gla1ve skal levere varen i dag for at beholde æren.

Astralis med kniven for struben

Astralis risikerer at misse Major-deltagelse for første gang i organisationens historie, hvis holdet ikke sejrer i dagens kamp mod HEET

Der er kun tre pladser tilbage ved Majoren forud for sidste spilledag i den europæiske RMR B.

Astralis skal forsøge at hive én af de tre billetter hjem, når de møder franske HEET, der slog Entropiq ud af Major-ræset lørdag.

Der står historisk meget på spil for danskerne i dagens kamp.

Skulle det ske, at Astralis taber, så vil det være første gang i organisationens historie, at Astralis ikke spiller med i en Major-turnering.

gla1ve og co. er klare favoritter i opgøret mod HEET.

Danskerne led to tætte nederlag til nogle af verdens bedste hold i form af Players og G2, mens HEET tabte stort til ENCE - et hold som Astralis selv har slået.

Noget tyder dog på, at franskmændene er varmet op sent i turneringen, da de fejede verdens 14. bedst rangerede hold, Entropiq, af banen i overbevisende facon lørdag.

Astralis skal derfor møde kampklare op på serveren klokken 12:45, når de tager imod HEET.

Astralis
2 - 1
HEET
Alle maps
Astralis K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Kristian 'k0nfig' Wienecke 77 - 59 +18 94.8 69.8% 1.32
Danmark Asger 'Farlig' Jensen 67 - 48 +19 73.4 68.6% 1.17
Danmark Benjamin 'blameF' Bremer 57 - 54 +3 81.0 68.6% 1.05
Danmark Andreas 'Xyp9x' Højsleth 49 - 54 -5 65.0 67.4% 0.94
Danmark Lukas 'gla1ve' Rossander 42 - 54 -12 56.3 61.6% 0.82
HEET K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Thomas 'Djoko' Pavoni 62 - 65 -3 81.1 70.9% 1.07
Alexandre 'bodyy' Pianaro 59 - 57 +2 77.2 65.1% 1.06
Lucas 'Lucky' Chastang 59 - 62 -3 75.8 61.6% 1.02
Pierre 'Ex3rcice' Bulinge 45 - 52 -7 65.7 66.3% 0.90
Aurélien 'afro' Drapier 43 - 56 -13 50.9 57.0% 0.78

Historie vil blive skabt

Før den altafgørende kamp for danskerne, skal to af de tre resterende Major-deltagere findes.

Og spillerne fra de fire hold skal tidligt op, da både Anonymo - Spirit og SINNERS - Bad News Eagles går i gang kl. 09:00.

Anonymo viste tænder ved Flashpoint's RMR-turnering i 2021, da de slog NIP i deres åbningskamp. En kamp, hvor sidste map senere skulle spilles om efter større drama, der endte med at svenskerne trak det længste strå.

Selvom polakkerne slog danske HYENAS ud af turneringen fik de ikke skrabet nok point sammen til at gå videre til Majoren i Stockholm, hvilket de nu skal forsøge at rode bod på.

For både SINNERS og Bad News Eagles vil det være historisk at vinde deres indbyrdes kamp, da hverken Tjekkiet eller Kosovo har fået et hold med til en Major før.

Der vil helt sikkert blive fældet tårer af både glæde og sorg, når den kamp er færdig.

Anonymo
1 - 2
Spirit
Alle maps
Anonymo K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Arek 'Vegi' Nawojski 67 - 61 +6 96.8 74.1% 1.23
Patryk 'Demho' Tomaszewski 48 - 47 +1 63.0 71.6% 1.04
Filip 'tudsoN' Tudev 50 - 57 -7 62.8 65.4% 0.87
Paweł 'innocent' Mocek 47 - 58 -11 65.9 58.0% 0.85
Oskar 'oskarish' Stenborowski 36 - 53 -17 54.1 61.7% 0.75
Spirit K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Abdul 'degster' Gasanov 60 - 45 +15 76.9 72.8% 1.19
Pavel 's1ren' Ogloblin 57 - 44 +13 68.9 72.8% 1.18
Boris 'magixx' Vorobiev 61 - 53 +8 78.3 75.3% 1.14
Robert 'Patsi' Isyanov 56 - 56 +0 80.2 69.1% 1.09
Leonid 'chopper' Vishnyakov 42 - 52 -10 65.8 70.4% 0.93
SINNERS
1 - 2
Bad News Eagles
Alle maps
SINNERS K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Adam 'NEOFRAG' Zouhar 66 - 58 +8 93.1 73.1% 1.24
David 'forsyy' Bílý 58 - 52 +6 77.0 66.7% 1.08
Max 'SHOCK' Kvapil 45 - 54 -9 62.8 66.7% 0.88
Sebastian 'beastik' Daňo 45 - 55 -10 62.8 61.5% 0.84
Jindřich 'ZEDKO' Chyba 38 - 55 -17 59.3 65.4% 0.79
Bad News Eagles K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Genc 'gxx-' Kolgeci 59 - 43 +16 73.9 69.2% 1.17
Dionis 'sinnopsyy' Budeci 52 - 56 -4 89.0 66.7% 1.11
Rigon 'rigoN' Gashi 61 - 54 +7 80.4 71.8% 1.09
Flatron 'juanflatroo' Halimi 55 - 52 +3 77.2 69.2% 1.07
Sener 'SENER1' Mahmuti 47 - 47 +0 64.0 76.9% 1.06

