt er det fuldkommen risikofrit.
Man giver ikke bans for at være dum eller uovervejet, men hvis dit ban bliver fjernet, håber jeg sgu for dig selv, at du overvejer din cs karrieres valg og konsekvenser bedre. Held og lykke.
#42(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 18:55
krillep
Præcis, bare en app på mobilen og han er good to go. Det lugter langt væk af løgn det her.
#33(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 18:51
AnageR
Der er et kæmpe stort ur i overlayet til steam.
#38(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 18:54
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ja, men det kan jo ikke vises samtidigt med at man spiller? Der skal du jo shift-tab ind i overlay, hvilket han jo ikke kan hele tiden
#58(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 19:03
AnageR
man kan gøre det når bomben bliver plantet, og så hvis man er i tvivl.
#103(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:53
vedde
Ja, men nej.
#39(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 18:54
Divi
Vil sku sige det lidt noget andet end forventet og kan vel også sagtens forstå hans logik, til en VIS grad. Problemet er bare denne udtalelse:

"Jeg har også brugt denne feature og været meget afhængig af den, men i en retake situation, så er der stor forskel på om du har 18 eller 27 sekunder. Har du tid til at kaste en fornuftig smoke til Main, eller tid til at flashe en mate ind på sitet. eller skal der bare trykkes W i bund. Det er meget forskelligt, hvordan runden skal spilles alt efter, hvor mange sekunder du har tilbage."

NETOP det her er jo at bruge et 3.parts program til at hjælpe dig. Ja, det er nogen tal på en skærm du manuelt starter og laver en nedtælling, men alle os andre må sku selv gætte os cirka til hvor lang tid vi har til at gøre de forskellige beslutninger og aktioner, mens han kan sidde med viden om præcis hvad han har tid til. Det er en hjælp, uanset hvordan man vender eller drejer den. En visuel hjælp endda, ikke noget med hørelsen at gøre.
Så hans øre føler jeg ikke kan være en undskyldning på nogen måde.
Han siger jo endda selv, at musikken hjalp meget. Det skulle man nok have holdt sig til.
#47(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 18:57
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Men han skriver også at grunden til at musikken ikke rigtig hjælper er at musikken kun er der i det bomben bliver plantet og 10 sek inden den sprænger.

Kan godt se hvorfor han har brugt programmet da han ikke kan høre bippen fra bomben men derfor er det stadig dumt
#75(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:11
Divi
Uanset om musikken hjælper eller ej, står det jo klart fra hvad han siger. Jeg siger ikke, jeg ikke kan forstå hans beslutning, MEN, han må tage til overvejelse at han har en feature til spillet alle andre spillere ikke har. Det burde også stå klart i stortset alle regelsæt, ihvertfald de ordenlige, at alle former for 3.parts programmer der hjælper dig, er forbudte at bruge. Det er jo netop hvad det her er, må man sige.

Når det kommer til regelbrud er de fleste kort og kontante. Jeg er nød til at se mig enig i at ESL havde ret til at banne ham her i første omgang, da han hverken tjekkede op på det eller noget som helst. Formoder ESL wire gør ligesom EAC pretty much, som screenshotter din skærm under kampene og uploader derefter til deres servere etc.
#48(Med 4 svar)
8. december 2016 kl. 18:59
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Kan ikke være den eneste der ikke tror på det der.
#84(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 19:16
gras
Walle, du er en unik person.

Det er muligt
#102(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 19:48
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
gud hvor er du den største taber på jordkloden
#213(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 13:28
gras
klodjorden
#250(Med 0 svar)
21. december 2016 kl. 19:59
majez
Lool :D
#49(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 18:59
notaN1dgl
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sashi
Jeg har ondt af carness HVIS det er et program som dette som har banned ham. :) - Kender ham ikke godt til at vide om det er rigtigt tho=D
#121(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 21:17
noir
En døv spiller, der kan se præcist hvor lang tid der er tilbage før bombens eksplosion har en fordel over en person med normal hørelse, der ikke kender tiden, før der er 10 sekunder tilbage (fra musikken).
Kan det så ikke være ligemeget hvilken fordel han har søgt via. et tredjepartsprogram?
#128(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 21:31
notaN1dgl
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sashi
Han sætter selv tiden har han beskrevet. :)
Det svarer til det samme som at have en mobil foran en med tid-tager. :)
#144(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 22:06
noir
Jeg kan sagtens se din holdning. Det er helt fair! Prøv at se hvad jeg skrev i svar #125 til rizc. Jeg vil gerne høre din mening!

[#125]
Ja, men er det fair? Der er mange fordele, som man kan opnå uden at bruge et program på sin computer, som kan klassificeres som unfair eller ulovlige. Hvorfor er at bruge et stopur på - for eksempel - sin telefon ikke et af dem? Du kan også spørge dig selv, om det ville være etisk eller fair at anvende et skak-ur i en online major-kvalifikation, når du ikke må bruge det på LAN.
#50(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 18:59
n0aH-
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Bare et opklarende spørgsmål: hvordan har ESL opdaget et program som intet gør ved CS rent teknisk?

Hvis han taler sandt, så håber jeg at han bliver benådet. Han har helt klart kæmpe talent. Er sikker på han har fået et rap over fingrene og lært af sin fejl.
#162(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 23:24
krillep
Min tyske ven som har været head admin på ESL siger, at Wire kan se basically alle programmer der kører på din computer, men han siger samtidig, at et program som dette, vil med sikkerhed ikke banne ham, i hvert fald ikke i så lang tid.

Men vi må vente og se om ESL laver en præcis udmelding, ellers er det bare carnees' ord mod ESL.
#51(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:00
h3h3
Så siden du ikke har opfattet det som snyd, så har du selvfølgelig også brugt det til bootcamps og til offline events?

