Udmelding vedrørende undersøgelsen af tre spillere

hartvig bliver ikke udelukket, mens skejs får løftet sin udelukkelse.

Undersøgelsen af de tre Atlantic-spillere, som Dust2.dk havde modtaget flere officielle klager på, er nu afsluttet.

Den 7. marts blev skejs og umdu udelukket, indtil spillerne var i stand til at redegøre for deres andre accounts på FACEIT, der enten har eller har haft ban for cheat på platformen.

Vi er nu klar med en status på de to spillere samt en foreløbig afgørelse på hartvig-sagen.

Inden da vil vi gerne takke Atlantic som organisation for at have været meget samarbejdsvillig gennem hele processen.

umdu

Ingen udvikling, og spilleren er derfor fortsat udelukket.

skejs

skejs' udelukkelse bliver fra dags dato ophævet, da spilleren straks efter sin udelukkelse var i stand til at redegøre for, hvilken af hans tidligere accounts, der har haft et cheat ban.

Vi er selvfølgelig tilfredse med, at spilleren alligevel godt kunne finde det efterspurgte materiale, da konsekvensen stod klar. Vi har været i stand til at verificere materialet, hvorfor hans udelukkelse nu bliver løftet.

hartvig

Dust2.dk er på baggrund af mange timers gennemgang af demoer nået frem til den konklusion, at der ikke er grund til at udelukke hartvig for cheat.

Vi har fået ekstern hjælp til at se en række demoer igennem, så vi også havde input udefra, og selvom alle erkender, at der er en håndfuld situationer, som ser suspekte ud, er der altså også en del af de situationer, som har floreret online, som sagtens kan forklares.

Både Dust2.dk's team, samt den eksterne hjælp har også set situationerne fra medspilleres synspunkt, hørt TemaSpeak-optagelser fra flere kampe samt fået forklaringer fra hartvig selv, som alt sammen er blevet brugt til at vurdere materialet.

Ud fra det, er der mange situationer, som giver mening, og så er der også flere klip, som har floreret på fx Twitter, der ser noget anderledes ud på demoerne.

Derudover har vi også undersøgt en række accounts, som angiveligt tilhører hartvig. Her tegner der sig et noget broget billede, men med hjælp fra en række værktøjer har vi været i stand til at slå fast, at disse accounts ikke giver grobund for en udelukkelse.

Spilleren har blandt andet forsøgt at snige sig ind i DPL med de mange accounts, hvorfor han nu får forbud mod at oprette flere nye og spille på andre end sin main account, hvis han vil spille i Dust2.dk-relaterede aktiviteter fremover. Det sker for at sikre integriteten, da den i den grad kan blive udfordret, hvis man skifter rundt mellem 5-6 accounts.

Det har været en stor sag, som vi har behandlet med største seriøsitet og brugt rigtig mange timer på, men vi kommer selvfølgelig fortsat til at holde skarpt øje med hartvig.

Klar opfordring

Vi er godt klar over, at denne udmelding vil skabe en del røre og debat, for særligt hartvig var allerede dømt skyldig af folkedomstolen, inden vi overhovedet modtog en officiel klage på spilleren.

Vi beder derfor om, at alle lige tænker sig om en ekstra gang, inden de udbasunerer klips og anklager offentligt.

Der var præcis samme situation, som da alle mente, at nicoodoz cheatede i DPL.

Her vurderede Dust2.dk, at der ikke var grund til at udelukke spilleren, hvilket medførte rigtig mange grimme beskeder og enkelte trusler til vores ansatte. Rigtig mange var uenige i vores beslutning.

Et par år senere slog han både FaZe, Heroic og Astralis til en major.

Mentalt kan det altså ødelægge en person fuldstændig at blive hængt ud offentligt på den her måde, og det kan blandt andet resultere i, at store talenter går tabt.