En sidste legende

Samtidig med Astralis-kampen skal NIP spille mod enten ENCE eller G2 om en direkte billet til Legend stadiet i Antwerpen.

Da der i modsætning til RMR A kun er tre hold, der kan skaffe sig titlen som Legends i B-turneringen i den europæiske RMR, så er det kun ét af de tre hold, som gik 3-1 i gruppespillet, der ender med den eftertragtede status.

Hvilket hold af ENCE og G2, som NIP skal møde, kommer an på de to første kampe i dagens program.

Ninjas in Pyjamas
2 - 1
ENCE
Alle maps
Ninjas in Pyjamas K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Sverige Fredrik 'REZ' Sterner 55 - 51 +4 87.2 72.2% 1.22
Sverige Nicolas 'Plopski' Gonzalez Zamora 53 - 48 +5 74.4 69.4% 1.09
Danmark Patrick 'es3tag' Hansen 48 - 39 +9 64.7 70.8% 1.07
Sverige Hampus 'hampus' Poser 48 - 49 -1 80.0 69.4% 1.01
Sverige Ludvig 'Brollan' Brolin 41 - 46 -5 69.3 68.1% 0.99
ENCE K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Lotan 'Spinx' Giladi 57 - 47 +10 85.8 66.7% 1.19
Pavle 'Maden' Bošković 53 - 53 +0 84.8 73.6% 1.14
Olek 'hades' Miskiewicz 49 - 47 +2 70.4 69.4% 1.01
Danmark Marco 'Snappi' Pfeiffer 41 - 49 -8 62.3 68.1% 0.87
Paweł 'dycha' Dycha 32 - 49 -17 58.0 72.2% 0.81

Du kan se kampene på PGL's A- og B-stream.

#1(Med 22 svar)
24. april 2022 kl. 09:04
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvis de, mod forventning, skulle tabe - bør Kasper Hvidts ansættelse så ikke overvejes nøje? Eller er det kun mig der tænker det?

Tror og håber dog på de nupper pladsen.
#2(Med 19 svar)
24. april 2022 kl. 09:20
DOMINA7HOR
Hvorfor? Er det Kasper Hvidt, som ikke leverer inde på serveren?

Det er sjældent, i nogle former for sportsgrene, at det er sportsdirektøren, som ryger først hvis resultaterne ikke er der.

Så skulle det da være fordi, at Astralis rent sportslig ønsker, at gå i en helt anden retning.

Jeg ved godt, der kører en eller anden mærkelig hetz mod Hvidt, og en masse ønsker han skal forlade Astralis, men jeg har ikke hørt bare ét godt argument indtil videre for hvorfor han skal ud.
#3(Med 4 svar)
24. april 2022 kl. 10:02
Bestiarium
Helt enig. Selvfølgelig kan man gå efter sportsdirektøren, men så skal det være fordi man vurderer, at han har fejlcastet holdet eller ikke har udnyttet de muligheder der har været for signings, men det ved vi andre jo ikke meget om. Men materialet på holdet er vel som udgangspunkt godt nok til en major, og så er det jo andre som pilen peger på (trænere og/eller spillere).
#7(Med 3 svar)
24. april 2022 kl. 11:00
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Selvfølgelig skal en sportsdirektør kunne signe en forkert spiller, men der er efterhånden tale om en del - er der ikke? Hvad med talentakademiet? Det hører jo også under hans ansvarsområde - vil du kalde det en succes?