Det virker lidt åbenlyst at et sådan overlay script selvfølgelig giver en kæmpe fordel. Også for personer med normal hørelse.
#59(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:04
haste
Vinder af Dust2 Masters
Vinder af Dust2 Final Four
Det minder mere om sådan en timer her hvis han skulle blive banned? youtube.com/watch?v=hXtE-8NQQjA

For mig giver det ikke mening at ESL wire tager fat i en ekstern timer?
Det giver jo ingen mening? :/
#61(Med 6 svar)
8. december 2016 kl. 19:04
FISK3NNN
Tror ikke en skid på wire har taget ham for det program. Det ændrer ikke på nogle filer.

Glæder mig til at se hvad ESL siger...
jeg håber for ham selv, at han er ren - Godt nok vildt så mange som støtter ham.
havde det været en eller anden no namer var han blevet skudt ud og truet på livet.
#dobbeltmoralsk.
#66(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 19:08
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
På sin vis er det sandt.

de fleste som jeg gætter på du referere til har der været konkrete beviser imod så derfor blev de sendt på røv og albuer ud af communitiet. i denne situation har vi ikke set nogle konkrete beviser og tror mange håber der ikke er nogle da Carnees er en vanvittig dygtig spillere, men han skal nok ikke forvente kærlighed fra communitiet hvis der pludslig kommer modvisende beviser kontra hvad han selv udtaler :)
#71(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:09
FISK3NNN
Det er helt rigtigt!

Jeg prøver så vidt muligt at holde mig til fakta.

-Synes Carnees har lavet vildere ting, end de "bust videos" som er blevet lagt ud herinde.
#67(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 19:08
vedde
Well, forklaringen ligger jo på den forvrængede hørelse, hvilket også blev meldt ud fra første nyhed.
#83(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 19:15
FISK3NNN
imo lyder det ret tyndt og ikke noget wire burde banne ham for.

hvis det reelt er en timer som han selv sætter manuelt, ser jeg intet problem i det. Som andre har skrevet, kunne han ligeså godt have et fysisk ur ved siden af.
#87(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 19:18
vedde
Nu mere en kommentar til dine sidste sætninger :P

"jeg håber for ham selv, at han er ren - Godt nok vildt så mange som støtter ham.
havde det været en eller anden no namer var han blevet skudt ud og truet på livet."
#150(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 22:33
FISK3NNN
aargh okay :p
#62(Med 5 svar)
8. december 2016 kl. 19:06
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Selv om jeg synes det er synd for Carnees, som ellers virker som en flink fyr, at han skal ryge på sådan noget her, så har jeg alligevel problemer med noget af det han skriver.

Når jeg går ind i et retake, så har jeg sjældent tid og overblik til at, 20 sekunder inde, lytte til om der er 20 sekunder eller 30 sekunder tilbage på bomben.

Det er ret vanskeligt at have styr på hvor meget tid der er tilbage, når folk skyder, man skal kaste granater osv.

Jeg vil selv mene at når jeg retaker, så ved jeg at der er 40 sekunder og så sætter jeg tempoet derefter. At jeg kan høre om jeg kan nå bomben uden kit (pga musik) er selvfølgelig også nice, men udover det er mit retake baseret på det tempo jeg sætter når bomben bliver plantet.

At vide præcist om man har 18 eller 27 sekunder, det kan jeg simpelthen ikke forestille mig at der er mange spillere der er i stand til, mens man er presset i en clutch eller lignende.
#145(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 22:11
stavn
Astralis
Vinder af Dust2 Masters
Dansktoppen
Major deltager
Dust2 MVP
Helt enig - tænkte præcis det samme.
#167(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 00:16
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det lærer du med alderen :)
#188(Med 2 svar)
9. december 2016 kl. 09:01
sorN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Man har altid en fornemmelse af hvor meget tid man har tilbage alt efter, hvor hurtigt bomben tikker.
#211(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 12:30
Divi
Ja, selvfølgelig har man det. Men Nato må jeg sige, siger det meget godt. carness har ikke bare info om hvornår der er 10sec tilbage. Men 20. 30. whatever. Det er en unfair fordel, da det er en feature som han alene har adgang til og, antager vi, er den eneste med denne timer.
#212(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 13:08
sorN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Enig

