POWER Liga-finalerne er i gang
LIVE
device var ikke tilfreds med håndteringen af situationen.

"Dårlig server kostede os andet map"

NIP havde ikke de bedste forhold i nederlaget til Anonymo.

Hicham Chahine, som ejer NIP, såvel som device og flere af de andre spillere har begge været ude med riven efter Flashpoint og FACEIT efter NIPs nederlag til Anonymo.

Opgøret mellem de to mandskaber blev udskudt med omtrent en time, og herefter var device på Twitter for at forklare det med, at opgøret ville starte, og at NIP-spillerne blev nødt til at spille med 30-40% i loss.

Serveren kostede andet map

Første map gik dog stadig NIPs vej, men andet map blev tabt efter en hård duel, som dog endte 16-13 i Anonymos favør. 

Herefter var det NIPs ejer, Hicham Chahine, som var ude med riven. Her skrev han blandt andet, at kampen burde være blevet stoppet efter map ét, fordi den massive lag tabte mandskabet andet map og formentligt også map tre.

Sådan endte det da også med at gå, da NIP tabte banen til polakkerne, hvorfor hele kampen endte som et nederlag.

"Laver du sjov?"

Den kendte esportsjournalist Richard Lewis var efter kampen også ude med riven - denne gang efter NIP-spillerne. Her kaldte han spillerne for 'fulde af lort', hvis de påstod at have spillet hele kampen med 30-40% i loss.

Dette svarede device dog på, hvor han forklarede situationen for Richard Lewis, men journalisten holdt fast i, at det umuligt kunne være 30-40% i loss gennem en hel kamp. Den danske stjernes svar hertil var, at spillernes loss fra tid til anden spikede op til 30%, hvilket gjorde, at det af og til blandt andet var umuligt at trække nades i bestemte situationer.

Både REZ og device har efter kampen også langet ud efter turneringsarrangøren. Førstnævnte kaldte blandt andet eventet for en joke, mens den danske stjerne kaldte håndteringen af situationen for amatøragtig.

"Lever ikke op til standarderne"

I nat gav NIP også en længere forklaring af hele situationen på Twitter, hvor de også var efter Flashpoint.

Her bliver det skrevet, hvordan spillerne havde problemer med FACEITs servere, men at der ikke var samme problemer med andre servere. Dog fik de ikke lov til at skifte til en anden server.

Utilfredsheden over dette er da også til at mærke i opslaget, hvor NIP blandt andet skriver:

Ignorancen, stædigheden og manglen på løsninger fra Flashpoints personale levede simpelthen ikke op til standarderne forventet af en Major-kvalifikation. Vi taber serien til en målrettet modstander, som spillede en god kamp, og det accepterer vi, men det er utroligt frustrerende at have tekniske problemer, vi ikke kan gøre noget ved, som påvirker os, når vi konkurrerer på det højeste niveau i professionel CS:GO. Vi håber for alles vedkommende, at dette bliver fikset i fremtiden, og vi er mere motiverede end nogensinde til vores kamp på søndag, slutter NIP opslaget af.

Med de mange problemer, som gjorde det svært for NIP at spille op til topniveauet, bliver det meget interessant at følge med, når mandskabet skal i duel allerede på søndag, når modstanderen hedder HYENAS. 