#1(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 14:51
Django
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Ros herfra og tak til Dust2 for godt arbejde.
#2(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 14:57
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ikke den melding jeg regnede med, men kan kun udvise respekt for jeres udmelding. Det i skriver til sidst er velovervejet, og på trods af at dette ikke overbeviser mig om at hartvig er clean, vil jeg personligt og håber andre folk vil gøre det samme, lade tvivlen komme ham til gode. Som i selv skriver nu bliver der holdt øje, så lad os se hvordan tingene udspiller sig fremadrettet. Udover det håber jeg virkelig det bedste for Atlantic og Toni, de/ han virker utroligt engagerede og lige præcis sådan nogle ildsjæle som ham, der har båret dansk CS til hvor det er i dag. Håber i kommer godt ud på den anden side af denne shitstorm, og at i fortsat vil engagere jer i dansk CS.
#3(Med 6 svar)
10. marts 2022 kl. 15:03
mesterslagter
Vildt nok alligevel. Var alle herindefra ikke sikker på at i hvert fald hartvig cheatede?
#4(Med 4 svar)
10. marts 2022 kl. 15:08
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg tror ikke at fordi dust2 konkludere noget nu her, uden at nævne eksperter og hvem der har hjulpet at folkedomstolen pakker helt sammen.
Jeg tror personligt selv på at dust2 har netværket til at finde kompetente eksperter til at vurdere det.. men ja de er svært når ting skal afgøres subjektivt, for det blir det lige meget hvad. Det er der nogle der vil accepterer og det er der nogle der ikke vil.
#7(Med 3 svar)
10. marts 2022 kl. 15:13
Sonny
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ærligt, så tvivler jeg. Dust2 altid nægter at lægge nogle af tingene på bordet. De vil aldrig nævne nogle af de ting de har fundet og melder bare altid ud at vi skal stole på dem uden nogen grund.
#13(Med 2 svar)
10. marts 2022 kl. 15:21
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg kan godt forstå dig.
Jeg vælger at stole på at de selvfølgeligt er kompetente nok og har styr på de ting jeg ville have styr på hvis det var mig selv + mere til. Nu har de alligevel drevet turneringer og site i en stykke tid. - Selvom jeg også har nogle uafklarede svar og nogle ting mit fokus er på i den her sag som jeg synes jeg mangler at få svar på.
Men så er vi tilbage ved starten, hvor jeg stoler på de har styr på deres pis. Ellers blir det et langt liv. Hvis jeg hver gang jeg skal stille spørgsmålstegn ved folks arbejde og kompetence. - Det kan også sagtens være en fejl. :D
#14(Med 1 svar)
10. marts 2022 kl. 15:20
Sonny
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg kan godt lide dust2 og de gør et kampe fucking arbejde, har respekt for dem. Men når vi har beviser på at han sigter og skyder folk igennem vægge, så skal de fandme også fremlægge modbeviserne, det er sådan verden fungere.
#17(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 15:26
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Vil desværre ikke gå med i den debat. Tak for indput
#9(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 15:13
sam_
Det her opslag ændrer ikke folks meninger.

Tror sku alle var klar over det var et kæmpe longshot at få ham banned uden et vac, faceit eller esea ban. Man skal mindst have billede og video af ham skrive privat over steam at han har cheat på før man begynder at komme tæt på et ban, imo.

Kan huske der var steam chat billeder af Mik0N der skrev han ville cheate men der skete stadig ikke noget før zypath og zkalle sad på twitch og klippede alt det lort han gik og lavede i en qualifier til et eller andet. Mener endda også Esportal bannede ham før Dust2 meldte noget ud.

Man må da bare håbe at der er nogle af hans "venner" der står frem og finder nogle evt. billeder eller ved hvad cheat han bruger.


Lad os også lige huske på antallet af klips og graden af klips der var på nicoodoz og hartvig. Meget forskellige klips, nicodoz klips var locks gennem væggen og weirdo mouse movements samt et prefire på Inferno i en king of nordic.
Det hartvig går og laver er "heldige :):):)" prefires, "kloge :)))" beslutninger, "heldige:):):):)" timings, tja. man kan sku fortsætte længe.
#5(Med 8 svar)
10. marts 2022 kl. 15:11
Sonny
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
"Spilleren har blandt andet forsøgt at snige sig ind i DPL med de mange accounts. " Jeg går ud fra det betyder faceit accounts?

At i bruger teamspeak optagelser giver ingen mening. Der er vel ingen som er dumme nok til direkte at sige jeg ser dem igennem væggen på kort eller jeg går lige ud og aimbotter ham i hovedet? Jeg håber i vil bevise de ting i selv nævner. Der er flere klips jeg tror vi rigtig gerne vil høre forklaringer på, nu hvor i siger at det er nok til at clear ham.
#24(Med 6 svar)
10. marts 2022 kl. 15:52
Creakz
Nu må du sgu snart steppe op og pakke dine egne motiver væk, selvfølgelig kan teamspeak recordings vise noget i forhold til hvordan man kommunikere. Du er selv coach du ved godt at comms er en kæmpe del af cs og kan skabe rotaioner for mates der kan stå bedre.
Angående det andet, så synes jeg det er fair at der bliver fremlagt nogle af årsagerne til at tingene bliver clearet fra dust2 side af, de skal dog ikke stå stoleret for det hele, vi må antage at de har en hvis kompetence. Havde det været den anden vej omkring havde du nok ikke faret op sådan her.
#25(Med 5 svar)
10. marts 2022 kl. 15:56
Sonny
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
De situationer jeg synes er beviser, har intet med kommunikation at gøre og høre fra kilder som prøver at bestykke jer med alt hvad de kan at Hartvig selv ikke har kunne forklare hvorfor eller hvad han gjorder. Derfor vil jeg have forklaringerne frem, men det er allerede bekræftet han har flere faceit accounts som er i mod reglerne og giver perma ban.
#26(Med 4 svar)
10. marts 2022 kl. 16:08
Creakz
Jeg forholder mig ikke til de klips, jeg forholder mig til at du siger ts recordings ikke giver mening og der er jeg dybt uening når det kommer til en evt. snyders kommunikation.
Jeg ved ikke noget om dine kilder og hvem der prøver at "beskytte" os.
Læs nu bare dust2 nyheds om hartvig, det er ikke perma ban, for fanden du griber efter strå, det klær' dig ikke.
#33(Med 3 svar)
10. marts 2022 kl. 16:27
Sonny
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Faceits egne regler for brug af flere accounts er direkte perma ban. Det er hvad jeg snakker om, beklager hvis det blev misforstået.