Det er da klart en unfair fordel han har, eks. han kunne vide om der er tid nok eller ej, så kan han jo nå at løbe og måske save en awp.
#63(Med 17 svar)
8. december 2016 kl. 19:06
AnageR
Jeg har en medfødt defekt i mit nervesystem der gør at jeg er dårlig til at aime, så jeg kompenserer ved at bruge en low FoV aimbot. Ikke noget der giver mig nogen fordel, bare for at kunne spille med andre på lige fod.
#85(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:18
jiG
du næsten sjov jo....
#88(Med 15 svar)
8. december 2016 kl. 19:20
Basso
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Du helt væk :)
#106(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 20:03
AnageR
at forsvare snyd fordi det er kompensation for et handicap.
#123(Med 13 svar)
8. december 2016 kl. 21:19
noir
Det er da det samme. Hvilken forskel gør det, at han har anvendt en anden form for fordelsgenererende tredjepartsprogram?
#215(Med 12 svar)
9. december 2016 kl. 13:57
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
At det er en manuel timer og ikke en triggerbot.
#227(Med 11 svar)
9. december 2016 kl. 20:04
noir
Det gør det ikke mindre forkert.
#230(Med 10 svar)
9. december 2016 kl. 22:15
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Men det er ikke samme
#231(Med 9 svar)
9. december 2016 kl. 22:27
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
Det er aimbot og WH hellere ikke.
#234(Med 8 svar)
9. december 2016 kl. 23:06
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Nej. Men aimbot og ej er ikke noget du kan få fordel af ved at stille et skakur ved siden af eller andre ting. Det er noget der går ind og ændrer på spillet.
#235(Med 7 svar)
9. december 2016 kl. 23:21
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
bombtimer går det stadig ikke mindre forkert. Vi har ikke råd til i cs, at kigge på de forskellige "cheat", der er jo en grund til hvorfor anticheat programmer, ikke fortæller hvad de har bustet folk for, fordi for 1000kr forskellige accounts, kan du meget nemmere finde det smuthul i deres program, end anticheatet kan fixe det for 1000kr. Gør du noget som giver dig en fordel er det desværre ud(og det burde Carness også hav vidst da han installere det program). Jeg vil næsten sige at muzG burde hav mere ret til at få en unban end carness i den her sag. Da han blev fucked for en tilbagevende regel(eller hvordan man forklare det, men du forstår det forhåbelig) Eneste gode vi kan få ud af de 2 forskellige sager, er at bruge dem som skræk-eksemplar for andre folk.
#236(Med 6 svar)
10. december 2016 kl. 00:15
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg siger ikke at det carnees har gjort (hvis rygtet overhovedet holder stik) er i orden eller fair. Men en manuel bombtimer er ikke det samme som aimbot eller wh, som automatisk går ind og ændrer på spillet.
#237(Med 5 svar)
10. december 2016 kl. 01:01
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
Selvf er det ikke det, og så alligevel. Vi er desværre tvunget til nultolerance over for alt der giver en fordel.
#238(Med 0 svar)
10. december 2016 kl. 01:05
noir
Det er det her, jeg mener. Den sygeste aim-key, som du bare kan holde i bund hver runde er lige så lidt i orden at anvende som et stopur, der fortæller dig, hvor lang tid, der er tilbage, før bomben eksploderer.
#239(Med 3 svar)
10. december 2016 kl. 01:26
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg er til dels enige i at det etisk er mest korrekt som du skriver. Men om jeg synes det er fair i forhold til udelukkelse og konsekvens at det bliver set på med lige vilkår som aimbot og WH - der er jeg meget i tvivl.
#241(Med 2 svar)
10. december 2016 kl. 02:50
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
Hvad skal straffen så være for carness? Hvordan vil du findes den mest "fair" straf? Uden at andre der bliver bustet bruger samme undskyldning? Fordi så længe anticheat programmerne ikke fortæller os hvad folk bliver bustet for, er vi tvunget til nultolerance for alt, osse de små ting. Vi kan nemt blive enig om at en stopur og aimbot ikke er det samme. Men så køb da det skakur istedet for at være så snotdum og installere noget(hvis det ikke bare er en dårlig undskyldning, som jeg synes det lugter langt væk af)
#242(Med 1 svar)
10. december 2016 kl. 03:02
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg kan ikke sidde og give dig svaret på hvordan strafudmyntelse skal fungere på scenen. Men jeg mener stadig det er op til ESL at vurdere denne sag omend det med timeren er en løgn eller sandt. No rehab = 2 års ban
#243(Med 0 svar)
10. december 2016 kl. 03:10
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
Hvis du ikke har en slutløsning på problemet, hvorfor så overhovedet bruge energi på at forsvare manden? Han hænger jo på de 2års ban alligevel, medmindre han kommer med i rehab. Og hvis han kommer med i rehab, så tror jeg 80% på hans undskyldning, hvis ikke, så er han bare en lille cheater cunt.
#69(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:08
popechild
Tvivler stærkt på at deres program er så broke den finder et program som IKKE interagerer med spillet og banner en for third party software... Kom igen :(
#81(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:17
dragoNfly
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal tro... Men hvis det er sandt, så er det, som undrer mig mest, det faktum at hans holdkammerater intet har vidst om det. Det giver ingen mening, og han siger også, at det er en af hans største fejltagelser, altså ikke at sige det til dem - men jeg forstår det sgu stadig ikke. Programmet blev downloadet i efteråret, men han har spillet i singularity længe før det, også i sommers. Hvis det var et så kæmpe stort handikap ikke at kunne høre bombens bippen, at man føler sig nødsaget til at bruge programmer, der viser den eksakte tid, så må holdkammeraterne da selv ha lagt mærke til det, altså før efteråret, hvor han ikke spillede med programmet. De må have tænkt "Hey, hvorfor fanden defuser du ikke? Hvorfor fanden tager du dig så god tid? DU KAN IKKE NÅ DET HVAD LAVER DU?!" osv... Så må han da ha svaret ærligt han ikke ku høre bombens bippen, og holdkammeraterne kunne vel ha hjulpet ham. Desuden er det der music-kit vel fint nok? Man ved PRÆCIST hvornår der 10 sekunder og 5 sekunder tilbage, ergo er der 30 sekunder, hvor man ikke ved den præcise tid på bomben, men i disse 30 sekunder har vi jo alle en intuitiv sans alligevel, plus holdkammeraterne kunne have hjulpet. Hvis det faktisk er tilfældet, at holdkammeraterne har været helt bevidst om hvor meget det gik udover Carnees' spil, at han ikke kunne høre bippen, så undrer det mig bare endnu mere, at han ikke har sagt til dem at han overvejede/spillede med en bombtimer eller at der i hvert fald sku gøres noget ved problemet... Det i hvert fald en super ærgerlig sag /:
#89(Med 14 svar)
8. december 2016 kl. 19:22
rizc
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
I mine øjne er det egentlig meget simpelt: Hvis det Carnees siger er 100% sandhed og han literally bare har en timer han selv starter og som ikke piller ved nogle spilfiler, så burde han få bannet vendt/rehab ved ESL.

Hvis ESL siger at det ikke er pga. timeren han er bannet, men et "reelt" cheat (eller nogen andre finder ud af det) så er han fucked, og så ryger han ud.