Jeg kan rigtig godt lide KH som person og tror BESTEMT også hans erfaring fra håndbold kamp hjælper massivt - personligt synes jeg bare der er mange pile og indikationer på at han er ude hvor han ikke kan bunde og har lavet mange fejl.
#21(Med 1 svar)
24. april 2022 kl. 12:00
Bestiarium
Jeg ville ikke kalde talentholdet en succes, men omvendt synes jeg også, at forventningerne har været skruet voldsomt op her på d2. De største talenter tror jeg hele tiden har foretrukket at spille på et main hos nogle af de andre danske orgs. Flere har trods alt leveret fremragende talentarbejde over en årrække.

Mht. til spillerne på holdet, så synes jeg ikke at der har været så mange fejlskud og frem for alt, så aner vi intet om, hvad der reelt var af alternativer til at hente Lucky fx. For mig at se, så er det mest kritiske de ukonkrete ting om ledelsen, som de tidligere Astralis-medlemmer er kommet med, men for mig er det ret utydeligt, hvem i ledelsen det reelt er rettet imod.
#31(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 13:12
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ingen tvivl om at et akademi hold skal have tid - og de gik også ud og forklarede at det ikke skulle forhastes - men når man så ser de andre akademier som nærmest udraderede dem, så står man ikke skarpt.

Og ja, forventningerne er/ var store, sådan er det når man repræsenterer en organisation som Astralis, det kan man ikke komme uden om - omvendt forpligter det jo også.

Hvilke gode køb har KH været inde over? Han var vist i organisationen ved magisk, men det er vel også den eneste succes ift køb? Konfig og blamef er vildt gode køb, men så forlænger man med xyp? Bubzkji, Lucky, jugi...? Es3tag var så varm, men der tænker jeg netop at hans valg om at sælge ham og tjene kisten var en god sportsdirektør beslutning.

Og ja, KH skal selvfølgelig ikke stå på mål for alt det dårlige, og jeg ved ikke hvor hans beføjelser går og stopper, men den klassiske sportsdirektør har ansvaret for de ting jeg mener han har fejlet på.
#42(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 14:22
wazorntB
Jeg kan kun give dig helt ret - Det er utroligt at KH sidder i den stol stadig, jeg synes snart ikke at han kan fredes længere.
Misser Astralis majoren, håber jeg inderligt at han får sparket.
#4(Med 1 svar)
24. april 2022 kl. 10:29
ZaNwish
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Enig. Jeg tænker også at spillerne har meget og sige omkring hvem der skal være på holdet. Tænker gla1ve gerne ville beholde 1 fra det "gamle" lineup så han altid ved at han har en som støtter ham 100% uanset hvordan det ville gå. Så han ikke ender ud i at der lige pludselig er 3-4 der går i mod ham. Det er blot en tanke. Det er også spændende og se med device. Vil Astralis sige nej til ham hvis de f.eks fik ham tilbudt til en god pris? Farlig har virkelig været god men tingene kan også bare gå hurtigt. Endnu blot en tanke. Jeg tænker også det må fandme være fedt og have en som Kasper Hvidt, som har prøvet at spille håndbold på højt niveau og er en vinder. At han så ikke ved det helt store om cs kan man jo lade andre om.
#5(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 10:38
DOMINA7HOR
Du rammer hovedet på sømmet i forhold til noget mange glemmer. Han er en vinder, og selv om han kommer fra en anden baggrund en CS, så er det bestemt ikke nødvengvis en skidt ting, tværtimod.

At han så formentlig også stiller højere grad end langt de fleste i feltet, er en anden side af siden.
#6(Med 6 svar)
24. april 2022 kl. 10:56
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nej. Men det er KHs ansvar at de som er på serveren, gør. Jeg siger ikke at de ikke gør - men kan du ikke forklare mig hvad han har gjort af gode ting, som vi udefra er bekendt med?

En forlængelse af xyp på 4 år. Offentlige udtalelser om spillernes mentale helbred m.m. kun for at se at tydelige tegn på stress og et ønske om en pause ikke var godkendt før der kom en læge indover. Flere talenter købt, for at skabe en bedre rotation, som endte "uheldigt". Et talentakademi der vist næppe lever op til selv deres semi-vattede udmelding om "det er et MEGET langvarigt projekt" efter gentagne skuffelser.