Min første sætning er også skrevet lidt forkert. Fair at man bruger ts recording, men hvis der intet er på ts, så kan det ALDRIG være en del af beviset for at man ikke cheater.
#35(Med 1 svar)
10. marts 2022 kl. 16:36
Creakz
Selvfølgelig kan det være en del altså. Det kan aldrig clear en, det kan vi godt blive enige om. Men det kan godt supplementere til en konklusion. Det skaber kontekst og giver en bedrer forståelse for hele situationen. Kan du ikke se det, så ved jeg ikke.

Jeg melder mig ud herfra.
#36(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 16:43
Sonny
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Er også fordi de situationer jeg synes er beviser, der er hartvig den forreste spiller, så der er ingen andre som kan give ham info omkring hvor han pusher, så kommunikation giver slet ikke mening at lytte på i de tilfælde.
#65(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 19:14
JnP
Ts recordings kan forklare mærkelige rotationer, mærkelig steder at holde, underlig pushes osv. for det kan være hans teammates kalder noget der gør man fx pusher en smoke, prefire et bestemt sted, tjekker et spot man normalt ikke villle..
#30(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 16:14
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
jeg har på ingen måde været en del af arbejdet eller beslutningen ift. de her spillere, men er det ikke bedre at bruge teamspeak i undersøgelsen end ikke at gøre det, når man nu har adgang til det? Så kan man høre, om de kommer til at give noget info, som de umuligt kan vide. Det er jo bare endnu en ting, der supplerer undersøgelsen, og ikke noget der frifinder dem alene.

Og som med alt andet, så handler det jo om at finde beviser for snyd - ikke at finde beviser for uskyld.

Derfor "clearer" Sanden jo heller ikke hartvig, men siger bare, at der ikke er fundet beviser nok til at kunne forsvare en udelukkelse, og så opfordrer han scenen til at indtage holdningen om at man er uskyldig til modsatte er bevist - eller i det mindste ikke drive heksejagt.
#6(Med 7 svar)
10. marts 2022 kl. 15:11
DH_JanLund
Hartvig var også uheldig med at få sit account hacket. Heldigvis stjal hackeren ikke hans skins, og han har nu fået det tilbage. Vi må ikke håbe hackeren har brugt snyd på den.

Kunne da godt tænke mig og vide hvem den eksterne hjælp er.
#21(Med 6 svar)
10. marts 2022 kl. 15:28
Slettet bruger
Enig., HAckere tænkte bare lige han ville have kontoen et par dage, for derefter at give den tilbage uden at nuppe 1 eneste skin eller forsøge at trade det. Men det forlyder sig jo at hartvig valgte at slette sin authenticator... Why?? :D :D :D Manden er så skyldig som et amen i kirken er sikkert.
#39(Med 5 svar)
10. marts 2022 kl. 17:00
FragR
Jeg bryder lige ind her, da jeg var med til at hjælpe Hartvig og har set det du skrev på Twitter. Nu har jeg hjulpet på den gode side af 50 med af få adgang til hackede Steam profiler de sidste års tid, hjulpet es3tag med at rense hans acc efter API-scam og mere.