Imo ligger det til ESL, man er vel uskyldig indtil modsatte er bevist, og så er det vel op til dem at dømme ham + at vise beviset.
#109(Med 13 svar)
8. december 2016 kl. 20:13
h3h3
Men er det OK at spille med et overlay til lans og online med en timer på bomben? Også selvom man selv starter den. Det giver jo en kæmpe fordel OGSÅ selvom du har normal hørelse.
#112(Med 12 svar)
8. december 2016 kl. 20:24
rizc
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Jeg har personligt ikke noget imod det, som han siger - kunne han jo gøre det samme med et skakur eller noget andet der ikke var på PC'en, det gør ikke en stor forskel.
Spørgsmålet er om det er det eneste, eller om der gemmer sig mere i ESL bannet.
#116(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 21:01
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det true man bare kunne bruge et stop-ur, men der vil altid være en forskel fra at have det direkte på skærmen mens man retaker og dét at skulle kigge væk fra skærmen for at se hvor lang tid der er tilbage.

Jeg vil vædde med at man vil kigge meget oftere på det på skærmen.
#122(Med 5 svar)
8. december 2016 kl. 21:19
Kasper
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det gør jo netop en kæmpe forskel. Ved at bruge et skakur fx, skal han flytte hånden fra musen/tastaturet, og have fokus på både det og sit ingame spil (Det vil være ok at gøre tilgengæld imo) men det han har gjort, er jo at placere det MIDT på skærmen lidt over hans sigtekorn OG ved at trykke på musen aktivere det, dette gør det også langt mere præcist end et skakur. Det er snyd, det må du da kunne se? :)
#126(Med 4 svar)
8. december 2016 kl. 21:28
rizc
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Det gør en forskel, men i min mening - ikke en stor forskel (altså en forskel der gør at det er cheat).
#129(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 21:31
Kasper
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Tredje partsprogram = snyd.. :|
Det giver en fordel, så selvfølgelig må man ikke bruge det i counter-strike. :)
#131(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 21:32
rizc
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Hvis det ikke fifler med spillets filer er det vel ikke et tredjepartsprogram i den normale sense? Det plejer ihvertfald at være sådan man definerer det (at du ændrer/bruger spillets filer til at få en fordel).
#205(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 11:44
Kasper
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
#197.
#166(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 00:07
trumme
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Niels du har sgu også kun spillet hygge Cs. synes sgu også det en syg fordel han har haft sig med det stopur. :p
#125(Med 4 svar)
8. december 2016 kl. 21:24
noir
"[han kunne] jo gøre det samme med et skakur eller noget andet der ikke var på PC'en, det gør ikke en stor forskel"

Ja, men er det fair? Der er mange fordele, som man kan opnå uden at bruge et program på sin computer, som kan klassificeres som unfair eller ulovlige. Hvorfor er at bruge et stopur på - for eksempel - sin telefon ikke et af dem? Du kan også spørge dig selv, om det ville være etisk eller fair at anvende et skak-ur i en online major-kvalifikation, når du ikke må bruge det på LAN.
#127(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 21:30
rizc
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Spørgsmålet er ikke om det er fair, spørgsmålet er om om det er cheat eller ej. Om det så er fair er en helt anden diskussion, den tager vi når vi kommer så langt, men umiddelbart er jeg enig med dig.
#143(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 22:04
noir
Jeg føler, at det, at noget er unfair kan ses som værende utroligt tæt på at noget er snyd. Men jeg er også enig med dig. Sager, der ikke har relationer til noget regelsæt kan stadigvæk godt koste en udelukkelse, så jeg er også meget spændt på at følge sagen fremover!
#197(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 10:41
Nico
Selvfølgelig er det cheat. Det giver spilleren, der bruger det, en fordel i forhold til alle andre, på trods af hans nedsatte hørelse - det kan og bør aldrig blive berettiget med mindre alle får muligheden for samme funktion.
#204(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 11:42
Kasper
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Præcis. Det er lidt vildt hvor meget folk prøver at sætte deres ven i bedre lys. Han har snydt (DU må ikke bruge 3. Partsprogrammer i cs, døv, blind eller dum) længere er den ikke.
Han er sågar manden der glemte lidt af sin demo i en kamp imod alternate tidligere på året, der var det også urimeligt at de blev diskvalificeret på det i følge dust2s brugere. (Ja, nej. Regler er fucking regler!) Er glad for de endelig er banned. Man skal spille rent cs ffs! :)
#96(Med 13 svar)
8. december 2016 kl. 19:38
BATISTUTA
Dette virker ret simpelt..

Hvis carnees taler sandt bliver han benådet.
Hvis carness ikke bliver benådet har han snydt.

Iøvrigt så virker det noget mistænktsomt at han siger hans holdkammerater ikke vidste det når jeg allerede har set flere andre herinde på sitet som tydeligvis vidste det.

Men håber da det bedst.
#98(Med 11 svar)
8. december 2016 kl. 19:39
jiG
sådan kan du ikke sætte det op, før ESL ligger beviser på bordet
#99(Med 10 svar)
8. december 2016 kl. 19:44
BATISTUTA
Jeg mindes ikke at de har en historik for at komme med forklaringer. Jeg synes min måde at stille det op på er meget sansynlig.
#111(Med 9 svar)
8. december 2016 kl. 20:18
jiG
nu vil jeg stadig ikke mene at man kan konkludere han har snydt på baggrund af de ikke vil komme med en udmelding om det er timeren der har ført til banned eller ej. Det mener jeg ikke er bevis nok for at manden har snydt
#115(Med 8 svar)
8. december 2016 kl. 20:41
MrNoOne
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
altså er sikker på at de kommer med en forklaring hvis det bare er en timer. - men man kunne godt tænke at hvis det er clienten, og det ikke bare er timeren, så er det nok noget andet.. :)
#159(Med 7 svar)
8. december 2016 kl. 23:19
jiG
det kan du sgu ikke regne med :)
#163(Med 6 svar)
8. december 2016 kl. 23:47
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
Man kan hellere ikke regne med at carness taler sandt.
Igennem tiden har man hørt alle mulige mærkelig forklaring af folk som er blevet bustet. Og en spiller på det level, kender godt riskoen at bruge et 3partprogram, uanset hvor simpel det er. Så derfor giver det meget god mening det , det #96 skriver.
#164(Med 5 svar)
8. december 2016 kl. 23:54
jiG
nej men nu har jeg kendt carnees siden tidernes morgen og han er ikke dum nok til at løbe den risiko og sætte alt andet på standby for at smide det væk på at begynde at snyde
#165(Med 4 svar)
8. december 2016 kl. 23:58
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
Men alligevel har han installeret et program til at vise bombtimer.
Så lidt dum nok var han alligevel.