Jeg vil gerne understrege jeg ikke siger Astraslis underperformer pt, men som sportsdirektør er der et ansvar for så stor en organisation som Astralis er i esportsmæssig forstand, og jeg er slet ikke i tvivl om KH er enormt dygtig og kompetent på mange områder - personligt virker det bare ikke til at sportsdirektør-rollen er en af dem.

Hvis du ikke mener bare ét af ovenstående er nogenlunde argumenter, så forestiller jeg mig at det er fordi du aktivt vælger at ignorere mange af de tegn og udmeldinger der har været.
#9(Med 5 svar)
24. april 2022 kl. 11:08
DOMINA7HOR
Lad os få én ting på det rene. Du starter med følgede: "Hvis de, mod forventning, skulle tabe - bør Kasper Hvidts ansættelse så ikke overvejes nøje?"

Ingen af de ting du nævner efterfølgende, har noget som helst med dette, eller noget med de sportslige resultater generelt set, at gøre.

Nu begynder du bare, at skyde i helt andre retninger. Mod akademiet, rotationsspillere, og Xyps forlængelse (i disse tre henseender er det vel ikke svært at forstå, at Astralis også er en forretning der skal drives).
#23(Med 1 svar)
24. april 2022 kl. 12:01
bat
Det er vel kombinationen af skuffelser som der bliver hentydet til. Glasset bør være tæt på fyldt og en misset major er vel blot den famøse dråbe der får bægret til at flyde over.
#26(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 12:28
DOMINA7HOR
Det er en process, som i alt andet sport. k0nfig og blameF har været der i hvad, fem måneder?

Det er en process, det tager tid og nogle gange skal der justeres henad vejen.

Og en misset Major faldt ikke tilbage på Hvidt alene. Det er blot en latterligt hetz der kører mod ham, fordi nogle har set sig sure på ham. Det kan jeg ikke tage seriøst.

Misser de Majoren, så er der mange faktorer i det. Så må de reagere på og justere efter det. Og gøre hvad der skal til for at rette op på tingene.
#28(Med 2 svar)
24. april 2022 kl. 13:04
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
A-ha. Du tror jeg mener at KH skulle fyres alene på baggrund af én skuffelse? Hold nu op. Det handler om at holdet længe har kæmpet for at finde den rigtige sti at følge, og der har KH, som sportsdirektør, altså et kæmpe ansvar.

Du skriver at der har været en "mærkelig hetz", så du må undskylde jeg antog at du forstod den skeptiske tilgang til KHs ansættelse selvsagt (...) ikke handler om kvalifikationen til denne major. Jeg gav dig nogle relativt kompetente argumentet til hvorfor flere stiller spørgsmålstegn ved KH - men heller ikke dem vil du tilsyneladende anerkende, og så tror jeg det bliver svært at holde en saglig debat :-)
#32(Med 1 svar)
24. april 2022 kl. 13:16
DOMINA7HOR
Jeg er udmærket klar over tingenes tilstand og forløb omkring Astralis. Med de ting du nævnte, inkluderet heriblandt.

At du vælger at se tingene så sort hvidt, som det er tilfældet, er hvad det er. Jeg mener stadig der er flere ting i det, og mere til det end som så.

Og ikke noget som jeg mener berettiger en fyring af Kasper Hvidt. Ikke endnu, i hvert fald.
#33(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 13:20
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvis du er bekendt med tingene, og forhåbentlig ved hvad en "klassisk" sportsdirektør har af ansvarsroller, hvordan heeeeelvede kan du så ikke, som minimum, forstå at nogle smider spørgsmålstegn i spandevis efter KH?

Jeg mener, du har jo tilsyneladende fortsat ikke læst eller hørt ét eneste validt argument for hans ansættelse skulle overvejes.
#20(Med 4 svar)
24. april 2022 kl. 11:58
bat
Frank Arnesen er da utallige gange blevet fyret efter flere dårligere signings. Rygterne går på at Leonardo ikke skal foresætte i PSG fordi den lagte strategi ikke har ført det med sig man ønskede. Anders Bjerregaard i Brøndby fordi han ikke var dygtig nok. Så eksempel på at sportsdirektøren står til ansvar er der rigeligt af. Og KH har altså lavet flere gravende feji/dårlige beslutninger igennem den seneste periode så spørgsmålet er både fair og relevant.
#22(Med 3 svar)
24. april 2022 kl. 12:00
DOMINA7HOR
Jeg diskuterede ikke dårlige signings. Læs nu kommentaren.