Rent lavpraktisk kan det ske på flere måder, men i langt de fleste tilfælde når vitale informationer såsom password/Steam Guard bliver ændret vil profilen enten oplevelse forsinkelse på trades eller komplet tradeban i op til 15 dage. Det er meget normalt at skins ikke bliver nuppet inden der er gået 7-15 dage, da det ikke kan lade sig gøre før.
#68(Med 3 svar)
10. marts 2022 kl. 20:07
Slettet bruger
Er vi enige om hvis en person hacker en konto han i det mindste så vil prøve at overføre dem. De vil så kunne annulleres i steam markedet. Dertil skal han så også have opgivet hans authenticator hvilket vil være mærkeligt, og da den tydeligvis ikke er blevet hacket er det lidt suspekt
#81(Med 2 svar)
11. marts 2022 kl. 18:30
FragR
Der er mange måder at blive hacket på. Det kan have været en simpel fake cs.money side, så når du prøver at logge ind og du indtaster din Steam Guard kode skriver den at den er forkert, men i virkeligheden har hackeren fået adgang. Jeg synes ikke du skal kommentere på et område som dette, når du tydeligvis ikke har kendskab :)
#88(Med 0 svar)
12. marts 2022 kl. 08:34
Slettet bruger
Du gisner jo kun? Du famler jo i blinde på hvordan han er blevet hacket? Og roolig nu lille kammerat. Du er er 18 år. Jeg gik til guldbryllup da du blev født. Jeg ved mere end du regner med. Så jeg synes du skulle stoppe med at beskytte din cheater ven. Alle ved jo at han selv har iscenesat det. Ellers ville hackere have forsøgt at få sine skins. Tradeban eller ej, så ville de være sat til trade. Men har du et SS hvor i annullere traden?
#89(Med 0 svar)
12. marts 2022 kl. 08:54
Slettet bruger
xd
#90(Med 0 svar)
12. marts 2022 kl. 08:57
Slettet bruger
xd
#8(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 15:13
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
What a suprise.. Ville ikke være overrasket, hvis der er flere og flere der pludselig bliver gode i ligaen nu når man vælger ikke at gøre noget ved denne sag.
gl hf i fremtiden team
#10(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 15:14
poulzen
Jeg er stadig ikke overbevidst om at hartvig er clean :D
#11(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 15:15
KMcs
Hvad betyder det for Sera i første div, når de har spillet halvdelen af sæsonen med Umdu, som stadigvæk er banned?
#12(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 15:16
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Betyder det så at Skejs ikke har faceit accounts der er banned for cheat? Fordi man må vel ikke spille i dust2, hvis man har en faceit med aktiv ban?
#15(Med 10 svar)
10. marts 2022 kl. 15:21
Thobo
streamable.com/ueh3z8 - tror også jeg vil op i powerligaen, ses næste sæson
#16(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 15:24
sam_
Det bare gode video settings og så sidder han faktisk med næsen helt oppe i skærmen for at kunne se igennem revnen på gul =D
#19(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 15:26
Slettet bruger
Jada - Det er standard i 3k prem EKS D. Det er så sygt man ikke kan se han er ikke er legit
#20(Med 2 svar)
10. marts 2022 kl. 15:28
sL1m3
gamesense + godt preaim imo :D
#23(Med 1 svar)
10. marts 2022 kl. 15:43
Thobo
håber da at du laver sjov
#38(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 16:56
sL1m3
Bare vent om 1-2 år når Hartvig sidder på toppen af CS verdenen og vi alle ligner idioter, ellers bliver han bare bannet om noget tid og alle glemmer om ham.
Lige meget hvad er det en cool historie og giver god grund til at lave popcorn på daglig basis.
#28(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 16:09
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er ret umuligt at vurdere om en spiller snyder ud fra et klip, men ligegyldigt hvilken holdning man har må man da se det klip og stille spørgsmålstegn

Jeg har holdt mig (og vil fortsat holde mig) rimelig meget ude af debatten, men det her klip er simpelthen bare umuligt.

Han prefire først den ene, lige efter den anden og så lige efter den tredje.

Alle hans beslutninger i hvornår han peeker hvad ligner de er baseret på hvornår folk forlader deres position og det er ikke noget han kan vide pga info fra mates.

Så prøver han at skyde den ene igennem væggen, men flicker instant i hovedet på en anden og prefire så ham der kommer gul igen.

Det er altså bare for mange tilfældigheder på én gang og efter min mening kan der kun være én forklaring på dette klip…
#42(Med 2 svar)
10. marts 2022 kl. 17:38
leandr
En af de mest åbenlyse cheaterclips jeg nogensinde har set. Det er en KÆMPE falliterklæring fra dust2 at de ikke permabanner hartvig. At de drager henblik til nicoodoz' sag er også fuldstændig latterligt, da de to situationer er fuldkommen forskellige. Nicoodoz havde på det tidspunkt spillet højt niveau udenlandsk (fpl-c, internationale kvals, havde hltv profil osv) samt spillet flere danske lans med kendte danske spillere. Hartvig kommer fuldstændig ud af ingenting, med hans vennegruppe, der tæller den ene cheater efter den anden, n1xen, Soohe(banned), madster(banned) osv i deres lille ez talent newbie gruppe, der elsker at være edgy og sus, så er det simpelthen bare ikke en sammenligning med nicoodoz, fordi han havde suspekte klips.
#45(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 17:44
GaX
+1
#75(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 22:36
Slettet bruger
+1
#59(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 18:29
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Gad vide, hvilken dokumentation, som dust2 har kigget igennem. De kan da ikke have haft dette klip med i bunken. Det er jo obvious cheat?
#18(Med 5 svar)
10. marts 2022 kl. 15:40
Slettet bruger
Husk han har en anden faceit konto faceit.com/en/players/Hart7 -
#43(Med 1 svar)
10. marts 2022 kl. 17:41
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Den er der ikke mere nu :)))
#47(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 17:45
GaX
Haha wtf, sværger den var der for 1 time siden :D
#62(Med 2 svar)
10. marts 2022 kl. 18:50
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
#70(Med 1 svar)
10. marts 2022 kl. 20:28
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tror også stadig man kan se statssiden for profilen, samt kampe:
faceitfinder.com/stats/76561199248144687