edit : og prøv at kigge på hele den her "sag" uden at have kendt ham.
#169(Med 3 svar)
9. december 2016 kl. 00:24
jiG
det er et stopur som skal aktiveres manuelt
#171(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 00:41
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
ja det siger han jo.

Men som der blevet skrevet i #96, lad os nu vente og se hvad esl gør.
#208(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 12:18
Kasper
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Mindre tunnelvision jiG..
#225(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 18:11
jiG
har sgu intet med tunnelvision at gøre Kasper :)
#130(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 21:32
noir
"Hvis carnees taler sandt bliver han benådet"

Det lyder subjektivt. Det er der absolut ingen garanti for. Selvom at der intet står om det i regelsættet, skal der stadigvæk igangsættes en diskussion om hvorvidt det, som carnees har foretaget er omfattende nok til at det alligevel skal koste ham en udelukkelse.
#101(Med 4 svar)
8. december 2016 kl. 19:47
KajusKalorius
Jeg gætter på ingen har set ham spille med det på LAN? :^)
#105(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 19:59
vaMp
Hvis han, som han selv siger, er "flov" over at skulle bruge tredjeparts programmer såsom dette fordi han har nedsat hørelse, så tror jeg slet ikke han har haft det på til LAN.
#107(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 20:05
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
så han har rendt rundt på lans i flere år, uden at vide hvornår bomben ville sprænge ^v^
#108(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 20:13
vaMp
Han siger jo selv at han har været meget afhængig af 10-sekunders timeren med musikken. Han brugte kun det program der for at vide (udover de sidste 10 sekunder) hvor lang tid han havde. Tvivler derfor han brugte det på LAN, hvis han taler sandt.
#132(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 21:33
noir
Jeg antager, at hans teammates stadigvæk kan fortælle ham hvornår bomben bliver plantet...
#104(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 19:54
PGN
FeelsBadMan
#113(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 20:29
ZARQ
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Gid vide om han har spillet med det på lan også for så må det da være nogle der har lagt mærke til det eller er det bare mig?

Jeg venter spændt på og se hvordan den her sag den ender.
#114(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 20:41
Compass
Jeg forstår ikke argumentet, meningen med at træne online og vinde kvals osv. er vel at komme til lan?

Hvis du har et overlay kørende på lan eller har et skak ur med håber jeg både admins, teammates og modspillere afleverer et rødt kort til dig.

Det ville være et fint argument for at tilpasse spillet til dit handikap, havde det ikke været fordi det 100% ville være en forkert løsning til der hvor det gælder - LAN!
#117(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 21:10
er1K
Det er det her der er problemet, ved den måde man håndterer cheat på generelt på pro scenen. De spillere der er blevet VACd, dem vil de ikke ud med hvorfor er blevet VACd. Det kan være at de har siddet med en god griner på og cheatet i MM med IRL mates. Det er forkasteligt at gøre, jovist, men det sammenligner sig slet ikke med at snyde sig til penge, som f.eks. emilio har gjort.

Hvis ESL faktisk var ude efter en ren sport, så ville de jo gå ud og sige "det her er hvad vi har fundet, men vi vil ikke nævne hvorfor eller hvordan vi fandt det". Det ville være at også lukke sagerne helt, fordi vi reelt set aldrig kommer til at vide om carnees har powerhcheatet imod hold der har beskyldt ham - eller om han bare har brugt det her overlay, hvilket jeg reelt set ikke ser som mere snyd end f.eks. et music kit er.

Jeg synes det er synd for carnees, men selvfølgelig skal man straffes for 3. parts programmer. Gad vide om det er blevet detected som et overlay cheat, ligesom du kan få esp der er f.eks? Jeg husker engang at folk blev VAC banned for at sidde og bruge Honorbuddy (mest udbredte wowbot) imens de spillede CS (eftersom wow kørte selv). De fleste af de sager fik deres VAC fjernet, så man kan vel reelt sagtens se om det ban der er uddelt er givet på et reelt grundlag.

GL i sagen carnees. Jeg håber at du fortæller den hele sandhed, og faktisk ikke smider hørelsesproblemer kortet for at dække over du faktisk har snydt. Det ville være en kæmpe svinestreg over for folk med samme handikap som dig.
#119(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 21:13
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Spændende om ESL bryder deres egen tradiotion med at holde kortene helt tæt. Hvis det er tilfældet, så stiller det resten af arrangørene i en absurd svær situation.

Hvis han er banned for XNote Timer, så er et sket manuelt og ikke automatisk af wire. Det er dog ikke en skid anderledes end hvad andre tidligere tophold brugte på LAN. Der var faktisk en større sag til Copenhagen Games (daværende SLKS), med præcis samme feature indbyggede i et display på en mus - fuldstændig samme koncept og der blev 'hjælpeprogrammet' godkendt både af admins og af scenen som sådan.