#1(Med 0 svar)
15. maj 2021 kl. 11:39
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Puha, en kamp i NIP trøjen også begynder undskyldningerne at komme frem 😅
#2(Med 11 svar)
15. maj 2021 kl. 11:42
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Altså han brokkede sig på twitter på første map, der gik det jo fint...
#14(Med 10 svar)
15. maj 2021 kl. 14:39
Kristja
Er det ikke netop hele pointen? Han brokker siger over loss, på trods af at de vinder første map? Hvis han først brokkede sig på 3 map, så var det måske en helt anden sag ^^
#15(Med 9 svar)
15. maj 2021 kl. 14:44
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Men hvordan kan de ødelægge dem på første map, med høj loss og så tabe de to andre maps. Altså føler hvis den loss var så slem, så havde det slet ikke været tæt. Jeg synes det er umuligt at spille med 10% loss, og han hævder at de spiller med 30-40%. Hvis det passer, føler jeg de burde have tabt 2-0 og det havde ikke været tæt.
#16(Med 0 svar)
15. maj 2021 kl. 14:48
Kristja
Jeg forstår udemærket din undren! Sidder selv og er små skeptisk. Om det var værre på 2nd og 3th map det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke selv sad på serveren. Men som du selv nævner, nej så er det ikke engang til at spille optimalt med 10% loss. Så med mindre de andre havde samme loss, så forstår jeg heller ikke det tætte resultat. Dog er der nogle mennesker, som IKKE bliver påvirket af maginalerne. Jeg er selv utrolig sensitiv overfor diverse stutter/fps drop, loss osv osv ^^
#20(Med 4 svar)
15. maj 2021 kl. 16:39
RAVN
Det kan vel lade sig gøre, fordi anonymo ikke er specielt gode på overpass. På nuke og mirage er de væsentlig bedre, i og med at kampen er så tæt på de to maps, vidner vel også om at nip burde have vundet denne kamp, hvis de ikke havde haft et handicap. Dog vil jeg da give dig ret i, at det virker helt vildt at have en loss på 30–40%.
#21(Med 3 svar)
15. maj 2021 kl. 18:46
Hunt
Altså anonymo er jo ikke dårlige cs spillere, det er ikke mig og mine venner i mm der sidder på serveren. Det er et ish top 30 hold i verden. Så synes også det virker underligt at de ville kunne vinde 16-3 med 30-40% loss
#32(Med 2 svar)
16. maj 2021 kl. 06:07
RAVN
Det er jeg helt med på. Men kig deres stats på overpass - det ser ikke specielt godt ud.
#37(Med 1 svar)
16. maj 2021 kl. 17:04
leandr
NIP kan ALDRIG slå noget top50 hold på noget map 16-3 med 40% loss.
#38(Med 0 svar)
16. maj 2021 kl. 18:16
RAVN
Okay. 👍🏻
#39(Med 2 svar)
16. maj 2021 kl. 18:42
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så vidt jeg husker, så kommer der en kæmpe tech pause ved 1-0. Den må være kommet i løbet af 1 map, skal dog ikke kunne sige det med 100% sikkerhed.
#40(Med 1 svar)
16. maj 2021 kl. 20:03
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ja der kom en tech pause ved 1-1 i første map. Kan dog ikke helt se hvad din pointe er? Med mindre du giver mig ret.
#41(Med 0 svar)
16. maj 2021 kl. 20:05
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nå forhelved. Nej jeg ville bare komme med en ekstra oplysning, som så var forkert :D Troede først timeouten kom efter første map.
#3(Med 7 svar)
15. maj 2021 kl. 11:43
crisp
dårlige undskyldninger
#4(Med 6 svar)
15. maj 2021 kl. 11:45
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Du er enten fuldstændig fatsvag, eller har du aldrig prøvet at spille med loss :D
#6(Med 4 svar)
15. maj 2021 kl. 12:09
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Rolig nu makker.
#8(Med 0 svar)
15. maj 2021 kl. 13:06
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis der er noget der kan sætte en gamers pis i kog, så er det fandme dårligt internet!
#9(Med 2 svar)
15. maj 2021 kl. 13:26
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Men jeg har jo ret :P om formuleringen var hård, det er en anden ting
#19(Med 1 svar)
15. maj 2021 kl. 16:34
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Fudlkommen ligegyldigt om du har ret, bare fordi du mener en tager fejl behøver din første kommentar ikke være at han er fatsvag.
#28(Med 0 svar)
15. maj 2021 kl. 22:51
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg siger ikke nødvendigvis han er fatsvag jo ;)
#10(Med 0 svar)
15. maj 2021 kl. 13:41
PillerPaller
Snak nu ordentligt :)
#5(Med 0 svar)
15. maj 2021 kl. 11:52
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
🥴🥴🥴
#7(Med 0 svar)
15. maj 2021 kl. 12:18
Madsen
Flashpoint er en lorte turnering som ikke går indenfor fair play
#13(Med 1 svar)
15. maj 2021 kl. 13:58
sekke
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Jeg forstår godt at faceit holder fast i at deres kampe skal spilles på deres servers, men jeg forstår ikke hvorfor man ikke, under ekstreme forhold, kan give dispensation for dette. Det er et eller andet sted ikke i orden, at tvinge et hold til at spille under de omstændigheder, når det resultatet kan give plads i en major.