Her er profilens seneste kamp:
faceit.com/en/csgo/room/1-b998edaa-317b-43dc-8c06-..
#76(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 22:38
Slettet bruger
Lig mærke til den profil hans makker også har. En ny konto oprettet i feburar til at spille ham op ;)
#22(Med 1 svar)
10. marts 2022 kl. 15:39
FBM
Får Umdus ban konsekvenser for Atlantic og Sera Esportsoutfit?
#27(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 16:08
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det virker det ikke til lige umiddelbart.
#29(Med 4 svar)
10. marts 2022 kl. 16:12
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg har simpelthen ekstremt svært ved at forstå, hvordan de klip jeg har set kan forklares af hverken lyd, info eller andet. Bl.a. disse to:
streamable.com/jc3bw2
streamable.com/jrjqqg
#31(Med 3 svar)
10. marts 2022 kl. 16:19
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Derudover så har vi her 3 klips fra samme kamp, som udspiller sig i løbet af 4 runder:
Runde 19: streamable.com/jrjqqg
Runde 20: streamable.com/txbhwo
Runde 22: streamable.com/ueh3z8

I mine øjne er det umuligt at lave 3 så suspekte ting i løbet af 4 runder uden at der er lort indblandet.
#37(Med 2 svar)
10. marts 2022 kl. 16:54
GaX
Tilføj det første klip i denne video til listen over uforklarlige ting :D
twitter.com/TrikzJumper/status/1497353311019847680..

Ikke nok med at han preaimer ham igennem væggen, men ligefrem også PREFIRE ham?? Og han står fortsat bag væggen i Mexico da han er svunget helt ud. Fuldstændig sindssygt han er fundet clean :D
#41(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 17:08
Vinther
Enig, det er seriøst ringe arbejde.. INTET kan forklare det klip på Inf og det alene bør kende ham skyldig!
#49(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 17:53
GaX
Og så er det bare sjovt at se ham spille med AC Client og uden snyd på faceit :D youtube.com/watch?v=eiF9zpfSOEc

Talentløst movement, crosshairplacement osv., men stjerne i Power Ligaen
#32(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 16:22
Preben
Imponerende ringe arbejde.
Well done!
#34(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 16:29
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
De typer som har 5-6 accounts snyder som regel hvorfor fanden ellers ha så mange :D
"sKaL sPiLlE mEd mInE mAtEs."
#40(Med 9 svar)
10. marts 2022 kl. 17:02
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Før udmeldingen: “Dust2 skal tage sig sammen og få dem bannet! Rabble rabble rabble”

Efter undersøgelse: “Jeg er ikke enig, så D2 har ikke gjort det godt nok!”

CS communitiet er umulig at stille tilfreds.
#44(Med 8 svar)
10. marts 2022 kl. 17:42
leandr
Det har de jo heller ikke? =D Det er nok det mest åbenlyse cheat der nogensinde kan findes, uden direkte ac ban
#46(Med 7 svar)
10. marts 2022 kl. 17:45
Creakz
Du confirmer hans statement rimeligt godt her.
#50(Med 6 svar)
10. marts 2022 kl. 17:52
leandr
Han fatter heller ikke så meget :D har set hans kommentarer lidt hist og pist, virkelig woke type
#51(Med 5 svar)
10. marts 2022 kl. 17:58
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvis vi nu prøver at holde den saglig, så kunne det være virkelig fedt.

De åbenlyse ting, har du meldt dem direkte videre til D2 via officielle kanaler, eller venter ud at de ser en kommentar og starter en formel undersøgelse ud fra det?

Hvilken interesse skulle D2 have i ikke at gøre hvad der står i deres magt for at dømme en potentiel cheater?