Hvis ESL har en seriøs interesse i at skabe et cheatfri miljø, så spillede med mere åbne kort - det plejer de desværre bare ikke.
#206(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 12:03
DUCH
OAHL, nothing more - nothing less.
#232(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 22:39
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Og vi ved alle, at SLKS sætter standarden! :D

Mit bud; ESL holder kæft og bevarer ban.
#233(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 22:56
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Scenen sætter standarden og de godkendte at Logitech benyttede det den gang :(
#124(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 21:23
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Siger han overhovedet på noget tidspunkt at det er den timer, der er skyld i hans ban? Forklarer han ikke bare at han har brugt den timer, efter at emnet bliver bragt på banen?
#141(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 22:02
noir
Lidt. Det virker som om, at han forsøger at undskylde, og så bruger sin timer til det, men først når det bliver nævnt af personen, som foretager interviewet.
#148(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 22:21
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Enig. Tænker lidt han starter interviewet ud med at sige han ikke ved hvorfor, derefter at han havde en idé om hvorfor og så til sidst forklarer han om timeren, som alle snakker om..
#133(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 21:46
Pertew
Det er vel det samme som hvis xtopher måtte bruge wh fordi hans klamme lange pandehår faldt ned foran øjnene...

Jokes aside, han er satme god så håber han bliver frikendt.
#134(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 21:47
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
du har alle dage og vil alle dage være en troll xD
#136(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 21:50
Pertew
Hehe :D
#135(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 21:48
Zika
hahahahaha :D
#142(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 22:03
dAHL
Det er da et fint interview, men der bliver slet ikke spurgt nogle kritiske spørgsmål overhovedet... Det er intet kød bag det her interview, og vedkommende har allerede taget parti inden det her interview... Lidt sørgeligt, men det er jo også træls for Carnees. Men savner satme nogle kritiske spørgsmål.
#147(Med 3 svar)
8. december 2016 kl. 22:15
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
puha. Det lugter langt væk af dårlig undskyldning. Men som der bliver sagt i #96

"Hvis carnees taler sandt bliver han benådet.
Hvis carness ikke bliver benådet har han snydt."

Så simple tror jeg det er.
#158(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 23:17
Syndicate
simple fan spottet
#160(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 23:20
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
gode gamle rottefar spottet ;)
#161(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 23:21
Syndicate
:D
#149(Med 1 svar)
8. december 2016 kl. 22:27
ukendtkustner
Dette er en lorte situation og den kommer unægteligt på et rigtig uheldigt tidspunkt, set i reference til ALTERNATE sagen.

Jeg synes at det virker helt absurd at carnees kan blive banned grundet et ekstern program til en timer, alternativet var at han havde brugt uret fra windows, jeg synes det lugter langt væk af bureaukrati og en ledelse der suger.

Jeg er med på at carnees set i bakspejlet skulle have undersøgt om hvorvidt dette program er tilladt.
Men hvis sagen er, at han er banned grundet en timer, ser jeg det lidt som et kosttilskud, til en idrætsudøver, eller et løbe-ur til en marathonløber.

Lad os lige summere engang her, der er tale om en timer der tæller ned fra 40 sekunder når bomben er plantet, alle elite spillere (top 100 hold i verden) har unægteligt nok timer i spillet, til at kunne vurdere hvornår der er tid, eller ikke er tid til at defuse bomben.

Er det ulovligt at bruge eksterne programmer? Ja, men er det ulovligt at have sit windows ur kørende i baggrunden? Nej, så lad os antage vi har en sag med windows 10, her har windows 10 selv indbygget en funktion som yder selv samme service med nedtælling.

Jeg synes derfor sagen burde revurderes og carnees burde få lov til at forsætte sin CS karriere, andet vil være tåbeligt, jeg er sikker på at han har fået den lærerstreg der skulle til.
#157(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 23:16
noir
#125! Hvad synes du?
#153(Med 2 svar)
8. december 2016 kl. 22:50
Holztan
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Lige et mega noobspørgsmål: Ved I alle præcist hvor mange sekunder der er tilbage ved hvert enkelt bip på bomben? Eller ved spillere på det niveau det præcise antal sekunder er til at bomben sprænger på hvilket som helst tidspunkt efter plant?

Hvis ja, har I nogle tips til hvordan man kan lære det udover flere tusinde timers erfaring?
#156(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 23:15
noir
Jeg synes, det var langt nemmere at skelne i 1.6 end i CS:GO. I 1.6 vidste jeg det præcist, men ikke i GO.
#186(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 08:37
xone
Det er en fornemmelse man har.. Jeg tror ikke, at der er andet at gøre end at få flere tusinde timers erfaring :D
#154(Med 6 svar)
8. december 2016 kl. 22:59
Tobias
Synd for ham :(, men han kan altid starte en mad butik og lave chili con carnees ;)
#155(Med 0 svar)
8. december 2016 kl. 23:13
MOFO
lololololol
#168(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 00:19
Lukki
Vundet Dust2 Masters 3 gange
n1 :D
#170(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 00:30
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Uhhh dem memes
#183(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 07:59
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
LUL
#185(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 08:09
eZo
:D
#201(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 11:04
Slettet bruger
Savage
#172(Med 8 svar)
9. december 2016 kl. 01:11
Betteez
Hvorfor inkluder download link til scriptet lel?
#174(Med 7 svar)
9. december 2016 kl. 01:36
krillep
Fordi hans statement er totalt bullshit. Han håber bare på det kan redde ham, og at ESL ikke kommer med en udmelding om, hvad det er han er præcist bannet for :P
#175(Med 6 svar)
9. december 2016 kl. 01:50
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Slap lige af. Medmindre du har insideinformatioN, så ved du jo ikke noget med sikkerhed.
#182(Med 5 svar)
9. december 2016 kl. 07:32
sekke
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Lad mig starte med at melde ud: Jeg siger IKKE carnees snyder, har snydt eller lign.
MEN;

Er det retfærdigt over for hele systemet at vi godtager hans ban forklaring, bare fordi han har et, 'alibi', om du vil, i form af dårlig hørelse?