"Det er sjældent, i nogle former for sportsgrene, at det er sportsdirektøren, som ryger først hvis resultaterne ikke er der."

Det omhandlede resultaterne. Og som jeg skrev tydeligt, så er det sjældent, at sportsdirektøren er den FØRSTE der ryger.
#25(Med 2 svar)
24. april 2022 kl. 12:06
bat
Som skrevet i næste kommentar er det kombinationen….
#27(Med 1 svar)
24. april 2022 kl. 12:29
DOMINA7HOR
Du læste stadig ikke rigtig efter. Det er okay.
#30(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 13:09
bat
Tydeligvis dig som ikke læser hvad der bliver skrevet. Men det er okay.
#17(Med 1 svar)
24. april 2022 kl. 11:49
PillerPaller
Det er nok oppe over - generelt har der ikke været så mange pokaler i de lønkroner han har kastet efter de spillere han har valgt at forlænge eller signe efter han kom til : ) faktisk ingen vel...

Men han er vel også lidt en stående joke i organisationen virker det til.
#29(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 13:06
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det kan jeg ikke rigtig svare på - det har jeg ikke hørt så meget om. Ingen tvivl om KH er dygtig på nogle områder, men i hans rolle tænker jeg at vi snart er ude over at have et navn som hans (fra sportens verden) alene kan bære de manglende resultater på CS fronten.
#8(Med 13 svar)
24. april 2022 kl. 11:05
HolyGhost
Turneringsreglerne er syge angående match af hold til kampene om de nødvendige 3 point for at gå videre. Bortset fra en let indledende kamp er Astralis konsekvent matched med de 3 stærkeste hold i puljen - HLTV rank 3, 4 og 6. Til sammenligning har Ence hentet sine 3 point fra kampe mod hold med HLTV rank 38, 21 og 69 - og Ence tabte i øvrigt til Astralis, som var det eneste stærke hold de mødte. NIP har tilsvarende haft en ret let vej til de 3 point.
#10(Med 6 svar)
24. april 2022 kl. 11:07
DOMINA7HOR
Curse of the Buchholz system
#13(Med 5 svar)
24. april 2022 kl. 11:23
HolyGhost
Enig, men det er svært at finde gode turneringssystemer. Hvis der spilles med mange mindre puljer, så vil lodtrækningen til puljerne få stor betydning. F.eks. i den netop overståede EPL, hvor puljerne var meget uens styrkemæssigt.
#15(Med 4 svar)
24. april 2022 kl. 11:27
DOMINA7HOR
True. Men er det i bund og grund ikke ligegyldigt? Hvis man skal til en Major, eller vinde en Major, skal man kunne slå alle hold som er med. Simple as that.
#18(Med 3 svar)
24. april 2022 kl. 11:54
wazorntB
Det ved jeg ikke lige om jeg kan give dig ret i.

Så alle mindre nationer der kvalificerer sig til en slutrunde i fodbold, har ikke noget at gøre der, hvis de alligevel ikke kan slå de bedste hold og gå hele vejen? 🤔
#19(Med 2 svar)
24. april 2022 kl. 11:58
DOMINA7HOR
For at kvalificere sig, skal de - i princippet og langt henad vejen - kunne slå alle i kvalifikationen. Og for at vinde slutrunden, skal de kunne slå alle i slutrunden. Det var mere med den på.
#34(Med 1 svar)
24. april 2022 kl. 13:22
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Ja, men Danmark havner jo bare aldrig i en gruppe med Spanien, Tyskland, Belgien og England i kvallen.
#35(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 13:25
DOMINA7HOR
....
#11(Med 5 svar)
24. april 2022 kl. 11:13
MumaCe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Der er helt sikkert nogle turneringsarrangører der skal se på hvordan det her er forløbet. Er sket i begge de europæiske kvalls at matchup har set helt fucked ud.
#12(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 11:20
HolyGhost
Det virker i øvrigt useriøst at starte ud med BO1-kampe, når resultaterne af den første kamp har så stor betydning for den videre færd i turneringen.
#14(Med 3 svar)
24. april 2022 kl. 11:25
DOMINA7HOR
Umiddelbart ser det fucked ud, ja, men det er jo ikke bare tilfældigt trukket op. Det er, som nævnt oven over, bestemt efter Buchholz-systemet, hvordan holdene er seedede og hvem de møder.