Hvad gør dig til en bedre "dommer" end D2's admins og de har hevet ind som ekstern hjælp?
#52(Med 4 svar)
10. marts 2022 kl. 18:06
leandr
streamable.com/ueh3z8 forklar det klip
det kan man ikke :D parret med alle de andre sus klips fra samme kamp 3-4 uforklarlige klips på samme t side ????????? samt tager hans vennegruppe, hans tidligere faceit accounts ind i regnestykket så er det desværre meget meget tydeligt og en kæmpe falliterklæring af dust2 ikke at permanent udelukke ham. jeg vil rigtig gerne vide hvem de har haft inde over dette der har været over level 4 på faceit :PP når selv natosaphix siger det ene klip der er cheat ja så vil jeg gerne vide hvem dust2 har hyret eksternt der ved mere om spillet end natosaphix :D også vil jeg gerne have en decideret forklaring på alle de klips de mener der kunne forklares, det virker sgu bare som om de gemmer sig bag deres generelle troværdighed og ikke kigger nok ind i sagen, og dermed undlader at banne fordi hVaD nU hViS dEt vAr dEn nYe rOpZ eLLeR niCooDoz selvom det er usammenlignende situationer
#54(Med 3 svar)
10. marts 2022 kl. 18:11
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg er på ingen måde kompetent til at kalde nogen cheater ud fra et klip, hvilket også er grunden til jeg ikke gør det, men lader D2 om at administrere det. De har så søgt hjælp udefra, for at være sikker. Lur mig, om ikke det er nogen der har erfaring i den slags. De har trods alt et ret solidt netværk at trække på.

Hvorfor er det vigtigt hvem der har været inde over? Ville det ændre din holdning, hvis de meldte ud at det var zonic der havde hjulpet? Byskov? Eller hvem skulle der til, før de ville vinde troværdighed i dine øjne?

Og igen - Hvilken interesse skulkle D2 have i ikke at gøre det ordentligt? Som en SÅ stor aktør i dansk CS, så ville de da netop have en stor interesse i at få smidt folk ud, hvis ikke de magter at overholde reglerne, men omvendt en lige så stor interesse i ikke at smide nogen ud på baggrund af lynch-stemning og klips på twitter.
#55(Med 2 svar)
10. marts 2022 kl. 18:17
leandr
Det skal da være folk der fatter spillet der har været inde over? Alt andet er sgu da ulogisk? :D Hvis du ikke kan se dette kan jeg ikke se hvor denne her diskussion fører hen
#56(Med 1 svar)
10. marts 2022 kl. 18:23
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Og medmindre du får et navn på, antager du, at de har fundet en random på gaden til at gøre det?

Og ud har ret - Du svarer ikke på direkte spørgsmål, så nej. Vi kommer nok ikke meget længere.

God aften til dig :)
#60(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 18:30
leandr
Ja, det antager jeg :D Ellers havde de fundet en anden konklusion.
#48(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 17:46
ma3rsk
Vild nok konklusion
#53(Med 5 svar)
10. marts 2022 kl. 18:18
Winspai
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Først og fremmest vil jeg lige melde mig ud af den her debat om de snyder eller ej. Dette er ikke min intention med opslaget her, men mere for at finde ud af hvordan det hele hænger sammen, da jeg har et par spørgsmål jeg ikke synes at have fundet svaret på.

1. Spørgsmål:
I jeres regelsæt har i 2 vigtige regler.
- 1.1 Deltager man med et aktivt ban udelukkes man permanent.
- 1.1.1 Det er spillerens eget ansvar, at kontrollere dette.

&

2.2 Har man et aktivt ban vedr. cheat på, men ikke begrænset til, FACEIT, ESEA, ESL eller Esportal kan man ikke deltage i Dust2.dk aktiviteter, så længe bannet er aktivt.

Disse 2 regler er vel uanset om skejs eller umdu skulle blive godkendt eller unbanned af Dust2 brudt. Derfor har de kampe de har spillet været med et brud på reglerne.
Det svarer jo til at man har kørt i bil uden kørekort i to år, og så bliver man taget f.eks. midt i februar 2022, og så skal man i retten i marts 2022 for at køre uden kørekort. Inden man skal i retten har man så taget kørekort, og så er det bare i orden de to år man har kørt uden.

Mit reelle spørgsmål er så om der kommer noget deduction af point for dette brud på: Sera EsportsOutfit og Atlantic?

2. Spørgsmål:
Hvis man nu lavede playoffs (Kvart og Semi) på faceit så ville der sikkert sidde en del derude der ville se sig tilfredse med den beslutning. Og her ved jeg godt vi rammer udfordringer som:
Veto systemmet kan ikke laves på faceit = Veto systemet er standard bo3 så vidt jeg husker hvilket der er på faceit.
.Stop og restore fungere ikke på faceit = Dette er en funktion som er på større kvals så tænker det en funktion man kan gå i samtale med faceit om.
Selve finalen er jo lan så dette er slet ikke nødvendigt der, da jeg går udfra at der er styr på tingene på lan.