Det er alment kendt at ESL sjældent kommer med en udtalelse ift. cheat bans. Så i min verden er mere end smart at bruge sit handicap for at skabe medfølelse og forståelse over for sagen.

Det jeg vil frem til er at ALLE cheat banned folk er kommet med undskyldninger for hvorfor de er blevet banned. Måske er det et timer overlay eller whatever der er skyld i at han er blevet taget, men flertallet af busts taler virkelig imod ham. Så står jeg med valget om at skulle tro på ESL AC eller en der er 'busted', udanset hvem, vælger jeg altid AC ind til andet er bevist.
#200(Med 4 svar)
9. december 2016 kl. 11:03
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg siger ikke at han skal behandles som om han intet forkert har gjort. Om han skal straffes eller ej, må være op til admins.

Men krillep sidder jo og kalder forklaringen bullshit. Fair nok at stille sig kritisk, men hvis man intet ved så skal man ikke sidde og skrive som om det er fakta at han lyver.
#210(Med 3 svar)
9. december 2016 kl. 12:26
Kasper
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Du gør jo netop det du siger andre ikke må. Selvfølgelig må man danne sine egne meninger. Specielt efter sådan et interview her. Du glemmer at se det fra flere aspekter fordi du er hans mate? Det er godt der kommer flere meninger omkring det her, det åbner jo nogles øjne som før tog carness parti og omvendt. Det er en sund debat og ikke witchhunt? :)
#216(Med 2 svar)
9. december 2016 kl. 14:02
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg har aldrig snakket med carnees, så mates er måske lidt at overdrive.

Jeg synes generelt debatten er sund, men når krilleP sidder og skriver at hans statement er bullshit og løgn, så er det jo at kaste med lort. Der er forskel på at have en mening og så sidde og konstatere han lyver og det er bullshit. Især når man ingen indsigt har i hans ban.
#217(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 14:06
Kasper
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Nu ved jeg ikk hvor længe du har fulgt scenen, men hvis du har været med siden 1,6 vil du forstå den undren der er omkring cheatere og specielt deres undskyldninger når de bliver ramt af banhammeren. :)

Men enig i at bullshit nok ikke er ordet at bruge omkring det her..
#226(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 18:29
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg kender udmærket scenen og behandlingen af snydere. Men denne sag er anderledes end hvad vi normalt ser.
Derfor prøver jeg også bare på at få folk til at slappe lidt af med deres beskyldninger om diverse ting, før der er kommet noget konkret på bordet.
#176(Med 7 svar)
9. december 2016 kl. 02:01
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Hmmm..sikke en udmelding.

Tbh, er jeg virkelig spredt med min mening: På den ene side, vil jeg virkelig gerne stole på hvad han siger. På den anden side, virker det ekstremt urealistisk at INGEN af hans teammates kender til dette stopur, og at det overhovedet har givet ham wire ban.

Har altid været meget forundret over hans spillestil, og faktisk også nævnt det en gang eller to, har castet ham en del gange gennem de sidste par måneder. Kan huske en kommentar jeg kom med, noget ligende: ''Altså, hvis det her ikke havde været carnees men en eller anden unknowner, havde jeg været tæt på at calle cheats'' - men jeg blev MEGET hurtigt taget ned :D

Skal ikke sidde og spille bagklog, men har altid været super interesseret i den genre omkring spillere der muligvis snyder, fordi ja.. det er så minimalt med VAC-bans / anticheat bans på spillere i, lad os sige top 50 hold i verdenen man kender, i forhold til før i tiden. Burde det ikke gå den anden vej, når pengepræmierne er blevet 5x, 10x eller 20x dobblet og konkurrencen er blevet MEGET større? Det må da hive endnu flere cheatcodere til, og samtidig give dem endnu mere blod på tanden til at lave et bedre cheat, der er un-detectable, da de også kan tjene langt, LANGT mere end før i tiden :)?

Anyways - hoppet lidt ud fra kontekst her i nyheden. Det jeg ville frem til er, at alt der bare kan hjælpe med at 'vi' kommer, lad os sige 5% eller 10% tættere på om han snyder/ikke snyder, ville jeg med glæde hjælpe med/bare ligge og gøjle med, fordi jeg er så skide nysgerrig på emnet. Så selvom det muligvis for nogle vil virke useless, så sætter jeg mig ned i næste uge og sætter et par dage af til at glo en helvedes masse demos fra carnees, og ser om der kan samles nogle klips der måske kan understøtte at det her er en stor hvid løgn fra ham, eller modsat - sidder jeg og bruger 20 timer på at kigge lad os sige 30 maps igennem, og litterally finder 1 eller 2 klips der kunne være hårdt bevis (i know, aimlocks igennem mure i 1 kamp ud af 30 kan være rent fucking uheld eks.), jamen så kan jeg i hvert fald selv konstatere, at han enten er pisse clean hvis han snyder, eller faktisk med lidt større sandsynlighed taler sandt.


ps: JEG ELSKER DRAMA PÅ DEN DANSKE SCENE =D
#177(Med 4 svar)
9. december 2016 kl. 02:02
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Glemte at få med:
Nogle der ved, hvor man nemt kan finde demos og downloade, fra i dette tilfælde carnees' officielle kampe den seneste tid?
#178(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 05:08
krillep
Kunne også lave en smurf og spille lidt ESL med hans program :D
#184(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 08:00
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Faktisk slet ikke en dårlig idé.
#218(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 14:38
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
youtube.com/watch?v=iMh-4TMvz5I&feature=youtu.be&t.. . Det her sku hvis være de fishy klip fra kampen imod alternate.
#219(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 14:50
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Ye, har set den :)
#196(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 10:28
n0aH-
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
#220(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 14:51
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Tak... :O
#187(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 08:41
artifyy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det lyder ikke godt
#189(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 09:02
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg ville nu ellers lige at hans liv var BG så :)
#190(Med 3 svar)
9. december 2016 kl. 09:04
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hmm. I mine øre, lyder dette som en god gammeldaws omgang "OPFIND".......

