Ny beta-opdatering med interessante ændringer på Nuke
Selvom Nuke længe var fjernet fra den aktive mappool for at komme en tur under kniven og få et stort kirugisk indgreb, er Valve langt fra færdige med at ændre på mappet.
Det beviste Counter-Strikes skaber i nat, da en ny opdatering blev frigivet - dog kun i beta, og følgende ændringer er derfor ikke en fast del af CS:GO endnu.
Opdateringen medbringer en række interessante ændringer til Nuke, heriblandt på A-site, hvor det nu ikke er muligt at se mellem de to siloer, som står på sitet.
Derudover er der store ændringer på B-site, da toxic er helt fjernet, mens det ikke længere er muligt at komme direkte ud på B-site via vent - der er i stedet tilføjet en ekstra udgang til Back halls:
Der er også endelig sket noget med toget på Overpass, som mange efterhånden mener, bør fjernes. Toget er ikke forsvundet, men lyden, når det kører forbi, er kraftigt formindsket.
Alle ændringerne kan ses her:
[GAMEPLAY]
– General adjustments to ambient sounds:
— Increased resolution and character of reverb effects to better reflect surrounding map geometry
— Small mix adjustments
– Improved vent destruction sounds and increased audible distance.
– Added a new hitbox type for necks and applied it to the existing neck hitbox on character models. Bullets that penetrate the neck into the head will now count as headshots. This should make it more intuitive to tell when an attack from behind will result in a headshot.
– Fixed ‘use’ key to more reliably pick up weapons on the ground and to not drop the active weapon if a replacement weapon cannot be picked up.[MAPS]
Nuke:
– Optimizations for low settings
– Blocked visibility between silos inside A site
– Ported over ShortNuke gameplay changes:
— Removed Toxic
— Vent no longer connects directly to B site, but has another exit close to double doors
— Pushed new corner boxes on B site further back to prevent headshot angle towards ramp
— Added solid background to yellow crane inside B site
— Smoothed out some player movementOverpass:
– Lowered volume of ambient sounds in Overpass
– Added grenade and player collision to fence cage near construction
– Removed spooky shadow fading in when approaching T main entrance to B site
Hvis du ikke selv vil ind og teste de nye ændringer, kan du i stedet se følgende film og få en ide om, hvordan lyden på Overpass nu er, og hvordan de interessante ændringer til Nuke kommer til at fungere.
Hvis du selv vil prøve de to maps i beta, skal du højreklikke på CS:GO i dit Steam bibliotek og trykke på Egenskaber. Herefter væler du Betas-tabben og vælger 1.36.3.5-rc1.