Når det så er sagt, så synes jeg ofte device er hurtig til vise sin utilfredshed på twitter og jeg har svært ved at tro på at det ALTID er alle andres skyld, hvad end det er, han brokker sig over. :)
#18(Med 0 svar)
15. maj 2021 kl. 16:33
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tja han er ikke den eneste fra NIP, prøv og læs dette tweet så tror jeg tingene kommer mere i perspektiv: twitter.com/NIP/status/1393329454403948546
#17(Med 8 svar)
15. maj 2021 kl. 15:56
Jerry
Flashpoint er bare længder bagefter bl.a. esl og blast... Det er virkelig et ringe produkt de har strikket sammen.
#22(Med 7 svar)
15. maj 2021 kl. 18:47
Hunt
Eller så kan NIP bruge 6 millioner på en spiller men ikke sikre at deres internet er i orden til en major kval? For det er trods alt i deres ende tingene ikke virker.
#24(Med 6 svar)
15. maj 2021 kl. 19:18
livit
Du skal lige sætte dig mere inde i routing inden du smider sådan en kommentar
#26(Med 1 svar)
15. maj 2021 kl. 19:35
Hunt
Har og vil jeg ikke, men så med fra fl0ms stream og ud fra hvad der blev sagt der lå fejlen hos NIP.
#27(Med 0 svar)
15. maj 2021 kl. 19:51
livit
Han har sikkert haft samme forståelse for emnet så 😂
#29(Med 3 svar)
15. maj 2021 kl. 23:07
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Well…. Det er som sådan ikke forkert. Uniddelbart burde man da som minimum have en forbindelse, der har optimal routing til, hvor de oftest brugte servere er placeret, og så vælge ISP ud fra det kriterie.

Er det ikke muligt fra lokationen, så bør lokationen ændres.
#31(Med 2 svar)
16. maj 2021 kl. 02:40
livit
Har du læst det her?
twitter.com/nip/status/1393329454403948546..

Hvad mener du NIP burde have gjort anderledes her?
#35(Med 1 svar)
16. maj 2021 kl. 08:09
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Affinde sig med, at de ikke har gjort et godt nok forarbejde ift indkøb hos ISP.

At have redundante forbindelser med samme routing er på ingen måder optimal.

Omvendt kunne Flashpoint have hivet informationer om placering mv forud for turneringerne, og have sikret flere servers på forskellige lokationer. Men hvis ikke det er en del af setuppet og holdene har accepteret dette fra start, ligger bolden nu engang hos holdet. Da det ene hold ikke oplevede problemer, er der ok intet med serveren, så de har leveret som de skal.
#36(Med 0 svar)
16. maj 2021 kl. 09:51
livit
Tja, jeg er uenig. Når man kan finde fin vej til andre servers i Tyskland, end de der havde problemer, virker det som om at der er et teknisk problem udenfor deres kontrol. Når faceits servere uanset lokation, bliver routed gennem Tyskland, er det dem som har et skod setup.

Man ville som Nip forvente at være dækket ind, når man har en backup isp, og faceit har et setup der kan skifte mellem lande. At alt trafik fra faceits side så løber gennem samme knudepunkt pga et nedbrud et sted, kan Nip ikke gøre noget ved.

Det andet hold var ok med serverskift i øvrigt. Helt til grin man tvinger kampen igennem på så ulige vilkår.
#23(Med 1 svar)
15. maj 2021 kl. 19:03
cellar32k
Har spiller 3 år på faceit og har aldrig oplevet loss. Har man ikke 2 internetforbindelser sådan er sted??
#25(Med 0 svar)
15. maj 2021 kl. 19:22
livit
Det har man også men routingen endte samme vej. Læs nips tweet. Der har vel været et centralt brist netværksmæssigt, hvilket sker af og til
#30(Med 1 svar)
15. maj 2021 kl. 23:16
Apnemt
Det skal man jo gøre når man taber så hårdt til nogle polske gutter.. og vi ved alle der hsr spillet det altid er serven skyld!!
#33(Med 0 svar)
16. maj 2021 kl. 06:12
RAVN
Nu startede problemet jo allerede på første map, så det er jo ikke fordi det kommer som en dårlig undskyldning efterfølgende.
#34(Med 0 svar)
16. maj 2021 kl. 07:01
DH_JanLund
De kunne godt lige have taget et screenshot af det :)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.