Ellers vil jeg gerne se noget/nogen som forklarer, hvordan ESL Wire kan opfange et program, der INTET har med CS at gøre. Er det måske lige som det gamle SSClient?
Jeg har selv kørt med et script, som gør at jeg har 100% digi vibrance når jeg er inde i CS og 0% når jeg er ude på skrivebordet. Indtil nu flere hundrede kampe på ESL og faceit og har brugt det over flere år.
#198(Med 2 svar)
9. december 2016 kl. 10:57
casle
Dansktoppen
Major deltager
Gaimin Gladiators
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
du må ikke bruge det der program i nogle turneringer m8 :) selv om jeg ikke fatter hvorfor
#246(Med 1 svar)
10. december 2016 kl. 05:34
vaMp
Hvad? Må man ikke vigranceGUI? Jeg ved da ESEA har sagt det er OK, så hvorfor skulle det ikke være på ESL osv? :D om ikke andet så bruger jeg det ligegyldigt hvad dog, kan ikke se hvorfor det på nogen måde skulle være banlyst da det eneste det gør er at skifte nvidia vibrance settings.
#247(Med 0 svar)
10. december 2016 kl. 18:52
krillep
Tror han har forvekslet det med SweetFX i forhold til din første kommentar. Har i hvert fald aldrig hørt, at man ikke må bruge VibranceGui :P
#191(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 09:36
wubz
Lyder som om at mange undervurderer ESL Wire. De har givet en kæmpe absurd sum for at få det udviklet tilbage i tidernes morgen; mere end €500,000. Mistænker at den registrere til at hver gang du trykker mouse5, så starter der et eksternt program. Mistænker yderligere det for at være et manuelt ban, da de nok har kigget nærmere på det, eftersom du(carnees) har været i søgelyset for snyd.
#195(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 10:19
Slettet bruger
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Den lyder ikke helt ren. Hvorfor skulle et program der INTET har med CS og gøre blive taget wire, giver altså ingen mening i mit store hoved, han var jo også i søgelyset et godt stykke tid tilbage så mon ikke der er noget om snakken? ingen ved det alle snakker om det. ;))
#221(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 14:57
cLAW
:/
#222(Med 1 svar)
9. december 2016 kl. 15:14
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tror sgu ikke det er en timer der er blevet fanget (͡° ͜ʖ ͡°)
#228(Med 0 svar)
9. december 2016 kl. 20:08
noir
(͡° ͜ʖ ͡°) (͡° ͜ʖ ͡°) (͡° ͜ʖ ͡°) (͡° ͜ʖ ͡°) (͡° ͜ʖ ͡°) (͡° ͜ʖ ͡°)
#223(Med 4 svar)
9. december 2016 kl. 17:27
Keano
Nu er det ikke for at være kold og kynisk, men.

Hvis han brugte den her timer pga. han havde formindsket hørelse, hvordan ville han så vide hvornår han skulle trykke mouse5? så må han jo gå udfra teammates info, men det gør jo timeren lidt overflydig.

i mine øjne ser det ud som om han brugte timeren for at få en bedere tidsfornemmelse over retakes
#224(Med 3 svar)
9. december 2016 kl. 17:28
AnageR
der er en stemme der siger når bomben bliver plantet x'D
#229(Med 2 svar)
9. december 2016 kl. 20:30
br0leabeN
Og bomben der kommer op på midten af skærmen :)
#248(Med 1 svar)
12. december 2016 kl. 21:25
Keano
Kæft jeg er en idiot enlig
#249(Med 0 svar)
12. december 2016 kl. 22:39
br0leabeN
Alle laver vel fejl:)
#240(Med 0 svar)
10. december 2016 kl. 02:14
jollarn
gg :<
#251(Med 3 svar)
21. december 2016 kl. 21:40
majez
Hvor mange hold får løn for at spille cs i Danmark? Troede kun det var Astralis, Digni, Heroic, Tricked og Rogue evt.. :)
#252(Med 2 svar)
21. december 2016 kl. 21:44
sycrone
Major deltager
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
mousesports
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det varier MEGET. Mange steder er det mest af alt et symbolsk supplement på 1-3k. Hele top 10 er lønnet, hvilket er stort. For knap så lang tid siden var man heldig at få en server og 500,- til bland selv slik om måneden. :D
#253(Med 0 svar)
22. december 2016 kl. 00:01
majez
Okay. Vildt nok at hele top10 er lønnet :D Wow der er sket noget.. Men fedt! :)
#255(Med 0 svar)
22. december 2016 kl. 08:24
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
500,- til bland selv slik er sgu heller ikke helt skidt..
#254(Med 0 svar)
22. december 2016 kl. 08:20
zekoen
Jeg forstår hvorfor carnees ser det som en løsning på sit problem, men udover at løse problemet giver det ham en konkurrencemæssig fordel, uagtet om det var hensigten eller ej. Af den årsag er et ban på sin plads selvom det virker voldsomt, når han ikke har siddet med klassisk snyd.
#256(Med 2 svar)
16. juli 2017 kl. 13:14
p1lsner
noget nyt om ham her?
#257(Med 1 svar)
16. juli 2017 kl. 13:20
Garff
Han er vidst begyndt at lave damer i stedet for.
#258(Med 0 svar)
16. juli 2017 kl. 14:42
jagR
fornuftigt :D
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.