Til sidst vil jeg meget gerne invitere til en god samtale om hvordan vi i det mindste kan styrke ligaen i fremtiden noget jeg har været utrolig glad for før i tiden, da jeg synes vi kommer til nogle gode punkter samt ideer. Primært så vi kan undgå sådanne i situationer i fremtiden.

Vh. Winspai
#57(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 18:25
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Gode spørgsmål.
Jeg har selv undret mig over det med reglerne.
#61(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 18:36
Elemenation
Godt indlæg -

Vi er mange som sidder med samme spørgsmål! og ønsker en afklaring!

Ligeledes hvad der sker fremadrettet, samt hvilke konsekvenser det har for holdene i den indeværende sæson.
Vi en lille org. i 1 div. Som i øvrigt er monster tæt... Men alle er blevet skamsmadret af Sera... Bliver disse fratrukket point? nu hvor de tydeligvis har snydt sig til toppen? det åbner lige pludselig op for at der er en 4-6 der har chance for at spille om en slutspilsplads hvis Sera bliver fratrukket deres point.

Jeg er ked af at sige det - men det virker MEGET uprofessionelt og sørgeligt når man prøver at fremme esport i Danmark og vil gerne ligestilles med øvrige sportsgrene på højt niveau.

Dust2 - Det en ommer...

Ting skal have en konsekvens.

Thomas
Bricksports
#69(Med 2 svar)
10. marts 2022 kl. 20:10
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg kan godt se, at reglerne kan læses sådan, som du formentlig har gjort det, så det må vi lige få korrigeret. Der er tale om Cheat og/eller Dust2.dk ban, og ikke bans for alt muligt andet.

Men i klagerne var der også klip fra FACEIT så løser det reelt noget? Erfaringen fra DPL siger klart nej. Men, vi er løbende i dialog med både FACEIT og Esportal om mulighederne, rent teknisk har det bare ikke været muligt indtil videre, og det er langt større ting end et veto-system, der skiller os. Men kunne vi have sluppet for at bruge 100k+ på at kode eget liga-system, som vi stadig udvikler på, og betale for 25 servere hver måned, så havde vi selvfølgelig meget gerne gjort det.
#71(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 21:20
JakobHelms
Jeg opfattede reglerne sådan som du skriver dem. Betyder det så, at den konto som skejs fremviste med et tidligere cheat ban, det cheat ban har ikke overlappet med at han har spillet i noget Dust2 har arrangeret?
#73(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 22:22
-Andie
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Men på skejs & Umdu's faceit konti stod der jo "Ban Evasion" og så vidt som jeg kan læse mig til er dette kun tilfældet hvis man "evader" et cheat ban.

gyazo.com/367e596d8a5d1c5eb02b36912c7b9a21
#63(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 18:47
wiLL
Guld Sæsonkort Sæson 18
Så hvis man bliver bannet for snyd laver man bare en ny acc og så må man spille igen? Hvordan skulle det holde folk fra at snyde? I burde følge de store og give perm ban.. det virkelig en slap holdning i har her D2

Jeres regler siger tydeligt
1.1 Deltager man med et aktivt ban udelukkes man permanent.
- 1.1.1 Det er spillerens eget ansvar, at kontrollere dette.

Hvordan kan man så få lov at spille?
#64(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 19:02
Azioom
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ban ham nu bare altså
#66(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 19:25
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det hold skal skynde sig på Lan og dominere.
#67(Med 0 svar)
10. marts 2022 kl. 19:39
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
1.1 Deltager man med et aktivt ban udelukkes man permanent.
- 1.1.1 Det er spillerens eget ansvar, at kontrollere dette.

Hvad blev der af den regel?
#72(Med 6 svar)
10. marts 2022 kl. 21:47
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg har respekt for dust2 og jeg er sikker på at de har gjort et stort stykke arbejde. Jeg kunne dog super godt tænke mig at vide, hvilke eksterne eksperter de har gjort brug af. Der er stor forskel på om det eksempelvis er spillere som før har spillet på højt niveau, eller de selvudnævnte silver 2 eksperter. For mig ville det også være nemmere at blive overbevist, hvis jeg med sikkerhed vidste at det var ordentlige folk som havde vurderet det.

For mig er klippene meget underlige og jeg synes det er ret tydeligt at Hartvig har ufattelig dårlig movement, men derimod urealistisk gamesense. Det hænger typisk ikke sammen. Det minder mig meget om den gang Mik0n og starky blev bannet. :-)
#74(Med 5 svar)
10. marts 2022 kl. 22:22
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hunden
#77(Med 3 svar)
10. marts 2022 kl. 22:41
Slettet bruger
XD
#78(Med 2 svar)
10. marts 2022 kl. 23:05
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Den er desværre god nok har jeg fået af vide af flere :P
#79(Med 1 svar)
10. marts 2022 kl. 23:17
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
håber det en joke XDDDDDDD
#80(Med 0 svar)
11. marts 2022 kl. 14:52
Vinther
Rent objektivt set er han vel yderst kvalificeret, til at vurdere om folk snyder, eftersom han jo selv er veluddannet heri, dog nok ikke en synderlig populær løsning.