Det er forløbet som det skal. At de så kan - og måske også bør - tage Buchholz-systemet op til overvejelse, er en anden side af sagen.
#16(Med 2 svar)
24. april 2022 kl. 11:34
HolyGhost
Systemet bør nok modificeres, f.eks. i retning af, at seedning kun bestemmer startposition, hvorimod alle senere kampe udelukkende styres af performance under selve turneringen.
#24(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 12:04
Bestiarium
Men er det ikke styret af resultaterne i turneringen (også). Altså hvor mange runder/maps din modstander har vundet mod andre afgør tiebreakeren?
#44(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 14:27
JakobHelms
Men det er jo netop også det, det gør? Hvordan vil du skabe matchups bedre baseret på performance under turneringen?
#36(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 13:34
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Man begynder at kunne se det utænkelige ske for Astralis 😅
#37(Med 1 svar)
24. april 2022 kl. 13:58
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Kunne man ikke prøve lucky i stedet for xyp, mens man har muligheden? Tænker han godt kunne tilpasse sig den rolle og være 2. awp. De vinder ingenting med xyp på holdet. Nøj han falder ud af mange maps, og de enkelte gange han shiner er ikke nok. Du kan ikke have to på holdet der rammer så lidt så ofte 🤔
#46(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 15:04
mesterslagter
Det ville ikke give meget mening at sætte lucky i en svær support rolle, som er den xyp har. Man kan frygte at han falder helt igennem, og ender med endnu mindre selvtillid. Tænker at han skal videre til et mindre hold og finde sig selv igen, og forhåbentlig er Astralis villige til at hjælpe ham med det på trods af kontrakten osv.

Problemet er at vi ikke har en anden dansk awper end eks. device til at fylde awp-rollen godt nok ud på Astralis. Vi kan håbe at det bliver endnu bedre med farlig, men lige nu afhænger alt for mange kampe/runder af konfig og blamef særligt.

Valde ville nok kunne tage lidt flere kills end xyp og passe support-rollen fint. Så kunne man prøve eks. at få farlig mere i spil ved at lade ham tage flere forskellige aggressive positioner som eks. på overpass lang som ct ligesom nicodoz gør så fint, og ikke kun bruge de to ovennævnte som dåseåbnerne.
#38(Med 1 svar)
24. april 2022 kl. 14:04
mesterslagter
På vej til at smide det hele væk. Tænker ikke at Hvidt ud vil løse det store, men at xyp for valde nok ville være en upgrade. Farlig har set bedre ud end lucky, men nogen super impact har den awp stadig ikke. Glaive, blame og konfig er vel den trio, som man skal holde fast i fremadrettet
#41(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 14:18
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
At få valde ind er det eneste der vil give meningen uanset om de kvaller eller ej, xyp har simpelhen bare ikke niveauet til at spille med dee hvor astralis gerne vil spille.
#39(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 14:08
SNAZ
Nyhed om 40min ish.

Lucky sender Astralis ud af major kval. :D
#40(Med 2 svar)
24. april 2022 kl. 14:13
FlaskeN
Av av av ..

- Nogen der ved om de stadigvæk har mulighed for at kvalle på anden måde såfremt de ryger ud? :)
#43(Med 1 svar)
24. april 2022 kl. 14:27
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Har de ikke.
#45(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 14:28
FlaskeN
Tak! :D
#47(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 16:22
JakobHelms
Det føles måske lidt ærgerligt at gøre det oven på hvad der på papiret er en succes, men jeg er også moden på, at man henter Valde ind i stedet for Xyp9x efterhånden. Vi ved at Valde er interesseret, at interessen fra Astralis har været der før, og tiden er ligesom bare inde.

Hvis Astralis taber Nuke (13-11 pt.), så misser de majoren, og det skal fikses, så de er med næste gang, og det tror jeg kun de kan gøre ved en udskiftning. Hvis de vinder er de med til majoren, og så synes jeg ærligt at de burde hente Valde og have ham til at tælle som substitute, og så skifte Xyp9x ud for Valde inden første kamp, ligesom de har gjort med Lucky for Farlig her før RMR-eventet. Jeg synes egentlig ikke at Xyp9x' performance har været utilgivelig her på det seneste, og f.eks. var han jo varm på Ancient mod G2 i går, men han har simpelthen bare for mange kampe hvor han tydeligvis er holdets værste performer, og det er uheldigt, hvis det er ham, der holder BlameF/k0nfig-duoen tilbage.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.