Mht. Din kommentar Sander:
"Jeg kan godt se, at reglerne kan læses sådan, som du formentlig har gjort det, så det må vi lige få korrigeret."

Der er jo ingenting at misforstå i jeres regler, hvis i derimod vælger at skrive dem om, så det tilgodeser en spiller fra at blive banned, så er i virkelig ude på et sidespor.
Hvem af jer på Dust2 er i familie med Hartvig? Ud med sproget :D !!
#86(Med 0 svar)
11. marts 2022 kl. 21:00
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg ville virkelig gerne høre hundens forklaringer på nogle af de klip jeg har set.
#82(Med 4 svar)
11. marts 2022 kl. 19:42
Rejin
Major deltager
Nu har jeg set forskellige klip igennem snart 22 år. Det er simpelthen mange gange umuligt at vurdere om en spiller rent faktisk snyder. Man er nødt til at huske på er der bare den mindste tvivl på om en spiller snyder, er man nødt til at lade tvivlen komme til gode. Og frikende spilleren.

Hvorfor skulle dust2 have nogle med som de er sikre på snyder, med mindre ! Der simpelthen ikke er beviser nok. Held og lykke til jer unge gutter !
#83(Med 3 svar)
11. marts 2022 kl. 20:20
Elemenation
Der er bare desværre så mange ting som ikke bliver nævnt eller forglemt om man vil. Derfor stiller vi spørgsmålstegn ved det hele.

Det virker desværre som om dust2 ikke har haft ressourcerne til det, eftersom man ikke vælger at offentliggøre processen omkring det her.

Det er jo generelt et kæmpe problem... Power Ligaen er jo officielt cs svar på superligaen... Og der er vi desværre langt bagefter iforhold til professionalisme..

Nu er jeg desværre også en af de "gamle" i det her game og hvor ville jeg af hele mit hjerte ønske der kom nogen med erfaring indenfor turneringer fx superligaen indover så man kunne forhøje niveauet.

Det her giver desværre et meget uklart svar og der sidder mange med spørgsmålstegn til hele episoden..
#84(Med 2 svar)
11. marts 2022 kl. 20:27
Rejin
Major deltager
Selv efter at have set de klips der er, er jeg heller ikke 100% sikker. Ser det suspekt ud? Ja helt sikkert. Kan det "bortforklares" Måske. Og det Måske er altså nok til at frikende folk..
#85(Med 1 svar)
11. marts 2022 kl. 20:48
Elemenation
Men folk sidder og tænker "hvem er de eksperter" er det for at underminere det idet man i samme øjeblik indgår en kæmpe tv-aftale? det lugter lidt :) timing osv.

Nu ejer jeg fx. en org i 1. div. Den er ekstrem tæt mht. point... Men vi har et sera hold der gik 13/13 altså de har vundet 13 ud af 13 mulige.. Nu en muligvis to bannet for snyd. Hvilken konsekvens har det i ligaen? skal de taber dømmes? fratages point? INGEN har meldt noget ud. Hvis de ryger ud... er der 5-6 hold der i teorien kan være kandidat til en slutspils plads.

Men der er intet meldt ud? lader man dem bare beholde pointene? argh den går vel ikke.... Selvom vi kun er i 1. div.. bruger vi alligevel en del penge på det her.. og det er jo med forhåbning om at vi på et tidspunkt får en forretning ud af det.. Så det virker godt nok til at være op af bakke lige nu...

Ting skal have konsekvens :)
#87(Med 0 svar)
11. marts 2022 kl. 21:43
Rejin
Major deltager
Ting skal helt sikkert have konsekvens. Men jeg forholder mig kun til om det kan bevises uden tvilv at der er tale om snyd. Og det er simpelthen ikke muligt. Derfor er mand nødt til at frikende spilleren.
#91(Med 2 svar)
12. marts 2022 kl. 12:00
duargon
Jeg hader hackere
#92(Med 1 svar)
13. marts 2022 kl. 08:45
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det var da noget af en udtalelse. Personligt er jeg ret godt tilfreds med hvad Anonymous har gang i, ifht krigen. Cheatere derimod, dem kan jeg ikke fordrage.
#93(Med 0 svar)
15. marts 2022 kl. 00:52
duargon
Enten kommer du med russere eller også kommer du imod cheatere, det sjældent der nogen der har tab og vind med samme sind. 🙂
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.